Ja, om aan te geven hoe ik tot de vraag gekomen was. Mij leek dat handig als verduidelijking. Maar als het niet mag van jou, dan laat maar weten hoor. Dan doe ik het tochquote:Op dinsdag 27 mei 2008 10:06 schreef MichielPH het volgende:
Nu qoute je allerlei verschillende posts:
[..]
Voor jou het belangrijkste, maar dat vind ik heel vreemd. Het had namelijk niks met een toevoeging te maken. Het was een interpretatie van iemand op een post waar ik op reageerde. Een zogenaamd "tussendoortje". Wat mij betreft had het er niks mee te maken.quote:Maar de belangrijkste sla je over:
[..]
Vooral die laatste. Ik denk dat ik dan liever het antwoord hoor van degene waar ik de vraag aan stelde.quote:Hij meent dus niet dat iedereen gaat ronddolen, maar sowieso iedereen die vermoord is. En dat lijkt mij ook logisch: zij hebben of geen afscheid kunnen nemen, of hebben hun levensdoel nog niet volbracht of hebben nog een appeltje te schillen met de moordenaar.
Toch?
Nou, dát zijn er natuurlijk al een stuk minder.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 10:09 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Nee niet alle mensen maar misschien mensen die niet op natuurlijke wijze aan hun einde zijn gekomen ?
Ik heb verder geen idee hoor, het is niet mijn stelling dat geesten soms iets af te maken zouden hebben.
Dan zou je natuurlijk kunnen proberen om mijn post te lezen : hoeveel macht heb je als je komt te overlijdenquote:Op dinsdag 27 mei 2008 10:55 schreef maedel het volgende:
Vooral die laatste. Ik denk dat ik dan liever het antwoord hoor van degene waar ik de vraag aan stelde.
Nu hoor ik namelijk jouw interpretatie van L.Denningers post.
Maar daar kan ik toch niet op af gaan?
Nou, ik heb mijn post net zitten editten.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 11:02 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Dan zou je natuurlijk kunnen proberen om mijn post te lezen : hoeveel macht heb je als je komt te overlijden
Ik denk toch niet dat die 7 miljoen er vrede mee gehad zullen hebben, dat was mijn punt.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 10:55 schreef maedel het volgende:
Nou, dát zijn er natuurlijk al een stuk minder.
Ik denk dat je het meer zou kunnen zien als dat mensen die zeer onverwachts overlijden, of mensen die daar geen vrede mee hebben hier blijven "ronddolen".
...
Om even terug te komen op die 7 miljoen mensen waar je het eerder over had, ik denk dat zo'n 85% daarvan van te voren wist dat ze ging sterven. Maar dat is misschien een andere discussie.
Nee, natuurlijk niet, je hebt veel meer zin om hints of galgje te gaan spelen met Char voor een televisieprogramma !quote:dat je dan niet meer zo bezig bent met het doorgeven van je pincode aan iemand om iets te gaan bewijzen aan sceptische forumbezoekers (ik maak even een grapje ja).
Euhm, waarom niet?quote:Op dinsdag 27 mei 2008 11:18 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ik denk toch niet dat die 7 miljoen er vrede mee gehad zullen hebben, dat was mijn punt.
Ken uw familiespelen zou ik zeggen...quote:Nee, natuurlijk niet, je hebt veel meer zin om hints of galgje te gaan spelen met Char voor een televisieprogramma !
Waarom zou dat voor die 7 miljoen onder erbarmelijke omstandigheden verhonderde en vermoorde joden zo zijn,quote:Op dinsdag 27 mei 2008 11:26 schreef maedel het volgende:
[..]
Euhm, waarom niet?
Ik kan me zo voorstellen dat het grote geheel in eens heel duidelijk wordt als je dood bent, en dan is het allemaal maar een spel hier op aarde. En had het ineens zin dat je op zo'n manier aan je eind bent gekomen.
Ik heb het dus over als je al dood bent. Niet over de aanloop.
Ik kan me zo voorstellen, dat als je vermoord wordt, je niet naar je dood heb toegeleefd. Je hebt je taak nog niet volbracht, of je doel bereikt.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 11:26 schreef maedel het volgende:
[..]
Euhm, waarom niet?
Ik kan me zo voorstellen dat het grote geheel in eens heel duidelijk wordt als je dood bent, en dan is het allemaal maar een spel hier op aarde. En had het ineens zin dat je op zo'n manier aan je eind bent gekomen.
Ik heb het dus over als je al dood bent. Niet over de aanloop.
Ik heb volgens mij dat onderscheid niet aangebracht. Ik zie daar in ieder geval geen verschil.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 11:46 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Waarom zou dat voor die 7 miljoen onder erbarmelijke omstandigheden verhonderde en vermoorde joden zo zijn,
maar niet voor tante sjaan - die heeft blijkbaar een veel belangrijkere reden om te blijven hangen ?
Mjah, wat is "onrecht aangedaan".quote:Nogmaals, het is niet mijn idee dat geesten blijven hangen "vanwege goede redenen", maar als het zo is lijken mensen die vermoord zijn of onrecht aangedaan is mij de eerste kandidaten
Geen idee waarom je dat wilt weten, ik denk namelijk dat het niet zoveel verschil maakt. Maar goed, mij lijkt dat als je doodgaat door toedoen van een ander (iemand onderbreekt bij jou het levensproces) je niet-natuurlijk doodgaat. Een ongeval zou daar ook onder kunnen vallen.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 11:51 schreef MichielPH het volgende:
Allereerst de vraag, hoe ga je volgens jou op niet-natuurlijke wijze dood?
Je noemt hier naar mijn idee allemaal verschillende dingen.quote:Ik kan me zo voorstellen, dat als je vermoord wordt, je niet naar je dood heb toegeleefd. Je hebt je taak nog niet volbracht, of je doel bereikt.
Waarom zou je dat hebben als je vermoord wordt?quote:Of zoals je zelf oa. zegt:
Sommige mensen hebben afspraken gemaakt en wachten tot iemand aan onze kant de belofte in lost.
Sommige mensen kunnen geen afscheid nemen van hun aardse bezittingen.
Sommige mensen zijn gewoon heel bang om naar "het volgende level" te gaan.
Dit heb je toch helemaal als je vermoord wordt?
Nee, ik stel me niks voor want ik geloof niet in geesten, maar daar ging het niet om.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 12:01 schreef maedel het volgende:
[..]
Ik heb volgens mij dat onderscheid niet aangebracht. Ik zie daar in ieder geval geen verschil.
[..]
Mjah, wat is "onrecht aangedaan".
Het is allemaal zo relatief. Ik kan me voorstellen dat jij dan die 7 miljoen joden (dat waren trouwens niet alleen Joden. Ook Homo's, zigeuners, kunstenaars, politici, gehandicapten en mensen die om een andere reden een bedreiging waren voor het systeem vallen onder die 7 miljoen) noemt. Een verkrachtigsslachtoffer sleurt ook een heel leven een vreselijke gebeurtenis met zich mee. Ieder z'n trauma zeg maar.
Nou vind jij misschien dat de mensen van het voorbeeld van de holocaust het erger gehad hebben, maar ik denk dat wij dat niet kunnen beoordelen.
Waar het meer om gaat is wat iemand daar achteraf dan van vindt. Hoe stel jij je dat voor? Dat je na je dood al de dingen die in je leven zijn voorgevallen naar eigen goeddunken gaat rechtzetten?
Ok, andere formulering dan.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 12:27 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Nee, ik stel me niks voor want ik geloof niet in geesten, maar daar ging het niet om.
Ik probeerde me het geval voor te stellen wat hier door andere mensen geschetst werd - het geval van geesten die bleven hangen omdat ze iets niet afgemaakt hadden of het gevoel hadden nog niet klaar te zijn met hun leven.
En ik dacht dat mensen die vermoord zijn vast wel het gevoel zullen hebben nog niet klaar te zijn met hun leven.
Ok, vanuit mijn optiek, kun je daar nu nog helemaal niks van zeggen, en weet je dat pas als je dood bent.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 12:57 schreef L.Denninger het volgende:
Als ik vanuit mezelf denk : als ik nu vermoord zou worden, reken maar dat ik zou gaan rondspoken !
Ik zou toch echt niet klaar zijn met mijn leven
Al was het alleen maar om mijn vriendin aan Randi's $1000000 te helpen
Okee, dus jij stelt hier keihard ("100% zeker") dat die mensen die zeiden "geesten zijn mensen die nog niet klaar waren met dit leven" ongelijk hebben.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 13:03 schreef maedel het volgende:
[..]
Ok, vanuit mijn optiek, kun je daar nu nog helemaal niks van zeggen, en weet je dat pas als je dood bent.
Of, eigenlijk, ben je 100% zeker klaar met dit leven als je dood gaat.
Nee?quote:Op dinsdag 27 mei 2008 13:21 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Okee, dus jij stelt hier keihard ("100% zeker") dat die mensen die zeiden "geesten zijn mensen die nog niet klaar waren met dit leven" ongelijk hebben.
Nou, lef hebben, ik zie jou ook wel eens dingen heel stellig verkondigen. In een vloek en een zucht gebeurd toch?quote:Poeh, lef hebben hoor, dat je dat hier zo stellig durft te verkondigen.
Wat is het nou, "volgens jouw overtuiging" of "100% zeker" ?quote:Op dinsdag 27 mei 2008 13:25 schreef maedel het volgende:
[..]
Nee?
Ik zeg dat volgens mijn overtuiging je als je dood gaat 100% zeker klaar bent met je leven.
Het verschil is dat ik dingen pas stellig verkondig als ik weet dat er een solide onderbouwing is - als ik bijvoorbeeld stellig verkondig dat iemand poep praat over kwantum mechanica, zorg ik dat ik wat artikelen achter de hand heb om aan te kunnen tonen waarom dat zo is.quote:Nou, lef hebben, ik zie jou ook wel eens dingen heel stellig verkondigen. In een vloek en een zucht gebeurd toch?
Jij wilt mij graag woorden in de mond leggen he?quote:Op dinsdag 27 mei 2008 13:34 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Wat is het nou, "volgens jouw overtuiging" of "100% zeker" ?
Als je zoals jij deed zegt "100% zeker dat je klaar bent met je leven als je dood gaat" kan dat simpelweg niet samengaan met "geesten zijn mensen die nog niet klaar waren met hun leven".
Dus welke van de 2 gaat het worden ?
Nee, ik laat je enkel zien wat je zegt.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 13:39 schreef maedel het volgende:
[..]
Jij wilt mij graag woorden in de mond leggen he?
Wil je nou echt niet begrijpen wat ik zeg, of moet ik het anders zeggen?
Nee, dat komt omdat je iets zegt dat niet klopt.quote:Ik (ik persoonlijk dus) ben er van overtuigd, dat als je dood gaat, je 100% zeker klaar bent met je leven. Dat je dus niet een "onafgemaakt" leven hebt. Je hebt dat namelijk van tevoren zelf bepaald, wanneer het afgelopen zou zijn (dus al vóór je überhaupt ging leven).
Maar dat heb ik al eerder gezegd, maar jij blijft beweren van niet. Je leest iets anders. Dat komt denk ik omdat je niet je inleeft in mijn standpunt, maar mijn post leest vanuit je eigen referentiekader bezien.
Mooi, ik ook niet.quote:Overigens, heb ik volgens mij nergens gezegd dat er mensen zijn die niet klaar zijn met hun leven.
Je loopt te zanikken denninger, kom op zegquote:Op dinsdag 27 mei 2008 14:14 schreef L.Denninger het volgende:
Je snapt nog steeds niet dat "100% zeker" en "het is mijn overtuiging dat" niet samengaan he ?
...Maar dan wel met de instructies van bovenaf dat je Deb niks mag vertellen dat nog niet bekend is, en zeker niet gewoon de naam van de dader ! Ik kop meequote:Op dinsdag 27 mei 2008 13:03 schreef maedel het volgende:
[..]
En, als je vermoord wordt, dan blijf je misschien nog even rondhangen. Zodat je jouw kant van het verhaal kunt doen tegenover Deb, als die opnamen maakt voor dat programma(sorry, inkoppertje).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |