abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 april 2008 @ 00:00:26 #51
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_58034111
Oke,

Gisteren dus een verhaal gehoord van mijn schoonmoeder welk in dit topic perfect past.
Ik ga ervan uit dat ze niet liegt maar voor 100% zeker weet ik het niet, dat zeg ik er meteen maar bij.

MIdden in nacht wakker geworden door voetstappen in huis. Zit recht op in bed, en doet er 10 minuten over om moed bij elkaar te verzamelen en loopt de gang in. Alle lichten aan, niets te zien. Gaat terug naar bed, en voordat ze bijna in slaap is gevallen schrikt ze weer wakker en wordt ze in haar bed geduwd en stikt bijna (geen lucht). Voor de duidelijkheid: ze was (fysiek) alleen.

Nb. Haar vriend heeft dus 6 jaar geleden zelfmoord gepleegd door voor de trein te springen, hij was zwaar hypochondrisch dus. Schoonmoeder beweert zo nu en dan in dromen contact met hem te hebben en vermoed dat de "harrassement" door deze meneer gepleegd werd.

Ik weet niet precies wat er is gebeurd, want ik was er niet bij. Maar dit verhaal illustreert inderdaad dat er dus krachten/machten/entiteiten zijn die fysieke gevolgen in de vorm van schade kunnen hebben/plegen. Ik zal van de week nog eens informeren hoe het verder verlopen is. Voor mij is dit eigenlijk de eerste keer dat ik verhaal uit eerste hand krijg waarbij ook een fysiek aspect wordt gemeld, stond even een moment met mijn ogen wijd en oren te klapperen en dacht meteen aan dit topic.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans...
  maandag 14 april 2008 @ 09:42:25 #52
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_58037700
quote:
Op maandag 14 april 2008 00:00 schreef DaantjeF het volgende:
voordat ze bijna in slaap is gevallen schrikt ze weer wakker en wordt ze in haar bed geduwd en stikt bijna (geen lucht). Voor de duidelijkheid: ze was (fysiek) alleen.

Nb. Haar vriend heeft dus 6 jaar geleden zelfmoord gepleegd door voor de trein te springen, hij was zwaar hypochondrisch dus. Schoonmoeder beweert zo nu en dan in dromen contact met hem te hebben en vermoed dat de "harrassement" door deze meneer gepleegd werd.
Heeft ze een slecht geweten dan, dat iemand die zogenaamd haar "vriend" is opeens reden zou hebben haar te laten stikken ?

Als ik het idee zou hebben dat een 'geest' mij zou willen laten stikken,
zou ik toch eerst aan mensen denken die me niet mogen dan aan mijn vriendin eerlijk gezegd.

Ps.
En wat zelfmoord plegen in bobsnaam met hypochondrie te maken heeft snap ik niet, tenzij hij zelfmoord pleegde omdat hij bang was voor ziektes ? Maar dat wordt niet duidelijk uit je verhaal...

[ Bericht 9% gewijzigd door _Led_ op 14-04-2008 13:00:15 ]
zzz
  maandag 14 april 2008 @ 12:29:55 #53
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_58040831
quote:
Op maandag 14 april 2008 09:42 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Heeft ze een slecht geweten dan, dat iemand die zogenaamd haar "vriend" is opeens reden zou hebben haar te laten stikken ?

Als ik het idee zou hebben dat een 'geest' mij zou willen laten stikken,
zou ik toch eerst aan mensen denken die me niet mogen dan aan mijn vriendin eerlijk gezegd.
dan zou je niet hoeven denken aan mensen die je niet mogen maar die zou je dan meteen zien toch in je slaapkamer .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  maandag 14 april 2008 @ 12:58:29 #54
31101 _Led_
pi_58041343
quote:
Op maandag 14 april 2008 12:29 schreef Summers het volgende:

[..]

dan zou je niet hoeven denken aan mensen die je niet mogen maar die zou je dan meteen zien toch in je slaapkamer .
Als ik het idee zou hebben dat een 'geest' mij zou willen laten stikken dan zou ik niet hoeven denken aan mensen die je niet mogen maar die zou ik dan meteen zien toch in mijn slaapkamer ?

Ik volg je niet helemaal.
zzz
pi_58043623
Bij dat soort verhalen zou ik eerst eens kijken of er geen sprake kan zijn van slaapapneu of slaapverlamming, voordat ik het ging zoeken bij geesten die je zouden proberen te wurgen.
  maandag 14 april 2008 @ 16:15:13 #56
194524 tgs.
unleash hell at my command
pi_58044885
De enige vorm van 'macht' die ik heb staat dan in mijn testament en op het moment dat ik dus onder de grond verdwijn begint de macht van mijn testament in werking te treden.
"When there is no peril in the fight, there is no glory in the triumph."
  maandag 14 april 2008 @ 16:33:24 #57
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_58045208
quote:
Op maandag 14 april 2008 15:01 schreef Prst_ het volgende:
Bij dat soort verhalen zou ik eerst eens kijken of er geen sprake kan zijn van slaapapneu of slaapverlamming, voordat ik het ging zoeken bij geesten die je zouden proberen te wurgen.
Dit is goeie info, dat fenomeen kende ik nog niet.

Laat wel nog even wat te raden over qua uitleg omtrent lawaai van een lopend persoon door haar huis.
  maandag 14 april 2008 @ 17:17:11 #58
31101 _Led_
pi_58045857
quote:
Op maandag 14 april 2008 16:33 schreef DaantjeF het volgende:

[..]

Dit is goeie info, dat fenomeen kende ik nog niet.

Laat wel nog even wat te raden over qua uitleg omtrent lawaai van een lopend persoon door haar huis.
Ik haal regelrecht van Wikipedia :
quote:
De verlamming kan gepaard gaan met hallucinaties
zzz
pi_58517330
Laat ik nou net vannacht aan den lijve hebben ondervonden hoe eng een slaapverlamming kan zijn!

Het stomme is dat zoiets zich afspeelt op de grens tussen wakker zijn en in een zeer diepe REM slaap zitten. Dan krijg je dus vanzelf een hele debiele situatie.

Vannacht dacht ik dat ik wakker werd omdat iemand met een stoboscoop of een fotoflitser aan het knipperen was. Op het moment dat ik op wilde kijken wat dat nou voor gedoe was met die flitsen voelde het alsof er iemand bovenop me kwam liggen (ik lag blijkbaar op mijn buik). Tegelijk voelde ik iets trillen in mijn nek.

Mijn eerste reactie in die situatie was 'Wie duikt daar nu verdomme op mij en is die gast nou in mijn nek aan het kotsen of zo?'. Toen ik weer op wilde kijken om te kijken wie er zo'n rotgrap aan het uithalen was voelde ik voor de tweede keer alsof er iemand op me dook en weer dat trillende gevoel in mijn nek.

Daarna kwam ik langzaam bij mijn positieven en werd ik echt wakker. Nu kon ik me ook omdraaien. Ik kon meteen vaststellen dat er niemand in mijn kamer was. Daarnaast was het verder ook rustig. Nergens iemand met een flitslamp te zien. Het duurde wel even voordat ik bekomen was van de schrik van de rare situatie even daarvoor en om echt door te hebben dat er niets aan de hand was.

Eigenlijk had ik toen meteen door dat dit wel eens een voorbeeld van een slaapverlamming kon zijn. De zogenaamde flitsen die ik zag zouden het gevolg kunnen zijn van mijn rapid eye movement die nog gaande was terwijl ik mijn ogen probeerde open te doen.

Voor mijn gevoel was ik al wakker, maar mijn hersenen werkten nog niet helemaal mee. De ervaring van een gewicht dat op je komt te liggen kan komen door de wil om te bewegen en de daar haaks op staande gewicht van je (nog) verlamde lichaam. Het specifieke trillen in mijn nek kan komen door mijn vergeefse pogingen om juist mijn hoofd op te tillen.

Op het moment zelf was dit een behoorlijk enge situatie. Je meent wakker te zijn maar je kunt niets doen. Je zit half in een droomtoestand, maar je denkt volledig wakker te zijn. Dit maakt het een intense ervaring.

Als je niet weet dat er zoiets bestaat als een slaapverlamming, kan ik me voorstellen dat je na afloop denkt 'Wat is mij nou net in godesnaam overkomen?'
  donderdag 8 mei 2008 @ 09:03:06 #60
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_58548092
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 19:18 schreef Prst_ het volgende:
Op het moment zelf was dit een behoorlijk enge situatie. Je meent wakker te zijn maar je kunt niets doen. Je zit half in een droomtoestand, maar je denkt volledig wakker te zijn. Dit maakt het een intense ervaring.
In een periode van stress heb ik dit heel vaak mee gemaakt.
Het kutte was dat ik gerust wakker gemaakt kon worden door mijn partner omdat deze aan mijn ademhaling merkte dat er iets niet goed ging om vervolgens weer weg te sukkelen en WEER door die hell heen moet.
En dat zo 3 tot 4 keer achter elkaar! Niet leuk!
Gelukkig had ik geen fictionele super realistische personen, geesten of andere fysieke invloeden zoals jij.
Mijn ervaringen waren "echt" daar ik gewoon nog alles van de echte wereld kon voelen / horen, al dan een beetje vervormd.
In mijn geval was het een soort van storm of kracht die ik hoorde/voelde.
Alsof er een harde wind over mij heen blaasde.
Alsof ik half tussen de echte wereld en de droom wereld in zat.
Het is niet makkelijk uit te leggen in ieder geval.

Omdat dit mij zo vaak overkomen is ben ik er mee gaan "spelen".
Ik ben bewust gaan handelen in die situaties (indien mogelijk) en dat leverde interessante effecten op.
Al heel lang heb ik er geen last meer van, tenzij ik oververmoeid o.i.d

[ Bericht 0% gewijzigd door Darkwolf op 09-05-2008 14:00:27 ]
  donderdag 8 mei 2008 @ 09:47:21 #61
31101 _Led_
pi_58548907
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 09:03 schreef Darkwolf het volgende:
Gelukkig had ik geen fictionele maar op dat moment super realistische personen, geesten of andere fysieke invloeden.
Mijn ervaringen waren "echt" daar ik gewoon nog alles van de echte wereld kon voelen / horen, al dan een beetje vervormd.
Hoezo waren ze echt ?
Hebben ze je iets tastbaars gegeven waarmee je dat kon controleren dan, een brief ofzo ?
zzz
  donderdag 8 mei 2008 @ 09:56:52 #62
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_58549078
Wat ik me altijd afvraag is: Stel nu dat overledenen als geesten op aarde kunnen blijven ronddwalen als ze dat willen en gaan lopen kutten. Dan zouden mensen zoals Mengele en Hitler toch de hele nacht lastig moeten zijn gevallen? Maar daar hoor je niks van.
The End Times are wild
  donderdag 8 mei 2008 @ 15:24:21 #63
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_58555562
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 09:56 schreef LXIV het volgende:
Wat ik me altijd afvraag is: Stel nu dat overledenen als geesten op aarde kunnen blijven ronddwalen als ze dat willen en gaan lopen kutten. Dan zouden mensen zoals Mengele en Hitler toch de hele nacht lastig moeten zijn gevallen? Maar daar hoor je niks van.
Dan kun je de discussie dus weer op nieuw beginnen. Wat dan rijst de vraag weer hoeveel macht heeft een overleden persoon / geest?

Wat ik heb begrepen, maar ik ben hier nog mee bezig en het is ingewikkelde materie is dat geesten of zielenlichamen zich bewegen in een andere dimensie zonder fysieke energie. En door die fysieke energie kunnen ze zich niet bewegen in onze 3d wereld.

Ze hebben energie nodig om een in de causaliteit te kunnen bewegen. Actie = reactie.

Kort geleden had ik een gesprek met een paranormale vriendin en ik stelde de vraag hoe de opvolgende dimensie werkt en hoe dat er dan uitziet. Zij vertelde dat de dimensie geen tijdsfactor kent en dat overgegane mensen, met hun zielenlichaam (die zich in elke cel van ons lichaam bevindt) zich sneller dan licht bewegen en dus in een micro seconde (om het maar zo te stellen) op plekken kunnen zijn waar de dimensies zich kunnen overlappen, door mediums bijvoorbeeld.

Zij vertelde dat de opvolgende dimensie ook een vorm van beschaving kent, en dat er doorgeleerd dient te worden. Zo krijgt iedereen na z'n overlijden dus een plek in hiërarchie. Sommige mensen kiezen ervoor te reincarneren, sommigen kiezen voor een hulpvaardige en beschermende taak van mensen in de 3d wereld en sommigen evoluren door naar een hoger plan.

Hoe dit werkt weet ik niet, ik ben zelf niet paranormaal begaafd. Ik heb er aandachtig naar zitten luisteren, maar voor mij blijven het op dit moment "verhalen" tot zover. Het fascineert me wel enorm.
  donderdag 8 mei 2008 @ 15:38:31 #64
31101 _Led_
pi_58555818
Zo mooi, want er zijn zoveel verschillende verhalen.
De een krijgt dit door van z'n astrale alien contact, de ander krijgt door channeling iets heel anders door, de volgende wordt door z'n gids weer een heel ander verhaal verteld.
zzz
  donderdag 8 mei 2008 @ 15:53:51 #65
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_58556133
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 15:38 schreef L.Denninger het volgende:
Zo mooi, want er zijn zoveel verschillende verhalen.
De een krijgt dit door van z'n astrale alien contact, de ander krijgt door channeling iets heel anders door, de volgende wordt door z'n gids weer een heel ander verhaal verteld.
Ik ben het met je eens, en ik ben jouw mening in deze exact omschreven tekst al meerdere keren tegengekomen. Je hebt het vaak over het fenomeen "verschilende" verhalen valt me op.

Om een antwoord te geven op je post..

Eigenlijk neem ik alleen dingen op dit speciieke vlak aan van mensen die ik persoonlijk ken, en waarvan ik met, voor mij bepaalde volkomen zekerheid kan zeggen dat dit een zeer waarschijnlijke mogelijkheid is.

Naast bestudering ervan en enige ervaring op dit vlak, deel ik bovenstaande info omdat ik vermoed dat er een goede kern van waarheid in zit, en ik vind het toch altijd weer vermakelijk om te zien dat er een bepaald soort mensen zich in dit soort topics bewegen, die vanuit een twijfel of interesse enig contragewicht geven. Het zou daarentegen ook leuk zijn wanneer er enige constructieve of aanvullende visies gedeeld zouden kunnen worden.

Om kort te gaan, kan ik met zekerheid zeggen dat er mensen zijn die niet liegen. Dit weet je pas wanneer je elkaar persoonlijk lang genoeg kent. Deze mensen verzamel ik graag om mij heen, dat maakt het leven makkelijker en interessanter. Ik kijk altijd ook graag in de ogen van mensen, dan weet ik genoeg.
pi_58556442
Om even terug te gaan op Hitler, volgens één van de boeken van J. Rulof, zou Hitler zulke erge zonden hebben gemaakt dat hij zijn leven in het hiernamaals zo goed als lam doorbrengt. Hij wordt onderdrukt door het vele leed dat hij heeft aangedaan dat het nog vele jaren zou duren eer hij voort kan gaan. Lees het boek: De volkeren der aarde door Gene zijde bezien.
  donderdag 8 mei 2008 @ 16:11:55 #67
31101 _Led_
pi_58556507
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 15:53 schreef DaantjeF het volgende:
Om kort te gaan, kan ik met zekerheid zeggen dat er mensen zijn die niet liegen.
Mja, maar als je drie verschillende mensen hebt met 3 compleet verschillende verhalen over het hiernamaals zullen er toch minstens 2 ongelijk moeten hebben.
Dus misschien liegen ze niet bewust, maar ze kunnen niet alledrie de waarheid vertellen, toch ?
zzz
  donderdag 8 mei 2008 @ 16:47:18 #68
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_58557198
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 16:07 schreef Loppe het volgende:
Om even terug te gaan op Hitler, volgens één van de boeken van J. Rulof, zou Hitler zulke erge zonden hebben gemaakt dat hij zijn leven in het hiernamaals zo goed als lam doorbrengt. Hij wordt onderdrukt door het vele leed dat hij heeft aangedaan dat het nog vele jaren zou duren eer hij voort kan gaan. Lees het boek: De volkeren der aarde door Gene zijde bezien.
Ja, ik heb dat boek eerder aangeboden gekregen en heb het kort bestudeerd.

Mijn persoonlijke visie hierop is simpel. Het gaat eigenlijk om het begrip "zonde".
In onder andere de bijbel wordt ook met de Hel gedreigd mist er zonde wordt begaan.

Inmiddels begrijpen we dat Hel en Hemel staten van bewustzijn voorstellen in deze wereld.

Ik heb lang het begrip "zonde" bestudeerd en ben er uiteindelijk uitgekomen dat de zonde een persoonlijke interpretatie is, of feitelijk het geweten is. Probleem is dat elk mens een ander referentiekader heeft en dit dus persoonlijk anders interpreteert. Om een voorbeeld te geven. In Turkije heb je o.a. het fenomeen bloedwraak. Zo komt het wel eens voor dat een dochter vreemd gaat voor een huwelijk. Dit is de ergste schande mogelijk. Het is dan geaccepteerd dat de broer of vader de dochter om het leven brengt. De straf hierop is ongeveer 1 jaar gevangenis. Los daarvan is na de moord de naam dus van de familie gered/gezuiverd. Zo zijn er dus overal in wereld verschillende visies op zonde. Dus zonde is voor iedereen anders en cultureel min of meer gesteld.

Als we terug zoeken naar de oudste bron (wat ik altijd probeer) omtrent de werkelijke vertaling van het begrip zonde komen we uit bij het Griekse "Harmartia". Harmatia betekent simpelweg "gemiste kans".

Zonde is dus het missen van een kans.

Waar Hitler is weet ik niet, ik zal eens vragen aan mij paranormale vriendin of ze contact kan leggen..
  donderdag 8 mei 2008 @ 16:49:42 #69
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_58557239
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 16:11 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Mja, maar als je drie verschillende mensen hebt met 3 compleet verschillende verhalen over het hiernamaals zullen er toch minstens 2 ongelijk moeten hebben.
Dus misschien liegen ze niet bewust, maar ze kunnen niet alledrie de waarheid vertellen, toch ?
Het zou kunnen.

Echter geloof ik maar 1 persoon met 1 verhaal. Een persoon welk ik al jaren ken en door en door vertrouw.
Dat wil niet zeggen dat ik het voor volle waarheid accepteer, want inderdaad, haar visie of inzicht zal ook niet 100% puur zijn. Maar ik vermoed dat ze er heel dicht bij zit.
pi_58557413
De naam van de familie is mss gezuiverd maar ondertussen is de familie een moordenaar rijker. Zelfde als een oorlog waar men moordt voor een ideologie, land,...
Cultuur is wel verbonden met jezelf maar het mag geen daden van onrecht tegenover een ander goedpraten, al is het in naam van familie, land, idee of whatever.
Zolang je leert uit je zonden heb je geen gemiste kans. Tenzij je je gehele leven het kalf wil uithangen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Loppe op 08-05-2008 17:06:54 ]
  donderdag 8 mei 2008 @ 19:32:17 #71
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_58559910
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 17:01 schreef Loppe het volgende:
De naam van de familie is mss gezuiverd maar ondertussen is de familie een moordenaar rijker. Zelfde als een oorlog waar men moordt voor een ideologie, land,...
Cultuur is wel verbonden met jezelf maar het mag geen daden van onrecht tegenover een ander goedpraten, al is het in naam van familie, land, idee of whatever.
Zolang je leert uit je zonden heb je geen gemiste kans. Tenzij je je gehele leven het kalf wil uithangen.

In jouw ogen is het een moordenaar. in de ogen van de man zelf en zijn culturele erfgoed een held.

Niemand bepaalt wat zonde is, allen jijzelf, en jijzelf bent ook de enige die jouzelf kunt veroordelen mits jij anderen niet veroordeelt.
pi_58560562
Hij zal die moord toch moeten dragen, zonde of niet.
  donderdag 8 mei 2008 @ 21:56:08 #73
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_58562521
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 20:10 schreef Loppe het volgende:
Hij zal die moord toch moeten dragen, zonde of niet.
Voor hem geen probleem, eerder een "eer".

(en zo blijven ze in het rad van reïncarnatie, heb ik mij laten vertellen)
  donderdag 8 mei 2008 @ 22:53:17 #74
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_58564100
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 15:24 schreef DaantjeF het volgende:
Kort geleden had ik een gesprek met een paranormale vriendin en ik stelde de vraag hoe de opvolgende dimensie werkt en hoe dat er dan uitziet. Zij vertelde dat de dimensie geen tijdsfactor kent en dat overgegane mensen, met hun zielenlichaam (die zich in elke cel van ons lichaam bevindt) zich sneller dan licht bewegen en dus in een micro seconde (om het maar zo te stellen) op plekken kunnen zijn waar de dimensies zich kunnen overlappen, door mediums bijvoorbeeld.

[..]
Hoe kan zij dit zo gedetaileerd weten, terwijl een Char naar letters moeten gissen? Zou ze dan niet een bijzonder goed medium zijn?
'To alcohol, the cause of and the solution to all of life's problems' - Homer J. Simpson
  vrijdag 9 mei 2008 @ 03:13:33 #75
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_58568112
Ik zou niet weten of iets dergelijks te meten is of hoe goed ze precies is, ik heb ook niet echt veel ervaring in exact betrouwbaar vergelijkingsmateriaal. Het moet ten eerste klikken en vervolgens moet je naar mijn mening iemand goed kennen om redelijkerwijs zo goed mogelijk in te kunnen schatten wat waarheid en of het zuiver is.

Bij een aantal mensen vertrouwde ik het niet, eigenlijk bij allemaal. Dan moest ik glimlachen om de psychologische logica die ze toepasten. Gewoon totaal geen info geven en luisteren. Vervolgens ook niet reageren op vraagstellingen of zo beknopt mogelijk, ik heb alle trucs om te camoufleren gebruikt bij die paar mensen die ik ontmoette. Maar het is wel heel vreemd om iemand te ontmoeten die dingen van je weet die jij alleen weet. Het is ook een beetje confronterend en bizar. Alsof je niet veilig bent en ze alles uit je kunnen trekken aan info. Maar dan nog, wat zegt dat eigenlijk exact. Dergelijke readings zijn in mijn ogen kinderspel vergeleken bij het contact leggen met overleden mensen en dus toegang hebben tot de andere dimensie alsmede "geesten" kunnen waarnemen, een gave die dat betreffende meisje heeft.

De tweede persoon heeft een andere gave. Hij krijgt dus info door over mensen en ziet af en toe visioenen. Hij voorspelt de toekomst doordat hij dus beelden doorkrijgt van mensen waar hij zich voor openstelt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze persoon wel goed heb leren kennen, maar hij is manipulatief en op macht belust. Neemt niet weg dat we elkaar goed genoeg hebben leren kennen om elkaar te kunnen vertrouwen.

Hij zei bijvoorbeeld een keer tegen me " Wil je je toekomst weten?". Het feit dat ik aarzelde maakte mij bewust van het feit dat ik dat op dat moment eigenlijk helemaal niet wilde weten. Nu moet ik ook zeggen dat ik persoonlijk niet geloof in een vaststaande toekomst. Ik denk wel dat er bepaalde kruispaden zijn, waarop je beslissingen hoort te nemen. Ik vroeg hem een keer hoe het mogelijk was dat hij in de toekomst kon zien. Ik was erg benieuwd naar z'n verklaring. Hij zei dat hij niet verder dan 2 weken kon zien omdat er vrije wil is. En die vrije wil levert steeds meer mogelijke keuzes en vertakkingen op, dus het wordt steeds moeilijker door te dringen. Dat vond ik een interessante uitleg.

Deze toekoemst "films" staan dan weer los van de statische beelden, of visioenen die hij doorkrijgt die dus een enkel beeld zijn uit de verdere toekomst. Hij vertelde me ook een keer, nadat ik mijn nieuwe woning had betreden, zeer exact hoe ik de slaapkamer had ingedeeld en wat voor objecten er stonden. Hoeveel schilderijen er hingen en wat ze uitbeelden, zelfs de kleur van mijn dekbed wist hij. Dit is wat anders dan wat het meisje doet, zij communiceert echt met overleden mensen. Dit gaat een flinke stap verder vind ik persoonlijk.

Ik maakte het een keer mee, dat ik 's avonds met haar zat te filosoferen en dat de rillingen over mijn armen trokken.. echt instant kippenvel en ik had het heel koud. Ze vertelde dat er een geest achter me stond en beschreef hem en hoe deze persoon aan zijn einde was gekomen. Middels de beschrijving herkende ik de "geest" in eerste instantie niet, dus ik bleef vragend kijken en ontkennen. Niets met betrekking tot letters doorkrijgen of namen raden...Toen ik in een flits realiseerde wie het was, gaf ik de voornaam van de persoon. Ze vertelde zelfs de kleur en het merk van de auto waarmee hij zich dood had gereden. Dat was heel apart. Ik heb het eigenlijk vrij snel afgebroken, want ik voelde me ondanks het vertrouwen onwennig en wilde warm worden.

In ieder geval wakkerde het sterker mijn interesse aan toen ik jaren geleden het meisje ontmoette en steeds beter leerde kennen, omdat zij in mijn ogen "puur" is, mede vanwege het feit dat ze het min of meer verbergt, geen geld betaald wil krijgen, en het alleen (naar mijn weten) pas gebruikt bij mensen die ze heeft leren kennen om dan na enige tijd vervolgens in te kunnen schatten of ze er goed aan doet. het is dus haar persoon die ik waardeer.

Voor mij is een dergelijke gave onverklaarbaar, en zij is zeker speciaal. Het fascineert me al jaren, maar ik "geloofde" er nooit in, totdat je iemand ontmoet via via en er dan mee geconfronteerd wordt. Dan is de keuze wil ik er meer van weten of niet? Ik heb een handjevol mensen ontmoet op dit gebied, waarvan 2 erg goede vrienden zijn geworden, eentje ervan, het meisje vertrouw ik volkomen en ik weet inderdaad dat zij speciaal is, maar ik vermoed dat er meer mensen zijn met een dergelijke gave, dat moet wel.

Als de tijd rijp is, ga ik een keer een uitgebreide sessie met haar doen, als ze daarin toestemt.

Char ken ik niet persoonlijk.
  vrijdag 9 mei 2008 @ 08:08:17 #76
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_58568688
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 09:47 schreef L.Denninger het volgende:
Hoezo waren ze echt ?
Hebben ze je iets tastbaars gegeven waarmee je dat kon controleren dan, een brief ofzo ?
Zoals ik mijn vorige post zei: het gebeurde vaak als mijn wederhelft bleef slapen.
Via haar kon ik alles bevestigen.
Zeker omdat ze me dan soms wakker maakte en ik wist wat ze daarvoor nog allemaal zei of deed.
  vrijdag 9 mei 2008 @ 09:13:04 #77
31101 _Led_
pi_58569303
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 08:08 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Zoals ik mijn vorige post zei: het gebeurde vaak als mijn wederhelft bleef slapen.
Via haar kon ik alles bevestigen.
Zeker omdat ze me dan soms wakker maakte en ik wist wat ze daarvoor nog allemaal zei of deed.
Okee, en jouw wederhelft zag dus ook dezelfde personen en geesten die jij zag ?
Zo niet dan lijkt het inderdaad een 'gewone' slaapverlamming waarbij dromenland en de echte wereld in je hoofd door elkaar gaan lopen.
zzz
  vrijdag 9 mei 2008 @ 13:58:44 #78
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_58575023
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 09:13 schreef L.Denninger het volgende:
Okee, en jouw wederhelft zag dus ook dezelfde personen en geesten die jij zag ?
Zo niet dan lijkt het inderdaad een 'gewone' slaapverlamming waarbij dromenland en de echte wereld in je hoofd door elkaar gaan lopen.
Ah, nu zie ik waar je de post verkeerd gelezen hebt.
Het was dus niet dat je gemist had dat ik naast mijn partner sliep, maar jij hebt verkeerd gelezen betreft het zien van dingen tussen de twee werelden in.
Als je goed leest, dan staat er dat ik juist GEEN dingen zag.
Ik nam puur waar wat er op dat moment gebeurde in mijn kamer zonder hocus pocus.
Maar dat maakt het juist alleen nog maar enger als je vervolgens je lichaam niet kan bewegen.

Edit: Fair enough. Nog eens mijn eigen post gelezen en dat is toch wel de meest kromme zin die ik ooit getikt heb! Verdories...
  vrijdag 9 mei 2008 @ 14:03:44 #79
31101 _Led_
pi_58575105
Oh, okee dan
Heb 't ook wel eens gehad, je schiet toch wel even behoorlijk in de paniek ja
zzz
  vrijdag 9 mei 2008 @ 19:44:27 #80
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_58581255
Het lijkt me serieus verschrikkelijk.

Hoe kom je eruit?

Is het niet een kwestie van moed bij elkaar verzamelen en tot jezelf komen? En zo, jezelf pushen weer terug in de realiteit te dwingen of "wakker te worden"?
pi_58585955
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 19:44 schreef DaantjeF het volgende:

Hoe kom je eruit?

Is het niet een kwestie van moed bij elkaar verzamelen en tot jezelf komen? En zo, jezelf pushen weer terug in de realiteit te dwingen of "wakker te worden"?
Mijn ervaring is dat het vanzelf gaat. Je wordt gewoon een 'tweede keer' wakker (en dan echt) net zoals je wakker wordt uit elke andere droom. En op het moment zelf is het gewoon een intense soort nachtmerrie.
  zaterdag 10 mei 2008 @ 00:37:07 #82
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_58587381
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 19:44 schreef DaantjeF het volgende:

Hoe kom je eruit?

Ik probeer te schreeuwen uit reflex.
Dit werkt helaas niet en dit merk ik dan ook.
Wat ik niet merk / op let op dat moment is mijn eigen ademhaling.
Deze word wat heftiger en krijg nu eindelijk controlle dat er een heel klein beetje stemgeluid komt.
Dit herkent mijn partner meteen en maakt mij vervolgens wakker.
Als ik niemand heb die mij wakker kan maken gaat het uiteindelijk vanzelf over.
Ik probeer dan een soort van te "worstellen" om uit die nare staat te komen.
Uiteindelijk word mijn lichaam wakker en ben ik weer volledig terug in de realiteit met volle controlle over mijn fysieke lichaam.
  zaterdag 10 mei 2008 @ 00:59:39 #83
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_58587792
Interessant, hoe lang duurt zoiets bij jullie ongeveer of is dat verschillend, of kun je dat niet inschatten omdat je in slaap toestand bent?

Zit je dan in een droom, of is het zwart? M.a.w. zie je beeld?
  zondag 11 mei 2008 @ 01:24:09 #84
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_58604340
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 00:59 schreef DaantjeF het volgende:
Interessant, hoe lang duurt zoiets bij jullie ongeveer of is dat verschillend, of kun je dat niet inschatten omdat je in slaap toestand bent?
Tegenwoordig heel snel, want de verschil in ademhaling is al te merken per direct.
Eerder duurde het 1 tot 3 minuten.
Inschatten is inderdaad lastig, maar tussen de 1 en 3 minuten is een zeer realistische schatting.
quote:
Zit je dan in een droom, of is het zwart? M.a.w. zie je beeld?
Ja, ik zie beeld.
And here comes the kicker: mijn ogen zijn dan dicht (aldus mijn vriendin).
Er is ook een keer geweest dat ik beide werelden tegelijk zag.
(Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen daar misschien mijn mind het beeld van mijn kamer op dat moment gefaked heeft en het dus niet echt was.)
En soms is het inderdaad zwart maar ook weer niet. Een soort vreemde sensatie van kijken dat niet uit te leggen valt.
  zondag 11 mei 2008 @ 22:59:38 #85
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_58617966
Wat zou er precies gebeuren in een dergelijk stadium.

Zou het kunnen dat het bewustzijn dan los geraakt is? Hoe zien jullie dit?
pi_58621034
Als je dood bent is het hetzelfde als voor je geboorte. Niets bijzonders aan.
XBL: Koning Stoma
PSN: Koning_Stoma
  dinsdag 13 mei 2008 @ 16:14:43 #87
107405 DarkY.NL
www.darky.nl
pi_58646675
quote:
Op donderdag 3 april 2008 15:26 schreef DaantjeF het volgende:
Vanmiddag was ik trouwens even voor een zakelijke opdracht bij het bedrijf waar mijn goede vriendin (het medium) eigenaresse van is.

Ik deed ook even kort verslag van het vraagstuk hier, hoeveel macht een overleden persoon daadwerkelijk heeft, en hoe dat volgens haar zit met het feit dat overleden mensen of geesten in het voorbeeld van Hitler geen aanslag op deze zouden hebben gepleegd.

Haar antwoord was interessant. Ze stelde namelijk dat de innerlijke bron van een mens na het overlijden "puur" is en over zou gaan naar de opvolgende dimensie, van waaruit een aantal die nog lessen hebben te leren ook weer binnen bepaald tijdsbestek reïncarneren. Vanuit deze puurheid zou het volgens haar onmogelijk zijn om levende wezens in onze Metatron's Cube (matrix / 3D wereld in causaliteit) op enige manier schade te berokkenen.

Erg abstract, maar blijft een fascinerend onderwerp.
dus dood - > andere dimensie -> soort school -> reincarnatie.
Ik mis nu al die geesten en andere entiteiten die Robert Char en anderen gebruiken
  woensdag 14 mei 2008 @ 10:04:25 #88
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_58660150
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 16:14 schreef DarkY.NL het volgende:
Ik mis nu al die geesten en andere entiteiten die Robert Char en anderen gebruiken
Alles buiten deze realiteit zoals we die dagelijks beleven is gewoon lastig te bevatten.
Daar gaat geen enkel mens uitkomen.
Er zijn nog zoveel leuke theorieen hoe het allemaal werkt, maar we kunnen alleen rationaliseren vanuit een linear denk patroon.
Of je moet echt heel ver gaan met de theorieen betreft meerdere dimensies en meerdere ik-en en in dit geval je ziel die op meerdere plekken / levens tegelijk is.
Dus spookje opa is nog even bij kleinkind Clara maar is ondertussen ook als meisje geboren ergens in Australie of weet ik wat.
Het zijn gewoon dingen waar je je eindeloos over gek kan denken maar niet uit gaat komen.
Daarom neem ik alle theorieen over hoe het nu precies allemaal gaat als je dood gaat met een korreltje zout.
Niemand kan het echt weten!
  donderdag 22 mei 2008 @ 00:54:11 #89
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_58815268
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 16:14 schreef DarkY.NL het volgende:

[..]

Nee, die mis je niet...

Die energieën / zielen kiezen ervoor om tijdelijk in die opvolgende dimensie te verblijven, en die soms overlapt met onze 3D realiteit. Overlappen gebeurt dan door de link die een medium kan leggen met de entiteiten in de andere dimensie(s). Volgens mij kun je het een beetje zien als een lift. Als de aarde 0 is en de bron 2, dan heb je een tussenstation, namelijk 1. Dat tussenstation is de opvolgende dimensie waarin dus (sommige) entiteiten zich bevinden die ervoor kiezen om (tijdelijk) te verblijven. Ik heb eerder gehoord dat dit "geesten" zijn die nog gebonden zijn aan materiële zaken(huis), plaatsen(oorlogsgebied) of mensen(geliefde) waar ze geen directe afstand van hebben kunnen doen. Een theorie.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 14:54:14 #90
107058 Lord_of_the_String
vechter voor waarheid
pi_58857217
niet intrappen.. het idee van macht hebben na de dood is demonisch en bedoeld om sommige mensen over de streep te trekken om zelfmoord te plegen.
"Ego is de god die de regels maakt vandaag. Waarheid is onbelangrijk,
beter dan de ander lijken is het ideaal." Lord of the String Oktober 2015
pi_58860835
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 14:54 schreef Lord_of_the_String het volgende:
niet intrappen.. het idee van macht hebben na de dood is demonisch en bedoeld om sommige mensen over de streep te trekken om zelfmoord te plegen.
de moeite waard toch? leve darwin
pi_58891716
ik heb me er wel s een beetje in verdiept wat geesten nu eigenlijk zouden zijn, en een hoop mensen die er verstand van schenen te hebben zeiden dat geesten overleden mensen zijn, die nog iets af hadden te maken in hun leven. daarom zijn ze nog op aarde, ze moeten dus nog iets afmaken. beetje a la the sixth sence . tsja, en welke macht ze daarbij hebben, volgens mij een hele boel. wat diezelfde 'verstand-ervan-hebbende' mensen ook zeiden, is dat jij wel zelf de macht hebt om geestverschijningen ed weg te sturen. als je het niet wil, dan kun je die geest bevelen om weg te gaan, en dan kan die niet anders dan weggaan ofzo. dus dat zou dan sowieso weer een beperking zijn.
  zondag 25 mei 2008 @ 02:07:25 #93
31101 _Led_
pi_58891906
quote:
Op zondag 25 mei 2008 01:43 schreef Loos. het volgende:
ik heb me er wel s een beetje in verdiept wat geesten nu eigenlijk zouden zijn, en een hoop mensen die er verstand van schenen te hebben zeiden dat geesten overleden mensen zijn, die nog iets af hadden te maken in hun leven. daarom zijn ze nog op aarde, ze moeten dus nog iets afmaken. beetje a la the sixth sence .
Maar zouden dat er niet heel veel moeten zijn dan ?
Op zijn minst 7 miljoen joden lijkt me, en verder nog iedereen die vermoord is..
En dat wordt over de jaren alleen maar meer natuurlijk !
zzz
  maandag 26 mei 2008 @ 17:56:12 #94
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_58923259
quote:
Op zondag 25 mei 2008 02:07 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Op zijn minst 7 miljoen joden lijkt me, en verder nog iedereen die vermoord is..
Wat zouden zij nog af te maken hebben?
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_58923313
quote:
Zou het voor al die mensen die vermoord zijn dan 'hun tijd geweest zijn', denk je?

Ik neem aan dat dat Denningers punt is.
  maandag 26 mei 2008 @ 18:35:17 #96
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_58923902
quote:
Op maandag 26 mei 2008 17:59 schreef Prst_ het volgende:

[..]

Zou het voor al die mensen die vermoord zijn dan 'hun tijd geweest zijn', denk je?
Nou ja, dat zou natuurlijk kunnen.

Disclaimer: Ik wil met nadruk de holocaust op geen enkele manier goed praten.
quote:
Dat snap ik wel hoor
  dinsdag 27 mei 2008 @ 00:23:09 #97
31101 _Led_
pi_58931807
quote:
Op maandag 26 mei 2008 17:56 schreef maedel het volgende:

[..]

Wat zou welke geest dan ook dan af te maken hebben ?
zzz
  dinsdag 27 mei 2008 @ 08:10:46 #98
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_58933791
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 00:23 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Wat zou welke geest dan ook dan af te maken hebben ?
Euhm, geef eerst effe antwoord op mijn vraag dan
Want nu weet ik niet of je het over een geest of over een ziel hebt.
En, over je levenspad ga je zelf, daar ga ik niet over...

Maar uit je vraag meen ik op te merken, dat wij er niet dezelfde levensfilosofie op na houden. Namelijk, dat je hier op aarde bent om bepaalde dingen mee te maken. Met welk doel dan ook (leren, ondervinden, misschien wel groei). Dus, dan word het wel heel lastig om dit concept uit te gaan leggen.
Tenminste, ervaringen uit het verleden bieden soms toch wel garantie voor de toekomst, ik vraag me zeer af of ik daar wel energie in wil steken. Je kunt ook zelf wat opzoeken over reincarnatie.

Dus, de vraag ontstond als volgt:
quote:
Op zondag 25 mei 2008 01:43 schreef Loos. het volgende:
ik heb me er wel s een beetje in verdiept wat geesten nu eigenlijk zouden zijn, en een hoop mensen die er verstand van schenen te hebben zeiden dat geesten overleden mensen zijn, die nog iets af hadden te maken in hun leven. daarom zijn ze nog op aarde, ze moeten dus nog iets afmaken. beetje a la the sixth sence .
Waarop:
quote:
Op zondag 25 mei 2008 02:07 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Waarop:
quote:
Op maandag 26 mei 2008 17:56 schreef maedel het volgende:
[..]
Want ik lees, dat jij er dan van uit gaat dat alle mensen die overlijden veranderen in ronddolende entiteiten die hier nog iets af te maken zouden hebben. En dus vraag ik dan, wat al die mensen hier dan volgens jou nog af te maken zouden hebben.
De overgrote meerderheid vertrekt gewoon naar de andere dimensie voor zover ik weet.

[ Bericht 37% gewijzigd door maedel op 27-05-2008 08:27:13 ]
  dinsdag 27 mei 2008 @ 10:06:19 #99
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_58935501
Nu qoute je allerlei verschillende posts:
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 08:10 schreef maedel het volgende:

[-Quote's-Quote's-Quote's-]

Want ik lees, dat jij er dan van uit gaat dat alle mensen die overlijden veranderen in ronddolende entiteiten die hier nog iets af te maken zouden hebben. En dus vraag ik dan, wat al die mensen hier dan volgens jou nog af te maken zouden hebben.
De overgrote meerderheid vertrekt gewoon naar de andere dimensie voor zover ik weet.
Maar de belangrijkste sla je over:
quote:
Op maandag 26 mei 2008 17:59 schreef Prst_ het volgende:

Hij meent dus niet dat iedereen gaat ronddolen, maar sowieso iedereen die vermoord is. En dat lijkt mij ook logisch: zij hebben of geen afscheid kunnen nemen, of hebben hun levensdoel nog niet volbracht of hebben nog een appeltje te schillen met de moordenaar.
Toch?
'To alcohol, the cause of and the solution to all of life's problems' - Homer J. Simpson
  dinsdag 27 mei 2008 @ 10:09:41 #100
31101 _Led_
pi_58935561
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 08:10 schreef maedel het volgende:
Want ik lees, dat jij er dan van uit gaat dat alle mensen die overlijden veranderen in ronddolende entiteiten die hier nog iets af te maken zouden hebben.
Nee niet alle mensen maar misschien mensen die niet op natuurlijke wijze aan hun einde zijn gekomen ?
Ik heb verder geen idee hoor, het is niet mijn stelling dat geesten soms iets af te maken zouden hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door _Led_ op 27-05-2008 10:25:04 ]
zzz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')