Die laatste plaat van hem krijgt overigens belachelijk goede recensies, normaal gesproken wel reden tot enig argwaan. Die nummers op zijn myspace zijn erg sterk, het album is op het eerste gehoor wat minder; toch wat gezapiger dan ik op basis van een nummer als 'Malcolm' had gehoopt. Maar nog best aardig, hoor.quote:
The Shins deel 2 - A Comet Appearedquote:Op dinsdag 29 april 2008 16:09 schreef Grobbel het volgende:
Deel 1 was een jaar geleden al vol, en ik geloof wel dat er sinds die tijd een tweede is geopend.
Tof, dank je!quote:Op dinsdag 29 april 2008 18:53 schreef dreamaniac het volgende:
[..]
The Shins deel 2 - A Comet Appeared
er is ook een Alt. Country deel 3! topicquote:Op woensdag 30 april 2008 01:32 schreef ipanema22 het volgende:
(ik ben een nieuw lid)
Dit zijn de topics waar in het algemeen alles over indie bands terug te vinden is?
Zelf heb ik de meeste interesse in Amerikaanse en Canadese indie. Ik vind hier vooral veel Britse favorieten terug trouwens.
Nou, ik ben benieuwd!
Jammer genoeg niet zo briljant als de vorige plaat, die is voor mij toch wel speciaal. Zodra de zon begint te schijnen zet ik die weer op. Deze is een stuk minder kleurrijk. Wel goed, maar niets bijzonders. Tot nu dan.quote:Op maandag 28 april 2008 17:02 schreef -Dries- het volgende:
Dingen die ik de laatste tijd veel luister:
Nieuwe Islands
Ik kende ze ook al, die clip bij "Frozen Farms" is echt fantastisch!quote:Op dinsdag 15 april 2008 09:23 schreef pfaf het volgende:
de Belgische band Kawada is tof. Wel erg Vlaams, dwz mix dEUS en Zita Swoon een beetje door elkaar, iets eigen geluid en violá.
JA! Die heb ik gezien op Motel Mozaique. Tjonge wat was dat apart zeg.quote:Op zaterdag 26 april 2008 11:32 schreef methodmich het volgende:
Voor de categorie "apart maar leuk" de band Thinguma*jigSaw. Dit zijn Martha Redivivus (aka Little Myth Epiphanymph) en Seth Horatio Buncombe (aka The Severed Headmaster). Zij speelt o.a. fluit, melodica, banjo en glockenspiel en zingt op twee nummers de leadvocals op een snerpende wijze, haast tegen vals aan. Hij speelt banjo en zingt.
Ze maken aan folk verwante muziek, waarin vijf nummers over Jack the Ripper en een cover van Daniel Johnston opduiken. De plaat heet (awakeinwhitechapel).
via www.myspace.com/thingumajigSaw is wel eea te beluisteren.
Niet? Echt even luisteren hoor!quote:Op zondag 11 mei 2008 00:18 schreef BUG80 het volgende:
Zijn jullie ook zo aan het genieten van de nieuwe Shearwater trouwens?
Vind/vond je Okkervil de beste band ter wereld? Coolquote:Op donderdag 15 mei 2008 10:51 schreef pfaf het volgende:
Shearwater heeft zich met de laatste drie albums duidelijk ontwikkeld tot één van de beste bands ter Wereld. Wellicht na Okkervil River wel dé beste.
Mates of State was ik altijd lyrisch over, maar de laatste was maar zo-zo en ik heb momenteel weinig zin in dat neurotische orgeltje. Wellicht later deze week.
Gisteren die plaat van No Age geprobeerd en is me zeker niet tegengevallen.
Lonesome Organist Rapes Page-Turnerquote:
Haar solowerk lijkt in elk geval nog meer op Moldy Peaches dan dat van Adam Green. Maar mochten mensen op basis van MP gaan, dan kan het ze best tegenvallen.quote:
Cool. Die van BSB had echt een paar pareltjes. Another Radio Song en Last Love Song for Now vooral.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 10:44 schreef -Dries- het volgende:
Btw pfaf, Okkervil komt ook met een soort appendix voor The Stage Names, net zoals ze bij Black Sheep Boy deden, oa dit nummer: http://woxy.lala.com/blog(...)oastlines-lounge.mp3
Liever idd dat ze gewoon alles in 1x leverenquote:Op dinsdag 20 mei 2008 11:03 schreef pfaf het volgende:
Ze zijn nu echt van de EP's af en op de Appensices overgestapt... Het blijft geldklopperij...
Terecht!quote:Op donderdag 22 mei 2008 16:27 schreef Z het volgende:
Ik moest vorig jaar niets hebben van Ga Ga Ga Ga Ga van Spoon om, voor mij nu, totaal onduidelijke redenen. Het kwartje wilde niet vallen. Maar wat een plaat! Ik draai hem helemaal grijs. Dat wilde 'postuum' nog even mededelen.
14.gif!quote:Op donderdag 22 mei 2008 16:51 schreef Grobbel het volgende:
En ik wil gewoon bij de [ afbeelding ]-club horen, dus bij deze.
Die is nu al meer dan ok naar mijn meningquote:Op donderdag 22 mei 2008 16:59 schreef Z het volgende:
[ afbeelding ]
Sowieso is het een prima muziek jaar! En ik ga waarsch ook nog naar LL (mocht de line-up ok zijn).
Topalbum inderdaadquote:Op donderdag 22 mei 2008 16:49 schreef placebeau het volgende:
en, beter laat dan nooit, ik wou even zeggen dat de nieuwe elbow toch weer een steengoeie plaat is.
Goede shit!quote:Op donderdag 22 mei 2008 16:07 schreef -Dries- het volgende:
En kijk es:
http://www.pitchforkmedia(...)bum-due-in-september
Same here.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 23:55 schreef bigshadow het volgende:
Vrijdag Fleet Foxes in A'dam, en ik kan niet
Yep was in de Paradiso (kaartje was maar ¤6,-!). Het was echt extreem rustig en een heerlijk concertje (geweldig om te onthaasten na schoolstressquote:Op dinsdag 27 mei 2008 19:05 schreef Z het volgende:
In A'dam? Die wil ik ook nog wel eens live zien. ookal vind ik eigenlijk alleen Cathedral mooi.
Zijn cover van Hotellounge vond ik wel erg geslaagd.quote:Op donderdag 5 juni 2008 16:32 schreef methodmich het volgende:
De nieuwe Adem ook! Maar die heeft helaas te weinig fans in Nederland denk ik.
wat martha betreft sluit ik me hierbij aan. Al groeit de plaat wel per luisterbeurt.quote:Op donderdag 12 juni 2008 17:55 schreef methodmich het volgende:
Beetje hetzelfde als met de nieuwe Martha Wainwright. Door de hoge verwachtingen is het al snel minder en inderdaad, ook die vorige plaat vond ik dieper gaan dan de nieuwste. Sterke songs, zowel bij Joan als Martha, maar op de één of andere manier pakken ze je net wat minder bij de strot, enkele uitzonderingen daargelaten.
Vind het op het eerste gehoor wel een mooie plaat.quote:Op woensdag 11 juni 2008 22:07 schreef GeorgKacher het volgende:
De nieuwe van Joan As Police Woman klinkt op het eerste gehoor een stuk gladder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |