Ik zal eens een gok doen van de zomer.. met dit onstabiele weer komen er nog genoeg onweersbuien denk ik zoquote:Op zondag 15 juni 2008 09:49 schreef mrSPLIFFY het volgende:
eeh hij staat er bijn niet op??
enne wat betreft die onweers foto....
ergens op richten... op bulp stand zetten ( wel met statief dus) en diafragma klein
dan kan je em lang open laten staan... een flits is meestal zo fel dat met een grotere diafragma
de kans groot is dat de foto overbelicht is...
maar goed gewoon verschillende dingen proberen, dit was ook mijn eerste keer...
iig wachten tot de flits is en dan op t knopje drukken werkt iig niet.... Suc6!
ben steeds bang dat de toren omvalt op je autoquote:Op zondag 15 juni 2008 00:20 schreef eer-ik het volgende:
Vandaag scenic op de foto gezet
Iemand op- of aanmerkingen?
[ afbeelding ]
begin even met het resizen van je foto naar max 610 pixels breed, dan heb je nl geen last van de resizer van fok die je foto geen goed doet.quote:Op woensdag 18 juni 2008 12:02 schreef liesbert het volgende:
Een foto gemaakt met mijn compact camera (olympus c500 zoom) intussen vervangen door een brugmodel (panasonic lumix fz8)
Mijn idee: met een simpele camera een heel mooi plaatje.
Mijn kennisniveau is ongeveer -1 (kom net kijken)
Experimenten met de nieuwe camera zullen later geplaatst worden!
[ afbeelding ]
overigens zeer zeker wat dutch zegtquote:Op zondag 8 juni 2008 16:24 schreef LadyS het volgende:
Ik heb wit laken opgehangen, mijn kinderen witte kleren aangetrokken en mijn zusje met bloemetjes laten strooien en dit is wat ik ervan gemaakt heb:
[ afbeelding ]
Hoi Ynske dankje voor je reactie, voor het resizen van de foto die op photobucket staat moet ik adobe hebben, dit heb ik hier op mijn werk niet. Dus als ik thuis ben zal ik hem resizen. Standaard fotoformaat voor een forum is toch 640?quote:Op woensdag 18 juni 2008 12:05 schreef Ynske het volgende:
[..]
begin even met het resizen van je foto naar max 610 pixels breed, dan heb je nl geen last van de resizer van fok die je foto geen goed doet.
verder is het een leuke foto. tips voor de volgende keer
probeer het koppie van poes geheel op de foto te zetten
het kussen iets minder in beeld te hebben, lijd af van de foto
en heel goed gedaan nu, het scherp hebben van de ogen van poes!
succes
hier is het standaard 610 pixelsquote:Op woensdag 18 juni 2008 14:11 schreef liesbert het volgende:
[..]
Hoi Ynske dankje voor je reactie, voor het resizen van de foto die op photobucket staat moet ik adobe hebben, dit heb ik hier op mijn werk niet. Dus als ik thuis ben zal ik hem resizen. Standaard fotoformaat voor een forum is toch 640?
Ps gelukkig heb ik 2 van die gewillige proefmodellen rondwandelen thuis
quote:Op woensdag 18 juni 2008 18:30 schreef LadyS het volgende:
Dutch, bedankt voorje complimenten!!!
Ynske, mooi!, die aanpassingAls je het leuk vindt om te kijken of je er nog meer uit kunt halen, (
), dan wil ik je wel het origneel toesturen, hoor.
Bloemetje misschien iets meer naar het midden?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 12:19 schreef -Bubseltje- het volgende:
Een foto van zondag in de efteling
Iemand op- of aanmerkingen![]()
[ afbeelding ]
je hebt een lekkere dof gebruikt.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 12:19 schreef -Bubseltje- het volgende:
Een foto van zondag in de efteling
Iemand op- of aanmerkingen![]()
[ afbeelding ]
Ik heb hem ook staand maar daar zitten nogal wat regendruppels op ik zal hem later wel eens posten.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 14:20 schreef Ynske het volgende:
[..]
je hebt een lekkere dof gebruikt.
ik mis iets aan de foto dat het spannend maakt maar dat komt misschien door de uitsnede, denk dat ik m staande mooier gevonden had, maar das persoonlijk
je foto komt t best tot zijn recht op 610 pixels breedquote:
Ghehehe..Ik had ze nog expres op photobucket gezet omdat ik hier ergens las dat je dat daar gewoon aan kon vinken! Wel handig als ik t dan ook doe hé?!quote:Op zaterdag 21 juni 2008 09:49 schreef Ynske het volgende:
p
[..]
je foto komt t best tot zijn recht op 610 pixels breed
dan komt de fokresizer nl niet aan bod en vertekent je foto
dit is in droomvlucht he?
knetjes dat hij scherp is ondanks dat jij beweegt en t er erg donker is
volgens mij kun je wel nog wat aan de kleuren enzo doen
problemen ermee als ik er zometeen eens mee ga stoeien?
Nee joh... Fijn juist!! Je kunt wel over verschillende dingen vertellen, maar het zien maakt het allemaal net even "makkelijker"!!quote:Op zaterdag 21 juni 2008 11:48 schreef Ynske het volgende:
[ afbeelding ]
wat heb ik gedaanuitsnede gemaakt die spannender is dan een poppetje in het midden levels aangepast (zodat het zwart bij het begin van de curve is en ook het wit, om te bereiken in photoshop kan via image > adjust > levels) beetje een kleurfilter erover gegooid om de kleur iets warmer te maken
in de crop zie je dat het mannetje niet helemaal scherp is, maar hey, das ook niet makkelijk vanuit dat draaiende ding
t gaat om t idee, als je liever wilt dat ik dit weghaal geef dan ff een gil
quote:Op zondag 22 juni 2008 00:12 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Ghehehe..Ik had ze nog expres op photobucket gezet omdat ik hier ergens las dat je dat daar gewoon aan kon vinken! Wel handig als ik t dan ook doe hé?!
quote:Op zondag 22 juni 2008 00:15 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Nee joh... Fijn juist!! Je kunt wel over verschillende dingen vertellen, maar het zien maakt het allemaal net even "makkelijker"!!
Mooi wat je er mee gedaan hebt!! Dat kuifje/hanekammetje springt er zo "leuk" uit!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |