hmm oog is niet onscherp, die is niet onscherper dan andere delen van de foto.quote:Op donderdag 18 december 2008 09:13 schreef Puala het volgende:
[..]
Oog onscherp heb je gelijk in, maar enig idee hoe ik dat voortaan kan voorkomen?
Mjah, volgende keer maar weer proberen dusquote:Op donderdag 18 december 2008 09:19 schreef dork22 het volgende:
[..]
hmm oog is niet onscherp, die is niet onscherper dan andere delen van de foto.
't makkelijke antwoord luidt: focussen op 't oogdat is iets wat je altijd moet proberen
bijsnijden aan de lege bovenkant, eventueel met de witbalans spelen zodat het oogwit ook echt wit isquote:Op zaterdag 20 december 2008 11:24 schreef zoom het volgende:
Poging om van een mislukte foto wat te maken , ben benieuwd wat jullie er van vinden , tips etc![]()
[ afbeelding ]
foto1, erg donker, maar dat heeft wel iets,quote:Op vrijdag 19 december 2008 21:41 schreef Metro2005 het volgende:
Heb nog een paar probeerseltjes:
Poging met kaarsen en gespeel met sluitertijd![]()
http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/100_0410.jpg
macro functie
http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/100_0516.jpg
Poging tot leuke compositie![]()
http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/100_0577.jpg
efteling![]()
http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/Picture033.jpg
Op / aanmerkingen zijn welkom! Foto's zijn gemaakt met een Kodak ZD710, met uitzondering van de laatste , die is gemaakt met een canon A510.
Een goede tip als je nog eens een foto maakt met een horizon erop. Zoom iets uit, of maak meerdere foto's op verschillende brandpunts afstanden. Wat je nu krijgt als je de horizon gaat rechtzetten is dat een deel van je onderwerp van de foto af valt.quote:Op dinsdag 23 december 2008 13:52 schreef DrD00m het volgende:
en qua compositie zelf? plek, timing ed?
Voor foto 2 was de bedoeling om het uitstekende deel in combinatie met die donkere lucht een beetje duister over te laten komen. Alleen op het moment dat ik de lucht goed had, kwamen de kleuren van de achtbaan niet echt naar voren. Misschien is dat dan wel een beperking van een compact cameratje?
hier nog 1
[ link | afbeelding ]
klikje voor groter formaat.
speel eens iets meer met de levels in Photoshop. hiermee krijg je veel mooiere kleuren, en raak je de grijszweem wat meer kwijt.quote:Op dinsdag 23 december 2008 12:17 schreef DrD00m het volgende:
Mantis rollercoaster
[ link | afbeelding ]
Wicked Twister
[ link | afbeelding ]
Klein afgelegen benzinestation langs de interstate in Ohio
[ link | afbeelding ]
Foto's zijn gemaakt met een Olympus Mju830 compact camera.
Meest mensen zetten hun foto's op Flickr (www.flickr.com). Die resized automatisch, en je kunt die foto's hier naar toe linken. Erg handig site.quote:Op woensdag 24 december 2008 17:56 schreef Apoc2003 het volgende:
Edit- Hoe krijg ik die foto's geresized zoals hierboven?
wat wil je met beoordelen?quote:Op donderdag 25 december 2008 12:15 schreef DW457 het volgende:
Even een stomme vraag tussendoor: kan je hier je foto's laten beoordelen?
mooie foto, niks meer aan doen!quote:Op woensdag 24 december 2008 21:12 schreef DrD00m het volgende:
Ik zet zelf mijn foto's ook op Flickr. Als je dan je foto aanklikt en kiest voor All Sizes kan je verschillende grotes kiezen. Ik doe dan zelf medium als plaatje en dat plaatje maak ik dan een link met als uitgangspunt de large (of original) size.
net nog met een foto gespeeld om de kleuren beter naar buiten te krijgen.
[ link | afbeelding ]
Mooi! Hopelijk ben ik vanaf morgen ook een beginner...quote:
Spannend!!quote:Op vrijdag 26 december 2008 23:11 schreef Zeus1981 het volgende:
[..]
Mooi! Hopelijk ben ik vanaf morgen ook een beginner...
quote:Op vrijdag 26 december 2008 23:50 schreef DW457 het volgende:
Een poging voor een portret:
[ afbeelding ]
Zeker. Wordt mijn eerste dSLR. Wil de Canon EOS 450D gaan kopen.quote:Op zaterdag 27 december 2008 13:08 schreef Logician het volgende:
[..]
Spannend!!
Ik vind deze zelf erg mooi
En heb je hem inmiddels binnen? Ik zit te twijfelen tussen deze en de 400D.quote:Op zaterdag 27 december 2008 13:18 schreef Zeus1981 het volgende:
[..]
Zeker. Wordt mijn eerste dSLR. Wil de Canon EOS 450D gaan kopen.
als je nu de foto's verkleind naar 610 pixels breed, kun je ze hier tussen de img tags zetten, kunnen we gewoon ze lekker in t topic zienquote:Op zaterdag 27 december 2008 18:23 schreef leniejj het volgende:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-VBCVJCDL.jpg
even wat uitgeprobeerd het is een van me eerste foto's
- er staat nog een ander paard in het hoekje
Ja, heb em binnenquote:Op zaterdag 27 december 2008 16:01 schreef Plakstrip het volgende:
[..]
En heb je hem inmiddels binnen? Ik zit te twijfelen tussen deze en de 400D.
Wat een droopyquote:Op zondag 28 december 2008 12:03 schreef Parapluuu het volgende:
[ afbeelding ]
Beetje uitgeprobeert
Ben er niet ontevreden over
Heb sinds 2 dagen een nieuw programmatje
Werkt uitstekend!
Het is bijna het zelfde dan Photoshop maar met iets minder functies
http://www.gimp.org/
Die eerste is een hartstikke mooie foto, wat je daar heel mooi doet, is de kijker een onderwerp geven om naar te kijken (de persoon in de rode jas) en die ook nog eens niet in het midden plaatsen. Ook je horizon staat mooi uit het midden. Zo krijg je een mooie diepte en kijkrichting in je plaatje. Prima!quote:Op dinsdag 30 december 2008 16:46 schreef nzw het volgende:
Ik ben benieuwd of het uploaden lukt. Vanmiddag eens voor het eerst foto's wezen maken.Vanmiddag ben ik met de diafragma wat aan het rommelen geweest.
[ afbeelding ]
en nog 1`
[ afbeelding ]
Gaarne wat feedback
Plus nog een vraagje wanneer is nu een hoge diafragma gewenst en wanneer een lage?
Je hebt nog veel je onderwerp in het midden staan, probeer het eens uit het midden te zetten, je foto kan er al heel anders door uit gaan zien.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:14 schreef Logician het volgende:
@nwz: Weinig commentaar op te leveren wat mij betreftMooi!
Een aantal foto's van vandaag rond zonsondergang, en een macro (sorrie voor de flooding btw)...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |