Ik zou meteen om een reden hebben gevraagd.quote:Op zondag 25 mei 2008 12:56 schreef GBA het volgende:
[..]
Of je leest het bericht even; de man hoorde pas achteraf de reden van zijn verplaatsing.
Dat argument telt omgekeerd anders net zo goed, wat jij als 'normaal' ervaart hangt immers af van je uitgangspunt .. en tja, waarom mag jij wel eisen dat de omgeving en de personen erin zich maar aan te passen hebben aan hetgeen jij normaal vindt en de ander mag het nog niet eens verzoeken ?quote:Op zondag 25 mei 2008 12:14 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja idd, schandalig omdat het betrekking had op een ander persoon. Als ze had gevraagd om de halal maaltijd, dan was het een normaal verzoek geweest. Vraagt ze daarintegen dat diegene naast haar ook halal moet eten, niet mag drinken of geen man mag zijn, dan is dat niet meer normaal. Ze legt haar omgeving en de personen erin restricties op.
http://www.politiekebarometer.nl/quote:Op zondag 25 mei 2008 12:53 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, dan ga je de Telegraaf bellen zo van "He, wat ik nu weer meemaak". Dat verwacht je zoals eerder gezegd van iemand als Wilders. Want wat zegt dit "incident" nu feitelijk ? Dat er mensen zijn die met het vliegtuig reizen en een bepaald verzoek hebben waar zowel het cabinepersoneel als de medepassagiers mee in kunnen stemmen of niet. Nou, shocking/
Jij hebt Verdonk nodig om in een vliegtuig te blijven zitten waar je zat?quote:Op zondag 25 mei 2008 13:34 schreef terrorjapie het volgende:
[..]
http://www.politiekebarometer.nl/
kijk eens hoe hard TON gaat
fijn he
ze is niet eens islamitisch. het is een dhimmie van het ergste soort. ik maak me er ook zorgen over. ze is wel allochtoon geloof ik en ze heeft een uitkering...quote:Op zondag 25 mei 2008 13:29 schreef RonaldRegen het volgende:
Ik vind die onzin die moussie hier spuit echt stuitend. Hij of zij geeft er geen enkele blijk van de Nederlandse maatschappij ook maar enigszins te willen begrijpen. Als dit de toekomst van de islam in Nederland voorstelt, dan houd ik m'n hart vast.
hier kan ik me nog wel in vindenquote:Op zondag 25 mei 2008 11:08 schreef niet_links het volgende:
[..]
Opzich vind ik het niet heel erg maar als je zegt van ik wil niet naast een neger of moslim zitten dan breekt wel de pleuris uit. (overigens heb ik geen probleem met negers of moslims in het algemeen). Het is het immer toegeven aan de Islam. Dit vind ik opzich niet erg maar geef ze een vinger en ze nemen je hele hand.
het zijn de laatste tijd zoveel stormen in dat ene glas water.quote:Op zondag 25 mei 2008 14:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
hier kan ik me nog wel in vinden
maar het blijft een storm in een glas water
lol .. heb je een stok gevonden om mee te slaan .. veel plezier ermeequote:Op zondag 25 mei 2008 14:15 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ze is niet eens islamitisch. het is een dhimmie van het ergste soort. ik maak me er ook zorgen over. ze is wel allochtoon geloof ik en ze heeft een uitkering...
Uitkering is vast door een vrouwelijke ambetenaar toegekend dan...quote:Op zondag 25 mei 2008 14:15 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ze is niet eens islamitisch. het is een dhimmie van het ergste soort. ik maak me er ook zorgen over. ze is wel allochtoon geloof ik en ze heeft een uitkering...
Nee, niemand mag eisen dat een ander zich aanpast aan zijn geloofsvoorschriften. Vanuit welk perspectief dan ook.quote:Op zondag 25 mei 2008 13:26 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat argument telt omgekeerd anders net zo goed, wat jij als 'normaal' ervaart hangt immers af van je uitgangspunt .. en tja, waarom mag jij wel eisen dat de omgeving en de personen erin zich maar aan te passen hebben aan hetgeen jij normaal vindt en de ander mag het nog niet eens verzoeken ?
De norm is dus gewoon dat je je voor jezelf bezighoudt met je geloofsvoorschriften. Dat jij dat op een hoogst chaotische manier probeert omver te kwebbelen van "jamaar we sijn allemaal helegaar anders ik seg nog tegen jannie ik seg nog -mens die gordijnen- ik seg seg ik in Honoloeloe zijn rieten rokjes gewoon de standaard mag je daar dan geen boerka aan??" doet daar niets aan af. Je valt een ander niet lastig met jouw geloofsregels. Punt. Hoe moeilijk is dat?quote:Omdat het een vliegtuig is van een nederlandsche maatschappij, daarom mag een klant geen verzoeken hebben die buiten 'de norm' vallen ? En wie stelt die norm dan wel vast, jij, de Nederlandse burger, of de vliegtuigmaatschappij ?
Ja, walgelijk. Heeft hier niets mee te maken, maar goed...quote:Denk je niet ook dat vliegtuigmaatschappijen bij het toewijzen van de stoelen zover mogelijk rekening houden met de specifieke wensen van hun klanten .. dat ze bvb bij vluchten van en naar India mensen van verschillende kasten niet naast elkaar zetten ?
En dan? Dan hebben we er allemaal maar rekening mee te houden? "Ja mijn moeder zegt dat ik een versgeperst sapje moet na de stoelgang, en waarom heeft u geen punthoed op?"quote:Heb je wel eens gevraagd aan de balie om een speciale plek, naast het raam bvb, en kreeg je dan te horen dat dat niet meer kon via de balie, dat je dat maar moest vragen aan het personeel aan boord, of dat alsnog mogelijk is .. het is goed mogelijk dat deze dame dat ook vroeg, dat dat de voorwaarde was dat ze alleen op reis mocht van de familie (ik blijf het dus gewoon vreemd vinden, dat een moslima met zo'n achtergrond wel alleen reist) .. zij heeft dat verzoek gedaan en dat is ingewilligd, zowel zij als de CDA'er zijn erop vooruit gegaan .. nou boe, wat erg zeg
ze wil niet eens naast je zitten ..quote:Op zondag 25 mei 2008 16:17 schreef zoalshetis het volgende:
ik zou het juist wel fijn vinden om tijdens zo'n reis wat over haar geloof te weten te komen.
nee, maar dat geldt ook voor niet-moslima'squote:
Fout. Hartstikke fout, zelfs. Tolerantie is geen eenrichtingsweg die altijd en alleen maar in het voordeel van religieuzen moet uitpakken. Ik als niet-gelovige heb net zo veel rechten. Maar als ik zou eisen dat ik niet naast een moslima wil zitten, word ik racist genoemd.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 13:21 schreef AlphaOmega het volgende:
Ze vlogen vanuit Istanboel? Eh, ja, daar leven Moslims, en ja, die hebben ook hun geloofsovertuiging.
Er zijn ook genoeg dingen uit andere religies die ik met regelmaat tegenkom en waar ik me groen en geel aan erger, maar je hebt het gewoon maar te accepteren.
Het moet verdomme niet gekker worden hoor !quote:Op zaterdag 24 mei 2008 13:21 schreef AlphaOmega het volgende:... maar dan nog, je vliegt vanuit Istanboel. Wanneer je niet kunt omgaan met de gewoontes en overtuigingen daar, misschien had die CDA'er er dan gewoon niet naartoe moeten gaan. Hij zou zelf moeten weten hoe de wereld in elkaar steekt wat betreft geloofsovertuigingen. Respect noemen ze dat ook wel.
Anderen 'simpele zielen' noemen en dan zelf het woord islamisering nog niet eens goed schrijven. Het gaat niet om het veranderen van plaats, het gaat om de (religieuze) intolerantie die erachter schuil gaat. Het gaat er dus inderdaad om DAT die mevrouw een andere plek wilde; het 'waarom' ervan is namelijk meer dan duidelijk.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 22:27 schreef Karammel het volgende:
Wat lopen hier toch veel simpele zielen rond zeg ! Iedereen ziet dit meteen als het zoveeste voorbeeld van de islamitisering. Moussie weet het goed te verwoorden. De woordkeuze in de Telegraaf slaat ook helemaal nergens op. Er zijn tig redenen te bedenken waarom ik van plaats zou willen veranderen. Ik zit bijvoorbeeld liever niet naast drukke kinderen, (of een vader die nog erger is dan de kinderen), en dan vraag ik graag om een andere plek. Het gaat er helemaal niet om wáárom mevrouw een andere plek wilde. Het gaat erom dát ze een andere plek wilde. Blijkbaar was het niet mogelijk om mevrouw ergens anders te plaatsen dus werd meneer een betere plek aangeboden. Vragen staat vrij. Als er geen mogelijkheid was om haar tevreden te stellen, wanner meneer had geweigert te verlpaatsen dus, dan hadden ze haar moeten teleurstellen. Men mag blijkbaar ook niet meer dingen vragen hier in Nederland. Of althans, als moslim mag dat niet, die mogen we alleen maar tegenwerken.
Het verbaast me ten zeerste hoeveel afkeer hier is tegen moslims. Er heerst hier angst, veel angst. Als men nou eens zelf om zich heen kijkt in plaats van klakkeloos alles uit de telegraaf of van het shownieuws over te nemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |