abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57921292
je kan voor je flits een wit doek houden dan scheelt het al een hele hoop licht
Thank Drunk I'm a Goddess!
  dinsdag 8 april 2008 @ 22:31:05 #252
108809 Butterscotch
Multiple Maine Coon Syndrome
pi_57921361
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 22:29 schreef prupke het volgende:
je kan voor je flits een wit doek houden dan scheelt het al een hele hoop licht
Dus gewoon voor het lichtje een wit doekje houden? Ik ben echt een uber n00b met fotografie hoor
pi_57921434
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 22:31 schreef Butterscotch het volgende:

[..]

Dus gewoon voor het lichtje een wit doekje houden? Ik ben echt een uber n00b met fotografie hoor
idd (bv een zakdoekje )
  dinsdag 8 april 2008 @ 22:35:30 #254
108809 Butterscotch
Multiple Maine Coon Syndrome
pi_57921520
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 22:32 schreef prupke het volgende:

[..]

idd (bv een zakdoekje )
Ga ik morgen meteen proberen! Thanks
pi_57922351
nou hier weer eindelijk 2 van mij

Kom maar op met die tips
pi_57927457
Wat een lief veulen
Wat mij opvalt/stoort aan de 1e (maar ik ben ook maar een beginner ), is dat aan de linkerkand van het hoofdje (rechts voor de kijker) het een beetje donker is. Het hoofd loopt een beetje over in de nek. Vooral ronde plek waar het halster zit. Scherptediepte vind ik wél mooi trouwens!
  donderdag 10 april 2008 @ 09:21:09 #257
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_57950825

dan deze nog maar even in de Hoek van Holland serie,waar ik deze week even wat plaatjes heb geschoten.... ik krijg er wel een beetje vakantie gevoel van
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_57951735
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 22:58 schreef snoezelkok het volgende:
nou hier weer eindelijk 2 van mij

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Kom maar op met die tips
De eerste is oke, hij zou iets helderder van kleur mogen zijn. Hij lijkt nu wat donker (terwijl zo'n veulen juist vrolijk en mooi is ). De tweede vind ik minder. Niet dat ik niet van veulens houd, maar fotografisch gezien is het veel minder dan de eerste. Het onderwerp staat midden in de foto, het hek stoort nogal (te scherp) en de schuur rechtsachter ook. Zou je deze foto zonder het hek op de achtergrond hebben, met rechts wat gecropt zou het al een hele andere foto zijn.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_57951787
quote:
Op donderdag 10 april 2008 09:21 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[ afbeelding ]

dan deze nog maar even in de Hoek van Holland serie,waar ik deze week even wat plaatjes heb geschoten.... ik krijg er wel een beetje vakantie gevoel van
Je horizon is net niet helemaal recht (links wat hoger) en dat wordt nog versterkt doordat de foto links lichter is door het zonlicht dan rechts. De vorm van de zon vind ik niet echt mooi.
Verder een nette foto, misschien kun je de kleuren nog iets sprankelender maken.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
  donderdag 10 april 2008 @ 13:09:34 #260
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_57955724
meet em is na als ik em in fotoshop open en ik trek een kader met selectie ding is tie echt recht hoor...
volgens my is dat optisch bedrog door de scheve pier
pi_57957422
quote:
Op donderdag 10 april 2008 13:09 schreef mrSPLIFFY het volgende:
meet em is na als ik em in fotoshop open en ik trek een kader met selectie ding is tie echt recht hoor...
volgens my is dat optisch bedrog door de scheve pier
Hij is echt links net iets hoger (tegen de onderkant van je browser kun je dat ook goed zien). Het scheelt niet veel, maar het effect wordt denk ik versterkt doordat de foto links lichter is.
  donderdag 10 april 2008 @ 15:14:18 #262
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_57958410
edit laat maar

pi_57958565
quote:
Op donderdag 10 april 2008 15:14 schreef mrSPLIFFY het volgende:
edit laat maar

Je vraagt hier om commentaar op je foto, dan kun je ook dit soort commentaar verwachten. Doe er mee wat je wilt (van mij hoef je niets aan te passen) maar ga er niet flauw over doen. Wees blij dat er mensen zijn die je foto's beoordelen en doe er je voordeel mee.
  donderdag 10 april 2008 @ 16:07:24 #264
194524 tgs.
unleash hell at my command
pi_57959581
Met een kleine digitale zakcamera(grote DSLR werk thuisgelaten) heb ik eigen vakantie foto's gemaakt in dit topic. Ik hoor graag hoe het wordt bevonden.
"When there is no peril in the fight, there is no glory in the triumph."
pi_57959996
quote:
Op donderdag 10 april 2008 16:07 schreef tgs. het volgende:
Met een kleine digitale zakcamera(grote DSLR werk thuisgelaten) heb ik eigen vakantie foto's gemaakt in dit topic. Ik hoor graag hoe het wordt bevonden.
Op deze manier ga je waarschijnlijk maar weinig commentaar krijgen.
Je kunt het beste of hier een paar (echt een paar!) foto's neerzetten, of een showcase openen met ongeveer 10 foto's waar je dan commentaar op wilt. De hele reeks in dat andere topic is echt veel te veel. Bovendien zijn ze niet genummerd of wat dan ook, dus is het toch al moeilijk om er een paar tussenuit te pikken.
  donderdag 10 april 2008 @ 16:41:24 #266
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_57960210
quote:
Op donderdag 10 april 2008 15:21 schreef Elefes het volgende:

[..]

Je vraagt hier om commentaar op je foto, dan kun je ook dit soort commentaar verwachten. Doe er mee wat je wilt (van mij hoef je niets aan te passen) maar ga er niet flauw over doen. Wees blij dat er mensen zijn die je foto's beoordelen en doe er je voordeel mee.
wat zit je nou te zeuren ik zeg toch niets!!

ik had getypt ; "open em maar es in PS en maak een kader..."

maar lekker belangrijk als jij em scheef vindt en ik niet.. Who cares,lekker belangrijk!
daarom heb ik em wegge edit... en dan ga je nog zeiken...
je lijkt wel een wijf
  donderdag 10 april 2008 @ 16:44:06 #267
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_57960260
quote:
Op donderdag 10 april 2008 16:07 schreef tgs. het volgende:
tja vakantie kiekjes he... weinig spannends iig....
die ene is wel gaaf met die gekleurde kussens
pi_57960545
quote:
Op donderdag 10 april 2008 16:41 schreef mrSPLIFFY het volgende:

je lijkt wel een wijf
Ik ben ook een vrouw dus het is volledig legitiem.

Een beetje normaler reageren kan wel, ik geef alleen maar aan hoe ik het zie, precies waar jij om vraagt dus als je in dit topic je foto post.

Zo'n abnormaal commentaar heb ik niet gegeven.

(Jaja, en nu weer ontopic
  donderdag 10 april 2008 @ 16:58:42 #269
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_57960590

donderdag 10 april 2008 @ 16:59:42 #270
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_57960616
  donderdag 10 april 2008 @ 19:32:07 #271
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_57963702
quote:
Op donderdag 10 april 2008 16:59 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[ afbeelding ]
Een zwartwitfoto waar het woord kleur in staat Kun je dat ding voor de grap eens in kleur maken?
  donderdag 10 april 2008 @ 19:51:36 #272
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_57964165
ja ik vond t ook wel tof.. zag t pas achteraf...
maar dat "ding"?? de hele foto of dat woord?
  donderdag 10 april 2008 @ 19:53:54 #273
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_57964208
ik had em wel al zo gemaakt;

vrijdag 11 april 2008 @ 21:54:32 #274
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_57991700
Even hier.. Ik durf niet zo goed in het ruilhoekje want ik weet zelf nog niet eens wat ik precíes zou willen/moeten hebben en ze me meteen allemaal technische termen om de oren gaan gooien.
HELLUP!

Deze (nog steeds) beginner heeft een tijd geleden een Nikon D70s overkunnen nemen van een kennis.
Bij het apparaat zat alleen een Voigtländer Zoomar AF 28-210 f/4.2-6.5 lens. Op zich werkte hij prima voor de vorige eigenaar die motor/autosportfotograaf is en op zich kan ik er ook nog wel grappige plaatjes mee schieten.
Maaaaarrrrrrrr.... Ik wil ook wel eens foto's van aardig dichtbij maken van (mijn) kinderen, (huis)dieren en plantjes enzo. Ik vind leuke portretjes maken toch wel erg leuk en dat gaat dus niet echt met deze lens.
Het is wel handig dat als je een foto van iemand probeert te maken dat je dan allebij in dezelfde ruimte bent.

Ik ben dus op zoek naar een simpele lens waar ik leuk mee kan fotograferen. Volgens mij voldoet een kitlens zelfs al aan mijn eisen? Mijn budget is laag, max 100 euro. (is dat te doen? )
Heeft iemand hier raad en/of suggesties?
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_57991848
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 21:54 schreef Noli. het volgende:
Even hier.. Ik durf niet zo goed in het ruilhoekje want ik weet zelf nog niet eens wat ik precíes zou willen/moeten hebben en ze me meteen allemaal technische termen om de oren gaan gooien.
HELLUP!

Deze (nog steeds) beginner heeft een tijd geleden een Nikon D70s overkunnen nemen van een kennis.
Bij het apparaat zat alleen een Voigtländer Zoomar AF 28-210 f/4.2-6.5 lens. Op zich werkte hij prima voor de vorige eigenaar die motor/autosportfotograaf is en op zich kan ik er ook nog wel grappige plaatjes mee schieten.
Maaaaarrrrrrrr.... Ik wil ook wel eens foto's van aardig dichtbij maken van (mijn) kinderen, (huis)dieren en plantjes enzo. Ik vind leuke portretjes maken toch wel erg leuk en dat gaat dus niet echt met deze lens.
Het is wel handig dat als je een foto van iemand probeert te maken dat je dan allebij in dezelfde ruimte bent.

Ik ben dus op zoek naar een simpele lens waar ik leuk mee kan fotograferen. Volgens mij voldoet een kitlens zelfs al aan mijn eisen? Mijn budget is laag, max 100 euro. (is dat te doen? )
Heeft iemand hier raad en/of suggesties?
kijk hier eens bv : http://www.foto-konijnenberg.nl/product_list.php?idc=829

even sorteren op prijs (ja het is 2ehands )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')