quote:
En commentaar:quote:Op vrijdag 25 april 2008 02:39 schreef Timmos het volgende:
Hm, wat neer té gooien.. Wat verschillende onderwerpen.. Met mijn D40, klein maandje oud..
1.
Contrast errûg opgekrikt
2.
3.
En de foto's die nog niet beoordeeld zijn:quote:Op vrijdag 25 april 2008 09:12 schreef Elefes het volgende:
[..]
Mooie foto, goed gezien, mooie kleuren. De persoon zou nog iets verder op de foto mogen staan. Het wordt nu een beetje druk bovenin, je zou ook aan de bovenkant er nog een stukje af kunnen halen (zodat er twee van de "bollen" op de grond zichtbaar zijn. Maar goed gezien, en mooie plaat
[..]
De eerste vind ik het mooiste. Het stuk licht middenin is wel erg overbelicht nu, dat is jammer. Maar de rest van de foto heeft zeker niet teveel contrast. Aan de onderkant is een mooie spiegeling te zien, daarvan had je nog wel iets meer in beeld mogen nemen. Verder mooie foto.
De tweede en derde vind ik wat minder. Onderwerpen staan midden op de foto, het zijn drukke beelden waarbij je niet goed weet waar je naar moet kijken. Bij allebei de foto's kun je nog veel verbeteren wat betreft standpunt en compositie (wat minder recht-toe, recht-aan). De derde foto heeft ook een niet zo mooie achter-/ondergrond (de witte tegels) en het flitslicht is hier jammer.
quote:Op donderdag 24 april 2008 18:51 schreef XrAiDeN het volgende:
Vandaag weer een aantal kiekjes geschoten.
Nr.1
Nr.2
allereerst rechtzetten, je zee loopt leegquote:Op dinsdag 29 april 2008 01:03 schreef Lucky117 het volgende:
Hoe zou deze foto beter kunnen? Hij is onbewerkt.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 5 mei 2008 23:02 schreef problematiQue het volgende:
Ik zal morgen dezelfde foto nog eens proberen te maken
Op mijn beeldscherm ziet de bovenste bloem er donkerder uit.quote:Op donderdag 8 mei 2008 16:48 schreef problematiQue het volgende:
Is er een manier om de foto 1 als foto 2 uit de camera te krijgen? Simpelweg meer belichting?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Pentax k100d Super met 50-200mm lens
1/320
F/5.6
ISO 400
Het kan trouwens zijn dat de bovenste al fel genoeg is, ik heb een nogal donker beeldscherm.
Wel geinig.. CP filter?quote:Op maandag 19 mei 2008 15:52 schreef Sjengdanny het volgende:
Dit vond ik wel een grappige foto:
[ afbeelding ]
K weet niet of je ooit zelf foto's ontwikkeld hebt. Maar dan weet je dat ook daar gebruik gemaakt word van kleurcorrecties etc. T fabeltje dat veel mensen steeds aanhalen dat een echte fotograaf alleen een camera gebruikt is echt zo ontzettend onzin. Je hoort mij niet zeggen dat je je foto ten alle tijde tot in t extreme moet bewerken, maar iets als kleurcorrecties, contrasten bewerken dat is iets dat gewoon bij fotografie hoort, analoog of digitaal.quote:Op woensdag 21 mei 2008 14:08 schreef Netstorm het volgende:
Misschien ligt het aan mij.. maar ik snap niet waarom mensen zo afhankelijk zijn van photoshop.
Ik zie tegenwoordig nog weinig 'echte' natuurlijke fotos.. de meeste hebben allemaal een dikke laag kleur correcties. 50% foto, 50% photoshop?
Je kan zelfs een 'lelijk mokkel' omtoveren in een top model. Wat ik ook niet echt snap is dat fotos die niet gephotoshopped zijn regelmatig worden afgedaan als saai, en fotos met een dikke laag photoshop erover heen worden juist de hemel in geprezen, waarbij ik tot de conclusie kom dat er ergens iets gigantisch mis is in de wereld van de fotografie, ermm.. correctie.. de wereld van foto bewerking
Dat klopt misschien, maar ik blijf toch echt bij m'n standpunt..quote:Op woensdag 21 mei 2008 15:14 schreef Ynske het volgende:
[..]
K weet niet of je ooit zelf foto's ontwikkeld hebt. Maar dan weet je dat ook daar gebruik gemaakt word van kleurcorrecties etc. T fabeltje dat veel mensen steeds aanhalen dat een echte fotograaf alleen een camera gebruikt is echt zo ontzettend onzin. Je hoort mij niet zeggen dat je je foto ten alle tijde tot in t extreme moet bewerken, maar iets als kleurcorrecties, contrasten bewerken dat is iets dat gewoon bij fotografie hoort, analoog of digitaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |