abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 mei 2008 @ 08:08:17 #76
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_58568688
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 09:47 schreef L.Denninger het volgende:
Hoezo waren ze echt ?
Hebben ze je iets tastbaars gegeven waarmee je dat kon controleren dan, een brief ofzo ?
Zoals ik mijn vorige post zei: het gebeurde vaak als mijn wederhelft bleef slapen.
Via haar kon ik alles bevestigen.
Zeker omdat ze me dan soms wakker maakte en ik wist wat ze daarvoor nog allemaal zei of deed.
  vrijdag 9 mei 2008 @ 09:13:04 #77
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_58569303
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 08:08 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Zoals ik mijn vorige post zei: het gebeurde vaak als mijn wederhelft bleef slapen.
Via haar kon ik alles bevestigen.
Zeker omdat ze me dan soms wakker maakte en ik wist wat ze daarvoor nog allemaal zei of deed.
Okee, en jouw wederhelft zag dus ook dezelfde personen en geesten die jij zag ?
Zo niet dan lijkt het inderdaad een 'gewone' slaapverlamming waarbij dromenland en de echte wereld in je hoofd door elkaar gaan lopen.
zzz
  vrijdag 9 mei 2008 @ 13:58:44 #78
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_58575023
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 09:13 schreef L.Denninger het volgende:
Okee, en jouw wederhelft zag dus ook dezelfde personen en geesten die jij zag ?
Zo niet dan lijkt het inderdaad een 'gewone' slaapverlamming waarbij dromenland en de echte wereld in je hoofd door elkaar gaan lopen.
Ah, nu zie ik waar je de post verkeerd gelezen hebt.
Het was dus niet dat je gemist had dat ik naast mijn partner sliep, maar jij hebt verkeerd gelezen betreft het zien van dingen tussen de twee werelden in.
Als je goed leest, dan staat er dat ik juist GEEN dingen zag.
Ik nam puur waar wat er op dat moment gebeurde in mijn kamer zonder hocus pocus.
Maar dat maakt het juist alleen nog maar enger als je vervolgens je lichaam niet kan bewegen.

Edit: Fair enough. Nog eens mijn eigen post gelezen en dat is toch wel de meest kromme zin die ik ooit getikt heb! Verdories...
  vrijdag 9 mei 2008 @ 14:03:44 #79
31101 _Led_
pi_58575105
Oh, okee dan
Heb 't ook wel eens gehad, je schiet toch wel even behoorlijk in de paniek ja
zzz
  vrijdag 9 mei 2008 @ 19:44:27 #80
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_58581255
Het lijkt me serieus verschrikkelijk.

Hoe kom je eruit?

Is het niet een kwestie van moed bij elkaar verzamelen en tot jezelf komen? En zo, jezelf pushen weer terug in de realiteit te dwingen of "wakker te worden"?
Life is what happens to you, while you're busy making other plans...
pi_58585955
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 19:44 schreef DaantjeF het volgende:

Hoe kom je eruit?

Is het niet een kwestie van moed bij elkaar verzamelen en tot jezelf komen? En zo, jezelf pushen weer terug in de realiteit te dwingen of "wakker te worden"?
Mijn ervaring is dat het vanzelf gaat. Je wordt gewoon een 'tweede keer' wakker (en dan echt) net zoals je wakker wordt uit elke andere droom. En op het moment zelf is het gewoon een intense soort nachtmerrie.
  zaterdag 10 mei 2008 @ 00:37:07 #82
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_58587381
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 19:44 schreef DaantjeF het volgende:

Hoe kom je eruit?

Ik probeer te schreeuwen uit reflex.
Dit werkt helaas niet en dit merk ik dan ook.
Wat ik niet merk / op let op dat moment is mijn eigen ademhaling.
Deze word wat heftiger en krijg nu eindelijk controlle dat er een heel klein beetje stemgeluid komt.
Dit herkent mijn partner meteen en maakt mij vervolgens wakker.
Als ik niemand heb die mij wakker kan maken gaat het uiteindelijk vanzelf over.
Ik probeer dan een soort van te "worstellen" om uit die nare staat te komen.
Uiteindelijk word mijn lichaam wakker en ben ik weer volledig terug in de realiteit met volle controlle over mijn fysieke lichaam.
  zaterdag 10 mei 2008 @ 00:59:39 #83
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_58587792
Interessant, hoe lang duurt zoiets bij jullie ongeveer of is dat verschillend, of kun je dat niet inschatten omdat je in slaap toestand bent?

