abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 januari 2006 @ 12:39:13 #1
139383 Slickdude
Hoezo ondertitel?
pi_34236728
Hier het vervolg van dit topic. Het vorige is vol.

Dus: hier al uw verhalen, ervaringen en vragen over spookhuizen, kerkhoven en andere griezelige plaatsen.

Groeten Slickdude
pi_34236977
Linkje naar het eerste deel: Spookhuizen en spookplaatsen?

Slickdude, ik zag dat je in het eerste topic een uitgebreidde post had geplaatst. Wie weet is het een goed idee deze even te copieren naar dit nieuwe deel.
(Un)masking for the greater good.
  donderdag 19 januari 2006 @ 12:50:38 #3
139383 Slickdude
Hoezo ondertitel?
pi_34237045
Hier een voorval van jaren terug. Toen ik nog op school zat ben ik met een stel vrienden op vrijdag de dertiende bij een ruine in de buurt gaan kamperen, om het lot te tarten zeg maar. Bier, kampvuur, blowtje, je kent het wel. Deze ruine, waarvan nu nog maar een paar muren overeind staan, staat in een verwilderd landgoed in de buurt van Vught. Het verhaal ging dat de eigenaar, Margraff, in de oorlog fout zat en dat zijn villa een hoofdkwartier was voor SS-ers. (Het ligt in de buurt van concentratiekamp Vught).

Wij zaten daar dus te drinken, maar we waren broodnuchter toen we opeens een lichtschijnsel zagen in de ruine. Nou kan licht overal vandaan komen, van naburige huizen, auto's, noem maar op. Ware het niet dat de muren AAN DE BINNENKANT verlicht werden. Dus door een schijnsel in de ruine zelf.

Ik beschouw mezelf een beetje als een scepticus met een gezonde belangstelling voor het paranormale. Maar dit maakte echt indruk.
  donderdag 19 januari 2006 @ 12:52:06 #4
139383 Slickdude
Hoezo ondertitel?
pi_34237107
Hallo mede-spookjagers,

Ten eerste: een maand of wat geleden had er iemand wat over kasteel Nemelaer in Haren. Ik ken dat gebouw en ook de legende. Mijn oma beweerde vroeger dat er in een van de ramen op de eerste verdieping een geest verscheen achter het venster...

Ten tweede:
Laatst kreeg ik een nieuwe invalshoek te horen mbt spookhuizen. Mijn moeder heeft jaren geleden samengewoond met een kerel in Belgie. Toen ze hem verliet ging ze terug naar Nederland en nam ze een paar van de spullen mee die ze van hem gekregen had. Ze heeft niet tegen die kerel gezegd waar ze toen is gaan wonen. De maanden daarna begonnen die voorwerpen op geheimzinnige wijze door het huis te bewegen. Steeds als ze thuiskwam of wakker werd lagen die spullen op een andere plek.
Mijn moeder is niet bijgelovig, maar ze begon bijna te denken dat het er spookte. Toen ontmoette ze iemand, ik geloof een paragnost of zo, die zei dat dit betekende dat ze een fout had gemaakt door die kerel te verlaten, en dat zijzelf onbewust voorwerpen verplaatste, door middel van telekinese of iets in die richting.
Nu is ze al jaren gelukkig getrouwd met die man uit Belgie.

Heeft iemand anders ervaring met deze dingen?

Groeten Dude.
pi_34269944
Een poos geleden kochten mijn oom en tante een huis. Niets mis mee, vond ik, maar de eerste keer dat mijn oma het huis bezocht, zei ze iets als: 'Dit huis is niet goed. Er is iets mis'. Maar mijn oom en tante schonken hier weinig waarde aan. Oma zegt immers wel vaker wat.

Feit is wel dat het hele gezin in het jaar dat er gewoon hebben steeds ziek waren en zich vooral in de slaapkamer niet op hun gemak voelden. Ook oma vond dat nooit een prettige plaats om te zijn. Ze kreeg d'r een eng gevoel bij.

Intussen wonen ze trouwens ergens anders.
(Un)masking for the greater good.
pi_34270014
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 12:50 schreef Slickdude het volgende:
toen we opeens een lichtschijnsel zagen in de ruine. Nou kan licht overal vandaan komen, van naburige huizen, auto's, noem maar op. Ware het niet dat de muren AAN DE BINNENKANT verlicht werden. Dus door een schijnsel in de ruine zelf.
Mooi is dat he, als de volle maan door een gat in het dak naar binnen schijnt.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_50298183
Ik zoek spookhuizen en spookplaatsen in Rotterdam, Utrecht stad, Den Bosch , Breda en Dordrecht
Op google is weinig te vinden.

Groetjes Pieter-jan
pi_50298244
Ik denk dat TS iets anders bedoeld met spookhuizen: Spookhuis Hazerswoude Rijndijk
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
  zondag 10 juni 2007 @ 15:18:30 #9
154052 RobertVH
I am your father
pi_50298394

Woonplaats van de heiligespookgeest
pi_50298526
Ja, er zijn veel kerken waar het spookt. Maar ik zoek ook andere gebouwen en plaatsen.
  zondag 10 juni 2007 @ 15:41:12 #11
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_50298990
Opgeschoond. Sebasser, ga ergens anders spelen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  † In Memoriam † zondag 10 juni 2007 @ 16:21:41 #12
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_50300172
Ik denk dat je hier wel iets kunt vinden: http://www.theghosthunter.nl/
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_50314056
inderdaad een goede site ja
quote:
Op zondag 10 juni 2007 16:21 schreef Ratelslangetje het volgende:
Ik denk dat je hier wel iets kunt vinden: http://www.theghosthunter.nl/
pi_50351925
Ik heb wel eens een verhaal gehoord dat het zou spoken op kasteel de Haar in Haarzuilens. Er zou wel eens een ridder ronddwalen die is verdronken in de buurt.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 10:23:34 #15
158838 Crappery
Full House!!
pi_50364170
Zijn er in het zuiden van Limburg ook spookhuizen?
  Moderator / Redactie FP zondag 17 juni 2007 @ 12:12:37 #16
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_50540825
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 10:23 schreef Crappery het volgende:
Zijn er in het zuiden van Limburg ook spookhuizen?
Niet zozeer een huis, maar Kasteel Hoensbroek? Ben ff vergeten of dat nou wel in et zuiden ligt
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  zondag 24 juni 2007 @ 18:08:27 #17
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_50793039
Ik denk dat bij oude huizen die afgebroken moeten worden wel een paar spookhuisjes bijzitten.
In Rotterdam ken ik nog wel een huuske dat er best eng uitziet.
Maar hoe je daar moet komen? Uit de randstadrailmetro springen ?
Kaleidoscopiklimax
  Moderator / Redactie FP maandag 25 juni 2007 @ 15:46:55 #18
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_50823417
quote:
Op zondag 24 juni 2007 18:08 schreef RadioSlut het volgende:
Ik denk dat bij oude huizen die afgebroken moeten worden wel een paar spookhuisjes bijzitten.
In Rotterdam ken ik nog wel een huuske dat er best eng uitziet.
Maar hoe je daar moet komen? Uit de randstadrailmetro springen ?
Waar staat het huis dan ergens ongeveer? Lijkt me sterk dat het zo onbereikbaar is eerlijk gezegd.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_60340071
Kick, ben van plan binnenkort een spookhuizen/kastelen/plaatsen tourtje te maken dus ben nu oude spookhuis topics aan het afspeuren.

Wil iig Doorwerth en Waardenburg gaan bekijken en ik kan me ook nog iets herinneren van een spookboerderij in Zaltbommel maar dat topic heb ik nog niet kunnen vinden.

Iemand nog iets waar ik zeker langs moet gaan? zo niet zoek ik zelf nog wel even door.
Niet zo hardcore...
pi_60341123
Hier wat locaties waar zich paranormale activiteiten zouden afspelen:

Forteiland IJmuiden (zie website van Haunted Holland)
Heksenpaadje in het Ruige Plaatbos, Hoogvliet
Spookhuis van Sas van Gent
Voormalig klooster Sint Anna Ter Muiden, Sluis, Zeeland
Zwarte brug van Vlijmen, Noord-Brabant
Spookhuis in Monster, Westland, Zuid-Holland
Hotel Dullemond, Laag Soeren
Het stenen kruis van Eikelhof, Olst
Solse Gat op de Veluwe
Spookhuis Ilbrink, Koningsbosch, Limburg
pi_60548722
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 13:47 schreef Astroth het volgende:
....
Spookhuis Ilbrink, Koningsbosch, Limburg
Is er hier toevlalig iemand die me kan uitleggen waar dit is? Ik ben gisteren gaan kijken maar ik kon het nergens vinden.
  Moderator maandag 4 augustus 2008 @ 14:41:32 #22
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_60549942
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 13:47 schreef morgaine21 het volgende:

[..]

Is er hier toevlalig iemand die me kan uitleggen waar dit is? Ik ben gisteren gaan kijken maar ik kon het nergens vinden.
Hmm, Koningsbos. Dat is redelijk vlak bij waar ik woon. Op zich best interessant om daar op een verloren zondag ofzo eens een kijkje te gaan nemen
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 4 augustus 2008 @ 14:53:37 #23
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_60550232

ik ken het gebied aardig maar om heel eerlijk te zijn zegt de locatie me niet gelijk iets
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_60571699

Die indianen muziek er door heen is wel verschrikkelijk
pi_60571825
tvp

leuke verhalen om te lezen
blablablablablablablablablablablablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')