Indd.. een stuk van onder en een klein stukje van rechts knippen denk ik.. misschien tot aan het punt waar ht groene begintquote:Op dinsdag 8 juli 2008 17:37 schreef Ynske het volgende:
ik zou de foto meer croppen de onscherpte van de rots op de voorgrond stoort me
daarnaast is de scherpte/diepte wel lekker
leuk dat je die voelsprietachtige dingen zo lekker ziet
Ik vind hem prettig zo!quote:Op dinsdag 8 juli 2008 22:35 schreef Jojogirl het volgende:
[ afbeelding ]
Nu gecropped, maar ik ben er nog niet helemaal tevreden over. Croppen tot het punt waar het groen achter de rots begint gaat niet, dan snijdt de onderrand dwars door z'n onderkantje en pootjes heen, maar zo staat het beestje me net iets teveel middenop de foto.
Eens!quote:Op woensdag 9 juli 2008 05:53 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ik vind hem prettig zo!De plaatsing horizontaal gezien is misschien redelijk in het midden, maar dit stoort mij totaal niet omdat de verticale compositie juist erg fijn is met de vele ruimte boven z'n hoofdje!
als je de [img ] [/img ] tags gebruikt kun je de foto mits je m verkleind hebt gewoon in t topic laten zienquote:
Ik vind hem een beetje krap als je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op woensdag 9 juli 2008 11:48 schreef DanseMacabre het volgende:
Heeft ook nog iemand kritiek op mijn foto?
Ja hoor.quote:Op woensdag 9 juli 2008 11:48 schreef DanseMacabre het volgende:
Heeft ook nog iemand kritiek op mijn foto?
Het mooie vind ik het blauwe licht van de bliksem dat overgaat op het paarse. Echt jammer dat de bliksem er niet helemaal op staatquote:Op zaterdag 12 juli 2008 01:13 schreef Timmos het volgende:
In my opinion I shouldn't be placing ''good'' DA's only..
So I'm gonna try to get every piece of thunder I shoot on DA so I can see how the pics improve.. IF they improve at all ..
Ofcourse, the only luck I have is bad luck.. So the thunder decided to tease me and go a few meters to the left.. Or else I would've had it..
Verhaaltje wat ik op DA heb toegevoegd..
[ afbeelding ]
Vorige keer had ik helemaal niks.. Nu heb ik dit.. Natuurlijk moet je wat kunnen gokken waar de volgende flits zal komen.. En ik zat er hier net naast..
Scheve horizon weet ik [Maar anders was ik nog meer van de flits kwijt] Stukjes bewogen boom is door de wind..
Is vanuit de deur geschoten.. Ik hoef voor mijzelf niet verder in dit weer voor onweer foto's.. Misschien ooit wel is.. Het is in ieder geval weer een stap verder dan mijn vorige onweer foto..
Mooie foto.. m'n gevoel zegt dat je nog een klein beetje grijs aan de bovenkant / zijkant eruit moet knippen..quote:Op zaterdag 12 juli 2008 10:34 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Die Prairiehondjes in Blijdorp zijn echt Da Bom!!!
ik had ze ook laatst vastgelegd;
[ afbeelding ]
Dat zijn heldere punten! dank je welquote:Op zaterdag 12 juli 2008 17:44 schreef ElizabethR het volgende:
Ten eerste op je achtergronden. Op al deze foto's is de achtergrond vrij rommelig. Probeer om goed te bepalen wat je nu precies wilt fotograferen, en of dat te realiseren is in de omstandigheden die je voor je ziet.. En dan het juiste standpunt te bepalen. Verder, als je kleine kindjes gaat fotograferen, zak eens door je knieen zodat je op ooghoogte komt. Ik vind je laatste foto de beste. Hoewel ook daar sprake is van achtergrondvervuiling, en je beter het jongetje om had kunnen draaien zodat ie met zijn snuit in de zon stond en jij met je rug naar de zon, dan was zijn gezicht niet zo donker geworden door de schaduw.
Ben ik met je eens! En vaak is dan de achtergrond onvermijdelijk. Maar als je een camera met aardig wat pixels hebt kun je er met een fotobewerkingsprogramma vaak nog wel wat aan croppen of zelfs clonen, om zoveel mogelijk van storende achtergronden kwijt te raken. Een heel makkelijk en gratis te downloaden programmaatje daarvoor is Photofiltrequote:Op zaterdag 12 juli 2008 17:51 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
Spontane foto's van momenten die zo weer voorbij zijn (bv een kind dat op een erg leuke manier met een dier bezig is of wat voor moment dan ook dat je wilt vangen maar zo weer voorbij is) vind ik vaak het leukst.
quote:Op dinsdag 15 juli 2008 22:22 schreef aloa het volgende:
Deze foto vanmiddag gemaakt.
Hier staat een grotere versie
[ afbeelding ]
Ik vind hem iets te warm ingekleurd en komt dan niet meer realistisch overquote:Op zaterdag 12 juli 2008 15:55 schreef ElizabethR het volgende:
Netzon, ik heb hem in totaal ietsje warmer gemaakt, en de randen van de wolken iets benadrukt.
Verder zou ik gewoon dat onderste randje eraf croppen. Het lijkt nu net een mislukt kadertje. Ik vind het niet zoveel toevoegen eigenlijk.
Bewerking:
- warmtefilter
- shadows/highlights en dan niets highlighten, maar wat schaduw aangebracht
[ afbeelding ]
En ik maar m'n best doen om eentje alleen op de foto te krijgen.quote:Op woensdag 16 juli 2008 15:43 schreef Netstorm het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Heb hem een klein beetje ingekleurd.. voor de rest is het niet echt een boeiend onderwerp vind ik; te veel grijs water eromheen.. probeer eens een andere hoek in plaats van boven af
Hij is totaal niet ingekleurd. De schaduwen zijn wat benadrukt en de highlights wat warmer.quote:Op woensdag 16 juli 2008 15:49 schreef Netstorm het volgende:
[..]
Ik vind hem iets te warm ingekleurd en komt dan niet meer realistisch over
oke, bedankt voor de tip.quote:Op woensdag 16 juli 2008 16:05 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Foto van de zwanen, Aloa, het helpt echt al enorm als je gewoon door je knieen gaat en op ooghoogte probeert te komen met die beesten.
goed moment, wrede bewerking.. ik neem aan dat je die focus zelf hebt gemaakt, ik vind 'm niet helemaal optimaal ik zou 'm eerder links scherp doen en rechts een bredere focus... zodat je de nummerplaat nog net kan lezen ofzoquote:
ik vind het eigenlijk helemaal geen gave plaatquote:
Mooi alleen die voorste schuine draad is wel erg dominant in beeld, mij te dominant eigenlijk.quote:Op zondag 20 juli 2008 14:43 schreef taxibabe het volgende:
Wat vinden jullie hiervan?
Levels + Z/W + belichting/contrast in PS aan bewerking.
[ afbeelding ]
Ben je mal, daar hoef je geen sorry voor te zeggen hoor. Het is fijn om te horen dat mensen een foto gaaf vinden, daar niet van, en het geeft aan dat je een gevoelige snaar raakt, maar van commentaar en kritiek leer je ook alleen maar bij hoor. Zo zou ik een volgende keer de focus wat breder leggen en wellicht een andere uitsnede maken.quote:Op zondag 20 juli 2008 14:28 schreef Ynske het volgende:
ik vind het eigenlijk helemaal geen gave plaat
hij heeft een heel klein scherpte punt, juist de nummerplaat waar je ogen bijna automatisch naar toe gaan is niet scherp. t is een halve voorkant van een auto, de uitsnede is voor mij iig niet lekker.
de kleuren zijn wel mooi en fris
sorry danny
Oh, nee? vaak genoeg gedaan. Ook met dure lenzen. Ze ruiken er alleen een beetje aan, en dat is alles. Handen zijn een ander verhaal.quote:Op woensdag 23 juli 2008 15:05 schreef stbabylon het volgende:
[ afbeelding ]
Poesje in Münster. 350D op Auto (heb ooit met een Olympus alles geleerd over diafragma en sluitertijd en ben het weer helemaal kwijt geraakt, eeuwig zonde, reden om hier te posten is om het weer te leren). Vanachter een hek, dus er zitten misschien wat onhelderheden bij. Maar goed, niet het beest waar je de camera door het gaas heen duwt.
