abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:59:55 #176
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_61035072
Wat is er precies misgegaan bij deze foto??

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_61035826
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 15:21 schreef x-tremed het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind op je eerste foto de borsten (vooral haar linker (kijkers rechts)) niet mooi overkomen.. Ook de pose zelf staat me tegen.
Op je tweede foto, wordt mijn aandacht afgeleid naar de rioolbuizen op de achtergrond. Probeer ook even de vlekjes in haar gezicht weg te werken.
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_61044427
tvp
"Op Fok! val je pas op als je normaal bent." -mazaru
pi_61044979
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 11:59 schreef ElizabethR het volgende:
Wat is er precies misgegaan bij deze foto??

[ afbeelding ]
Veel te lange sluitertijd, dan krijg je bewegingsonscherpte door bewegingen van de handen.
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 16:40:39 #180
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_61066384
Hier ook een beginner! Ben bekend met de basics van m'n camera (ixus 850) en van photoshop (cs3), maar ik ben niet tevreden over mijn fotografie skills. Ik zou graag wat oefenen met composities en verschillende standpunten, maar ik weet eigenlijk niet precies hoe en waar ik moet beginnen.

Weet iemand van jullie een goed begin punt? Bijvoorbeeld een website met heldere tutorials, of iets anders? Ik zal het resultaat tzt hier posten.
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 16:44:21 #181
225861 Sarra
Fan van talentenjachten!
pi_61066448
Misschien ben je een beetje ouderwets haha
Mijn mening over de kandidaten, live tijdens de uitzending: http://www.popstarsfansite.nl
pi_61070203
sarra probeert zich te kwalificeren voor de zinnigste opmerking van het jaar verkiezing?

[ontopic]
zoek eens op google op fotografie tips of fototips etc dan kom je al veel sites tegen waar je informatie vandaan kunt halen. Verder heeft adobe zelf op haar website veel videotutorials over het gebruik van Photoshop- http://www.adobe.com/designcenter/video_workshop/
[/ontopic]
The truth is rarely pure and never simple.
Op zondag 19 december 2010 18:43 schreef Netsplitter het volgende:
x-tremed: 48 uur wegens klote links.
pi_61123535
His legions, angel forms, who lay entranced. Thick as autumnal leaves that strow the brooks. Foto's@dART
pi_61123819
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 22:38 schreef Smeej het volgende:
ik heb deze gemaakt van onze kitten...
[ afbeelding ]
Als je de flitser uit zet, komen de kleuren er beter uit. In het geval dat het wat later op de avond wordt -> lampje in de buurt zetten ofzo?

Goedkope work-a-round om flits minder direct te maken: Papiertje voor de flitser houden.
His legions, angel forms, who lay entranced. Thick as autumnal leaves that strow the brooks. Foto's@dART
  FOK!fotograaf vrijdag 29 augustus 2008 @ 14:43:27 #185
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_61221645
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 16:40 schreef Apoc2003 het volgende:
Hier ook een beginner! Ben bekend met de basics van m'n camera (ixus 850) en van photoshop (cs3), maar ik ben niet tevreden over mijn fotografie skills. Ik zou graag wat oefenen met composities en verschillende standpunten, maar ik weet eigenlijk niet precies hoe en waar ik moet beginnen.

Weet iemand van jullie een goed begin punt? Bijvoorbeeld een website met heldere tutorials, of iets anders? Ik zal het resultaat tzt hier posten.
http://www.kampie.info/fotografie/compositie.htm hier staat wel enige informatie over de "Derden regel", diagonaal lijnen, perspectief e.d. staat vast wel interessante info tussen.
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_61539105
Wat vinden jullie van deze foto ? En wat kan er beter ?
pi_61673148
euh...kan iemand mij misschien uitleggen hoe ik dit effect voor elkaar heb gekregen? Het ziet er zo gaaf uit, maar ik heb geen idee hoe ik dat nog een keer kan maken..misschien als iemand dit kan uitleggen wel
(Wat ik wil kunnen is dus dat de kop scherp is, maar alles eromheen lijkt bewogen)

Ik heb hier de makro functie aangehad + flitser.
(:
  dinsdag 16 september 2008 @ 14:01:55 #188
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_61673705
Makro had je helemaal niet nodig gehad. Makro is voor kleinere objecten. Dat is een kat niet echt toch?
Ik denk dat het daarmee te maken heeft. Laag F-getal (diafragma) waardoor klein gedeelte scherp wordt. Combinatie van die twee misschien.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_61673886
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 14:01 schreef dutchie het volgende:
Makro had je helemaal niet nodig gehad. Makro is voor kleinere objecten. Dat is een kat niet echt toch?
Ik denk dat het daarmee te maken heeft. Laag F-getal (diafragma) waardoor klein gedeelte scherp wordt. Combinatie van die twee misschien.
Makro heb ik met opzet gedaan, want dan krijg je meer diepte/scherpte..maar ik vind dit juist een mooi effect he Ik hou die camera ook dichter dan 30 cm voor zn neus, dan kan je makro wel gebruiken

Alleen het is me nog geen 2e keer gelukt. De andere fotos uit die serie zijn gewoon goed scherp, maar niet met die beweging eromheen.
(:
pi_61690604
quote:
Op woensdag 10 september 2008 23:00 schreef iPeter het volgende:
Wat vinden jullie van deze foto ? En wat kan er beter ?
[ afbeelding ]
De compositie kan een heel stuk beter. Of denk ik niet artistiek genoeg. Ik begrijp hem in ieder geval niet.
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
pi_61699966

Complete serie van foto's is te vinden op DeviantArt
pi_61762522
Hey...

@Obscurus... de eerste foto vind ik erg mooi, het feit dat hij niet helemaal in het midden loopt en de bretels rood zijn pakt heel goed uit. Op de 2e foto stoort het bordje naast zijn hoofd me best... weet niet waarom, leidt voor mij erg af.

Ben al poosje bezig met kiekjes maken, maar wil toch wat meer gaan doen... Ga binnenkort nieuwe camera halen, maar vandaag zelfportret geschoten waar ik graag kritiek op wil hebben!!! Tenslotte leer je terwijl je doet

pi_61764946
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 16:15 schreef SaiG het volgende:
Hey...

@Obscurus... de eerste foto vind ik erg mooi, het feit dat hij niet helemaal in het midden loopt en de bretels rood zijn pakt heel goed uit. Op de 2e foto stoort het bordje naast zijn hoofd me best... weet niet waarom, leidt voor mij erg af.

Ben al poosje bezig met kiekjes maken, maar wil toch wat meer gaan doen... Ga binnenkort nieuwe camera halen, maar vandaag zelfportret geschoten waar ik graag kritiek op wil hebben!!! Tenslotte leer je terwijl je doet

[ afbeelding ]
Hehe, dankje.

Ja de eerste foto vind ik zelf ook zeer geslaagd, liep door het centrum van Malmö. En ik zag hem opeens lopen, donkere spijkerbroek, zwarte overhemd, donkere kisten/sec. boots/dr martins/iets en het was echt zo van, damn waar is me camera!?! Dus ik trek me camera uit me tas, het lens dopje vloog bijna op de grond, camera aan (al lopend achter hem aan) en al lopend de foto gemaakt

Tja dat verkeersbord reflecteerde nogal, er stond toevallig erg erg veel licht in die ene straat, zat er nog aan te denken om het wat donkerder te maken (is eigelijk tegen mijn principe) maar me laptop gaat dat toch niet trekken. Thuis nog maar eens een keertje naar kijken.

Over jou foto: Ik had hem zelf wat donkerder gemaakt, zodat je wang, lippen en neus iets betere contouren krijgen. Maar daarin tegen vind ik de light val op je haar wel erg mooi! ook dat de focus daarop ligt is goed!
pi_61780402
Malmö, altijd leuk... mijn ouders gaan elk jaar zo'n 2 keer naar Zweden, dan rijden we d'r altijd doorheen thanx voor je antwoord... Mjah, ik maak nogal vaak foto's die iets te overbelicht zijn denk ik zelf... moet daar nog veel aan doen...

Hier nog een foto van tijdje terug, mijn nichtje was hier en die heb ik overal en nergens neergezet...

grote versie: http://fiig.deviantart.com/art/my-little-niece2-98362077
pi_61781339
SaiG.... mooi hoor! Zowel van jezelf als van je nichtje!!

Ik zal ook weer eens wat meer gaan doen.... Blijft allemaal een beetje liggen de laatste tijd!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_61818467
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 14:51 schreef SaiG het volgende:
Malmö, altijd leuk... mijn ouders gaan elk jaar zo'n 2 keer naar Zweden, dan rijden we d'r altijd doorheen thanx voor je antwoord... Mjah, ik maak nogal vaak foto's die iets te overbelicht zijn denk ik zelf... moet daar nog veel aan doen...

Hier nog een foto van tijdje terug, mijn nichtje was hier en die heb ik overal en nergens neergezet...

[ afbeelding ]

grote versie: http://fiig.deviantart.com/art/my-little-niece2-98362077
Die is iid veel beter kwa belichting!

Hier weer 1tje van mij, Deze keer in de omgeving van Stockholm

*klikken = grote versie*
  woensdag 24 september 2008 @ 10:50:53 #197
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_61871962
Sja, ben ik toch nog weer een keer hier.
Heb gister geprobeerd wat foto's te nemen in mijn showroom. Gewoon even simpele kiekjes om een beeld te geven vd collectie.
Camera op statief gezet, Iso op 100, F5.0 op AV-stand, sluitertijd daardoor 1/13. Verder geen extra belichting gebruikt. Focus op linkerborst. En het is gewoon niet scherp ondanks het statief en bakken licht die hier binnen vallen. Enig idee hoe dat kan?
Heb verder niets aan de foto's gedaan, zoals je ze hier ziet zijn geschoten, niet bewerkt.

Als je niet lacht, ben je dood.
  woensdag 24 september 2008 @ 11:07:07 #198
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_61872314
Wat voor lens en camera?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 24 september 2008 @ 12:23:57 #199
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_61874389
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:50 schreef dutchie het volgende:
Heb gister geprobeerd wat foto's te nemen in mijn showroom. Gewoon even simpele kiekjes om een beeld te geven vd collectie.
Camera op statief gezet, Iso op 100, F5.0 op AV-stand, sluitertijd daardoor 1/13. Verder geen extra belichting gebruikt. Focus op linkerborst. En het is gewoon niet scherp ondanks het statief en bakken licht die hier binnen vallen. Enig idee hoe dat kan?
Heb verder niets aan de foto's gedaan, zoals je ze hier ziet zijn geschoten, niet bewerkt.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
mijn eerste gevoel is dat er niet genoeg licht binnen kon vallen in door de F5
zijn het tlbakken waar het licht uit komt?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_61877160
quote:
Op woensdag 24 september 2008 10:50 schreef dutchie het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Je hebt in ieder geval erg veel tegenlicht, lijkt me dat je hier nog wel e.a. kunt doen.
Plaats de paspop zo dat je met het raam achter je kunt schieten.
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')