Hier worden dit soort verzoeken soms echt op een gouden schaaltje gewogen, en dan komt men met "Ja, maar als dat nu hun overtuiging is, en het is toch niet zoveel moeite...". En geleidelijk aan gaat men steeds krampachtiger in de pas lopen omdat ze die paar gelovigen die mogelijk gaan zeiken niet tegen het hoofd willen stoten.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 19:07 schreef HiZ het volgende:
[..]
Haha, dacht je dat echt? Mooi niet dus he. In Turkije hebben ze al wat langer door dan hier in Nederland dat als je aan elke eis van religieus conservatieven zonder meer toegeeft je normaal zaken doen wel kunt vergeten. Als 99% van de bevolking moslim is dan doet het religieuze argument het niet meer zo goed. Wat wel werkt is een beroep doen op sociale status of ouderdom.
wat een gezeik, een moslima doet een verzoek, iets wat heel normaal is .. de Telegraaf blaast dat op naar 'een eis' waarvoor de KLM is 'gezwicht' ipv op het verzoek van een klant in te gaan .. en nu is dit algeheel een teken van de doorgeslagen islamisering ?quote:Op zaterdag 24 mei 2008 19:09 schreef JohnDope het volgende:
Mensen ook dit weer proberen te draaien en downplayen, maar er valt niet te ontkennen dat Wilders gelijk heeft wat betreft de extreem door geslagen islamisering in Nederland.
Het punt is dat dit weer het zoveelste geval van opgelegde islamisering is.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 19:53 schreef moussie het volgende:
[..]
wat een gezeik, een moslima doet een verzoek, iets wat heel normaal is .. de Telegraaf blaast dat op naar 'een eis' waarvoor de KLM is 'gezwicht' ipv op het verzoek van een klant in te gaan .. en nu is dit algeheel een teken van de doorgeslagen islamisering ?
Met dat soort opgeblazen headers lijkt het mij meer op doorgeslagen hysterie elke keer als een moslim iets durft te vragen/over iets te klagen
Misschien moet ik dan ook maar de Telegraaf bellen als ik met iemand van plek ruil in de vliegtuig.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 20:04 schreef DrWolffenstein het volgende:
Goede actie van die man om dit aan te kaarten bij de Telegraaf. Straks worden dit soort wanpraktijken onzichtbaar voor het grote publiek doodnormaal.
Dat is dus geen normaal verzoek,quote:Op zaterdag 24 mei 2008 19:53 schreef moussie het volgende:
[..]
wat een gezeik, een moslima doet een verzoek, iets wat heel normaal is .
Idd dat er überhaubt nog vleesch wordt geserveerd wat niet halal is, wat een schande.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 20:27 schreef qonmann het volgende:
[..]
Dat is dus geen normaal verzoek,
straks gaat ze ook nog vragen of er geen alcohol geschonken mag worden.. ..
hmz, volgens mij mag er al niet meer gerookt worden omdat sommige mensen daar last van hebben en is het alcoholgebruik ook aan banden gelegd, op korte vluchten wordt het zover ik weet al niet meer aangeboden ..quote:Op zaterdag 24 mei 2008 20:27 schreef qonmann het volgende:
[..]
Dus? Mag men geen abnormale verzoeken maken? Vrijheid van spraak mensen!quote:Op zaterdag 24 mei 2008 20:27 schreef qonmann het volgende:
[..]
Wilders gaat een wet maken die de stoelindeling gaat regelen bij de KLM ?quote:Op zaterdag 24 mei 2008 19:09 schreef JohnDope het volgende:
Mensen ook dit weer proberen te draaien en downplayen, maar er valt niet te ontkennen dat Wilders gelijk heeft wat betreft de extreem door geslagen islamisering in Nederland.
quote:Op zaterdag 24 mei 2008 20:52 schreef moussie het volgende:
[..]
hmz, volgens mij mag er al niet meer gerookt worden omdat sommige mensen daar last van hebben en is het alcoholgebruik ook aan banden gelegd, op korte vluchten wordt het zover ik weet al niet meer aangeboden ..
dus wat is je punt ?