Je hebt stof op je censor.quote:
Het waren ook vooral mijn handen waar ik bang voor mijn handenquote:Op woensdag 23 juli 2008 18:44 schreef Marc H het volgende:
[..]
Oh, nee? vaak genoeg gedaan. Ook met dure lenzen. Ze ruiken er alleen een beetje aan, en dat is alles. Handen zijn een ander verhaal.
Maargoed, de foto. De foto mag wel wat krapper bijgesneden worden. Verder is de foto vrij flets, een beetje meer kleur kan geen kwaad. en let op overbelichting. De poot linksvoor is al een fractie overbelicht, en dat is zonde. Je 350D heeft een optie om na het nemen van de foto een histogram te laten zien, met indicatie waar de foto is overbelicht. Aanzetten is een grote aanrader. Dan had je overbelichtte voorpoot nu niet gehad.
In de dierentuin uiteraard. Zeker een aanrader. Zeer mooie dierentuin. Het is echt alsof je bij de dieren op bezoek bent. Zij hebben voorrang op de bezoeker.quote:P.S. Waar in munster?
Helaas was een hoger standpunt niet mogelijk. Ben benieuwd hoe dat meer kleur bereikt kan wordenquote:[..]
Je hebt stof op je censor.
Niet zo'n denderende foto op zich, de grote hoeveelheid sokkel is niet bepaald spannend. Een hoger standpunt had geholpen. ook deze kan wel wat meer kleur gebruiken.
Het kan zowel met de camera, als in photoshop in de nabewerking. Photoshop is fijner, wat dat kan je namelijk nog finetunen.quote:Op woensdag 23 juli 2008 22:05 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Het waren ook vooral mijn handen waar ik bang voor mijn handen
Die kleur, hoe kan ik die krijgen, bewerking of met de camera?
Dat histogram ken ik, maar wat ik kan er mee doen dan?
[..]
In de dierentuin uiteraard. Zeker een aanrader. Zeer mooie dierentuin. Het is echt alsof je bij de dieren op bezoek bent. Zij hebben voorrang op de bezoeker.
[..]
Helaas was een hoger standpunt niet mogelijk. Ben benieuwd hoe dat meer kleur bereikt kan worden
Zo een heb k ookquote:Op dinsdag 8 juli 2008 22:35 schreef Jojogirl het volgende:
[ afbeelding ]
Nu gecropped, maar ik ben er nog niet helemaal tevreden over. Croppen tot het punt waar het groen achter de rots begint gaat niet, dan snijdt de onderrand dwars door z'n onderkantje en pootjes heen, maar zo staat het beestje me net iets teveel middenop de foto.
Meh.. het bovenste gedeelte is nogal storend jaquote:Op donderdag 24 juli 2008 19:09 schreef Mich92 het volgende:
[..]
Zo een heb k ook. Maar dan anders
.
[ afbeelding ]
Het bord bovenin moet je ff niet meerekenen, die moet er nog af.
ik zou als ik jou was eerst eens met je foto door iets van photoshop gaan ofzoquote:Op donderdag 24 juli 2008 19:09 schreef Mich92 het volgende:
[..]
Zo een heb k ook. Maar dan anders
.
[ afbeelding ]
Het bord bovenin moet je ff niet meerekenen, die moet er nog af.
+1 voor de heldere foto...quote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:51 schreef Danny het volgende:
Wat willen we drinken, zeven dagen lang....
[ afbeelding ]
Ik dacht precies hetzelfde..bovendien ziet alles er nogal wit uit en moet het wat verder 'ingekleurd' wordenquote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:57 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik zou als ik jou was eerst eens met je foto door iets van photoshop gaan ofzo
wat bijsnijden wat met je levels spelen (hij is nu ietwat richting het overbelichte aan)
wat kleur aanpassen
dan word de foto vanzelf een stuk aantrekkelijker
Nope, kiprestaurant piri piri bij Zwolle (Rouveen)quote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:54 schreef stbabylon het volgende:
eh, geen bier, maar Grolsch
Danny, Sally O'Brians?
Bij de Lichtmisquote:Op vrijdag 25 juli 2008 13:08 schreef Danny het volgende:
[..]
Nope, kiprestaurant piri piri bij Zwolle (Rouveen)
Beetje snapshots wel, maar niet serieus. Ben nog steeds niet erg serieus trouwens, maar zit wel te denken een cursusje aan de fotovakschool te volgen ofzo.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:31 schreef eer-ik het volgende:
Danny, ben je net gaan fotograferen of doe je dat al langer?
Okquote:Op vrijdag 25 juli 2008 20:15 schreef Danny het volgende:
[..]
Beetje snapshots wel, maar niet serieus. Ben nog steeds niet erg serieus trouwens, maar zit wel te denken een cursusje aan de fotovakschool te volgen ofzo.
Enige wat ik jammer vind is die lantaarnpaal voor de taxiquote:Op vrijdag 25 juli 2008 19:32 schreef blomst het volgende:
Voor het eerst gebrobeert één kleur terug te halen:
[ afbeelding ]
Commentaar is welkom.
Ja dat is ook jammer, maar ik was allang blij dat het me lukte zonder mensen die voorbijlopen.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 20:25 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Enige wat ik jammer vind is die lantaarnpaal voor de taxiVerder lekker plaatje hoor
Lekker engelse uitstraling zo.
Hij zag er idd té licht uitquote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:57 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik zou als ik jou was eerst eens met je foto door iets van photoshop gaan ofzo
wat bijsnijden wat met je levels spelen (hij is nu ietwat richting het overbelichte aan)
wat kleur aanpassen
dan word de foto vanzelf een stuk aantrekkelijker
Mooi!quote:Op zaterdag 26 juli 2008 10:43 schreef Danny het volgende:
Geïnspireerd door de telefooncellen van blomst:
[ afbeelding ]
aangepast op wat groter formaat. (photobucket werkt niet echt lekkerquote:Op maandag 11 augustus 2008 18:55 schreef Ynske het volgende:
je eerste foto doen t niet
en ze mogen wel wat kleiner qua formaat, houd maar gewoon de standaard 610 pix breed aan
quote:Op zaterdag 12 juli 2008 01:13 schreef Timmos het volgende:
In my opinion I shouldn't be placing ''good'' DA's only..
So I'm gonna try to get every piece of thunder I shoot on DA so I can see how the pics improve.. IF they improve at all ..
Ofcourse, the only luck I have is bad luck.. So the thunder decided to tease me and go a few meters to the left.. Or else I would've had it..
Verhaaltje wat ik op DA heb toegevoegd..
[ afbeelding ]
Vorige keer had ik helemaal niks.. Nu heb ik dit.. Natuurlijk moet je wat kunnen gokken waar de volgende flits zal komen.. En ik zat er hier net naast..
Scheve horizon weet ik [Maar anders was ik nog meer van de flits kwijt] Stukjes bewogen boom is door de wind..
Is vanuit de deur geschoten.. Ik hoef voor mijzelf niet verder in dit weer voor onweer foto's.. Misschien ooit wel is.. Het is in ieder geval weer een stap verder dan mijn vorige onweer foto..
1. compositie wel grappig, misschien nog iets lager schieten maar ik vind de kleuren erg flets en het licht niet mooi. Zeker nabewerken voor een toonbaar resultaat.quote:Op maandag 11 augustus 2008 18:54 schreef Metro2005 het volgende:
Ook maar even een paar foto's waar ik graag wat opbouwende kritiek op wil krijgen :
http://i119.photobucket.c(...)05/Afbeelding018.jpg
http://i119.photobucket.c(...)05/Afbeelding333.jpg
http://i119.photobucket.c(...)05/Afbeelding336.jpg
http://i119.photobucket.c(...)05/Afbeelding339.jpg
Ik vind op je eerste foto de borsten (vooral haar linker (kijkers rechts)) niet mooi overkomen.. Ook de pose zelf staat me tegen.quote:
Veel te lange sluitertijd, dan krijg je bewegingsonscherpte door bewegingen van de handen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:59 schreef ElizabethR het volgende:
Wat is er precies misgegaan bij deze foto??
[ afbeelding ]
Als je de flitser uit zet, komen de kleuren er beter uit. In het geval dat het wat later op de avond wordt -> lampje in de buurt zetten ofzo?quote:Op maandag 18 augustus 2008 22:38 schreef Smeej het volgende:
ik heb deze gemaakt van onze kitten...
[ afbeelding ]
http://www.kampie.info/fotografie/compositie.htm hier staat wel enige informatie over de "Derden regel", diagonaal lijnen, perspectief e.d. staat vast wel interessante info tussen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 16:40 schreef Apoc2003 het volgende:
Hier ook een beginner! Ben bekend met de basics van m'n camera (ixus 850) en van photoshop (cs3), maar ik ben niet tevreden over mijn fotografie skills. Ik zou graag wat oefenen met composities en verschillende standpunten, maar ik weet eigenlijk niet precies hoe en waar ik moet beginnen.
Weet iemand van jullie een goed begin punt? Bijvoorbeeld een website met heldere tutorials, of iets anders? Ik zal het resultaat tzt hier posten.
Makro heb ik met opzet gedaan, want dan krijg je meer diepte/scherpte..maar ik vind dit juist een mooi effect hequote:Op dinsdag 16 september 2008 14:01 schreef dutchie het volgende:
Makro had je helemaal niet nodig gehad. Makro is voor kleinere objecten. Dat is een kat niet echt toch?
Ik denk dat het daarmee te maken heeft. Laag F-getal (diafragma) waardoor klein gedeelte scherp wordt. Combinatie van die twee misschien.
De compositie kan een heel stuk beter. Of denk ik niet artistiek genoeg. Ik begrijp hem in ieder geval niet.quote:Op woensdag 10 september 2008 23:00 schreef iPeter het volgende:
Wat vinden jullie van deze foto ? En wat kan er beter ?
[ afbeelding ]
Hehe, dankje.quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:15 schreef SaiG het volgende:
Hey...
@Obscurus... de eerste foto vind ik erg mooi, het feit dat hij niet helemaal in het midden loopt en de bretels rood zijn pakt heel goed uit. Op de 2e foto stoort het bordje naast zijn hoofd me best... weet niet waarom, leidt voor mij erg af.
Ben al poosje bezig met kiekjes maken, maar wil toch wat meer gaan doen... Ga binnenkort nieuwe camera halen, maar vandaag zelfportret geschoten waar ik graag kritiek op wil hebben!!! Tenslotte leer je terwijl je doet
[ afbeelding ]
Die is iid veel beter kwa belichting!quote:Op zaterdag 20 september 2008 14:51 schreef SaiG het volgende:
Malmö, altijd leuk... mijn ouders gaan elk jaar zo'n 2 keer naar Zweden, dan rijden we d'r altijd doorheenthanx voor je antwoord... Mjah, ik maak nogal vaak foto's die iets te overbelicht zijn denk ik zelf... moet daar nog veel aan doen...
Hier nog een foto van tijdje terug, mijn nichtje was hier en die heb ik overal en nergens neergezet...
[ afbeelding ]
grote versie: http://fiig.deviantart.com/art/my-little-niece2-98362077
mijn eerste gevoel is dat er niet genoeg licht binnen kon vallen in door de F5quote:Op woensdag 24 september 2008 10:50 schreef dutchie het volgende:
Sja, ben ik toch nog weer een keer hier.
Heb gister geprobeerd wat foto's te nemen in mijn showroom. Gewoon even simpele kiekjes om een beeld te geven vd collectie.
Camera op statief gezet, Iso op 100, F5.0 op AV-stand, sluitertijd daardoor 1/13. Verder geen extra belichting gebruikt. Focus op linkerborst. En het is gewoon niet scherp ondanks het statief en bakken licht die hier binnen vallen. Enig idee hoe dat kan?
Heb verder niets aan de foto's gedaan, zoals je ze hier ziet zijn geschoten, niet bewerkt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je hebt in ieder geval erg veel tegenlicht, lijkt me dat je hier nog wel e.a. kunt doen.quote:Op woensdag 24 september 2008 10:50 schreef dutchie het volgende:
Sja, ben ik toch nog weer een keer hier.
Heb gister geprobeerd wat foto's te nemen in mijn showroom. Gewoon even simpele kiekjes om een beeld te geven vd collectie.
Camera op statief gezet, Iso op 100, F5.0 op AV-stand, sluitertijd daardoor 1/13. Verder geen extra belichting gebruikt. Focus op linkerborst. En het is gewoon niet scherp ondanks het statief en bakken licht die hier binnen vallen. Enig idee hoe dat kan?
Heb verder niets aan de foto's gedaan, zoals je ze hier ziet zijn geschoten, niet bewerkt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |