Verder wensen we iedereen veel postplezier in TRUquote:Op woensdag 7 juli 2004 00:41 schreef iteejer het volgende:
Het Truth forum is tot leven geroepen om te discussieren over paranormale ervaringen, of over andere onverklaarbare en mysterieuze zaken.
Truth reikt inmiddels verder dan het forum alleen, wij kennen:
truth forum
#truth chat
truth wiki
Forum-richtlijn: DOE NORMAAL!
Één aparte vermelding: het persoonlijk afzeiken van andere gebruikers of opvattingen geldt binnen dit forum als niet normaal. Ergens mee oneens zijn mag. Maar persoonlijk denigreren en kleineren absoluut niet. Ook al geldt dat elders wellicht als wél normaal.
Aangezien een faq niet bedoeld is om persoonlijke tekorten in opvoeding of sociale vaardigheden recht te trekken, houden we het hier bij.
Voor technische details verwijzen we naar de algemene forum-faq.
Voor vragen en/of opmerkingen die je niet hier in feedback kwijt wil, ben je altijd welkom om één van de truth moderators te mailen:
bastard bastard@fok.nl
Jogy jogy@quicknet.nl
Tip ! zoekfunctie: http://nl.search.yahoo.com/web/advanced?vs=forum.fok.nl
Oh tofquote:Op woensdag 14 mei 2008 11:47 schreef Bastard het volgende:
Er was toch een TRU objecten topic![]()
Wilde even zeggen daarin dat ik van een vriendin een Boedha waterornament krijg half Augustus, zal er een foto van maken tegen die tijd
Ik ga even opruimen, bedankt Darkwolfquote:Op woensdag 28 mei 2008 08:15 schreef Darkwolf het volgende:
Zowel maedel als L.Denninger zitten beiden naar elkaar te "wijsneuzen" over wie wat zegt en maken daar eindeloos ruzie over in ondertussen meerdere topics.
Kunnen ze allebei daar over aangesproken worden alsjeblieft?
Het begint nu toch wel lichtelijk irritant te worden.
Here you go:
hoeveel macht heb je als je komt te overlijden
Misdaadcases met mediums
Hoi!quote:Op maandag 2 juni 2008 15:00 schreef Darkwolf het volgende:
Sorry als ik weer kom zeuren, maar het is weer raak op pagina 4 in dit topic: Kwantum mechanica en objecten laten zweven/vervormen
Nu ging ik zelf ook off topic maar dat stuurde ik weer steeds terug dat ik verder niet op iets in ga wat ik dacht in verband te kunnen brengen met QM.
Echter gaat het nu weer door met L., Summers ect. over en weer.
Daar heeft een mod weinig over te zeggen, je kunt mailen of PM-en naar forum@fok.nlquote:Op maandag 2 juni 2008 20:17 schreef Scepagdo het volgende:
Hey Jogy. Wanneer wordt mijn MostValuablePrincess account nu eens ge-unbanned.
Gratie, gratie! Desnoods voor alleen in TRU en WFL.
Gezienquote:Op woensdag 4 juni 2008 13:04 schreef Darkwolf het volgende:
En daar gaan we weer:
Onomstotelijk bewijs van grijze aliens
Wederom modder gegooi en dit keer (weer) tussen Summers en L. Denninger
Ha ha, tsja dat had je kunnen verwachtenquote:Op vrijdag 13 juni 2008 07:49 schreef Darkwolf het volgende:
Arghhhhhhh!
Wat doet dit topic hier? -> wie gaat de EK WINNEN..
Pokke EK crap. Dood aan voetbal. Haal alsjeblieft snel weg uit TRU. Laat er a.u.b een plekje zijn op het internet waar dit duivelse onderwerp NIET word besproken!
Prima, welk topic hebben we het over?quote:Op maandag 30 juni 2008 10:19 schreef Rimpelhond het volgende:
Hey bastard, het topic was gewoon verkeerd geplaatst... kan je hem niet doorsturen naar klussen en wonen ofzo.
Het ventje wil gewoon wat rechtzetten.
het voodoo topicquote:Op maandag 30 juni 2008 10:25 schreef Bastard het volgende:
[..]
Prima, welk topic hebben we het over?
Sorry maar ik zie niet waarom het topic in KNW wel goed uit de verf zou kunnen komen.quote:
Gebruik dan ook een PIquote:Op maandag 30 juni 2008 11:53 schreef Rimpelhond het volgende:
droogkloot!
Er zit naar mijn mening een groot verschil tussen een slecht argument en "Nou ik heb het van iemand die slim is dus ik heb gelijk" - da's geen slecht argument, dat is gewoon trollen.quote:Op woensdag 16 juli 2008 14:04 schreef Bastard het volgende:
Dat nou niet iedereen met goede onderbouwde argumenten aan kan komen, of niet die argumenten geven waar jij tevreden mee bent...
Je haalt dingen door elkaar, DW hoefde niet op te tiefen hoor, die vertelde ik dat ie zich met die opstelling uitsloot als valide discussiepartner, precies zoals jij nu suggereertquote:Ja, DW gooit de deur dicht voor discussie door te zeggen dat de wet LoA er IS, en je er niet omheen kan. Vervolgens moet hij dan maar 'optiefen' terwijl je ook op 'normale' manier kan zeggen dat dat niet het uitgangspunt is voor discussie.
Niet waar, ik heb mijn visie prima gegeven, dat die in een ander (relevanter)topic al verwoord stond doet daar niks aan af. Ik linkte keurig naar de betreffende post.quote:Nog zoiets, jij vraagt aan hem wat QM in zou houden.. daar krijg je geen bevredigend antwoord op dus is iemand maar automatisch maar 'dom', terwijl als je wordt gevraagd om jou visie er op te geven geef je aan dat we back ontopic moeten gaan?
Nee, mensen probeerden geen punt te maken.quote:Kijk ik zeg wel eens, soms kun je beter een topic links laten liggen als je er niks zinnigs over kan melden, maar ik vind dat nu nog niet echt opgaan. Wat ik zie is dat mensen proberen een punt te maken, en vervolgens met scherpe bewoordingen uit het spel worden gezet.. dat is de bedoeling toch niet?
Yup, maar dat geldt ook voor jouw pro-'The Secret' topic - het uitgebreid pro-zijn en geen tegenspraak willen in dat topic strijkt mij tegen de haren in, en was juist de stimulans om een topic te maken dat ingaat op hoe andere mensen juist de onzin van 'The Secret' ervaren.quote:Ik vind het heel leuk om te zien dat je een topic aanmaakt, en daar veel tijd aan besteed met uitgebreide posts, maar eerlijk gezegd denk ik dat de woordkeuze als discussieleider hier en daar wat ongelukkig gekozen is en bij de andere mensen mogelijk tegen de haren in kan wrijven.
Het was een reactie op de verwijderde post boven je en had verder mijns inziens geen toegevoegde waarde. Vandaar verwijderd zodat er met een schone lei verder gegaan kon worden.quote:Op woensdag 16 juli 2008 14:16 schreef Haushofer het volgende:
Was het nodig om m'n laatste post in het secret topic helemaal weg te halen? Er stonden toch geen rare dingen in ofzo?
Vind het wat appart dat je dan zo'n hele post wegdoet waarin ook nog andere dingen staan, maar ala.quote:Op woensdag 16 juli 2008 15:08 schreef Bastard het volgende:
[..]
Het was een reactie op de verwijderde post boven je en had verder mijns inziens geen toegevoegde waarde. Vandaar verwijderd zodat er met een schone lei verder gegaan kon worden.
Dat is vrij zachtjes uitgedrukt.quote:Op woensdag 16 juli 2008 14:04 schreef Bastard het volgende:
Maar eerlijk gezegd denk ik dat de woordkeuze als discussieleider hier en daar wat ongelukkig gekozen is en bij de andere mensen mogelijk tegen de haren in kan wrijven.
Ik heb hem dus niet gepm't.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 10:56 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Tja, als jij mij met Hitler vergelijkt is de discussie gewoon afgelopen.
Dag Maedel
Edit:
WTF dit is echt te zwak, nu ga je me nog via PM lastig vallen ook ???
Nou, niet huilen, en ook niet om wat jij zegt. Ik vind het te ver gaan dat één van je beschuldigingen is dat ik je per pm lastig val. Die andere dingen zijn ook niet waar, maar als jij je daar beter van voelt moet je dat maar zo nodig zeggen.quote:
Volgens mij heb je nog steeds niet door wat ik je duidelijk probeerde te maken hiermee.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:55 schreef maedel het volgende:
[..]
Nou, niet huilen, en ook niet om wat jij zegt. Ik vind het te ver gaan dat één van je beschuldigingen is dat ik je per pm lastig val. Die andere dingen zijn ook niet waar, maar als jij je daar beter van voelt moet je dat maar zo nodig zeggen.
Dank je wel.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:07 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Volgens mij heb je nog steeds niet door wat ik je duidelijk probeerde te maken hiermee.
Je hebt me inderdaad niet gePM'd.
Jawel, iemand die liegt en valse beschuldigingen uit en gaat huilen als het haar zelf overkomt.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:13 schreef maedel het volgende:
[..]
Dank je wel.
En denk niet dat je mij iets duidelijk moet maken.
Je weet totaal niet wie je tegenover je hebt.
Zeg zeur, volgens mij is jullie vaak genoeg gevraagd op te houden met dat heen en weer gebash. Doe dat dan ook. Beschouw dit als laatste waarschuwing, de hierop volgende stap is een ban.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:32 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Jawel, iemand die liegt en valse beschuldigingen uit en gaat huilen als het haar zelf overkomt.
Je durft er weer niet op in te gaan
Als je vraagt of het banbaar is, nee, maar het is wel provocerend en uitlokkend, dus je zóu gewoon de eer aan jezelf kunnen houden en het kunnen verwijderen.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:53 schreef L.Denninger het volgende:
Heh, great minds think alike enzo
Even ter informatie, m'n sig had ik al gewijzig voor deze waarschuwingen he !
Moet ik die ook weer ongedaan maken of is die wel toegestaan ?
Ja, ik had dat natuurlijk wel verwacht. Punt is dat ik het niet gezegd heb. Normaal wordt er bij zo'n lollige quote dan een link geplaatst als bewijs.quote:Op maandag 28 juli 2008 19:10 schreef Topspin het volgende:
Ik zou me er persoonlijk niet zoveel van aantrekken als ik jou was, niet iedereen leest de sig, de sig wordt volgens mij in het merendeel van de gevallen over het hoofd gezien
Ik denk het gewoon kan en mag, net wat topspin zegt je ziet wel meer mensen andere quoten enzo. Zal het eens achter de schermen vragen aan een FA.quote:Op maandag 28 juli 2008 18:42 schreef maedel het volgende:
MIjn postplezier is inmiddels aardig vergald door het kleuterachtige gedrag van L.Denninger, wat hij laat blijken middels het faken van een quote van mij in zijn sig.
Wat kan ik hier aan doen?
Gewoon vragen blijkt niet te werken is wel gebleken (zie boven)...
Moet ik kinderachtig terug gaan reageren, of is er toch iets van policy hierover op fok?
Voor alle duidelijkheid, ik zit niet te wachten op een reactie van L.Denninger, tenzij hij mijn naam uit zijn sig haalt. Ik wil gewoon weten van iemand van de crew of hier iets aan gedaan wordt ja of nee.
Dat mag ook via pm.
Het is geen quote. Het is verzonnen.quote:Op maandag 28 juli 2008 19:15 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik denk het gewoon kan en mag, net wat topspin zegt je ziet wel meer mensen andere quoten enzo. Zal het eens achter de schermen vragen aan een FA.
Ja, dat geloof ik allemaal. Ik vind als iemand een ander in het gezicht slaat dat dat ook meer zegt over degene die slaat. Wil niet zeggen dat de geslagene geen zeer hoofd heeft daarna.quote:Persoonlijk zou ik er gewoon boven blijven staan, het zegt meer iets over de user in kwestie.
Maar je doet er niks mee. Blijkbaar kun je je alleen stoer voelen door anderen te kwetsen.quote:
Wat is dit voor een sluitpost? Kun je op z'n minst een reden opgeven waarom dit topic dicht ging.. Met inbreng van Xith liep het topic weer lekker. Echter, je had klaarblijkelijk geen zin om al die brallende comments te deleten. Of sterker nog, je schaarde jezelf bij hun kamp, en ging tegen onze mening in dat topic lekker dichtgooien? Zelfs objectiveit is je ook vreemd.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:25 schreef Bastard het volgende:
Nou dit topic is sneller ten onder gegaan dan de Titanic
Wat ik jammer vind is dat ik er niet direct bij kon zijn toen de eerste nonsens in het topic kwam, nu was het werkelijk 1 grootte bak met onzin reacties. Als ik die allemaal verwijder dan hou je alleen de OP over.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:09 schreef EnglishTest het volgende:
[..]
Wat is dit voor een sluitpost? Kun je op z'n minst een reden opgeven waarom dit topic dicht ging.. Met inbreng van Xith liep het topic weer lekker. Echter, je had klaarblijkelijk geen zin om al die brallende comments te deleten. Of sterker nog, je schaarde jezelf bij hun kamp, en ging tegen onze mening in dat topic lekker dichtgooien? Zelfs objectiveit is je ook vreemd.
Volgens mij kun je zelf nog editten na 48 uur van het plaatsen, sowieso na 24 uur van het plaatsen. De edit knop gebruiken en zo kun je de OP aanpassen hoe je wiltquote:Op woensdag 20 augustus 2008 08:22 schreef Windigo het volgende:
Kan er even een nieuwe op worden gemaakt voor het Lucifer/occultisme topic?Ik ben echt niet helemaal wakker
Done, sorry ik heb niet eerder gezien dat dt topic was geupdate.quote:Op zaterdag 13 september 2008 00:25 schreef Harajuku. het volgende:
Atlantis; Echt of nep? #2
Kan hier recorts even aangepast worden in de OP? Er staan wel meerdere typefouten in, maar deze vind ik wel heel storend
Ik weet niet direct over welk topic dit gaat, maar het schijnt weer een algemene tendens te worden om alle TRU-topics te ridiculiseren, en idd meestal nog met medewerking van de moderators.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:09 schreef EnglishTest het volgende:
Wat is dit voor een sluitpost? Kun je op z'n minst een reden opgeven waarom dit topic dicht ging.. Met inbreng van Xith liep het topic weer lekker. Echter, je had klaarblijkelijk geen zin om al die brallende comments te deleten. Of sterker nog, je schaarde jezelf bij hun kamp, en ging tegen onze mening in dat topic lekker dichtgooien? Zelfs objectiveit is je ook vreemd.
Heb je voorbeelden waarvan je dat vind?quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 14:54 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik weet niet direct over welk topic dit gaat, maar het schijnt weer een algemene tendens te worden om alle TRU-topics te ridiculiseren, en idd meestal nog met medewerking van de moderators.![]()
Die opmerking lees ik wel vaker, maar het forum staat of valt met de users die actief zijn.quote:Ik heb hier een aantal jaren niet meer gepost, maar ik begin me terug te herinneren waarom ik gestopt was
Verander "ze" door het woord marokkanen en ge krijgt een ban wegens racisme. Een beetje respect voor elke visie graag.quote:zullen al die goedgelovige en naïve huppeltrutjes die in dit soort onzin geloven vanaf de 15e nu eens inzien dat ze dom zijn, en de komende 10 jaar hun mond houden met dit soort onzin verhalen? Of zijn ze nog dommer dan gedacht, en blijven ze met onzinverhalen komen?
Daar heb je gelijk in, verwijderd.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:07 schreef UncleScorp het volgende:
Verander "ze" door het woord marokkanen en ge krijgt een ban wegens racisme. Een beetje respect voor elke visie graag.
Aan de andere kant vind ik de vraag "Als er dit keer weer niks gebeurt, mogen we mensen die er heilig in geloofden dan een stel idioten noemen ?" best aanvaardbaar als je kijkt naar hoe vaak er dit soort voorspellingen gedaan worden.quote:
Nee, dat is niet aanvaardbaar op de manier waarop het gevraagd wordt. Zo simpel is het. Als je niet de basisregels voor beleeftheid op kan brengen is je post weg. Ookal zit er 100% waarheid in, je brengt het maar gewoon op.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:29 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Aan de andere kant vind ik de vraag "Als er dit keer weer niks gebeurt, mogen we mensen die er heilig in geloofden dan een stel idioten noemen ?" best aanvaardbaar als je kijkt naar hoe vaak er dit soort voorspellingen gedaan worden.
Dan geef je mensen namelijk gewoon een optie : "Nou okee, als de volgende 5 voorspellingen weer niet uit komen mag je me een idioot noemen".
Immers, een ezel in het algemeen, stoot zich geen 15x aan dezelfde steen, toch ?
Okee, rephrase :quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:33 schreef jogy het volgende:
[..]
Nee, dat is niet aanvaardbaar op de manier waarop het gevraagd wordt. Zo simpel is het. Als je niet de basisregels voor beleeftheid op kann brengen is je post weg. Ookal zit er 100% waarheid in, je brengt het maar gewoon op.
Je mag twijfelen wat je wilt, doe ik ook maar toch heb ik het liever 100 keer fout dan dat ik het niet wist en het overvalt me opeens. Daar komt wel bij dat ik persoonlijk natuurlijk het gevoel heb dat er iets drastisch moet verandere op deze aardkloot voor we met z'n alle van ellende uit elkaar mieterenquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:36 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Okee, rephrase :
"Als er dit keer weer niks gebeurt, mogen we mensen die er heilig in geloofden dan voortaan gewoon mensen noemen die het tot nog toe nooit bij het rechte eind gehad hebben van waaruit we dus geen enkele reden hebben om aan te nemen dat ze het de komende keer wel bij het juiste eind hebben, waardoor we eventueel - als persoonlijke mening - een beetje aan hun redeneringsvermogen gaan twijfelen ?"
Jaja, weet ik maar het was een goede vraag en als iemand anders deze ook had dan hoeft ie het niet te vragen want het antwoord staat er al.quote:Lighten up, ik dol maar wat
Ach het zijn zulke topics die TRU in leven houden ... hoe meer hoe liever zou ik zeggenquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:29 schreef L.Denninger het volgende:
Aan de andere kant vind ik de vraag "Als er dit keer weer niks gebeurt, mogen we mensen die er heilig in geloofden dan een stel idioten noemen ?" best aanvaardbaar als je kijkt naar hoe vaak er dit soort voorspellingen gedaan worden.
Dan geef je mensen namelijk gewoon een optie : "Nou okee, als de volgende 5 voorspellingen weer niet uit komen mag je me een idioot noemen".
Immers, een ezel in het algemeen, stoot zich geen 15x aan dezelfde steen, toch ?
Nou ja, jij nam dit topic : boerenkoo/food-morphologiequote:Op dinsdag 7 oktober 2008 18:44 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ach het zijn zulke topics die TRU in leven houden ... hoe meer hoe liever zou ik zeggen![]()
Thx jogy
Neuh, ik wist dat topic nog uit mijn hoofd (rara hoe zal dat komenquote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:16 schreef UncleScorp het volgende:
Lol hopelijk heb je je geamuseerd met mijn topic-historiek te doorzoeken tot je iets gevonden had dat je hier kon posten
Dat je dat gaat terug zoekenquote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:00 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Nou ja, jij nam dit topic : boerenkoo/food-morphologie
ook niet serieus in ieder geval, terwijl het niet vreemder was dan andere dingen die hier in TRU gesteld worden
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 10:56 schreef UncleScorp het volgende:
Dus jij houdt je hoofdzakelijk bezig met posten van nonsens in topics die je nonsens vindt en nalezen van je eigen nonsens-topics ?
Precies...quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 14:54 schreef UncleScorp het volgende:
Velen durven al niets meer te posten omdat alles toch direct belachelijk gemaakt wordt.
Kan er in ONZ anders geen subforum gemaakt met de naam TRU, waar iedereen zich es goe kan laten gaan en iedereen uitlachen ???![]()
Ik heb hier een aantal jaren niet meer gepost, maar ik begin me terug te herinneren waarom ik gestopt was
Dat soort dingen stuitten mij nogal tegen de borst als daar zo bespottelijk over gedaan word.quote:Mijn chatsessie met overleden paarden in Australië!
Ok, als Blossom Goodchild hier een account op FOK heeft bannen we haar een paar weken. Deal?quote:Op zondag 12 oktober 2008 21:45 schreef Metallinos het volgende:
Ik ben wel voor een ban van een paar weken als je een topic met een voorspelling met datum post en hij blijkt niet uit te komen.Die topics doen me echt denken aan die vreselijke kettingmails. Mensen die dat doorsturen met het als excuus 'ja, ik geloof er niet echt in hoor, maar ik stuur het toch maar voor de zekerheid, zodat ik niet echt 7 jaar ongeluk krijg/nooit de ware liefde vind/een bezoek krijg van de geest van een dood meisje enz.. '
Sja, nu je het zegt zie ik het ook.. misschien een bugje om de eoa rede?quote:Op maandag 20 oktober 2008 09:30 schreef Spellmeista het volgende:
Goedemorgen, mag ik de mods er even op wijzen dat het topic: zesde zintuig plaats delict gestart is door mij en niet door Yuin.
Ik weet hoe het is, ik vond het ook vreselijk toen de food-morphologie niet serieus genomen werd alleen maar omdat mensen het zich vanuit hun beperkte denkraam niet voor konden stellenquote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:28 schreef Darkwolf het volgende:
Dat soort dingen stuitten mij nogal tegen de borst als daar zo bespottelijk over gedaan word.
Zeker vanwege de emotionele betrekking die heeft plaats gevonden betreft het consult waar ik over spraak met het overleden paard in kwestie.
Tja, als we in dit subforum dezelfde rationaliteit gaan gebruiken als in de rest van FOK! dan zou ik dat persoonlijk jammmer vinden eigenlijk. Voor mijn part wordt er in TRU een topic gemaakt over een random Youtube voorspelling maar dan zal die poster erachter komen dat het topic niet heel ver komt wegens gebrek aan belangstelling. De 14 oktober hype was gewoon relatief populair en dus kwamen er veel mensen mee in contact. Niemand bannen en topics blijven worden per geval behandelt dus soms zal er heus wel een slotje vallen als we vermoeden dat de openingsposter het doel heeft om iets in de zeik te nemen oid. Persoonlijk heb ik het idee dat mensen het soms te serieus nemen. Tegen hen zou ik zeggen probeer het eens met onthechte belangstelling, werkt een stuk beter.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 17:41 schreef Metallinos het volgende:
Ik was met mijn ban opmerking niet helemaal serieus, maar ik heb wel de vraag, waar trekt men de grens? Is het een topic waard als bijvoorbeeld een willekeurige youtuber een voorspelling doet? Ik heb zelf de insteek: elke vergezochte voorspelling is onzin, totdat het tegendeel bewezen is. Als het dan bewezen is, dán is het het discussieren waard in TRU en kan men kijken naar zijn of haar volgende voorspellingen. Een voorspelling doen die niet uitkomt is namelijk niks paranormaals aan, dat kan iedereen.
Maargoed, ik pleit nu niet voor het verbieden van voorspel topics, aangezien er blijkbaar interesse naar is, (ook al is het soms alleen maar links en rechts belachelijk maken door zowel sceptici als tru´ers, zoals die 14 oktober topic) maar ik wil het wel even onder de aandacht brengen hoe ik erover denk dus en ik zou graag weten waar men hier de scheidslijn tussen relevante dingen en onzin trekt.
Nou laat ik het zo zeggen, je OP was allerminst uitnodigend.. als het topic geopend was met de beste bedoelingen en met alle liefde van de wereld om iemand in nood te helpen, dan ben ik de laatste die daar niet aan zou willen meewerken.quote:Op dinsdag 4 november 2008 10:58 schreef L.Denninger het volgende:
Dit is je kans om iemand te helpen
Wrange vraag ?
Iemand is z'n vriend kwijt, en nu wordt er een topic gesloten dat daar aandacht voor vraagt en waar misschien iemand met een oplossing zou kunnen komen.
Dat vind ik eerlijk gezegd wrang.
Ik zie niet in waarom iemand helpen wrang is, of waarom het een rare vraag zou zijn, maar kennelijk mag je het alleen gebruiken om namen te raden van mensen die al overleden zijn.
Nou ja, in het slechtste geval kunnen we dus over een week weer een topic over die vriend openen als bekend is dat hij overleden is en mogen mensen dan dus wel opeens letters raden.
Klinker kopen iemand ?
Nee.quote:Op dinsdag 4 november 2008 11:19 schreef L.Denninger het volgende:
Ok, OP aangepast, zo beter ?
Je hebt dus zo weinig vertrouwen erin dat er iemand bestaat die echt zou kunnen helpen dat je het topic maar dicht laat ?quote:
Nee in antwoord op beide vragen, zoals ik al tracht duidelijk te maken aan je, je intentie is gewoon niet juist.quote:Op dinsdag 4 november 2008 11:31 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Je hebt dus zo weinig vertrouwen erin dat er iemand bestaat die echt zou kunnen helpen dat je het topic maar dicht laat ?
Of je laat het topic dicht terwijl je gelooft dat er misschien iemand wel iets zou kunnen om te helpen, maar je wil niet dat er geholpen wordt ?
De OP is aangepast en doet nu niks anders dan hulp vragen.quote:Op dinsdag 4 november 2008 11:38 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nee in antwoord op beide vragen, zoals ik al tracht duidelijk te maken aan je, je intentie is gewoon niet juist.
Het is hier geen kermis!
Doe niet zo belachelijk zeg, enig zelfreflectie zou je niet misstaan.quote:Op dinsdag 4 november 2008 11:40 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Maar als jij je nu persoonlijk gekwetst voelt en dat belangrijker vindt dan helpen in die zaak, suit yourself.
Oh, er is een andere reden waarom je niet wilt dat mensen met vermeende bijzondere gaven helpen bij een vermissing ? Er is iets belangrijkers dan helpen, en dat is...?quote:Op dinsdag 4 november 2008 12:41 schreef Bastard het volgende:
[..]
Doe niet zo belachelijk zeg, enig zelfreflectie zou je niet misstaan.
Probleem 1; in TRU zijn geen remote-viewende mensen aanwezig. , probleem 2; je hebt je verleden tegen, Bastard en ik weten wat je wel en niet gelooft en is dat topic dus bedoelt om je gelijk te halen. Dat gelijk zal jij in jouw hoofd wel halen want zie punt 1. en als laatst, mocht het zo zijn dat het topic uitloopt dat die vriend bijvoorbeeld dood is (in het ergste geval) dan heb jij een topic gemaakt enkel om je gelijk te halen maar over de ellende van een ander.quote:Op dinsdag 4 november 2008 12:58 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Oh, er is een andere reden waarom je niet wilt dat mensen met vermeende bijzondere gaven helpen bij een vermissing ? Er is iets belangrijkers dan helpen, en dat is...?
Lees je eigenlijk wel wat ik zeg of blijf je het antwoord voor jezelf invullen?quote:Op dinsdag 4 november 2008 12:58 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Oh, er is een andere reden waarom je niet wilt dat mensen met vermeende bijzondere gaven helpen bij een vermissing ? Er is iets belangrijkers dan helpen, en dat is...?
Erodome beweerde bijvoorbeeld dat ze het kon, en verder maakt het mij niet uit of het remote-viewing is of dat iemand in de toekomst kan kijken en ziet dat die jongen overmorgen weer thuis binnen komt lopen.quote:Op dinsdag 4 november 2008 13:07 schreef jogy het volgende:
[..]
Probleem 1; in TRU zijn geen remote-viewende mensen aanwezig.
Ik zie niet in wat mijn geloof of ongeloof uitmaakt als er iemand is die die hier zou kunnen helpen - helpen lijkt me toch iets belangrijker.quote:probleem 2; je hebt je verleden tegen, Bastard en ik weten wat je wel en niet gelooft en is dat topic dus bedoelt om je gelijk te halen.Dat gelijk zal jij in jouw hoofd wel halen want zie punt 1.
Nee, om mensen te vragen te helpen als ze kunnen.quote:en als laatst, mocht het zo zijn dat het topic uitloopt dat die vriend bijvoorbeeld dood is (in het ergste geval) dan heb jij een topic gemaakt enkel om je gelijk te halen maar over de ellende van een ander.
Prima, zeg maar hoe ik het op een nettere manier doe dan hoe de OP nu gesteld is, dan verander ik 'm even !quote:Er zijn andere manieren om dit te doen. Nette manieren bijvoorbeeld.
Erodome heeft ook later toegegeven dat het niet ging of dat ze nog niet goed genoeg was oid dus die valt af. Voor de rest heb ik hier nog niemand gezien in de tijd dat ik hier rondhang die beweert heeft dat hij/zij zonder hulpmiddelen iets zou kunnen zien in die trant.quote:Op dinsdag 4 november 2008 13:14 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Erodome beweerde bijvoorbeeld dat ze het kon, en verder maakt het mij niet uit of het remote-viewing is of dat iemand in de toekomst kan kijken en ziet dat die jongen overmorgen weer thuis binnen komt lopen.
Zie punt 1 en 2 van de vorige post. Zet weer eens een andere test op en hoop dat dat iemand zich aanbiedt. Eentje zonder vermiste vrienden deze keer. Maakt niet uit hoe lang je hier blijft discussiëren trouwens, je originele topicidee zal er niet komen.quote:[..]
Ik zie niet in wat mijn geloof of ongeloof uitmaakt als er iemand is die die hier zou kunnen helpen - helpen lijkt me toch iets belangrijker.
Zie mijn vorige post, daat staat het uitgelegd en ja, helaas de insteek van een topic heeft heel veel te maken met het wel of niet open houden ervan als het dus een mede user betreft ( of een vriend ervan) op FOK! Het moet niet persoonlijk worden.quote:[..]
Nee, om mensen te vragen te helpen als ze kunnen.
Maar vragen of er iemand is die iets nuttigs kan doen met zijn/haar gave is duidelijk not done - ik begrijp alleen niet waarom.
[..]
Je verzint maar een andere test.quote:Prima, zeg maar hoe ik het op een nettere manier doe dan hoe de OP nu gesteld is, dan verander ik 'm even !
Ja, want stel je voor dat iemand eens daadwerkelijk wat nuttigs zou doen met zijn/haar gave, dat zou mooi ruk zijn.quote:
Dat niet, hulp proberen tegen te houden bij een vermissingquote:
Dat lukt wel, rustig slapen dan natuurlijk. En eerlijk gezegd vind ik het ook wel jammer dat het topic niet kan op dit forum maar ik zie het gewoon niet goed komen hier. Te veel users die hier alleen komen om sarcastisch te doen en als het dan blijkt dat er iets met die vriend is gebeurt dan vind ik het gewoon kut voor de user in kwestie om ook nog een half lollig topic tegen te komen. Voor mijn part maak je een topic voor het eerstkomende vermiste persoon in de media waar geen user bij betrokken is. Je hebt dan nog steeds extreem weinig kans om iemand tegen te komen die het hier wilt proberen maar dan is het niet zo verschrikkelijk als er een sarcastische of grof-grappige opmerking langs komt.quote:Op dinsdag 4 november 2008 16:58 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Dat niet, hulp proberen tegen te houden bij een vermissing
Nou ja, als je maar rustig slaapt he
Nee dat is het niet, het topic ging daar niet over, het ging om een oproep voor dromers dus dan stuur ik daar ook op. Het is nu dan toevallig een oproep voor een tv programma maar hetzelfde zou gelden als het voor mijn part een oproep is voor een enquete voor een studie van iemand, een stemtopic voor FOK! zelf of wat dan ook in die trant. Geld heeft hier niets mee te maken. Als je een topic wilt maken voor de zin/onzin van droomverklaringen oid dan ben je welkom, maar niet in dat topic. Geen censuur want je hebt meer dan genoeg ruimte om je gedachten te spuien en ik zal je geen strobreed in de weg leggen zolang je dus maar wel gehoor geeft aan een eventuele waarschuwing om in een bepaald topic niet verder te gaan.quote:Op dinsdag 11 november 2008 19:08 schreef http het volgende:
Dan kun je wel moderator zijn, maar het lijkt meer op censuur als je meent te moeten schrappen wat jou niet bevalt.
Als ik zo het fokforum eens doorlees, begrijp ik jouw houding niet. Of is men hier niet gediend van assertieve medeschrijvers? De advertentie van de KRO, is puur reclame en wordt die beter beveiligd? Is geld doorslaggevend, boven de vrijheid van meningsuiting?
Dan is het bijzonder triest gesteld.
Ik wens U een fijne avond toe.
Ik weet niet wat je intentie precies was in het desbetreffende topic maar het werkte verstorend voor de intentie van het topic zelf. Iedereen die toestemming vraagt om een topic te maken in de trant van vragen aan users van een bepaald subforum krijgt de aandacht van de Forum Admins of de PR persoon als de situatie zich daarvoor leent, dus even in het kort; wat is het punt wat je wilt overbrengen in dat topic wat niet in een ander topic kan? Misschien heb ik je vraag niet goed begrepen, kan ook maar dan moet je iets duidelijker zijn. Je kan bijvoorbeeld in je topic een linkje zetten naar het originele topic en dan je relaas houden.quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:07 schreef http het volgende:
Hoe wordt er over de inhoud gewisseld?
Dus sleep ik dit topic mee, open dit elders en dan worden de essentiële vragen gesteld?
Ahhh, ok duidelijk. Tja dan moet je toch naar de KRO mailen of het op een andere manier proberen. TV is per definitie gemaakt om kijkcijfers te trekken daar moet je je geen illusies over maken en het is hun intellectuele eigendom. Wat ze er wel of niet van vrijgeven is hun eigen keus. Als je televisie als waarheidsgetrouw beschouwd dan is dat naïef, het zijn kijkcijfergenerators en uit de reklame opbrengsten halen ze hun ruimte om programma's te maken. Ze hoeven helemaal nergens open over te zijn als zij dat niet willen. Je haalt nu de KRO naar voren maar zo ongeveer elke zender zal zijn format beschermen.quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:51 schreef http het volgende:
Ik moet er wel even om lachen, een goede droomuitleg.
Om een goede droomuitleg te kunnen geven, zul je allereerst moeten weten hoe de persoon
functioneert. Of hij in staat is de voor een ander te dromen, of dat de dromen enkel over
hemzelf gaat. Bovendien zou je dan eerst de symbolen moeten vertalen die bij die persoon
passen. Dat zie ik jullie nog niet doen.
Wie is de deskundige en welke opleiding heeft die genoten?
Wat ik met het zesde zintuig gezien heb, is dat enkel de omroep er wijzer van geworden is.
Mensen met wurgcontracten zijn weggestuurd.
Ik wil me wel aanmelden om in het panel plaats te nemen.
Dit is mijn reactie op een advertentie, waarin ik informeer over hun werkwijze.
Ook de vakkundigheid, daar wordt met geen woord over gerept.
Er staat niets over de afhandeling van hun aangeboden diensten.
Kijk dit is een commerciële advertentie, dus aub geen zielig gedoe.
Zou dit een badkuip geweest zijn, dan vraag je toch ook wat zijn de maten, wat kost het, etcetc.
De KRO doet heel geheimzinnig over haar formats., tijd om hier open over te zijn.
www.kovandijkvertelt.nl
Is dat je eigen site trouwens, zie hem je nu al een aantal keer posten deze week?quote:
Is dat nou ook een commerciële advertentie? Zullen we geld vragen?quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:16 schreef Bastard het volgende:
[..]
Is dat je eigen site trouwens, zie hem je nu al een aantal keer posten deze week?
Krijgt vast hits genoeg nu.. centjes verdienen aan advertenties.. loopt lekker op denk ik zoquote:Op dinsdag 11 november 2008 22:19 schreef jogy het volgende:
[..]
Is dat nou ook een commerciële advertentie? Zullen we geld vragen?
die staat op weblog.fok.nl dus tja. Dan mag het weer.quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:33 schreef http het volgende:
Weblog Oktober wordt een drukke maand!, bedoel je dit?
![]()
Ok danquote:Op donderdag 13 november 2008 11:13 schreef Harajuku. het volgende:
Oh volgens mij heb ik hem gevonden. Heel gemeen sp00k ipv spook
Logisch onderbouwd wel ja, zoals gezegd is logica de basis van elke discussie.quote:Op dinsdag 25 november 2008 07:17 schreef Summers het volgende:
[..]
Nee maar nog ff en er word gezegt Summers post hier MAAR het MOET logisch onderbouwd zijnvolgens onze waarheid of ik schiet .
Omdat je zonder logica elke basis voor een zinnige discussie mist.quote:Daar kan je wel frusty over zijn maar ik heb de vrijheid om dat niet te doen , waarom kunnen mensen dat niet respecteren ? ik hoef niet bekeerd te worden .
Zegt de mevrouw die de hele bitchfight is gestart omdat ze niet kon tolereren dat ik in Mijn 1e paranormale ervaring een andere mogelijkheid posttequote:ga lekker zelf janken omdat de wereld is zoals die is en niet zoals jij zou wensen dat ie is , respecteer vrijheid van meningsuiting en een ander geloof .
Waarom wil jij andere mensen dan aggressief opdringen wat ze wel en niet moeten geloven ?quote:Als je dat niet doet raak je elke dag gefrustreerd , Ik heb absoluut geen probleem met mijn geloof , daar ben ik gelukkig mee , wat jij geloofd moet je lekker zelf weten maar kom mij NOOIT vertellen dat ik iets als jou moet benaderen , want dan heb je voor nu en in de eeuwigheid dikke vette PECH .
Nee hoor.quote:Ah dus als het niet logisch genoeg onderbouwd is , DAN word het een oneerlijk leugenachtig geheel
Jammer dat ik telkens in herhaling moet vallen maar we snappen heus wel dat je ruzie gaat zoeken omdat je gefrustreerd raakt omdat je je mening niet goed kunt uiten en beargumenteren hoor.quote:Als je dat gaat vergelijken kan je je beter eerst eens verdiepen in deze materie zodat je begrijpt waarom mensen zeggen wat ze zeggen ipv het te vergelijken met users die plaatjes posten van geslachtsdelen , je zit er zooooooo ver naast .
Jouw logica is ook niet perse aan het paranormale verbonden , prima dat jij dat zo wilt benaderen maar ik ervaar het liever en ontdek zo hoe het werkt , ieder zijn ding .quote:Op dinsdag 25 november 2008 09:31 schreef L.Denninger het volgende:
*** Vervolg Summers-drama uit Mijn 1e paranormale ervaring ***
[..]
Logisch onderbouwd wel ja, zoals gezegd is logica de basis van elke discussie.
Zonder logica kan ik stellen dat jij een koe bent omdat een rivier tenslotte in een koelkast past.
(Zie je wat ik doe ? Ik ben onlogisch ! Kun je je daartegen verdedigen ? Nee ! Want het slaat nergens op !)
"volgens onze waarheid" is onzin, logica is niet aan mijn of jouw waarheid gebonden.
[..]
Ah dus iedereen moet het bekijken zoals jij dat doet WANT dat is de waarheid , houd toch op ,quote:Omdat je zonder logica elke basis voor een zinnige discussie mist.
Prima als je dat niet wilt, maar doe dan ook niet mee aan de discussie !
[..]
dat doe jij juist en je hebt allemaaal argumenten waarom mensen dat zouden moeten doen .quote:Zegt de mevrouw die de hele bitchfight is gestart omdat ze niet kon tolereren dat ik in Mijn 1e paranormale ervaring een andere mogelijkheid postte
[..]
Waarom wil jij andere mensen dan aggressief opdringen wat ze wel en niet moeten geloven ?
[..]
fijn voor die mensen , laat ze er gelukkig mee zijn dan , als dat voor hun werkt, prima toch !quote:Nee hoor.
Maar als er 2 verklaringen zijn waarvan eentje onlogisch en de ander logisch dan weet ik welk welke de meeste mensen waarschijnlijker zullen vinden.
Da's logisch
[..]
Je bedoeld zoals jij al jaren doet ? nee hoor , OOK daarin ben ik jou niet nog wens ik dat te zijn .quote:Jammer dat ik telkens in herhaling moet vallen maar we snappen heus wel dat je ruzie gaat zoeken omdat je gefrustreerd raakt omdat je je mening niet goed kunt uiten en beargumenteren hoor.
Dat hoef je niet telkens opnieuw duidelijk te maken.
Zijn punt was dat jij met je gehuil en gedrama-queen elk topic kunt ontwrichten zodra er een post in staat die je om een of andere reden niet bevalt.
Zoals dit topic - ik gaf slechts een optie, vermeldde er zelfs bij dat ik het verder ook niet wist, en toch weet jij dit hele topic weer te laten gaan over jouw "gevoelens" en over hoe "oneerlijk" jij zogenaamd wel niet behandeld wordt.
Terwijl er niks aan de hand was totdat jij en sjoep zelf begonnen te dramaqueenen en jullie zelf de enigen zjin die geen andere mening tolereren.
Het valt me eerlijk gezegd mee dat het stokpaardje nog niet van stal is gehaald - roepen dat ik je uitgescholden heb en als ik vraag waar dan het niet weten.
We hebben het niet over jouw of mijn logica, we hebben het over logica.quote:Op dinsdag 25 november 2008 10:34 schreef Summers het volgende:
[..]
Jouw logica is ook niet perse aan het paranormale verbonden
Wat jij niet wilt begrijpen is dat om te ervaren en te ontdekken het helemaal niet nodig is om te stoppen met nadenken. Je hoeft niet perse dom te zijn of te doen om dingen te kunnen ervaren.quote:prima dat jij dat zo wilt benaderen maar ik ervaar het liever en ontdek zo hoe het werkt , ieder zijn ding .
Helemaal niet, hoe KOM je daar toch bij ???? JIJ bent de enige die geen andere mening tolereerde !quote:Ah dus iedereen moet het bekijken zoals jij dat doet WANT dat is de waarheid , houd toch op
Hey, als jij wilt leven zonder je hersenen te gebruiken moet je dat helemaal zelf weten.quote:blijf jezelf lekker frustreren met je onmogelijke eisen , accepteer dat jij DE waarheid niet weet en als je die wel denkt te kennen ben jij de ENIGE die daarmee moet leven en NIET ik .
SUMMERS, JIJ BENT DEGENE DIE GEEN ANDERE MENING TOLEREERDE.quote:dat doe jij juist en je hebt allemaaal argumenten waarom mensen dat zouden moeten doen .
Lees het begin van het topic nou nog eens naquote:ik zeg juist dat je lekker bij jezelf moet blijven en je eigen waarheid moet leven .
Prima, je gaat je gang maar !quote:fijn voor die mensen , laat ze er gelukkig mee zijn dan , als dat voor hun werkt, prima toch !
ik doe wat voor mij werkt .
Ik maak nergens een probleem van, behalve van hysterische dramaqueens die elk topic willen verstoren dat ze niet bevalt door het posten van leugens, beschuldigingen en onlogische tirades.quote:Je bedoeld zoals jij al jaren doet ? nee hoor , OOK daarin ben ik jou niet nog wens ik dat te zijn .
Voor de rest heb ik geen zin meer om met jou te praten want je blijft je geloof opdringen .
wees gelukkig met je eigen waarheid en doe wat voor JOU werkt .
Het is zeker geen overduidelijke troll, alleen omdat ze een hele andere mening heeft en die dan ook met hand en tand verdedigd. Ze brengt in ieder geval een ander geluid dan veel andere hier gestoeld op andere basiswaarden. Daar is niks mis mee, perse. Het enige jammere hieraan (in het algemeen) is dat men hun gelijk wilt halen (Beide kanten hetzelfde verhaal) terwijl dat gelijk in principe helemaal niet gehaald kan worden op de aanwezige feiten in een bepaald topic over dit soort zaken.quote:Op dinsdag 25 november 2008 17:00 schreef Michielos het volgende:
kan summers niet gewoon wegens trollen gebanned worden ofzo. Dit is toch gewoon echt overduidelijk een troll ??
lekker duidelijk , gaat het eigenlijk nog wel om mij ? want ik vind je een beetje overdrijven nu .quote:Op dinsdag 25 november 2008 17:57 schreef Michielos het volgende:
ik zeg neit dat ze een trol is op basis van haar mening. Een mening mag ze hebben. Ze is een troll op basis van haar manier van discussieren, woorden in de mond praten en het is haar way or the highway.
Haar mening zou me worst wezen, die mag iedereen hebben hoor.
Dat mag, het is dan ook mijn mening en niet één of andere universele wet zover ik weetquote:Op dinsdag 25 november 2008 17:28 schreef L.Denninger het volgende:
Daar ben ik het dus niet mee eens.
Als we het even over Summers hebben dan krijgt ze al genoeg tegengas lijkt me. En iedereen discussiëerd op basis van hun eigen beeld van logica, laat dat even bezinken, dat is niet hetzelfde als jouw beeld van logica op basis van jouw ervaringen en opgebouwde wereldbeeld. Klinkt vaag, excuus daarvoor, maar het is niet anders. Jij leidt een heel ander leven dan Summers dat doet, simpel. En misschien kan Summers ( of wie dan ook maar ik ga even door in deze situatie, verander de namen naar eigen wil. Noem ze voor mijn part Karel en Liesje, who cares) het niet zodanig uitleggen in tekst zodat het overgebracht kan worden naar andere lezers maar dan nog discussïeerd ze vanuit haar optiek over hoe de wereld in elkaar steekt. Net als jij, ik, Bastard, Diederick_Duck, Michielos, Wouter Bos, Balkenende, de buurman, buurtagent, een willekeurige zwerver verslaafd aan crack of wie dan ook.quote:Het gaat hier niet om het gelijk halen of dat er uberhaupt gelijk gehaald kan worden, het gaat om de manier van discussieren.
Discussieren zal altijd op basis van logica gaan, logica is de basis van discussieren.
Als Summers zegt dat logica in de discussie zelf niet hoeft blijft er niks anders over dan welles nietes roepen,
en dan nog kan ik zeggen "aha jij zegt nietes en ik welles dus je bent met me eens dat ik gelijk heb !".
Da's namelijk niet logisch, dus compleet volgens Summers' methode.
Als je mensen toestaat om de logica / argumentatie te laten varen in een discussie, kun je net zo goed willekeurige woorden achter elkaar zetten.
En dan zijn er nog de andere tactieken - mensen vals beschuldigen dat ze je uitschelden, mensen beschuldigen van wat je zelf doet, etcetera.
Het is toch belachelijk dat ze de hele tijd roept dat ik geen andere mening tolereer terwijl het duidelijk in dat topic te lezen is dat wat ik schreef maar een optie was maar ik het verder ook niet wist ?
Waarna zij vervolgens uit haar dak flipt omdat ze geen andere mening dan haar eigen wil horen ?
En dan mij beschuldigen van intolerantie ?
Dat heeft allemaal niks te maken met gelijk halen, dat heeft te maken met (ab)normaal gedrag.
Als ze zich zo ook in het echte leven zou gedragen kan ik me niet voorstellen dat ze lang bij dezelfde werkgever zou mogen blijven of veel vrienden zou hebben - tenzij die vrienden het natuurlijk altijd perfect met haar eens zijn.
Wat mij betreft hoeft er nooit iemand gebant te worden hoor, maar het zou wel fijn zijn als Summers ook eens een beetje tegengas zou krijgen.
Volgens mij nonsens.quote:Op dinsdag 25 november 2008 21:19 schreef sjoep het volgende:
De hele subforum is verworden tot een plek waar sceptici lekker kunnen kotsen op positief ingestelde mensen en waar idealistische spirituelen het af en toe nog eens proberen.
Ze zijn er best wel geweest hoor, als je even door de single-"Gelul!"-posters heen kijkt.quote:Kan iemand mij vertellen waar in TRU dan een topic is dat over een fenomeen gaat dat je niet kunt zien maar er toch is, waar respectvol met elkaar om gegaan wordt en waar in een open sfeer ervaringen uitgewisseld worden?
En iedereen die een rationele verklaring oppert wordt bij voorbaat uitgemaakt voor een verzuurde Randi-nazi, wordt beschuldigd van 'nergens voor open staan', wordt beschuldigd van het uitschelden van mensen en roep het maar.quote:Neen, elke creatieve gedachte, elk positief idee, elke poging tot het delen van ideeën rondom dimensies, alles wat maar bespreekbaar gemaakt wordt dat niet te "bewijzen" valt, wordt steevast begroet met hoongelach en ONZ-tvp's. Daarna begint het gezeur om bewijs, vervolgens worden alle paranormale fenomenen, kruidenvrouwtjes, ufo's, weerwolfverschijningen en charlatan's op één grote hoop geveegd en het knokken kan beginnen.
Ja, en rationele mensen hebben natuurlijk geen gevoel.quote:Waar zijn al die positieve TRU-gangers gebleven? Juist ja. Weggejaagd.
Mensen die met spiritualiteit bezig zijn, en hun "schuiven" nou eenmaal wat verder hebben open staan, zijn gevoelige mensen.
Dat valt mij ook op ja, dan ben ik heel normaal aan het posten en word ik zo bejegend alleen maar omdat ik een andere mening heb of een andere verklaring opper.quote:De agressie (zoals ik dat voel) komt letterlijk door het scherm heen. Ik zie sommige stamgasten echt letterlijk schreeuwen. Ik hoor ze als een valse hond tegen het scherm aanblaffen. De spuugklodders vliegen over de virtuele tafel, en ik heb daar last van.
Er worden elke dag wonderlijke dingen ontdekt die op het randje van dit gebied liggen.quote:Ik ontdek elke dag weer nieuwe wonderlijke dingen, en die zou ik best graag delen. Ik zou graag met anderen van gedachten wisselen over alle puzzelstukjes, en wie weet samen een stukje daarin optrekken. Maar de kans hier is zo groot dat je belachelijk gemaakt wordt, dat je 1. al tot de tanden bewapend er in gaat, of 2. het gewoon maar niet doet.
Ah, leuk hoe je me hier probeert af te schilderenquote:Wat ik ook wat vreemd vind, is het slotjesbeleid. Als de partijen er niet uitkomen, dan komt er een slotje op het topic. Waarom? Flikker dan meteen heel TRU maar dicht.
Wat is nou eigenlijk de bedoeling? Dat dit zo tot in lengte van dagen door gaat? Dat er telkens een nieuwe generatie komt die L.Denninger probeert uit te leggen waar het om gaat? En als die generatie weer moedeloos vertrokken is, dan komt de volgende generatie, die het uit goedheid weer probeert?
Of "Huilebalken R us", of "Valse beschuldigingen R us"..... genoeg flauwe dingen te bedenken, roep het maarquote:Kan TRU niet beter Sceptics'RUS genoemd worden? Dan is het tenminste helder wat de bedoeling is.
Want nu komen er elke keer goedbedoelende open mensen die hier zo de leeuwenkuil in gaan.
[Attentie! Lezen AUB]Nieuwe regel in TRU. Lees dat topic eens. Die regel is er al. MAAR er is één (1!) voorwaarde. En dat is dat de topicstarter van het topic aangeeft welke richting diegene op wil gaan met het topic. Als het een 'Ben ik nou gek of bestaat dit echt?' topic is dan sta je open voor de 'je bent gek' antwoorden. Als je een topic wil maken die bijvoorbeeld dieper in gaat op whatever je dan ook interessant lijkt en je de daar de diepte mee in wil gaan ( voorbij het wel/niet verhaal) Dan moet je het DUIDELIJK brengen, voor mijn part met een linkje naar dat nieuwe regel topic in kwestie. Ik wil er zelfs een banner voor maken voor mijn part. Sinds het ontstaan van die regel heeft NIEMAND er gebruik van gemaakt. Geen probleem natuurlijk maar ga dan ook niet klagen dat de skeptische medemens naar binnen loopt om, wel ja, de linkerhelft van het brein te gebruiken. Als je dus in een topic neerzet dat het hier niet om een wel/niet of een wetenschappelijk onderbouwt topic gaat van een bepaalde ervaring dan heb je die mogelijkheid, gebruik die mogelijkheid en stop eens met slachtoffertje spelen. TREK HET JE NIET AAN als iemand een andere mening heeft. Er zijn opties, gebruik die ook. licht voor mijn part ons even in via dit topic welke kant je op wilt gaan. Misschien heb je een kans dat er een tegenhanger komt van hetzelfde topic en als je niet tegen de skeptische mening kan negeer je dat topic gewoon. Wij houden het originele topic schoon van het welbekende wel/niet gezeur.quote:
Woehoe!quote:Op dinsdag 25 november 2008 22:46 schreef L.Denninger het volgende:
Jogy, die regel is wel een keer gebruikt !
Ik heb even geen link, maar er is een ufo-topic geopend waar in de OP stond : "Let op, dit topic is niet bedoeld om over het bestaan van ufo's te discussieren !".
Ging best goed toen (soit, er moest heel af en toe even iemand op gewezen worden maar dat kan gebeuren).
Ik vraag me dan af wat het nut is vanquote:Ah dus als het niet logisch genoeg onderbouwd is , DAN word het een oneerlijk leugenachtig geheel
en of ze uberhaubt de tekst gelezen heeft want dit bedoel of zeg ik toch helemaal nergens? Dit gebeurd helaas KEER op KEER en ik kan me niet voorstellen dat iemand die www.fok.nl weet te vinden, 1001 boeken leest over het paranormale en voor mijn gevoel vrij intelligent overkomt zulk groot probleem heeft met het begrijpen van wat in mijn ogen een simpele tekst is.quote:
Dat vind ik echt een overtrokken conclusie, eea wordt ook nog wel eens (express) verkeerd opgevat, opgepakt, uitgekauwd en teruggespuugd.quote:Op woensdag 26 november 2008 04:35 schreef Flammie het volgende:
Ik vind echter dat Denninger elke keer opnieuw veel sterker in de discussie staat daar waar Summers &co telkens teksten quoten om vervolgens woorden in de mond te moeten leggen, valse beschuldigingen gebruiken voor hun punt dat op dat moment nog niet bestaat en meer van dat moois.
Ik quote m even.quote:Mijn posts zullen altijd een lap tekst zijn met onderbouwing.
Precies en dat zeg ik namelijk. Summers doet dit met kwade opzet! Nogmaals je kan me niet wijsmaken dat iemand die dergelijke intelligente indruk op me maakt, nieuwsgierig is naar literatuur en een goed tot zeer goed taalgebruik op het forum heeft, dergelijke leesproblemen heeft. Je geeft me nu gelijk of?quote:Op woensdag 26 november 2008 08:14 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dat vind ik echt een overtrokken conclusie, eea wordt ook nog wel eens (express) verkeerd opgevat, opgepakt, uitgekauwd en teruggespuugd.
Ook dat zeg ik; weten wanneer je moet reageren en wanneer niet. Summers lijkt echter bij de minste geringste claim dat het paranormale aan de kant schuift, persoonlijk aangevallen te zijn. We zitten op dezelfde golflengte bastard!quote:Dat Denninger een goede discussiepartner is, die goed zijn mening kan onderbouwen met een vleugje scherpte van de tong is hartstikke mooi. Maar we zitten hier niet in een klasje om samen de discussietechnieken uit te vechten. Het gaat inhoudelijk om het topic en niet "wie het eerste uitgeluld is heeft verloren" . Soms is zwijgen goud.
misschien naar een psychiater , het ziekenfonds dekt datquote:Op woensdag 26 november 2008 09:05 schreef Michielos het volgende:
bastard dat zegt hij toch gewoon????
Summers komt serieus op mij over als een troll. Je kan me gewoon niet wijsmaken dat iemand die zo welbespraakt is, zo NIET inhoudelijk op posts reageert en zelfs quotes foutief opvat e.d.
Toch lijkt hier soms te gelden: Wie het eerst huilt of gewkestst is, heeft automatisch gelijk. Ik zal hem even voor de volgende keer onthouden in dat geval.
ps. begrijp je de kritiek? Hier zijn 3 personen die een gezonde discussie willen aangaan, nergens persoonlijk worden of niet inhoudelijk reageren die hierin belemmerd worden door andere mensen waarvan 1 (schtoppel) zelfs intimiderend wordt , de ander (sjoep) woorden en vooroordelen in de mond legt en nog 1 (summers) quotes foutief opvat en er een geheel eigen draai aangeeft. Hier zou toch wel iets aan gedaan kunnen worden, aan deze diplomatieke immuniteit..? Begrijp me niet verkeerd, zonder deze users zou TRU geeneens bestaan maar wij hebben ook rechten, ook als je een andere mening hebt dan iemand anders.
Jullie geven nu een totaal andere draai aan het verhaal , zijn nu gewoon aan het pesten om je gelijk te halen omdat je op je tenen bent getrapt en graag een vrijbrief wilt om mensen belachelijk te maken EN bent nu constant woorden in mijn mond aan het leggen .quote:Op woensdag 26 november 2008 09:05 schreef Michielos het volgende:
bastard dat zegt hij toch gewoon????
Summers komt serieus op mij over als een troll. Je kan me gewoon niet wijsmaken dat iemand die zo welbespraakt is, zo NIET inhoudelijk op posts reageert en zelfs quotes foutief opvat e.d.
Toch lijkt hier soms te gelden: Wie het eerst huilt of gewkestst is, heeft automatisch gelijk. Ik zal hem even voor de volgende keer onthouden in dat geval.
ps. begrijp je de kritiek? Hier zijn 3 personen die een gezonde discussie willen aangaan, nergens persoonlijk worden of niet inhoudelijk reageren die hierin belemmerd worden door andere mensen waarvan 1 (schtoppel) zelfs intimiderend wordt , de ander (sjoep) woorden en vooroordelen in de mond legt en nog 1 (summers) quotes foutief opvat en er een geheel eigen draai aangeeft. Hier zou toch wel iets aan gedaan kunnen worden, aan deze diplomatieke immuniteit..? Begrijp me niet verkeerd, zonder deze users zou TRU geeneens bestaan maar wij hebben ook rechten, ook als je een andere mening hebt dan iemand anders.
ja, dat is een van mijn vermoedens ja, een psychiatrisch ziektebeeld. Indien dit verworpen wordt, kan ik verder gaan met het onderzoeken van de andere? niks mis mee toch..quote:Op woensdag 26 november 2008 10:04 schreef Summers het volgende:
[..]
misschien naar een psychiater , het ziekenfonds dekt dat
( dat vind jij toch normaal en gezond discusieren ?) zie geest van overleden hond gezien topic .
Mwoah, aardig wat. Als je het doet op basis van internet posts natuurlijk. Zeker in TRU is dat niet een eerste vraag die gesteld dient te worden aangezien we hier de leidraad willen nemen dat het niet een psychisch iets is. Altijd tot op zekere hoogte natuurlijk maar in den beginne dus ongewenst.quote:Op woensdag 26 november 2008 13:32 schreef Michielos het volgende:
[..]
ja, dat is een van mijn vermoedens ja, een psychiatrisch ziektebeeld. Indien dit verworpen wordt, kan ik verder gaan met het onderzoeken van de andere? niks mis mee toch..
ok, mijn excuses dan, het is toch een vrij normale vraag ofzo. Een psychiater zou eventueel kunnen vaststellen dat er geen wanen of een psychiatrisch ziektebeeld aanwezig is. Het is een doodnormale intake vraag, ik persoonlijk vind er niks mis mee.quote:Op woensdag 26 november 2008 14:29 schreef jogy het volgende:
[..]
Mwoah, aardig wat. Als je het doet op basis van internet posts natuurlijk. Zeker in TRU is dat niet een eerste vraag die gesteld dient te worden aangezien we hier de leidraad willen nemen dat het niet een psychisch iets is. Altijd tot op zekere hoogte natuurlijk maar in den beginne dus ongewenst.
helemaal mee eens en ik hoop dat mensen dit stuk laten bezinken en zich zo ook opstellen to anderenquote:Op dinsdag 25 november 2008 20:48 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat mag, het is dan ook mijn mening en niet één of andere universele wet zover ik weet
[..]
Als we het even over Summers hebben dan krijgt ze al genoeg tegengas lijkt me. En iedereen discussiëerd op basis van hun eigen beeld van logica, laat dat even bezinken, dat is niet hetzelfde als jouw beeld van logica op basis van jouw ervaringen en opgebouwde wereldbeeld. Klinkt vaag, excuus daarvoor, maar het is niet anders. Jij leidt een heel ander leven dan Summers dat doet, simpel. En misschien kan Summers ( of wie dan ook maar ik ga even door in deze situatie, verander de namen naar eigen wil. Noem ze voor mijn part Karel en Liesje, who cares) het niet zodanig uitleggen in tekst zodat het overgebracht kan worden naar andere lezers maar dan nog discussïeerd ze vanuit haar optiek over hoe de wereld in elkaar steekt. Net als jij, ik, Bastard, Diederick_Duck, Michielos, Wouter Bos, Balkenende, de buurman, buurtagent, een willekeurige zwerver verslaafd aan crack of wie dan ook.
De mensen die de topics lezen maken zelf wel uit wie er gelijk heeft volgens hun eigen gedachtengang, ervaringen en opgeslagen kennis dus kan je het maar beter kort en bondig brengen, als iemand er volgens jou helemaal naast zit en je ziet dat kan je er nog een post tegenaan gooien zodat jouw punt duidelijk is en dan het publiek voor zichzelf laten beslissen wie er gelijk heeft, want meestal hebben ze hun mening toch al klaargestoomd ergens in een rekje liggen om gebruikt te worden. Als er iemand totaal onlogisch bezig is (volgens jou) dan helpt het alleen maar jouw punt te brengen zonder dat je er iets voor hoeft te doen.
En nogmaals, je kan de namen genoemd in deze discussie ook omdraaien want 'it takes two to tango' ofzo. Tenzij je de hoofdrolspeler bent van Fight Club natuurlijk.
NIemand kan eisen dat er een bepaalde discussiemethode gebruikt wordt maar je kan wel jouw eigen discussiemethode zo goed mogelijk gebruiken en als er ergens iets niet 'sluitend' is voor je dan ga je dar achteraan maar zodra je ziet dat het niet verder komt dan en bepaald punt kan je er ook voor kiezen om het te laten liggen omdat het een doodlopende weg is. Iedereen heeft een mening die door zijn/haar eigen leven is gevormd en zolang je niet alle herinneringen hebt van een ander kan je er niet vanuit gaan dat die mening minder valide is dan die van een ander, ookal is die dat wel in jouw ogen.
*Staat op van praatstoel*
Mooi, ik ben blij dat je het inziet.quote:Op donderdag 27 november 2008 06:09 schreef Summers het volgende:
[..]
helemaal mee eens en ik hoop dat mensen dit stuk laten bezinken en zich zo ook opstellen to anderen.
Iedereen heeft zijn eigen discussiemethode, daar doe je net zo weinig aan als een opkomende zon, het is een gegeven. Dus, als iemands logica evidente gaten bevat dan kan je die blootleggen op een respectvolle manier, zie je daarna dat de discussiepartner in jouw ogen blijft haken op de eigen zienswijze dan kan je dat nog een keer duidelijk maken. Mocht het daarna nog steeds zo zijn dat het lijkt alsof je tegen een muur praat en je hebt al jouw logica al gegeven en het gesprek gaat niet vooruit dan heeft doorgaan dus uiteindelijk net zoveel nut als een muur proberen te overtuigen uit de weg te gaan door er argumenten voor te geven, werkt niet. Simpel. Op zo'n moment heb je waarschijnlijk al je gelijk gehaald in de ogen van de meelezers en dat is alles wat je kan doen zonder in herhaling te vallen. Natuurlijk kan je ook de discussiemethode van de tegenstander overnemen en je (in jouw ogenquote:Op donderdag 27 november 2008 06:51 schreef Flammie het volgende:
Eigen Discussie Methode
In principe eisen mods toch ook een bepaalde discussiemethode? Als mijn discussiemethode bestaat uit het louter afzeiken van andere mensen kan ik daarvoor gebanned worden. Waar trek je de grens? Een goede discussiemethode staat mijns inziens gelijk aan een betere voortvloeiing van een discussie. Nogmaals; ik kan je hele argument teniet doen door te zeggen: Appels is paard , puur en alleen omdat ik mijn eigen discussie methode gebruik, ook al slaat die nergens op. Of willen we nu beweren dat ik maar kan doen wat ik wil omdat dat mijn eigen "discussiemethode" is? Zo nee, dan kun je ook stellen dat een discussie minder valide word als de discussiemethode niet "logisch" is. Zo ja, dan begin ik maar eens met mijn "eigen" discussiemethode en zien we wel hoe threads lopen vanaf dat punt. Ik kan je zeggen dat als ik nu begin met het toepassen van mijn logica, geen enkele thread leesbaar word en dat ik ook niet heel serieus genomen wordtNee, dat doe ik dus ook niet, ik pas me aan zodat threads leesbaar worden en zodat discussies te volgen zijn en als ik dat kan met mijn matig mbo diplomatje, kan IEDEREEN dat. Nogmaals; je argument hoeft niet LOGISCH te zijn als er geen logische verklaring voor is, maar de manier van discussieren WEL en dat verschil is toch echt al vaker toegelicht dacht ik zo.
Alle meningen zijn even valide als je accepteert dat je A) vooralsnog geen gedachten/emoties kan lezen zodat je de totaliteit van de ervaring zelf kan meemaken B) ziet dat de wetenschap eigenlijk nog steeds in de kinderschoenen staat met heel veel dingen qua werking van het universum en de onderliggende oorzaken ervan. en C) Sommige mensen misschien de woorden niet hebben om iets duidelijk en vloeiend uit te leggen maar het nog steeds hebben meegemaakt.quote:Mensen en hun mening als gelijke
Als je echt wil dat mensen en hun mening als gelijke behandelt moeten worden moet je mijns inziens ook maar lekker zo eerlijk wezen om te durven zeggen dat mensen vanuit hun eigen ervaringen, net zoals ieder normaal mens, het mis kunnen hebben. Dat is ook gelijke behandeling, iedereen maakt fouten, ervaart zaken foutief en dat is niet iets om je voor te schamen. Ik vind het onjuist om te zeggen dat iedereen gelijk behandelt word door paranormale claims meteen als waarheid aan te zien en ze op dergelijke manier "te respecteren voor hun mening". Nee, Gelijke behandeling bestaat ook uit het aanwijzen van fouten die iedereen kan maken. Iemand die zegt "volgens mijn ervaring is dit iets dat paranormaal kan zijn" is naar mijn mening precies gelijk aan iemand die zegt "volgens mijn ervaring is dit infrageluid". Beide kunnen het mis hebben en daarom houden ik, michielos en denninger BEIDE opties open. Niemand verklaart hier de mening van een ander minder dan die van hemzelf, dat lees ik nu echt voor het eerst. Verder is het toch echt de taak aan het verloop van een DISCUSSIE dat lezers overtuiging geeft van opvattingen. En een discussie is mogelijk door tegenliggende partijen. We zijn allemaal verschillend, zoals je zelf zegt, dus zijn er tegenstellingen maar het tegengas geven aan een paranormale claim is in mijn optiek NOOIT hetzelfde als een mening niet respecteren.
Alleen al door de hele tijd te roepen "Summers en Sjoep en M_Schtoppel" doe je natuurlijk wel precies hetzelfdequote:Op woensdag 26 november 2008 04:35 schreef Flammie het volgende:
Wat mij irriteerd is inderdaad de manier van discussieren en het over een kam scheren van alle "critici" die TRU bezoeken.
En de mogelijkheid om dat te voorkomen is er. De modjes staan klaar zodra er een topic gemaakt wordt met de insteek 'stel dat' of 'laten we aannemen dat' Geef ons de mogelijkheden in de openingspost en wat tijd om ongewenste berichten weg te halen en je kan een fijn topic krijgen. Doe dit vaak genoeg en met de tijd komen er meer mensen die hetzelfde doen en durven posten zonder voor gek gezet te worden. We hebben hier de mogelijkheden om gericht te noten en te bannen als er iemand over de schreef gaat zolang de grens maar aangegeven wordt en wij de kans krijgen om het op de rails te krijgen maar bijna niemand gebruikt die 'nieuwe' regel dus staan wij hier machteloos.quote:Op donderdag 27 november 2008 21:16 schreef sjoep het volgende:
Ik zie dat nu ook in dat topic over 10 dec. Al zit er iemand te raaskallen op youtube. Waarom gaat het daar dan niet alleen over. Waarom niet de insteek "wat je er van zou vinden", of "zie je het als een mogelijkheid", stel dat, " wat zou dan de bedoeling er van zijn".
Zo'n interessante onderwerpen, die zo ontzettend afgemaakt worden.
niet echt een antwoord op mijn tekstquote:Op donderdag 27 november 2008 20:41 schreef jogy het volgende:
[..]
Iedereen heeft zijn eigen discussiemethode, daar doe je net zo weinig aan als een opkomende zon, het is een gegeven. Dus, als iemands logica evidente gaten bevat dan kan je die blootleggen op een respectvolle manier, zie je daarna dat de discussiepartner in jouw ogen blijft haken op de eigen zienswijze dan kan je dat nog een keer duidelijk maken. Mocht het daarna nog steeds zo zijn dat het lijkt alsof je tegen een muur praat en je hebt al jouw logica al gegeven en het gesprek gaat niet vooruit dan heeft doorgaan dus uiteindelijk net zoveel nut als een muur proberen te overtuigen uit de weg te gaan door er argumenten voor te geven, werkt niet. Simpel. Op zo'n moment heb je waarschijnlijk al je gelijk gehaald in de ogen van de meelezers en dat is alles wat je kan doen zonder in herhaling te vallen. Natuurlijk kan je ook de discussiemethode van de tegenstander overnemen en je (in jouw ogen) verlagen tot die ander's niveau maar dan kom je nergens want het is niet jouw 'natuurlijke' gedachtengang dus zal je het waarschijnlijk nog verliezen ook.
Dat is het hele punt, het haalt de 'flow' uit een discussie. Dus hou je aan je eigen logica geef je visie op het geheel, verduidelijk wanneer nodig maar ontwijk de herhaling van stappen. Logica heeft over het algemeen de neiging om 'eruit te springen' en de aandacht te trekken van gelijkgestemden en twijfelaars die nog niet een eigen mening hebben gevormd. Ik vind het niet erg als er morgen iemand langs komt in TRU die zwart als wit ziet en wit als zwart en zodanig onlogische conclusies trekt dat mijn ballen ervan intrekken, daar kan je tegenaan praten met je eigen visie en het daarbij laten als diegene het maar blijft beweren.
De meest overtuigende posts overtuigd de meeste lezers zonder dat je dus 5 pagina's doorgaat over iets terwijl het topic een hele andere kant op kan gaan, het verveelt en mensen zullen het topic in kwestie minder interessant vinden.
[..]
wederom niet echt een antwoord op de stelling maar ik ben het er wel mee eens omdat het een mooie tekst is. Dat was echter allang duidelijk dat verschillende mensen een verschillende kijk op zaken hebbenquote:Alle meningen zijn even valide als je accepteert dat je A) vooralsnog geen gedachten/emoties kan lezen zodat je de totaliteit van de ervaring zelf kan meemaken B) ziet dat de wetenschap eigenlijk nog steeds in de kinderschoenen staat met heel veel dingen qua werking van het universum en de onderliggende oorzaken ervan. en C) Sommige mensen misschien de woorden niet hebben om iets duidelijk en vloeiend uit te leggen maar het nog steeds hebben meegemaakt.
Een afgestudeerde wetenschapper in bijvoorbeeld parawetenschappen zal bepaalde dingen een stuk duidelijker en onderbouwt uit kunnen leggen dan een bouwvakker. Niet omdat de bouwvakker per definitie dommer is maar omdat de interesses en aandacht ergens anders liggen en zich er nooit in heeft verdiept. Maakt dat de ervaring van de bouwvakker minder? Vor de bouwvakker zelf niet. Misschien is het infrageluid, who knows? Misschien ook niet. Breng je punt en laat het daarbij.
Als je punt logisch genoeg is dan is dat al het resultaat. Degene die helemaal overtuigd is van het één ( om welke reden dan ook, misschien zelfs om hele valide redenen zoals 10 keer een voorspellende droom hebben gehad die ook daadwerkelijk uitkwam, of gewoon omdat diegene het grag wilt geloven om zichzelf goed te voelen) zal je niet snel kunnen overtuigen van het ander, zo zit de mens nou eenmaal in elkaar.
Hoezo dat dan? Er zijn nog meer diehard TRU mensen die ik niet noem. Als madam Summers echter mijn text quoteerd en dan met een lulantwoord komt dat ik nergens beweerd heb, dan noem ik haar naam. Als jij iemand de woorden in de mond legt dan noem ik jouw naam als schuldige. Ik zeg echter niet; BELIEVERS LEGGEN ME DE WOORDEN IN DE MOND. Nee ik noem het bij zijn naam. Dat is helemaal niet PRECIES hetzelfde....quote:Op donderdag 27 november 2008 21:16 schreef sjoep het volgende:
[..]
Alleen al door de hele tijd te roepen "Summers en Sjoep en M_Schtoppel" doe je natuurlijk wel precies hetzelfde![]()
Breng er verandering in dan...quote:Verder gaat het hier nou over de manier van discussieren, maar dat mensen het gewoon eens niet met elkaar eens kunnen zijn wordt niet besproken.
Niet overstag gaan is wat heel anders als iets niet begrijpen. Als iemand iets duidelijk niet snapt, leg je het nog een keer uit, wellicht dat een andere woordkeuze wel kan doordringen toch? Stel je voor op school; je bent een leraar en je leerling begrijpt absoluut niet wat je hem wil leren. Het er maar bij laten dan? Heeft geen zin verder he... sommetjes makkelijker of met andere woorden uitleggen... Niet overstag gaan is een ding, maar het is iets TOTAAL anders als materie niet snappen. Verkeerd interpreteren, quoten en finaal ander antwoord e,d, Niet overstag gaan gaat gepaard met tegenargumenten, niet begrijpen gaat gepaard met woorden in de mond leggen en met totaal andere antwoorden komen. Als je een reactie werkelijk snapt dan reageer je op de reactie en hoef je je niet te begeven op zulk glad ijs. Mensen kunnen leren maar mensen hoeven het niet eens te zijn met stellingen en dat kloptquote:Het is een misverstand dat je iemand kunt overtuigen door keer op keer je argumenten aan te dragen en als de ander niet overstag gaat, het dan maar nog een keer te gaan uitleggen.
Jammer dat ik nooit tegenargumenten gelezen heb enkel gebrulquote:De argumenten zijn er voor om je visie te ondersteunen en de ander wellicht een andere perspectief te bieden.
Wat is het nu... niet overstag gaan of niet begrijpen?quote:Het is helemaal niet nodig om je gesprekspartner zo te onderschatten, en aan te nemen dat hij/zij het niet begrijpt, het is zelfs een teken van minachting.
Je word nooit voor dom uitgemaakt omdat je het niet eens bent met stelling X. Je bent in mijn ogen ook niet dom als je iets niet snapt; misschien leg ik het wel te moeilijk uit of is mijn woordkeuze niet juist...dat kan allemaal. Vandaar dat het WEL nuttig is om zaken te herhalen.quote:Ik persoonlijk vind het in ieder geval ergerlijk om voor dom uitgemaakt te worden omdat de ander het niet met mij eens is.
Een goed gesprek is alleen mogelijk als je open staat voor het feit dat de ander OOK gelijk kan hebben.quote:
Nogmaals een goed gesprek is alleen mogelijk als je elkaar als gelijke ziet.
Voorbeeldje van mij plx? Linkje of quote is voldoende.quote:En om dan toch namen te noemen, het tegen L.Denninger aanschurkende gedrag van Flammie en Michielos is gewoon beschamend om te zien.
En je doel nu is? Je gaat ons pakken?quote:Ik kan me niet voorstellen dat dat voor L.Denninger prettig is. Er ontstaat bijna een sfeertje van "we gaan ze pakken".
Waar word dat beweerd? quotes plx en linksquote:Ook het "in groepjes" plaatsen is nergens voor nodig. Ik bedoel, ik vind Summers een aardige vrouw, en ik ben het bijna altijd met haar eens, maar wij hebben verder geen contact of dat we achter de schermen zitten te overleggen ofzo wat we eens zullen posten.
DONALD DUCK!!! HAHAHAHA OWNED!quote:M.a.w. zie mensen als een invidu en neem ze serieus. Zo raar als die post op jou overkomt, zo is het andersom precies hetzelfde.
Ik vraag niet om bewijs of een logische verklaring maar om een normale discussie. Verschil nummer 3!quote:Ikzelf ben zeker bereid om te delen en uit te leggen, maar ik kan het simpelweg niet bewijzen en ook niet testen. Als je dat wilt in TRU, dan ben je uitgepraat.
Weet ik veel, ik post daar niet inquote:Ik zie dat nu ook in dat topic over 10 dec. Al zit er iemand te raaskallen op youtube. Waarom gaat het daar dan niet alleen over. Waarom niet de insteek "wat je er van zou vinden", of "zie je het als een mogelijkheid", stel dat, " wat zou dan de bedoeling er van zijn".
Dat is idd zonde!quote:Zo'n interessante onderwerpen, die zo ontzettend afgemaakt worden.
quote:Op vrijdag 28 november 2008 06:28 schreef Flammie het volgende:
Niet overstag is wat anders als niet begrijpen. Als iemand iets duidelijk niet snapt, leg je het nog een keer uit, wellicht dat een andere woordkeuze wel kan doordringen toch? Niet overstag gaan is een, maar materie niet snappen is heel wat anders. Verkeerd interpreteren, quoten en finaal ander antwoord e,d,
Niet overstag gaan gaat gepaard met tegenargumenten, niet begrijpen gaat gepaard met woorden in de mond leggen en met totaal andere antwoorden komen. Mensen kunnen leren maar mensen hoeven het niet eens te zijn met stellingen. Verschil nummer 2!
quote:Wat is het nu... niet overstag gaan of niet begrijpen?
Nou je illustreert hier heel fraai wat ik bedoel.quote:Je word nooit voor dom uitgemaakt omdat je het niet eens bent met stelling X. Je bent in mijn ogen ook niet dom als je iets niet snapt; misschien leg ik het wel te moeilijk uit of is mijn woordkeuze niet juist...dat kan allemaal. Vandaar dat het WEL nuttig is om zaken te herhalen.
Sorry, maar dit niveau trek ik even niet...quote:DONALD DUCK!!! HAHAHAHA OWNED!
Hoe had je dit bedoeld? Vertel eens, had je dit positief bedoeld?quote:Op vrijdag 28 november 2008 06:28 schreef Flammie het volgende:
Waarom begin je zelf niet daarmee wereldverbeteraar?
Dat is mijn discussie logica en daar meot je maar RESPECT voor hebben!quote:Op vrijdag 28 november 2008 06:43 schreef sjoep het volgende:
[..]
[..]
[..]
Nou je illustreert hier heel fraai wat ik bedoel.
Je wil gewoon niet aannemen dat iemand het wél begrijpt, maar het gewoon niet met je eens is.
Jij dénkt dat iemand iets niet snapt.
[..]
Laat zien dat je het WEL snapt
Sorry, maar dit niveau trek ik even niet...
eeuhr nee niet snel:) Ik wist niet dat je reageerde hoorquote:
En weer een fraai voorbeeld...quote:Op vrijdag 28 november 2008 06:51 schreef Flammie het volgende:
[..]
Dat is mijn discussie logica en daar meot je maar RESPECT voor hebben!
Ben je nou beledigd ofzo? Laat zien waar mijn posts volzitten met dit soort termen! Ik daag je uit !quote:Op vrijdag 28 november 2008 06:43 schreef sjoep het volgende:
Hoe had je dit bedoeld? Vertel eens, had je dit positief bedoeld?
Ga je dat nou nog volhouden, dat dit positief bedoeld is? Schei toch uit man.
Je posts zitten vol met dit soort termen. Om te kotsen. Je gedraagt je als een 15-jarige met een misplaatst gevoel voor groepen.
Je vraagt om links, pics en video.
Denk je nou echt dat ik zin (en tijd, maar daar hebben we het dan maar niet over) heb om iemand die zó doet te voorzien van links?
Ik dacht eerst dat MIchielos een kloon had gemaakt, Maar hij heeft gewoon z'n broertje er bij gehaald.
Man, wat een zielige vertoning.![]()
En dat bedoel ik met "er tegen aan schurken", want jullie hangen met z'n tweeën om L.Denninger te schuren.
Die ik overigens een stuk serieuzer neem. Ook al zijn we het nooit eens (in TRU).
Lees deze thread even door, vooral de vorige page en deze page.quote:Op vrijdag 28 november 2008 06:56 schreef sjoep het volgende:
[..]
En weer een fraai voorbeeld...
Doe nou eens niet net of je 15 bent, of dat je een vmbo-er bent.
Al ben je dat wel denk ik.
Toe maar...quote:
Nou stel dat je dat had, dan was je opgenomen in een instituut...quote:Op vrijdag 28 november 2008 06:59 schreef Flammie het volgende:
En stel dat ik een IQ heb van 75, waarom is mijn mening minder en waarom moet je me op intelligentie beledigen?
Ja knul, dat gaat niet als je eerst van die rare posts schriijft en vervolgens al die woorden er weer uit-edit om dat ik er wat van gezegd heb.quote:Op vrijdag 28 november 2008 06:57 schreef Flammie het volgende:
[..]
Ben je nou beledigd ofzo? Laat zien waar mijn posts volzitten met dit soort termen! Ik daag je uit !
Ja, het laatste stukje onder de quote heb ik toegevoegd.quote:Op vrijdag 28 november 2008 06:52 schreef Flammie het volgende:
[..]
eeuhr nee niet snel:) Ik wist niet dat je reageerde hoorwas al lang bezig met post te editen:P
daarbij:
[ Bericht 25% gewijzigd door sjoep op 28-11-2008 06:50 ]
snel je post editen? oude snoeperd:)
Jij begonquote:toe maar
Misschien zit ik wel in een instituut.. wie weet!quote:Nou stel dat je dat had, dan was je opgenomen in een instituut...
Dus, dan plaats ik inderdaad je mening in een ander daglicht als je het niet erg vindt.
En anders ook.
En ik begrijp heel goed wat jij aan het doen bent.
Al denk jij van niet
Zie je , daar schort het aan , je hebt het uitgelegt dat je het wel snapt en toch is de enige mogelijkheid voor de ander dat je het niet snapt omdat je niet tot dezelfde conclusie komt , fijn dat het jou ook opvalt .quote:Op vrijdag 28 november 2008 06:51 schreef sjoep het volgende:
quote:Op vrijdag 28 november 2008 07:18 schreef Summers het volgende:
[..]
Zie je , daar schort het aan , je hebt het uitgelegt dat je het wel snapt en toch is de enige mogelijkheid voor de ander dat je het niet snapt omdat je niet tot dezelfde conclusie komt , fijn dat het jou ook opvalt .
het word gezien als fouten aangeven en dus totaal de mogelijkheid opzij schuiven dat het paranormale een unieke werking heeft en dat je in de uitleg je ook aan die werking moet houden .
maar dat bestaat natuurlijk niet en dus zal je wel dom zijn omdat je afwijkt van de standaard , ben je aan het trollen , worden stripfiguren erbij gehaald terwijl je zelf wel serieus bent , en dan toch steigeren als mensen zeggen dat je er echt niet voor open staat .
jammer he , maar mensen hun eigen keuze .
Allemaal uit één post:quote:Op vrijdag 28 november 2008 06:57 schreef Flammie het volgende:
Ik vraag niet om links, pics maar heb 1x om een video gevraagd van een ORB en dat deed iedereen.
OVER WIE HEB JE HET?
Dusquote:Op vrijdag 28 november 2008 06:28 schreef Flammie het volgende:
Jammer dat ik nooit tegenargumenten gelezen heb enkel gebrulWaar zijn de argumenten?
[..]
Iemand die je voor dom uitmaakt omdat je het niet met hem eens bent, dat wil ik graag eens teruglezen![]()
[..]
Voorbeeldje van mij plx? Linkje of quote is voldoende.
Waar word dat beweerd? quotes plx en links[..]
Ja, ik weet niet waar je dat idee vandaan haalt, maar ik begin te denken dat je dat serieus zo ziet.quote:En je doel nu is? Je gaat ons pakken?
Wat is er mis met die quotes?quote:Op vrijdag 28 november 2008 07:19 schreef sjoep het volgende:
Allemaal uit één post:
[..]
Dus
[..]
Ja, ik weet niet waar je dat idee vandaan haalt, maar ik begin te denken dat je dat serieus zo ziet.
quote:Op vrijdag 28 november 2008 07:19 schreef Flammie het volgende:
[..]
Summers even voor het geval dat: Ik GELOOF in het paranormale!
Dat wil ik even rechtzetten.
Ah, je had me verkeerd begrepenquote:Op vrijdag 28 november 2008 07:20 schreef Flammie het volgende:
[..]
Wat is er mis met die quotes?
Edit: IK GING ERVAN UIT DAT JE BEDOELDE LINKS OVER PARANORMALE CLAIMS OF ZAKEN DIE ALS BEWIJS AANGEVOERD WORDEN,
dus NIET over posts waarin jij me verkeerd begreep
Wil je nou wéér links?quote:Op vrijdag 28 november 2008 07:22 schreef Flammie het volgende:
Waar schreef ik dat ik NIET in het paranormale geloofde dan?
Wanneer zei ik dat?
Heb altijd al beweerd beide opties open te houden.
Misschien weer een gevalletje van "Flammie die niet duidelijk was"
Jep een misverstand en zoals ik al aangafquote:
Dit kún je niet menen zegquote:Op vrijdag 28 november 2008 07:13 schreef Flammie het volgende:
Dat zeg ik niet. Je mist absoluut het punt!!
[..]
Laat ik het uitleggen:quote:
nee natuurlijk niet, dan wil je ook wel ff weten waar dat zoal staat. Ik wil graag mijn tekst uitleggen mocht deze verkeerd geinterpreteerd zijn , vandaar wil ik weten waar je dat allemaal vandaan haalt.quote:Op vrijdag 28 november 2008 07:23 schreef sjoep het volgende: IK BEN EEN DUMBASS
Daar gaat het niet om , je laat je een beetje teveel meeslepen en het wat minderquote:Op vrijdag 28 november 2008 07:19 schreef Flammie het volgende:
[..]
Summers even voor het geval dat: Ik GELOOF in het paranormale!
Dat wil ik even rechtzetten.
Juist.quote:Op vrijdag 28 november 2008 07:30 schreef Summers het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om , je laat je een beetje teveel meeslepen en het wat minder
opnemen voor mensen die minder serieus zijn dan jij want dan krijg je automatisch het ongenoegen die de ander heeft veroorzaakt over je heen en gaan mensen je over 1 kam scheren als die persoon , blijf bij jezelf .
Nou, bij mij hoeft het ook niet hoorquote:Op vrijdag 28 november 2008 07:33 schreef Flammie het volgende:
eeuhr sjoep.... jij bent de enige waar tegen ik moet zeggen dat ik dat niet zeg
Dat heb ik gelukkig nog NOOIT bij niemand niet, eerder meegemaakt!
En jij zou niet meer reageren op posts van Denninger, flammie of mij... dat was een goedbedoelde afspraak door ons beide gemaakt om geen stress meer in een topic te veroorzaken, een die je overigens zelf aangaf..quote:Op vrijdag 28 november 2008 07:30 schreef Summers het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om , je laat je een beetje teveel meeslepen en het wat minder
opnemen voor mensen die minder serieus zijn dan jij want dan krijg je automatisch het ongenoegen die de ander heeft veroorzaakt over je heen en gaan mensen je over 1 kam scheren als die persoon , blijf bij jezelf .
*hap*quote:Op vrijdag 28 november 2008 09:25 schreef L.Denninger het volgende:
(En sjoep, wil je me svp geen klootzak meer noemen ?)
Nou zou ik het natuurlijk echt kunnen doen, maar dat doe ik nietquote:
Laatste keer dat ik keek was ik ook een mens en dus onderhevig aan dezelfde dingen die ik ook beschrijf.quote:Op vrijdag 28 november 2008 04:32 schreef Flammie het volgende:
[..]
niet echt een antwoord op mijn tekstDe stelling was: Moderators modden mensen die hun eigen logica in een discussie gebruiken als het hun niet aanstaat. Als ik op elke thread over donald duck ga praten omdat dat mijn logica is zul jij me gaan modden, ook al gebruik ik mijn "eigen discussie logica".
Ik had het ook niet over jou of dat ik het vermoeden had dat jij de ervaring van een bouwvakker minder zou vinden, ik geef alleen een voorbeeld om een punt te maken over academische kennis, bewoording en de 'echtheid' van een ervaring. Academische kennis is over het algemeen minder bij een bouwvakker (of bakker, kantoorpiloot, beurshandelaar etc etc) dan bij iemand die zich er daadwerkelijk in heeft verdiept maar de ervaring is dus even echt voor degene die het ervaart. Anyway, even terug naar de tekst dan.quote:[..]
wederom niet echt een antwoord op de stelling maar ik ben het er wel mee eens omdat het een mooie tekst is. Dat was echter allang duidelijk dat verschillende mensen een verschillende kijk op zaken hebben![]()
Wat ik schreef en wat jij quoteerde:
Ik stel dat als mensen en hun mening een gelijk behandeling willen hebben, dat deze mensen ook moeten inzien dat ze het fout kunnen hebben zonder meteen te gaan brullen als mensen hun op hun "foutjes" proberen te wijzen. Fouten die iedereen natuurlijk kan maken. Je antwoord is niet echt een antwoord op die stelling. Mensen met paranormale claims kunnen het ook mis hebben en het aanhalen van deze foutjes is "op gelijke manier behandelen" omdat iedereen en elk mens, waar en wanneer dan ook, op hun fouten gewezen worden. Ik ook en ik hou ervan om te leren en open te staan voor nieuwe dingen. Sommige mensen schijnen echter hun ogen dicht te houden voor elke uitleg dat niet strookt met hun ervaring of wereldbeeld. Ik schrijf nergens dat de ervaring van een bouwvakker minder is. Elke ervaring is gelijk en verdiend een gelijksoortig respect maar het is geen garantie van een juiste ervaring..
Een slim mens vraagt, een dom mens houd zijn kaken dicht en neemt nooit geen andere visie aan. van niemand niet.
ja, en 'jullie' 'moeten' inzien dat ookal zijn 'jullie' met een meerderheid dit nog geen garantie is van 'jullie' gelijk en dus ook 'moeten' kunnen aannemen dat 'jullie' het niet weten. In een Moslimland is de meerderheid er van overtuigd dat de Koran daadwerkelijk een heilig boek is, geschreven door een heilig man (volgens mij) Dit maakt het niet waar. De meerderheid dicteert niet of iets waar is of niet, ookal denkt het van wel. Hetzelfde geld voor de westerse wereldquote:Ik stel dat als mensen en hun mening een gelijk behandeling willen hebben, dat deze mensen ook moeten inzien dat ze het fout kunnen hebben zonder meteen te gaan brullen als mensen hun op hun "foutjes" proberen te wijzen. Fouten die iedereen natuurlijk kan maken.
quote:Is het niet een beetje te vroeg voor deze flauwekul?
Waar hebben we het over.. discussietechnieken? Het niet willen luisteren.. .my god!
Ik denk dat we ergens nu een punt moeten gaan trekken over dit onderwerp hoor, krijg bijna plaatsvervangende schaamte hier.
Zoals Jogy 20 posts terug al zei, gisteravond.. maak je OP zo duidelijk mogelijk.. wat word de insteek, wat wil je bereiken, "stel dat" gebruiken.. en dan kan iedereen er in komen posten die er zin in heeft, maar wel ontopic.
Het begint hier onderhand een ordinaire scheldpartij te worden en dat is gewoon niet nodig, loop gewoon even weg van het toetsenbord als je denkt persoonlijk te gaan worden.
Euh, volgens mij denkt een mens met z'n verstand/hersenen, en kan iemand handelen vanuit z'n gevoel.quote:Op vrijdag 28 november 2008 10:24 schreef Michielos het volgende:
Het is ook niet echt een kwestie: believers tegen debunkers maar een van verschillende soorten mensen:
Het mens dat denkt vanuit zijn gevoel vs. het mens dat denkt vanuit zijn verstand?
wie heeft gelijk? Wie is er "meer"? We zijn allebei evenveel waard, ongeacht waar je mee denkt!
De een is niet minder goed dan de ander enz.
Hoezo "wie heeft er gelijk"?quote:Op vrijdag 28 november 2008 11:06 schreef Michielos het volgende:
Yup, en wie heeft r gelijk? Natuurlijk denk je niet PUUR met alleen dit of dat maar er zijn mensen die meer met verstanddenken DAN met hun gevoel en vice versa.
Ok, kan gebeuren, maar het is dus wel een cruciaal verschil.quote:Op vrijdag 28 november 2008 11:06 schreef Michielos het volgende:
Ik lees nu Handelen vanuit gevoel. DIt was een fout van mijn kant uit. Dit bedoel ik dus eigenlijk ook.
En dat in het feedbacktopicquote:Op vrijdag 28 november 2008 13:12 schreef MinderMutsig het volgende:
Wat een fantastische demonstratie discussiëren in TRU is dit topic geworden.
Het staat je aan of niet, zo simpel is het.quote:Op dinsdag 16 december 2008 21:09 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Toch jammer dat er niet één wetenschappelijk verifiërbaar feit uit gekomen is dan, dat had het hele verhaal geloofwaardig (en daarmee wereldschokkend) gemaakt. Nu zal het beperkt blijven tot een zeer beperkt publiek.
Onzin. Het staat je helemaal vrij om hier in TRU een topic te maken waar je dus helemaal jouw visie kan laten vloeien tot je een ons weegt. Die nieuwe regel in TRU is er niet om meningen buiten TRU te houden maar buiten bepaalde topics waar er een andere kant op gegaan wordt, namelijk de 'laten we aannemen dat het waar is' zodat er meer uit kan komen zonder het welbekende hameren op puntjes waaroor het nergens heen gaat. Als jij je niet geroepen voelt om zo'n topic zelf te maken zal het wel niet zo belangrijk zijn denk ik dan. Je hebt de optie, gebruik die ook. Doe je dat niet moet je ook niet jammeren. Ik zal niet mijn digitale SS'ers op je af sturen hoor.quote:Maar goed, een beperkt publiek zal iets zijn wat je aan zal spreken gezien het nieuwe, op oud Duitse leest gestoelde, forumbeleid hier in Tru.
Dit is ook niet op de waarheid gebaseerd, enkel en alleen als de topicstarter duidelijk aangeeft een bepaalde richting in te willen met een topic kunnen en zullen we erop sturen. Het leeuwendeel van de topics in TRU zijn niet zo ingericht of met de open vraag 'wat is dit?' dan ben jij vrij om jouw mening te geven omdat ie gevraagd wordt. Als er duidelijk aangegeven wordt dat er in een topic aangenomen wordt dat het wel zo is ( en de TS is serieus/komt serieus genoeg over) dan zullen we dat ook handhaven. Uiteindelijk komt het de topics ten goede en de diepte van de materie ook.quote:Doodzonde dat jullie in een besloten overleg hebben besloten dat kritische geluiden niet meer welkom zijn in het leeuwendeel van de Tru topics. De hele charme van Tru was juist dat mensen met verschillende opvattingen elkaar konden vinden op dit stukje van het web, daar kwamen zo nu en dan erg leuke discussies uit voort.
Er zijn niet zo veel users over in TRU die niet onder de skeptici vallen horquote:Op dinsdag 16 december 2008 22:23 schreef Michielos het volgende:
het is wel zo dat zonder de skeptici/critici het forum bijzonder leeg en eenzijdig is. Ik heb overigens een paar boeken besteld om te lezen
Wat niet zo heel raar is toch? Ik word ook moe van het maar moeten verdedigen van je eigen ideeen, keer op keer hetzelfde. Je zou kunnen denken dat de drang om hun gelijk te blijven halen sterker is onder de critici dan onder de 'andersgelovige' .quote:Op dinsdag 16 december 2008 22:23 schreef Michielos het volgende:
het is wel zo dat zonder de skeptici/critici het forum bijzonder leeg en eenzijdig is. Ik heb overigens een paar boeken besteld om te lezen
Ik denk dat die laatsten wat "bewuster" in hun energie staan, en zich realiseren dat het negatieve energie oproept. Plus, een herhaling van zetten voor de 80e keerquote:Op woensdag 17 december 2008 08:04 schreef Bastard het volgende:
Je zou kunnen denken dat de drang om hun gelijk te blijven halen sterker is onder de critici dan onder de 'andersgelovige' .
Ik ook, de andere worden eentonig wat dat betreft.quote:Op woensdag 17 december 2008 08:16 schreef maedel het volgende:
[..]
Ik vind topics waar het over de inhoud mag gaan ipv over bewijs in ieder geval een verademing
Jup, dat is ook zo. Daarom is iedereen ook welkom hier alleen moet er wel een mogelijkheid geboden worden om de skeptische discussie te omzeilen in een bepaald topic waar de topicstarter het niet wenselijk vindt om in de verdediging te schieten.quote:Op dinsdag 16 december 2008 22:23 schreef Michielos het volgende:
het is wel zo dat zonder de skeptici/critici het forum bijzonder leeg en eenzijdig is.
Goeie dingenquote:Ik heb overigens een paar boeken besteld om te lezen
als dat dan ook in het begin van het topic wordt aangegeven is er toch niks aan de hand? Kijk bv. naar het topic van Jogy. Ik ga daar niet in op bewijsvoering en what have you. Overigens beschouw ik mijzelf als een andersgelovige. Als je bv. ziet hoeveel faam mediums als Derek e.d. hebben lijkt het mij dat mijn visie erop minder populair is dan die van het gros van de mensen maar dit is weer een geheel andere discussie.quote:Op woensdag 17 december 2008 08:04 schreef Bastard het volgende:
[..]
Wat niet zo heel raar is toch? Ik word ook moe van het maar moeten verdedigen van je eigen ideeen, keer op keer hetzelfde. Je zou kunnen denken dat de drang om hun gelijk te blijven halen sterker is onder de critici dan onder de 'andersgelovige' .
De grens is niet altijd zo zwart-wit.quote:Op woensdag 17 december 2008 11:37 schreef jogy het volgende:
[..]
Jup, dat is ook zo. Daarom is iedereen ook welkom hier alleen moet er wel een mogelijkheid geboden worden om de skeptische discussie te omzeilen in een bepaald topic waar de topicstarter het niet wenselijk vindt om in de verdediging te schieten..
Maar, zonder de melding is het topic toch eigenlijk gesloten voor de mensen die over de inhoud willen praten?quote:Op woensdag 17 december 2008 18:10 schreef Hanoying het volgende:
Het is gewoon vreemd dat een topic gesloten is voor mensen met een andere mening dan de topicstarter. Je beperkt jezelf tot een ontzettend klein publiek en je sluit jezelf af voor elke vorm van wederhoor, zelfverkozen oogkleppen.
Het is aan de topicstarter om de insteek van het topic aan te geven dus een bij-effect kan zijn dat het topic minder aandacht krijgt, is niet erg maar het heeft wel de kans om verder de diepte in te gaan door de herhaling van stappen voor een groot deel uit te schakelen. En voor de vierde keer. Het staat je vrij om een topic te openen voor jouw insteek. Je hoeft alleen maar op Nieuw topic te klikken.quote:Op woensdag 17 december 2008 18:10 schreef Hanoying het volgende:
[..]
De grens is niet altijd zo zwart-wit.
In jouw Ra topic zou iemand bijvoorbeeld best serieus kunnen meepraten maar zichzelf toch de vraag stellen of er ook verifiërbare feiten uit de channelings naar voren zijn gekomen en waarom wel/niet of de vraag waarom deze channelings niet verzonnen zouden zijn.
Niet iedere user in een Tru topic is al op de hoogte van de materie of bij voorbaat overtuigt en daardoor is het juist logisch dat er zeer basale vragen worden gesteld.
Het is gewoon vreemd dat een topic gesloten is voor mensen met een andere mening dan de topicstarter. Je beperkt jezelf tot een ontzettend klein publiek en je sluit jezelf af voor elke vorm van wederhoor, zelfverkozen oogkleppen.
Hanoying's analogie:quote:Op woensdag 17 december 2008 18:33 schreef jogy het volgende:
En voor de vierde keer. Het staat je vrij om een topic te openen voor jouw insteek. Je hoeft alleen maar op Nieuw topic te klikken.
Ik kan je nu alvast beloven dat ik ook bij jou in het topic langskom hoor, het lijkt me op zich nog niet eens een slechte discussie. Maak maar aan. En trouwens, bijna niemand kan het laten om tóch even te reageren in 'dat andere' topic als er iets staat waar ze het niet mee eens zijn. Zo zijn we (de mens)quote:Op woensdag 17 december 2008 18:51 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Hanoying's analogie:
Jullie mogen niet in deze bus, maar als je nu gewoon zelf een busmaatschappij voor negers opzet kunnen jullie daar toch lekker inzitten.[quote]
Met het enigszins grote verschil dat een nieuw topic openen zo'n 2/5 minuten hoeft te duren en het opzetten van een busmaatschappij iets langer duurt, meer geld kost en meer moeite. Een beetje te vergelijken met een mug en een olifant, zeg maar. Met dezelfde analogie kan je het verdelgen van een mierenhoop ook vergelijken met de concentratiekampen van de tweede wereldoorlog.
[quote]Je snapt toch zelf ook wel dat het geen bal aan is om zelf topics te openen om te kunnen reageren op andere topics. Alleen al om het feit dat de mensen op wie je reageert/aan wie je een vraag stelt niet aanwezig zijn.
En veel mensen voelen zich in TRU snel ongemakkelijk in topics met veel posters die er (in hun ogen) te 'plat'/skeptisch mee om gaan. Je hoeft het niet eens te zijn met de regel maar geef het een kans. Open zelf een topic met een andere insteek en kijk hoe het gaat. Of niet maar dan heb je ook geen bewijs dat het zo zal gaan als jij denkt dat het zal gaan. Simpel.quote:Zolang er op normale wijze sceptisch gepost wordt moet dit binnen een topic gewoon mogelijk zijn, ongeacht wat de TS als eerste regel heeft opgenomen. Veel topics overleven de TS.
Ehm, nee. Het zijn gedragsregels. iedereen is er welkom alleen gelden er bepaalde regels. Net als je bij iemand op bezoek komt en je geen peuk opstaakt als het een niet-rokers huis is.quote:Op woensdag 17 december 2008 19:11 schreef Michielos het volgende:
Het is een feitelijke discriminatievorm op een forum dat users die andere gedachten en opvattingen hebben, eigenlijk maar een ander topic moeten openen).
noem het dan alleen geen forum, want dat is het dan niet(geen manier van tegenspraak of enige vorm van discussie mogelijk).quote:Op woensdag 17 december 2008 19:44 schreef jogy het volgende:
[..]
Ehm, nee. Het zijn gedragsregels. iedereen is er welkom alleen gelden er bepaalde regels. Net als je bij iemand op bezoek komt en je geen peuk opstaakt als het een niet-rokers huis is.
Erh? Er is genoeg discussie mogelijk hoor. Alle discussie is mogelijk alleen moet je er soms misschien iets meer moeite voor doen, in sommige (niet alle) topics ( waar het duidelijk aangegeven wordt in de openingspost door de topicstarter). Die regel is er al een paar maanden en is nog nooit gebruikt (niet erg) dus het zal wel niet zo vaak voorkomen. En ookal komt het wel vaak voor dan heb je altijd nog de optie om een topic aan te maken met een andere insteek. Dat maakt het alleen maar prettiger uiteindelijk. Iedereen die er iets over te zeggen heeft krijgt de mogelijkheid, soms niet in hetzelfde topic maar het zij zo.quote:Op woensdag 17 december 2008 21:37 schreef Michielos het volgende:
[..]
noem het dan alleen geen forum, want dat is het dan niet(geen manier van tegenspraak of enige vorm van discussie mogelijk).
Naja, het is goed om het duidelijk te hebbenquote:Ikzelf heb er echter niet zoveel problemen mee hoor. Het is een topic waar ik weinig verstand van heb en daarom ook geen quasi intellectuele opmerkingen over zal maken. Nogmaals , heb wel wat boeken besteld
Ah maar je ziet toch ook wel dat als je niet zulk duidelijk paal en perk stelt in de OP dat topics snel verzanden in alleen maar quasi intellectuele opmerkingen en grappen, net zo lang totdat iemand hapt en er weer op de man gespeeld kan worden.quote:Op woensdag 17 december 2008 21:37 schreef Michielos het volgende:
[..]
noem het dan alleen geen forum, want dat is het dan niet(geen manier van tegenspraak of enige vorm van discussie mogelijk).
Ikzelf heb er echter niet zoveel problemen mee hoor. Het is een topic waar ik weinig verstand van heb en daarom ook geen quasi intellectuele opmerkingen over zal maken. Nogmaals , heb wel wat boeken besteld
nee de grappen mogen er dan uit. Die dragen niets bij en zijn enkel gericht om op de man te spelen en niet op de bal.quote:Op donderdag 18 december 2008 08:05 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ah maar je ziet toch ook wel dat als je niet zulk duidelijk paal en perk stelt in de OP dat topics snel verzanden in alleen maar quasi intellectuele opmerkingen en grappen, net zo lang totdat iemand hapt en er weer op de man gespeeld kan worden.
En wat discussie betreft, er zijn nog tig andere topics over, of open er zelf een topic over. Dat ging met The secret succesverhalen en The secret discusseer topics ook redelijk goed.
Als iedereen dat onderscheid vanuit zichzelf had kunnen maken dan was de nieuwe regel niet nodig geweest. Het probleem is (over)gevoelige mensen op dit subforum en mensen die ervan houden om te ageren. De (niet ideale maar wel werkbare) oplossing voor deze uitdaging is de nieuwe regel. Maar niet ongerust, mocht de nieuwe regel ooit niet meer nodig blijken te zijn dan wordt ie geschraptquote:Op donderdag 18 december 2008 08:30 schreef Michielos het volgende:
[..]
nee de grappen mogen er dan uit. Die dragen niets bij en zijn enkel gericht om op de man te spelen en niet op de bal.
Mja, geen idee hoe hier tegenaan gekeken wordt, ik kom er nog op terugquote:Op zaterdag 27 december 2008 14:00 schreef Dovenwereld het volgende:
zoalshetis houdt niet van afpsraak. en verloor dus 15 euro voor weddenschap.. weddenschap werd vastgesteld op 28 oktober 2007... dus hij heeft zelf gevraagd.. dus het wordt serieus dus..
Voorspelling 2008
Het punt is denk ik, dat je meent zelf vanalles te mogen zeggen, en als er dan iemand een keer wat zegt tegen jou, dat je je dan gekwetst voelt. Stel je je nou eens voor dat jij de ander bent en dat iemand dan de dingen zegt die jij hier zoal zegt. Hoe zou jij je voelen?quote:Op maandag 5 januari 2009 07:27 schreef Michielos het volgende:
niet echt tijd over. Het valt me op dat de mensen die steevast mensen de mond snoeren (mensen die openminded zijn voor andere verklaringen dan die wat geldig waren in 1500) zelf ook een dubbele agenda schijnen te hebben wat betreft editen. Vandaar dat ik liever een objectieve mod heb die er even naar wilt kijken.
Als tweede punt was dit slechts wat copy paste werk.
yup en juist dan is het bizar te zien dat juist de mensen die "hierboven staan" eigenlijk precies hetzelfde doenquote:Op maandag 5 januari 2009 07:39 schreef maedel het volgende:
[..]
Het punt is denk ik, dat je meent zelf vanalles te mogen zeggen, en als er dan iemand een keer wat zegt tegen jou, dat je je dan gekwetst voelt. Stel je je nou eens voor dat jij de ander bent en dat iemand dan de dingen zegt die jij hier zoal zegt. Hoe zou jij je voelen?
Of moet dat allemaal maar mogen dan?
Ja, kip/ei verhaal. Begin nou zelf eens met een aantal woorden uit je forum-vocabulair te schrappen en niet constant je berichten te editten. Mensen reageren, en dan heb je dingen ineens niet gezegd of niet zo bedoeld.quote:Op maandag 5 januari 2009 07:47 schreef Michielos het volgende:
[..]
yup en juist dan is het bizar te zien dat juist de mensen die "hierboven staan" eigenlijk precies hetzelfde doen
Wat jij doet is helemaal niet wetenschappelijk. Ook al denk jij van wel. Heb je wel eens een universiteit van binnen gezien eigenlijk?quote:Ik zeg verder inderdaad dingen. Daar is een forum voor. om zaken bespreekbaar te maken. Ik doe dit vanuit een wetenschappelijk oogpunt, jij vanuit een esoterisch.
Ik zeg ook dingen.. ook vanuit esotherische hoek, dat is mijn ondergrond en mijn reacties hier zijn vanuit die ondergrond. En die mening botst met jou mening, dat is duidelijjk we komen vanuit andere achtergronden maarquote:Op maandag 5 januari 2009 07:47 schreef Michielos het volgende:
[..]
yup en juist dan is het bizar te zien dat juist de mensen die "hierboven staan" eigenlijk precies hetzelfde doen
Ik zeg verder inderdaad dingen. Daar is een forum voor. om zaken bespreekbaar te maken. Ik doe dit vanuit een wetenschappelijk oogpunt, jij vanuit een esoterisch.
ik heb geen lange tenen. je post offtopic.. aangezien je zelf altijd loopt te editen moet je nu ook hand in eigen boezem steken. DAT zeg ik. Waar je vandaan komt, wat je invalshoek is interesseert me totaal niet, daar klaag ik ook niet over.quote:Op maandag 5 januari 2009 08:13 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik zeg ook dingen.. ook vanuit esotherische hoek, dat is mijn ondergrond en mijn reacties hier zijn vanuit die ondergrond. En die mening botst met jou mening, dat is duidelijjk we komen vanuit andere achtergronden maar
als je denkt dat ik, omdat ik een blauw kleurtje heb, niet mijn eigen mening mag ventileren heb je het mis!
Ik snap dat mijn mening meer opvalt en daar meer over gevallen word, blauw werkt soms als een rode lap kennelijk, maar dat wat ik daar postte in je topic is nog goede FOK taal hoor, niks om te editten wat mij betreft.
Wat denk je dan.. dat er geen kritische vraag gesteld mag worden, of kanttekeningen geplaatst mogen worden als je zo'n topic opent? Dat iedereen zijn mond moet houden over waarom je die spullen nodig hebt?
Nee, zoals je zelf graag mag doen, er word bekritiseerd, alleen ben jijzelf dit keer het lijdend onderwerp, nu moet je niet meteen lange tenen hebben vind ik.
Ik edit, maar zet er zaken bij. Niet verboden dusquote:Op maandag 5 januari 2009 08:06 schreef maedel het volgende:
[..]
Ja, kip/ei verhaal. Begin nou zelf eens met een aantal woorden uit je forum-vocabulair te schrappen en niet constant je berichten te editten. Mensen reageren, en dan heb je dingen ineens niet gezegd of niet zo bedoeld.
Ik maak niemand belachelijk. ik ben kritisch. Wat opleidingsniveau betreft... tsjaquote:Als mensen constant voor belachelijk uitgemaakt worden, dan is de grens wel bereikt natuurlijk.
Kijk, ik vind het zelf ook niet prettig als mensen aan mijn opleidingsniveau gaan twijfelen. Ik kan hier zeggen wat ik wil, dis iz die internet. Ik ben hier al voor vmbohuismoeder uitgemaakt en meer van dat soort dingen.
Je broertje Flammie vroeg recentelijk nog "welke opleiding" ik dan gedaan had. Nou kan ik wel gaan zeggen hoe het echt zit, maar dat iedereen kan wel wat roepen, dus de geloofwaardigheid is ver te zoeken dan.
M.a.w. ik onthou mij van dat soort uitspraken.
eehm ik doe WO?quote:Wat jij doet is helemaal niet wetenschappelijk. Ook al denk jij van wel. Heb je wel eens een universiteit van binnen gezien eigenlijk?
sure,dat jij enkel suskes en wiskes leest, zegt meer over jouw niveau dan over het mijnequote:Wat jij doet is mensen bombarderen met info, waarna ze denken "het zal wel". Denk je nou echt dat mensen zin hebben om al die zogenaamd wetenschappelijke bronnen te gaan lezen? Dit is 2009 jongen, je mag al blij zijn als mensen een Suske en Wiske tot het eind uitlezen. Kom nou gewoon met concrete voorbeelden, of eigen ervaringen. Gewoon echt interessante dingen.
ach aannames, ik heb het vaker gezegd. Jij zit er overigens ook vol mee...quote:En, stop met aannames. Jij roept hier dat ik iets vanuit een esoterisch standpunt doet, ik moet eerst eens even gaan opzoeken wat je dáár nou mee zou kunnen bedoelen.
Ik zeg hier dingen vanuit mijn eigen standpunt. Mijn eigen ervaringen, mijn eigen kennis. Niet vanuit een "esoterische invalshoek" whateverthatmaybe.
Alles is offtopic als het niet jou mening is geloof ik, maar als er een willekeurig topic gekaapt kan worden met consorten zal je het niet nalaten... wie moet hier nu de hand in eigen boezem steken?quote:Op maandag 5 januari 2009 08:14 schreef Michielos het volgende:
[..]
ik heb geen lange tenen. je post offtopic.. aangezien je zelf altijd loopt te editen moet je nu ook hand in eigen boezem steken. DAT zeg ik. Waar je vandaan komt, wat je invalshoek is interesseert me totaal niet, daar klaag ik ook niet over.
ps. je mag je mening hier niet altijd ventileren(zie nieuwe regel TRU).
daarom vraag ik het ook aan een neutrale mod, niet aan iemand met een dubbele agenda.quote:Op maandag 5 januari 2009 08:18 schreef Bastard het volgende:
[..]
Alles is offtopic als het niet jou mening is geloof ik, maar als er een willekeurig topic gekaapt kan worden met consorten zal je het niet nalaten... wie moet hier nu de hand in eigen boezem steken?
Luister, ik ga hier verder ook niet op in.. eerst een bak koffie
Nou, en dát is nou precies wat ik bedoel.quote:Op maandag 5 januari 2009 08:18 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ik edit, maar zet er zaken bij. Niet verboden dus
[..]
Ik maak niemand belachelijk. ik ben kritisch. Wat opleidingsniveau betreft... tsja
[..]
[..]
eehm ik doe WO?
[..]
sure,dat jij enkel suskes en wiskes leest, zegt meer over jouw niveau dan over het mijne
[..]
ach aannames, ik heb het vaker gezegd. Jij zit er overigens ook vol mee...
Wat is mijn dubbele agenda dan als ik vragen magquote:Op maandag 5 januari 2009 08:18 schreef Michielos het volgende:
[..]
daarom vraag ik het ook aan een neutrale mod, niet aan iemand met een dubbele agenda.
Ik niet meer iig .quote:Op maandag 5 januari 2009 08:23 schreef maedel het volgende:
[..]
Nog even en echt niemand neemt je meer serieus.
Ja, en daar maken intelligente mensen zich ook echt erg druk om, wat Maedel en Summers - het intellectuele equivalent van de dikke & de dunne - van ze vindenquote:
Ah, je hebt het woord 'intellectueel' toch maar even opgezocht op vandale.nl en probeert je fout nu snel te herstellen ?quote:
exact.quote:Op maandag 5 januari 2009 10:23 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ja, en daar maken intelligente mensen zich ook echt erg druk om, wat Maedel en Summers - het intellectuele equivalent van de dikke & de dunne - van ze vinden
[ afbeelding ]
Je goeroe is terugquote:
Overigens, wat je daar zelf nou quote, hoe staat dat nou in vergelijking met die huilpost van je vanochtend vroeg? Zeg eens eerlijk?quote:
verklaar je nader.quote:Op maandag 5 januari 2009 10:37 schreef maedel het volgende:
[..]
Overigens, wat je daar zelf nou quote, hoe staat dat nou in vergelijking met die huilpost van je vanochtend vroeg? Zeg eens eerlijk?
Randi is mijn goeroe niet. Ik spreek hem alleen zo nu en dan via mail, thats it.quote:
Het was maar een geintje hoorquote:Op maandag 5 januari 2009 10:40 schreef Michielos het volgende:
[..]
Randi is mijn goeroe niet. Ik spreek hem alleen zo nu en dan via mail, thats it.
i knowquote:Op maandag 5 januari 2009 10:41 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Het was maar een geintje hoor
Omdat bepaalde mensen denken een discussie te kunnen winnen door altijd aan te komen met geneuzel als "Nou maar jouw god Randi is ook niet alwetend hoor !"
wie?quote:Op maandag 5 januari 2009 10:43 schreef Harajuku. het volgende:
Wat zijn jullie een stel hypocrieten bij elkaar. Jezus, wat een drama om niets, werkelijk waar.
Ik had het over je post waarin je allerlei mensen zat te posten die lelijk tegen je zaten te doen, pffff, jij deed toch WO zei je?quote:Op maandag 5 januari 2009 10:39 schreef Michielos het volgende:
[..]
verklaar je nader.
Ik snap ook de "je doet het weer" niet, ik gaf enkel antwoord op je stellingen .
"jullie"quote:
en ik mag niet editen van haarquote:Op maandag 5 januari 2009 10:34 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ah, je hebt het woord 'intellectueel' toch maar even opgezocht op vandale.nl en probeert je fout nu snel te herstellen ?
Als is je ninja-edit nog zo snel, je originele post zag ik toch wel !
ja? ik snap het verband niet? Wat heeft dat voor een verband met de posts die ik maakte?quote:Op maandag 5 januari 2009 10:44 schreef maedel het volgende:
[..]
Ik had het over je post waarin je allerlei mensen zat te posten die lelijk tegen je zaten te doen, pffff, jij deed toch WO zei je?
En qua goeroe (jouw goeroe) had ik het over L.Denninger, niet over Randi...
Gewoon even de thread lezen
Nee, nou, dat is het probleem denk ik.quote:Op maandag 5 januari 2009 10:46 schreef Michielos het volgende:
[..]
ja? ik snap het verband niet? Wat heeft dat voor een verband met de posts die ik maakte?
Ja, ieder z'n missie hoorquote:
quote:Op maandag 5 januari 2009 10:49 schreef maedel het volgende:
[..]
Nee, nou, dat is het probleem denk ik.
Maar aangezien je WO doet, neem ik aan dat je begrijpend kunt lezen (je weet wel, net als vroeger, dat je dan moest aantonen dat je tekst begrjipt)? Maar goed, gaan we nog een keer:
Michielos vanmorgen vroeg -> post met rits quotes "boehoe, dat mag niet"
L.Denninger:-> dikke en dunne comment
MIchielos: haha lach lach, wat ben je toch geweldig denninger
Maedel: nou doe je het zelfde en dat mag dan wel volgens jou?
Michielos: ik nie snap nie
Ja, sorry, maar simpeler kan ik het niet uitleggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |