abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57921292
je kan voor je flits een wit doek houden dan scheelt het al een hele hoop licht
Thank Drunk I'm a Goddess!
  dinsdag 8 april 2008 @ 22:31:05 #252
108809 Butterscotch
Multiple Maine Coon Syndrome
pi_57921361
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 22:29 schreef prupke het volgende:
je kan voor je flits een wit doek houden dan scheelt het al een hele hoop licht
Dus gewoon voor het lichtje een wit doekje houden? Ik ben echt een uber n00b met fotografie hoor
pi_57921434
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 22:31 schreef Butterscotch het volgende:

[..]

Dus gewoon voor het lichtje een wit doekje houden? Ik ben echt een uber n00b met fotografie hoor
idd (bv een zakdoekje )
  dinsdag 8 april 2008 @ 22:35:30 #254
108809 Butterscotch
Multiple Maine Coon Syndrome
pi_57921520
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 22:32 schreef prupke het volgende:

[..]

idd (bv een zakdoekje )
Ga ik morgen meteen proberen! Thanks
pi_57922351
nou hier weer eindelijk 2 van mij

Kom maar op met die tips
pi_57927457
Wat een lief veulen
Wat mij opvalt/stoort aan de 1e (maar ik ben ook maar een beginner ), is dat aan de linkerkand van het hoofdje (rechts voor de kijker) het een beetje donker is. Het hoofd loopt een beetje over in de nek. Vooral ronde plek waar het halster zit. Scherptediepte vind ik wél mooi trouwens!
  donderdag 10 april 2008 @ 09:21:09 #257
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_57950825

dan deze nog maar even in de Hoek van Holland serie,waar ik deze week even wat plaatjes heb geschoten.... ik krijg er wel een beetje vakantie gevoel van
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_57951735
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 22:58 schreef snoezelkok het volgende:
nou hier weer eindelijk 2 van mij

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Kom maar op met die tips
De eerste is oke, hij zou iets helderder van kleur mogen zijn. Hij lijkt nu wat donker (terwijl zo'n veulen juist vrolijk en mooi is ). De tweede vind ik minder. Niet dat ik niet van veulens houd, maar fotografisch gezien is het veel minder dan de eerste. Het onderwerp staat midden in de foto, het hek stoort nogal (te scherp) en de schuur rechtsachter ook. Zou je deze foto zonder het hek op de achtergrond hebben, met rechts wat gecropt zou het al een hele andere foto zijn.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_57951787
quote:
Op donderdag 10 april 2008 09:21 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[ afbeelding ]

dan deze nog maar even in de Hoek van Holland serie,waar ik deze week even wat plaatjes heb geschoten.... ik krijg er wel een beetje vakantie gevoel van
Je horizon is net niet helemaal recht (links wat hoger) en dat wordt nog versterkt doordat de foto links lichter is door het zonlicht dan rechts. De vorm van de zon vind ik niet echt mooi.
Verder een nette foto, misschien kun je de kleuren nog iets sprankelender maken.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
  donderdag 10 april 2008 @ 13:09:34 #260
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_57955724
meet em is na als ik em in fotoshop open en ik trek een kader met selectie ding is tie echt recht hoor...
volgens my is dat optisch bedrog door de scheve pier
pi_57957422
quote:
Op donderdag 10 april 2008 13:09 schreef mrSPLIFFY het volgende:
meet em is na als ik em in fotoshop open en ik trek een kader met selectie ding is tie echt recht hoor...
volgens my is dat optisch bedrog door de scheve pier
Hij is echt links net iets hoger (tegen de onderkant van je browser kun je dat ook goed zien). Het scheelt niet veel, maar het effect wordt denk ik versterkt doordat de foto links lichter is.
  donderdag 10 april 2008 @ 15:14:18 #262
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_57958410
edit laat maar

pi_57958565
quote:
Op donderdag 10 april 2008 15:14 schreef mrSPLIFFY het volgende:
edit laat maar

Je vraagt hier om commentaar op je foto, dan kun je ook dit soort commentaar verwachten. Doe er mee wat je wilt (van mij hoef je niets aan te passen) maar ga er niet flauw over doen. Wees blij dat er mensen zijn die je foto's beoordelen en doe er je voordeel mee.
  donderdag 10 april 2008 @ 16:07:24 #264
194524 tgs.
unleash hell at my command
pi_57959581
Met een kleine digitale zakcamera(grote DSLR werk thuisgelaten) heb ik eigen vakantie foto's gemaakt in dit topic. Ik hoor graag hoe het wordt bevonden.
"When there is no peril in the fight, there is no glory in the triumph."
pi_57959996
quote:
Op donderdag 10 april 2008 16:07 schreef tgs. het volgende:
Met een kleine digitale zakcamera(grote DSLR werk thuisgelaten) heb ik eigen vakantie foto's gemaakt in dit topic. Ik hoor graag hoe het wordt bevonden.
Op deze manier ga je waarschijnlijk maar weinig commentaar krijgen.
Je kunt het beste of hier een paar (echt een paar!) foto's neerzetten, of een showcase openen met ongeveer 10 foto's waar je dan commentaar op wilt. De hele reeks in dat andere topic is echt veel te veel. Bovendien zijn ze niet genummerd of wat dan ook, dus is het toch al moeilijk om er een paar tussenuit te pikken.
  donderdag 10 april 2008 @ 16:41:24 #266
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_57960210
quote:
Op donderdag 10 april 2008 15:21 schreef Elefes het volgende:

[..]

Je vraagt hier om commentaar op je foto, dan kun je ook dit soort commentaar verwachten. Doe er mee wat je wilt (van mij hoef je niets aan te passen) maar ga er niet flauw over doen. Wees blij dat er mensen zijn die je foto's beoordelen en doe er je voordeel mee.
wat zit je nou te zeuren ik zeg toch niets!!

ik had getypt ; "open em maar es in PS en maak een kader..."

maar lekker belangrijk als jij em scheef vindt en ik niet.. Who cares,lekker belangrijk!
daarom heb ik em wegge edit... en dan ga je nog zeiken...
je lijkt wel een wijf
  donderdag 10 april 2008 @ 16:44:06 #267
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_57960260
quote:
Op donderdag 10 april 2008 16:07 schreef tgs. het volgende:
tja vakantie kiekjes he... weinig spannends iig....
die ene is wel gaaf met die gekleurde kussens
pi_57960545
quote:
Op donderdag 10 april 2008 16:41 schreef mrSPLIFFY het volgende:

je lijkt wel een wijf
Ik ben ook een vrouw dus het is volledig legitiem.

Een beetje normaler reageren kan wel, ik geef alleen maar aan hoe ik het zie, precies waar jij om vraagt dus als je in dit topic je foto post.

Zo'n abnormaal commentaar heb ik niet gegeven.

(Jaja, en nu weer ontopic
  donderdag 10 april 2008 @ 16:58:42 #269
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_57960590

donderdag 10 april 2008 @ 16:59:42 #270
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_57960616
  donderdag 10 april 2008 @ 19:32:07 #271
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_57963702
quote:
Op donderdag 10 april 2008 16:59 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[ afbeelding ]
Een zwartwitfoto waar het woord kleur in staat Kun je dat ding voor de grap eens in kleur maken?
  donderdag 10 april 2008 @ 19:51:36 #272
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_57964165
ja ik vond t ook wel tof.. zag t pas achteraf...
maar dat "ding"?? de hele foto of dat woord?
  donderdag 10 april 2008 @ 19:53:54 #273
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_57964208
ik had em wel al zo gemaakt;

vrijdag 11 april 2008 @ 21:54:32 #274
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_57991700
Even hier.. Ik durf niet zo goed in het ruilhoekje want ik weet zelf nog niet eens wat ik precíes zou willen/moeten hebben en ze me meteen allemaal technische termen om de oren gaan gooien.
HELLUP!

Deze (nog steeds) beginner heeft een tijd geleden een Nikon D70s overkunnen nemen van een kennis.
Bij het apparaat zat alleen een Voigtländer Zoomar AF 28-210 f/4.2-6.5 lens. Op zich werkte hij prima voor de vorige eigenaar die motor/autosportfotograaf is en op zich kan ik er ook nog wel grappige plaatjes mee schieten.
Maaaaarrrrrrrr.... Ik wil ook wel eens foto's van aardig dichtbij maken van (mijn) kinderen, (huis)dieren en plantjes enzo. Ik vind leuke portretjes maken toch wel erg leuk en dat gaat dus niet echt met deze lens.
Het is wel handig dat als je een foto van iemand probeert te maken dat je dan allebij in dezelfde ruimte bent.

Ik ben dus op zoek naar een simpele lens waar ik leuk mee kan fotograferen. Volgens mij voldoet een kitlens zelfs al aan mijn eisen? Mijn budget is laag, max 100 euro. (is dat te doen? )
Heeft iemand hier raad en/of suggesties?
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_57991848
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 21:54 schreef Noli. het volgende:
Even hier.. Ik durf niet zo goed in het ruilhoekje want ik weet zelf nog niet eens wat ik precíes zou willen/moeten hebben en ze me meteen allemaal technische termen om de oren gaan gooien.
HELLUP!

Deze (nog steeds) beginner heeft een tijd geleden een Nikon D70s overkunnen nemen van een kennis.
Bij het apparaat zat alleen een Voigtländer Zoomar AF 28-210 f/4.2-6.5 lens. Op zich werkte hij prima voor de vorige eigenaar die motor/autosportfotograaf is en op zich kan ik er ook nog wel grappige plaatjes mee schieten.
Maaaaarrrrrrrr.... Ik wil ook wel eens foto's van aardig dichtbij maken van (mijn) kinderen, (huis)dieren en plantjes enzo. Ik vind leuke portretjes maken toch wel erg leuk en dat gaat dus niet echt met deze lens.
Het is wel handig dat als je een foto van iemand probeert te maken dat je dan allebij in dezelfde ruimte bent.

Ik ben dus op zoek naar een simpele lens waar ik leuk mee kan fotograferen. Volgens mij voldoet een kitlens zelfs al aan mijn eisen? Mijn budget is laag, max 100 euro. (is dat te doen? )
Heeft iemand hier raad en/of suggesties?
kijk hier eens bv : http://www.foto-konijnenberg.nl/product_list.php?idc=829

even sorteren op prijs (ja het is 2ehands )
pi_57992174
Goh, qua bereik zou 't wel moeten gaan denk ik. 28mm is redelijk zoals het menselijk oog perspectief waarneemt, en 50 en 85mm zijn courante brandpuntsafstanden voor portretlenzen. Het enige wat een eventueel probleem zou kunnen worden is het kleine diafragma je lens, waardoor je (voor typische portretfoto's) (te) veel scherptediepte hebt dichtbij.

Ik denk dus dat je een lens zoekt met een groot diaframa (kleiner diaframagetal), waardoor je de ogen scherp kunt hebben en vanaf de oren al onscherp bijvoorbeeld. Dat isoleert je onderwerp van de achtergrond.

Nieuw vind je voor Canon een 50mm f1.8 voor 80 euro, ik meen gelezen te hebben dat Nikon een alternatief heeft dat ook rond de 100 euro nieuw kost, dus tweedehands kan daar zeker nog iets af.

[ Bericht 27% gewijzigd door tony_clifton- op 11-04-2008 22:21:10 ]
  vrijdag 11 april 2008 @ 22:26:33 #277
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_57992408
Maakt niks uit hoor dat het tweedehands is. Had nieuw ook niet echt tot de mogelijkheden berekend.

Maar oké. Leuke tip die site! Maar nu weet ik nog niet helemaal wat ik zoek.
Ik zie bijvoorbeeld Nikkor AF-S 18-55mm3.5-5.6G ED en een Sigma 55-200mm/4.0-5.6 DC (NikAf) Is het bij die laatste ook weer het geval dat ik bijna niet met mijn onderwerp in één ruimte pas? Nee zeker.
De Voightländer die ik dus heb past eigenlijk niet maar ook weer wel op de D70s. Dat wil zeggen; hij past er op maar dicht tegen de camera/body zit een ring die kan maar op één stand ipv de 5(!) standen die erop zitten. Ik weet dus niet wat eigenlijk de mogelijkheden van zo'n soort lens allemaal zijn behalve dan wat ik nu kan op deze stand.
Maxi, Midi & Mini
  vrijdag 11 april 2008 @ 22:35:18 #278
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_57992594
Ow en foto's met deze lens zijn dichtbij altijd bewogen/wazig. Foto's waarbij wat meer afstand is (bijvoorbeeld auto's of landschappen) zijn vaak juist wél weer scherp.

Ik wil gewoon weer dit soort foto's kunnen maken maar dan met mijn Nikon.

Foto's gemaakt met mijn Fuji Finepix S5600.
Maxi, Midi & Mini
pi_57992659
Ik zou dan voor de 18-70 gaan

misschien even voortzetten in de sc , daar zijn meer mensen met verstand van camera's en dan blijft dit topic meer voor waar het voor bedoeld is
  vrijdag 11 april 2008 @ 22:42:29 #280
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_57992761
Maxi, Midi & Mini
  zaterdag 12 april 2008 @ 00:07:39 #281
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_57994683
/edit/ verkeerd account /edit/
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  zaterdag 12 april 2008 @ 00:09:26 #282
132726 Sjengdanny
Ik kom er wel...
pi_57994733
@Noli,

Ik zou personen helemaal fotograferen, dus geen halven gezichten, maar dat heeft met smaak te maken.
+ punten zijn dat de foto's mooi scherp zijn.

Op ut Vriethof, op un baank.
Gruuts op de Mestreechter Geis!
Hendig sjiek!
Vuilak!
  zaterdag 12 april 2008 @ 01:13:43 #283
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_57996070
Sjengdanny, dit waren even wat voorbeelden uit mijn mapje 'kiekjes' ter verduidelijking van mijn vraag.
Maxi, Midi & Mini
pi_58006157
@sjegdanny Ik vind dit een beetje vakantie foto style. Ik vind de kleuren niet echt mooi en op de onderste foto het grote plein niet zo.

Hier 1tje weer van mij.

FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 12 april 2008 @ 18:07:12 #285
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58006747
Maikuuuuul. ik zou eens terug naar t vrijthof gaan en eens wat gaan stoeien met je composities. de fotos die je boven geplaatst hebt brengen totaal t gevoel van t vrijthof niet over.

zorg er ook voor dat als je zoals de onderste foto dat je geen ellenlange stenen op de voorgrond hebt

Noli, die foto van Wilyan
probeer op t oortje te letten, de rest van de uitsnedes kunnen best zo

snoezelkok, lekkere plaat, niet echt iets aan toe te voegen

let alleen allebei (maikuuul en snoezelkok) even op je foto formaat, op 610 pix breed komen ze t beste uit en heb je geen last van de vertekening bij verkleining door fok
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_58008542
pff vierde wijziging al weer maar goed denk dat ik er nu achter ben
Bij deze een paar foto's. Hebben jullie nog opmerkingen hoe ik het beter of anders kan doen de volgende keer.
Ga over een paar weken weer naar Curacao toe en was dan van plan mooiere foto's te maken.
Al vast bedankt voor eventuele reacties
Groetjes

Hoop niet dat het er teveel zijn
1

2

3

4

5

6

7

8

[ Bericht 67% gewijzigd door flipperdeflipflap op 12-04-2008 20:01:56 ]
pi_58009868
wat mij als eerste opvalt is dat je horizons scheef zijn. de kleuren vind ik heel mooi!
pi_58010004
hmm ja dat was ook het eerste wat mij opviel. Is zeker iets waar ik aan moet werken ja.
De kleuren uh ja daar heb ik dan weer niets mee te maken eigenlijk. Of nou ja loop wel een beetje te prutsen met iso volgens mij, maar dat is dan ook alles. Iso heeft toch met lichtheid foto te maken of stel ik nou een hele domme vraag? Vind het allemaal moeilijk om uit elkaar te houden eigenlijk....
pi_58011732
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 20:55 schreef flipperdeflipflap het volgende:
hmm ja dat was ook het eerste wat mij opviel. Is zeker iets waar ik aan moet werken ja.
De kleuren uh ja daar heb ik dan weer niets mee te maken eigenlijk. Of nou ja loop wel een beetje te prutsen met iso volgens mij, maar dat is dan ook alles. Iso heeft toch met lichtheid foto te maken of stel ik nou een hele domme vraag? Vind het allemaal moeilijk om uit elkaar te houden eigenlijk....
ISO is gewoon één van de drie instellingen die je belichting regelen. Heb je bijvoorbeeld bij een bepaald diafragma een sluitertijd van 1/800 op ISO200, zal je een sluitertijd van 1/1600 hebben bij ISO400 (de sensor vangt dubbel zoveel licht op dus moet de belichting ook maar half zo lang zijn). Hetzelfde bij het diafragma; neem je 2x dezelfde foto, de eerste keer met f4 en daarna nog een keer met f2.8, dan zullen de sluitertijden ook halveren: f4 is één stop licht minder dan f2.8, wat wil zeggen dat je lens maar half zoveel licht doorlaat, waardoor je beeldchip langer belicht moet worden.

Je cam meet hoeveel licht er van je onderwerp afkomt en weet dus hoeveel licht er dus nodig is om een goeie foto te maken. Op die manier kan je met de 3 instellingen gaan goochelen tot je de juiste settings hebt voor de foto die je wil maken. Wanneer je een landschapsfoto wil nemen bij valavond kan je op een statief bijvoorbeeld een lagere ISO voor minder ruis combineren met een kleiner diafragma voor meer scherptediepte. Daardoor zul je een langere sluitertijd nodig hebben. Uit de hand kan dit echter niet of hij is bewogen, dus kies je voor een groter diafragma en en hogere ISO.

Uiteindelijk is de som van die 3 altijd gelijk aan de juiste belichting. Alhoewel dat ook niet altijd opgaat aangezien de lichtmeter door verschillende factoren kan afwijken.

Als je 't nu nog snapt .

[ Bericht 5% gewijzigd door tony_clifton- op 12-04-2008 22:31:01 ]
pi_58037199
uh ik zal dit toch ff een keer weer moeten uitproberen denk ik, maar heb wel het idee dat ik je wel een beetje kan volgen. Nu moet ik het nog in de praktijk brengen.
In ieder geval bedankt:)
pi_58037312
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 19:42 schreef flipperdeflipflap het volgende:
pff vierde wijziging al weer maar goed denk dat ik er nu achter ben
Bij deze een paar foto's. Hebben jullie nog opmerkingen hoe ik het beter of anders kan doen de volgende keer.
Ga over een paar weken weer naar Curacao toe en was dan van plan mooiere foto's te maken.
Al vast bedankt voor eventuele reacties
Groetjes

Hoop niet dat het er teveel zijn
1
[ afbeelding ]
2
[ afbeelding ]
3
[ afbeelding ]
4
[ afbeelding ]
5
[ afbeelding ]
6
[ afbeelding ]
7
[ afbeelding ]
8
[ afbeelding ]

Ik vind ze al mooi
De kleuren zijn mooi, zoals al gezegd. En inderdaad zorgen dat je horizon recht staat. Dit kun je achteraf ook nog vrij gemakkelijk doen in Photoshop o.i.d..
Je composities zijn helemaal niet verkeerd, je plaatst mooi het onderwerp uit het midden. Vaak is het wel mooi om de horizon van de foto op 1/3 van de bovenkant of 1/3 van de onderkant van de foto te zetten (of je dan het meeste lucht of land/water laat zien, hangt af van wat je met je foto wilt zeggen en welke van de twee het mooiste is). Bij een foto als #1 is het minder storend dat de horizon wat in het midden staat, omdat je daar een soort "kader" gevormd hebt waardoor het eigenlijk wel mooi staat (kader van de bladeren aan de bovenkant, en het strand aan de onderkant, wat door het silhouet een mooi kader vormt).
Let verder bij foto's als #7 er op dat je niet stukken van onderwerpen op de foto mist, zoals een hand, been of hier een deel van de boom. Je had hier de horizon op 1/3 van onderen kunnen leggen, waardoor je wat minder voorgrond had van de weg die toch niet zo interessant is, en de boom er helemaal op had kunnen zetten. Wat ik erg mooi vind aan deze foto is dat de blik van de kijker echt mee het beeld in wordt genomen, doordat je in het straatje fotografeert. De auto links en de man in beeld maken de foto af, door het leven op straat daar weer te geven.
pi_58037765
Weet iemand wat een goed boek is voor de beginnende fotograaf?
pi_58037895
Ja bij foto 7 valt het me nu ook op. Die boom zou er idd helemaal op moeten zijn gekomen en de voorgrond is idd ook niet zo boeiend nee
Van het 1/3 verhaal had ik eigenlijk nog nooit gehoord. Misschien toch eens opletten. Het rechtzetten van de horizon lijkt me idd wel te doen met photoshop al heb ik er nog helemaal geen ervaring mee. Ik heb de foto's verder ook niet bewerkt qua kleuren o.i.d. op afbeelding 6 na dan, die ik iets rechter had gezet wat die was wel heel erg scheef.
heel erg bedankt voor je commentaar. Ik denk dat ik er wel iets mee kan!!!

groetjes
pi_58038718
quote:
Op maandag 14 april 2008 09:46 schreef Lexie het volgende:
Weet iemand wat een goed boek is voor de beginnende fotograaf?
Voor iedereen een aanrader, de boeken van John Freeman. Hij heeft ook een boek geschreven wat simpelweg "Fotografie" heet, en een serie van een stuk of 6 boeken met elk aparte onderwerpen (landschappen, licht, portretten, compositie, zwart-wit en naakt geloof ik).
pi_58039702
quote:
Op maandag 14 april 2008 10:38 schreef Elefes het volgende:

[..]

Voor iedereen een aanrader, de boeken van John Freeman. Hij heeft ook een boek geschreven wat simpelweg "Fotografie" heet, en een serie van een stuk of 6 boeken met elk aparte onderwerpen (landschappen, licht, portretten, compositie, zwart-wit en naakt geloof ik).
Die naam ben ik inderdaad al tegengekomen . Ik vind het erg fijn om te beginnen met een boek, omdat dan meestal alle facetten behandeld worden. Het is dan alleen nog de truuk om een goed boek te vinden, want er is natuurlijk genoeg troep op de markt te verkrijgen .
pi_58196364
Hier nog 1 van mij
pi_58284202
Vandaag weer een aantal kiekjes geschoten.

Nr.1

Nr.2
Vloerplint
pi_58284773
quote:
Op maandag 21 april 2008 08:48 schreef snoezelkok het volgende:
Hier nog 1 van mij
[ afbeelding ]
Best een mooie foto.
Als eerste is het handiger als je 'm gewoon op 610 pixels breed hier neer zet (i.p.v. 640), dat komt beter over en kijkt ook fijner (niet iedereen gaat op je foto klikken).

De rode bloem links stoort een beetje, die doet afbreuk aan het "serene" plaatje. Verder zou de achtergrond van mij nog waziger mogen zijn.
En verder is het gewoon een mooie foto .
pi_58286151
Hopelijk hebben jullie wat commentaar!

pi_58293760
Hm, wat neer té gooien.. Wat verschillende onderwerpen.. Met mijn D40, klein maandje oud..

1.

Contrast errûg opgekrikt

2.

3.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')