Zit je dan in een droom, of is het zwart? M.a.w. zie je beeld?
  zondag 11 mei 2008 @ 01:24:09 #84
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_58604340
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 00:59 schreef DaantjeF het volgende:
Interessant, hoe lang duurt zoiets bij jullie ongeveer of is dat verschillend, of kun je dat niet inschatten omdat je in slaap toestand bent?
Tegenwoordig heel snel, want de verschil in ademhaling is al te merken per direct.
Eerder duurde het 1 tot 3 minuten.
Inschatten is inderdaad lastig, maar tussen de 1 en 3 minuten is een zeer realistische schatting.
quote:
Zit je dan in een droom, of is het zwart? M.a.w. zie je beeld?
Ja, ik zie beeld.
And here comes the kicker: mijn ogen zijn dan dicht (aldus mijn vriendin).
Er is ook een keer geweest dat ik beide werelden tegelijk zag.
(Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen daar misschien mijn mind het beeld van mijn kamer op dat moment gefaked heeft en het dus niet echt was.)
En soms is het inderdaad zwart maar ook weer niet. Een soort vreemde sensatie van kijken dat niet uit te leggen valt.
  zondag 11 mei 2008 @ 22:59:38 #85
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_58617966
Wat zou er precies gebeuren in een dergelijk stadium.

Zou het kunnen dat het bewustzijn dan los geraakt is? Hoe zien jullie dit?
pi_58621034
Als je dood bent is het hetzelfde als voor je geboorte. Niets bijzonders aan.
XBL: Koning Stoma
PSN: Koning_Stoma
  dinsdag 13 mei 2008 @ 16:14:43 #87
107405 DarkY.NL
www.darky.nl
pi_58646675
quote:
Op donderdag 3 april 2008 15:26 schreef DaantjeF het volgende:
Vanmiddag was ik trouwens even voor een zakelijke opdracht bij het bedrijf waar mijn goede vriendin (het medium) eigenaresse van is.

Ik deed ook even kort verslag van het vraagstuk hier, hoeveel macht een overleden persoon daadwerkelijk heeft, en hoe dat volgens haar zit met het feit dat overleden mensen of geesten in het voorbeeld van Hitler geen aanslag op deze zouden hebben gepleegd.

Haar antwoord was interessant. Ze stelde namelijk dat de innerlijke bron van een mens na het overlijden "puur" is en over zou gaan naar de opvolgende dimensie, van waaruit een aantal die nog lessen hebben te leren ook weer binnen bepaald tijdsbestek reïncarneren. Vanuit deze puurheid zou het volgens haar onmogelijk zijn om levende wezens in onze Metatron's Cube (matrix / 3D wereld in causaliteit) op enige manier schade te berokkenen.

Erg abstract, maar blijft een fascinerend onderwerp.
dus dood - > andere dimensie -> soort school -> reincarnatie.
Ik mis nu al die geesten en andere entiteiten die Robert Char en anderen gebruiken
  woensdag 14 mei 2008 @ 10:04:25 #88
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_58660150
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 16:14 schreef DarkY.NL het volgende:
Ik mis nu al die geesten en andere entiteiten die Robert Char en anderen gebruiken
Alles buiten deze realiteit zoals we die dagelijks beleven is gewoon lastig te bevatten.
Daar gaat geen enkel mens uitkomen.
Er zijn nog zoveel leuke theorieen hoe het allemaal werkt, maar we kunnen alleen rationaliseren vanuit een linear denk patroon.
Of je moet echt heel ver gaan met de theorieen betreft meerdere dimensies en meerdere ik-en en in dit geval je ziel die op meerdere plekken / levens tegelijk is.
Dus spookje opa is nog even bij kleinkind Clara maar is ondertussen ook als meisje geboren ergens in Australie of weet ik wat.
Het zijn gewoon dingen waar je je eindeloos over gek kan denken maar niet uit gaat komen.
Daarom neem ik alle theorieen over hoe het nu precies allemaal gaat als je dood gaat met een korreltje zout.
Niemand kan het echt weten!
  donderdag 22 mei 2008 @ 00:54:11 #89
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_58815268
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 16:14 schreef DarkY.NL het volgende:

[..]

Nee, die mis je niet...

Die energieën / zielen kiezen ervoor om tijdelijk in die opvolgende dimensie te verblijven, en die soms overlapt met onze 3D realiteit. Overlappen gebeurt dan door de link die een medium kan leggen met de entiteiten in de andere dimensie(s). Volgens mij kun je het een beetje zien als een lift. Als de aarde 0 is en de bron 2, dan heb je een tussenstation, namelijk 1. Dat tussenstation is de opvolgende dimensie waarin dus (sommige) entiteiten zich bevinden die ervoor kiezen om (tijdelijk) te verblijven. Ik heb eerder gehoord dat dit "geesten" zijn die nog gebonden zijn aan materiële zaken(huis), plaatsen(oorlogsgebied) of mensen(geliefde) waar ze geen directe afstand van hebben kunnen doen. Een theorie.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 14:54:14 #90
107058 Lord_of_the_String
vechter voor waarheid
pi_58857217
niet intrappen.. het idee van macht hebben na de dood is demonisch en bedoeld om sommige mensen over de streep te trekken om zelfmoord te plegen.
"Ego is de god die de regels maakt vandaag. Waarheid is onbelangrijk,
beter dan de ander lijken is het ideaal." Lord of the String Oktober 2015
pi_58860835
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 14:54 schreef Lord_of_the_String het volgende:
niet intrappen.. het idee van macht hebben na de dood is demonisch en bedoeld om sommige mensen over de streep te trekken om zelfmoord te plegen.
de moeite waard toch? leve darwin
pi_58891716
ik heb me er wel s een beetje in verdiept wat geesten nu eigenlijk zouden zijn, en een hoop mensen die er verstand van schenen te hebben zeiden dat geesten overleden mensen zijn, die nog iets af hadden te maken in hun leven. daarom zijn ze nog op aarde, ze moeten dus nog iets afmaken. beetje a la the sixth sence . tsja, en welke macht ze daarbij hebben, volgens mij een hele boel. wat diezelfde 'verstand-ervan-hebbende' mensen ook zeiden, is dat jij wel zelf de macht hebt om geestverschijningen ed weg te sturen. als je het niet wil, dan kun je die geest bevelen om weg te gaan, en dan kan die niet anders dan weggaan ofzo. dus dat zou dan sowieso weer een beperking zijn.
  zondag 25 mei 2008 @ 02:07:25 #93
31101 _Led_
pi_58891906
quote:
Op zondag 25 mei 2008 01:43 schreef Loos. het volgende:
ik heb me er wel s een beetje in verdiept wat geesten nu eigenlijk zouden zijn, en een hoop mensen die er verstand van schenen te hebben zeiden dat geesten overleden mensen zijn, die nog iets af hadden te maken in hun leven. daarom zijn ze nog op aarde, ze moeten dus nog iets afmaken. beetje a la the sixth sence .
Maar zouden dat er niet heel veel moeten zijn dan ?
Op zijn minst 7 miljoen joden lijkt me, en verder nog iedereen die vermoord is..
En dat wordt over de jaren alleen maar meer natuurlijk !
zzz
  maandag 26 mei 2008 @ 17:56:12 #94
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_58923259
quote:
Op zondag 25 mei 2008 02:07 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Op zijn minst 7 miljoen joden lijkt me, en verder nog iedereen die vermoord is..
Wat zouden zij nog af te maken hebben?
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_58923313
quote:
Zou het voor al die mensen die vermoord zijn dan 'hun tijd geweest zijn', denk je?

Ik neem aan dat dat Denningers punt is.
  maandag 26 mei 2008 @ 18:35:17 #96
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_58923902
quote:
Op maandag 26 mei 2008 17:59 schreef Prst_ het volgende:

[..]

Zou het voor al die mensen die vermoord zijn dan 'hun tijd geweest zijn', denk je?
Nou ja, dat zou natuurlijk kunnen.

Disclaimer: Ik wil met nadruk de holocaust op geen enkele manier goed praten.
quote:
Dat snap ik wel hoor
  dinsdag 27 mei 2008 @ 00:23:09 #97
31101 _Led_
pi_58931807
quote:
Op maandag 26 mei 2008 17:56 schreef maedel het volgende:

[..]

Wat zou welke geest dan ook dan af te maken hebben ?
zzz
  dinsdag 27 mei 2008 @ 08:10:46 #98
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_58933791
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 00:23 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Wat zou welke geest dan ook dan af te maken hebben ?
Euhm, geef eerst effe antwoord op mijn vraag dan
Want nu weet ik niet of je het over een geest of over een ziel hebt.
En, over je levenspad ga je zelf, daar ga ik niet over...

Maar uit je vraag meen ik op te merken, dat wij er niet dezelfde levensfilosofie op na houden. Namelijk, dat je hier op aarde bent om bepaalde dingen mee te maken. Met welk doel dan ook (leren, ondervinden, misschien wel groei). Dus, dan word het wel heel lastig om dit concept uit te gaan leggen.
Tenminste, ervaringen uit het verleden bieden soms toch wel garantie voor de toekomst, ik vraag me zeer af of ik daar wel energie in wil steken. Je kunt ook zelf wat opzoeken over reincarnatie.

Dus, de vraag ontstond als volgt:
quote:
Op zondag 25 mei 2008 01:43 schreef Loos. het volgende:
ik heb me er wel s een beetje in verdiept wat geesten nu eigenlijk zouden zijn, en een hoop mensen die er verstand van schenen te hebben zeiden dat geesten overleden mensen zijn, die nog iets af hadden te maken in hun leven. daarom zijn ze nog op aarde, ze moeten dus nog iets afmaken. beetje a la the sixth sence .
Waarop:
quote:
Op zondag 25 mei 2008 02:07 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Waarop:
quote:
Op maandag 26 mei 2008 17:56 schreef maedel het volgende:
[..]
Want ik lees, dat jij er dan van uit gaat dat alle mensen die overlijden veranderen in ronddolende entiteiten die hier nog iets af te maken zouden hebben. En dus vraag ik dan, wat al die mensen hier dan volgens jou nog af te maken zouden hebben.
De overgrote meerderheid vertrekt gewoon naar de andere dimensie voor zover ik weet.

[ Bericht 37% gewijzigd door maedel op 27-05-2008 08:27:13 ]
  dinsdag 27 mei 2008 @ 10:06:19 #99
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_58935501
Nu qoute je allerlei verschillende posts:
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 08:10 schreef maedel het volgende:

[-Quote's-Quote's-Quote's-]

Want ik lees, dat jij er dan van uit gaat dat alle mensen die overlijden veranderen in ronddolende entiteiten die hier nog iets af te maken zouden hebben. En dus vraag ik dan, wat al die mensen hier dan volgens jou nog af te maken zouden hebben.
De overgrote meerderheid vertrekt gewoon naar de andere dimensie voor zover ik weet.
Maar de belangrijkste sla je over:
quote:
Op maandag 26 mei 2008 17:59 schreef Prst_ het volgende:

Hij meent dus niet dat iedereen gaat ronddolen, maar sowieso iedereen die vermoord is. En dat lijkt mij ook logisch: zij hebben of geen afscheid kunnen nemen, of hebben hun levensdoel nog niet volbracht of hebben nog een appeltje te schillen met de moordenaar.
Toch?
'To alcohol, the cause of and the solution to all of life's problems' - Homer J. Simpson
  dinsdag 27 mei 2008 @ 10:09:41 #100
31101 _Led_
pi_58935561
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 08:10 schreef maedel het volgende:
Want ik lees, dat jij er dan van uit gaat dat alle mensen die overlijden veranderen in ronddolende entiteiten die hier nog iets af te maken zouden hebben.
Nee niet alle mensen maar misschien mensen die niet op natuurlijke wijze aan hun einde zijn gekomen ?
Ik heb verder geen idee hoor, het is niet mijn stelling dat geesten soms iets af te maken zouden hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door _Led_ op 27-05-2008 10:25:04 ]
zzz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')