abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59978330
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 17:37 schreef Ynske het volgende:
ik zou de foto meer croppen de onscherpte van de rots op de voorgrond stoort me
daarnaast is de scherpte/diepte wel lekker
leuk dat je die voelsprietachtige dingen zo lekker ziet
Indd.. een stuk van onder en een klein stukje van rechts knippen denk ik.. misschien tot aan het punt waar ht groene begint
  dinsdag 8 juli 2008 @ 22:35:34 #102
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_59983876

Nu gecropped, maar ik ben er nog niet helemaal tevreden over. Croppen tot het punt waar het groen achter de rots begint gaat niet, dan snijdt de onderrand dwars door z'n onderkantje en pootjes heen, maar zo staat het beestje me net iets teveel middenop de foto.
  FOK!fotograaf woensdag 9 juli 2008 @ 05:53:16 #103
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_59988389
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 22:35 schreef Jojogirl het volgende:
[ afbeelding ]

Nu gecropped, maar ik ben er nog niet helemaal tevreden over. Croppen tot het punt waar het groen achter de rots begint gaat niet, dan snijdt de onderrand dwars door z'n onderkantje en pootjes heen, maar zo staat het beestje me net iets teveel middenop de foto.
Ik vind hem prettig zo! De plaatsing horizontaal gezien is misschien redelijk in het midden, maar dit stoort mij totaal niet omdat de verticale compositie juist erg fijn is met de vele ruimte boven z'n hoofdje!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_59989290
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 05:53 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Ik vind hem prettig zo! De plaatsing horizontaal gezien is misschien redelijk in het midden, maar dit stoort mij totaal niet omdat de verticale compositie juist erg fijn is met de vele ruimte boven z'n hoofdje!
Eens!
pi_59991921
Heeft ook nog iemand kritiek op mijn foto?
pi_59999521

recent probeersel
It's not the position you stand, It's the direction in wich you look !
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 9 juli 2008 @ 16:48:39 #107
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59999564
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 16:47 schreef De_Fotograaf het volgende:
afbeelding

recent probeersel
als je de [img ] [/img ] tags gebruikt kun je de foto mits je m verkleind hebt gewoon in t topic laten zien
hij is overigens niet scherp
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_60001731
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 11:48 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik vind hem een beetje krap als je begrijpt wat ik bedoel.
Ook had ik graag haar gezicht een stukje gezien.
De kleurkeuze vind ik hier wel mooi.
pi_60010889
= nevermind =

[ Bericht 63% gewijzigd door Timmos op 10-07-2008 04:19:57 ]
  donderdag 10 juli 2008 @ 13:04:38 #110
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_60017402
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 11:48 schreef DanseMacabre het volgende:
Ja hoor.
Ik vind 'm mooi.
Ben zelf niet zo'n fan van sepia, maar zwartwit. Maar verder is het gewoon echt een prima plaat. Lekker scherp, mooie weerspiegeling in het water, meisje vult het beeld goed. Helemaal
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_60054020
In my opinion I shouldn't be placing ''good'' DA's only..

So I'm gonna try to get every piece of thunder I shoot on DA so I can see how the pics improve.. IF they improve at all ..

Ofcourse, the only luck I have is bad luck.. So the thunder decided to tease me and go a few meters to the left.. Or else I would've had it..

Verhaaltje wat ik op DA heb toegevoegd..

Vorige keer had ik helemaal niks.. Nu heb ik dit.. Natuurlijk moet je wat kunnen gokken waar de volgende flits zal komen.. En ik zat er hier net naast ..

Scheve horizon weet ik [Maar anders was ik nog meer van de flits kwijt ] Stukjes bewogen boom is door de wind..

Is vanuit de deur geschoten.. Ik hoef voor mijzelf niet verder in dit weer voor onweer foto's.. Misschien ooit wel is .. Het is in ieder geval weer een stap verder dan mijn vorige onweer foto..
  zaterdag 12 juli 2008 @ 10:34:56 #112
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_60056071
Die Prairiehondjes in Blijdorp zijn echt Da Bom!!!

ik had ze ook laatst vastgelegd;

☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_60059645
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 01:13 schreef Timmos het volgende:

So I'm gonna try to get every piece of thunder I shoot on DA so I can see how the pics improve.. IF they improve at all ..

Ofcourse, the only luck I have is bad luck.. So the thunder decided to tease me and go a few meters to the left.. Or else I would've had it..

[ afbeelding ]

Vorige keer had ik helemaal niks.. Nu heb ik dit.. Natuurlijk moet je wat kunnen gokken waar de volgende flits zal komen.. En ik zat er hier net naast ..

Scheve horizon weet ik [Maar anders was ik nog meer van de flits kwijt ] Stukjes bewogen boom is door de wind..

Is vanuit de deur geschoten.. Ik hoef voor mijzelf niet verder in dit weer voor onweer foto's.. Misschien ooit wel is .. Het is in ieder geval weer een stap verder dan mijn vorige onweer foto..
Het mooie vind ik het blauwe licht van de bliksem dat overgaat op het paarse. Echt jammer dat de bliksem er niet helemaal op staat
pi_60059667
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 10:34 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Die Prairiehondjes in Blijdorp zijn echt Da Bom!!!

ik had ze ook laatst vastgelegd;

[ afbeelding ]
Mooie foto.. m'n gevoel zegt dat je nog een klein beetje grijs aan de bovenkant / zijkant eruit moet knippen..
pi_60059741

Nog een redelijke foto die ik circa 3 weken geleden heb geschoten.. heb alleen de horizon rechter gezet.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 15:55:32 #116
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60060034
Netzon, ik heb hem in totaal ietsje warmer gemaakt, en de randen van de wolken iets benadrukt.
Verder zou ik gewoon dat onderste randje eraf croppen. Het lijkt nu net een mislukt kadertje. Ik vind het niet zoveel toevoegen eigenlijk.

Bewerking:
- warmtefilter
- shadows/highlights en dan niets highlighten, maar wat schaduw aangebracht

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_60061539
Hoi,
waar zou ik op moeten letten als ik de foto's wat levendiger/ sprekender wil maken?
Het lijkt mij geweldig om een foto's te kunnen maken die ook echt leuk zijn om te bekijken.
Een sprekend en levendig fotoalbum.

zaterdag 12 juli 2008 @ 17:44:19 #118
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60061660
Ten eerste op je achtergronden. Op al deze foto's is de achtergrond vrij rommelig. Probeer om goed te bepalen wat je nu precies wilt fotograferen, en of dat te realiseren is in de omstandigheden die je voor je ziet.. En dan het juiste standpunt te bepalen. Verder, als je kleine kindjes gaat fotograferen, zak eens door je knieen zodat je op ooghoogte komt. Ik vind je laatste foto de beste. Hoewel ook daar sprake is van achtergrondvervuiling, en je beter het jongetje om had kunnen draaien zodat ie met zijn snuit in de zon stond en jij met je rug naar de zon, dan was zijn gezicht niet zo donker geworden door de schaduw.
pi_60061769
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 17:44 schreef ElizabethR het volgende:
Ten eerste op je achtergronden. Op al deze foto's is de achtergrond vrij rommelig. Probeer om goed te bepalen wat je nu precies wilt fotograferen, en of dat te realiseren is in de omstandigheden die je voor je ziet.. En dan het juiste standpunt te bepalen. Verder, als je kleine kindjes gaat fotograferen, zak eens door je knieen zodat je op ooghoogte komt. Ik vind je laatste foto de beste. Hoewel ook daar sprake is van achtergrondvervuiling, en je beter het jongetje om had kunnen draaien zodat ie met zijn snuit in de zon stond en jij met je rug naar de zon, dan was zijn gezicht niet zo donker geworden door de schaduw.
Dat zijn heldere punten! dank je wel
Nu dat goed inprenten en mee oefenen zodat het ook makkelijker is om dat snel toe te kunnen passen of langs te lopen als je "acute of spontane" foto's maakt.
Spontane foto's van momenten die zo weer voorbij zijn (bv een kind dat op een erg leuke manier met een dier bezig is of wat voor moment dan ook dat je wilt vangen maar zo weer voorbij is) vind ik vaak het leukst.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 17:54:57 #120
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60061832
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 17:51 schreef Rimpelhond het volgende:

[..]

Spontane foto's van momenten die zo weer voorbij zijn (bv een kind dat op een erg leuke manier met een dier bezig is of wat voor moment dan ook dat je wilt vangen maar zo weer voorbij is) vind ik vaak het leukst.
Ben ik met je eens! En vaak is dan de achtergrond onvermijdelijk. Maar als je een camera met aardig wat pixels hebt kun je er met een fotobewerkingsprogramma vaak nog wel wat aan croppen of zelfs clonen, om zoveel mogelijk van storende achtergronden kwijt te raken. Een heel makkelijk en gratis te downloaden programmaatje daarvoor is Photofiltre
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 13 juli 2008 @ 10:15:31 #121
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_60071283
ik weet niet met wat voor camera je schiet rimpelhond, maar je kunt vaak ook door een kleiner diafragmagetal te gebruiken ervoor zorgen dat de achtergrond onscherper word. hierdoor word t ook vaak al rustiger
Today is life -

Dale Carnegie
pi_60128242

Weet iemand hoe ik het net wat kleurrijker kan krijgen?
  dinsdag 15 juli 2008 @ 20:22:44 #123
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60128874
Ik ben bang dat er weinig aan te doen is, hij is gewoon behoorlijk slecht belicht. Maar je zou kunnen proberen om de brightness wat op te schroeven, of de levels aan te passen, hoewel dan de zon nog uitgebetener raakt, en daarna de saturatie wat op te schroeven. Maar die lelijke lensflare wordt daar ook alleen maar feller van.

Zo ongeveer

Ik weet niet wat voor camera je gebruikt, maar tegen de zon in fotograferen is altijd een ramp, die je wat kunt opvangen als je voorzien bent van een UV filter en een polarisatiefilter om spiegelingen tegen te gaan, en zelfs een grijsfilter kunnen allemaal goed helpen, en zelfs dan moet je nog met een hoop rekening houden, zodat je misschien wel zult moeten flitsen om onderwerpen op de voorgrond uit het silhouet te krijgen. En natuurlijk een zonnekap gebruiken!

[ Bericht 16% gewijzigd door ElizabethR op 15-07-2008 20:40:46 ]
pi_60129468
thanks voor de tip. Ik heb een canon 450D met kitlens. Maar geen zonnekap. Toch maar eens aanschaffen vrees ik
pi_60132090
Deze foto vanmiddag gemaakt.

Hier staat een grotere versie

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2008 22:24:46 ]
pi_60143916
Misschien een vreemde foto, maar goed. Laatst gemaakt van een spinnetje die een vlieg gevangen had.
Heb em beetje bewerkt, in ieder geval dat de achtergrond helemaal wit was. (Was van origine ook wit, maar niet helder.) Iemand commentaar/tips?
pi_60144453
Kan hier nog iets aan verbeterd worden.
Deze foto heb ik behoorlijk ingezoomd. Waar moet je op letten met inzoomen.?
Het is de vuurtoren van Ameland. (foto is genomen vanaf holwerd, waar de boot vertrekt. Dus hemelsbreed ongeveer 20 kilometer).

grotere versie

pi_60146437
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 22:22 schreef aloa het volgende:
Deze foto vanmiddag gemaakt.

Hier staat een grotere versie

[ afbeelding ]

Heb hem een klein beetje ingekleurd.. voor de rest is het niet echt een boeiend onderwerp vind ik; te veel grijs water eromheen.. probeer eens een andere hoek in plaats van boven af
pi_60146603
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 15:55 schreef ElizabethR het volgende:
Netzon, ik heb hem in totaal ietsje warmer gemaakt, en de randen van de wolken iets benadrukt.
Verder zou ik gewoon dat onderste randje eraf croppen. Het lijkt nu net een mislukt kadertje. Ik vind het niet zoveel toevoegen eigenlijk.

Bewerking:
- warmtefilter
- shadows/highlights en dan niets highlighten, maar wat schaduw aangebracht

[ afbeelding ]
Ik vind hem iets te warm ingekleurd en komt dan niet meer realistisch over
pi_60146796
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 15:43 schreef Netstorm het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Heb hem een klein beetje ingekleurd.. voor de rest is het niet echt een boeiend onderwerp vind ik; te veel grijs water eromheen.. probeer eens een andere hoek in plaats van boven af
En ik maar m'n best doen om eentje alleen op de foto te krijgen.
Het weer zat gisteren ook niet echt mee helaas. Beetje grijze dag, wat weerspiegelde op het water.

woensdag 16 juli 2008 @ 16:05:28 #131
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60146978
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 15:49 schreef Netstorm het volgende:

[..]

Ik vind hem iets te warm ingekleurd en komt dan niet meer realistisch over
Hij is totaal niet ingekleurd. De schaduwen zijn wat benadrukt en de highlights wat warmer.
En tja, smaken verschillen, ik vind je originele foto vrij saai, en een lelijk randje hebben wat jij horizon noemt.

Foto van de zwanen, Aloa, het helpt echt al enorm als je gewoon door je knieen gaat en op ooghoogte probeert te komen met die beesten.
pi_60147070
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 16:05 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Foto van de zwanen, Aloa, het helpt echt al enorm als je gewoon door je knieen gaat en op ooghoogte probeert te komen met die beesten.
oke, bedankt voor de tip.
  Admin zondag 20 juli 2008 @ 13:31:20 #133
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_60223829
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  zondag 20 juli 2008 @ 13:38:23 #134
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_60223976
mooie plaat donny!
alleen jammer dat niet héél de motorkap scherp is...
vette kleuren, dat wel!
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  zondag 20 juli 2008 @ 13:47:33 #135
55183 dork22
Always the hard way
pi_60224134
quote:
Op zondag 20 juli 2008 13:31 schreef Danny het volgende:
[ afbeelding ]
goed moment, wrede bewerking.. ik neem aan dat je die focus zelf hebt gemaakt, ik vind 'm niet helemaal optimaal ik zou 'm eerder links scherp doen en rechts een bredere focus... zodat je de nummerplaat nog net kan lezen ofzo

maar wel gave plaat... lijkt wel een film of een game !!
Does Big Brother exist?
Of course he exists.
Does he exist like me or you?
You do not exist.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 20 juli 2008 @ 14:28:04 #136
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_60224940
quote:
Op zondag 20 juli 2008 13:31 schreef Danny het volgende:
[ afbeelding ]
ik vind het eigenlijk helemaal geen gave plaat
hij heeft een heel klein scherpte punt, juist de nummerplaat waar je ogen bijna automatisch naar toe gaan is niet scherp. t is een halve voorkant van een auto, de uitsnede is voor mij iig niet lekker.
de kleuren zijn wel mooi en fris
sorry danny
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!fotograaf zondag 20 juli 2008 @ 14:43:42 #137
148247 taxibabe
pi_60225210
Wat vinden jullie hiervan?
Levels + Z/W + belichting/contrast in PS aan bewerking.

zondag 20 juli 2008 @ 15:24:19 #138
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_60226004
quote:
Op zondag 20 juli 2008 14:43 schreef taxibabe het volgende:
Wat vinden jullie hiervan?
Levels + Z/W + belichting/contrast in PS aan bewerking.

[ afbeelding ]
Mooi alleen die voorste schuine draad is wel erg dominant in beeld, mij te dominant eigenlijk.
  FOK!fotograaf zondag 20 juli 2008 @ 16:07:44 #139
148247 taxibabe
pi_60226825
Hmmm ..zit wel wat in ja..

Ik heb nog wel een andere, maar die is niet zo 'geheimzinnig' als die hierboven. Deze is wat verder uitgezoomd.

Admin zondag 20 juli 2008 @ 20:38:42 #140
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_60231658
quote:
Op zondag 20 juli 2008 14:28 schreef Ynske het volgende:

ik vind het eigenlijk helemaal geen gave plaat
hij heeft een heel klein scherpte punt, juist de nummerplaat waar je ogen bijna automatisch naar toe gaan is niet scherp. t is een halve voorkant van een auto, de uitsnede is voor mij iig niet lekker.
de kleuren zijn wel mooi en fris
sorry danny
Ben je mal, daar hoef je geen sorry voor te zeggen hoor. Het is fijn om te horen dat mensen een foto gaaf vinden, daar niet van, en het geeft aan dat je een gevoelige snaar raakt, maar van commentaar en kritiek leer je ook alleen maar bij hoor. Zo zou ik een volgende keer de focus wat breder leggen en wellicht een andere uitsnede maken.
pi_60296243

Poesje in Münster. 350D op Auto (heb ooit met een Olympus alles geleerd over diafragma en sluitertijd en ben het weer helemaal kwijt geraakt, eeuwig zonde, reden om hier te posten is om het weer te leren). Vanachter een hek, dus er zitten misschien wat onhelderheden bij. Maar goed, niet het beest waar je de camera door het gaas heen duwt.

Monument in Luxemburg stad. Zelfde camera, zelfde stand.
  FOK!fotograaf woensdag 23 juli 2008 @ 18:44:53 #142
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_60301341
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 15:05 schreef stbabylon het volgende:
[ afbeelding ]

Poesje in Münster. 350D op Auto (heb ooit met een Olympus alles geleerd over diafragma en sluitertijd en ben het weer helemaal kwijt geraakt, eeuwig zonde, reden om hier te posten is om het weer te leren). Vanachter een hek, dus er zitten misschien wat onhelderheden bij. Maar goed, niet het beest waar je de camera door het gaas heen duwt.
Oh, nee? vaak genoeg gedaan. Ook met dure lenzen. Ze ruiken er alleen een beetje aan, en dat is alles. Handen zijn een ander verhaal.
Maargoed, de foto. De foto mag wel wat krapper bijgesneden worden. Verder is de foto vrij flets, een beetje meer kleur kan geen kwaad. en let op overbelichting. De poot linksvoor is al een fractie overbelicht, en dat is zonde. Je 350D heeft een optie om na het nemen van de foto een histogram te laten zien, met indicatie waar de foto is overbelicht. Aanzetten is een grote aanrader. Dan had je overbelichtte voorpoot nu niet gehad.

P.S. Waar in munster?
quote:
[ afbeelding ]

Monument in Luxemburg stad. Zelfde camera, zelfde stand.
Je hebt stof op je censor.

Niet zo'n denderende foto op zich, de grote hoeveelheid sokkel is niet bepaald spannend. Een hoger standpunt had geholpen. ook deze kan wel wat meer kleur gebruiken.
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
pi_60306751
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 18:44 schreef Marc H het volgende:

[..]

Oh, nee? vaak genoeg gedaan. Ook met dure lenzen. Ze ruiken er alleen een beetje aan, en dat is alles. Handen zijn een ander verhaal.
Maargoed, de foto. De foto mag wel wat krapper bijgesneden worden. Verder is de foto vrij flets, een beetje meer kleur kan geen kwaad. en let op overbelichting. De poot linksvoor is al een fractie overbelicht, en dat is zonde. Je 350D heeft een optie om na het nemen van de foto een histogram te laten zien, met indicatie waar de foto is overbelicht. Aanzetten is een grote aanrader. Dan had je overbelichtte voorpoot nu niet gehad.
Het waren ook vooral mijn handen waar ik bang voor mijn handen

Die kleur, hoe kan ik die krijgen, bewerking of met de camera?

Dat histogram ken ik, maar wat ik kan er mee doen dan?
quote:
P.S. Waar in munster?
In de dierentuin uiteraard. Zeker een aanrader. Zeer mooie dierentuin. Het is echt alsof je bij de dieren op bezoek bent. Zij hebben voorrang op de bezoeker.
quote:
[..]

Je hebt stof op je censor.

Niet zo'n denderende foto op zich, de grote hoeveelheid sokkel is niet bepaald spannend. Een hoger standpunt had geholpen. ook deze kan wel wat meer kleur gebruiken.
Helaas was een hoger standpunt niet mogelijk. Ben benieuwd hoe dat meer kleur bereikt kan worden
  FOK!fotograaf woensdag 23 juli 2008 @ 23:03:39 #144
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_60308444
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 22:05 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Het waren ook vooral mijn handen waar ik bang voor mijn handen

Die kleur, hoe kan ik die krijgen, bewerking of met de camera?

Dat histogram ken ik, maar wat ik kan er mee doen dan?
[..]

In de dierentuin uiteraard. Zeker een aanrader. Zeer mooie dierentuin. Het is echt alsof je bij de dieren op bezoek bent. Zij hebben voorrang op de bezoeker.

[..]

Helaas was een hoger standpunt niet mogelijk. Ben benieuwd hoe dat meer kleur bereikt kan worden
Het kan zowel met de camera, als in photoshop in de nabewerking. Photoshop is fijner, wat dat kan je namelijk nog finetunen.

Ik heb even jouw foto onder handen genomen:

1. Open je foto in photoshop (versie maakt niet uit, dit kan in elke versie)

2 Ga in het menu naar Image, kies daar adjustments, en kies daar levels. Het linker plaatje in de foto verschijnt. (NL versie: Beeld\aanpassingen\nivo's, of iets dergelijks )

Hier zie je de histogram van jouw foto. Die piek links is het donkere in je foto, de vlek in het midden de rest van de kleuren, en dat kleine randje rechts (rood omcirkelt) is de overbelichting in de voorpoot.
want overbelicht betekend eigenlijk niet meer dan dat er 100 procent wit wordt gemeten. (je camera kan die puntjes knipperend weergeven tijdens bekijken )

3 pas de middelste waarde aan van 1,00 naar 0,71. En klik op "OK"

4 Ga naar Image\adjustments\Hue and Saturation, en het linker scherm verschijnt. Saturation is de kleurverzadiging. Saturation passen we aan naar +21, en weer "OK ". En we he hebben de kleur van de foto een stuk fijner gemaakt.

Veel succes met de andere foto
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
pi_60312540
Zoiets? (Sat naar +26, overbelichting was er niet, en gecropped)

Heb ook nog met wat andere adjust gekloot, maar werd em niet.
pi_60326000
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 22:35 schreef Jojogirl het volgende:
[ afbeelding ]

Zo een heb k ook . Maar dan anders .

Het bord bovenin moet je ff niet meerekenen, die moet er nog af .
pi_60332374
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 19:09 schreef Mich92 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Meh.. het bovenste gedeelte is nogal storend ja
  Admin vrijdag 25 juli 2008 @ 12:51:43 #148
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_60339788
Wat willen we drinken, zeven dagen lang....
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 25 juli 2008 @ 12:52:45 #149
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_60339807
lekker bier
Today is life -

Dale Carnegie
pi_60339841
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 12:52 schreef Ynske het volgende:
lekker bier
eh, geen bier, maar Grolsch

Danny, Sally O'Brians?

Mooie foto hoor!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 25 juli 2008 @ 12:57:06 #151
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_60339885
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 19:09 schreef Mich92 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

ik zou als ik jou was eerst eens met je foto door iets van photoshop gaan ofzo
wat bijsnijden wat met je levels spelen (hij is nu ietwat richting het overbelichte aan)
wat kleur aanpassen
dan word de foto vanzelf een stuk aantrekkelijker
Today is life -

Dale Carnegie
pi_60340042
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 12:51 schreef Danny het volgende:
Wat willen we drinken, zeven dagen lang....
[ afbeelding ]
+1 voor de heldere foto...
+5 voor grolsch!
pi_60340073
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 12:57 schreef Ynske het volgende:

[..]

wat bijsnijden wat met je levels spelen (hij is nu ietwat richting het overbelichte aan)
wat kleur aanpassen
Ik dacht precies hetzelfde..bovendien ziet alles er nogal wit uit en moet het wat verder 'ingekleurd' worden
  Admin vrijdag 25 juli 2008 @ 13:08:59 #154
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_60340174
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 12:54 schreef stbabylon het volgende:

eh, geen bier, maar Grolsch
Danny, Sally O'Brians?
Nope, kiprestaurant piri piri bij Zwolle (Rouveen)
pi_60340264
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 13:08 schreef Danny het volgende:

[..]

Nope, kiprestaurant piri piri bij Zwolle (Rouveen)
Bij de Lichtmis
  Admin vrijdag 25 juli 2008 @ 13:19:53 #156
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_60340443
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 13:12 schreef stbabylon het volgende:

Bij de Lichtmis
  vrijdag 25 juli 2008 @ 14:08:20 #157
22386 the_RAVEN
Radioactieve Raaf
pi_60341658
misschien iets teveel crop maar ik hoop dat ie zichtbaar genoeg is:

vrijdag 25 juli 2008 @ 17:31:11 #158
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_60345922
Danny, ben je net gaan fotograferen of doe je dat al langer?
Signature.
pi_60347751
Voor het eerst geprobeerd één kleur terug te halen:

Commentaar is welkom.

[ Bericht 2% gewijzigd door blomst op 25-07-2008 20:46:07 ]
Goedemorgen :W
  Admin vrijdag 25 juli 2008 @ 20:15:31 #160
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_60348545
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 17:31 schreef eer-ik het volgende:
Danny, ben je net gaan fotograferen of doe je dat al langer?
Beetje snapshots wel, maar niet serieus. Ben nog steeds niet erg serieus trouwens, maar zit wel te denken een cursusje aan de fotovakschool te volgen ofzo.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 20:17:48 #161
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_60348597
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 20:15 schreef Danny het volgende:

[..]

Beetje snapshots wel, maar niet serieus. Ben nog steeds niet erg serieus trouwens, maar zit wel te denken een cursusje aan de fotovakschool te volgen ofzo.
Ok
Ik vind dat je mooie platen schiet
Een goed begin is het halve werk he
Signature.
pi_60348731
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 19:32 schreef blomst het volgende:
Voor het eerst gebrobeert één kleur terug te halen:

[ afbeelding ]
Commentaar is welkom.
Enige wat ik jammer vind is die lantaarnpaal voor de taxi Verder lekker plaatje hoor Lekker engelse uitstraling zo.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_60349152
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 20:25 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Enige wat ik jammer vind is die lantaarnpaal voor de taxi Verder lekker plaatje hoor Lekker engelse uitstraling zo.
Ja dat is ook jammer, maar ik was allang blij dat het me lukte zonder mensen die voorbijlopen.
Goedemorgen :W
  Admin zaterdag 26 juli 2008 @ 10:43:03 #164
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_60357296
Geïnspireerd door de telefooncellen van blomst:
pi_60363398
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 12:57 schreef Ynske het volgende:

[..]

wat kleur aanpassen
Hij zag er idd té licht uit .
Ik heb m tot zover aangepast:

Klik voor groter formaat.
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 10:43 schreef Danny het volgende:
Geïnspireerd door de telefooncellen van blomst:
[ afbeelding ]
Mooi!
pi_60684586
Even een dikke doorlees TVP!
Had wel een topic al aangemaakt voor tips maar had dit topic helemaal over het hoofd gezien

[showcase] sjimz' eerste ervaringen met digitale fotografie!

Voor de gene die toch even naar mijn zooi willen kijken.
  maandag 11 augustus 2008 @ 18:54:21 #167
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_60739087
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 11 augustus 2008 @ 18:55:57 #168
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_60739126
je eerste foto doen t niet

en ze mogen wel wat kleiner qua formaat, houd maar gewoon de standaard 610 pix breed aan
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 11 augustus 2008 @ 18:57:24 #169
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_60739156
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 18:55 schreef Ynske het volgende:
je eerste foto doen t niet

en ze mogen wel wat kleiner qua formaat, houd maar gewoon de standaard 610 pix breed aan
aangepast op wat groter formaat. (photobucket werkt niet echt lekker )
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_60754490
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 01:13 schreef Timmos het volgende:

[ afbeelding ]

Welk lettertype is dat onder de foto?
pi_60808789
quote:
1. compositie wel grappig, misschien nog iets lager schieten maar ik vind de kleuren erg flets en het licht niet mooi. Zeker nabewerken voor een toonbaar resultaat.
2. stuk beter, snavel kan nog iets scherper denk ik.
3. matige compositie, afgehakte lichamen, kan iets scherper denk ik.
4. oogjes dicht is jammer.
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
pi_60822470
Ik ben dinsdag naar Blijdorp geweest met Xilantof en heb daar voor het eerst plaatjes geschoten. Ik heb het meteen goed aangepakt en de camera+lens van Xil gebruikt En ja, ik ben ook gezwicht voor de prairie hondjes!

pi_60827060

The truth is rarely pure and never simple.
Op zondag 19 december 2010 18:43 schreef Netsplitter het volgende:
x-tremed: 48 uur wegens klote links.
pi_60937169
ik heb deze gemaakt van onze kitten...
Cute, Adorable, Lovely... Just Smeej!
  maandag 18 augustus 2008 @ 23:02:23 #175
225308 Row-1
'sup money?
pi_60937959
Mooie foto van de kat, alleen er lijkt weinig kleur in te zitten?
Ik heb deze laatst gemaakt met me telefoon (Sony Ericsonn K810i)
Heb em thuis op high res, maar ben nu niet thuis helaas.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:59:55 #176
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_61035072
Wat is er precies misgegaan bij deze foto??

pi_61035826
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 15:21 schreef x-tremed het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind op je eerste foto de borsten (vooral haar linker (kijkers rechts)) niet mooi overkomen.. Ook de pose zelf staat me tegen.
Op je tweede foto, wordt mijn aandacht afgeleid naar de rioolbuizen op de achtergrond. Probeer ook even de vlekjes in haar gezicht weg te werken.
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_61044427
tvp
"Op Fok! val je pas op als je normaal bent." -mazaru
pi_61044979
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 11:59 schreef ElizabethR het volgende:
Wat is er precies misgegaan bij deze foto??

[ afbeelding ]
Veel te lange sluitertijd, dan krijg je bewegingsonscherpte door bewegingen van de handen.
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 16:40:39 #180
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_61066384
Hier ook een beginner! Ben bekend met de basics van m'n camera (ixus 850) en van photoshop (cs3), maar ik ben niet tevreden over mijn fotografie skills. Ik zou graag wat oefenen met composities en verschillende standpunten, maar ik weet eigenlijk niet precies hoe en waar ik moet beginnen.

Weet iemand van jullie een goed begin punt? Bijvoorbeeld een website met heldere tutorials, of iets anders? Ik zal het resultaat tzt hier posten.
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 16:44:21 #181
225861 Sarra
Fan van talentenjachten!
pi_61066448
Misschien ben je een beetje ouderwets haha
Mijn mening over de kandidaten, live tijdens de uitzending: http://www.popstarsfansite.nl
pi_61070203
sarra probeert zich te kwalificeren voor de zinnigste opmerking van het jaar verkiezing?

[ontopic]
zoek eens op google op fotografie tips of fototips etc dan kom je al veel sites tegen waar je informatie vandaan kunt halen. Verder heeft adobe zelf op haar website veel videotutorials over het gebruik van Photoshop- http://www.adobe.com/designcenter/video_workshop/
[/ontopic]
The truth is rarely pure and never simple.
Op zondag 19 december 2010 18:43 schreef Netsplitter het volgende:
x-tremed: 48 uur wegens klote links.
pi_61123535
His legions, angel forms, who lay entranced. Thick as autumnal leaves that strow the brooks. Foto's@dART
pi_61123819
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 22:38 schreef Smeej het volgende:
ik heb deze gemaakt van onze kitten...
[ afbeelding ]
Als je de flitser uit zet, komen de kleuren er beter uit. In het geval dat het wat later op de avond wordt -> lampje in de buurt zetten ofzo?

Goedkope work-a-round om flits minder direct te maken: Papiertje voor de flitser houden.
His legions, angel forms, who lay entranced. Thick as autumnal leaves that strow the brooks. Foto's@dART
  FOK!fotograaf vrijdag 29 augustus 2008 @ 14:43:27 #185
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_61221645
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 16:40 schreef Apoc2003 het volgende:
Hier ook een beginner! Ben bekend met de basics van m'n camera (ixus 850) en van photoshop (cs3), maar ik ben niet tevreden over mijn fotografie skills. Ik zou graag wat oefenen met composities en verschillende standpunten, maar ik weet eigenlijk niet precies hoe en waar ik moet beginnen.

Weet iemand van jullie een goed begin punt? Bijvoorbeeld een website met heldere tutorials, of iets anders? Ik zal het resultaat tzt hier posten.
http://www.kampie.info/fotografie/compositie.htm hier staat wel enige informatie over de "Derden regel", diagonaal lijnen, perspectief e.d. staat vast wel interessante info tussen.
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_61539105
Wat vinden jullie van deze foto ? En wat kan er beter ?
pi_61673148
euh...kan iemand mij misschien uitleggen hoe ik dit effect voor elkaar heb gekregen? Het ziet er zo gaaf uit, maar ik heb geen idee hoe ik dat nog een keer kan maken..misschien als iemand dit kan uitleggen wel
(Wat ik wil kunnen is dus dat de kop scherp is, maar alles eromheen lijkt bewogen)

Ik heb hier de makro functie aangehad + flitser.
(:
  dinsdag 16 september 2008 @ 14:01:55 #188
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_61673705
Makro had je helemaal niet nodig gehad. Makro is voor kleinere objecten. Dat is een kat niet echt toch?
Ik denk dat het daarmee te maken heeft. Laag F-getal (diafragma) waardoor klein gedeelte scherp wordt. Combinatie van die twee misschien.
pi_61673886
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 14:01 schreef dutchie het volgende:
Makro had je helemaal niet nodig gehad. Makro is voor kleinere objecten. Dat is een kat niet echt toch?
Ik denk dat het daarmee te maken heeft. Laag F-getal (diafragma) waardoor klein gedeelte scherp wordt. Combinatie van die twee misschien.
Makro heb ik met opzet gedaan, want dan krijg je meer diepte/scherpte..maar ik vind dit juist een mooi effect he Ik hou die camera ook dichter dan 30 cm voor zn neus, dan kan je makro wel gebruiken

Alleen het is me nog geen 2e keer gelukt. De andere fotos uit die serie zijn gewoon goed scherp, maar niet met die beweging eromheen.
(:
pi_61690604
quote:
Op woensdag 10 september 2008 23:00 schreef iPeter het volgende:
Wat vinden jullie van deze foto ? En wat kan er beter ?
[ afbeelding ]
De compositie kan een heel stuk beter. Of denk ik niet artistiek genoeg. Ik begrijp hem in ieder geval niet.
pi_61699966

Complete serie van foto's is te vinden op DeviantArt
pi_61762522
Hey...

@Obscurus... de eerste foto vind ik erg mooi, het feit dat hij niet helemaal in het midden loopt en de bretels rood zijn pakt heel goed uit. Op de 2e foto stoort het bordje naast zijn hoofd me best... weet niet waarom, leidt voor mij erg af.

Ben al poosje bezig met kiekjes maken, maar wil toch wat meer gaan doen... Ga binnenkort nieuwe camera halen, maar vandaag zelfportret geschoten waar ik graag kritiek op wil hebben!!! Tenslotte leer je terwijl je doet

pi_61764946
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 16:15 schreef SaiG het volgende:
Hey...

@Obscurus... de eerste foto vind ik erg mooi, het feit dat hij niet helemaal in het midden loopt en de bretels rood zijn pakt heel goed uit. Op de 2e foto stoort het bordje naast zijn hoofd me best... weet niet waarom, leidt voor mij erg af.

Ben al poosje bezig met kiekjes maken, maar wil toch wat meer gaan doen... Ga binnenkort nieuwe camera halen, maar vandaag zelfportret geschoten waar ik graag kritiek op wil hebben!!! Tenslotte leer je terwijl je doet

[ afbeelding ]
Hehe, dankje.

Ja de eerste foto vind ik zelf ook zeer geslaagd, liep door het centrum van Malmö. En ik zag hem opeens lopen, donkere spijkerbroek, zwarte overhemd, donkere kisten/sec. boots/dr martins/iets en het was echt zo van, damn waar is me camera!?! Dus ik trek me camera uit me tas, het lens dopje vloog bijna op de grond, camera aan (al lopend achter hem aan) en al lopend de foto gemaakt

Tja dat verkeersbord reflecteerde nogal, er stond toevallig erg erg veel licht in die ene straat, zat er nog aan te denken om het wat donkerder te maken (is eigelijk tegen mijn principe) maar me laptop gaat dat toch niet trekken. Thuis nog maar eens een keertje naar kijken.

Over jou foto: Ik had hem zelf wat donkerder gemaakt, zodat je wang, lippen en neus iets betere contouren krijgen. Maar daarin tegen vind ik de light val op je haar wel erg mooi! ook dat de focus daarop ligt is goed!
pi_61780402
Malmö, altijd leuk... mijn ouders gaan elk jaar zo'n 2 keer naar Zweden, dan rijden we d'r altijd doorheen thanx voor je antwoord... Mjah, ik maak nogal vaak foto's die iets te overbelicht zijn denk ik zelf... moet daar nog veel aan doen...

Hier nog een foto van tijdje terug, mijn nichtje was hier en die heb ik overal en nergens neergezet...

grote versie: http://fiig.deviantart.com/art/my-little-niece2-98362077
pi_61781339
SaiG.... mooi hoor! Zowel van jezelf als van je nichtje!!

Ik zal ook weer eens wat meer gaan doen.... Blijft allemaal een beetje liggen de laatste tijd!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_61818467
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 14:51 schreef SaiG het volgende:
Malmö, altijd leuk... mijn ouders gaan elk jaar zo'n 2 keer naar Zweden, dan rijden we d'r altijd doorheen thanx voor je antwoord... Mjah, ik maak nogal vaak foto's die iets te overbelicht zijn denk ik zelf... moet daar nog veel aan doen...

Hier nog een foto van tijdje terug, mijn nichtje was hier en die heb ik overal en nergens neergezet...

[ afbeelding ]

grote versie: http://fiig.deviantart.com/art/my-little-niece2-98362077
Die is iid veel beter kwa belichting!

Hier weer 1tje van mij, Deze keer in de omgeving van Stockholm

*klikken = grote versie*
  woensdag 24 september 2008 @ 10:50:53 #197
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_61871962
Sja, ben ik toch nog weer een keer hier.
Heb gister geprobeerd wat foto's te nemen in mijn showroom. Gewoon even simpele kiekjes om een beeld te geven vd collectie.
Camera op statief gezet, Iso op 100, F5.0 op AV-stand, sluitertijd daardoor 1/13. Verder geen extra belichting gebruikt. Focus op linkerborst. En het is gewoon niet scherp ondanks het statief en bakken licht die hier binnen vallen. Enig idee hoe dat kan?
Heb verder niets aan de foto's gedaan, zoals je ze hier ziet zijn geschoten, niet bewerkt.

woensdag 24 september 2008 @ 11:07:07 #198
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_61872314
Wat voor lens en camera?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 24 september 2008 @ 12:23:57 #199
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_61874389
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:50 schreef dutchie het volgende:
Heb gister geprobeerd wat foto's te nemen in mijn showroom. Gewoon even simpele kiekjes om een beeld te geven vd collectie.
Camera op statief gezet, Iso op 100, F5.0 op AV-stand, sluitertijd daardoor 1/13. Verder geen extra belichting gebruikt. Focus op linkerborst. En het is gewoon niet scherp ondanks het statief en bakken licht die hier binnen vallen. Enig idee hoe dat kan?
Heb verder niets aan de foto's gedaan, zoals je ze hier ziet zijn geschoten, niet bewerkt.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
mijn eerste gevoel is dat er niet genoeg licht binnen kon vallen in door de F5
zijn het tlbakken waar het licht uit komt?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_61877160
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:50 schreef dutchie het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Je hebt in ieder geval erg veel tegenlicht, lijkt me dat je hier nog wel e.a. kunt doen.
Plaats de paspop zo dat je met het raam achter je kunt schieten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')