Het is voor jou geen normaal verzoek, voor die vrouw blijkbaar wel ..
en in dit geval kon haar verzoek .. let wel, verzoek, niet eis .. ingewilligd worden .. let wel, ingewilligd, niet gezwicht voor .. en ? Schandalig dat een stewardess het verzoek van een klant ingewilligd heeft omdat het verzoek gebaseerd is op een religieuze overtuiging ?
ja dat vind ik eigenlijk ookquote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:29 schreef Loedertje het volgende:
De KLM moet gewoon aan zo'n mevrouw twee zitplaatsen gaan aanbieden, koopt ze de lege stoel naast haar ook maar als zij alleen wil zitten.
quote:Op zaterdag 24 mei 2008 21:58 schreef qwerty_x het volgende:
ben benieuwd wat de reactie zou zijn als iemand zou zeggen dat hij niet naast een neger wil zitten
-edit-quote:Op zaterdag 24 mei 2008 21:54 schreef Bommenlegger het volgende:Open jij je ogen eens en kijk eens om je heen.
Dat jij deze denkbeelden erop na houd wil niet zeggen dat iedereen dat moet doen.
Alles wat maar enigzins tegen jouw gevoelens inspeelt probeer je recht te praten met religie, en dat een ander dat wel zo vind.
Accepteer het dan eens van de andere kant, als dat zo hoog in je vaandel staat, dat iemand daar dan niet naast wenst te zitten.
Maar daar schijn je nog al moeite mee te hebben.
En wat een gelul over roken aan boord, dat weet iedereen al.
Kom eens onder je steen vandaan en kijk eens rond, niet iedereen denkt als jij.
Zodra je dat wel kan accepteren ben je op de goede weg....
Niet als de gewone burger zijn bek opentrekt. Dat is het probleem. Men durft blijkbaar niet een-op-een te discussiëren. Het moet allemaal via een omweg en vaak achteraf.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 20:13 schreef JohnDope het volgende: Het punt is dat dit weer het zoveelste geval van opgelegde islamisering is.
Als het zo doorgaat zal het niet lang duren voor dat hier de Sharia wordt ingevoerd.
Nee, schandalig dat mensen die uit religieuze overtuiging niet naast andere mensen willen zitten, überhaupt worden toegelaten in een vliegtuig; er zijn immers maar weinig plekken waar zo'n grote kans loopt om naast een ander te moeten zitten.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 20:52 schreef moussie het volgende:
Schandalig dat een stewardess het verzoek van een klant ingewilligd heeft omdat het verzoek gebaseerd is op een religieuze overtuiging?
Waar heb jij gezeten de afgelopen jaren?quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dit is toch werkelijk te bespottelijk voor woorden?
Het lijkt erop dat de tolerantie maar van 1 kant hoeft te komen
Typisch rechtse Telegraafjournalistiek. Misschien zat die man wel heel erg expliciet naar de tieten van die moslima te kijken. Welke man zou er graag naast een flikker zitten? Dat wil je toch ook niet? Die vrouw heeft groot gelijk.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dit is toch werkelijk te bespottelijk voor woorden?
Het lijkt erop dat de tolerantie maar van 1 kant hoeft te komen
Opzich vind ik het niet heel erg maar als je zegt van ik wil niet naast een neger of moslim zitten dan breekt wel de pleuris uit. (overigens heb ik geen probleem met negers of moslims in het algemeen). Het is het immer toegeven aan de Islam. Dit vind ik opzich niet erg maar geef ze een vinger en ze nemen je hele hand.quote:Op zondag 25 mei 2008 04:01 schreef sp3c het volgende:
maar wat is nu precies het probleem hier want ik zie het niet ... alle denkbare partijen zijn er op vooruit gegaan
of is het het feit dat een moslim haar zin gehad heeft?
Da's nu net het hele punt. Geef jij maar eens aan in het vliegtuig dat je niet naast een flikker wilt zitten. Eens kijken of die flikker (of jijzelf) een ander stoeltje krijgt.quote:Op zondag 25 mei 2008 11:07 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Typisch rechtse Telegraafjournalistiek. Misschien zat die man wel heel erg expliciet naar de tieten van die moslima te kijken. Welke man zou er graag naast een flikker zitten? Dat wil je toch ook niet? Die vrouw heeft groot gelijk.
Er is toch wel een verschil tussen niet naast een man willen zitten (sekse) en niet naast een neger/homo willen zitten (ras/geaardheid). De vrouw wil niet naast een man zitten (maakt niet uit of ie een homo, moslim, christen of neger is, man=man) omdat ze denkt dat ze dan een betere moslima is. Maar waarom wil jij niet naast een neger of homo zitten? Jij doet het niet om religieuse redenen maar omdat je een racist bent en dat kan niet. Dat je zulke vergelijkingen maakt laat al zien wat voor soort mens jij werkelijk bent.quote:Op zondag 25 mei 2008 11:41 schreef RonaldRegen het volgende:
Da's nu net het hele punt. Geef jij maar eens aan in het vliegtuig dat je niet naast een flikker wilt zitten. Eens kijken of die flikker (of jijzelf) een ander stoeltje krijgt.
Maar zoiets zal een fatsoenlijk mens al niet eisen. Dat onderscheidt beschaafde mensen van minder beschaafde lui. Deze vrouw is niet beschaafd.
Dat er geëist wordt omwille van religieuze redenen moet juist extra reden zijn om de eis af te wijzen, niet om 'm in te willigen.quote:Op zondag 25 mei 2008 12:02 schreef Avicenna het volgende:
Jij doet het niet om religieuse redenen
Ja idd, schandalig omdat het betrekking had op een ander persoon. Als ze had gevraagd om de halal maaltijd, dan was het een normaal verzoek geweest. Vraagt ze daarintegen dat diegene naast haar ook halal moet eten, niet mag drinken of geen man mag zijn, dan is dat niet meer normaal. Ze legt haar omgeving en de personen erin restricties op.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 20:52 schreef moussie het volgende:
[..]
hmz, volgens mij mag er al niet meer gerookt worden omdat sommige mensen daar last van hebben en is het alcoholgebruik ook aan banden gelegd, op korte vluchten wordt het zover ik weet al niet meer aangeboden ..
dus wat is je punt ?
Het is voor jou geen normaal verzoek, voor die vrouw blijkbaar wel ..
en in dit geval kon haar verzoek .. let wel, verzoek, niet eis .. ingewilligd worden .. let wel, ingewilligd, niet gezwicht voor .. en ? Schandalig dat een stewardess het verzoek van een klant ingewilligd heeft omdat het verzoek gebaseerd is op een religieuze overtuiging ?
Het is ook schandalig en asociaal maar zo zijn er meer mensen op deze wereld. Dan moet je maar als persoon zelf daar tegen wapenen. Ik vind het maar vreemd dat een politicus -iemand die heb moet hebben van de tong, nietwaar?- zoiets over zich heen laat komen en achteraf dan gaat mekkeren. Dan ben je in mijn ogen het vak politicus niet waard.quote:Op zondag 25 mei 2008 12:14 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja idd, schandalig omdat het betrekking had op een ander persoon. Als ze had gevraagd om de halal maaltijd, dan was het een normaal verzoek geweest. Vraagt ze daarintegen dat diegene naast haar ook halal moet eten, niet mag drinken of geen man mag zijn, dan is dat niet meer normaal. Ze legt haar omgeving en de personen erin restricties op.
Meer mensen maakt het niet meer acceptabelquote:Op zondag 25 mei 2008 12:46 schreef Flumina het volgende:
[..]
Het is ook schandalig en asociaal maar zo zijn er meer mensen op deze wereld.
Ik kan me voorstellen dat het je op het moment zelf overkomt, of dat je later pas hoort van hoe of waarom en dan denkt: ik ga hier geen stennis meer om schoppen, maar ik weer wel een beter maniertje om dit onder de aandacht te brengen.quote:Dan moet je maar als persoon zelf daar tegen wapenen. Ik vind het maar vreemd dat een politicus -iemand die heb moet hebben van de tong, nietwaar?- zoiets over zich heen laat komen en achteraf dan gaat mekkeren. Dan ben je in mijn ogen het vak politicus niet waard.
Ja, dan ga je de Telegraaf bellen zo van "He, wat ik nu weer meemaak". Dat verwacht je zoals eerder gezegd van iemand als Wilders. Want wat zegt dit "incident" nu feitelijk ? Dat er mensen zijn die met het vliegtuig reizen en een bepaald verzoek hebben waar zowel het cabinepersoneel als de medepassagiers mee in kunnen stemmen of niet. Nou, shocking/quote:Op zondag 25 mei 2008 12:49 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat het je op het moment zelf overkomt, of dat je later pas hoort van hoe of waarom en dan denkt: ik ga hier geen stennis meer om schoppen, maar ik weer wel een beter maniertje om dit onder de aandacht te brengen.
En aldus geschiedde.
Of je leest het bericht even; de man hoorde pas achteraf de reden van zijn verplaatsing.quote:Op zondag 25 mei 2008 12:46 schreef Flumina het volgende:
Ik vind het maar vreemd dat een politicus -iemand die heb moet hebben van de tong, nietwaar?- zoiets over zich heen laat komen en achteraf dan gaat mekkeren.
1: Dat was toch juist ook tegen andere mensen, waardoor het minder erg zou zijn?quote:Waarom dan niet aan de vrouw zelf een andere plaats is aangeboden, is niet duidelijk. "Dat had ook gekund", erkent de KLM-zegsvrouw. Het is het zoveelste incident in korte tijd waarbij de religieuze gevoeligheid van sommige moslims voor opgetrokken wenkbrauwen zorgt. Vorige week werd cartoonist Gregorius Nekschot gearresteerd, vastgezet en verhoord op verdenking van aanzetten tot haat tegen bepaalde bevolkingsgroepen1. Ook bleek eerder deze week dat een aantal moslims in Almere aanstoot had genomen aan de korte broek van stratenmakers. En donderdag werd bekend dat het gemeentehuis van Huizen op verzoek van islamitische mannen schilderijen had verplaatst, waarop abstracte halfnaakte figuren te zien waren.2
Ik zou meteen om een reden hebben gevraagd.quote:Op zondag 25 mei 2008 12:56 schreef GBA het volgende:
[..]
Of je leest het bericht even; de man hoorde pas achteraf de reden van zijn verplaatsing.
Dat argument telt omgekeerd anders net zo goed, wat jij als 'normaal' ervaart hangt immers af van je uitgangspunt .. en tja, waarom mag jij wel eisen dat de omgeving en de personen erin zich maar aan te passen hebben aan hetgeen jij normaal vindt en de ander mag het nog niet eens verzoeken ?quote:Op zondag 25 mei 2008 12:14 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja idd, schandalig omdat het betrekking had op een ander persoon. Als ze had gevraagd om de halal maaltijd, dan was het een normaal verzoek geweest. Vraagt ze daarintegen dat diegene naast haar ook halal moet eten, niet mag drinken of geen man mag zijn, dan is dat niet meer normaal. Ze legt haar omgeving en de personen erin restricties op.
http://www.politiekebarometer.nl/quote:Op zondag 25 mei 2008 12:53 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, dan ga je de Telegraaf bellen zo van "He, wat ik nu weer meemaak". Dat verwacht je zoals eerder gezegd van iemand als Wilders. Want wat zegt dit "incident" nu feitelijk ? Dat er mensen zijn die met het vliegtuig reizen en een bepaald verzoek hebben waar zowel het cabinepersoneel als de medepassagiers mee in kunnen stemmen of niet. Nou, shocking/
Jij hebt Verdonk nodig om in een vliegtuig te blijven zitten waar je zat?quote:Op zondag 25 mei 2008 13:34 schreef terrorjapie het volgende:
[..]
http://www.politiekebarometer.nl/
kijk eens hoe hard TON gaat
fijn he
ze is niet eens islamitisch. het is een dhimmie van het ergste soort. ik maak me er ook zorgen over. ze is wel allochtoon geloof ik en ze heeft een uitkering...quote:Op zondag 25 mei 2008 13:29 schreef RonaldRegen het volgende:
Ik vind die onzin die moussie hier spuit echt stuitend. Hij of zij geeft er geen enkele blijk van de Nederlandse maatschappij ook maar enigszins te willen begrijpen. Als dit de toekomst van de islam in Nederland voorstelt, dan houd ik m'n hart vast.
hier kan ik me nog wel in vindenquote:Op zondag 25 mei 2008 11:08 schreef niet_links het volgende:
[..]
Opzich vind ik het niet heel erg maar als je zegt van ik wil niet naast een neger of moslim zitten dan breekt wel de pleuris uit. (overigens heb ik geen probleem met negers of moslims in het algemeen). Het is het immer toegeven aan de Islam. Dit vind ik opzich niet erg maar geef ze een vinger en ze nemen je hele hand.
het zijn de laatste tijd zoveel stormen in dat ene glas water.quote:Op zondag 25 mei 2008 14:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
hier kan ik me nog wel in vinden
maar het blijft een storm in een glas water
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |