ik zou als ik jou was eerst eens met je foto door iets van photoshop gaan ofzoquote:Op donderdag 24 juli 2008 19:09 schreef Mich92 het volgende:
[..]
Zo een heb k ook. Maar dan anders
.
[ afbeelding ]
Het bord bovenin moet je ff niet meerekenen, die moet er nog af.
+1 voor de heldere foto...quote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:51 schreef Danny het volgende:
Wat willen we drinken, zeven dagen lang....
[ afbeelding ]
Ik dacht precies hetzelfde..bovendien ziet alles er nogal wit uit en moet het wat verder 'ingekleurd' wordenquote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:57 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik zou als ik jou was eerst eens met je foto door iets van photoshop gaan ofzo
wat bijsnijden wat met je levels spelen (hij is nu ietwat richting het overbelichte aan)
wat kleur aanpassen
dan word de foto vanzelf een stuk aantrekkelijker
Nope, kiprestaurant piri piri bij Zwolle (Rouveen)quote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:54 schreef stbabylon het volgende:
eh, geen bier, maar Grolsch
Danny, Sally O'Brians?
Bij de Lichtmisquote:Op vrijdag 25 juli 2008 13:08 schreef Danny het volgende:
[..]
Nope, kiprestaurant piri piri bij Zwolle (Rouveen)
Beetje snapshots wel, maar niet serieus. Ben nog steeds niet erg serieus trouwens, maar zit wel te denken een cursusje aan de fotovakschool te volgen ofzo.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:31 schreef eer-ik het volgende:
Danny, ben je net gaan fotograferen of doe je dat al langer?
Okquote:Op vrijdag 25 juli 2008 20:15 schreef Danny het volgende:
[..]
Beetje snapshots wel, maar niet serieus. Ben nog steeds niet erg serieus trouwens, maar zit wel te denken een cursusje aan de fotovakschool te volgen ofzo.
Enige wat ik jammer vind is die lantaarnpaal voor de taxiquote:Op vrijdag 25 juli 2008 19:32 schreef blomst het volgende:
Voor het eerst gebrobeert één kleur terug te halen:
[ afbeelding ]
Commentaar is welkom.
Ja dat is ook jammer, maar ik was allang blij dat het me lukte zonder mensen die voorbijlopen.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 20:25 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Enige wat ik jammer vind is die lantaarnpaal voor de taxiVerder lekker plaatje hoor
Lekker engelse uitstraling zo.
Hij zag er idd té licht uitquote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:57 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik zou als ik jou was eerst eens met je foto door iets van photoshop gaan ofzo
wat bijsnijden wat met je levels spelen (hij is nu ietwat richting het overbelichte aan)
wat kleur aanpassen
dan word de foto vanzelf een stuk aantrekkelijker
Mooi!quote:Op zaterdag 26 juli 2008 10:43 schreef Danny het volgende:
Geïnspireerd door de telefooncellen van blomst:
[ afbeelding ]
aangepast op wat groter formaat. (photobucket werkt niet echt lekkerquote:Op maandag 11 augustus 2008 18:55 schreef Ynske het volgende:
je eerste foto doen t niet
en ze mogen wel wat kleiner qua formaat, houd maar gewoon de standaard 610 pix breed aan
quote:Op zaterdag 12 juli 2008 01:13 schreef Timmos het volgende:
In my opinion I shouldn't be placing ''good'' DA's only..
So I'm gonna try to get every piece of thunder I shoot on DA so I can see how the pics improve.. IF they improve at all ..
Ofcourse, the only luck I have is bad luck.. So the thunder decided to tease me and go a few meters to the left.. Or else I would've had it..
Verhaaltje wat ik op DA heb toegevoegd..
[ afbeelding ]
Vorige keer had ik helemaal niks.. Nu heb ik dit.. Natuurlijk moet je wat kunnen gokken waar de volgende flits zal komen.. En ik zat er hier net naast..
Scheve horizon weet ik [Maar anders was ik nog meer van de flits kwijt] Stukjes bewogen boom is door de wind..
Is vanuit de deur geschoten.. Ik hoef voor mijzelf niet verder in dit weer voor onweer foto's.. Misschien ooit wel is.. Het is in ieder geval weer een stap verder dan mijn vorige onweer foto..
1. compositie wel grappig, misschien nog iets lager schieten maar ik vind de kleuren erg flets en het licht niet mooi. Zeker nabewerken voor een toonbaar resultaat.quote:Op maandag 11 augustus 2008 18:54 schreef Metro2005 het volgende:
Ook maar even een paar foto's waar ik graag wat opbouwende kritiek op wil krijgen :
http://i119.photobucket.c(...)05/Afbeelding018.jpg
http://i119.photobucket.c(...)05/Afbeelding333.jpg
http://i119.photobucket.c(...)05/Afbeelding336.jpg
http://i119.photobucket.c(...)05/Afbeelding339.jpg
Ik vind op je eerste foto de borsten (vooral haar linker (kijkers rechts)) niet mooi overkomen.. Ook de pose zelf staat me tegen.quote:
Veel te lange sluitertijd, dan krijg je bewegingsonscherpte door bewegingen van de handen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:59 schreef ElizabethR het volgende:
Wat is er precies misgegaan bij deze foto??
[ afbeelding ]
Als je de flitser uit zet, komen de kleuren er beter uit. In het geval dat het wat later op de avond wordt -> lampje in de buurt zetten ofzo?quote:Op maandag 18 augustus 2008 22:38 schreef Smeej het volgende:
ik heb deze gemaakt van onze kitten...
[ afbeelding ]
http://www.kampie.info/fotografie/compositie.htm hier staat wel enige informatie over de "Derden regel", diagonaal lijnen, perspectief e.d. staat vast wel interessante info tussen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 16:40 schreef Apoc2003 het volgende:
Hier ook een beginner! Ben bekend met de basics van m'n camera (ixus 850) en van photoshop (cs3), maar ik ben niet tevreden over mijn fotografie skills. Ik zou graag wat oefenen met composities en verschillende standpunten, maar ik weet eigenlijk niet precies hoe en waar ik moet beginnen.
Weet iemand van jullie een goed begin punt? Bijvoorbeeld een website met heldere tutorials, of iets anders? Ik zal het resultaat tzt hier posten.
Makro heb ik met opzet gedaan, want dan krijg je meer diepte/scherpte..maar ik vind dit juist een mooi effect hequote:Op dinsdag 16 september 2008 14:01 schreef dutchie het volgende:
Makro had je helemaal niet nodig gehad. Makro is voor kleinere objecten. Dat is een kat niet echt toch?
Ik denk dat het daarmee te maken heeft. Laag F-getal (diafragma) waardoor klein gedeelte scherp wordt. Combinatie van die twee misschien.
De compositie kan een heel stuk beter. Of denk ik niet artistiek genoeg. Ik begrijp hem in ieder geval niet.quote:Op woensdag 10 september 2008 23:00 schreef iPeter het volgende:
Wat vinden jullie van deze foto ? En wat kan er beter ?
[ afbeelding ]
Hehe, dankje.quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:15 schreef SaiG het volgende:
Hey...
@Obscurus... de eerste foto vind ik erg mooi, het feit dat hij niet helemaal in het midden loopt en de bretels rood zijn pakt heel goed uit. Op de 2e foto stoort het bordje naast zijn hoofd me best... weet niet waarom, leidt voor mij erg af.
Ben al poosje bezig met kiekjes maken, maar wil toch wat meer gaan doen... Ga binnenkort nieuwe camera halen, maar vandaag zelfportret geschoten waar ik graag kritiek op wil hebben!!! Tenslotte leer je terwijl je doet
[ afbeelding ]
Die is iid veel beter kwa belichting!quote:Op zaterdag 20 september 2008 14:51 schreef SaiG het volgende:
Malmö, altijd leuk... mijn ouders gaan elk jaar zo'n 2 keer naar Zweden, dan rijden we d'r altijd doorheenthanx voor je antwoord... Mjah, ik maak nogal vaak foto's die iets te overbelicht zijn denk ik zelf... moet daar nog veel aan doen...
Hier nog een foto van tijdje terug, mijn nichtje was hier en die heb ik overal en nergens neergezet...
[ afbeelding ]
grote versie: http://fiig.deviantart.com/art/my-little-niece2-98362077
mijn eerste gevoel is dat er niet genoeg licht binnen kon vallen in door de F5quote:Op woensdag 24 september 2008 10:50 schreef dutchie het volgende:
Sja, ben ik toch nog weer een keer hier.
Heb gister geprobeerd wat foto's te nemen in mijn showroom. Gewoon even simpele kiekjes om een beeld te geven vd collectie.
Camera op statief gezet, Iso op 100, F5.0 op AV-stand, sluitertijd daardoor 1/13. Verder geen extra belichting gebruikt. Focus op linkerborst. En het is gewoon niet scherp ondanks het statief en bakken licht die hier binnen vallen. Enig idee hoe dat kan?
Heb verder niets aan de foto's gedaan, zoals je ze hier ziet zijn geschoten, niet bewerkt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je hebt in ieder geval erg veel tegenlicht, lijkt me dat je hier nog wel e.a. kunt doen.quote:Op woensdag 24 september 2008 10:50 schreef dutchie het volgende:
Sja, ben ik toch nog weer een keer hier.
Heb gister geprobeerd wat foto's te nemen in mijn showroom. Gewoon even simpele kiekjes om een beeld te geven vd collectie.
Camera op statief gezet, Iso op 100, F5.0 op AV-stand, sluitertijd daardoor 1/13. Verder geen extra belichting gebruikt. Focus op linkerborst. En het is gewoon niet scherp ondanks het statief en bakken licht die hier binnen vallen. Enig idee hoe dat kan?
Heb verder niets aan de foto's gedaan, zoals je ze hier ziet zijn geschoten, niet bewerkt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
inflitsen zou idd kunnen helpenquote:Op woensdag 24 september 2008 14:41 schreef dutchie het volgende:
Erasmo, EOS 400D met sigma 17 -70. Maar niks gezoomed.
Ynske en Slashme, da's dus het probleem er komt overal licht vandaan. Licht van voor, achter en zijkant. Plafondverlichting zijn van die grote spots met halogeenlampen erin.
Helpt flitsen dan in dit geval juist wel?
Onscherpte kan uit verschillende dingen voortkomen, namelijk: bewegingsonscherpte (door de beweging van het onderwerp dat je fotografeert of beweging van jezelf) en onscherpte doordat de camera niet goed heeft gefocussed.quote:Op donderdag 25 september 2008 16:16 schreef colorito1986 het volgende:
Ik heb sinds 2 dagen de Fuji Finepix S9600 en ik vind het een fijn ding. Alleen moet ik nog heel erg wennen aan alle mogelijkheden e.d. Ik heb net wat foto's genomen in de tuin en na het bekijken ervan, ben ik een beetje teleurgesteld. Veel foto's zijn onscherp. Ik weet dat ik nog 'steady hands' moet krijgen, maar mss heeft iemand hier nog andere tips? Bijv. ook qua instellingen van de camera e.d.? Heb nu vooral op P & M geschoten en heb verder niets veranderd. Van het weekend ook nog maar de handleiding lezen want heb daar nog geen tijd voor gehad. Maar iemand nog andere tips?
Ugh haal die tekst weg! Té kitsch!quote:Op zaterdag 20 september 2008 14:51 schreef SaiG het volgende:
Malmö, altijd leuk... mijn ouders gaan elk jaar zo'n 2 keer naar Zweden, dan rijden we d'r altijd doorheenthanx voor je antwoord... Mjah, ik maak nogal vaak foto's die iets te overbelicht zijn denk ik zelf... moet daar nog veel aan doen...
Hier nog een foto van tijdje terug, mijn nichtje was hier en die heb ik overal en nergens neergezet...
[ afbeelding ]
grote versie: http://fiig.deviantart.com/art/my-little-niece2-98362077
Thanks voor je hulp alvast. Hier wat fototjes van vandaag.quote:Op donderdag 25 september 2008 16:50 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Onscherpte kan uit verschillende dingen voortkomen, namelijk: bewegingsonscherpte (door de beweging van het onderwerp dat je fotografeert of beweging van jezelf) en onscherpte doordat de camera niet goed heeft gefocussed.
Kun je misschien even een voorbeeldje plaatsen? Dan kunnen we gerichter helpen.
quote:Op donderdag 25 september 2008 19:10 schreef colorito1986 het volgende:
[..]
Thanks voor je hulp alvast. Hier wat fototjes van vandaag.
Deze is weer iets scherper, terwijl ze vlak na elkaar zijn gemaakt.
Bij deze snap ik niet dat de grond zo wit is. Heeft dit met de witbalans te maken? Hoe kan ik dit anders instellen? Verder vind ik de kleuren ook wat vaag en is alles gewoon onscherp.
en waar slaat dat dan op?quote:Op donderdag 25 september 2008 17:06 schreef Roi het volgende:
[..]
Ugh haal die tekst weg! Té kitsch!
De foto is erg mooi, maar de tekst verknalt alles. Alsof de kijker opgedrongen wordt wat die moet denken. Dat werkt nooit.quote:Op donderdag 25 september 2008 20:08 schreef SaiG het volgende:
[..]
en waar slaat dat dan op?
Dacht dat we hier waren voor de foto's, maar oké...
Sorry dat mijn mening je niet bevalt, maar vraag dan niet om onze meningquote:Op donderdag 25 september 2008 21:12 schreef SaiG het volgende:
dat is al een ander soort antwoord dan "te kitsch" .... daar heeft iemand tenminste wat aan
Zachtjes inflitsen zal de schaduwen doen oplichten.quote:Op donderdag 25 september 2008 21:12 schreef SaiG het volgende:
Nog foto van mijn zoon (8 maanden)... vond de lichtinval erg mooi, maar nu krijg je hele erge schaduwen op zijn gezicht, weet iemand hoe ik dit kan veranderen?
[ afbeelding ]
Geen idee....Maar anderen vast wel!!quote:Op donderdag 25 september 2008 21:12 schreef SaiG het volgende:
dat is al een ander soort antwoord dan "te kitsch" .... daar heeft iemand tenminste wat aan
Sorry dan... ik reageerde op zijn foto en zijn tekst, en het was niet de bedoeling iemand iets op te dringen, daar ben ik hier niet voor
Nog foto van mijn zoon (8 maanden)... vond de lichtinval erg mooi, maar nu krijg je hele erge schaduwen op zijn gezicht, weet iemand hoe ik dit kan veranderen?
[ afbeelding ]
lijkt of de auto-focus uit staat.quote:
Eerder een gebrek aan scherptediepte met f/3.2quote:Op donderdag 2 oktober 2008 22:02 schreef Dutch50 het volgende:
[..]
lijkt of de auto-focus uit staat.
Zulke kleuren bedoel je? http://i.fok.nl/userpics/195452/oostvaarders3..jpgquote:Op maandag 8 december 2008 09:51 schreef Ynske het volgende:
opzich een lekkere plaat, hij is ietwat te oranje voor mijn smaak, metname dan het water.
misschien een verloopfiltertje gebruiken bij het water
heel fijn dat je selectiever word,je begint na te denken over hetgeen je vast wil leggen
probeer om in je hoofd het beeld vast voor te bereiden van wat je wilt, en ga dan stoeien met het vastleggen ervan
moet je [img] http://www.hierstaatjeplaatje.nl/plaatje.jpg [/img] doen bij elk plaatjequote:Op dinsdag 9 december 2008 14:28 schreef WeSCheadfoons het volgende:
Gisteren heb ik in een vlaag van inspiratie deze foto gemaakt! Kritiek tips etc.. graag welcome, ik wil de foto nog beter maken, maar ik weet niet hoe of wat? (dit is gewoon een vlaag en een poging van iets leuks maken)
http://i.fok.nl/userpics//237648/orginal-small.jpg (orgineel)
http://i.fok.nl/userpics//237648/Japanees-footphone-high.jpg (bewerkt)
Dit is mijn eerste post, dus ik weet niet hoe je de foto's er in 1x in kan zetten?
Is dat geen plagiaat? Van welke leverancier is deze photoshop dan?quote:Op maandag 8 december 2008 15:07 schreef Netstorm het volgende:
[..]
ik gebruik een andere photoshop ( niet adobe ) dus weet niet echt hoe ik een ' verloopfilter' eroverheen moet gooien![]()
quote:Op dinsdag 9 december 2008 17:37 schreef slashyou het volgende:
[..]
Is dat geen plagiaat? Van welke leverancier is deze photoshop dan?
allereerst, foto1 gewoon niet laten zienquote:Op dinsdag 9 december 2008 14:28 schreef WeSCheadfoons het volgende:
Gisteren heb ik in een vlaag van inspiratie deze foto gemaakt! Kritiek tips etc.. graag welcome, ik wil de foto nog beter maken, maar ik weet niet hoe of wat? (dit is gewoon een vlaag en een poging van iets leuks maken)
[ afbeelding ] (orgineel)
[ afbeelding ] (bewerkt)
Dit is mijn eerste post, dus ik weet niet hoe je de foto's er in 1x in kan zetten?
quote:Op dinsdag 9 december 2008 17:48 schreef Ynske het volgende:
[..]
allereerst, foto1 gewoon niet laten zien
de bewerkte versie ziet er stukken beter uit, lekkere compositie en de kleuren mogen er zeker wel zijn
Gimp is geen photoshop.quote:Op dinsdag 9 december 2008 17:47 schreef Ynske het volgende:
[..]t gaat toch om t beeld
misschien gebruikt hij gimp oid.
nee. begin maar meteen iedereen die photoshop illegaal gebruikt aan te gevenquote:
Wel met je eens.. maar juist daarom zijn mensen zoals ik nogal kritisch; en dat bewijst het maar weer : Van elke lelijke foto kun je met photoshop een goeie plaat van maken.quote:Op dinsdag 9 december 2008 17:48 schreef Ynske het volgende:
[..]
allereerst, foto1 gewoon niet laten zien
de bewerkte versie ziet er stukken beter uit, lekkere compositie en de kleuren mogen er zeker wel zijn
je moet tussen de img tags alleen dit stuk zetten : http://farm4.static.flickr.com/3245/3099318785_38f250a952_b.jpgquote:Op donderdag 11 december 2008 10:46 schreef JaneM het volgende:
Dit is de eerste foto die ik hier op fok plaats... Ben benieuwd wat voor tips jullie hebben![]()
[ [url=http://http://www.flickr.com/photos/32416230@N05/3099318785/sizes/l/in/photostream/]afbeelding[/url] ]
M'n gevoel zegt dat je een iets andere hoek moet pakken.. maar ik weet dat niet zo zekerquote:Op donderdag 11 december 2008 10:46 schreef JaneM het volgende:
Dit is de eerste foto die ik hier op fok plaats... Ben benieuwd wat voor tips jullie hebben![]()
[ [url=http://http://www.flickr.com/photos/32416230@N05/3099318785/sizes/l/in/photostream/]afbeelding[/url] ]
Mooie foto! Toch een paar opmerkingen:quote:Op donderdag 11 december 2008 10:46 schreef JaneM het volgende:
Wat is het verschil tussen die 2 dan?quote:Op donderdag 11 december 2008 13:06 schreef L0we het volgende:
[..]
Mooie foto! Toch een paar opmerkingen:
Het onderwerp staat nu precies in het midden, als je hem in dit geval meer naar links had geplaatst wordt het geheel wat leuker om naar te kijken denk ik.
Verder vind ik de portretstand hier niet heel goed uitpakken, als je hem op landschapsmodus neemt zie je meer de leegte waar hij in kijkt. Zo zou ik het doen, denk ik![]()
portret is rechtop staanquote:Op donderdag 11 december 2008 13:19 schreef Netstorm het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen die 2 dan?![]()
Verder ben ik het wel met je eens; je mist de 'leegte' waar hij naar kijkt.
Ongeacht hoe je de camera vasthoudt? Wel heel erg fijn om dat dan te wetenquote:Op donderdag 11 december 2008 13:23 schreef Ynske het volgende:
[..]
portret is rechtop staan
landschap is liggend
k ben het er overigens niet zo mee eens dat het een mooie foto is
de foto is erg donker hier, weinig spannends aan
probeer eens met je belichting te spelen, en probeer goed te kijken naar de compositie die je gebruikt
denk er dan meteen aan dat het prettig is voor de kijker om meer ruimte in de kijkrichting van de geportretteerde dan achter deze persoon
als je je camera gewoon in handen hebt is het landscapequote:Op donderdag 11 december 2008 13:24 schreef Netstorm het volgende:
[..]
Ongeacht hoe je de camera vasthoudt? Wel heel erg fijn om dat dan te weten
Ahh zo.. ik dacht dat je de opnamemodus bedoeldequote:Op donderdag 11 december 2008 13:30 schreef Ynske het volgende:
[..]
als je je camera gewoon in handen hebt is het landscape
als je je camera een kwartslag draait is t portrait
Ik vind hem ook een tikkie donker in de donkere vlakken. Als je hem hebt genomen in RAW kun je de belichting ook in je RAW-editor (CameraRAW of iets dergelijks) aanpassen. Mogelijk worden z'n gezicht en z'n hand dan weer wat te licht; kwestie van uitproberen. Verder is de foto qua compositie een beetje ongelukkig: zoals gezegd staat het onderwerp nogal veel in het midden van het kader. De foto wordt interessanter als je hem aan de linkerkant zou laten eindigen vlak achter zijn elleboog. Dan verlies je helaas wel het streepje sneeuw op die muur en bovendien weet ik niet wat er zich rechts van hem bevindt.quote:Op donderdag 11 december 2008 10:46 schreef JaneM het volgende:
Oog onscherp - en er zit wat vloeistof op je wang.quote:Op maandag 15 december 2008 22:54 schreef Puala het volgende:
[ afbeelding ]
Heb een olympus E510 met 2 verschillende lenzen. Foto is al wat ouder, ben benieuwd wat anderen er van vinden. Alle kritiek is welkom
Dacht dat ik naar mijn eigen foto aan het kijken wasquote:Op dinsdag 16 december 2008 12:34 schreef Heartbeat het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is een van de eerste foto's met mn nieuwe camera, iemand tips?
Oog onscherp heb je gelijk in, maar enig idee hoe ik dat voortaan kan voorkomen?quote:Op maandag 15 december 2008 23:08 schreef Ronalld het volgende:
[..]
Oog onscherp - en er zit wat vloeistof op je wang.
hmm oog is niet onscherp, die is niet onscherper dan andere delen van de foto.quote:Op donderdag 18 december 2008 09:13 schreef Puala het volgende:
[..]
Oog onscherp heb je gelijk in, maar enig idee hoe ik dat voortaan kan voorkomen?
Mjah, volgende keer maar weer proberen dusquote:Op donderdag 18 december 2008 09:19 schreef dork22 het volgende:
[..]
hmm oog is niet onscherp, die is niet onscherper dan andere delen van de foto.
't makkelijke antwoord luidt: focussen op 't oogdat is iets wat je altijd moet proberen
bijsnijden aan de lege bovenkant, eventueel met de witbalans spelen zodat het oogwit ook echt wit isquote:Op zaterdag 20 december 2008 11:24 schreef zoom het volgende:
Poging om van een mislukte foto wat te maken , ben benieuwd wat jullie er van vinden , tips etc![]()
[ afbeelding ]
foto1, erg donker, maar dat heeft wel iets,quote:Op vrijdag 19 december 2008 21:41 schreef Metro2005 het volgende:
Heb nog een paar probeerseltjes:
Poging met kaarsen en gespeel met sluitertijd![]()
http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/100_0410.jpg
macro functie
http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/100_0516.jpg
Poging tot leuke compositie![]()
http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/100_0577.jpg
efteling![]()
http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/Picture033.jpg
Op / aanmerkingen zijn welkom! Foto's zijn gemaakt met een Kodak ZD710, met uitzondering van de laatste , die is gemaakt met een canon A510.
Een goede tip als je nog eens een foto maakt met een horizon erop. Zoom iets uit, of maak meerdere foto's op verschillende brandpunts afstanden. Wat je nu krijgt als je de horizon gaat rechtzetten is dat een deel van je onderwerp van de foto af valt.quote:Op dinsdag 23 december 2008 13:52 schreef DrD00m het volgende:
en qua compositie zelf? plek, timing ed?
Voor foto 2 was de bedoeling om het uitstekende deel in combinatie met die donkere lucht een beetje duister over te laten komen. Alleen op het moment dat ik de lucht goed had, kwamen de kleuren van de achtbaan niet echt naar voren. Misschien is dat dan wel een beperking van een compact cameratje?
hier nog 1
[ link | afbeelding ]
klikje voor groter formaat.
speel eens iets meer met de levels in Photoshop. hiermee krijg je veel mooiere kleuren, en raak je de grijszweem wat meer kwijt.quote:Op dinsdag 23 december 2008 12:17 schreef DrD00m het volgende:
Mantis rollercoaster
[ link | afbeelding ]
Wicked Twister
[ link | afbeelding ]
Klein afgelegen benzinestation langs de interstate in Ohio
[ link | afbeelding ]
Foto's zijn gemaakt met een Olympus Mju830 compact camera.
Meest mensen zetten hun foto's op Flickr (www.flickr.com). Die resized automatisch, en je kunt die foto's hier naar toe linken. Erg handig site.quote:Op woensdag 24 december 2008 17:56 schreef Apoc2003 het volgende:
Edit- Hoe krijg ik die foto's geresized zoals hierboven?
wat wil je met beoordelen?quote:Op donderdag 25 december 2008 12:15 schreef DW457 het volgende:
Even een stomme vraag tussendoor: kan je hier je foto's laten beoordelen?
mooie foto, niks meer aan doen!quote:Op woensdag 24 december 2008 21:12 schreef DrD00m het volgende:
Ik zet zelf mijn foto's ook op Flickr. Als je dan je foto aanklikt en kiest voor All Sizes kan je verschillende grotes kiezen. Ik doe dan zelf medium als plaatje en dat plaatje maak ik dan een link met als uitgangspunt de large (of original) size.
net nog met een foto gespeeld om de kleuren beter naar buiten te krijgen.
[ link | afbeelding ]
Mooi! Hopelijk ben ik vanaf morgen ook een beginner...quote:
Spannend!!quote:Op vrijdag 26 december 2008 23:11 schreef Zeus1981 het volgende:
[..]
Mooi! Hopelijk ben ik vanaf morgen ook een beginner...
quote:Op vrijdag 26 december 2008 23:50 schreef DW457 het volgende:
Een poging voor een portret:
[ afbeelding ]
Zeker. Wordt mijn eerste dSLR. Wil de Canon EOS 450D gaan kopen.quote:Op zaterdag 27 december 2008 13:08 schreef Logician het volgende:
[..]
Spannend!!
Ik vind deze zelf erg mooi
En heb je hem inmiddels binnen? Ik zit te twijfelen tussen deze en de 400D.quote:Op zaterdag 27 december 2008 13:18 schreef Zeus1981 het volgende:
[..]
Zeker. Wordt mijn eerste dSLR. Wil de Canon EOS 450D gaan kopen.
als je nu de foto's verkleind naar 610 pixels breed, kun je ze hier tussen de img tags zetten, kunnen we gewoon ze lekker in t topic zienquote:Op zaterdag 27 december 2008 18:23 schreef leniejj het volgende:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-VBCVJCDL.jpg
even wat uitgeprobeerd het is een van me eerste foto's
- er staat nog een ander paard in het hoekje
Ja, heb em binnenquote:Op zaterdag 27 december 2008 16:01 schreef Plakstrip het volgende:
[..]
En heb je hem inmiddels binnen? Ik zit te twijfelen tussen deze en de 400D.
Wat een droopyquote:Op zondag 28 december 2008 12:03 schreef Parapluuu het volgende:
[ afbeelding ]
Beetje uitgeprobeert
Ben er niet ontevreden over
Heb sinds 2 dagen een nieuw programmatje
Werkt uitstekend!
Het is bijna het zelfde dan Photoshop maar met iets minder functies
http://www.gimp.org/
Die eerste is een hartstikke mooie foto, wat je daar heel mooi doet, is de kijker een onderwerp geven om naar te kijken (de persoon in de rode jas) en die ook nog eens niet in het midden plaatsen. Ook je horizon staat mooi uit het midden. Zo krijg je een mooie diepte en kijkrichting in je plaatje. Prima!quote:Op dinsdag 30 december 2008 16:46 schreef nzw het volgende:
Ik ben benieuwd of het uploaden lukt. Vanmiddag eens voor het eerst foto's wezen maken.Vanmiddag ben ik met de diafragma wat aan het rommelen geweest.
[ afbeelding ]
en nog 1`
[ afbeelding ]
Gaarne wat feedback
Plus nog een vraagje wanneer is nu een hoge diafragma gewenst en wanneer een lage?
Je hebt nog veel je onderwerp in het midden staan, probeer het eens uit het midden te zetten, je foto kan er al heel anders door uit gaan zien.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:14 schreef Logician het volgende:
@nwz: Weinig commentaar op te leveren wat mij betreftMooi!
Een aantal foto's van vandaag rond zonsondergang, en een macro (sorrie voor de flooding btw)...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |