Ik vind op je eerste foto de borsten (vooral haar linker (kijkers rechts)) niet mooi overkomen.. Ook de pose zelf staat me tegen.quote:
Veel te lange sluitertijd, dan krijg je bewegingsonscherpte door bewegingen van de handen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:59 schreef ElizabethR het volgende:
Wat is er precies misgegaan bij deze foto??
[ afbeelding ]
Als je de flitser uit zet, komen de kleuren er beter uit. In het geval dat het wat later op de avond wordt -> lampje in de buurt zetten ofzo?quote:Op maandag 18 augustus 2008 22:38 schreef Smeej het volgende:
ik heb deze gemaakt van onze kitten...
[ afbeelding ]
http://www.kampie.info/fotografie/compositie.htm hier staat wel enige informatie over de "Derden regel", diagonaal lijnen, perspectief e.d. staat vast wel interessante info tussen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 16:40 schreef Apoc2003 het volgende:
Hier ook een beginner! Ben bekend met de basics van m'n camera (ixus 850) en van photoshop (cs3), maar ik ben niet tevreden over mijn fotografie skills. Ik zou graag wat oefenen met composities en verschillende standpunten, maar ik weet eigenlijk niet precies hoe en waar ik moet beginnen.
Weet iemand van jullie een goed begin punt? Bijvoorbeeld een website met heldere tutorials, of iets anders? Ik zal het resultaat tzt hier posten.
Makro heb ik met opzet gedaan, want dan krijg je meer diepte/scherpte..maar ik vind dit juist een mooi effect hequote:Op dinsdag 16 september 2008 14:01 schreef dutchie het volgende:
Makro had je helemaal niet nodig gehad. Makro is voor kleinere objecten. Dat is een kat niet echt toch?
Ik denk dat het daarmee te maken heeft. Laag F-getal (diafragma) waardoor klein gedeelte scherp wordt. Combinatie van die twee misschien.
De compositie kan een heel stuk beter. Of denk ik niet artistiek genoeg. Ik begrijp hem in ieder geval niet.quote:Op woensdag 10 september 2008 23:00 schreef iPeter het volgende:
Wat vinden jullie van deze foto ? En wat kan er beter ?
[ afbeelding ]
Hehe, dankje.quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:15 schreef SaiG het volgende:
Hey...
@Obscurus... de eerste foto vind ik erg mooi, het feit dat hij niet helemaal in het midden loopt en de bretels rood zijn pakt heel goed uit. Op de 2e foto stoort het bordje naast zijn hoofd me best... weet niet waarom, leidt voor mij erg af.
Ben al poosje bezig met kiekjes maken, maar wil toch wat meer gaan doen... Ga binnenkort nieuwe camera halen, maar vandaag zelfportret geschoten waar ik graag kritiek op wil hebben!!! Tenslotte leer je terwijl je doet
[ afbeelding ]
Die is iid veel beter kwa belichting!quote:Op zaterdag 20 september 2008 14:51 schreef SaiG het volgende:
Malmö, altijd leuk... mijn ouders gaan elk jaar zo'n 2 keer naar Zweden, dan rijden we d'r altijd doorheenthanx voor je antwoord... Mjah, ik maak nogal vaak foto's die iets te overbelicht zijn denk ik zelf... moet daar nog veel aan doen...
Hier nog een foto van tijdje terug, mijn nichtje was hier en die heb ik overal en nergens neergezet...
[ afbeelding ]
grote versie: http://fiig.deviantart.com/art/my-little-niece2-98362077
mijn eerste gevoel is dat er niet genoeg licht binnen kon vallen in door de F5quote:Op woensdag 24 september 2008 10:50 schreef dutchie het volgende:
Sja, ben ik toch nog weer een keer hier.
Heb gister geprobeerd wat foto's te nemen in mijn showroom. Gewoon even simpele kiekjes om een beeld te geven vd collectie.
Camera op statief gezet, Iso op 100, F5.0 op AV-stand, sluitertijd daardoor 1/13. Verder geen extra belichting gebruikt. Focus op linkerborst. En het is gewoon niet scherp ondanks het statief en bakken licht die hier binnen vallen. Enig idee hoe dat kan?
Heb verder niets aan de foto's gedaan, zoals je ze hier ziet zijn geschoten, niet bewerkt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je hebt in ieder geval erg veel tegenlicht, lijkt me dat je hier nog wel e.a. kunt doen.quote:Op woensdag 24 september 2008 10:50 schreef dutchie het volgende:
Sja, ben ik toch nog weer een keer hier.
Heb gister geprobeerd wat foto's te nemen in mijn showroom. Gewoon even simpele kiekjes om een beeld te geven vd collectie.
Camera op statief gezet, Iso op 100, F5.0 op AV-stand, sluitertijd daardoor 1/13. Verder geen extra belichting gebruikt. Focus op linkerborst. En het is gewoon niet scherp ondanks het statief en bakken licht die hier binnen vallen. Enig idee hoe dat kan?
Heb verder niets aan de foto's gedaan, zoals je ze hier ziet zijn geschoten, niet bewerkt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |