quote:
En commentaar:quote:Op vrijdag 25 april 2008 02:39 schreef Timmos het volgende:
Hm, wat neer té gooien.. Wat verschillende onderwerpen.. Met mijn D40, klein maandje oud..
1.
Contrast errûg opgekrikt
2.
3.
En de foto's die nog niet beoordeeld zijn:quote:Op vrijdag 25 april 2008 09:12 schreef Elefes het volgende:
[..]
Mooie foto, goed gezien, mooie kleuren. De persoon zou nog iets verder op de foto mogen staan. Het wordt nu een beetje druk bovenin, je zou ook aan de bovenkant er nog een stukje af kunnen halen (zodat er twee van de "bollen" op de grond zichtbaar zijn. Maar goed gezien, en mooie plaat
[..]
De eerste vind ik het mooiste. Het stuk licht middenin is wel erg overbelicht nu, dat is jammer. Maar de rest van de foto heeft zeker niet teveel contrast. Aan de onderkant is een mooie spiegeling te zien, daarvan had je nog wel iets meer in beeld mogen nemen. Verder mooie foto.
De tweede en derde vind ik wat minder. Onderwerpen staan midden op de foto, het zijn drukke beelden waarbij je niet goed weet waar je naar moet kijken. Bij allebei de foto's kun je nog veel verbeteren wat betreft standpunt en compositie (wat minder recht-toe, recht-aan). De derde foto heeft ook een niet zo mooie achter-/ondergrond (de witte tegels) en het flitslicht is hier jammer.
quote:Op donderdag 24 april 2008 18:51 schreef XrAiDeN het volgende:
Vandaag weer een aantal kiekjes geschoten.
Nr.1
Nr.2
allereerst rechtzetten, je zee loopt leegquote:Op dinsdag 29 april 2008 01:03 schreef Lucky117 het volgende:
Hoe zou deze foto beter kunnen? Hij is onbewerkt.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 5 mei 2008 23:02 schreef problematiQue het volgende:
Ik zal morgen dezelfde foto nog eens proberen te maken
Op mijn beeldscherm ziet de bovenste bloem er donkerder uit.quote:Op donderdag 8 mei 2008 16:48 schreef problematiQue het volgende:
Is er een manier om de foto 1 als foto 2 uit de camera te krijgen? Simpelweg meer belichting?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Pentax k100d Super met 50-200mm lens
1/320
F/5.6
ISO 400
Het kan trouwens zijn dat de bovenste al fel genoeg is, ik heb een nogal donker beeldscherm.
Wel geinig.. CP filter?quote:Op maandag 19 mei 2008 15:52 schreef Sjengdanny het volgende:
Dit vond ik wel een grappige foto:
[ afbeelding ]
K weet niet of je ooit zelf foto's ontwikkeld hebt. Maar dan weet je dat ook daar gebruik gemaakt word van kleurcorrecties etc. T fabeltje dat veel mensen steeds aanhalen dat een echte fotograaf alleen een camera gebruikt is echt zo ontzettend onzin. Je hoort mij niet zeggen dat je je foto ten alle tijde tot in t extreme moet bewerken, maar iets als kleurcorrecties, contrasten bewerken dat is iets dat gewoon bij fotografie hoort, analoog of digitaal.quote:Op woensdag 21 mei 2008 14:08 schreef Netstorm het volgende:
Misschien ligt het aan mij.. maar ik snap niet waarom mensen zo afhankelijk zijn van photoshop.
Ik zie tegenwoordig nog weinig 'echte' natuurlijke fotos.. de meeste hebben allemaal een dikke laag kleur correcties. 50% foto, 50% photoshop?
Je kan zelfs een 'lelijk mokkel' omtoveren in een top model. Wat ik ook niet echt snap is dat fotos die niet gephotoshopped zijn regelmatig worden afgedaan als saai, en fotos met een dikke laag photoshop erover heen worden juist de hemel in geprezen, waarbij ik tot de conclusie kom dat er ergens iets gigantisch mis is in de wereld van de fotografie, ermm.. correctie.. de wereld van foto bewerking
Dat klopt misschien, maar ik blijf toch echt bij m'n standpunt..quote:Op woensdag 21 mei 2008 15:14 schreef Ynske het volgende:
[..]
K weet niet of je ooit zelf foto's ontwikkeld hebt. Maar dan weet je dat ook daar gebruik gemaakt word van kleurcorrecties etc. T fabeltje dat veel mensen steeds aanhalen dat een echte fotograaf alleen een camera gebruikt is echt zo ontzettend onzin. Je hoort mij niet zeggen dat je je foto ten alle tijde tot in t extreme moet bewerken, maar iets als kleurcorrecties, contrasten bewerken dat is iets dat gewoon bij fotografie hoort, analoog of digitaal.
ik ben t met je eens dat er veel "lelijke" foto's gemaakt worden, maar dat heeft weinig met t bewerken te maken, maar meer met de onkunde en de dalende prijzen van camera's waardoor veel mensen dure camera's kopen en denken daarmee goede foto's te kunnen maken.quote:Op woensdag 21 mei 2008 15:17 schreef Netstorm het volgende:
[..]
Dat klopt misschien, maar ik blijf toch echt bij m'n standpunt..
Een lelijke foto omtoveren in een foto vol velle kleuren vind ik in en in triest.. maarja, dat zie ik op heel veel fotografie forums.. er zijn nog weinig mensen die een mooi plaatje kunnen schieten zonder iets te bewerken
Dat is een feit.. maar hoe dan ook; als je van sommige ervaren mensen alleen maar bewerkte foto's ziet dan denk je soms ook van zonder photoshop kom je ook niet zo ver, maar dat is mijn mening.quote:Op woensdag 21 mei 2008 15:19 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik ben t met je eens dat er veel "lelijke" foto's gemaakt worden, maar dat heeft weinig met t bewerken te maken, maar meer met de onkunde en de dalende prijzen van camera's waardoor veel mensen dure camera's kopen en denken daarmee goede foto's te kunnen maken.
Amen.quote:Triest? kweet niet of je t zo moet noemen, ik denk altijd maar zo, ieder zijn ding
de bovenste is idd wat donker, een mogelijkheid zou kunnen zijn je sluiter langer open laten staan. of je foto ietwat over te belichten. dat zou je moeten uitproberen.quote:Op donderdag 8 mei 2008 16:48 schreef problematiQue het volgende:
Is er een manier om de foto 1 als foto 2 uit de camera te krijgen? Simpelweg meer belichting?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Pentax k100d Super met 50-200mm lens
1/320
F/5.6
ISO 400
Het kan trouwens zijn dat de bovenste al fel genoeg is, ik heb een nogal donker beeldscherm.
lekker paardjequote:Op maandag 19 mei 2008 19:04 schreef snoezelkok het volgende:
+ compositie
- de schaduw kant van de vlinder ik mis zelf de kleur.
[ afbeelding ]
Een lens kopen met macro functie? Helpt veelquote:Op vrijdag 2 mei 2008 18:22 schreef Ballistic het volgende:
Vroeg me af hoe ik het bloemetje zelf scherp kon krijgen, ik heb een redelijk nieuwe camera (digitaal uiteraard, hij stelt zelf scherp), met een heleboel functies genaamd P, A, S, M, easymode etc, en ik heb er allemaal mee liggen klooien maar het lukte me maar niet, ook die micro functie niet![]()
![]()
[ afbeelding ]
mits t een slr is anders gaat dat wat lastigquote:Op woensdag 21 mei 2008 17:42 schreef Netstorm het volgende:
[..]
Een lens kopen met macro functie? Helpt veel
Ik zie nu pas jouw reactie, oeps!quote:Op woensdag 21 mei 2008 16:37 schreef Ynske het volgende:
[..]
de bovenste is idd wat donker, een mogelijkheid zou kunnen zijn je sluiter langer open laten staan. of je foto ietwat over te belichten. dat zou je moeten uitproberen.
mag ik vragen waarom je gekozen hebt voor iso 400, was t zo donker buiten?
de tweede is vele malen beter, mooiere uitsnede, roos lekker uit t midden gehaald waardoor de foto aantrekkelijker isquote:Op dinsdag 27 mei 2008 19:22 schreef snoezelkok het volgende:
Nou ynske heb je hier nog wat voor dan? of iemand anders natuurlijk![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik weet niet of meer mensen deze besteld hadden, maar vandaag hadden ze het geld afgeschreven....quote:Op vrijdag 25 april 2008 20:27 schreef mrSPLIFFY het volgende:
goeie tip!! bedoel je deze???
kan je em gelijk online bestellen!!
http://www.fnl.nl/chipfot(...)foto-video-digitaal/
ik vind m een beetje tegen vallen door de enorme donkere wolken bovenaan, nu met scrollen heb ik ze weggehaald en vind ik m een stuk mooier. je hebt iig lekker de ladders van god zichtbaarquote:Op woensdag 11 juni 2008 10:10 schreef Netstorm het volgende:
Ik heb maar eens een poging gedaan..
[ afbeelding ]
Ik vond het donkere ook teveel opvallen, maar heb geen zin om 't weg te shoppen.quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:41 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik vind m een beetje tegen vallen door de enorme donkere wolken bovenaan, nu met scrollen heb ik ze weggehaald en vind ik m een stuk mooier. je hebt iig lekker de ladders van god zichtbaar
Kun je misschien enige uitleg geven hoe je 't beste fotos kan maken van zo'n onweersbui in het donker?quote:Op woensdag 4 juni 2008 17:17 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
ik weet niet of meer mensen deze besteld hadden, maar vandaag hadden ze het geld afgeschreven....
2x !!!!!!
en deze vd week ff gemaakt;
[ afbeelding ]
Hey!quote:Op vrijdag 25 april 2008 20:27 schreef mrSPLIFFY het volgende:
goeie tip!! bedoel je deze???
kan je em gelijk online bestellen!!
http://www.fnl.nl/chipfot(...)foto-video-digitaal/
Ik zal eens een gok doen van de zomer.. met dit onstabiele weer komen er nog genoeg onweersbuien denk ik zoquote:Op zondag 15 juni 2008 09:49 schreef mrSPLIFFY het volgende:
eeh hij staat er bijn niet op??
enne wat betreft die onweers foto....
ergens op richten... op bulp stand zetten ( wel met statief dus) en diafragma klein
dan kan je em lang open laten staan... een flits is meestal zo fel dat met een grotere diafragma
de kans groot is dat de foto overbelicht is...
maar goed gewoon verschillende dingen proberen, dit was ook mijn eerste keer...
iig wachten tot de flits is en dan op t knopje drukken werkt iig niet.... Suc6!
ben steeds bang dat de toren omvalt op je autoquote:Op zondag 15 juni 2008 00:20 schreef eer-ik het volgende:
Vandaag scenic op de foto gezet
Iemand op- of aanmerkingen?
[ afbeelding ]
begin even met het resizen van je foto naar max 610 pixels breed, dan heb je nl geen last van de resizer van fok die je foto geen goed doet.quote:Op woensdag 18 juni 2008 12:02 schreef liesbert het volgende:
Een foto gemaakt met mijn compact camera (olympus c500 zoom) intussen vervangen door een brugmodel (panasonic lumix fz8)
Mijn idee: met een simpele camera een heel mooi plaatje.
Mijn kennisniveau is ongeveer -1 (kom net kijken)
Experimenten met de nieuwe camera zullen later geplaatst worden!
[ afbeelding ]
overigens zeer zeker wat dutch zegtquote:Op zondag 8 juni 2008 16:24 schreef LadyS het volgende:
Ik heb wit laken opgehangen, mijn kinderen witte kleren aangetrokken en mijn zusje met bloemetjes laten strooien en dit is wat ik ervan gemaakt heb:
[ afbeelding ]
Hoi Ynske dankje voor je reactie, voor het resizen van de foto die op photobucket staat moet ik adobe hebben, dit heb ik hier op mijn werk niet. Dus als ik thuis ben zal ik hem resizen. Standaard fotoformaat voor een forum is toch 640?quote:Op woensdag 18 juni 2008 12:05 schreef Ynske het volgende:
[..]
begin even met het resizen van je foto naar max 610 pixels breed, dan heb je nl geen last van de resizer van fok die je foto geen goed doet.
verder is het een leuke foto. tips voor de volgende keer
probeer het koppie van poes geheel op de foto te zetten
het kussen iets minder in beeld te hebben, lijd af van de foto
en heel goed gedaan nu, het scherp hebben van de ogen van poes!
succes
hier is het standaard 610 pixelsquote:Op woensdag 18 juni 2008 14:11 schreef liesbert het volgende:
[..]
Hoi Ynske dankje voor je reactie, voor het resizen van de foto die op photobucket staat moet ik adobe hebben, dit heb ik hier op mijn werk niet. Dus als ik thuis ben zal ik hem resizen. Standaard fotoformaat voor een forum is toch 640?
Ps gelukkig heb ik 2 van die gewillige proefmodellen rondwandelen thuis
quote:Op woensdag 18 juni 2008 18:30 schreef LadyS het volgende:
Dutch, bedankt voorje complimenten!!!
Ynske, mooi!, die aanpassingAls je het leuk vindt om te kijken of je er nog meer uit kunt halen, (
), dan wil ik je wel het origneel toesturen, hoor.
Bloemetje misschien iets meer naar het midden?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 12:19 schreef -Bubseltje- het volgende:
Een foto van zondag in de efteling
Iemand op- of aanmerkingen![]()
[ afbeelding ]
je hebt een lekkere dof gebruikt.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 12:19 schreef -Bubseltje- het volgende:
Een foto van zondag in de efteling
Iemand op- of aanmerkingen![]()
[ afbeelding ]
Ik heb hem ook staand maar daar zitten nogal wat regendruppels op ik zal hem later wel eens posten.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 14:20 schreef Ynske het volgende:
[..]
je hebt een lekkere dof gebruikt.
ik mis iets aan de foto dat het spannend maakt maar dat komt misschien door de uitsnede, denk dat ik m staande mooier gevonden had, maar das persoonlijk
je foto komt t best tot zijn recht op 610 pixels breedquote:
Ghehehe..Ik had ze nog expres op photobucket gezet omdat ik hier ergens las dat je dat daar gewoon aan kon vinken! Wel handig als ik t dan ook doe hé?!quote:Op zaterdag 21 juni 2008 09:49 schreef Ynske het volgende:
p
[..]
je foto komt t best tot zijn recht op 610 pixels breed
dan komt de fokresizer nl niet aan bod en vertekent je foto
dit is in droomvlucht he?
knetjes dat hij scherp is ondanks dat jij beweegt en t er erg donker is
volgens mij kun je wel nog wat aan de kleuren enzo doen
problemen ermee als ik er zometeen eens mee ga stoeien?
Nee joh... Fijn juist!! Je kunt wel over verschillende dingen vertellen, maar het zien maakt het allemaal net even "makkelijker"!!quote:Op zaterdag 21 juni 2008 11:48 schreef Ynske het volgende:
[ afbeelding ]
wat heb ik gedaanuitsnede gemaakt die spannender is dan een poppetje in het midden levels aangepast (zodat het zwart bij het begin van de curve is en ook het wit, om te bereiken in photoshop kan via image > adjust > levels) beetje een kleurfilter erover gegooid om de kleur iets warmer te maken
in de crop zie je dat het mannetje niet helemaal scherp is, maar hey, das ook niet makkelijk vanuit dat draaiende ding
t gaat om t idee, als je liever wilt dat ik dit weghaal geef dan ff een gil
quote:Op zondag 22 juni 2008 00:12 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Ghehehe..Ik had ze nog expres op photobucket gezet omdat ik hier ergens las dat je dat daar gewoon aan kon vinken! Wel handig als ik t dan ook doe hé?!
quote:Op zondag 22 juni 2008 00:15 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Nee joh... Fijn juist!! Je kunt wel over verschillende dingen vertellen, maar het zien maakt het allemaal net even "makkelijker"!!
Mooi wat je er mee gedaan hebt!! Dat kuifje/hanekammetje springt er zo "leuk" uit!
Mooie foto. Wel even je levels in de gaten houden. Bosje lekker laten staan, geeft een diepte aan je foto.quote:Op zondag 22 juni 2008 10:14 schreef -lucas- het volgende:
[ afbeelding ]
Gisteravond. Had geen statief, dus ergens op een betonblok neergezet.
Ben benieuwd naar meningen, bijvoorbeeld over dat bosje riet. Als ik die er af haal, wordt de huizen-lijn korter, als ik 'm meer naar boven afsnij, mis je weer veel van de reflecties...
Laat maar weten
Thanks! Ik had geprobeerd 'm op verschillende manieren uit te snijden, toen werkte het niet echt, maar als ik dit zo zie dan werkt dat inderdaad veel beterquote:Op zondag 22 juni 2008 12:40 schreef Marc H het volgende:
[..]
Mooie foto. Wel even je levels in de gaten houden. Bosje lekker laten staan, geeft een diepte aan je foto.
De horizon van de foto licht netjes volgens de regels op 1/3de van onder op je foto. Maar voor deze foto zou ik daar vanaf wijken. Die lucht voegt weinig toe aan de foto, en ik zou het panorama gevoel versterken door er een groot gedeelte van de lucht eraf te halen.
Ik vinnum mooi.... Beetje veel lucht idd misschienquote:Op zondag 22 juni 2008 10:14 schreef -lucas- het volgende:
[ afbeelding ]
Gisteravond. Had geen statief, dus ergens op een betonblok neergezet.
Ben benieuwd naar meningen, bijvoorbeeld over dat bosje riet. Als ik die er af haal, wordt de huizen-lijn korter, als ik 'm meer naar boven afsnij, mis je weer veel van de reflecties...
Laat maar weten
Ah goss.....quote:Op zondag 22 juni 2008 14:07 schreef taxibabe het volgende:
Vanmiddag 3 kittens van 4 weken op het gras gezet.
Ik heb geprobeerd met de witbalans te spelen, maar ik vind dat nog best wel moeilijk. Deze foto is nog 1 van de beste naar mijn mening.
Ik heb geprobeerd met PS het een en ander te verbeteren, zo heb ik helderheid/contrast aangepast en kleurtoon/verzadiging.
De eerste is origineel en de tweede PS
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Brand maar los!
eerste origineel is beter. In de bewerking verliest het linkeroor en de bovenkant van het koppie veel details, en is het overbelicht.quote:Op zondag 22 juni 2008 14:07 schreef taxibabe het volgende:
Ik heb geprobeerd met de witbalans te spelen, maar ik vind dat nog best wel moeilijk. Deze foto is nog 1 van de beste naar mijn mening.
Ik heb geprobeerd met PS het een en ander te verbeteren, zo heb ik helderheid/contrast aangepast en kleurtoon/verzadiging.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Brand maar los!
Zo dan:quote:Op zondag 22 juni 2008 16:24 schreef Marc H het volgende:
[..]
eerste origineel is beter. In de bewerking verliest het linkeroor en de bovenkant van het koppie veel details, en is het overbelicht.
Levels is een tool in photoshop:quote:Op zondag 22 juni 2008 13:22 schreef -lucas- het volgende:
[..]
Thanks! Ik had geprobeerd 'm op verschillende manieren uit te snijden, toen werkte het niet echt, maar als ik dit zo zie dan werkt dat inderdaad veel beter
(wat bedoel je precies met levels in de gaten houden?)
Mijn versie:quote:Op zondag 22 juni 2008 14:07 schreef taxibabe het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Brand maar los!
Oke...quote:Op zondag 22 juni 2008 09:43 schreef Ynske het volgende:
[..]kan gebeuren
[..]
kom maar op met nog meer foto's
en dan lekker net als LadyS vooruit gaan
Eindelijk weer tijd om wat te posten.quote:Op zondag 22 juni 2008 23:29 schreef Marc H het volgende:
[..]
Mijn versie:
[ afbeelding ]
Wat ik heb gedaan:
Levels: Middelste slider wat teruggebracht, om de wat donkere foto te corrigeren
Hue and Saturation: Saturation +11 (maakt de kleuren wat sprankelender)
Brightness/contrast: Brightness +4 Contrast +11
Op deze manier blijft het wit goed belicht, zonder overbelicht te raken.
Nog een opmerking, probeer dieren op ooghoogte te fotograferen. Dat kijkt fijner.
ik denk dat het aan de uitsnede ligtquote:Op woensdag 25 juni 2008 19:33 schreef Danny het volgende:
Onbewerkt. Heb zelf het gevoel dat er iets mist...
[ afbeelding ]
ok, even wat geprobeerd:quote:Op woensdag 25 juni 2008 19:36 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik denk dat het aan de uitsnede ligt
je hebt jayden nu precies in het midden, dat maakt de foto een heel stuk minder spannend
probeer ook eens of je iets meer saturatie in je foto kunt brengen
Zwarte lege vlak aan de linker kant en de 'grijze' kleuren maakte de foto indd een beetje saai. Ziet er een stuk beter uit zoquote:Op woensdag 25 juni 2008 20:19 schreef Danny het volgende:
[..]
ok, even wat geprobeerd:
origineel:
[ afbeelding ]
cropped + color!color!
[ afbeelding ]
cropped + redynamix
[ afbeelding ]
Indd.. een stuk van onder en een klein stukje van rechts knippen denk ik.. misschien tot aan het punt waar ht groene begintquote:Op dinsdag 8 juli 2008 17:37 schreef Ynske het volgende:
ik zou de foto meer croppen de onscherpte van de rots op de voorgrond stoort me
daarnaast is de scherpte/diepte wel lekker
leuk dat je die voelsprietachtige dingen zo lekker ziet
Ik vind hem prettig zo!quote:Op dinsdag 8 juli 2008 22:35 schreef Jojogirl het volgende:
[ afbeelding ]
Nu gecropped, maar ik ben er nog niet helemaal tevreden over. Croppen tot het punt waar het groen achter de rots begint gaat niet, dan snijdt de onderrand dwars door z'n onderkantje en pootjes heen, maar zo staat het beestje me net iets teveel middenop de foto.
Eens!quote:Op woensdag 9 juli 2008 05:53 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ik vind hem prettig zo!De plaatsing horizontaal gezien is misschien redelijk in het midden, maar dit stoort mij totaal niet omdat de verticale compositie juist erg fijn is met de vele ruimte boven z'n hoofdje!
als je de [img ] [/img ] tags gebruikt kun je de foto mits je m verkleind hebt gewoon in t topic laten zienquote:
Ik vind hem een beetje krap als je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op woensdag 9 juli 2008 11:48 schreef DanseMacabre het volgende:
Heeft ook nog iemand kritiek op mijn foto?
Ja hoor.quote:Op woensdag 9 juli 2008 11:48 schreef DanseMacabre het volgende:
Heeft ook nog iemand kritiek op mijn foto?
Het mooie vind ik het blauwe licht van de bliksem dat overgaat op het paarse. Echt jammer dat de bliksem er niet helemaal op staatquote:Op zaterdag 12 juli 2008 01:13 schreef Timmos het volgende:
In my opinion I shouldn't be placing ''good'' DA's only..
So I'm gonna try to get every piece of thunder I shoot on DA so I can see how the pics improve.. IF they improve at all ..
Ofcourse, the only luck I have is bad luck.. So the thunder decided to tease me and go a few meters to the left.. Or else I would've had it..
Verhaaltje wat ik op DA heb toegevoegd..
[ afbeelding ]
Vorige keer had ik helemaal niks.. Nu heb ik dit.. Natuurlijk moet je wat kunnen gokken waar de volgende flits zal komen.. En ik zat er hier net naast..
Scheve horizon weet ik [Maar anders was ik nog meer van de flits kwijt] Stukjes bewogen boom is door de wind..
Is vanuit de deur geschoten.. Ik hoef voor mijzelf niet verder in dit weer voor onweer foto's.. Misschien ooit wel is.. Het is in ieder geval weer een stap verder dan mijn vorige onweer foto..
Mooie foto.. m'n gevoel zegt dat je nog een klein beetje grijs aan de bovenkant / zijkant eruit moet knippen..quote:Op zaterdag 12 juli 2008 10:34 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Die Prairiehondjes in Blijdorp zijn echt Da Bom!!!
ik had ze ook laatst vastgelegd;
[ afbeelding ]
Dat zijn heldere punten! dank je welquote:Op zaterdag 12 juli 2008 17:44 schreef ElizabethR het volgende:
Ten eerste op je achtergronden. Op al deze foto's is de achtergrond vrij rommelig. Probeer om goed te bepalen wat je nu precies wilt fotograferen, en of dat te realiseren is in de omstandigheden die je voor je ziet.. En dan het juiste standpunt te bepalen. Verder, als je kleine kindjes gaat fotograferen, zak eens door je knieen zodat je op ooghoogte komt. Ik vind je laatste foto de beste. Hoewel ook daar sprake is van achtergrondvervuiling, en je beter het jongetje om had kunnen draaien zodat ie met zijn snuit in de zon stond en jij met je rug naar de zon, dan was zijn gezicht niet zo donker geworden door de schaduw.
Ben ik met je eens! En vaak is dan de achtergrond onvermijdelijk. Maar als je een camera met aardig wat pixels hebt kun je er met een fotobewerkingsprogramma vaak nog wel wat aan croppen of zelfs clonen, om zoveel mogelijk van storende achtergronden kwijt te raken. Een heel makkelijk en gratis te downloaden programmaatje daarvoor is Photofiltrequote:Op zaterdag 12 juli 2008 17:51 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
Spontane foto's van momenten die zo weer voorbij zijn (bv een kind dat op een erg leuke manier met een dier bezig is of wat voor moment dan ook dat je wilt vangen maar zo weer voorbij is) vind ik vaak het leukst.
quote:Op dinsdag 15 juli 2008 22:22 schreef aloa het volgende:
Deze foto vanmiddag gemaakt.
Hier staat een grotere versie
[ afbeelding ]
Ik vind hem iets te warm ingekleurd en komt dan niet meer realistisch overquote:Op zaterdag 12 juli 2008 15:55 schreef ElizabethR het volgende:
Netzon, ik heb hem in totaal ietsje warmer gemaakt, en de randen van de wolken iets benadrukt.
Verder zou ik gewoon dat onderste randje eraf croppen. Het lijkt nu net een mislukt kadertje. Ik vind het niet zoveel toevoegen eigenlijk.
Bewerking:
- warmtefilter
- shadows/highlights en dan niets highlighten, maar wat schaduw aangebracht
[ afbeelding ]
En ik maar m'n best doen om eentje alleen op de foto te krijgen.quote:Op woensdag 16 juli 2008 15:43 schreef Netstorm het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Heb hem een klein beetje ingekleurd.. voor de rest is het niet echt een boeiend onderwerp vind ik; te veel grijs water eromheen.. probeer eens een andere hoek in plaats van boven af
Hij is totaal niet ingekleurd. De schaduwen zijn wat benadrukt en de highlights wat warmer.quote:Op woensdag 16 juli 2008 15:49 schreef Netstorm het volgende:
[..]
Ik vind hem iets te warm ingekleurd en komt dan niet meer realistisch over
oke, bedankt voor de tip.quote:Op woensdag 16 juli 2008 16:05 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Foto van de zwanen, Aloa, het helpt echt al enorm als je gewoon door je knieen gaat en op ooghoogte probeert te komen met die beesten.
goed moment, wrede bewerking.. ik neem aan dat je die focus zelf hebt gemaakt, ik vind 'm niet helemaal optimaal ik zou 'm eerder links scherp doen en rechts een bredere focus... zodat je de nummerplaat nog net kan lezen ofzoquote:
ik vind het eigenlijk helemaal geen gave plaatquote:
Mooi alleen die voorste schuine draad is wel erg dominant in beeld, mij te dominant eigenlijk.quote:Op zondag 20 juli 2008 14:43 schreef taxibabe het volgende:
Wat vinden jullie hiervan?
Levels + Z/W + belichting/contrast in PS aan bewerking.
[ afbeelding ]
Ben je mal, daar hoef je geen sorry voor te zeggen hoor. Het is fijn om te horen dat mensen een foto gaaf vinden, daar niet van, en het geeft aan dat je een gevoelige snaar raakt, maar van commentaar en kritiek leer je ook alleen maar bij hoor. Zo zou ik een volgende keer de focus wat breder leggen en wellicht een andere uitsnede maken.quote:Op zondag 20 juli 2008 14:28 schreef Ynske het volgende:
ik vind het eigenlijk helemaal geen gave plaat
hij heeft een heel klein scherpte punt, juist de nummerplaat waar je ogen bijna automatisch naar toe gaan is niet scherp. t is een halve voorkant van een auto, de uitsnede is voor mij iig niet lekker.
de kleuren zijn wel mooi en fris
sorry danny
Oh, nee? vaak genoeg gedaan. Ook met dure lenzen. Ze ruiken er alleen een beetje aan, en dat is alles. Handen zijn een ander verhaal.quote:Op woensdag 23 juli 2008 15:05 schreef stbabylon het volgende:
[ afbeelding ]
Poesje in Münster. 350D op Auto (heb ooit met een Olympus alles geleerd over diafragma en sluitertijd en ben het weer helemaal kwijt geraakt, eeuwig zonde, reden om hier te posten is om het weer te leren). Vanachter een hek, dus er zitten misschien wat onhelderheden bij. Maar goed, niet het beest waar je de camera door het gaas heen duwt.
Je hebt stof op je censor.quote:
Het waren ook vooral mijn handen waar ik bang voor mijn handenquote:Op woensdag 23 juli 2008 18:44 schreef Marc H het volgende:
[..]
Oh, nee? vaak genoeg gedaan. Ook met dure lenzen. Ze ruiken er alleen een beetje aan, en dat is alles. Handen zijn een ander verhaal.
Maargoed, de foto. De foto mag wel wat krapper bijgesneden worden. Verder is de foto vrij flets, een beetje meer kleur kan geen kwaad. en let op overbelichting. De poot linksvoor is al een fractie overbelicht, en dat is zonde. Je 350D heeft een optie om na het nemen van de foto een histogram te laten zien, met indicatie waar de foto is overbelicht. Aanzetten is een grote aanrader. Dan had je overbelichtte voorpoot nu niet gehad.
In de dierentuin uiteraard. Zeker een aanrader. Zeer mooie dierentuin. Het is echt alsof je bij de dieren op bezoek bent. Zij hebben voorrang op de bezoeker.quote:P.S. Waar in munster?
Helaas was een hoger standpunt niet mogelijk. Ben benieuwd hoe dat meer kleur bereikt kan wordenquote:[..]
Je hebt stof op je censor.
Niet zo'n denderende foto op zich, de grote hoeveelheid sokkel is niet bepaald spannend. Een hoger standpunt had geholpen. ook deze kan wel wat meer kleur gebruiken.
Het kan zowel met de camera, als in photoshop in de nabewerking. Photoshop is fijner, wat dat kan je namelijk nog finetunen.quote:Op woensdag 23 juli 2008 22:05 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Het waren ook vooral mijn handen waar ik bang voor mijn handen
Die kleur, hoe kan ik die krijgen, bewerking of met de camera?
Dat histogram ken ik, maar wat ik kan er mee doen dan?
[..]
In de dierentuin uiteraard. Zeker een aanrader. Zeer mooie dierentuin. Het is echt alsof je bij de dieren op bezoek bent. Zij hebben voorrang op de bezoeker.
[..]
Helaas was een hoger standpunt niet mogelijk. Ben benieuwd hoe dat meer kleur bereikt kan worden
Zo een heb k ookquote:Op dinsdag 8 juli 2008 22:35 schreef Jojogirl het volgende:
[ afbeelding ]
Nu gecropped, maar ik ben er nog niet helemaal tevreden over. Croppen tot het punt waar het groen achter de rots begint gaat niet, dan snijdt de onderrand dwars door z'n onderkantje en pootjes heen, maar zo staat het beestje me net iets teveel middenop de foto.
Meh.. het bovenste gedeelte is nogal storend jaquote:Op donderdag 24 juli 2008 19:09 schreef Mich92 het volgende:
[..]
Zo een heb k ook. Maar dan anders
.
[ afbeelding ]
Het bord bovenin moet je ff niet meerekenen, die moet er nog af.
ik zou als ik jou was eerst eens met je foto door iets van photoshop gaan ofzoquote:Op donderdag 24 juli 2008 19:09 schreef Mich92 het volgende:
[..]
Zo een heb k ook. Maar dan anders
.
[ afbeelding ]
Het bord bovenin moet je ff niet meerekenen, die moet er nog af.
+1 voor de heldere foto...quote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:51 schreef Danny het volgende:
Wat willen we drinken, zeven dagen lang....
[ afbeelding ]
Ik dacht precies hetzelfde..bovendien ziet alles er nogal wit uit en moet het wat verder 'ingekleurd' wordenquote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:57 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik zou als ik jou was eerst eens met je foto door iets van photoshop gaan ofzo
wat bijsnijden wat met je levels spelen (hij is nu ietwat richting het overbelichte aan)
wat kleur aanpassen
dan word de foto vanzelf een stuk aantrekkelijker
Nope, kiprestaurant piri piri bij Zwolle (Rouveen)quote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:54 schreef stbabylon het volgende:
eh, geen bier, maar Grolsch
Danny, Sally O'Brians?
Bij de Lichtmisquote:Op vrijdag 25 juli 2008 13:08 schreef Danny het volgende:
[..]
Nope, kiprestaurant piri piri bij Zwolle (Rouveen)
Beetje snapshots wel, maar niet serieus. Ben nog steeds niet erg serieus trouwens, maar zit wel te denken een cursusje aan de fotovakschool te volgen ofzo.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:31 schreef eer-ik het volgende:
Danny, ben je net gaan fotograferen of doe je dat al langer?
Okquote:Op vrijdag 25 juli 2008 20:15 schreef Danny het volgende:
[..]
Beetje snapshots wel, maar niet serieus. Ben nog steeds niet erg serieus trouwens, maar zit wel te denken een cursusje aan de fotovakschool te volgen ofzo.
Enige wat ik jammer vind is die lantaarnpaal voor de taxiquote:Op vrijdag 25 juli 2008 19:32 schreef blomst het volgende:
Voor het eerst gebrobeert één kleur terug te halen:
[ afbeelding ]
Commentaar is welkom.
Ja dat is ook jammer, maar ik was allang blij dat het me lukte zonder mensen die voorbijlopen.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 20:25 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Enige wat ik jammer vind is die lantaarnpaal voor de taxiVerder lekker plaatje hoor
Lekker engelse uitstraling zo.
Hij zag er idd té licht uitquote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:57 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik zou als ik jou was eerst eens met je foto door iets van photoshop gaan ofzo
wat bijsnijden wat met je levels spelen (hij is nu ietwat richting het overbelichte aan)
wat kleur aanpassen
dan word de foto vanzelf een stuk aantrekkelijker
Mooi!quote:Op zaterdag 26 juli 2008 10:43 schreef Danny het volgende:
Geïnspireerd door de telefooncellen van blomst:
[ afbeelding ]
aangepast op wat groter formaat. (photobucket werkt niet echt lekkerquote:Op maandag 11 augustus 2008 18:55 schreef Ynske het volgende:
je eerste foto doen t niet
en ze mogen wel wat kleiner qua formaat, houd maar gewoon de standaard 610 pix breed aan
quote:Op zaterdag 12 juli 2008 01:13 schreef Timmos het volgende:
In my opinion I shouldn't be placing ''good'' DA's only..
So I'm gonna try to get every piece of thunder I shoot on DA so I can see how the pics improve.. IF they improve at all ..
Ofcourse, the only luck I have is bad luck.. So the thunder decided to tease me and go a few meters to the left.. Or else I would've had it..
Verhaaltje wat ik op DA heb toegevoegd..
[ afbeelding ]
Vorige keer had ik helemaal niks.. Nu heb ik dit.. Natuurlijk moet je wat kunnen gokken waar de volgende flits zal komen.. En ik zat er hier net naast..
Scheve horizon weet ik [Maar anders was ik nog meer van de flits kwijt] Stukjes bewogen boom is door de wind..
Is vanuit de deur geschoten.. Ik hoef voor mijzelf niet verder in dit weer voor onweer foto's.. Misschien ooit wel is.. Het is in ieder geval weer een stap verder dan mijn vorige onweer foto..
1. compositie wel grappig, misschien nog iets lager schieten maar ik vind de kleuren erg flets en het licht niet mooi. Zeker nabewerken voor een toonbaar resultaat.quote:Op maandag 11 augustus 2008 18:54 schreef Metro2005 het volgende:
Ook maar even een paar foto's waar ik graag wat opbouwende kritiek op wil krijgen :
http://i119.photobucket.c(...)05/Afbeelding018.jpg
http://i119.photobucket.c(...)05/Afbeelding333.jpg
http://i119.photobucket.c(...)05/Afbeelding336.jpg
http://i119.photobucket.c(...)05/Afbeelding339.jpg
Ik vind op je eerste foto de borsten (vooral haar linker (kijkers rechts)) niet mooi overkomen.. Ook de pose zelf staat me tegen.quote:
Veel te lange sluitertijd, dan krijg je bewegingsonscherpte door bewegingen van de handen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:59 schreef ElizabethR het volgende:
Wat is er precies misgegaan bij deze foto??
[ afbeelding ]
Als je de flitser uit zet, komen de kleuren er beter uit. In het geval dat het wat later op de avond wordt -> lampje in de buurt zetten ofzo?quote:Op maandag 18 augustus 2008 22:38 schreef Smeej het volgende:
ik heb deze gemaakt van onze kitten...
[ afbeelding ]
http://www.kampie.info/fotografie/compositie.htm hier staat wel enige informatie over de "Derden regel", diagonaal lijnen, perspectief e.d. staat vast wel interessante info tussen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 16:40 schreef Apoc2003 het volgende:
Hier ook een beginner! Ben bekend met de basics van m'n camera (ixus 850) en van photoshop (cs3), maar ik ben niet tevreden over mijn fotografie skills. Ik zou graag wat oefenen met composities en verschillende standpunten, maar ik weet eigenlijk niet precies hoe en waar ik moet beginnen.
Weet iemand van jullie een goed begin punt? Bijvoorbeeld een website met heldere tutorials, of iets anders? Ik zal het resultaat tzt hier posten.
Makro heb ik met opzet gedaan, want dan krijg je meer diepte/scherpte..maar ik vind dit juist een mooi effect hequote:Op dinsdag 16 september 2008 14:01 schreef dutchie het volgende:
Makro had je helemaal niet nodig gehad. Makro is voor kleinere objecten. Dat is een kat niet echt toch?
Ik denk dat het daarmee te maken heeft. Laag F-getal (diafragma) waardoor klein gedeelte scherp wordt. Combinatie van die twee misschien.
De compositie kan een heel stuk beter. Of denk ik niet artistiek genoeg. Ik begrijp hem in ieder geval niet.quote:Op woensdag 10 september 2008 23:00 schreef iPeter het volgende:
Wat vinden jullie van deze foto ? En wat kan er beter ?
[ afbeelding ]
Hehe, dankje.quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:15 schreef SaiG het volgende:
Hey...
@Obscurus... de eerste foto vind ik erg mooi, het feit dat hij niet helemaal in het midden loopt en de bretels rood zijn pakt heel goed uit. Op de 2e foto stoort het bordje naast zijn hoofd me best... weet niet waarom, leidt voor mij erg af.
Ben al poosje bezig met kiekjes maken, maar wil toch wat meer gaan doen... Ga binnenkort nieuwe camera halen, maar vandaag zelfportret geschoten waar ik graag kritiek op wil hebben!!! Tenslotte leer je terwijl je doet
[ afbeelding ]
Die is iid veel beter kwa belichting!quote:Op zaterdag 20 september 2008 14:51 schreef SaiG het volgende:
Malmö, altijd leuk... mijn ouders gaan elk jaar zo'n 2 keer naar Zweden, dan rijden we d'r altijd doorheenthanx voor je antwoord... Mjah, ik maak nogal vaak foto's die iets te overbelicht zijn denk ik zelf... moet daar nog veel aan doen...
Hier nog een foto van tijdje terug, mijn nichtje was hier en die heb ik overal en nergens neergezet...
[ afbeelding ]
grote versie: http://fiig.deviantart.com/art/my-little-niece2-98362077
mijn eerste gevoel is dat er niet genoeg licht binnen kon vallen in door de F5quote:Op woensdag 24 september 2008 10:50 schreef dutchie het volgende:
Sja, ben ik toch nog weer een keer hier.
Heb gister geprobeerd wat foto's te nemen in mijn showroom. Gewoon even simpele kiekjes om een beeld te geven vd collectie.
Camera op statief gezet, Iso op 100, F5.0 op AV-stand, sluitertijd daardoor 1/13. Verder geen extra belichting gebruikt. Focus op linkerborst. En het is gewoon niet scherp ondanks het statief en bakken licht die hier binnen vallen. Enig idee hoe dat kan?
Heb verder niets aan de foto's gedaan, zoals je ze hier ziet zijn geschoten, niet bewerkt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je hebt in ieder geval erg veel tegenlicht, lijkt me dat je hier nog wel e.a. kunt doen.quote:Op woensdag 24 september 2008 10:50 schreef dutchie het volgende:
Sja, ben ik toch nog weer een keer hier.
Heb gister geprobeerd wat foto's te nemen in mijn showroom. Gewoon even simpele kiekjes om een beeld te geven vd collectie.
Camera op statief gezet, Iso op 100, F5.0 op AV-stand, sluitertijd daardoor 1/13. Verder geen extra belichting gebruikt. Focus op linkerborst. En het is gewoon niet scherp ondanks het statief en bakken licht die hier binnen vallen. Enig idee hoe dat kan?
Heb verder niets aan de foto's gedaan, zoals je ze hier ziet zijn geschoten, niet bewerkt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
inflitsen zou idd kunnen helpenquote:Op woensdag 24 september 2008 14:41 schreef dutchie het volgende:
Erasmo, EOS 400D met sigma 17 -70. Maar niks gezoomed.
Ynske en Slashme, da's dus het probleem er komt overal licht vandaan. Licht van voor, achter en zijkant. Plafondverlichting zijn van die grote spots met halogeenlampen erin.
Helpt flitsen dan in dit geval juist wel?
Onscherpte kan uit verschillende dingen voortkomen, namelijk: bewegingsonscherpte (door de beweging van het onderwerp dat je fotografeert of beweging van jezelf) en onscherpte doordat de camera niet goed heeft gefocussed.quote:Op donderdag 25 september 2008 16:16 schreef colorito1986 het volgende:
Ik heb sinds 2 dagen de Fuji Finepix S9600 en ik vind het een fijn ding. Alleen moet ik nog heel erg wennen aan alle mogelijkheden e.d. Ik heb net wat foto's genomen in de tuin en na het bekijken ervan, ben ik een beetje teleurgesteld. Veel foto's zijn onscherp. Ik weet dat ik nog 'steady hands' moet krijgen, maar mss heeft iemand hier nog andere tips? Bijv. ook qua instellingen van de camera e.d.? Heb nu vooral op P & M geschoten en heb verder niets veranderd. Van het weekend ook nog maar de handleiding lezen want heb daar nog geen tijd voor gehad. Maar iemand nog andere tips?
Ugh haal die tekst weg! Té kitsch!quote:Op zaterdag 20 september 2008 14:51 schreef SaiG het volgende:
Malmö, altijd leuk... mijn ouders gaan elk jaar zo'n 2 keer naar Zweden, dan rijden we d'r altijd doorheenthanx voor je antwoord... Mjah, ik maak nogal vaak foto's die iets te overbelicht zijn denk ik zelf... moet daar nog veel aan doen...
Hier nog een foto van tijdje terug, mijn nichtje was hier en die heb ik overal en nergens neergezet...
[ afbeelding ]
grote versie: http://fiig.deviantart.com/art/my-little-niece2-98362077
Thanks voor je hulp alvast. Hier wat fototjes van vandaag.quote:Op donderdag 25 september 2008 16:50 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Onscherpte kan uit verschillende dingen voortkomen, namelijk: bewegingsonscherpte (door de beweging van het onderwerp dat je fotografeert of beweging van jezelf) en onscherpte doordat de camera niet goed heeft gefocussed.
Kun je misschien even een voorbeeldje plaatsen? Dan kunnen we gerichter helpen.
quote:Op donderdag 25 september 2008 19:10 schreef colorito1986 het volgende:
[..]
Thanks voor je hulp alvast. Hier wat fototjes van vandaag.
Deze is weer iets scherper, terwijl ze vlak na elkaar zijn gemaakt.
Bij deze snap ik niet dat de grond zo wit is. Heeft dit met de witbalans te maken? Hoe kan ik dit anders instellen? Verder vind ik de kleuren ook wat vaag en is alles gewoon onscherp.
en waar slaat dat dan op?quote:Op donderdag 25 september 2008 17:06 schreef Roi het volgende:
[..]
Ugh haal die tekst weg! Té kitsch!
De foto is erg mooi, maar de tekst verknalt alles. Alsof de kijker opgedrongen wordt wat die moet denken. Dat werkt nooit.quote:Op donderdag 25 september 2008 20:08 schreef SaiG het volgende:
[..]
en waar slaat dat dan op?
Dacht dat we hier waren voor de foto's, maar oké...
Sorry dat mijn mening je niet bevalt, maar vraag dan niet om onze meningquote:Op donderdag 25 september 2008 21:12 schreef SaiG het volgende:
dat is al een ander soort antwoord dan "te kitsch" .... daar heeft iemand tenminste wat aan
Zachtjes inflitsen zal de schaduwen doen oplichten.quote:Op donderdag 25 september 2008 21:12 schreef SaiG het volgende:
Nog foto van mijn zoon (8 maanden)... vond de lichtinval erg mooi, maar nu krijg je hele erge schaduwen op zijn gezicht, weet iemand hoe ik dit kan veranderen?
[ afbeelding ]
Geen idee....Maar anderen vast wel!!quote:Op donderdag 25 september 2008 21:12 schreef SaiG het volgende:
dat is al een ander soort antwoord dan "te kitsch" .... daar heeft iemand tenminste wat aan
Sorry dan... ik reageerde op zijn foto en zijn tekst, en het was niet de bedoeling iemand iets op te dringen, daar ben ik hier niet voor
Nog foto van mijn zoon (8 maanden)... vond de lichtinval erg mooi, maar nu krijg je hele erge schaduwen op zijn gezicht, weet iemand hoe ik dit kan veranderen?
[ afbeelding ]
lijkt of de auto-focus uit staat.quote:
Eerder een gebrek aan scherptediepte met f/3.2quote:Op donderdag 2 oktober 2008 22:02 schreef Dutch50 het volgende:
[..]
lijkt of de auto-focus uit staat.
Zulke kleuren bedoel je? http://i.fok.nl/userpics/195452/oostvaarders3..jpgquote:Op maandag 8 december 2008 09:51 schreef Ynske het volgende:
opzich een lekkere plaat, hij is ietwat te oranje voor mijn smaak, metname dan het water.
misschien een verloopfiltertje gebruiken bij het water
heel fijn dat je selectiever word,je begint na te denken over hetgeen je vast wil leggen
probeer om in je hoofd het beeld vast voor te bereiden van wat je wilt, en ga dan stoeien met het vastleggen ervan
moet je [img] http://www.hierstaatjeplaatje.nl/plaatje.jpg [/img] doen bij elk plaatjequote:Op dinsdag 9 december 2008 14:28 schreef WeSCheadfoons het volgende:
Gisteren heb ik in een vlaag van inspiratie deze foto gemaakt! Kritiek tips etc.. graag welcome, ik wil de foto nog beter maken, maar ik weet niet hoe of wat? (dit is gewoon een vlaag en een poging van iets leuks maken)
http://i.fok.nl/userpics//237648/orginal-small.jpg (orgineel)
http://i.fok.nl/userpics//237648/Japanees-footphone-high.jpg (bewerkt)
Dit is mijn eerste post, dus ik weet niet hoe je de foto's er in 1x in kan zetten?
Is dat geen plagiaat? Van welke leverancier is deze photoshop dan?quote:Op maandag 8 december 2008 15:07 schreef Netstorm het volgende:
[..]
ik gebruik een andere photoshop ( niet adobe ) dus weet niet echt hoe ik een ' verloopfilter' eroverheen moet gooien![]()
quote:Op dinsdag 9 december 2008 17:37 schreef slashyou het volgende:
[..]
Is dat geen plagiaat? Van welke leverancier is deze photoshop dan?
allereerst, foto1 gewoon niet laten zienquote:Op dinsdag 9 december 2008 14:28 schreef WeSCheadfoons het volgende:
Gisteren heb ik in een vlaag van inspiratie deze foto gemaakt! Kritiek tips etc.. graag welcome, ik wil de foto nog beter maken, maar ik weet niet hoe of wat? (dit is gewoon een vlaag en een poging van iets leuks maken)
[ afbeelding ] (orgineel)
[ afbeelding ] (bewerkt)
Dit is mijn eerste post, dus ik weet niet hoe je de foto's er in 1x in kan zetten?
quote:Op dinsdag 9 december 2008 17:48 schreef Ynske het volgende:
[..]
allereerst, foto1 gewoon niet laten zien
de bewerkte versie ziet er stukken beter uit, lekkere compositie en de kleuren mogen er zeker wel zijn
Gimp is geen photoshop.quote:Op dinsdag 9 december 2008 17:47 schreef Ynske het volgende:
[..]t gaat toch om t beeld
misschien gebruikt hij gimp oid.
nee. begin maar meteen iedereen die photoshop illegaal gebruikt aan te gevenquote:
Wel met je eens.. maar juist daarom zijn mensen zoals ik nogal kritisch; en dat bewijst het maar weer : Van elke lelijke foto kun je met photoshop een goeie plaat van maken.quote:Op dinsdag 9 december 2008 17:48 schreef Ynske het volgende:
[..]
allereerst, foto1 gewoon niet laten zien
de bewerkte versie ziet er stukken beter uit, lekkere compositie en de kleuren mogen er zeker wel zijn
je moet tussen de img tags alleen dit stuk zetten : http://farm4.static.flickr.com/3245/3099318785_38f250a952_b.jpgquote:Op donderdag 11 december 2008 10:46 schreef JaneM het volgende:
Dit is de eerste foto die ik hier op fok plaats... Ben benieuwd wat voor tips jullie hebben![]()
[ [url=http://http://www.flickr.com/photos/32416230@N05/3099318785/sizes/l/in/photostream/]afbeelding[/url] ]
M'n gevoel zegt dat je een iets andere hoek moet pakken.. maar ik weet dat niet zo zekerquote:Op donderdag 11 december 2008 10:46 schreef JaneM het volgende:
Dit is de eerste foto die ik hier op fok plaats... Ben benieuwd wat voor tips jullie hebben![]()
[ [url=http://http://www.flickr.com/photos/32416230@N05/3099318785/sizes/l/in/photostream/]afbeelding[/url] ]
Mooie foto! Toch een paar opmerkingen:quote:Op donderdag 11 december 2008 10:46 schreef JaneM het volgende:
Wat is het verschil tussen die 2 dan?quote:Op donderdag 11 december 2008 13:06 schreef L0we het volgende:
[..]
Mooie foto! Toch een paar opmerkingen:
Het onderwerp staat nu precies in het midden, als je hem in dit geval meer naar links had geplaatst wordt het geheel wat leuker om naar te kijken denk ik.
Verder vind ik de portretstand hier niet heel goed uitpakken, als je hem op landschapsmodus neemt zie je meer de leegte waar hij in kijkt. Zo zou ik het doen, denk ik![]()
portret is rechtop staanquote:Op donderdag 11 december 2008 13:19 schreef Netstorm het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen die 2 dan?![]()
Verder ben ik het wel met je eens; je mist de 'leegte' waar hij naar kijkt.
Ongeacht hoe je de camera vasthoudt? Wel heel erg fijn om dat dan te wetenquote:Op donderdag 11 december 2008 13:23 schreef Ynske het volgende:
[..]
portret is rechtop staan
landschap is liggend
k ben het er overigens niet zo mee eens dat het een mooie foto is
de foto is erg donker hier, weinig spannends aan
probeer eens met je belichting te spelen, en probeer goed te kijken naar de compositie die je gebruikt
denk er dan meteen aan dat het prettig is voor de kijker om meer ruimte in de kijkrichting van de geportretteerde dan achter deze persoon
als je je camera gewoon in handen hebt is het landscapequote:Op donderdag 11 december 2008 13:24 schreef Netstorm het volgende:
[..]
Ongeacht hoe je de camera vasthoudt? Wel heel erg fijn om dat dan te weten
Ahh zo.. ik dacht dat je de opnamemodus bedoeldequote:Op donderdag 11 december 2008 13:30 schreef Ynske het volgende:
[..]
als je je camera gewoon in handen hebt is het landscape
als je je camera een kwartslag draait is t portrait
Ik vind hem ook een tikkie donker in de donkere vlakken. Als je hem hebt genomen in RAW kun je de belichting ook in je RAW-editor (CameraRAW of iets dergelijks) aanpassen. Mogelijk worden z'n gezicht en z'n hand dan weer wat te licht; kwestie van uitproberen. Verder is de foto qua compositie een beetje ongelukkig: zoals gezegd staat het onderwerp nogal veel in het midden van het kader. De foto wordt interessanter als je hem aan de linkerkant zou laten eindigen vlak achter zijn elleboog. Dan verlies je helaas wel het streepje sneeuw op die muur en bovendien weet ik niet wat er zich rechts van hem bevindt.quote:Op donderdag 11 december 2008 10:46 schreef JaneM het volgende:
Oog onscherp - en er zit wat vloeistof op je wang.quote:Op maandag 15 december 2008 22:54 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]
Heb een olympus E510 met 2 verschillende lenzen. Foto is al wat ouder, ben benieuwd wat anderen er van vinden. Alle kritiek is welkom
Dacht dat ik naar mijn eigen foto aan het kijken wasquote:Op dinsdag 16 december 2008 12:34 schreef Heartbeat het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is een van de eerste foto's met mn nieuwe camera, iemand tips?
Oog onscherp heb je gelijk in, maar enig idee hoe ik dat voortaan kan voorkomen?quote:Op maandag 15 december 2008 23:08 schreef Ronalld het volgende:
[..]
Oog onscherp - en er zit wat vloeistof op je wang.
hmm oog is niet onscherp, die is niet onscherper dan andere delen van de foto.quote:Op donderdag 18 december 2008 09:13 schreef Puala het volgende:
[..]
Oog onscherp heb je gelijk in, maar enig idee hoe ik dat voortaan kan voorkomen?
Mjah, volgende keer maar weer proberen dusquote:Op donderdag 18 december 2008 09:19 schreef dork22 het volgende:
[..]
hmm oog is niet onscherp, die is niet onscherper dan andere delen van de foto.
't makkelijke antwoord luidt: focussen op 't oogdat is iets wat je altijd moet proberen
bijsnijden aan de lege bovenkant, eventueel met de witbalans spelen zodat het oogwit ook echt wit isquote:Op zaterdag 20 december 2008 11:24 schreef zoom het volgende:
Poging om van een mislukte foto wat te maken , ben benieuwd wat jullie er van vinden , tips etc![]()
[ afbeelding ]
foto1, erg donker, maar dat heeft wel iets,quote:Op vrijdag 19 december 2008 21:41 schreef Metro2005 het volgende:
Heb nog een paar probeerseltjes:
Poging met kaarsen en gespeel met sluitertijd![]()
http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/100_0410.jpg
macro functie
http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/100_0516.jpg
Poging tot leuke compositie![]()
http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/100_0577.jpg
efteling![]()
http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/Picture033.jpg
Op / aanmerkingen zijn welkom! Foto's zijn gemaakt met een Kodak ZD710, met uitzondering van de laatste , die is gemaakt met een canon A510.
Een goede tip als je nog eens een foto maakt met een horizon erop. Zoom iets uit, of maak meerdere foto's op verschillende brandpunts afstanden. Wat je nu krijgt als je de horizon gaat rechtzetten is dat een deel van je onderwerp van de foto af valt.quote:Op dinsdag 23 december 2008 13:52 schreef DrD00m het volgende:
en qua compositie zelf? plek, timing ed?
Voor foto 2 was de bedoeling om het uitstekende deel in combinatie met die donkere lucht een beetje duister over te laten komen. Alleen op het moment dat ik de lucht goed had, kwamen de kleuren van de achtbaan niet echt naar voren. Misschien is dat dan wel een beperking van een compact cameratje?
hier nog 1
[ link | afbeelding ]
klikje voor groter formaat.
speel eens iets meer met de levels in Photoshop. hiermee krijg je veel mooiere kleuren, en raak je de grijszweem wat meer kwijt.quote:Op dinsdag 23 december 2008 12:17 schreef DrD00m het volgende:
Mantis rollercoaster
[ link | afbeelding ]
Wicked Twister
[ link | afbeelding ]
Klein afgelegen benzinestation langs de interstate in Ohio
[ link | afbeelding ]
Foto's zijn gemaakt met een Olympus Mju830 compact camera.
Meest mensen zetten hun foto's op Flickr (www.flickr.com). Die resized automatisch, en je kunt die foto's hier naar toe linken. Erg handig site.quote:Op woensdag 24 december 2008 17:56 schreef Apoc2003 het volgende:
Edit- Hoe krijg ik die foto's geresized zoals hierboven?
wat wil je met beoordelen?quote:Op donderdag 25 december 2008 12:15 schreef DW457 het volgende:
Even een stomme vraag tussendoor: kan je hier je foto's laten beoordelen?
mooie foto, niks meer aan doen!quote:Op woensdag 24 december 2008 21:12 schreef DrD00m het volgende:
Ik zet zelf mijn foto's ook op Flickr. Als je dan je foto aanklikt en kiest voor All Sizes kan je verschillende grotes kiezen. Ik doe dan zelf medium als plaatje en dat plaatje maak ik dan een link met als uitgangspunt de large (of original) size.
net nog met een foto gespeeld om de kleuren beter naar buiten te krijgen.
[ link | afbeelding ]
Mooi! Hopelijk ben ik vanaf morgen ook een beginner...quote:
Spannend!!quote:Op vrijdag 26 december 2008 23:11 schreef Zeus1981 het volgende:
[..]
Mooi! Hopelijk ben ik vanaf morgen ook een beginner...
quote:Op vrijdag 26 december 2008 23:50 schreef DW457 het volgende:
Een poging voor een portret:
[ afbeelding ]
Zeker. Wordt mijn eerste dSLR. Wil de Canon EOS 450D gaan kopen.quote:Op zaterdag 27 december 2008 13:08 schreef Logician het volgende:
[..]
Spannend!!
Ik vind deze zelf erg mooi
En heb je hem inmiddels binnen? Ik zit te twijfelen tussen deze en de 400D.quote:Op zaterdag 27 december 2008 13:18 schreef Zeus1981 het volgende:
[..]
Zeker. Wordt mijn eerste dSLR. Wil de Canon EOS 450D gaan kopen.
als je nu de foto's verkleind naar 610 pixels breed, kun je ze hier tussen de img tags zetten, kunnen we gewoon ze lekker in t topic zienquote:Op zaterdag 27 december 2008 18:23 schreef leniejj het volgende:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-VBCVJCDL.jpg
even wat uitgeprobeerd het is een van me eerste foto's
- er staat nog een ander paard in het hoekje
Ja, heb em binnenquote:Op zaterdag 27 december 2008 16:01 schreef Plakstrip het volgende:
[..]
En heb je hem inmiddels binnen? Ik zit te twijfelen tussen deze en de 400D.
Wat een droopyquote:Op zondag 28 december 2008 12:03 schreef Parapluuu het volgende:
[ afbeelding ]
Beetje uitgeprobeert
Ben er niet ontevreden over
Heb sinds 2 dagen een nieuw programmatje
Werkt uitstekend!
Het is bijna het zelfde dan Photoshop maar met iets minder functies
http://www.gimp.org/
Die eerste is een hartstikke mooie foto, wat je daar heel mooi doet, is de kijker een onderwerp geven om naar te kijken (de persoon in de rode jas) en die ook nog eens niet in het midden plaatsen. Ook je horizon staat mooi uit het midden. Zo krijg je een mooie diepte en kijkrichting in je plaatje. Prima!quote:Op dinsdag 30 december 2008 16:46 schreef nzw het volgende:
Ik ben benieuwd of het uploaden lukt. Vanmiddag eens voor het eerst foto's wezen maken.Vanmiddag ben ik met de diafragma wat aan het rommelen geweest.
[ afbeelding ]
en nog 1`
[ afbeelding ]
Gaarne wat feedback
Plus nog een vraagje wanneer is nu een hoge diafragma gewenst en wanneer een lage?
Je hebt nog veel je onderwerp in het midden staan, probeer het eens uit het midden te zetten, je foto kan er al heel anders door uit gaan zien.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:14 schreef Logician het volgende:
@nwz: Weinig commentaar op te leveren wat mij betreftMooi!
Een aantal foto's van vandaag rond zonsondergang, en een macro (sorrie voor de flooding btw)...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ligt allemaal aan wat je wilt gaan doen.quote:Op donderdag 1 januari 2009 20:52 schreef bathducki het volgende:
wat voor camera is het beste voor snel foto's achter mekaar schieten en niet al te duur?
ik zou graag beginner willen worden, ik ga ook fotografie studeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |