abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 december 2008 @ 15:35:16 #1
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_63962847
Opgelet. In dit topic geldt dat er geen ja/nee discussie gevoerd wordt over de (on)zin van channelings of wat dan ook. Zie ook: [Attentie! Lezen AUB]Nieuwe regel in TRU.

The Ra material is een reeks boeken met gechannelde berichten van een entiteit uit de 6de positieve dimensie ( je hebt ook de negatieve equivalent). Deze boeken worden in de spirituele gemeenschap beschouwd als de meest zuivere overbrenging van de esoterische wijsheden in onze tijd. De autheurs van deze werken hebben deze channelings gratis ter beschikking gesteld op de volgende sites.

http://www.lawofone.info/ ( met zoekfunctie, heel handig als naslagwerk)
http://www.llresearch.org/ ( ook genoeg te vinden)
De gehele drie boeken op Scribd: http://www.scribd.com/doc(...)of-ONE-by-Don-Elkins

De channelings zijn gedaan tussen 1981 en 84 waarna de boodschapper stierf.

De onderwerpen zijn legio. ( copy-paste van lawofone.org)
Archetypical Mind
Balancing
Before the Veil
Books
Confederation of Planets
Cosmology
Definitions
Densities
Earth History
Earth Present
Energy Centers
Harvest
Healing
Higher Self
Law Of One
Meditation
Miscellanea
Negative Path
Not Answered
Objects
Orion
People
Positive Path
Pyramids
Ra
Ra Contact
Science
Service to Others
Sexual Energy Transfer
Solar System History
Tarot
Teach/Learning
The Two Paths
Third Density Time/Space
UFOs
Wanderers
White Magic

Het is in ieder geval heerlijk leesvoer en brengt een goede, nuchtere verdieping in de materie voor de mensen die er persoonlijk interesse in hebben. Het deel van 'Harvest' zou in principe antwoorden kunnen bieden wat betreft de hele 2012 hype en wat men volgens sommigen aan het uithalen zijn op deze aardkloot. Hier zijn geen bewijzen te vinden voor het wel of niet waar zijn van de gegeven materie dus de discussie daarover zal een korte zijn. Je leest het wel of je leest het niet en Je gelooft het wel of je gelooft het niet, om het even. Mocht je de diepte in willen gaan met deze materie dan ben je meer dan welkom, ben je hier voor bewijs of de welbekende 'wellus nietus' discussie dan zijn de kansen relatief groot dat je berichten plotseling komen te verdwijnen. Maar je bent meer dan welkom om zelf een topic aan te maken voor die discussie.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_63967090
Hoe is die entiteit uit de 6e positieve dimensie aan zijn/haar wijsheid gekomen?
pi_63967475
geen vragen hierover!

interessant. zijn deze boeken in de biep te krijgen?
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  vrijdag 12 december 2008 @ 20:18:19 #4
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_63970172
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 18:21 schreef Prst_ het volgende:
Hoe is die entiteit uit de 6e positieve dimensie aan zijn/haar wijsheid gekomen?
Die is door de eerste tot de vijfde dimensie heen gewalst om tot die wijsheden te komen. ( nu moet je wel realiseren dat 'dimensies' in deze context iets anders zijn dan de mathematische betekenis die wij hebben).

Michielos, zou wel moeten. Ze zijn aardig populair. Anders Bol.com natuurlijk.
Vrijheid
pi_63970730
waarvoor dank! ik zal ze zeker nalezen.
Zal alleen een tijdje kunnen duren ben nu bezig in een stuk of 40 psychologieboeken (van ontwikkelingspsychologie tot sociale psychologie tot ontwikkelingspsychologie en biopsychologie e.d.).
Maar af en toe paar boekjes ertussen door kan best. ben nu bezig in bekende boeken

- Ursula : alles over mediumschap(van medium ursula)
- auteur kom ik eve niet op: Hoe ontwikkel je je paranormale gaves
e.d.
  vrijdag 12 december 2008 @ 21:06:29 #6
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_63971450
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 20:37 schreef Michielos het volgende:
waarvoor dank! ik zal ze zeker nalezen.
Zal alleen een tijdje kunnen duren ben nu bezig in een stuk of 40 psychologieboeken (van ontwikkelingspsychologie tot sociale psychologie tot ontwikkelingspsychologie en biopsychologie e.d.).
Maar af en toe paar boekjes ertussen door kan best. ben nu bezig in bekende boeken

- Ursula : alles over mediumschap(van medium ursula)
- auteur kom ik eve niet op: Hoe ontwikkel je je paranormale gaves
e.d.
The portable Jung is dan ook een hele leuke trouwens.

Maar nu weer ontopic .
Vrijheid
  vrijdag 12 december 2008 @ 23:52:31 #7
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63976462
Goeie OP Jogy, waren er maar meer users zo duidelijk.

Ontopic; zeer intressant! Veel leeswerk eer je er over kan praten, maar ik denk wel te weten waar ze over gaan in de grootte lijnen. Ik ga ze zeker eens aanschaffen!
The truth was in here.
pi_63977490
Jung Archetypes als het dat boek is , heb ik hem al op mn plank staan. Ik mag er graag in lezen !
pi_63982611
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 18:39 schreef Michielos het volgende:
geen vragen hierover!

interessant. zijn deze boeken in de biep te krijgen?
Dat was een serieuze vraag. Ik ken de boeken niet en ik laat me graag boeken aanraden. Maar dan zou ik wel willen horen waaróm ik die specifieke boeken zou moeten lezen.

Heeft iemand ze al gelezen? Kan die in het kort vertellen wat (algemene strekking) je in die boeken kunt vinden en waarom dat belangrijke/nuttige/interessante informatie is?
  zondag 14 december 2008 @ 16:20:14 #10
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_64008538
Maar er zou toch wel een kern van waarheid terug te vinden zijn als er zoveel informatie is overgebracht?

Is er niet iets waarvan je zegt, dit is echt even het noemen waard.

Ik wil een teaser!
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  maandag 15 december 2008 @ 11:57:55 #11
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_64027353
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 11:53 schreef Prst_ het volgende:

[..]

Dat was een serieuze vraag. Ik ken de boeken niet en ik laat me graag boeken aanraden. Maar dan zou ik wel willen horen waaróm ik die specifieke boeken zou moeten lezen.

Heeft iemand ze al gelezen? Kan die in het kort vertellen wat (algemene strekking) je in die boeken kunt vinden en waarom dat belangrijke/nuttige/interessante informatie is?
Je kan in ieder geval op http://lawofone.info een beetje rondneuzen of het iets voor jou is natuurlijk. Alle info is online te vinden. Ik zit er ook over na te denken om het daadwerkelijk in boekformaat te kopen overigens, leest toch wel lekkerder op de bank dan turend naar een scherm . Het in deze zin 'belangrijke informatie' dat het over de spirituele aard van het universum gaat en de achterliggende werkingen ervan. Als dat je interesseert dan is het nuttig om in ieder geval een andere kijk op de zaken te krijgen. Dus probeer het even op de gegeven site en mocht het je liggen koop je het boek.
Vrijheid
  maandag 15 december 2008 @ 12:08:31 #12
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_64027594
quote:
Op zondag 14 december 2008 16:20 schreef Ticker het volgende:
Maar er zou toch wel een kern van waarheid terug te vinden zijn als er zoveel informatie is overgebracht?

Is er niet iets waarvan je zegt, dit is echt even het noemen waard.

Ik wil een teaser!
. Check 'Earth history' http://www.lawofone.info/results.php?category=Earth+History&sc=1&ss=0 Zeker als je interesse hebt in oude beschavingen e.d.
quote:
I was wondering about the advent of the civilizations of Atlantis and Lemuria, when these civilizations occurred, and where did they come from?

Ra: I am Ra. This is the last question of this working. The civilizations of Atlantis and Lemuria were not one but two. Let us look first at the Mu entities.

They were beings of a somewhat primitive nature, but those who had very advanced spiritual distortions. The civilization was part of this cycle, experienced early within the cycle at a time of approximately 53,000 of your years ago. It was an helpful and harmless place which was washed beneath the ocean during a readjustment of your sphere’s tectonic plates through no action of their own. They sent out those who survived and reached many places in what you call Russia, North America, and South America. The Indians of whom you come to feel some sympathy in your social complex distortions are the descendants of these entities. Like the other incarnates of this cycle, they came from elsewhere. However, these particular entities were largely from a second-density planet which had some difficulty, due to the age of its sun, in achieving third-density life conditions. This planet was from the galaxy Deneb.

The Atlantean race was a very conglomerate social complex which began to form approximately 31,000 years in the past of your space/time continuum illusion. It was a slow growing and very agrarian one until approximately 15,000 of your years ago. It reached quickly a high technological understanding which caused it to be able to use intelligent infinity in an informative manner. We may add that they used intelligent energy as well, manipulating greatly the natural influxes of the indigo or pineal ray from divine or infinite energy. Thus, they were able to create life forms. This they began to do instead of healing and perfecting their own mind/body/spirit complexes, turning their distortions towards what you may call negative.

Approximately 11,000 of your years ago, the first of the, what you call, wars, caused approximately forty percent of this population to leave the density by means of disintegration of the body. The second and most devastating of the conflicts occurred approximately 10,821 years in the past according to your illusion. This created an earth-changing configuration and the large part of Atlantis was no more, having been inundated. Three of the positively-oriented of the Atlantean groups left this geographical locus before that devastation, placing themselves in the mountain areas of what you call Tibet, what you call Peru, and what you call Turkey.

Do you have any brief questions before we close this meeting?
Of Science: http://www.lawofone.info/results.php?category=Science&sc=1&ss=0
quote:
11.4 Questioner: Is there a planet opposite our sun, in relation to us, that we do not know about?

Ra: I am Ra. There is a sphere in the area opposite your sun of a very, very cold nature, but large enough to skew certain statistical figures. This sphere should not properly be called a planet as it is locked in first density.

16.23 Questioner: How many inhabited planets are there in our galaxy?

Ra: I am Ra. We are assuming that you intend all dimensions of consciousness or densities of awareness in this question. Approximately one-fifth of all planetary entities contain awareness of one or more densities. Some planets are hospitable only for certain densities. Your planet, for instance, is at this time hospitable for densities one, two, three, and four.

16.24 Questioner: Roughly how many total planets in this galaxy of stars that we are in are aware regardless of density?

Ra: I am Ra. Approximately 67 million.

16.25 Questioner: Can you tell me what percentage of those are third, fourth, fifth, sixth etc., density?

Ra: I am Ra. A percentage seventeen for first density, a percentage twenty for second density, a percentage twenty-seven for third density, a percentage sixteen for fourth density, a percentage six for fifth density. The other information must be withheld.
Nogmaals, alle info is beschikbaar met een heerlijke zoekfunctie. Tik wat in de search en kijk wat je eruit krijgt.
Vrijheid
  maandag 15 december 2008 @ 12:50:44 #13
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_64028619
Tja leesvoer is het zeker, en de dingen die er staan lijken ook best 'logisch'.

Toch twijfel ik, als ik bijvoorbeeld even kijk naar wat er over de Nazca lijnen wordt gezegd:
http://www.lawofone.info/results.php?category=Earth+History&start_row=30&sc=1&ss=0#Easter+Island%2FNazca

Volgens Ra zouden de lijnen van circa 60.000 jaar geleden zijn, en destijds meer logisch instemmen met het feit dat ze puur en alleen vanuit de ruimte gezien kunnen worden, omdat er destijds meer bergen waren om ze te bekijken.

Maar zelfs nu zijn deze lijnen nog kaarsrecht, dus de berg kan wel verdwijnen, maar de lijnen blijven al die tijd gewoon liggen??
quote:
Questioner: Were the lines at Nazca included in this?

Ra: I am Ra. This is correct.

20.39 Questioner: Since these can only be seen from an altitude, of what benefit were they?

Ra: I am Ra. The formations were of benefit because charged with energy of power.

20.40 Questioner: I’m a little confused. These lines at Nazca are hardly understandable for an entity walking on the surface. He cannot see anything but disruption of the surface. However, if you go up to a high altitude you can see the patterns. How was it of benefit to the entities walking on the surface?

Ra: I am Ra. At the remove of the amount of time/space which is now your present it is difficult to perceive that at the time/space 60,000 years ago the earth was formed in such a way as to be visibly arranged in powerful structural designs, from the vantage point of distant hills.

20.41 Questioner: In other words at that time there were hills overlooking these lines?

Ra: I am Ra. This will be the last full question of this session.

The entire smoothness, as you see this area now, was built up in many places in hills. The time/space continuum has proceeded with wind and weather, as you would say, to erode to a great extent both the somewhat formidable structures of earth designed at that time and the nature of the surrounding countryside.

20.42 Questioner: I think I understand then that these lines are just the faint traces of what used to be there?

Ra: I am Ra. This is correct.
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  maandag 15 december 2008 @ 13:38:20 #14
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_64029750
quote:
Op maandag 15 december 2008 12:50 schreef Ticker het volgende:
Tja leesvoer is het zeker, en de dingen die er staan lijken ook best 'logisch'.

Toch twijfel ik, als ik bijvoorbeeld even kijk naar wat er over de Nazca lijnen wordt gezegd:
http://www.lawofone.info/results.php?category=Earth+History&start_row=30&sc=1&ss=0#Easter+Island%2FNazca

Volgens Ra zouden de lijnen van circa 60.000 jaar geleden zijn, en destijds meer logisch instemmen met het feit dat ze puur en alleen vanuit de ruimte gezien kunnen worden, omdat er destijds meer bergen waren om ze te bekijken.

Maar zelfs nu zijn deze lijnen nog kaarsrecht, dus de berg kan wel verdwijnen, maar de lijnen blijven al die tijd gewoon liggen??
[..]
Staat daar niet dat de omliggende omgeving bergen waren ipv dat er gesporken werd over die lijnen die dan in de bergen gemaakt zijn?
Vrijheid
  maandag 15 december 2008 @ 13:48:13 #15
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_64030021
Jawel dat klopt.
Maar ik bedoel, bergen die zijn verdwenen, dat is nogal een geologische verandering.

Voor de rest wel interessant.
  maandag 15 december 2008 @ 14:59:59 #16
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_64031698
TVP voor de kerstvakantie.
Ik heb het vermoeden dat dit zo'n beetje overeenkomt met "de aarde op weg naar de 5e dimensie", een boek dat ikzelf erg interessant vond.
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
  maandag 15 december 2008 @ 16:39:06 #17
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_64034159
quote:
Op maandag 15 december 2008 14:59 schreef maedel het volgende:
TVP voor de kerstvakantie.
Ik heb het vermoeden dat dit zo'n beetje overeenkomt met "de aarde op weg naar de 5e dimensie", een boek dat ikzelf erg interessant vond.
In dat aspect heb je onder andere de onderdelen:
"harvest' http://www.lawofone.info/results.php?category=Harvest&sc=1&ss=0
'service to others' http://www.lawofone.info/results.php?category=Service+to+Others&sc=1&ss=0
'densities' http://www.lawofone.info/results.php?category=Densities&sc=1&ss=0
'Third densitie' http://www.lawofone.info/results.php?category=Third+Density&sc=1&ss=0

Maar dan blijkt wel dat deze aardbol eerst langs de 4de gaat hoor, dus duurt nog ff .
Vrijheid
  maandag 15 december 2008 @ 17:14:54 #18
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_64035034
quote:
Op maandag 15 december 2008 16:39 schreef jogy het volgende:

[..]

In dat aspect heb je onder andere de onderdelen:
"harvest' http://www.lawofone.info/results.php?category=Harvest&sc=1&ss=0
'service to others' http://www.lawofone.info/results.php?category=Service+to+Others&sc=1&ss=0
'densities' http://www.lawofone.info/results.php?category=Densities&sc=1&ss=0
'Third densitie' http://www.lawofone.info/results.php?category=Third+Density&sc=1&ss=0

Maar dan blijkt wel dat deze aardbol eerst langs de 4de gaat hoor, dus duurt nog ff .
Het is ook "op weg naar" hè
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
  dinsdag 16 december 2008 @ 20:29:15 #19
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_64067963
quote:
Op maandag 15 december 2008 13:38 schreef jogy het volgende:

[..]

Staat daar niet dat de omliggende omgeving bergen waren ipv dat er gesporken werd over die lijnen die dan in de bergen gemaakt zijn?
Dat staat er inderdaad en dat lijkt me een vrij eenvoudig te verifiëren (lees weerleggen) claim, vraag het een lokale geoloog.

Dit hele verhaal is vrij lachwekkend, enkel en alleen al om het feit dat er na 3 jaar channelen niets concreets naar voren komt. Ra had in al zijn wijsheid toch best wat nieuwe natuurkundige theoriën kunnen ophoesten om zijn eigen geloofwaardigheid kracht bij te zetten maar hij beperkt zich helaas tot pseudowetenschappelijk geneuzel.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  dinsdag 16 december 2008 @ 20:50:30 #20
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_64068706
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 20:29 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Dat staat er inderdaad en dat lijkt me een vrij eenvoudig te verifiëren (lees weerleggen) claim, vraag het een lokale geoloog.

Dit hele verhaal is vrij lachwekkend, enkel en alleen al om het feit dat er na 3 jaar channelen niets concreets naar voren komt. Ra had in al zijn wijsheid toch best wat nieuwe natuurkundige theoriën kunnen ophoesten om zijn eigen geloofwaardigheid kracht bij te zetten maar hij beperkt zich helaas tot pseudowetenschappelijk geneuzel.
Verkeerde topic. Lees de openingszin nog maar een keertje.

En trouwens, er is genoegs concreets uit gekomen, alleen niets wetenschappelijk verifiëerbaar of zelfs wetenschappelijk interessants want dat kunnen we zelf wel uitvogelen. Hier ging het om de esoterische kant van de werkelijkheid. Wie weet wordt het ooit wel een keer wetenschappelijk verifiëerbaar overigens maar dat is toekomstmuziek .

Maar het staat je vrij om een topic te openen over de (on)zin van deze channelings natuurlijk. Kunnen we daar wat dieper op in gaan. Niet hier.

[ Bericht 11% gewijzigd door jogy op 16-12-2008 20:57:20 ]
Vrijheid
  dinsdag 16 december 2008 @ 20:56:45 #21
194833 Hanoying
pi_64068904
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 20:50 schreef jogy het volgende:

[..]

Verkeerde topic. Lees de openingszin nog maar een keertje.
Als je een topic opent dan moet er gediscussieerd kunnen worden.
  dinsdag 16 december 2008 @ 20:58:05 #22
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_64068947
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 20:56 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Als je een topic opent dan moet er gediscussieerd kunnen worden.
Ah, je had al gereageerd. Nog maar een keertje dan .

En trouwens, er is genoegs concreets uit gekomen, alleen niets wetenschappelijk verifiëerbaar of zelfs wetenschappelijk interessants want dat kunnen we zelf wel uitvogelen. Hier ging het om de esoterische kant van de werkelijkheid. Wie weet wordt het ooit wel een keer wetenschappelijk verifiëerbaar overigens maar dat is toekomstmuziek .

Maar het staat je vrij om een topic te openen over de (on)zin van deze channelings natuurlijk. Kunnen we daar wat dieper op in gaan. Niet hier.
Vrijheid
  dinsdag 16 december 2008 @ 21:09:41 #23
194833 Hanoying
pi_64069290
TRU FAQ en FB Daar verder.

[ Bericht 91% gewijzigd door jogy op 16-12-2008 21:37:21 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: