ik ben t met je eens dat er veel "lelijke" foto's gemaakt worden, maar dat heeft weinig met t bewerken te maken, maar meer met de onkunde en de dalende prijzen van camera's waardoor veel mensen dure camera's kopen en denken daarmee goede foto's te kunnen maken.quote:Op woensdag 21 mei 2008 15:17 schreef Netstorm het volgende:
[..]
Dat klopt misschien, maar ik blijf toch echt bij m'n standpunt..
Een lelijke foto omtoveren in een foto vol velle kleuren vind ik in en in triest.. maarja, dat zie ik op heel veel fotografie forums.. er zijn nog weinig mensen die een mooi plaatje kunnen schieten zonder iets te bewerken
Dat is een feit.. maar hoe dan ook; als je van sommige ervaren mensen alleen maar bewerkte foto's ziet dan denk je soms ook van zonder photoshop kom je ook niet zo ver, maar dat is mijn mening.quote:Op woensdag 21 mei 2008 15:19 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik ben t met je eens dat er veel "lelijke" foto's gemaakt worden, maar dat heeft weinig met t bewerken te maken, maar meer met de onkunde en de dalende prijzen van camera's waardoor veel mensen dure camera's kopen en denken daarmee goede foto's te kunnen maken.
Amen.quote:Triest? kweet niet of je t zo moet noemen, ik denk altijd maar zo, ieder zijn ding
de bovenste is idd wat donker, een mogelijkheid zou kunnen zijn je sluiter langer open laten staan. of je foto ietwat over te belichten. dat zou je moeten uitproberen.quote:Op donderdag 8 mei 2008 16:48 schreef problematiQue het volgende:
Is er een manier om de foto 1 als foto 2 uit de camera te krijgen? Simpelweg meer belichting?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Pentax k100d Super met 50-200mm lens
1/320
F/5.6
ISO 400
Het kan trouwens zijn dat de bovenste al fel genoeg is, ik heb een nogal donker beeldscherm.
lekker paardjequote:Op maandag 19 mei 2008 19:04 schreef snoezelkok het volgende:
+ compositie
- de schaduw kant van de vlinder ik mis zelf de kleur.
[ afbeelding ]
Een lens kopen met macro functie? Helpt veelquote:Op vrijdag 2 mei 2008 18:22 schreef Ballistic het volgende:
Vroeg me af hoe ik het bloemetje zelf scherp kon krijgen, ik heb een redelijk nieuwe camera (digitaal uiteraard, hij stelt zelf scherp), met een heleboel functies genaamd P, A, S, M, easymode etc, en ik heb er allemaal mee liggen klooien maar het lukte me maar niet, ook die micro functie niet![]()
![]()
[ afbeelding ]
mits t een slr is anders gaat dat wat lastigquote:Op woensdag 21 mei 2008 17:42 schreef Netstorm het volgende:
[..]
Een lens kopen met macro functie? Helpt veel
Ik zie nu pas jouw reactie, oeps!quote:Op woensdag 21 mei 2008 16:37 schreef Ynske het volgende:
[..]
de bovenste is idd wat donker, een mogelijkheid zou kunnen zijn je sluiter langer open laten staan. of je foto ietwat over te belichten. dat zou je moeten uitproberen.
mag ik vragen waarom je gekozen hebt voor iso 400, was t zo donker buiten?
de tweede is vele malen beter, mooiere uitsnede, roos lekker uit t midden gehaald waardoor de foto aantrekkelijker isquote:Op dinsdag 27 mei 2008 19:22 schreef snoezelkok het volgende:
Nou ynske heb je hier nog wat voor dan? of iemand anders natuurlijk![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik weet niet of meer mensen deze besteld hadden, maar vandaag hadden ze het geld afgeschreven....quote:Op vrijdag 25 april 2008 20:27 schreef mrSPLIFFY het volgende:
goeie tip!! bedoel je deze???
kan je em gelijk online bestellen!!
http://www.fnl.nl/chipfot(...)foto-video-digitaal/
ik vind m een beetje tegen vallen door de enorme donkere wolken bovenaan, nu met scrollen heb ik ze weggehaald en vind ik m een stuk mooier. je hebt iig lekker de ladders van god zichtbaarquote:Op woensdag 11 juni 2008 10:10 schreef Netstorm het volgende:
Ik heb maar eens een poging gedaan..
[ afbeelding ]
Ik vond het donkere ook teveel opvallen, maar heb geen zin om 't weg te shoppen.quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:41 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik vind m een beetje tegen vallen door de enorme donkere wolken bovenaan, nu met scrollen heb ik ze weggehaald en vind ik m een stuk mooier. je hebt iig lekker de ladders van god zichtbaar
Kun je misschien enige uitleg geven hoe je 't beste fotos kan maken van zo'n onweersbui in het donker?quote:Op woensdag 4 juni 2008 17:17 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
ik weet niet of meer mensen deze besteld hadden, maar vandaag hadden ze het geld afgeschreven....
2x !!!!!!
en deze vd week ff gemaakt;
[ afbeelding ]
Hey!quote:Op vrijdag 25 april 2008 20:27 schreef mrSPLIFFY het volgende:
goeie tip!! bedoel je deze???
kan je em gelijk online bestellen!!
http://www.fnl.nl/chipfot(...)foto-video-digitaal/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |