abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59978330
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 17:37 schreef Ynske het volgende:
ik zou de foto meer croppen de onscherpte van de rots op de voorgrond stoort me
daarnaast is de scherpte/diepte wel lekker
leuk dat je die voelsprietachtige dingen zo lekker ziet
Indd.. een stuk van onder en een klein stukje van rechts knippen denk ik.. misschien tot aan het punt waar ht groene begint
  dinsdag 8 juli 2008 @ 22:35:34 #102
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_59983876

Nu gecropped, maar ik ben er nog niet helemaal tevreden over. Croppen tot het punt waar het groen achter de rots begint gaat niet, dan snijdt de onderrand dwars door z'n onderkantje en pootjes heen, maar zo staat het beestje me net iets teveel middenop de foto.
  FOK!fotograaf woensdag 9 juli 2008 @ 05:53:16 #103
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_59988389
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 22:35 schreef Jojogirl het volgende:
[ afbeelding ]

Nu gecropped, maar ik ben er nog niet helemaal tevreden over. Croppen tot het punt waar het groen achter de rots begint gaat niet, dan snijdt de onderrand dwars door z'n onderkantje en pootjes heen, maar zo staat het beestje me net iets teveel middenop de foto.
Ik vind hem prettig zo! De plaatsing horizontaal gezien is misschien redelijk in het midden, maar dit stoort mij totaal niet omdat de verticale compositie juist erg fijn is met de vele ruimte boven z'n hoofdje!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_59989290
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 05:53 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Ik vind hem prettig zo! De plaatsing horizontaal gezien is misschien redelijk in het midden, maar dit stoort mij totaal niet omdat de verticale compositie juist erg fijn is met de vele ruimte boven z'n hoofdje!
Eens!
pi_59991921
Heeft ook nog iemand kritiek op mijn foto?
pi_59999521

recent probeersel
It's not the position you stand, It's the direction in wich you look !
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 9 juli 2008 @ 16:48:39 #107
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59999564
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 16:47 schreef De_Fotograaf het volgende:
afbeelding

recent probeersel
als je de [img ] [/img ] tags gebruikt kun je de foto mits je m verkleind hebt gewoon in t topic laten zien
hij is overigens niet scherp
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_60001731
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 11:48 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik vind hem een beetje krap als je begrijpt wat ik bedoel.
Ook had ik graag haar gezicht een stukje gezien.
De kleurkeuze vind ik hier wel mooi.
pi_60010889
= nevermind =

[ Bericht 63% gewijzigd door Timmos op 10-07-2008 04:19:57 ]
  donderdag 10 juli 2008 @ 13:04:38 #110
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_60017402
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 11:48 schreef DanseMacabre het volgende:
Ja hoor.
Ik vind 'm mooi.
Ben zelf niet zo'n fan van sepia, maar zwartwit. Maar verder is het gewoon echt een prima plaat. Lekker scherp, mooie weerspiegeling in het water, meisje vult het beeld goed. Helemaal
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_60054020
In my opinion I shouldn't be placing ''good'' DA's only..

So I'm gonna try to get every piece of thunder I shoot on DA so I can see how the pics improve.. IF they improve at all ..

Ofcourse, the only luck I have is bad luck.. So the thunder decided to tease me and go a few meters to the left.. Or else I would've had it..

Verhaaltje wat ik op DA heb toegevoegd..

Vorige keer had ik helemaal niks.. Nu heb ik dit.. Natuurlijk moet je wat kunnen gokken waar de volgende flits zal komen.. En ik zat er hier net naast ..

Scheve horizon weet ik [Maar anders was ik nog meer van de flits kwijt ] Stukjes bewogen boom is door de wind..

Is vanuit de deur geschoten.. Ik hoef voor mijzelf niet verder in dit weer voor onweer foto's.. Misschien ooit wel is .. Het is in ieder geval weer een stap verder dan mijn vorige onweer foto..
  zaterdag 12 juli 2008 @ 10:34:56 #112
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_60056071
Die Prairiehondjes in Blijdorp zijn echt Da Bom!!!

ik had ze ook laatst vastgelegd;

☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_60059645
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 01:13 schreef Timmos het volgende:
In my opinion I shouldn't be placing ''good'' DA's only..

So I'm gonna try to get every piece of thunder I shoot on DA so I can see how the pics improve.. IF they improve at all ..

Ofcourse, the only luck I have is bad luck.. So the thunder decided to tease me and go a few meters to the left.. Or else I would've had it..

Verhaaltje wat ik op DA heb toegevoegd..

[ afbeelding ]

Vorige keer had ik helemaal niks.. Nu heb ik dit.. Natuurlijk moet je wat kunnen gokken waar de volgende flits zal komen.. En ik zat er hier net naast ..

Scheve horizon weet ik [Maar anders was ik nog meer van de flits kwijt ] Stukjes bewogen boom is door de wind..

Is vanuit de deur geschoten.. Ik hoef voor mijzelf niet verder in dit weer voor onweer foto's.. Misschien ooit wel is .. Het is in ieder geval weer een stap verder dan mijn vorige onweer foto..
Het mooie vind ik het blauwe licht van de bliksem dat overgaat op het paarse. Echt jammer dat de bliksem er niet helemaal op staat
pi_60059667
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 10:34 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Die Prairiehondjes in Blijdorp zijn echt Da Bom!!!

ik had ze ook laatst vastgelegd;

[ afbeelding ]
Mooie foto.. m'n gevoel zegt dat je nog een klein beetje grijs aan de bovenkant / zijkant eruit moet knippen..
pi_60059741

Nog een redelijke foto die ik circa 3 weken geleden heb geschoten.. heb alleen de horizon rechter gezet.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 15:55:32 #116
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60060034
Netzon, ik heb hem in totaal ietsje warmer gemaakt, en de randen van de wolken iets benadrukt.
Verder zou ik gewoon dat onderste randje eraf croppen. Het lijkt nu net een mislukt kadertje. Ik vind het niet zoveel toevoegen eigenlijk.

Bewerking:
- warmtefilter
- shadows/highlights en dan niets highlighten, maar wat schaduw aangebracht

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_60061539
Hoi,
waar zou ik op moeten letten als ik de foto's wat levendiger/ sprekender wil maken?
Het lijkt mij geweldig om een foto's te kunnen maken die ook echt leuk zijn om te bekijken.
Een sprekend en levendig fotoalbum.

zaterdag 12 juli 2008 @ 17:44:19 #118
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60061660
Ten eerste op je achtergronden. Op al deze foto's is de achtergrond vrij rommelig. Probeer om goed te bepalen wat je nu precies wilt fotograferen, en of dat te realiseren is in de omstandigheden die je voor je ziet.. En dan het juiste standpunt te bepalen. Verder, als je kleine kindjes gaat fotograferen, zak eens door je knieen zodat je op ooghoogte komt. Ik vind je laatste foto de beste. Hoewel ook daar sprake is van achtergrondvervuiling, en je beter het jongetje om had kunnen draaien zodat ie met zijn snuit in de zon stond en jij met je rug naar de zon, dan was zijn gezicht niet zo donker geworden door de schaduw.
pi_60061769
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 17:44 schreef ElizabethR het volgende:
Ten eerste op je achtergronden. Op al deze foto's is de achtergrond vrij rommelig. Probeer om goed te bepalen wat je nu precies wilt fotograferen, en of dat te realiseren is in de omstandigheden die je voor je ziet.. En dan het juiste standpunt te bepalen. Verder, als je kleine kindjes gaat fotograferen, zak eens door je knieen zodat je op ooghoogte komt. Ik vind je laatste foto de beste. Hoewel ook daar sprake is van achtergrondvervuiling, en je beter het jongetje om had kunnen draaien zodat ie met zijn snuit in de zon stond en jij met je rug naar de zon, dan was zijn gezicht niet zo donker geworden door de schaduw.
Dat zijn heldere punten! dank je wel
Nu dat goed inprenten en mee oefenen zodat het ook makkelijker is om dat snel toe te kunnen passen of langs te lopen als je "acute of spontane" foto's maakt.
Spontane foto's van momenten die zo weer voorbij zijn (bv een kind dat op een erg leuke manier met een dier bezig is of wat voor moment dan ook dat je wilt vangen maar zo weer voorbij is) vind ik vaak het leukst.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 17:54:57 #120
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60061832
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 17:51 schreef Rimpelhond het volgende:

[..]

Spontane foto's van momenten die zo weer voorbij zijn (bv een kind dat op een erg leuke manier met een dier bezig is of wat voor moment dan ook dat je wilt vangen maar zo weer voorbij is) vind ik vaak het leukst.
Ben ik met je eens! En vaak is dan de achtergrond onvermijdelijk. Maar als je een camera met aardig wat pixels hebt kun je er met een fotobewerkingsprogramma vaak nog wel wat aan croppen of zelfs clonen, om zoveel mogelijk van storende achtergronden kwijt te raken. Een heel makkelijk en gratis te downloaden programmaatje daarvoor is Photofiltre
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 13 juli 2008 @ 10:15:31 #121
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_60071283
ik weet niet met wat voor camera je schiet rimpelhond, maar je kunt vaak ook door een kleiner diafragmagetal te gebruiken ervoor zorgen dat de achtergrond onscherper word. hierdoor word t ook vaak al rustiger
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_60128242

Weet iemand hoe ik het net wat kleurrijker kan krijgen?
  dinsdag 15 juli 2008 @ 20:22:44 #123
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60128874
Ik ben bang dat er weinig aan te doen is, hij is gewoon behoorlijk slecht belicht. Maar je zou kunnen proberen om de brightness wat op te schroeven, of de levels aan te passen, hoewel dan de zon nog uitgebetener raakt, en daarna de saturatie wat op te schroeven. Maar die lelijke lensflare wordt daar ook alleen maar feller van.

Zo ongeveer

Ik weet niet wat voor camera je gebruikt, maar tegen de zon in fotograferen is altijd een ramp, die je wat kunt opvangen als je voorzien bent van een UV filter en een polarisatiefilter om spiegelingen tegen te gaan, en zelfs een grijsfilter kunnen allemaal goed helpen, en zelfs dan moet je nog met een hoop rekening houden, zodat je misschien wel zult moeten flitsen om onderwerpen op de voorgrond uit het silhouet te krijgen. En natuurlijk een zonnekap gebruiken!

[ Bericht 16% gewijzigd door ElizabethR op 15-07-2008 20:40:46 ]
pi_60129468
thanks voor de tip. Ik heb een canon 450D met kitlens. Maar geen zonnekap. Toch maar eens aanschaffen vrees ik
pi_60132090
Deze foto vanmiddag gemaakt.

Hier staat een grotere versie

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2008 22:24:46 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')