abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 mei 2008 @ 13:00:39 #141
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_58896368
quote:
Op zondag 25 mei 2008 12:56 schreef GBA het volgende:

[..]

Of je leest het bericht even; de man hoorde pas achteraf de reden van zijn verplaatsing.
Ik zou meteen om een reden hebben gevraagd.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
pi_58896891
quote:
Op zondag 25 mei 2008 12:14 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ja idd, schandalig omdat het betrekking had op een ander persoon. Als ze had gevraagd om de halal maaltijd, dan was het een normaal verzoek geweest. Vraagt ze daarintegen dat diegene naast haar ook halal moet eten, niet mag drinken of geen man mag zijn, dan is dat niet meer normaal. Ze legt haar omgeving en de personen erin restricties op.
Dat argument telt omgekeerd anders net zo goed, wat jij als 'normaal' ervaart hangt immers af van je uitgangspunt .. en tja, waarom mag jij wel eisen dat de omgeving en de personen erin zich maar aan te passen hebben aan hetgeen jij normaal vindt en de ander mag het nog niet eens verzoeken ?
Omdat het een vliegtuig is van een nederlandsche maatschappij, daarom mag een klant geen verzoeken hebben die buiten 'de norm' vallen ? En wie stelt die norm dan wel vast, jij, de Nederlandse burger, of de vliegtuigmaatschappij ? Denk je niet ook dat vliegtuigmaatschappijen bij het toewijzen van de stoelen zover mogelijk rekening houden met de specifieke wensen van hun klanten .. dat ze bvb bij vluchten van en naar India mensen van verschillende kasten niet naast elkaar zetten ?
Heb je wel eens gevraagd aan de balie om een speciale plek, naast het raam bvb, en kreeg je dan te horen dat dat niet meer kon via de balie, dat je dat maar moest vragen aan het personeel aan boord, of dat alsnog mogelijk is .. het is goed mogelijk dat deze dame dat ook vroeg, dat dat de voorwaarde was dat ze alleen op reis mocht van de familie (ik blijf het dus gewoon vreemd vinden, dat een moslima met zo'n achtergrond wel alleen reist) .. zij heeft dat verzoek gedaan en dat is ingewilligd, zowel zij als de CDA'er zijn erop vooruit gegaan .. nou boe, wat erg zeg
pleased to meet you
pi_58896944
Ik vind die onzin die moussie hier spuit echt stuitend. Hij of zij geeft er geen enkele blijk van de Nederlandse maatschappij ook maar enigszins te willen begrijpen. Als dit de toekomst van de islam in Nederland voorstelt, dan houd ik m'n hart vast.
pi_58897052
quote:
Op zondag 25 mei 2008 12:53 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, dan ga je de Telegraaf bellen zo van "He, wat ik nu weer meemaak". Dat verwacht je zoals eerder gezegd van iemand als Wilders. Want wat zegt dit "incident" nu feitelijk ? Dat er mensen zijn die met het vliegtuig reizen en een bepaald verzoek hebben waar zowel het cabinepersoneel als de medepassagiers mee in kunnen stemmen of niet. Nou, shocking/
http://www.politiekebarometer.nl/

kijk eens hoe hard TON gaat

fijn he
pi_58897092
heheheh
  zondag 25 mei 2008 @ 13:59:27 #146
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_58897501
quote:
Op zondag 25 mei 2008 13:34 schreef terrorjapie het volgende:

[..]

http://www.politiekebarometer.nl/

kijk eens hoe hard TON gaat

fijn he
Jij hebt Verdonk nodig om in een vliegtuig te blijven zitten waar je zat?
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  zondag 25 mei 2008 @ 14:15:30 #147
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58897783
quote:
Op zondag 25 mei 2008 13:29 schreef RonaldRegen het volgende:
Ik vind die onzin die moussie hier spuit echt stuitend. Hij of zij geeft er geen enkele blijk van de Nederlandse maatschappij ook maar enigszins te willen begrijpen. Als dit de toekomst van de islam in Nederland voorstelt, dan houd ik m'n hart vast.
ze is niet eens islamitisch. het is een dhimmie van het ergste soort. ik maak me er ook zorgen over. ze is wel allochtoon geloof ik en ze heeft een uitkering...
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  Moderator zondag 25 mei 2008 @ 14:16:53 #148
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_58897814
quote:
Op zondag 25 mei 2008 11:08 schreef niet_links het volgende:

[..]

Opzich vind ik het niet heel erg maar als je zegt van ik wil niet naast een neger of moslim zitten dan breekt wel de pleuris uit. (overigens heb ik geen probleem met negers of moslims in het algemeen). Het is het immer toegeven aan de Islam. Dit vind ik opzich niet erg maar geef ze een vinger en ze nemen je hele hand.
hier kan ik me nog wel in vinden

maar het blijft een storm in een glas water
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 25 mei 2008 @ 14:20:19 #149
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58897899
quote:
Op zondag 25 mei 2008 14:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

hier kan ik me nog wel in vinden

maar het blijft een storm in een glas water
het zijn de laatste tijd zoveel stormen in dat ene glas water.
  Moderator zondag 25 mei 2008 @ 14:24:45 #150
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_58897988
omdat het steeds kleinere stormpjes worden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_58898033
Nee, het is tekenend.

geen wederkerigheid, maar willen liever een voorkeursbehandeling.
pi_58898956
quote:
Op zondag 25 mei 2008 14:15 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ze is niet eens islamitisch. het is een dhimmie van het ergste soort. ik maak me er ook zorgen over. ze is wel allochtoon geloof ik en ze heeft een uitkering...
lol .. heb je een stok gevonden om mee te slaan .. veel plezier ermee

Leuk trouwens, dat dhimmi-gezwam iedere keer .. en dat komt dan bij mensen vandaan die aparte wetten willen voor moslims, die hier dus een soort dhimmi-cultuur willen gaan invoeren, waarbij de moslim dan de dhimmi is .. dat je in een vrij land allebei even veel recht hebt om om iets te vragen of om over iets te klagen is blijkbaar onvoorstelbaar, laten we ons land en onze wetten ajb en asap gaan aanpassen aan de wetten die daar heersen, want hunnie doen het immers ook
pleased to meet you
  zondag 25 mei 2008 @ 15:13:38 #153
174657 TubewayDigital
Who's Bad...
pi_58899025
kan maar 1 ding tegen die moslims zeggen:
if you cant stand the heat stay out of the kitchen
pi_58899285
quote:
Op zondag 25 mei 2008 14:15 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Uitkering is vast door een vrouwelijke ambetenaar toegekend dan...
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_58899419
quote:
Op zondag 25 mei 2008 13:26 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat argument telt omgekeerd anders net zo goed, wat jij als 'normaal' ervaart hangt immers af van je uitgangspunt .. en tja, waarom mag jij wel eisen dat de omgeving en de personen erin zich maar aan te passen hebben aan hetgeen jij normaal vindt en de ander mag het nog niet eens verzoeken ?
Nee, niemand mag eisen dat een ander zich aanpast aan zijn geloofsvoorschriften. Vanuit welk perspectief dan ook.
quote:
Omdat het een vliegtuig is van een nederlandsche maatschappij, daarom mag een klant geen verzoeken hebben die buiten 'de norm' vallen ? En wie stelt die norm dan wel vast, jij, de Nederlandse burger, of de vliegtuigmaatschappij ?
De norm is dus gewoon dat je je voor jezelf bezighoudt met je geloofsvoorschriften. Dat jij dat op een hoogst chaotische manier probeert omver te kwebbelen van "jamaar we sijn allemaal helegaar anders ik seg nog tegen jannie ik seg nog -mens die gordijnen- ik seg seg ik in Honoloeloe zijn rieten rokjes gewoon de standaard mag je daar dan geen boerka aan??" doet daar niets aan af. Je valt een ander niet lastig met jouw geloofsregels. Punt. Hoe moeilijk is dat?
quote:
Denk je niet ook dat vliegtuigmaatschappijen bij het toewijzen van de stoelen zover mogelijk rekening houden met de specifieke wensen van hun klanten .. dat ze bvb bij vluchten van en naar India mensen van verschillende kasten niet naast elkaar zetten ?
Ja, walgelijk. Heeft hier niets mee te maken, maar goed...
quote:
Heb je wel eens gevraagd aan de balie om een speciale plek, naast het raam bvb, en kreeg je dan te horen dat dat niet meer kon via de balie, dat je dat maar moest vragen aan het personeel aan boord, of dat alsnog mogelijk is .. het is goed mogelijk dat deze dame dat ook vroeg, dat dat de voorwaarde was dat ze alleen op reis mocht van de familie (ik blijf het dus gewoon vreemd vinden, dat een moslima met zo'n achtergrond wel alleen reist) .. zij heeft dat verzoek gedaan en dat is ingewilligd, zowel zij als de CDA'er zijn erop vooruit gegaan .. nou boe, wat erg zeg
En dan? Dan hebben we er allemaal maar rekening mee te houden? "Ja mijn moeder zegt dat ik een versgeperst sapje moet na de stoelgang, en waarom heeft u geen punthoed op?"
Als ze had gevraagd om iets voor haarzelf dan is het normaal. Zij wil iets van een ander omdat zij dat gelooft. En dat is krom.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 25 mei 2008 @ 16:17:18 #156
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58900544
ik zou het juist wel fijn vinden om tijdens zo'n reis wat over haar geloof te weten te komen.
pi_58900867
quote:
Op zondag 25 mei 2008 16:17 schreef zoalshetis het volgende:
ik zou het juist wel fijn vinden om tijdens zo'n reis wat over haar geloof te weten te komen.
ze wil niet eens naast je zitten ..
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  zondag 25 mei 2008 @ 16:38:08 #158
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58900980
quote:
Op zondag 25 mei 2008 16:32 schreef qonmann het volgende:

[..]

ze wil niet eens naast je zitten ..
nee, maar dat geldt ook voor niet-moslima's
pi_58901877
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 13:21 schreef AlphaOmega het volgende:
Ze vlogen vanuit Istanboel? Eh, ja, daar leven Moslims, en ja, die hebben ook hun geloofsovertuiging.
Er zijn ook genoeg dingen uit andere religies die ik met regelmaat tegenkom en waar ik me groen en geel aan erger, maar je hebt het gewoon maar te accepteren.
Fout. Hartstikke fout, zelfs. Tolerantie is geen eenrichtingsweg die altijd en alleen maar in het voordeel van religieuzen moet uitpakken. Ik als niet-gelovige heb net zo veel rechten. Maar als ik zou eisen dat ik niet naast een moslima wil zitten, word ik racist genoemd.
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 13:21 schreef AlphaOmega het volgende:... maar dan nog, je vliegt vanuit Istanboel. Wanneer je niet kunt omgaan met de gewoontes en overtuigingen daar, misschien had die CDA'er er dan gewoon niet naartoe moeten gaan. Hij zou zelf moeten weten hoe de wereld in elkaar steekt wat betreft geloofsovertuigingen. Respect noemen ze dat ook wel.
Het moet verdomme niet gekker worden hoor ! Wat dacht je van: je stapt in een vliegtuig. Wanneer je er niet mee kunt leven dat je in een vliegtuig mogelijk naast een onbekende persoon moet zitten, misschien had je dan als moslima niet in een vliegtuig moeten stappen?
pi_58902194
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 22:27 schreef Karammel het volgende:
Wat lopen hier toch veel simpele zielen rond zeg ! Iedereen ziet dit meteen als het zoveeste voorbeeld van de islamitisering. Moussie weet het goed te verwoorden. De woordkeuze in de Telegraaf slaat ook helemaal nergens op. Er zijn tig redenen te bedenken waarom ik van plaats zou willen veranderen. Ik zit bijvoorbeeld liever niet naast drukke kinderen, (of een vader die nog erger is dan de kinderen), en dan vraag ik graag om een andere plek. Het gaat er helemaal niet om wáárom mevrouw een andere plek wilde. Het gaat erom dát ze een andere plek wilde. Blijkbaar was het niet mogelijk om mevrouw ergens anders te plaatsen dus werd meneer een betere plek aangeboden. Vragen staat vrij. Als er geen mogelijkheid was om haar tevreden te stellen, wanner meneer had geweigert te verlpaatsen dus, dan hadden ze haar moeten teleurstellen. Men mag blijkbaar ook niet meer dingen vragen hier in Nederland. Of althans, als moslim mag dat niet, die mogen we alleen maar tegenwerken.

Het verbaast me ten zeerste hoeveel afkeer hier is tegen moslims. Er heerst hier angst, veel angst. Als men nou eens zelf om zich heen kijkt in plaats van klakkeloos alles uit de telegraaf of van het shownieuws over te nemen.
Anderen 'simpele zielen' noemen en dan zelf het woord islamisering nog niet eens goed schrijven. Het gaat niet om het veranderen van plaats, het gaat om de (religieuze) intolerantie die erachter schuil gaat. Het gaat er dus inderdaad om DAT die mevrouw een andere plek wilde; het 'waarom' ervan is namelijk meer dan duidelijk.

De afkeer die in Nederland bestaat tegen moslims is een gevolg van hoe moslims zich gedragen. Dit soort nieuwsberichten, over een moslima die weigert om naast een man te zitten, draagt weer een steentje bij aan die afkeer. En je ziet steeds dezelfde reacties van mensen die het dan weer proberen te sussen of te relativeren, maar als de grote lijn ziet, is eenvoudig vast te stellen dat moslims zeer, zeer matig integreren in onze samenleving.

Het is een terugkerend patroon: rekening houden met de intolerantie van moslims. Er wordt zelfs al gewerkt aan een halal-hypotheek; een speciale constructie voor moslims, omdat ze geen geld mogen lenen. What's next? Aparte vliegtuigen voor moslims en niet-moslims? Apartheid zoals Zuid-Afrika die kende? En laten we nou gewoon reëel zijn: als je als moslim echt zo streng in de leer wilt zijn; prima, maar kom dan niet wonen in een vrij, westers land als Nederland. Blijf lekker waar je bent of ga in Iran wonen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')