quote:
Op woensdag 16 juli 2008 14:04 schreef Bastard het volgende:Dat nou niet iedereen met goede onderbouwde argumenten aan kan komen, of niet die argumenten geven waar jij tevreden mee bent...
Er zit naar mijn mening een groot verschil tussen een
slecht argument en "Nou ik heb het van iemand die slim is dus ik heb gelijk" - da's geen slecht argument, dat is gewoon trollen.
quote:
Ja, DW gooit de deur dicht voor discussie door te zeggen dat de wet LoA er IS, en je er niet omheen kan. Vervolgens moet hij dan maar 'optiefen' terwijl je ook op 'normale' manier kan zeggen dat dat niet het uitgangspunt is voor discussie.
Je haalt dingen door elkaar, DW hoefde niet op te tiefen hoor, die vertelde ik dat ie zich met die opstelling uitsloot als valide discussiepartner, precies zoals jij nu suggereert

(Zie
'The secret', de onzin - discussieer !DW zei
vrijwillig dat "als het zo moest" hij niet meer langs zou komen.
Ik vroeg
JohnDope op te tiefen naar aanleiding van zijn troll-reactie "
Ik heb dit (jip en janneke) voorbeeld uiteraard niet zelf bedacht, maar ik heb dat een keer gehoord van iemand die er wel veel verstand van heeft.
Dus het klopt gewoon."
Ik ben persoonlijk uit topics gekickt voor opmerkingen die een stuk meer hout sneden dan deze van JohnDope.
quote:
Nog zoiets, jij vraagt aan hem wat QM in zou houden.. daar krijg je geen bevredigend antwoord op dus is iemand maar automatisch maar 'dom', terwijl als je wordt gevraagd om jou visie er op te geven geef je aan dat we back ontopic moeten gaan?
Niet waar, ik heb mijn visie prima gegeven, dat die in een ander (relevanter)topic al verwoord stond doet daar niks aan af. Ik linkte keurig naar de betreffende post.
Jij draait verder de bewijslast om; JohnDope zegt dat het met kwantum-mechanica te maken heeft, maar als ik 'm vraag
waarom zegt ie dat ie niks van kwantum-mechanica weet maar
dat het toch zo is.
Als ik zeg dat zwaartekracht bestaat en dat daardoor sneeuw wit is dus geven lampen daarom licht, is het dan aan mij om uit te leggen waarom ik die bizarre conclusies trek of aan jou om uit te leggen waarom de kleur van sneeuw niks met zwaartekracht te maken heeft en er uberhaupt geen connectie is met het lichtgeven van lampen ?
Zolang iemand niks van het onderwerp weet maakt het niet uit wat jij zegt of aantoont, want als die persoon het niet begrijpt zal gewoon stug vol blijven houden dat het toch zo is - zoals JohnDope de hele tijd deed.
Ik kan een heel essay over QM gaan schrijven, maar uiteindelijk schiet dat in het betreffende topic helemaal niet op omdat
ik nooit een link zal kunnen leggen tussen QM en 'The Secret' omdat er naar mijn mening helemaal geen link
is.
Wil het dus relevant zijn, dan zal degene die claimt dat er een link is
zijn visie uit moeten leggen !
(Desalniettemin heb ik doorverwezen naar
Kwantum mechanica en objecten laten zweven/vervormen , waar die discussie meer op z'n plaats is en ik en anderen al veel meer over kwantum-mechanica uitgelegd hebben.)
Als mensen 'The Secret' en QM aan elkaar willen verbinden, prima, maar dan vraag ik ze wel om uitleg.
Helemaal te gek als ze die kunnen geven, want dan kunnen we op niveau discussieren !
quote:
Kijk ik zeg wel eens, soms kun je beter een topic links laten liggen als je er niks zinnigs over kan melden, maar ik vind dat nu nog niet echt opgaan. Wat ik zie is dat mensen proberen een punt te maken, en vervolgens met scherpe bewoordingen uit het spel worden gezet.. dat is de bedoeling toch niet?
Nee, mensen probeerden geen punt te maken.
Mensen probeerden de discussie om zeep te helpen door te doen alsof er geen discussie mogelijk is ("het is zo, punt") en door de discussie vol te trollen ("ik heb gelijk want ik ken iemand die slim is" en "nou ik reageer gewoon lekker toch niet op je argumenten en ik ga zelf ook geen argumenten aandragen want ik heb toch gelijk").
Dat is de bedoeling toch niet ?
quote:
Ik vind het heel leuk om te zien dat je een topic aanmaakt, en daar veel tijd aan besteed met uitgebreide posts, maar eerlijk gezegd denk ik dat de woordkeuze als discussieleider hier en daar wat ongelukkig gekozen is en bij de andere mensen mogelijk tegen de haren in kan wrijven.
Yup, maar dat geldt ook voor jouw pro-'The Secret' topic - het uitgebreid pro-zijn en geen tegenspraak willen in dat topic strijkt mij tegen de haren in, en was juist de stimulans om een topic te maken dat ingaat op hoe andere mensen juist de
onzin van 'The Secret' ervaren.
Dus inderdaad, het is prima als iemand gewoon vind dat het "zo is, punt", maar laat hem/haar dan lekker in
jouw topic rondhangen !
[ Bericht 1% gewijzigd door _Led_ op 16-07-2008 14:41:24 ]