abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 maart 2008 @ 12:10:33 #1
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57325076
Eerst even een korte intro voor mensen die de eerste topics niet hebben meegekregen:
Mijn vriend sloeg me, doet kleinerend en heeft zich een aantal keer onder invloed van drank aan me opgedrongen.
Ik heb een afspraak gemaakt bij Maatschappelijk werk.
Niet iedereen geloofde me hier op fok.

Nou.
Ik ben vanmorgen dus naar Maatschappelijk Werk geweest.
Ze hebben me redelijk wat verteld over wat ik nu kan doen.

Ik ga in elk geval niet blijven hangen.

Ze vertelden dat vrouwen daar meestal terecht kwamen na doorverwijzing door de politie en vonden het knap dat ik zelf had gebeld.
Voor mij voelt het als een zwaktebod, maar okee, als zij het knap willen noemen.

Ze vroegen of ik evt relatietherapie wilde, met hem, maar dat wil ik niet, niet meer.
Ik heb geen zin om nog twee jaar af te wachten of het helpt. Het zit er bij hem zo ingesleten, en hij wil niet toegeven dat wat hij doet fout is. Dan helpt dat toch niet.

Ik heb gezegd dat ik weg wil, ze vroegen of een blijf-van-mijn-lijf-huis een optie was, maar buiten dat je dan in een heel andere stad terecht kan komen, ben ik niet bereid toe de geven dat dat nodig zou kunnen zijn.
En ik sta regelmatig in de top tien bij de woningstichting, dus wie weet ben ik gauw aan de beurt.
Tot die tijd zing ik het wel zo'n beetje uit.

Ze hadden het over advocaten (Voor alimentatie, omgangsregeling, en om er zeker van te zijn dat ik krijg waar ik recht op heb, al zou ik het liefste gewoon gaan en laat de rest maar zitten, dan ben ik er vanaf) psychologen, zodat ik weer wat meer zelfvertrouwen krijg en over andere dingen die ik nodig zal hebben als ik ga (Ik verdien niet genoeg om in mijn eentje een gezin te onderhouden) dus kinderopvang, subsidies...

Maar ik moet bekennen dat ik niet heel goed heb geluisterd, omdat ik vrij overstuur was.

Ik ga dus weg, geen idee wanneer, maar dat ik ga, staat voor mij wel vast.

Gisteren zat de sleutel aan de binnenkant op de deur, dan kan ik hem niet openmaken van buiten.
Ik klopte op het raam of hij de deur open wilde doen (het regende)
Hij haalde de sleutel uit het slot, het was kennelijk teveel moeite om hem even om te draaien.
Ik kon wel binnen, maar dan nog.
Ik ben ziek geweest(39 graden koorts) en heb te weinig in huis gedaan, dit was zijn manier om me te straffen.

Dit soort dingen doet hij vaker. Vorig jaar heeft hij me eens met de kindjes en klasgenootjes die kwamen spelen buitengesloten door een sleutel aan de binnenkant van de deur te laten zitten. Ik had toen nog geen sleutel van de poort aan mijn bos zitten, dus kon er niet in. Om vijf uur was hij thuis en mocht ik binnen. Of rotzooi op de grond gooien en wachten tot ik het opdoe, dat soort flauwekul

Ik wilde de afgelopen tijd alleen maar dat hij me vast zou houden en zou knuffelen en dat heeft hij niet een keer gedaan, want als ik het vraag, zeur ik, of hij zegt: Als ik dat nu doe, komt het niet van harte

Nou, bij mij komt er niks meer van harte, ik heb genoeg van die stomme pesterijtjes. Hij zoekt het maar uit.

Ik ben boos, en moe en ik wil niet meer.
ook geen andere vorm
pi_57325174
Goed gedaan! (ik wist trouwens helemaal niet dat hij je ook sloeg.. )

En nu maar hopen hij je verder met rust laat. Hij klinkt namelijk als de uitverkoren persoon voor een straatverbod.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  woensdag 12 maart 2008 @ 12:16:12 #3
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_57325177
Goede beslissing.
Sterkte.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_57325380
Super goed van je dat je deze stap hebt genomen! Hulp vragen is zo moeilijk en jij hebt het toch gedaan.

Heb je nu nog een vervolgafspraak? Dan kun je de dingen die je niet hebt onthouden nogmaals vragen. Maar een vragenlijstje, op die manier vergeet je a. niets te vragen, en b. de antwoorden niet.

Heel veel sterkte de komende periode thuis. En hou vol hè!
  woensdag 12 maart 2008 @ 12:27:35 #5
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57325395
Ik heb geen idee hoe hij zal reageren..
Hij kan heel moeilijk gaan doen.
Het zou ook kunnen dat hij na twee weken een ander heeft.
Ik denk wel dat hij niet zal ophouden met pesten, via de kindjes of mijn moeder ofzo...

Maar goed, eerst maar eens zien dat ik weg ben, dan merk ik daarna wel hoe hij reageert.
ook geen andere vorm
  woensdag 12 maart 2008 @ 12:32:08 #6
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_57325476
Mooi dat die knoop door is.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  woensdag 12 maart 2008 @ 12:35:33 #7
262 Re
Kiss & Swallow
pi_57325545
goeie en moeilijke beslissing

(referenties naar profiel kunnen best uitblijven vanaf nu)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_57325573
Pff ts wat een eikel is die vent zeg!
Goeie stap gezet! Vind dat hij ziekelijk gedrag vertoond, dat doet denken aan een vrouwenhater.
Er is een boekje over, als liefde pijn doet en je weet niet waarom, wie de schrijfster is weet ik niet meer maar wel een interessant boek.
Sterkte
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  woensdag 12 maart 2008 @ 12:50:07 #9
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_57325838
Hartstikke goed gedaan, Rondje!
Wat een misselijke spelletjes speelt hij met je. Goed dat je niet meer met je laat sollen en dat langzaam maar zeker de kleppen voor je ogen verdwijnen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_57325864
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 12:16 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Goede beslissing.
Sterkte.
exact wat ik wil zeggen.
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
pi_57325878
Die gozer heeft zelf rap een maar pompen voor ze smoelwerk nodig. Hoe haal je het in je hoofd om vrouwen te slaan. Goede stap gezet TS.
pi_57325933
Goed om te horen Rondje! Inderdaad, snel een vervolgafspraak om die dingen die je niet meer weet nog een keer te kunnen vragen: lijken me wel belangrijke/handige zaken.

En ik zal duimen voor snel een huisje voor je. Tot die tijd, sterkte...ik hoop dat je wat kracht put uit het feit dat je deze beslissing hebt genomen.

Kutstreken zeg, trouwens
pi_57325947
quote:
Voor mij voelt het als een zwaktebod
Dat is de juiste instelling!!!

Ach, en als hij niet gedronken heeft is hij keilief en verkracht ie me niet en slaat ie me niet en misschien had ik het er ook wel zelf naar gemaakt!

Ja meid, jij komt er wel !
pi_57325992
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 12:56 schreef NED het volgende:

[..]

Dat is de juiste instelling!!!

Ach, en als hij niet gedronken heeft is hij keilief en verkracht ie me niet en slaat ie me niet en misschien had ik het er ook wel zelf naar gemaakt!

Ja meid, jij komt er wel !
Heb je de rest ook gelezen?
Ik vind het best wel een zwaktebod van jou om alleen deze zin er uit te halen, en sowieso, om Rondje nog maar wat meer te kleineren - alsof haar 'vriend' dat niet al genoeg doet/deed.

Echt waar, gatverdamme NED.
pi_57326001
quote:
Ik heb geen idee hoe hij zal reageren..
Hij kan heel moeilijk gaan doen.
En het word pas helemaal een feest,
zodra als hij dit topic leest!!

woensdag 12 maart 2008 @ 13:00:15 #16
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_57326010
Goed gedaan Rondje, knap van je dat je doorzet en niet terugkrabbelt, hopelijk kom je er snel uit en krijgt hij de kans niet om raar te gaan doen.
Misschien is het een goed idee om de kinderen bij je moeder te laten logeren, dan hoef je niet aan hen te denken als je het aan hem gaat vertellen en je spullen gaat pakken, ook is het een goed idee om een afspraak te maken met een advocaat, om een convenant op te laten stellen voor de omgangsregeking van de kinderen en kinderalimentatie, op die manier zijn er buiten MW iig 2 mensen op de hoogte van je situatie en zijn je kinderen veilig.
Succes en heel veel sterkte.
be nice or go away
pi_57326065
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 12:59 schreef Fille.des.Fleurs het volgende:

[..]

Ik vind het best wel een zwaktebod van jou om alleen deze zin er uit te halen, en sowieso, om Rondje nog maar wat meer te kleineren - alsof haar 'vriend' dat niet al genoeg doet/deed.

Ik heb de rest ook gelezen ja.
Ik zeg niet dat ze het zelf schuld is ofzo, helemaal niet, maar ze had al veel eerder bij die knakker weg kunnen gaan.
Dat had ongetwijfeld een hoop ellende gescheeld denk ik zomaar.

Overigens was die post niet negatief bedoeld hoor
pi_57326084
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 12:59 schreef NED het volgende:

[..]

En het word pas helemaal een feest,
zodra als hij dit topic leest!!

wat ben jij voor irritante verschijning, ga lekker naar ONZ joh
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
pi_57326111
Ow kut, ik las MVV.
pi_57326133
Wat een lul van een vriend.

Waarom heb je het in hemelsnaam nog zolang bij hem uitgehouden? Vrouwen
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 12 maart 2008 @ 13:10:15 #21
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_57326172
Goede beslissing Rondje! En ik ben blij dat je het nu zelf ook een beetje ziet wat een lul het wel niet is.. Ik hoop dat je snel een huisje vindt, maar kan je tot die tijd niet bij een vriendin of je moeder logeren ofzo?
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_57326271
ergens heeft NED wel een punt.. was hij ook al zo in jullie verkeringtijd?

waarom heb je dan uberhaupt kinderen met hem genomen?
en waarom vind je het een zwaktebod? omdat hij hier niks tegenin kan brengen? heeft hij jou ooit de mogelijkheid gegeven ergens tegein te gaan?

begrijp me niet verkeerd, ik vind het super van je dat je hem alsnog verlaat, maar had je dit niet eerder kunnen zien aankomen voor dat er kinderen waren en alles
r.e.d.h.e.a.d.
ready, erotic, desirable, horny, excellent, attractive, damn good
  woensdag 12 maart 2008 @ 13:15:34 #23
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57326275
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 13:10 schreef MissBliss het volgende:
Goede beslissing Rondje! En ik ben blij dat je het nu zelf ook een beetje ziet wat een lul het wel niet is.. Ik hoop dat je snel een huisje vindt, maar kan je tot die tijd niet bij een vriendin of je moeder logeren ofzo?
Als het niet hoeft liever niet.
Mijn katten zitten bij hem en ik ben heel bang dat hij de sloten vervangt ofzo en ik mijn katten niet mee kan nemen als ik wel een huisje krijg.
Ik wil hem ook nog niet zeggen dat ik wegga, ik zie hem er voor aan om de dingen die ik graag mee zou nemen uit huis nog even snel te verkopen, of me op straat te zetten, of weet ik veel.
Ik wil het hem pas zeggen als ik een huisje heb, dan kan ik veilig weg.

En ik weet ook niet waarom ik zo lang ben gebleven, ik heb mezelf steeds wijsgemaakt dat het wel meeviel...
Dat is in elk geval 1 reden.
ook geen andere vorm
pi_57326329
quote:
En ik weet ook niet waarom ik zo lang ben gebleven, ik heb mezelf steeds wijsgemaakt dat het wel meeviel...
Nee, dat is in elk geval ook alweer een zwaktebod
  woensdag 12 maart 2008 @ 13:19:42 #25
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_57326346
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 13:15 schreef Rondje het volgende:

[..]

Mijn katten zitten bij hem en ik ben heel bang dat hij de sloten vervangt ofzo en ik mijn katten niet mee kan nemen als ik wel een huisje krijg.
Ik wil hem ook nog niet zeggen dat ik wegga, ik zie hem er voor aan om de dingen die ik graag mee zou nemen uit huis nog even snel te verkopen, of me op straat te zetten, of weet ik veel.

Misschien idd verstandig hem niet boos te maken voor je écht weg gaat
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_57326366
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 13:03 schreef NED het volgende:

[..]

Ik heb de rest ook gelezen ja.
Ik zeg niet dat ze het zelf schuld is ofzo, helemaal niet, maar ze had al veel eerder bij die knakker weg kunnen gaan.
Dat had ongetwijfeld een hoop ellende gescheeld denk ik zomaar.

Overigens was die post niet negatief bedoeld hoor
Je had dat ook gewoon op deze manier kunnen zeggen, zonder dat idiote sarcastische gedoe. Daar is het hier gewoon niet de plaats voor.
En ze is nu eenmaal niet eerder weggegaan, maar goed, we zijn geloof ik allemaal blij voor haar dat ze het nu doet. Zullen we het dan gewoon bij die positieve emotie houden? Of ben ik dan te zweverig?
  woensdag 12 maart 2008 @ 13:21:14 #27
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_57326378
Hartstikke goed dat je hebt doorgezet en dat je gaat doorzetten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_57326404
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 13:18 schreef NED het volgende:

[..]

Nee, dat is in elk geval ook alweer een zwaktebod
Was. Niet is. Ik vind het al best sterk dat ze het doorheeft, dat ze zichzelf onwaarheden heeft wijsgemaakt.

Nu hou ik erover op, voor iedereen gaat denken dat ik een kloon ben
  woensdag 12 maart 2008 @ 13:34:53 #29
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57326605
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 13:15 schreef smammela het volgende:
ergens heeft NED wel een punt.. was hij ook al zo in jullie verkeringtijd?

waarom heb je dan uberhaupt kinderen met hem genomen?
en waarom vind je het een zwaktebod? omdat hij hier niks tegenin kan brengen? heeft hij jou ooit de mogelijkheid gegeven ergens tegein te gaan?

begrijp me niet verkeerd, ik vind het super van je dat je hem alsnog verlaat, maar had je dit niet eerder kunnen zien aankomen voor dat er kinderen waren en alles
Ik vind het geen zwaktebod, zo voelt het.
Alsof ik opgeef...

Ik had weg moeten gaan ja, veel eerder, want hij is altijd zo geweest.
Maar hij was ook zo leuk.

Mensen zeiden (En zeggen) altijd tegen me:
"Wat een lekker ding!"
"Fijn dat hij zoveel in huis kan en doet!"
"Je kunt zo goed met hem praten"
"Als hij jou niet had gehad, zou ik het wel weten hoor! "

Ik twijfelde ook aan mezelf, misschien zag ik het wel verkeerd, als iedereen hem zoleuk vindt, zal hij dat toch ook wel zijn?
En als het goed ging, zonder ruzie of chagrijn, was het heel fijn, het is niet zo dat hij altijd alleen maar een eikel was,hij kan ook heel leuk zijn.
Hij is grappig, aantrekkelijk, intelligent... Hij is gewoon niet lief.
ook geen andere vorm
pi_57326813
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 13:34 schreef Rondje het volgende:
Mensen zeiden (En zeggen) altijd tegen me:
"Wat een lekker ding!"
"Fijn dat hij zoveel in huis kan en doet!"
"Je kunt zo goed met hem praten"
"Als hij jou niet had gehad, zou ik het wel weten hoor! "
Peer pressure.
Alles voor de buitenwereld.

Wat mij betreft ben je net zo schuldig als hijzelf, bij alles wat er na de eerste escalatie is gebeurd.
pi_57326859
Misschien vind je een blijf van mij lijf huis niet nodig, maar je kan iig voorbereiden voor het geval dat.

Zou op zijn minst een tas met eigen kleding en de die van de kinderen klaar hebben staan. Kattenvoer/bak bij elkaar. Evt nr van een taxicentrale in je telefoon zetten. Zodat als je snel weg moet dat ook kan.
pi_57326902
Ik kan het me voorstellen dat het een moeilijke beslissing was, goed dat je die toch genomen hebt
Heel veel sterkte verder en ga zo door
  woensdag 12 maart 2008 @ 13:55:26 #33
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57326967
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 13:47 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Peer pressure.
Alles voor de buitenwereld.

Wat mij betreft ben je net zo schuldig als hijzelf, bij alles wat er na de eerste escalatie is gebeurd.
O ja, vast.

En wat wil je daarmee zeggen?
Dacht je dat ik me niet schuldig heb gevoeld?

Dan wil ik je wel even vertellen dat ik altijd alles op mezelf heb betrokken.
Het zal wel aan mij liggen, want ik ben kwaad geworden toen hij zei dat ik een hoer ben.
Het zal wel aan mij liggen, want ik heb de was niet opgevouwen.
Het zal wel aan mij liggen, want ik heb hem niet zijn zin gegeven.

Daar heb ik genoeg van.
Het is niet mijn schuld dat hij zo achterlijk doet, daar kiest hij voor, niet ik.
Na de eerste keer hoop je dat het een incident is en dat het niet meer zal gebeuren, na de tweede keer nog steeds en op een gegeven moment is het normaal en hoort het er gewoon bij.
Tot het genoeg is, en dat is nu.

Ik had eerder moeten gaan ja. Als je dat wilde zeggen.
ook geen andere vorm
  woensdag 12 maart 2008 @ 13:58:08 #34
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57327020
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 13:49 schreef n0a het volgende:
Misschien vind je een blijf van mij lijf huis niet nodig, maar je kan iig voorbereiden voor het geval dat.

Zou op zijn minst een tas met eigen kleding en de die van de kinderen klaar hebben staan. Kattenvoer/bak bij elkaar. Evt nr van een taxicentrale in je telefoon zetten. Zodat als je snel weg moet dat ook kan.
Ik kan snel weg als het moet
Ik hoop dat het niet nodig is, maar het kan.

Ik heb trouwens dinsdag een vervolgafspraak, dus dat is redelijk op tijd.
ook geen andere vorm
  woensdag 12 maart 2008 @ 14:02:34 #35
145755 kahaarin
pi_57327090
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 13:58 schreef Rondje het volgende:

[..]

Ik kan snel weg als het moet
Ik hoop dat het niet nodig is, maar het kan.

Ik heb trouwens dinsdag een vervolgafspraak, dus dat is redelijk op tijd.
Goed zo, daar kunnen ze je vast vertellen wat je allemaal moet doen om het voor elkaar te krijgen, het zou natuurlijk wel mooi zijn dat je zo snel mogelijk onafhankelijk bent, een eigen huis hebt en zekerheid wbt je kinderen.
be nice or go away
pi_57327132
Rondje, heel goed gedaan. Je klinkt nu veel zekerder en sterker.
Ik was bang dat je steeds zou terugkrabbelen, maar ik zie dat je besluit nu vaststaat. Dat moet vast een opluchting zijn.
Slim dat je het pas tegen hem zegt op het moment dat je kunt gaan. Goed voorbereid.
  woensdag 12 maart 2008 @ 14:08:14 #37
103012 Nies
Die hekse
pi_57327171
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 13:15 schreef Rondje het volgende:

[..]

Je hebt hem dan wel niet letterlijk een trap in zijn zak gegeven, maar dat ga je wel psychisch doen nu.
Hij zal binnen de kortste keren doorhebben dat er bij jou iets broeit, en zo gauw hij door heeft wát zal hij verdomd nare streken uithalen.
Leg voor de zekerheid alvast de, voor jou, belangrijke papieren, foto's en kleding bij een vriend(in) of familie en schrijf belangrijke telefoonnr's (blijf-van-mijn-lijf-huis, politie, vriend-die-dichtbij-woont-en-kan-helpen-als-het-uit-de-hand-loopt)op een blaadje en houd dat bij je.
Even doorbijten nog en dan hebben jullie wél een leuk leven
Succes!
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
  woensdag 12 maart 2008 @ 14:16:04 #38
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57327316
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 14:08 schreef Nies het volgende:

[..]

Je hebt hem dan wel niet letterlijk een trap in zijn zak gegeven, maar dat ga je wel psychisch doen nu.
Hij zal binnen de kortste keren doorhebben dat er bij jou iets broeit, en zo gauw hij door heeft wát zal hij verdomd nare streken uithalen.
Leg voor de zekerheid alvast de, voor jou, belangrijke papieren, foto's en kleding bij een vriend(in) of familie en schrijf belangrijke telefoonnr's (blijf-van-mijn-lijf-huis, politie, vriend-die-dichtbij-woont-en-kan-helpen-als-het-uit-de-hand-loopt)op een blaadje en houd dat bij je.
Even doorbijten nog en dan hebben jullie wél een leuk leven
Succes!
Hij merkt niet zo gauw iets hoor, en als hij wel iets merkt, kan het hem meestal weinig schelen.
Hij heeft nu ook wel in de gaten dat er iets niet klopt en doet nu dus ook lullig.
Ik blijf het zolang op mijn onzekerheid vanwege het steeds ziek zijn gooien en dat ik daar last van heb. Dat gelooft hij.

Ik heb mijn belangrijkste papieren eigenlijk altijd bij me, foto's durf ik niet weg te halen, wantdat zou hij misschien merken en dan krijg ik daar weer gezeik mee...
Ik laat het voorlopig even zoals het nu is. En hoop dat ik snel een huisje heb.
Eigenlijk zouden we naar paaspop gaan, maar dat wil ik niet (meer) . (Dan heb ik het weer leuk met hem en dat kan ik niet gebruiken)
Voor die tijd zal ik dus iig wel iets duidelijk moeten maken, en voor die tijd heb ik echt nog niks, dus dat zit me wel wat dwars.
Maar goed, ik zie wel hoe het verder gaat.
ook geen andere vorm
pi_57327385
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 14:43 schreef Rondje het volgende:
Of hij wordt boos. Hij zegt ook altijd dat hij niet wil dat ik een ander krijg, dan maakt hij me nog liever af
Dit vind ik wel verontrustend. Hij lijkt me een beetje psychopathische trekjes hebben. Iemand die een ander niks gunt en je leven tot een hel maakt. Pas goed op.
Is MW op de hoogte van zijn bedreigingen?
  woensdag 12 maart 2008 @ 14:25:14 #40
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57327455
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 14:20 schreef wyccie het volgende:

[..]

Dit vind ik wel verontrustend. Hij lijkt me een beetje psychopathische trekjes hebben. Iemand die een ander niks gunt en je leven tot een hel maakt. Pas goed op.
Is MW op de hoogte van zijn bedreigingen?
Ja.

Ik denk overigens niet dat hij er iets mee zal doen ofzo, hij driegt liever dan dat hij iets doet.
ook geen andere vorm
pi_57327525
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 14:25 schreef Rondje het volgende:
Ja.

Ik denk overigens niet dat hij er iets mee zal doen ofzo, hij driegt liever dan dat hij iets doet.
Een luie klootzak dus. In dit geval is dat goed.
  woensdag 12 maart 2008 @ 14:32:58 #42
103012 Nies
Die hekse
pi_57327587
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 14:25 schreef Rondje het volgende:

[..]

Ja.

Totdat jij en de kids inderdaad een keer echt weggaan en er bij hem een knopje omgaat......

Dus; pas je wel op?

Tijdelijk bij familie of vrienden klinkt wmb stukken beter dan zo blijven hangen.
  woensdag 12 maart 2008 @ 14:35:07 #43
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57327625
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 14:29 schreef wyccie het volgende:

[..]

Een luie klootzak dus. In dit geval is dat goed.
Hij is niet lui hoor, hij zegt gewoon: Als jij niet doet wat ik van je verwacht, kan ik niet anders dan slaan.
Dan hoeft hij zich niet schuldig te voelen, hij heeft immers gewaarschuwd.

En dat dreigen doet hij volgens mij ook omdat hij denkt dat ik dan sneller luister ofzo.
ook geen andere vorm
pi_57327637
Goeie instelling rondje, nu vasthouden en doorgaan!
(Met name op de momenten dat je boosheid weer weg is, poot stijf houden hoor en jezelf geen smoesjes wijsmaken)
twee violen en een trommel en een fluit
  woensdag 12 maart 2008 @ 14:41:07 #45
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_57327733
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 14:35 schreef Rondje het volgende:
Hij is niet lui hoor, hij zegt gewoon: Als jij niet doet wat ik van je verwacht, kan ik niet anders dan slaan.
Wat een absurde logica.
  woensdag 12 maart 2008 @ 14:50:05 #46
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57327869
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 14:41 schreef Copycat het volgende:

[..]

Wat een absurde logica.
Nou ja, hij zal zich wel niet schuldig willen voelen.
Dat doet hij dan ook nooit, hij doet altijd net of hij trots is dat hij geslagen heeft.

Volgens mij heeft hij 1 keer sorry gezegd. Ik heb geen idee hoe vaak hij geslagen heeft
ook geen andere vorm
pi_57327897
quote:

[..]

En dat dreigen doet hij volgens mij ook omdat hij denkt dat ik dan sneller luister ofzo.

Hoe wordt een man nu zo? Afschuwelijk gewoon, en idem kijk uit met zo een.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_57328023
quote:

[..]

Is die vriend van jou een oerhollandse knaap?
Of is het er eentje uit het Midden-Oosten?
  woensdag 12 maart 2008 @ 15:05:08 #49
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_57328087
quote:
Run for your life
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_57328094
Ik kan er, als man, niet bij waarom hij zo reageert.

Het komt zelfs niet bij me op om psychologische spelletjes te spelen...
  woensdag 12 maart 2008 @ 15:08:46 #51
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57328147
Zijn moeder werd door zijn vader geslagen, hij en zijn broer ook. En niet zo'n beetje ook.
Moeder was een sloofje, vrouwen waren ondergeschikt.
Zijn vader behandelde zijn moeder net zoals hij mij, alleen deed hij het opvallender.
Hij zei gewoon dat hij niet van zijn vrouw hield en dat hij haar helemaal niet wilde, maar dat ze toch bleef.

Als we daar op bezoek gingen, kregen de mannen allemaal koffie en de vrouwen niets, of je ging het zelf pakken.
Heel raar allemaal.

Ik had niet in de gaten dat hij net zo was, hij kon het beter verbergen. Ik dacht in het begin dat hij grapjes (okee, heel stomme) maakte als hij me beledigde ofzo, nam hem niet serieus.
Het gaat zo langzaam.
Nu ben ik zover dat ik min of meer geloof dat er nooit een ander zal zijn die me zal willen en dat ik altijd alleen zal blijven.

Natuurlijk weet ik dat dat onzin is, ik ben best leuk, maar toch knaagt het en zit het in mijn achterhoofd.
Of dat ze me alleen zouden willen om een keer te neuken...
Dat ik hoerig ben...

Dat gaat wel over, maar dat duurt even.
ook geen andere vorm
  woensdag 12 maart 2008 @ 15:18:28 #52
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57328331
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 15:00 schreef NED het volgende:

[..]

Is die vriend van jou een oerhollandse knaap?
Of is het er eentje uit het Midden-Oosten?
Hij is gewoon Nederlands.
Komt uit een dorp.
ook geen andere vorm
pi_57328392
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 15:08 schreef Rondje het volgende:
Zijn moeder werd door zijn vader geslagen, hij en zijn broer ook. En niet zo'n beetje ook.
Moeder was een sloofje, vrouwen waren ondergeschikt.
Zijn vader behandelde zijn moeder net zoals hij mij, alleen deed hij het opvallender.
Hij zei gewoon dat hij niet van zijn vrouw hield en dat hij haar helemaal niet wilde, maar dat ze toch bleef.

Als we daar op bezoek gingen, kregen de mannen allemaal koffie en de vrouwen niets, of je ging het zelf pakken.
Heel raar allemaal.

Ik had niet in de gaten dat hij net zo was, hij kon het beter verbergen. Ik dacht in het begin dat hij grapjes (okee, heel stomme) maakte als hij me beledigde ofzo, nam hem niet serieus.
Het gaat zo langzaam.
Nu ben ik zover dat ik min of meer geloof dat er nooit een ander zal zijn die me zal willen en dat ik altijd alleen zal blijven.

Natuurlijk weet ik dat dat onzin is, ik ben best leuk, maar toch knaagt het en zit het in mijn achterhoofd.
Of dat ze me alleen zouden willen om een keer te neuken...
Dat ik hoerig ben...

Dat gaat wel over, maar dat duurt even.
Ik ben blij dat je weet dat het onzin is. En dat het overgaat.
  woensdag 12 maart 2008 @ 15:37:38 #54
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_57328678
Dat jij bij hem bent gebleven is, vreemd genoeg, een heel gewone zaak, en een van de meer intrigerende raadselen van dde mens. Waarom blijft men bij zijn/haar beul? Massa's mishandelde vrouwen blijven in hun situatie.

Heel knap van je dat je deze stap hebt gezet. Nog knapper dat je het geduld kan opbrengen om in de situatie te blijven tot je een eigen woonruimte hebt. Of het verstandig is, is een tweede. In ieder geval zou ik, als ik jou was, een noodplan achter de hand houden.

Probeer je niet te laten ringeloren door je vriend, ja vriend is een wat cru woord hier, maar je begrijpt wat ik bedoel.

Sterkte
Op donderdag 17 januari 2008 15:49 schreef Burdie het volgende: Je bent in elk geval niet zo'n ingelikt en opgeschoten pubertje die wel even de wijsneus uit gaat hangen
  woensdag 12 maart 2008 @ 15:42:35 #55
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57328755
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 15:37 schreef Inekris het volgende:
Dat jij bij hem bent gebleven is, vreemd genoeg, een heel gewone zaak, en een van de meer intrigerende raadselen van dde mens. Waarom blijft men bij zijn/haar beul? Massa's mishandelde vrouwen blijven in hun situatie.

Heel knap van je dat je deze stap hebt gezet. Nog knapper dat je het geduld kan opbrengen om in de situatie te blijven tot je een eigen woonruimte hebt. Of het verstandig is, is een tweede. In ieder geval zou ik, als ik jou was, een noodplan achter de hand houden.

Probeer je niet te laten ringeloren door je vriend, ja vriend is een wat cru woord hier, maar je begrijpt wat ik bedoel.

Sterkte
Het enige wat daar niet slim aan is, is dat het best eens zou kunnen dat hij heell aardig gaat doen en dat ik er weer in zou trappen
En dat wil ik dus echt niet meer.
ook geen andere vorm
pi_57328884
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 15:42 schreef Rondje het volgende:

[..]

Het enige wat daar niet slim aan is, is dat het best eens zou kunnen dat hij heell aardig gaat doen en dat ik er weer in zou trappen
Deze topics gewoon blijven schrijven en lezen...En laten we hopen dat het allemaal niet zo lang hoeft te duren.
  woensdag 12 maart 2008 @ 15:52:34 #57
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_57328982
quote:

[..]

Slim en verstandig zijn twee dingen. Ik doelde meer op dat blijkt dat hij toch een stuk gevaarlijker lijkt te zijn dan tot nu toe. Uit je posts had ik al begrepen dat een voorzetting van de relatie niet een optie is hoor
Op donderdag 17 januari 2008 15:49 schreef Burdie het volgende: Je bent in elk geval niet zo'n ingelikt en opgeschoten pubertje die wel even de wijsneus uit gaat hangen
  woensdag 12 maart 2008 @ 16:00:14 #58
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57329121
Ik weet niet in hoeverre hij "gevaarlijk" is.
Hij heeft me al een tijd niet geslagen en de laatste jaren slaat hij een paar keer en houdt hij op.
In het begin bleef hij doorslaan, dat doet hij niet meer.
Misschien hoef ik sowieso niet bang te zijn dat hij nog zal slaan in de tijd dat ik nog bij hem ben, zolang zal het hopelijk niet duren.

Hij is minder agressief dan hij was, gebruikt ook geen voorwerpen meer, dus misschien hoef ik me nergens druk om te maken. Ik ben in elk geval niet echt bang op het moment.
ook geen andere vorm
pi_57329124
quote:

[..]

Het is heel goed dat je dit wilt, maar het doen,.. dat is het allermoeilijkste..
Succes!
  woensdag 12 maart 2008 @ 16:14:36 #60
187725 CabinFever
Dj-Cyanide On Tour
pi_57329354
Goede keuze , zal vast een moeilijke zijn maar als je er zelf achterstaat (en dat doe je) dan ben je al half way.
Suc6 !!!
“Revolution has come (off the pig!) ...Time to pick up the gun (off the pig!),”
pi_57330643
Laat je door niemand een schuldgevoel aanpraten. Het enige waar je verantwoordelijk voor bent zijn je kinderen, want die lijden eronder als dit doorgaat.
Neem alle, maar dan ook alle, voorzorgsmaatregelen. MW kan die vertellen. Als die achteraf niet nodig bleken, des te beter.
En zie niet af van alimentatie, omdat je er helemaal genoeg van hebt (hoewel dat heel begrijpelijk is). Je moet ook aan de toekomst denken. En als je alleen voor je kinderen moet zorgen, kun je niet makkelijk meer gaan verdienen.
pi_57330732
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 16:00 schreef Rondje het volgende:
Hij heeft me al een tijd niet geslagen en de laatste jaren slaat hij een paar keer en houdt hij op.
Misschien hoef ik sowieso niet bang te zijn dat hij nog zal slaan in de tijd dat ik nog bij hem ben, zolang zal het hopelijk niet duren.

Hij is minder agressief dan hij was, gebruikt ook geen voorwerpen meer, dus misschien hoef ik me nergens druk om te maken. Ik ben in elk geval niet echt bang op het moment.
Ah, het doet gewoon pijn om dit te lezen. Moet het je vrienden niet zijn opgevallen dat je werd geslagen?
pi_57331024
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 13:55 schreef Rondje het volgende:

[..]

Dan wil ik je wel even vertellen dat ik altijd alles op mezelf heb betrokken.
Het zal wel aan mij liggen, want ik ben kwaad geworden toen hij zei dat ik een hoer ben.
Het zal wel aan mij liggen, want ik heb de was niet opgevouwen.
Het zal wel aan mij liggen, want ik heb hem niet zijn zin gegeven.
En dat is allemaal onzekerheid. Serieus.

Ik vind het heel knap dat je de stap gezet hebt en ja, er gaat vast en zeker nog een hoop gedonder van komen. Hij zal absoluut gaan etteren, daar kun je vergif op innemen.

Maar uiteindelijk zul je merken dat het beter is. Beter voor jou, beter voor je kinderen.

Heel veel succes.
  woensdag 12 maart 2008 @ 17:53:45 #64
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57331292
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 17:25 schreef wyccie het volgende:

[..]

Ah, het doet gewoon pijn om dit te lezen. Moet het je vrienden niet zijn opgevallen dat je werd geslagen?
Ik had niet zoveel echte vrienden.
In het begin was het overduidelijk,maakte ik er ook geen geheim van.
Ik bedoel, hoe vaak kun je zeggen dat je tegen de deur bent gelopen? Het viel wel op.
Ik had niet veel vrienden over na een tijdje, logisch ook ,ik was toch niet weggegaan.

Later ben ik gaan vertellen dat het over was, dat hij me niet meer sloeg. Dat was bijna waar, want het gebeurde niet vaak meer, maar het is nooit gestopt... een half jaar geleden is de laatste keer geweest, dat is denk ik een record.
Hij raakte me ook niet meer op van die opvallende plekken,dus ik kon gewoon niets zeggen, want je zag het niet.
ook geen andere vorm
  woensdag 12 maart 2008 @ 17:56:15 #65
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57331343
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 17:40 schreef RealZeus het volgende:

[..]

En dat is allemaal onzekerheid. Serieus.

Ik vind het heel knap dat je de stap gezet hebt en ja, er gaat vast en zeker nog een hoop gedonder van komen. Hij zal absoluut gaan etteren, daar kun je vergif op innemen.

Maar uiteindelijk zul je merken dat het beter is. Beter voor jou, beter voor je kinderen.

Heel veel succes.
Dat weet ik, daarom wil ik ook weg.
Rust lijkt me heerlijk, niet bang hoeven zijn hoe zijn pet staat als ik thuiskom... Iets fijners kan ik me haast niet voorstellen.
ook geen andere vorm
pi_57333412
goed zo meid, je klinkt al een stuk standvastiger.

Krijg je bij MW ook tips over hoe je hem het beste kunt vertellen dat je weg gaat?
Zorgen zij ook voor nazorg wanneer je weg bent en je zelf en je zelfbeeld weer bij elkaar moet zien te rapen?
pi_57333662
Nogmaals blij dat je er nu weggaat en ben niet bang dat je weer zo iemand krijgt of dat niemand je weer wil.

je weet (hopelijk) nu dat dit geen goede relatie is en bij de volgende wel gelijk weggaat. word allen niet te bang om een nieuwe aan te gaan uit angst dat je in eenzelfde relatie terecht komt. je weet nu hoe het is en je kunt de tekenen herkennen. ga dan gelijk weg en denk niet dat het jouw schuld is en wacht niet af.

succes en je komt de juiste nog wel tegen. misschien pas over 30 jaar, maar beter laat dan nooit en beter nooit dan een soortgelijke.
r.e.d.h.e.a.d.
ready, erotic, desirable, horny, excellent, attractive, damn good
  woensdag 12 maart 2008 @ 19:41:56 #68
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_57333741
hoe voel je je ts?

[ Bericht 49% gewijzigd door JamesBrownie op 12-03-2008 19:47:30 ]
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
pi_57333824
Ik begon me al af te vragen hoe dit verhaal afgelopen was.... doet me goed om dit te lezen. Ik hoop oprecht voor betere tijden voor jou en je kids. Respect dat je de knoop eindelijk doorgehakt hebt. Tijd om die fucking cirkel voor altijd te doorbreken.... voor jezelf maar ook voor je kinderen. Die hebben recht om op te groeien in een omgeving waar hun moeder veilig is en het respect krijgt dat ze verdient.
Calabi-Yau manifolds are shapes that satisfy the requirement of space for the six unseen spatial dimensions of string theory, which may be smaller than our currently observable lengths as they have not yet been detected.
  woensdag 12 maart 2008 @ 19:47:00 #70
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57333856
Tips over hoe ik het kan brengen weet ik niet, ik denk dat dat heel erg verschilt.
Ik wil het gewoon niet zeggen en dan ineens weg zijn eigenlijk maar dat zal niet werken.

Ik weetwel zeker dat ik wil gaan, liefst voor juni weg zijn, weet niet of dat zal lukken, misschien moet ik anders toch een andere (tijdelijke) oplossing zoeken.

Ik voel me best goed eigenlijk. In de war en boos en verdrietig,maar wel zeker, op het moment, en strijdvaardig.
en het idee dat ik over een tijdje gewoon rust heb, is echt het beste wat ik me voor kan stellen.
ook geen andere vorm
pi_57334542
Ik heb nooit geweten dat dit allemaal speelde bij je.... en nu ik het wel weet ben ik dubbel zo blij dat je deze beslissing genomen hebt. Je moet daar weg, dat mag duidelijk zijn, en ik hoop dat dat snel zal zijn...

*Knuffel*
Those who dream by night in the dusty recesses of their mind, wake in the morning to find that it was vanity.
But the dreamers of the day are dangerous people, for they dream their dreams with open eyes, and make them come true.
pi_57334953
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 13:49 schreef n0a het volgende:

Maar die spullen moet je dan niet bij jezelf thuis hebben staan. Je moet ervoor zorgen dat je een noodtas bij je moeder, of bij vrienden of zo hebt staan.
En dat je daar evt je belangrijke papieren, of kopieën daarvan, ook alvast daar hebt. Een soort 'vluchttas' voor als het escaleert.... Doen hoor!
Those who dream by night in the dusty recesses of their mind, wake in the morning to find that it was vanity.
But the dreamers of the day are dangerous people, for they dream their dreams with open eyes, and make them come true.
pi_57337017
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 19:47 schreef Rondje het volgende:
Tips over hoe ik het kan brengen weet ik niet, ik denk dat dat heel erg verschilt.
Ik wil het gewoon niet zeggen en dan ineens weg zijn eigenlijk maar dat zal niet werken.
Nee, helaas zeker omdat hij de vader van je kinderen is,zul je in enige vorm altijd met hem te maken hebben.
  woensdag 12 maart 2008 @ 22:08:39 #74
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_57337492
Meid, ik heb je verhaal gelezen en wat reacties van je tussendoor, weet nu ff niet wat te zeggen. Wel dat ik het moedig van je vind dat je er wat aan gaat doen en ik hoop echt van harte dat je het gaat doorzetten.
  woensdag 12 maart 2008 @ 22:18:28 #75
185491 Shitonya
Same shit, different day
pi_57337825
voor iets serieus kun je beter naar een psychologie forum en niet naar fok..
Het luisteren naar een mens is als steeds weer hetzelfde boek moeten lezen..
pi_57337897
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 22:18 schreef Shitonya het volgende:
voor iets serieus kun je beter naar een psychologie forum en niet naar fok..
Omdat het advies daar oprechter is dan op fok? Het is vrij obvious dat TS gewoon wegmoet bij die vent van haar... daar hoef je echt geen psychologie-achtergrond voor te hebben.
Calabi-Yau manifolds are shapes that satisfy the requirement of space for the six unseen spatial dimensions of string theory, which may be smaller than our currently observable lengths as they have not yet been detected.
  woensdag 12 maart 2008 @ 22:36:02 #77
185491 Shitonya
Same shit, different day
pi_57338431
klopt, maar fok staat bekend om het hoge 'puberale humor' gehalte en het hoge zeik-gehalte. De kans op serieuze reacties is dus groter op een serieuzer forum en dan moet je niet bij fok zijn. Dan is het aardig logisch dat de helft uit gezeik bestaat, waarna de ts gaat zeveren. Terwijl dat laatste onzin is, omdat je zoiets kunt verwachten als je je privé zaken op een forum als deze zet.
  woensdag 12 maart 2008 @ 22:37:12 #78
262 Re
Kiss & Swallow
pi_57338478
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 22:36 schreef Shitonya het volgende:
klopt, maar fok staat bekend om het hoge 'puberale humor' gehalte en het hoge zeik-gehalte. De kans op serieuze reacties is dus groter op een serieuzer forum en dan moet je niet bij fok zijn. Dan is het aardig logisch dat de helft uit gezeik bestaat, waarna de ts gaat zeveren. Terwijl dat laatste onzin is, omdat je zoiets kunt verwachten als je je privé zaken op een forum als deze zet.
we zijn er ook nog om het puber gehalte wat in te dimmen hoor

[ Bericht 0% gewijzigd door Re op 12-03-2008 23:15:05 ]
  woensdag 12 maart 2008 @ 22:42:38 #79
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_57338673
Daarbij denk ik dat TS prima is staat te is kaf van het - soms ook confronterende - koren te scheiden.
  woensdag 12 maart 2008 @ 22:44:50 #80
185491 Shitonya
Same shit, different day
pi_57338765
Dat geloof ik best, maar jullie hebben geen 1000 ogen die alles elk moment kunnen filteren, dus fokkers zullen zich heus niet anders dan gebruikelijk opstellen. Ik adviseer deze Ts simpelweg naar een serieuzer forum als ze enkel normale reacties wilt, omdat zoiets een betere keuze is dan fok.
Ach, wat maakt het ook uit. Ze heeft overigens al voldoende reacties gehad, dus hier zou beter een slotje op kunnen.
pi_57338935
Ik denk dat het voor Rondje ook gewoon fijn is om hier behalve advies ook steun te krijgen. En volgens mij hebben we haar, met of zonder gezeik, best goed kunnen helpen.
pi_57338951
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 22:44 schreef Shitonya het volgende:
Dat geloof ik best, maar jullie hebben geen 1000 ogen die alles elk moment kunnen filteren, dus fokkers zullen zich heus niet anders dan gebruikelijk opstellen. Ik adviseer deze Ts simpelweg naar een serieuzer forum als ze enkel normale reacties wilt, omdat zoiets een betere keuze is dan fok.
Ach, wat maakt het ook uit. Ze heeft overigens al voldoende reacties gehad, dus hier zou beter een slotje op kunnen.
Ten eerste: volgens mij is ze nog niet weg bij haar vent, dus dat slotje lijkt me wat voorbarig.
Ten tweede: als er wat jou betreft een slotje op mag, en je hebt niets zinnigers te melden hier, negeer dit topic dan gewoon? Val ons (en met name ts) daar dan niet mee lastig!
  woensdag 12 maart 2008 @ 22:50:22 #83
262 Re
Kiss & Swallow
pi_57338983
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 22:44 schreef Shitonya het volgende:
het advies kan dan beter zijn om gewoon naar een psycholoog te gaan en dat zit er volgens mij wel in... behalve als het topic echt volgebaggerd wordt zal het gewoon naar beneden zakken in de topiclijst op een gegeven moment.
  woensdag 12 maart 2008 @ 23:24:31 #84
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_57340302
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 16:00 schreef Rondje het volgende:

Rondje,
Ik hoop dat jij dit leest met de intentie waar ik het mee schrijf. Jouw post is eigenlijk nog triester dan je OP. Het is eigenlijk dat jij blij bent dat hij niet meer zoveel slaat. Dat is de omgekeerde wereld. Ik begrijp het wel, maar de vermindering van de agressie, is zeker niet begin van een agressie vrije periode. Eerlijk gezegd lijkt het meer dat jij hem geen aanleiding geeft om te slaan. (En om meer redenen dan mij lief is, weet ik zeer goed waar ik het over heb).
De stap die jij nu neemt geeft alle aanleiding tot agressie. (Wellicht ben ik wat overbezorgd, maar toch). Natuurlijk ken jij hem het beste van ons allemaal hier, daar wil ik niks aan af doen, maar een redelijke gok is dat hoe dan ook, het verbreken van de relatie is een geweldig excuus om alles uit de kast te halen.
Het siert je dat jij je zorgen maakt om de katten, en ik zou die dan ook als eerste in veiligheid brengen, maar verlies het risico voor jezelf niet uit het oog.
pi_57340477
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 22:42 schreef Copycat het volgende:
Daarbij denk ik dat TS prima is staat te is kaf van het - soms ook confronterende - koren te scheiden.
En ik denk van niet.

Komop zeg, een vent die je finaal toto slaat blijf je toch niet bij?!

En dan achteraf gaan lopen miepen en zeiken en weet ik wat al dies meer?
Dan ben je bij mij aan de verkeerde
  woensdag 12 maart 2008 @ 23:31:31 #86
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_57340790
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 23:27 schreef NED het volgende:

[..]

En ik denk van niet.

Komop zeg, een vent die je finaal toto slaat blijf je toch niet bij?!

En dan achteraf gaan lopen miepen en zeiken en weet ik wat al dies meer?
Dan ben je bij mij aan de verkeerde
Bemoei je er dan niet mee
pi_57340851
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 23:24 schreef Inekris het volgende:
De stap die jij nu neemt geeft alle aanleiding tot agressie. (Wellicht ben ik wat overbezorgd, maar toch).
Ik denk idd ook dat TS hier wat naief in is. Een man die je met voorwerpen heeft geslagen en verkracht, de volledige controle over je gewend is, kan wel eens rare sprongen maken wanneer hij de controle en macht verliest. Ik neem aan dat MW daar nog wel tips en nazorg voor gaat geven
pi_57342283
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 23:32 schreef Xennia het volgende:

[..]

Ik denk idd ook dat TS hier wat naief in is. Een man die je met voorwerpen heeft geslagen en verkracht, de volledige controle over je gewend is, kan wel eens rare sprongen maken wanneer hij de controle en macht verliest. Ik neem aan dat MW daar nog wel tips en nazorg voor gaat geven
Het lijkt me een man met een tzt stalkersmentaliteit...
brrrrr En dat Ts er zo ingerold is, is niet zo verwonderlijk, zachtaardige mensen lopen wel vaker in de val bij zo een bruut.
Ze krijgen na verloop van tijd controle over je, omdat je ergens niet eens meer beter weet, het duurt dan al te lang allemaal om nog het besef te hebben, dat het echt niet normaal is.
Je weet het wel ergens. Maar hij weet zijn woorden vaak zo te draaien dat zij erin gelooft, omdat hij er zelf zo in gelooft. Je kunt heel onzeker worden van zulke mensen om je heen die je keer op keer met veel overtuiging weten te vertellen hoe slecht jij wel niet bent, en zijzelf, zij zijn ok!
  donderdag 13 maart 2008 @ 00:32:16 #89
189089 Gnuifje
I am not a fool
pi_57342719
Ik kan maar een ding zeggen, been there.... MW kan je trouwens helpen eerder een woonruimte te krijgen! Verder zou ik zeker verhuizen zonder hem in te lichten, als ie naar zn werk is of zo, je adres geheim houden ten allen tijde, nu en tot in de verre toekomst, en eventuele afspraken via MW laten lopen. Want hij, een super control freak (want zo zitten dat soort lui vaak in elkaar) gaat gigantisch kwaad worden en zal er alles aan gaan doen je het leven zuur te maken en zal daarbij ook niet schromen je kinderen daarvoor te gebruiken.
Dit klinkt heel zwaar, maar je kunt je beter op alles voorbereiden, zoals ik hier al veel goede tips gelezen heb. Ik wens je veel kracht, sterkte en doorzettingsvermogen!
pi_57342749
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 22:42 schreef Copycat het volgende:
Dat denk ik ook.
  donderdag 13 maart 2008 @ 05:28:38 #91
188692 Flatline____
Aim for the head
pi_57344360
Hola, totaal gemist deze.
TVP.

-edit-
Dit zijn de goeie berichten TS

Denk alleen wel dat je de situatie onderschat. Je geeft wsl meer info prijs aan die vriend van je dan je zou willen.

Ik zou zo snel mogelijk vertrekken. Ik weet niet hoe de situatie mbt woonruimte in jouw regio is, maar zo blanco zou ik daar niet veel van af laten hangen. Die katten kunnen bv ook ergens logeren ofzo. Voor alles is wel een oplossing te vinden als je wilt; daar geloof ik heilig in.

[ Bericht 88% gewijzigd door Flatline____ op 13-03-2008 06:04:17 ]
Gone.... :')
  donderdag 13 maart 2008 @ 06:06:17 #92
188692 Flatline____
Aim for the head
pi_57344386
P.s.: het wordt mss tijd om ook eens een fotoboek aan te maken
Er lopen ook nog goeie kerels rond, jeweetz...
  donderdag 13 maart 2008 @ 07:34:48 #93
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57344554
Nou.

Ik heb het toch gezegd, dat ik weg wil.
Hij vroeg ernaar, omdat hij merkt dat ik niet lekker in mijn vel zit. Gisteren, we zijn gewoon gaan slapen, zonder verder moeilijk te doen.
Hij heeft wel veel wakker gelegen, dat merk ik altijd, want ik lig dan zelf ook wakker.

Vanmorgen begon hij over dat hij zich zo onder had laten sneeuwen en dat hij helemaal niet zichzelf kan zijn in onze relatie.
Ik ga dan zo twijfelen aan mezelf, als hij zoiets zegt, ben ik dan echt zo moeilijk? Hij zei dat hij zoveel heeft gegeven van zichzelf. Hij is wel veel veranderd, doet veel in huis(Teveel vindt hij zelf)
Hij begon weer over het huishouden afgelopen week, ik zei weer dat ik ziek was."Nou, dan ben je zeker altijd ziek?"

Ik zei dat ik geen ruzie wilde, nooit meer met hem en dat dat nou juist de reden is dat ik ga.
"O, dus jij ziet dat zelfook?"(Wat, volgens jou begin ik met ruziemaken?)
Hij zei dat ik dan maar snel weg moet zijn en maar wat beter mijn best moet doen om een huisje te krijgen, want hij gaat het er weer van nemen (Ik heb hem nooit ergens in tegengehouden, het enige dat ik van hem verlangde dat em misschien geremd heeft, is trouw) Hij bedoelt dus dat hij vrouwen mee naar huis wil kunnen nemen enzo, zegt ook dat hij snel op vakantie gaat.

Het kan dus zijn dat ik over een week ofzo op straat sta.

Ik ben (nu iig) niet bang dat hij gaat slaan, wel dat hij me niet met rust laat en steeds van die opmerkingen blijft maken, maar goed, dat merk ik vanzelf.

1 voordeel, ik zei dat ik de katten meeneem en dat vindt ie goed.

Hij voelt zich wel op zijn pik getrapt trouwens.
En ik zit ook op een ander forum, dus daar krijg ik ook tips enzo, die mensen zijn idd wat serieuzer, maar niet zo streng voor me.
En dat vind ik juist wel fijn hier.
ook geen andere vorm
pi_57344597
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 07:34 schreef Rondje het volgende:
Nou.

-knip-
En ik zit ook op een ander forum, dus daar krijg ik ook tips enzo, die mensen zijn idd wat serieuzer, maar niet zo streng voor me.
En dat vind ik juist wel fijn hier.
Wauw, ik vind het wel stoer van je. En ik ben blij dat het betrekkelijk goed is gegaan, maar jezus, wat een eikel zeg. Niet naar luisteren hoor, die onzin van "ik heb mezelf niet kunnen zijn" ofzo.
Nu inderdaad maar snel een huisje vinden voor hij er anders over gaat denken, en sowieso, ik ben bang dat die gekke pesterij'tjes van hem nu een hoogtepunt gaan bereiken.

Kan je misschien MW bellen, vragen of er vaart achter een woning gezet kan worden?
  donderdag 13 maart 2008 @ 08:05:52 #95
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57344747
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 07:41 schreef Fille.des.Fleurs het volgende:

[..]

Wauw, ik vind het wel stoer van je. En ik ben blij dat het betrekkelijk goed is gegaan, maar jezus, wat een eikel zeg. Niet naar luisteren hoor, die onzin van "ik heb mezelf niet kunnen zijn" ofzo.
Nu inderdaad maar snel een huisje vinden voor hij er anders over gaat denken, en sowieso, ik ben bang dat die gekke pesterij'tjes van hem nu een hoogtepunt gaan bereiken.

Kan je misschien MW bellen, vragen of er vaart achter een woning gezet kan worden?
Ik geloof niet dat ze daarmee kunnen helpen, wel als ik in de opvang terecht zou komen, maar dat hoop ik eigenlijk niet.
Ik kan wel urgentie vragen(En krijgen ws) maar dan kan het nog een half jaar duren en aangezien ik regelmatig in de top tien sta, is het misschien nog sneller om gewoon zelf te reageren, dat mag je niet meer doen als je urgentie hebt.
Een kennis van me heeft dus ook echt een half jaar moeten wachten met urgentie, bij haar man in huis...

Hij zei dat ik de bank mag hebben
Das met het bed net het enige wat ik absoluut niet wil hebben(vind het een fijne bank, maar dat was ons knuffelplekje)
ook geen andere vorm
pi_57344755
Ik zou vooral niet op pesterijtjes ingaan. En proberen zo snel mogelijk een huis te vinden. Het feit dat er nog kinderen bij zijn zal er denk ik ook voor zorgen dat je sneller een huis kan krijgen.

Als het kan zou ik ook anderen informeren. Wie weet kunnen ze je op een of andere manier helpen. Al is het helpen verhuizen.
  Official ESF Kreviewer donderdag 13 maart 2008 @ 08:53:14 #97
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_57345125
In één van de andere topics heb je het over je kinderen. Wat is er dan zo belangrijk aan de katten? Ik begrijp dat niet zo goed, die prioriteitsstelling van je.
Het komt nogal egoistisch op mij over, je hebt het nérgens over 'goh het is ook beter voor de kinderen' of iets dergelijks, terwijl dat toch zorg nummer 1 zou moeten zijn met een man die slaat (wie weet slaat hij de kinderen ook). Vind je dat zelf ook niet een beetje raar? 4 topics en slechts 2 zinnetjes over je kinderen? Wat vinden zij ervan? Wat ga je met de kinderen doen?

*wacht op het boek*
pi_57345147
Jeetje wat een zet joh! Wat vreselijk dapper van je. Kun je je anders niet inschrijven bij direct wonen? Ik heb gehoord dat dat vrij snel gaat.
  donderdag 13 maart 2008 @ 08:56:49 #99
262 Re
Kiss & Swallow
pi_57345172
quote:

Hij zei dat ik dan maar snel weg moet zijn en maar wat beter mijn best moet doen om een huisje te krijgen, want hij gaat het er weer van nemen (Ik heb hem nooit ergens in tegengehouden, het enige dat ik van hem verlangde dat em misschien geremd heeft, is trouw) Hij bedoelt dus dat hij vrouwen mee naar huis wil kunnen nemen enzo, zegt ook dat hij snel op vakantie gaat.
Dit zijn wel klassieke vormen van controle gedrag van manlief...
  donderdag 13 maart 2008 @ 09:08:19 #100
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57345288
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 08:53 schreef Kreator het volgende:
In één van de andere topics heb je het over je kinderen. Wat is er dan zo belangrijk aan de katten? Ik begrijp dat niet zo goed, die prioriteitsstelling van je.
Het komt nogal egoistisch op mij over, je hebt het nérgens over 'goh het is ook beter voor de kinderen' of iets dergelijks, terwijl dat toch zorg nummer 1 zou moeten zijn met een man die slaat (wie weet slaat hij de kinderen ook). Vind je dat zelf ook niet een beetje raar? 4 topics en slechts 2 zinnetjes over je kinderen? Wat vinden zij ervan? Wat ga je met de kinderen doen?

*wacht op het boek*
Mijn kinderen zijn prioriteit nr 1, dat jij je dat niet kan voorstellen omdat ik er verder weinig over zeg, zegt imo maar heel weinig over mij.
Ik wil ze niet van hun vertrouwde school halen en van hot naar her meeslepen als het niet absoluut noodzakelijk is.

Bovendien kan hij mijn katten op MP zetten en verkopen, of gewoon ergens dumpen, dat kan hij met de kindjes niet doen, dus idd, je hebt gelijk, het is heel vreemd dat ik me druk maak om mijn katten.
ook geen andere vorm
  donderdag 13 maart 2008 @ 09:08:43 #101
103012 Nies
Die hekse
pi_57345296
quote:
Ik zei dat ik geen ruzie wilde, nooit meer met hem en dat dat nou juist de reden is dat ik ga.
Totdat hij merkt dat hij jou met psychisch geouwehoer niet meer kan raken en wel weer fysiek flink uit de hoek komt....
quote:
Het kan dus zijn dat ik over een week ofzo op straat sta.
Iedere dag huilend de woningbouwvereniging opbellen. Niet de de grote meid uithangen daar, huilen, tranen met tuiten, mét het verhaal dat jij en de kinderen stelselmatig worden mishandeld en vernedererd en dat het verder dreigt te escaleren. Vandaag, morgen, overmorgen, totdat je een woning hebt.
  donderdag 13 maart 2008 @ 09:09:44 #102
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57345317
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 08:55 schreef BubblegumBarbie het volgende:
Jeetje wat een zet joh! Wat vreselijk dapper van je. Kun je je anders niet inschrijven bij direct wonen? Ik heb gehoord dat dat vrij snel gaat.
Dat is te duur...
ook geen andere vorm
  donderdag 13 maart 2008 @ 09:11:07 #103
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57345336
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 09:08 schreef Nies het volgende:

Iedere dag huilend de woningbouwvereniging opbellen. Niet de de grote meid uithangen daar, huilen, tranen met tuiten, mét het verhaal dat jij en de kinderen stelselmatig worden mishandeld en vernedererd en dat het verder dreigt te escaleren. Vandaag, morgen, overmorgen, totdat je een woning hebt.
Dat werkt toch niet?
ook geen andere vorm
  Official ESF Kreviewer donderdag 13 maart 2008 @ 09:13:32 #104
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_57345364
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 09:08 schreef Rondje het volgende:
Bovendien kan hij mijn katten op MP zetten en verkopen, of gewoon ergens dumpen, dat kan hij met de kindjes niet doen, dus idd, je hebt gelijk, het is heel vreemd dat ik me druk maak om mijn katten.
Je zit al zo lang in de slachtofferrol dat je er maar niet uitkomt hè? waar ik gewoon niet bij kan, is dat je in die 4 topics alleen maar bang bent geweest voor jezelf en nooit voor je kinderen. Nergens heb je ook maar enige angst hoe ze het zullen oppakken, of ze ook mishandeld zijn, of ze lijden onder de situatie, of ze kapot gaan door jarenlange tirannie in huis, etc etc. Dat is toch raar, aangezien je écht overal angst voor hebt. Maar nee, jij hebt het over een bankstel en katten. Dat is immers veel belangrijker.
Dat zeg ik dus net, ik snap je prioriteitsstelling niet zo goed. Ik ken geen enkele moeder die zo denkt als jij.
  donderdag 13 maart 2008 @ 09:15:21 #105
103012 Nies
Die hekse
pi_57345383
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 09:11 schreef Rondje het volgende:

[..]

Dat werkt toch niet?
Je bent vrouw, alleenstaand, met kids, en überzielig. Ja, dat werkt!
pi_57345446
Ik ben het vrijwel nooit eens met Krea, maar hier moet ik hem echt bijvallen. Waarom heb je het, in je topics, nooit over je kinderen, maar wel over jezelf en nu over je katten? Heb je ze wel?
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  donderdag 13 maart 2008 @ 09:28:09 #107
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_57345558
Ik kan me de angst om de katten wel indenken. Als hij besluit in zijn woede die beesten een doodschop te geven, kraait geen haan ernaar. Hij zal zijn woede niet op die manier op zijn eigen kinderen botvieren, mag je hopen, maar dat verwacht ik omdat hij dan zeker de instanties/politie op zijn dak gaat krijgen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_57345559
O, nou gaat hij het slachtoffer uithangen en zegt dat hij je graag ziet weggaan. Dus je denkt dat het geen probleem zal zijn als je dat echt zal doen.

Geloof het maar niet! Hij zegt dat alleen om je te intimideren en denkt dat je het dan toch niet durft. Maar als hij merkt dat je echt weggaat, dan zal hij weer omslaan als een blad aan de boom en alles uit de kast halen.

Vertrekkken moet je doen als hij er niet is, en beslist ook niet van te voren aankondigen!!! Neem alle voorzorgen, want hij zal alles doen om het je moeilijk te maken.
Nogmaals, denk niet dat hij akkoord zal gaan!

[ Bericht 1% gewijzigd door novel op 13-03-2008 10:44:41 ]
  donderdag 13 maart 2008 @ 09:36:24 #109
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57345671
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 09:13 schreef Kreator het volgende:

[..]

Je zit al zo lang in de slachtofferrol dat je er maar niet uitkomt hè? waar ik gewoon niet bij kan, is dat je in die 4 topics alleen maar bang bent geweest voor jezelf en nooit voor je kinderen. Nergens heb je ook maar enige angst hoe ze het zullen oppakken, of ze ook mishandeld zijn, of ze lijden onder de situatie, of ze kapot gaan door jarenlange tirannie in huis, etc etc. Dat is toch raar, aangezien je écht overal angst voor hebt. Maar nee, jij hebt het over een bankstel en katten. Dat is immers veel belangrijker.
Dat zeg ik dus net, ik snap je prioriteitsstelling niet zo goed. Ik ken geen enkele moeder die zo denkt als jij.
Het is bij jou ook niet gauw goed he?
Zeg maar wat je wil horen, dan herhaal ik het wel voor je.

Met mijn kinderen is alles goed, die merken wel dat ik niet lekker in mijn vel zit, maar ik weet niet in hoeverre.
Ik voel me schuldig tov hen ja, heel erg, dat ik ze zo'n vader gegeven heb, dat ik zolang gebleven ben en dat ik geen sterk voorbeeld ben. Dat vind ik nog het ergste, straks denken ze dat het normaal is...
Maar daar kan ik *NU* niks aan doen, de dingen waar jij je druk om maakt dat ik me er druk om maak, zijn allemaal dingen waar ik NU invloed op kan uitoefenen, hoe mijn kinderen zich voelen niet.
Ik probeer ze zich zo veilig mogelik te laten voelen door zoveel mogelijk met hen bezig te zijn en ze te laten weten dat ik van ze houd.
Ik kan er niets aan veranderen dat ze verdrietig zullen zijn als we uit elkaar gaan, of dat ze misschien denken dat het normaal is om zo met elkaar om te gaan. NU niet iig, dat komt nog.
Ze weten niet dat ik weg wil, want ik heb geen idee hoe lang het gaat duren voor ik weg kan, dadelijk vertel ik het ze en duurt het nog vijf maanden, DAT is pas lekker onzeker voor ze.
Als zij ook geslagen werden, had ik dat wel gezegd.

Maar jij wil alleen maar lezen wat je wil lezen en dat is dat ik een slecht mens en een slechte moeder ben.

[ Bericht 13% gewijzigd door Rondje op 13-03-2008 09:48:55 ]
ook geen andere vorm
pi_57345844
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 09:13 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik denk dat de TS beter kan inschatten of haar kinderen gevaar lopen dan wij op afstand kunnen....
  Official ESF Kreviewer donderdag 13 maart 2008 @ 09:48:07 #111
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_57345892
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 09:36 schreef Rondje het volgende:

[..]

Het is bij jou ook niet gauw goed he?
Zeg maar wat je wil horen, dan herhaal ik het wel voor je.

Maar jij wil alleen maar lezen wat je wil lezen en dat is dat ik een slecht mens en een slechte moeder ben.
Hoezo niet gauw goed? Je kinderen zijn toch het belangrijkste in je leven? dan is het toch niet meer dan normaal dat ik daar naar vraag?
Wat ik graag wilde horen was waarom je 4 topics lang niet over je kinderen praat, maar je komt elke keer met de dooddoeners dat ik toch maar wil lezen wat ik wil en dat je sowieso al slecht bent in mijn ogen. Dat is wel weer lekker makkelijk en daardoor ontwijk je mijn vraag.

Ontopic: Ik weet niet wat jij wel en niet zegt. In 4 topics stond 1 zinnetje over je kinderen. Daaruit kon ik niet opmaken of ze ook lichamelijk (danwel mentaal) mishandeld werden. Ik kan me niet voorstellen dat er niet een otnzettend nare sfeer in huis is (al jaren) en dat de kinderen daar onder lijden en dat je juist dáárom zo snel mogelijk weg wil. Dan is het toch wel érg vreemd dat je het wel heel belangrijk vindt wat er met 2 katten gebeurt, maar nergens met een woord rept over je kinderen?
Ik heb zo'n vermoeden dat dat komt omdat JIJ dan niet meer in het middelpunt staat en dat vind je niet leuk. (kom maar weer, val maar weer in de slachtofferrol).

*meldt zich weer in volgende topic, genoeg gelezen*
  donderdag 13 maart 2008 @ 09:57:41 #112
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57346032
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 09:48 schreef Kreator het volgende:

[..]

Hoezo niet gauw goed? Je kinderen zijn toch het belangrijkste in je leven? dan is het toch niet meer dan normaal dat ik daar naar vraag?
Wat ik graag wilde horen was waarom je 4 topics lang niet over je kinderen praat, maar je komt elke keer met de dooddoeners dat ik toch maar wil lezen wat ik wil en dat je sowieso al slecht bent in mijn ogen. Dat is wel weer lekker makkelijk en daardoor ontwijk je mijn vraag.

Ontopic: Ik weet niet wat jij wel en niet zegt. In 4 topics stond 1 zinnetje over je kinderen. Daaruit kon ik niet opmaken of ze ook lichamelijk (danwel mentaal) mishandeld werden. Ik kan me niet voorstellen dat er niet een otnzettend nare sfeer in huis is (al jaren) en dat de kinderen daar onder lijden en dat je juist dáárom zo snel mogelijk weg wil. Dan is het toch wel érg vreemd dat het wel heel belangrijk vindt wat er met 2 katten gebeurt, maar nergens met een woord rept over je kinderen?
Ik heb zo'n vermoeden dat dat komt omdat JIJ dan niet meer in het middelpunt staat en dat vind je niet leuk.
Nee, ik wil niet weg voor de kinderen nee, ik wil weg voor mezelf.
Ben ik een slechte moeder nu?
En daarna komen de kinderen, die mogen niet denken dat dit een normale situatie is, maar dat is niet de reden dat ik ga nee.
De reden is dat IK er niet meer tegen kan en hoe zij er op reageren, zien we wel, ik ben er om ze te helpen en steunen en van ze te houden zoveel ik kan.

Ik denk dat het beter is dat ik ga, ook voor hen, maar als ik dat niet dacht, zou het geen reden zijn om te blijven.

Ze doen het goed op school, hebben veel vriendjes, houden van spelletjes, buiten spelen, knutselen en van tv kijken en ze zijn allebei eigenwijs en slim en lief en mooi en ik houd meer van ze dan ik ooit had kunnen denken.
ook geen andere vorm
pi_57346552
quote:
En daarna komen de kinderen,
Die zouden op de eerste plaats moeten komen dunkt me
pi_57346798

[ Bericht 100% gewijzigd door novel op 13-03-2008 10:47:03 (verkeerd knopje..) ]
  donderdag 13 maart 2008 @ 10:45:24 #115
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57346842
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 10:30 schreef NED het volgende:

[..]

Waarom?
Op dit moment is het belangrijk dat ik ga en dat ik niet ga twijfelen.
Dat is uiteindelijk ook veel beter voor hen, maar ik ga ze wel kwetsen als we weggaan, ze gaan het daar moeilijk mee krijgen. Ik wil niet meer twijfelen, ik wil gewoon weg en als dat betekent dat ik voor 1 keer mijn eigen belang voorop moet stellen, doe ik dat.
Want ik denk altijd eerst aan de kindjes en aan hem.
Nu denk ik even eerst aan mezelf.
ook geen andere vorm
pi_57347039
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 10:45 schreef Rondje het volgende:

[..]

Waarom?
Op dit moment is het belangrijk dat ik ga en dat ik niet ga twijfelen.
Dat is uiteindelijk ook veel beter voor hen, maar ik ga ze wel kwetsen als we weggaan, ze gaan het daar moeilijk mee krijgen. Ik wil niet meer twijfelen, ik wil gewoon weg en als dat betekent dat ik voor 1 keer mijn eigen belang voorop moet stellen, doe ik dat.
Want ik denk altijd eerst aan de kindjes en aan hem.
Nu denk ik even eerst aan mezelf.
Is ook in hun belang. Ze moeten niet opgroeien met het idee dat dit een normale relatie is, en dat het normaal is dat jij dat blijft verdragen. Dat is veel bepalender voor hun toekomst dan de problemen van een scheiding.
Heel goed, hoor!
pi_57347366
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 10:30 schreef NED het volgende:

[..]

Of je leest de rest van het topic. Ze gaat weg vanwege de ongezonde relatie en het feit dat haar kinderen anders het verkeerde voorbeeld krijgen en pesterijen en mishandeling normaal gaan vinden.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_57348243
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 11:11 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

Of je leest de rest van het topic. Ze gaat weg vanwege de ongezonde relatie en het feit dat haar kinderen anders het verkeerde voorbeeld krijgen en pesterijen en mishandeling normaal gaan vinden.
De rest heb ik gelezen.
Zodra ze de eerste klap heeft geincasseerd had ze al voro haar kinderen en voor zichzelf moeten kiezen.
En niet nog jaren blijven hangen. Die kinderen vinden het inmiddels al normaal dunkt me

Maargoed, zoals ik eerder ook al zei: TS, jij komt er wel hoor!
pi_57348436
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 11:53 schreef NED het volgende:

[..]

De rest heb ik gelezen.
Zodra ze de eerste klap heeft geincasseerd had ze al voro haar kinderen en voor zichzelf moeten kiezen.
En niet nog jaren blijven hangen. Die kinderen vinden het inmiddels al normaal dunkt me

Mijn hemel, wat heb jij een botte kop zeg. Ze ís niet weg gegaan, helaas gebeurt dat veel te vaak, maar ze gaat nú wel weg. Is het dan nodig om in te wrijven dat ze eerder hád moeten weggaan? En haar al zo beschadigde gevoel van eigenwaarde nog meer weg te krabben? Krijg je daar een kick van? Dan ben jij echt niet veel beter dan die eikelige vriend van haar. Die zegt trouwens ook altijd dat het haar eigen schuld is.
  donderdag 13 maart 2008 @ 12:07:56 #120
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57348567
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 11:53 schreef NED het volgende:

[..]

De rest heb ik gelezen.

Je hebt gelijk.
Alleen heb je zo weinig aan achteraf gezeik...
ook geen andere vorm
pi_57348650
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 12:00 schreef Fille.des.Fleurs het volgende:

[..]

Mijn hemel, wat heb jij een botte kop zeg. Ze ís niet weg gegaan, helaas gebeurt dat veel te vaak, maar ze gaat nú wel weg. Is het dan nodig om in te wrijven dat ze eerder hád moeten weggaan? En haar al zo beschadigde gevoel van eigenwaarde nog meer weg te krabben? Krijg je daar een kick van? Dan ben jij echt niet veel beter dan die eikelige vriend van haar. Die zegt trouwens ook altijd dat het haar eigen schuld is.
Hear, hear!
  donderdag 13 maart 2008 @ 12:15:34 #122
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_57348769
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 12:59 schreef Fille.des.Fleurs het volgende:

[..]

Idd, beetje sneu en puberaal ook.

Rondje, good for you, het is heel moeilijk om die knoop door te hakken, slechte relaties zijn vreemd genoeg vaak toch een soort verslaving. Maar als je doorzet komt er binnenkort een tijd dat je je afvraagt waarom je die stap niet eerder hebt genomen, alsof er een molensteen van je nek afvalt. En je hebt natuurlijk je kinderen, laat dat een extra motivatie zijn, jij bent hun grote rolmodel, en je wilt neem ik aan niet dat zij later in eenzelfde soort relatie terecht komen, of dat nu als slachtoffer of agressor is. Veel sterkte en ik duim voor snel een huisje voor je!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 13 maart 2008 @ 12:24:33 #123
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_57349039
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 09:11 schreef Rondje het volgende:

[..]

Dat werkt toch niet?
Dat werkt zéker wel. *Uit ervaring spreekt.

Sterker nog;
Ik ken iemand in een soortgelijke situatie die elke ochtend daar binnenliep (bij de woonstichting) met de kids om daar tanden te poetsen e.d. Ze had toch geen huis? Nou, binnen de korste keren had ze wél een huis hoor. Kijk, zo ver hoef je niet te gaan, maar zorg dat ze je niet vergeten, dat je niet zomaar een nummer bent.
  donderdag 13 maart 2008 @ 12:29:44 #124
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57349184
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 12:24 schreef Vivi het volgende:

[..]

Dat werkt zéker wel. *Uit ervaring spreekt.

Sterker nog;
Ik ken iemand in een soortgelijke situatie die elke ochtend daar binnenliep (bij de woonstichting) met de kids om daar tanden te poetsen e.d. Ze had toch geen huis? Nou, binnen de korste keren had ze wél een huis hoor. Kijk, zo ver hoef je niet te gaan, maar zorg dat ze je niet vergeten, dat je niet zomaar een nummer bent.
Eigenlijk zou dat helemaal niet moeten kunnen...
Ik zal morgen eens langsgaan, al is het alleen maar om even te praten, al vind ik dat eigenlijk niet eerlijk.
ook geen andere vorm
pi_57349411
Dat jij nog een half jaar in die situatie moet zitten met een tikkende bom, das pas niet eerlijk.
pi_57349586
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 12:29 schreef Rondje het volgende:

[..]

Eigenlijk zou dat helemaal niet moeten kunnen...
Ik zal morgen eens langsgaan, al is het alleen maar om even te praten, al vind ik dat eigenlijk niet eerlijk.
Nee, is ook niet eerlijk. Maar hulp is schaars en degene die het nog lijkt te redden, kan achteraan aansluiten. Maar probeer beleefd te blijven, anders wordt het makkelijker voor ze om je weg te zetten als een gevalletje van agressie naar de hulpverleners (dat is erg in de mode ).
Wel volhouden, net zo lang tot je geholpen bent.
pi_57351080
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 12:38 schreef n0a het volgende:
Dat jij nog een half jaar in die situatie moet zitten met een tikkende bom, das pas niet eerlijk.
Ze had allang weg kunnen zijn hoor.

Dat de kinderen al die tijd in zo een situatie hebben gezeten zonder dat er actie werd ondernomen, das pas niet eerlijk.
  donderdag 13 maart 2008 @ 14:04:30 #128
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57351216
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 13:56 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Dat de kinderen al die tijd in zo een situatie hebben gezeten zonder dat er actie werd ondernomen, das pas niet eerlijk.
Er zijn zoveel dingen niet eerlijk.
Ik vind het niet eerlijk dat ik aangevallen word op iets dat gewoon niet aan de orde was.
Ik ben nou eenmaal niet eerder gegaan, zal ik me nu maar gaan ophangen dan? Of is dat ook niet eerlijk?

Ik ga nu, ik zorg dat het beter wordt, voor mij, maar ook zeker voor de kindjes, mag dat? Of moet ik me de rest van mijn leven schuldig blijven voelen dat ik niet eerder ben vertrokken?
ook geen andere vorm
  Official ESF Kreviewer donderdag 13 maart 2008 @ 14:25:28 #129
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_57351559
Op welk ander forum zit je eigenlijk ook met dit verhaal?
  donderdag 13 maart 2008 @ 14:33:12 #130
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57351711
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 14:25 schreef Kreator het volgende:
Op welk ander forum zit je eigenlijk ook met dit verhaal?

Je denkt toch niet serieus dat ik dat zal vertellen he...
ook geen andere vorm
  donderdag 13 maart 2008 @ 14:35:26 #131
262 Re
Kiss & Swallow
pi_57351753
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 13:56 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

hoe moeilijk dat ook is voor je om te omvatten zit jij niet in die situatie en ipv maar door te drammen op het verleden lijkt me een wat positievere kijk naar de toekomst een beter focus punt...
  Official ESF Kreviewer donderdag 13 maart 2008 @ 14:39:55 #132
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_57351835
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 14:33 schreef Rondje het volgende:
Je denkt toch niet serieus dat ik dat zal vertellen he...
Waarom niet?
pi_57352157
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 14:39 schreef Kreator het volgende:

[..]

Waarom niet?
Omdat ze er niet op zit te wachten dat daar fokkers komen neuzen.

Goed dat je doorgezet hebt rondje. Nu zo snel mogelijk weg.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_57352190
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 14:04 schreef Rondje het volgende:

[..]

Er zijn zoveel dingen niet eerlijk.
Ik vind het niet eerlijk dat ik aangevallen word op iets dat gewoon niet aan de orde was.
Ik ben nou eenmaal niet eerder gegaan, zal ik me nu maar gaan ophangen dan? Of is dat ook niet eerlijk?
Ik vind reacties als het is 'niet eerlijk' een beetje treurig, daar reageerde ik op. Net of het systeem nu ineens moet gaan rennen terwijl jij het jaren laat aanslepen. Dan had er maar eerder gehandeld moeten worden, verantwoordelijkheid enzo.
  donderdag 13 maart 2008 @ 15:00:54 #135
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_57352244
Je komt regelmatig in de top 10 bij de woningstichting.. hoe lang sta jij al ingeschreven dan?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_57352529
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 14:59 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Ik vind reacties als het is 'niet eerlijk' een beetje treurig, daar reageerde ik op. Net of het systeem nu ineens moet gaan rennen terwijl jij het jaren laat aanslepen. Dan had er maar eerder gehandeld moeten worden, verantwoordelijkheid enzo.
Rennen? Kom op zeg, je weet toch ook wel dat de hulpverlening zo krap zit dat het ene gat met het andere gestopt wordt?
Daardoor wordt het vechten voor de juiste zorg.
Waar denk je dat die agressie vandaan komt?
pi_57352650
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 15:18 schreef novel het volgende:

[..]

Rennen? Kom op zeg, je weet toch ook wel dat de hulpverlening zo krap zit dat het ene gat met het andere gestopt wordt?
Daardoor wordt het vechten voor de juiste zorg.
Waar denk je dat die agressie vandaan komt?
In het geval van huisvesting (waar het over gaat):
Omdat 9 van de 10 mensen anderen de schuld geven van hun problemen.
pi_57352706
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 15:24 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Te weinig sociale huurwoningen?
pi_57352721
wegedit: .. ach lama ..
  donderdag 13 maart 2008 @ 15:29:39 #140
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57352756
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 14:59 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Ik bedoeldus juist dat ik eigenlijk niet vind dat dat kan en dat ik (dus) niet weet of ik wel wil dat ze voor me rennen.
Ik weet niet hoe jij het op had gevat, maar ik bedoel dus gewoon dat ik niet vind dat ik meer rechten heb dan een ander omdat ik toevalllig in een kutsituatie zit.
ook geen andere vorm
pi_57352818
Wel typisch trouwens, Rondje is zo ongeveer de enige in heel dit armoedige R&P subforum dat eens actie onderneemt na het lezen van reacties, en wat doen mensen zoals Kreator en Cracka-ass, die gaan lopen kankeren dat ze het eerder had moeten doen

Kom op zeg, lekker makkelijk om dat te zeggen als student zijnde achter je pctje terwijl je moeders thuis het eten nog opdient en je sokken stopt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2008 15:33:53 ]
  donderdag 13 maart 2008 @ 15:32:22 #142
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57352825
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 15:00 schreef avotar het volgende:
Je komt regelmatig in de top 10 bij de woningstichting.. hoe lang sta jij al ingeschreven dan?
vierenhalf jaar
ook geen andere vorm
  donderdag 13 maart 2008 @ 15:34:42 #143
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57352883
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 15:24 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

In het geval van huisvesting is het nog zo dat er te weinig is en dat sommige mensen DUS valsspelen.
Het een veroorzaakt het ander.
Dat heeft weinig te maken met problemen afschuiven imo
ook geen andere vorm
  Official ESF Kreviewer donderdag 13 maart 2008 @ 15:40:36 #144
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_57353008
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 15:32 schreef Scorpie het volgende:
Wel typisch trouwens, Rondje is zo ongeveer de enige in heel dit armoedige R&P subforum dat eens actie onderneemt na het lezen van reacties, en wat doen mensen zoals Kreator en Cracka-ass, die gaan lopen kankeren dat ze het eerder had moeten doen

Kom op zeg, lekker makkelijk om dat te zeggen als student zijnde achter je pctje terwijl je moeders thuis het eten nog opdient en je sokken stopt.
Ach tief toch op, josti. Even snel scoren bij de ja-knikkers ofzo? Ik heb 2 topics geleden gezegd dat ik twijfelde aan het hele verhaal en in dit topic vraag ik me af waarom ze haar kinderen maar zo zelden in het verhaal betrekt. Dat ze na de eerste klap al weg had moeten gaan en geen kinderen bij hem had moeten nemen, als het allemaal waar is, was zo evident dat ik dat nergens gezegd heb, dus leg me geen woorden in de mond.
En kneus op met je studentenverhaaltje, lees je eens in.
pi_57353043
Ik vind dit toch wel een noodsituatie.
Hier gaat het erom wanneer iemand eindelijk de stap durft te nemen. Dat kun je niet plannen, en wachten is dan ook niet verstandig.
pi_57353210
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 15:40 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ach tief toch op, josti. Even snel scoren bij de ja-knikkers ofzo?
Hehe, je bewijst maar weer eens mijn punt dat een ongevoelige eikel zijn eigen soort het beste herkend
quote:
Ik heb 2 topics geleden gezegd dat ik twijfelde aan het hele verhaal en in dit topic vraag ik me af waarom ze haar kinderen maar zo zelden in het verhaal betrekt.
Ow, je bedoelt die 3 posts waarin je kankert op het verhaal, dingen in twijfel trekt en niet reageert op de antwoorden die je krijgt 'omdat ze je niet zinnen' ? Ja, je twijfelde echt aan haar verhaal, het was niet zo dat je hier ff kwam rellen ofzo
quote:
Dat ze na de eerste klap al weg had moeten gaan en geen kinderen bij hem had moeten nemen, als het allemaal waar is, was zo evident dat ik dat nergens gezegd heb, dus leg me geen woorden in de mond.
Ow nee? Ik kan me anders 2 topics geleden nog herinneren dat je liep te mauwen over het feit dat het verhaal zo ongeloofwaardig was, vooral met kids enzo Ga een eind fietsen ofzo, je 'constructieve' bijdrages zijn weer naadje hiero

En als je een beetje had ingelezen in R&P had je gezien dat ik over het algemeen met de botte bijl erin ga, en ook redelijk onsympathiek over kan komen. Maar zelfs ik weet wel wanneer ik aan het zeiken ben tegen het verkeerde been, nu jij nog

En ga nu eens in op mijn punt over het feit dat Rondje iig actie onderneemt, want je lult poep uit je nek waar zelfs de hond geen kaas van lust.
En bewijs ook maar even dat je geen student bent, want je intelligentieniveau ligt wel op dezelfde hersenloze debielen die op donderdagavond in Utrecht rondhangen in studentenkroegjes

En zo niet, dan tyf je maar op (bij voorkeur door een bushokje ofzo)
  donderdag 13 maart 2008 @ 15:53:55 #147
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57353277
quote:

[..]

Ach tief toch op, josti. Even snel scoren bij de ja-knikkers ofzo? Ik heb 2 topics geleden gezegd dat ik twijfelde aan het hele verhaal en in dit topic vraag ik me af waarom ze haar kinderen maar zo zelden in het verhaal betrekt. Dat ze na de eerste klap al weg had moeten gaan en geen kinderen bij hem had moeten nemen, als het allemaal waar is, was zo evident dat ik dat nergens gezegd heb, dus leg me geen woorden in de mond.
Wat is er gebeurd met je: ik kom wel weer kijken in het volgende topic?

Zijn volgens jou de enige goede moeders moeders die constant huilen:Ik maak me zo'n zorgen om mijn kinderen?!?!
Nou, dan ben ik een slechte moeder,want ik maak me niet zo'n zorgen om hen, al zou ik alleen weggaan, dan nog zou het wel goedkomen,want ze vinden het leuk met papa en zijn graag bij hem.

Hij is niet goed voor mij, dus, raar maar waar,ik maak me zorgen om mij en om mijn beesten, want daar geeft meneer geen zak om, dus als hij mij wi lkwetsen, kan hij me het beste pakken via mijn beesten.
Kinderen kan ook en natuurlijk zou ik dat duizend keer erger vinden,maar is het echt zoooo moeilijk om te begrijpen dat hij zichzelf daar net zoveel mee zou hebben en dat hij dat dus niet zou doen?
Ken best zijn dat hij me via hen gaat pesten ofzo (Vertel maar tegen mama dat ik een nieuwe vriendin heb, dat soort flauwekul) maar ik ben niet bang dat hij hen iets aandoet, in tegenstelling tot mijn katten.

Mijn kinderen merken natuurlijk wel wat, maar het is niet zo dat ze er bovenop zitten, ze voelen de spanning, horen niet de ruzies enzo. Die spanning gaat wel weg als we niet meer hier wonen.
Dan heb ik rust en dat zullen ze wel merken...
ook geen andere vorm
  donderdag 13 maart 2008 @ 15:56:56 #148
262 Re
Kiss & Swallow
pi_57353341
uhmmmm kunnen we het netjes houden stelletje bakvissen
pi_57353389
Lullig om telkens weer naar iets negatiefs te zoeken in Rondjes verhaal terwijl ze nu ontzettend goed bezig is.
Natuurlijk maakt ze zich zorgen om haar katten. Die vriend van haar is zo gek genoeg om ze op te eten, denk ik. Maar de kinderen doet hij niks aan, daar is eerder naar gevraagd, en dat heeft Rondje ook gezegd.
pi_57353537
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 15:53 schreef Rondje het volgende:

[..]

Zijn volgens jou de enige goede moeders moeders die constant huilen:Ik maak me zo'n zorgen om mijn kinderen?!?!

Mijn kinderen merken natuurlijk wel wat, maar het is niet zo dat ze er bovenop zitten, ze voelen de spanning, horen niet de ruzies enzo. Die spanning gaat wel weg als we niet meer hier wonen.
Dan heb ik rust en dat zullen ze wel merken...
Van die moeders denk ik altijd dat ze zich achter de kinderen verschuilen. Dat ze niet openlijk voor zichzelf durven op te komen.
Lijkt me trouwens ook niet goed voor kinderen, als ze denken dat de scheiding voor hen (voor hun gevoel dan door hen - ) is gebeurd.

Ik zou er trouwens maar niet al te zeker van zijn dat de kinderen die ruzies niet meekrijgen. Is meestal toch wel zo.

[ Bericht 3% gewijzigd door novel op 13-03-2008 16:14:52 ]
pi_57353540
quote:

[..]

Ach tief toch op, josti. Even snel scoren bij de ja-knikkers ofzo? Ik heb 2 topics geleden gezegd dat ik twijfelde aan schreeuw al drie topics lang maar door en door over het feit dat ik niet geloof in het hele verhaal en in dit topic vraag ik me af waarom ze haar kinderen maar zo zelden in het verhaal betrekt. Dat ze na de eerste klap al weg had moeten gaan en geen kinderen bij hem had moeten nemen, als het allemaal waar is, was zo evident dat ik dat nergens gezegd heb, dus leg me geen woorden in de mond.
Luister nou naar scorpie, man, of vraag je minimaal af wie je nou een plezier doet met je gejank dat je het niet gelooft. Je hebt het al gezegd, je hebt het al tientallen keren gezegd inmiddels, we weten het nou wel. Ga fijn een topic zoeken dat je wel gelooft in plaats van zonder enig argument dit topic steeds kapot te trollen.

Verder: alles wat Scorpie zeg, zijn spijker op jouw kop!
En nou vort buiten spelen jij, jengelaar.
  donderdag 13 maart 2008 @ 16:13:20 #152
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57353637
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 16:08 schreef novel het volgende:

[..]

Van die moeders denk ik altijd dat ze zich achter de kinderen verschuilen. Dat ze niet openlijk voor zichzelf durven op te komen.

Ik zou er trouwens maar niet al te zeker van zijn dat de kinderen die ruzies niet meekrijgen. Is meestal toch wel zo.
Ik denk niet dat ze nooit iets gehoord hebben en dat we af en toe ruzie hebben,weten ze wel, maar meestal slapen ze al, en het is niet zo dat we de oren van elkaar kop schreeuwen ofzo, dus of ze er wakker van worden?

In elk geval heeft het natuurlijk invloed op hen, vooral dat ik niet lekker in mijn vel zit.
We moeten dus gewoon weg.
ook geen andere vorm
  donderdag 13 maart 2008 @ 16:14:42 #153
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57353661
edit-dubbel
ook geen andere vorm
pi_57353725
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 15:27 schreef novel het volgende:

[..]

Te weinig sociale huurwoningen?
Nee, dat er nu ineens behoefte is aan een woning door problemen in de persoonlijke sfeer. Dat je dat niet kunt betalen en toegewezen wordt op de sociale markt die krap is, is pech hebben.
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 15:29 schreef Rondje het volgende:

[..]

Ik bedoeldus juist dat ik eigenlijk niet vind dat dat kan en dat ik (dus) niet weet of ik wel wil dat ze voor me rennen.
Ik weet niet hoe jij het op had gevat, maar ik bedoel dus gewoon dat ik niet vind dat ik meer rechten heb dan een ander omdat ik toevalllig in een kutsituatie zit.

Ik reageerde dan ook op een andere poster.
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 15:32 schreef Scorpie het volgende:
Ze had ook eerder weg moeten gaan, nu kan ze alleen nog zichzelf de schuld geven. Dat veel mensen over dat gebrek aan ruggegraat heenfietsen lijkt me lullig voor TS. Hetzelfde gebrek aan ruggegraat zorgt ervoor dat ze nu weg gaat omdat ze moeilijk nee kan zeggen tegen peer pressure (op fora).
Om daar wat aandacht aan te besteden lijkt me zo gek nog niet, met oog op de toekomst..
quote:
Projectie?
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 15:42 schreef novel het volgende:
Ik vind dit toch wel een noodsituatie.
Hier gaat het erom wanneer iemand eindelijk de stap durft te nemen. Dat kun je niet plannen, en wachten is dan ook niet verstandig.
Ik ken wel ergere gevallen, en ook die moesten een tijdje geparkeerd worden bij moeders/vrienden etc. etc. Niks mis mee imo.
pi_57353851
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 16:17 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Nee, dat er nu ineens behoefte is aan een woning door problemen in de persoonlijke sfeer. Dat je dat niet kunt betalen en toegewezen wordt op de sociale markt die krap is, is pech hebben.
En klaagt ze daarover dan NEE.
quote:
Ze had ook eerder weg moeten gaan, nu kan ze alleen nog zichzelf de schuld geven. Dat veel mensen over dat gebrek aan ruggegraat heenfietsen lijkt me lullig voor TS. Hetzelfde gebrek aan ruggegraat zorgt ervoor dat ze nu weg gaat omdat ze moeilijk nee kan zeggen tegen peer pressure (op fora).
Om daar wat aandacht aan te besteden lijkt me zo gek nog niet, met oog op de toekomst..
Ja, zodra haar vent 1 keer uitviel tegen haar had ze gelijk alles op moeten pakken en weg moeten lopen.
Maar zo werkt het niet in de het echte leven (gelukkig), daar moet eerst een emmer vollopen. Dat die emmer nu eenmaal bij de een groter is dan bij de ander, swah.
quote:
Projectie?
Eerder een bevestiging van tunnelvisie van bepaalde gebruikers die verkeren in een bepaalde leeftijd.
Ik noem geen namen, ik wijs alleen jouw kant uit.
quote:
Ik ken wel ergere gevallen, en ook die moesten een tijdje geparkeerd worden bij moeders/vrienden etc. etc. Niks mis mee imo.
Ook dat is een optie, en ook dat kan Rondje heus wel overwegen mits haar familiebanden wat beter waren.
  donderdag 13 maart 2008 @ 16:24:21 #156
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57353881
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 16:17 schreef Cracka-ass het volgende:

Nee hoor, ik wilde eigenlijk een half jaar geleden gaan, Ik heb spijt dat ik dat niet gedaan heb omdat hij zei dat het beter zou gaan.
Het is niet zo dat dit nu ineens uit de lucht komt vallen.

En ik geef niet alleen mezelf de schuld, dat zou pas een gebrek aan zelfrespect tonen,ik geef mezelf wel ook de schuld. Maar het heeft heel weinig nut om daarbij stil te blijven staan en terug te kijken op wat ik "had moeten doen" .
Ik wilde gewoon altijd te graag dat hij lief was voor me, en ik probeerde maar vast te houden aan de hoop dat hij dat zou zijn.
Nu niet meer,en of dat nu komt door peer pressure (zoals jij het noemt) of doordat ik eindelijk eens die oogkleppen af heb gedaan maakt niets uit.
Ik ben er vanaf. (Nu nog zo houden)
ook geen andere vorm
  Official ESF Kreviewer donderdag 13 maart 2008 @ 16:55:02 #157
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_57354612
-edit- ga PMen

[ Bericht 78% gewijzigd door Re op 13-03-2008 18:58:59 ]
pi_57357171
-edit- ga PMen

[ Bericht 74% gewijzigd door Re op 13-03-2008 18:59:22 ]
pi_57358026
quote:
Hij vroeg ernaar, omdat hij merkt dat ik niet lekker in mijn vel zit. Gisteren, we zijn gewoon gaan slapen, zonder verder moeilijk te doen.
Hij heeft wel veel wakker gelegen, dat merk ik altijd, want ik lig dan zelf ook wakker.
Hij is niet eens overstuur als je vertelt dat je na een jarenlange relatie weg gaat, met zijn kinderen? Nou, dat zat diep dan.
quote:
Vanmorgen begon hij over dat hij zich zo onder had laten sneeuwen en dat hij helemaal niet zichzelf kan zijn in onze relatie.
Ik ga dan zo twijfelen aan mezelf, als hij zoiets zegt, ben ik dan echt zo moeilijk? Hij zei dat hij zoveel heeft gegeven van zichzelf. Hij is wel veel veranderd, doet veel in huis(Teveel vindt hij zelf)
Hij begon weer over het huishouden afgelopen week, ik zei weer dat ik ziek was."Nou, dan ben je zeker altijd ziek?"

Knap staaltje manipulatie. Hij heeft kennelijk nog steeds zo veel macht over je dat hij je kan laten twijfelen aan jezelf. Maar weet je, eigenlijk doet het er niet toe of jij nou moeilijk bent, of niet. De relatie tussen jullie werkt niet en dus trek jij je conclusies.
quote:
Geef hem een enkele reis
quote:
Ja, zijn ego doet vast pijn, niet zijn hart zo te lezen.

Tip: reageer gewoon niet meer op enkele zuigers hier, zo houd je het gezeik zelf in stand en verpest je je eigen topic. Je hoeft uiteindelijk aan niemand verantwoording af te leggen, enkel aan jezelf (en aan je kinderen als ze wat ouder zijn en vragen gaan stellen).
pi_57358079
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 16:24 schreef Rondje het volgende:

[..]

Nee hoor, ik wilde eigenlijk een half jaar geleden gaan, Ik heb spijt dat ik dat niet gedaan heb omdat hij zei dat het beter zou gaan.

En ik geef niet alleen mezelf de schuld, dat zou pas een gebrek aan zelfrespect tonen,ik geef mezelf wel ook de schuld. Maar het heeft heel weinig nut om daarbij stil te blijven staan en terug te kijken op wat ik "had moeten doen" .
Ik wilde gewoon altijd te graag dat hij lief was voor me, en ik probeerde maar vast te houden aan de hoop dat hij dat zou zijn.
Nu niet meer,en of dat nu komt door peer pressure (zoals jij het noemt) of doordat ik eindelijk eens die oogkleppen af heb gedaan maakt niets uit.
Ik kom net binnen vallen en heb je vorige topics niet gelezen en wil ook niet meteen gaan roepen ik geloof er allemaal niks van maar ik heb ervaring met niet zulke lieve vriendjes en ik snap dat je soms in dingen trapt waar mensen die op een afstandje oordelen denken jeetje waarom?!!??!! Maar ik vind het ergens wel typisch dat je je er blijkbaar meerdere topics op fok over maakt...
Het is kut en klote voor je allemaal serieus maar je verhaal komt in mijn ogen wel wat tegenstrijdig over... Misschien zou je ook meer uit een echt lotgenoten forum kunnen halen dan uit fok?

Naja succes met alles
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_57358276
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 15:56 schreef Re het volgende:
uhmmmm kunnen we het netjes houden stelletje bakvissen
Ik vind het niet normaal dat een moderator (onder andere) mij uitmaakt voor bakvis.

Ik heb bij deze ook een topic-report gemaakt !
pi_57358380
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 19:41 schreef NED het volgende:

[..]

Ik vind het niet normaal dat een moderator (onder andere) mij uitmaakt voor bakvis.

Jankzakzuigerbakvis
  donderdag 13 maart 2008 @ 19:48:35 #163
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57358500
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 19:33 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ik kom net binnen vallen en heb je vorige topics niet gelezen en wil ook niet meteen gaan roepen ik geloof er allemaal niks van maar ik heb ervaring met niet zulke lieve vriendjes en ik snap dat je soms in dingen trapt waar mensen die op een afstandje oordelen denken jeetje waarom?!!??!! Maar ik vind het ergens wel typisch dat je je er blijkbaar meerdere topics op fok over maakt...
Het is kut en klote voor je allemaal serieus maar je verhaal komt in mijn ogen wel wat tegenstrijdig over... Misschien zou je ook meer uit een echt lotgenoten forum kunnen halen dan uit fok?

Naja succes met alles
Ik zit nog op een ander forum.
Ik heb dit opfok gezet omdat het hier wat drukker is en de mensen wat feller reageren, zo blijf ik zelf scherp
ook geen andere vorm
  donderdag 13 maart 2008 @ 19:53:21 #164
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57358613
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 19:32 schreef Xennia het volgende:

Hij is niet eens overstuur als je vertelt dat je na een jarenlange relatie weg gaat, met zijn kinderen? Nou, dat zat diep dan.
Hij had het wel verwacht denk ik,maar dit is gewoon weer een van zijn spelletjes, ik moet het nu erg vinden dat het hem zogenaamd niks kan schelen... (En het werkt ook een beetje)
quote:
Knap staaltje manipulatie. Hij heeft kennelijk nog steeds zo veel macht over je dat hij je kan laten twijfelen aan jezelf. Maar weet je, eigenlijk doet het er niet toe of jij nou moeilijk bent, of niet. De relatie tussen jullie werkt niet en dus trek jij je conclusies.
Dat zei ik ook tegen hem
quote:
Geef hem een enkele reis
Goed idee,naar de zuidpoolofzo
quote:
Ja, zijn ego doet vast pijn, niet zijn hart zo te lezen.

Tip: reageer gewoon niet meer op enkele zuigers hier, zo houd je het gezeik zelf in stand en verpest je je eigen topic. Je hoeft uiteindelijk aan niemand verantwoording af te leggen, enkel aan jezelf (en aan je kinderen als ze wat ouder zijn en vragen gaan stellen).
Goede tip, nu nog kijken of ik deze raad op kan volgen.
ook geen andere vorm
pi_57358669
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 12:50 schreef Copycat het volgende:
Hartstikke goed gedaan, Rondje!
Wat een misselijke spelletjes speelt hij met je. Goed dat je niet meer met je laat sollen en dat langzaam maar zeker de kleppen voor je ogen verdwijnen.
pi_57358688
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 19:48 schreef Rondje het volgende:

[..]

Ik zit nog op een ander forum.
Ik heb dit opfok gezet omdat het hier wat drukker is en de mensen wat feller reageren, zo blijf ik zelf scherp
Maar hier komen ook een heleboel mensen die zich nooit in je kunnen verplaatsen en niet zo goed aardig kunnen reageren (waar ik zelf ook onder val hoor daar niet van)
En veel mensen die hier komen, komen niet om andere tips te geven maar om te zeuren
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  donderdag 13 maart 2008 @ 20:04:05 #167
188692 Flatline____
Aim for the head
pi_57358854
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 19:41 schreef NED het volgende:

[..]

www.watbenjedan.com
  donderdag 13 maart 2008 @ 20:07:20 #168
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57358934
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 19:56 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Maar hier komen ook een heleboel mensen die zich nooit in je kunnen verplaatsen en niet zo goed aardig kunnen reageren (waar ik zelf ook onder val hoor daar niet van)
En veel mensen die hier komen, komen niet om andere tips te geven maar om te zeuren
Dat vind ik niet zo erg.
Nu vind ik het een vervelend omdat kennelijk getwijfeld wordt aan mijn liefde voor mijn kinderen.

Maar als mensen me niet geloven, moet ik me blijven verdedigen en dat vind ik niet erg, dat maakt dat ik erover na blijf denken.
ook geen andere vorm
pi_57358979
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 20:07 schreef Rondje het volgende:

[..]

Dat vind ik niet zo erg.
Nu vind ik het een vervelend omdat kennelijk getwijfeld wordt aan mijn liefde voor mijn kinderen.

Maar als mensen me niet geloven, moet ik me blijven verdedigen en dat vind ik niet erg, dat maakt dat ik erover na blijf denken.
Naja over je kinderen ben ik het ook niet met je eens hoor
Ik zeg niet dat je niet van ze houd
Maar zeggen dat je kinderen het niet door hebben omdat je er niet geschreeuwd word en zo vind ik echt enorm enorm naief maar ja
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  donderdag 13 maart 2008 @ 20:17:08 #170
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57359203
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 20:09 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Naja over je kinderen ben ik het ook niet met je eens hoor
Ik zeg niet dat je niet van ze houd
Maar zeggen dat je kinderen het niet door hebben omdat je er niet geschreeuwd word en zo vind ik echt enorm enorm naief maar ja
Dat zeg ik niet.
Ik zeg dat ze die spanning best voelen (Van mij) en dat ze best weten dat er ruzie is, maar ook dat ze er eigenlijk nooit ECHT bij (betrokken) zijn. Ik ben niet achterlijk, dat ze het merken, merk ik heus wel aan hen.
Ik kan nu toch niets veranderen voor hen, eerst moet het veranderen voor mij, ik kan echt niet nu ineens die spanning van me af schudden, ik probeer altijd zo min mogelijk te laten merken, meer kan ik niet doen.
Als ik weg ben, wordt het voor mij rustiger, dus ook voor hen.

Wat kan ik er verder nog over zeggen dan?
ook geen andere vorm
pi_57359279
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 20:17 schreef Rondje het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet.
Ik zeg dat ze die spanning best voelen (Van mij) en dat ze best weten dat er ruzie is, maar ook dat ze er eigenlijk nooit ECHT bij (betrokken) zijn. Ik ben niet achterlijk, dat ze het merken, merk ik heus wel aan hen.
Ik kan nu toch niets veranderen voor hen, eerst moet het veranderen voor mij, ik kan echt niet nu ineens die spanning van me af schudden, ik probeer altijd zo min mogelijk te laten merken, meer kan ik niet doen.
Als ik weg ben, wordt het voor mij rustiger, dus ook voor hen.

Wat kan ik er verder nog over zeggen dan?
Ga dan

Nu ga ik weer weg uit dit topic hoor anders word dit alleen maar zo'n vruchteloze een op een discussie want ik ben het niet met je eens maar daar heb je niks aan en daar ga je niks mee doen en dan ga ik me alleen maar achter mn computer zitten ergeren en daar heb ik geen zin in vanavond
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  donderdag 13 maart 2008 @ 20:30:12 #172
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57359521
Ik ben ermee bezig.
Als ik alleen was geweest, was ik allang weggeweest.
Ik wil niet mijn kinderen van hot naar her meeslepen, want dat is voor hen ook niet fijn.
Dat lijkt me voor hen zelfs nog vervelender, dan hebben ze geen enkele zekerheid.

Het is kiezen tussen twee kwaden en vooralsnog kies ik ervoor te blijven tot ik iets anders heb.
Zolang het te doen is en niet al te gek wordt.

Voor mijn kinderen.
Ik wil ze ook graag op hun eigen school laten, zodat niet alles ineens verandert...
Allemaal dingen waar ik over na heb gedacht en die het voor mij minder gemakkelijk maken.

En misschien beoordeel ik dat wel verkeerd, misschien is het het beste om nu gewoon mijn spullen te pakken en ze mee te slepen naar een vriendin, dat weet ik niet.

In elk geval doe ik wat ik denk dat het beste is.
ook geen andere vorm
pi_57359590
Als je er zo over nadenkt (kunt denken) beoordeel je het of idd helemaal verkeerd of het is allemaal zo vreselijk nog niet
Sorry hoor

Nu ben ik echt weg
Film kijken
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  donderdag 13 maart 2008 @ 20:46:51 #174
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57359928
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 20:33 schreef rhubarbje het volgende:
Als je er zo over nadenkt (kunt denken) beoordeel je het of idd helemaal verkeerd of het is allemaal zo vreselijk nog niet
Sorry hoor

Nu ben ik echt weg
Film kijken
Nee,op het moment is het ook allemaal niet zo erg.
Op het moment doet hij alleen maar flauw en kinderachtig, niet boos.
Ik ben dus idd niet bang dat hij gaat slaan ofzo.

En ik blijf mezelf wijsmaken dat het wel meevalt, dat hij helemaal niet zo erg is... Dat zit er in geroest denk ik.
ook geen andere vorm
pi_57360065
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 20:46 schreef Rondje het volgende:

[..]

Nee,op het moment is het ook allemaal niet zo erg.
Op het moment doet hij alleen maar flauw en kinderachtig, niet boos.
Ik ben dus idd niet bang dat hij gaat slaan ofzo.

En ik blijf mezelf wijsmaken dat het wel meevalt, dat hij helemaal niet zo erg is... Dat zit er in geroest denk ik.
Ga er nou gewoon niet op in, de beste man heeft niet eens de moeite genomen al je posts te lezen en jij blijft hem te woord staan en in herhaling vallen.

Waar is je ''vriend'' eigenlijk nu?
pi_57360097
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 20:51 schreef Xennia het volgende:

[..]

Ga er nou gewoon niet op in, de beste man heeft niet eens de moeite genomen al je posts te lezen en jij blijft hem te woord staan en in herhaling vallen.

Waar is je ''vriend'' eigenlijk nu?
Vrouw
En ik heb ze ondertussen natuurlijk wel allemaal gelezen alleen bij mn eerste post niet
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  donderdag 13 maart 2008 @ 20:56:13 #177
155242 kalemero
Ik heb gesproken!
pi_57360167
Waar zijn de kinderen nu, vraag ik me eerder af..en dat ze zoveel tijd heeft om online te zijn met kinderen..en eventueel een man..
pi_57360282
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 20:53 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Vrouw
En ik heb ze ondertussen natuurlijk wel allemaal gelezen alleen bij mn eerste post niet
Jij ging je toch niet meer achter de computer zitten ergeren en een film kijken, vrouw
  donderdag 13 maart 2008 @ 21:02:55 #179
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57360312
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 20:56 schreef kalemero het volgende:
Waar zijn de kinderen nu, vraag ik me eerder af..en dat ze zoveel tijd heeft om online te zijn met kinderen..en eventueel een man..
Kinderen liggen in bed, vanmiddag waren ze spelen bij vriendjes.
Vriend is een of andere film aan het kijken bij een vriend van hem.

Verder nog vragen,of zou ik eigenlijk aan hem of de kindjes vastgelijmd moeten zijn?

Als je wil dat ik zeg dat ik uit mijn nek lul, heb je pech. Dat gebeurt niet.
ook geen andere vorm
pi_57360489
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 21:01 schreef Xennia het volgende:

[..]

Jij ging je toch niet meer achter de computer zitten ergeren en een film kijken, vrouw
Reklame
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_57361059
quote:

[..]

Waarom zou ze? Die kinderen worden niet gemept want anders zou die 'Rondje' dat ook wel verteld hebben.
Maar wat Rondje hier schrijft gaat over geestelijke en af en toe fysieke mishandeling en nee, hij doet de kinderen niks aan dus moet zij maar niet zeiken en is het haar eigen schuld want anders zou ze allang zijn weggeweest? En jij noemt een ander een domme josti?!
Waarom zou een Rondje niet voor haarzelf mogen opkomen? Omdat ze toevallig moeder is? Verlies je met het kinderen baren je hele eigen identiteit? Denk jij dat?

Weet je, Kreator, jij kunt Rondje's verhaal in twijfel trekken. Maar dat kun je op internet altijd wel doen.
Men weet het zelden wie achter een naam zit daarom lees ik alleen het verhaal en Rondjes relaas hier zou onwaar kunnen zijn maar haar verhaal zou in ieder geval iets kunnen betekenen voor vrouwen in een soortgelijke situatie maar jouw gekanker in dit topic heeft geen enkele waarde.
pi_57361144
TS, als ik je OP lees, smachten om een knuffel en wat liefde....
En ook weer aan die man de voorbode geven dat je plannen hebt om je biezen te pakken...
Hmmzz,
Door die twee specifieke posts denk ik dat je gevoelsmatig nog niet klaar met hem bent en je hoopt op verandering. Wanneer je zo behandeld bent/wordt zoals je schrijft dan zal die gehoopte reactie alleen maar tijdelijk zijn. Echt, ik hoop van harte dat je je ook emotioneel weet los te maken.

Wens je sowieso heel veel sterkte.
pi_57361235
Rondje, ook ik heb je topics grotendeels gevolgd en wil dan ook niet nalaten er iets over te zeggen, al zou het je maar een héél klein beetje mogen helpen te volharden in je keuze...

Ik heb een aardig soortgelijke situatie, als waarin jij je nu bevindt, van zeer nabij meegemaakt en herken dan ook niet alleen de aard van manipulatie en intimidatie van jouw vriend, maar ook de schijnbaar eindeloze weifels die e.e.a. bij je oproepen. Ik vind het dan ook heel dapper van je dat je nu initiatief toont en hulp durft te zoeken en hoe langer hoe meer/beter de confrontatie aan durft te gaan voor de problematiek waarin je je bevindt. Gelukkig begin je steeds beter te beseffen dat je - voor je eigen bestwil - beter af bent zonder je vriend. De bekentenissen die je hebt gedaan over de kwalijke praktijken van je vriend liegen er weliswaar niet om (onderschat dit niet!! ). Het is nu heel belangrijk dat je volhoudt en je door niets of niemand nog laat afleiden om stapje voor stapje je doel te kunnen bereiken (je doel is nu eerst rust voor jezelf te vinden, om van hieruit een stabiele basis op te kunnen bouwen waar je kinderen op terug kunnen vallen).

Ik voorzie dat je voorlopig nog geen gemakkelijke tijden tegemoet zal gaan en nog door een paar hele zure appels heen zult moeten bijten, maar dit is - in de gegeven situatie - nu eenmaal even de prijs die je zal moeten betalen als je wil dat er iets gaat veranderen.. Misschien draait hij je nu even geen rad voor ogen, maar dat lijkt me meer een stilte voor de storm, dus bereid je hierop voor.. De beloning zal echter groot zijn, dus houdt de moed erin en geef niet op!

In praktisch opzicht raad ik je aan om alles in het werk te stellen om zo snel mogelijk een veilige verblijfplaats te kunnen vinden (een beetje overdrijven bij de gemeente/woningcoorporaties kan nu ook heus geen kwaad hoor, ze laten je sowieso wel veel langer wachten dan je lief is) en vooral niet je vriend te informeren van je toekomstige verblijfplaats. Wees ook zo onvoorspelbaar mogelijk in je acties, opdat je je vriend telkens te snel af kunt zijn, met wat je ook doet. Leidt hem desnoods een beetje om de tuin, breng hem op een dwaalspoor. Je moet nu even niet aan je vriend denken (dat kan later altijdnog, als je dat dan nog zou willen, moet je maar denken ). Het gaat nu om jou, the kids en ook om je katjes natuurlijk, niet te vergeten!

Veel sterkte en succes!
pi_57361812
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 20:46 schreef Rondje het volgende:
Dat doe je om de situatie voor jouw beleving draaglijker te maken. Je weet dat de realiteit veel harder is, maar de realiteit doet te veel pijn en roept te veel "waarom?" vragen op..

Hij hoeft je niet elke dag te slaan, het feit dat je elke dag een angst voelt dat hij wel eens te ver uit kan flippen is al erg genoeg..
pi_57362573
quote:
Maar het heeft heel weinig nut om daarbij stil te blijven staan en terug te kijken op wat ik "had moeten doen" .
Dat heeft inderdaad weinig zin.

Mensen handelen uit bepaalde emoties, maar zijn 3 emoties waaruit je beter niet kan handelen. Dat zijn:
1 - Schuld (je voelt jezelf naar door de schuld alleen al, schuldgevoelens zijn een kwelling voor je geest en dus geen goed uitgangspunt als je jezelf sterker wil maken. Natuurlijk kun je leren van gemaakte fouten, maar dwel niet langer dan nodig in de emotie van het schuldgevoel),
2 - Angst (focus liever op wat je kan bereiken, in plaats van op datgene waar je bang voor bent; datgene waar je op focust en waar je in gelooft zal sneller uitkomen) en
3 - Verplichting (je bent niemand zomaar iets verplicht; zorg beter eerst dat je zelf lekker in je vel zit, zodat je van daar uit voldoende positieve energie kan putten om ook anderen lief te hebben en span je al helemaal niet in voor mensen die al je goedbedoelde zorgen niet verdienen).

[ Bericht 0% gewijzigd door Escaflowne op 13-03-2008 22:28:30 ]
  donderdag 13 maart 2008 @ 23:08:50 #186
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_57363917
Sjeezus wat een verhaal. En wat een enge reacties van sommige mensen.
Goed dat je eindelijk concrete stappen onderneemt. Het is een heel proces, en nu ben je in een cruciale fase aankomen. Tijd voor actie
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 21:39 schreef Escaflowne het volgende:
In praktisch opzicht raad ik je aan om alles in het werk te stellen om zo snel mogelijk een veilige verblijfplaats te kunnen vinden (een beetje overdrijven bij de gemeente/woningcoorporaties kan nu ook heus geen kwaad hoor, ze laten je sowieso wel veel langer wachten dan je lief is) en vooral niet je vriend te informeren van je toekomstige verblijfplaats.
Dat zou ik ook heel dringend willen adviseren. Zorg dat je een noodplan hebt. Dat je weet waar je naar toe kunt als het echt gevaarlijk wordt. Zo te lezen is die kerel een ongeloofelijk en onvoorspelbare engerd.
Ik heb mensen echt zo'n rare dingen zien doen als ze geconfronteerd werden met een situatie dat ze dingen niet meer in de hand hadden, dat wil je niet weten.
Neem dat advies van Escaflowne aan dus!

Sterke!
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
  vrijdag 14 maart 2008 @ 01:16:13 #187
155242 kalemero
Ik heb gesproken!
pi_57366344
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 21:02 schreef Rondje het volgende:

[..]

Kinderen liggen in bed, vanmiddag waren ze spelen bij vriendjes.
Vriend is een of andere film aan het kijken bij een vriend van hem.

Verder nog vragen,of zou ik eigenlijk aan hem of de kindjes vastgelijmd moeten zijn?

Als je wil dat ik zeg dat ik uit mijn nek lul, heb je pech. Dat gebeurt niet.
Nee hoor, dat wil ik niet. Ik kan heel goed mijn eigen conclusies trekken!
Je herinnert je dus dat ik al eerder zo'n vraag heb gesteld,[gezien je reactie]...wat op zich eigenlijk niet zo raar is, als ik zie hoeveel tijd je op dit forum [en daarnaast nog een andere] besteedt..Tel daarbij je werk nog bij op..
Kinderen hebben aandacht nodig..en ik heb het idee dat je meer aandacht besteedt aan een forum gezien de tijden van je posting...en dat al 3-4 topics lang. Misschien dat je daarom het idee hebt dat ze er vrij weinig van merken wat er speelt?? Heb je het wel eens direct aan hun gevraagd hoe of wat ze ervaren in hun leventje???
Denk het niet he...

Verder heb ik geen vragen..voor alsnog.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 02:25:13 #188
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_57366799
Goeie stap.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_57367076
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 16:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En klaagt ze daarover dan NEE.
Je hebt niet gezien waar ik op reageerde.
quote:
[..]

Ja, zodra haar vent 1 keer uitviel tegen haar had ze gelijk alles op moeten pakken en weg moeten lopen.
Maar zo werkt het niet in de het echte leven (gelukkig), daar moet eerst een emmer vollopen. Dat die emmer nu eenmaal bij de een groter is dan bij de ander, swah.
Na een aantal tikkies mag er best een lampje gaan branden. Nog wat verkrachtingen er overheen en je laat jezelf maar vooral je kinderen in zo een omgeving rondwandelen? Dan is niet alleen je partner meer schuldig en is voor sommige mensen de empathie foetsie.
Dat jij daar anders over denkt vind ik heel lief van je.
quote:
[..]

Eerder een bevestiging van tunnelvisie van bepaalde gebruikers die verkeren in een bepaalde leeftijd. Ik noem geen namen, ik wijs alleen jouw kant uit.
Omdat ik vind dat ze wel wat eerder weg had mogen gaan lijd ik aan tunnelvisie en woon ik bij mijn moeder thuis die nog mijn sokken stopt. Analytisch net zo sterk als TS een maandje terug, zie ik.
quote:

[..]

En ik geef niet alleen mezelf de schuld, dat zou pas een gebrek aan zelfrespect tonen,ik geef mezelf wel ook de schuld.
Dan zijn wij het eens.
quote:
Maar het heeft heel weinig nut om daarbij stil te blijven staan en terug te kijken op wat ik "had moeten doen" .
Ik denk wel dat het verstandig is, wat heb je er dan van geleerd?
quote:
Succes!
  vrijdag 14 maart 2008 @ 07:33:45 #190
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57367306
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 01:16 schreef kalemero het volgende:

[..]

Nee hoor, dat wil ik niet. Ik kan heel goed mijn eigen conclusies trekken!
Je herinnert je dus dat ik al eerder zo'n vraag heb gesteld,[gezien je reactie]...wat op zich eigenlijk niet zo raar is, als ik zie hoeveel tijd je op dit forum [en daarnaast nog een andere] besteedt..Tel daarbij je werk nog bij op..
Kinderen hebben aandacht nodig..en ik heb het idee dat je meer aandacht besteedt aan een forum gezien de tijden van je posting...en dat al 3-4 topics lang. Misschien dat je daarom het idee hebt dat ze er vrij weinig van merken wat er speelt?? Heb je het wel eens direct aan hun gevraagd hoe of wat ze ervaren in hun leventje???
Denk het niet he...

Verder heb ik geen vragen..voor alsnog.
Nee joh, ik praat natuurlijk nooit met mijn kinderen,ik bedoel, waarom zou ik, ik heb internet toch?!

Meestal zit ik op mijn werk als ik post.
Dat weten mijn collega's, ze weten ook dat ik bezig ben met weggaan en dat ik helemaal niet goed in mijn vel zit. Ik ben misschien iets teveel bezig met het omgooien van mijn leven, maar dat is omdat ik het heel erg moeilijk vind om me los te weken van hem, ik heb dit gewoon nodig, tot ik weer wat lekkerder in mijn vel zit.

Mijn kinderen krijgen aandacht genoeg en ik vind het niet prettig dat er maar doorgehamerd word op mijn moederschap.
Ik ben een goede moeder, dat vindt zelfs hun vader, dus ik ga niet meer op dit gezeik in.
ook geen andere vorm
  vrijdag 14 maart 2008 @ 07:36:29 #191
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_57367315
Vandaag naar de woningbouw?
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
  vrijdag 14 maart 2008 @ 07:38:30 #192
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57367329
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 04:50 schreef Cracka-ass het volgende:

Ik denk wel dat het verstandig is, wat heb je er dan van geleerd?
Dat ik niet meer blijf hangen aan zo'n eikel?
Is dat genoeg?
Mag ik dan nu aub vooruit kijken ipv achteruit?
ook geen andere vorm
  vrijdag 14 maart 2008 @ 07:39:16 #193
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57367333
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 07:36 schreef JamesBrownie het volgende:

Vandaag naar de woningbouw?
Ja, vanmiddag...
Al vind ik dat maar raar.
ook geen andere vorm
pi_57367612
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 07:39 schreef Rondje het volgende:

[..]

Ja, vanmiddag...
Al vind ik dat maar raar.
Succes iig
  vrijdag 14 maart 2008 @ 10:55:31 #195
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_57370086
Rondje, je bent goed bezig. Laat die azijnpissers (lees: onvolwassen pubers wiens enige relatie tot nu toe bestaat uit die met de muur tegenover hun bed) maar kletsen
  vrijdag 14 maart 2008 @ 11:18:11 #196
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_57370541
Hmm ik vind het "mooi" hoe je het hebt opgebouwd van je eerste topic waarbij je het vervelend vond dat hij dronken aandrong op sex tot nu waarbij ook al blijkt dat je al jaren staat ingeschreven voor een andere woning.

oh en Vivi... je laat me toch weer even glimlachen...
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  vrijdag 14 maart 2008 @ 11:21:36 #197
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57370629
Dat was de druppel ja...
En ik heb me gewoon nooit uitgeschreven, toen wilde ik weggaan en heb ik dat niet gedaan,nu heb ik daar profijt van.
ook geen andere vorm
  vrijdag 14 maart 2008 @ 11:26:17 #198
166653 DR34M3R
*Knuffel!*
pi_57370736
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 07:33 schreef Rondje het volgende:

[..]

Nee joh, ik praat natuurlijk nooit met mijn kinderen,ik bedoel, waarom zou ik, ik heb internet toch?!

Meestal zit ik op mijn werk als ik post.
Dat weten mijn collega's, ze weten ook dat ik bezig ben met weggaan en dat ik helemaal niet goed in mijn vel zit. Ik ben misschien iets teveel bezig met het omgooien van mijn leven, maar dat is omdat ik het heel erg moeilijk vind om me los te weken van hem, ik heb dit gewoon nodig, tot ik weer wat lekkerder in mijn vel zit.

Mijn kinderen krijgen aandacht genoeg en ik vind het niet prettig dat er maar doorgehamerd word op mijn moederschap.
Ik ben een goede moeder, dat vindt zelfs hun vader, dus ik ga niet meer op dit gezeik in.
Rondje, ik twijfel er niet aan dat je een goede moeder bent. Het weggaan bij je vent in deze situatie is juist een teken van goed moederschap! Dit is geen voorbeeld voor je kinderen... Voor je het weet denken zij dat het normaal is dat een man zijn vrouw zo behandelt.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 15:00:25 #199
171422 LadyBlack
paint it black
pi_57375915
Jeetje, dit topic doet me weer even beseffen hoe goed het is om op een gegeven moment toch de knoop door te hakken als je in een slechte relatie zit!

Ik heb godzijdank niet zulke bizarre verhalen als TS, maar ik heb ook voordat ik mijn relatie beëindigde steeds wat spulletjes meegenomen uit het huis van mn vriend, omdat hij al eens foto's kapot had gemaakt, cadeautjes weggegooid, dat soort grappen. En ja, hij was ook best lief, en we hadden het heel leuk, en het is vast veel en veel moeilijker als je samenwoont en kinderen hebt, maar het is zo'n opluchting achteraf!!!

Het lijkt me echt het allerbeste om zo snel mogelijk weg te gaan en je ex goed in de gaten te laten houden Rare vent heeft jouw omgeving dat helemaal niet door? (heb niet het hele topic gelezen, dus kan zijn dat ik die discussie gemist heb)
  vrijdag 14 maart 2008 @ 16:12:47 #200
150131 MrDice
Decibel 4ever
pi_57377300
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 15:00 schreef LadyBlack het volgende:
(heb niet alle drie de topics gelezen, dus kan zijn dat ik die discussie gemist heb)
Ze heeft ergens geschreven dat vrienden het vroeger wel zagen. Maar dat de laatste tijd (lees meer dan een jaar) het nauwelijks gebeurd of dat hij sloeg waar vrienden het niet zo snel zagen.

schaamteloze tvp trouwens (van mij dus).
And what makes you think you have a choice? What makes you think you will ever be any good at all in this world!
  vrijdag 14 maart 2008 @ 17:49:19 #201
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_57379335
Ik vroeg me net af hoe het met Rondje zou zijn afgelopen. Maar je bent dus bij hem weg. Goede zaak.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 18:12:47 #202
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57379809
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 17:49 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ik vroeg me net af hoe het met Rondje zou zijn afgelopen. Maar je bent dus bij hem weg. Goede zaak.
Nog niet, ben bezig...
Het schiet alleen niet hard genoeg op.
Liever gisteren dan vandaag.
ook geen andere vorm
  vrijdag 14 maart 2008 @ 20:12:54 #203
166653 DR34M3R
*Knuffel!*
pi_57382516
Hoe is het gegaan bij de woningstichting?
  vrijdag 14 maart 2008 @ 20:18:07 #204
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57382637
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 20:12 schreef DR34M3R het volgende:
Hoe is het gegaan bij de woningstichting?
Werkt niet
Aan de ene kant hoopte ik toch van wel, aan de andere kant ben ik blij dat het niet werkt,want het is natuurlijk helemaal niet eerlijk.
Maar de buurt waar ik graag wil zitten, is niet heel erg geliefd, dus de kans is best groot dat ik daar redelijk bovenaan eindig.
Als er tenminste huizen vrij komen.
ook geen andere vorm
pi_57382723
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 20:18 schreef Rondje het volgende:

[..]

Werkt niet
Aan de ene kant hoopte ik toch van wel, aan de andere kant ben ik blij dat het niet werkt,want het is natuurlijk helemaal niet eerlijk.
Maar de buurt waar ik graag wil zitten, is niet heel erg geliefd, dus de kans is best groot dat ik daar redelijk bovenaan eindig.
Als er tenminste huizen vrij komen.
Wat werkt niet?

Je hebt toch recht op urgentie als je een kind onder de 18 hebt
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  vrijdag 14 maart 2008 @ 20:26:24 #206
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57382847
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 20:21 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Wat werkt niet?

Zielig doen bij de woningstichting.

En als ik urgentie aanvraag,duurt het 6 tot 8 weken voor het toegewezen wordt, dan kan het daarna nog een half jaar duren voor je iets hebt(=8 maanden).
Omdat ik al regelmatig in de top 10 sta, raadden ze me aan gewoon veel te reageren,omdat dat ws sneller gaat.
(En dat is ook de reden dat ik geen urgentie aan heb gevraagd)
ook geen andere vorm
pi_57387194
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 20:30 schreef Rondje het volgende:
Ik ben ermee bezig.
Als ik alleen was geweest, was ik allang weggeweest.
Ik wil niet mijn kinderen van hot naar her meeslepen, want dat is voor hen ook niet fijn.
Dat lijkt me voor hen zelfs nog vervelender, dan hebben ze geen enkele zekerheid.

Het is kiezen tussen twee kwaden en vooralsnog kies ik ervoor te blijven tot ik iets anders heb.
Zolang het te doen is en niet al te gek wordt.

Voor mijn kinderen.
Ik wil ze ook graag op hun eigen school laten, zodat niet alles ineens verandert...
Allemaal dingen waar ik over na heb gedacht en die het voor mij minder gemakkelijk maken.

En misschien beoordeel ik dat wel verkeerd, misschien is het het beste om nu gewoon mijn spullen te pakken en ze mee te slepen naar een vriendin, dat weet ik niet.

In elk geval doe ik wat ik denk dat het beste is.
Het allermooiste zou zijn dat hij weg zou gaan! Naar een flatje en jij gewoon kon blijven waar je nu bent met de kinderen!
Dat hij gewoon normaal zou reageren op een scheiding, en daarna samen met jou tot een redelijke oplossing zou komen voor bezoeken aan de kinderen, omgangsregeling etc.
Helaas, ....
zijn er soms mensen die fucked up zijn!
Helaas voor jou en je kinderen! Been there done that, met als gevolg een stalkende ex!
Heel fijn! Daarom fok ik ook, wordt ik lekker assertief van!
pi_57387961
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 20:18 schreef Rondje het volgende:

[..]

Werkt niet
1 keer langs gaan niet nee
pi_57390951
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 20:21 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Wat werkt niet?

Nee een scheiding is geen reden voor urgentie ook al heb je kinderen. Athans over het algemeen is dat zo bij elke gemeente.
Co-ouder van twee geweldige kinderen
pi_57390952
Heeft rondje al nagedacht over de omgangsregeling voor de kinderen? Ik zou je daar in ieder geval in willen adviseren om als je weg bent niet een regeling te gaan opleggen aan de vader van je kinderen maar er in gezamenlijk overleg uit te komen.

Laat daarbij jouw emoties geen rol spelen.
pi_57390955
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 23:28 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Het allermooiste zou zijn dat hij weg zou gaan! Naar een flatje en jij gewoon kon blijven waar je nu bent met de kinderen!
Apart weer dat er weer vanuit wordt gegaan dat de moeder bepaalt wat er gebeurt met de kinderen. Dat er standaard vanuit wordt uitgegaan dat de kinderen bij de moeder blijven.

Dan kan je tegenwoordig van een koude kermis thuiskomen bij een rechter. Bovendien is mishandeling van de partner geen reden om de kinderen per definitie aan de moeder toe te wijzen.

Rechters zijn vrouwen die vaders denken te kunnen opleggen wat er gebeurt met de kinderen na een scheiding, tegenwoordig een beetje zat
  zaterdag 15 maart 2008 @ 08:38:34 #212
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57391156
Ik doe daar helemaal niet moeilijk over, dat zit er bij mij gewoon niet in.
Ik ga er wel vanuit dat ze met mj meegaan.
Hij wil ze eens in de twee weken een weekend sowieso, verder zien we wel.
En hij hoeft hier niet weg, want dit is zijn huis en niet het mijne, zo heeft het ook nooit gevoeld.
ook geen andere vorm
pi_57391191
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 08:38 schreef Rondje het volgende:
En hij hoeft hier niet weg, want dit is zijn huis en niet het mijne, zo heeft het ook nooit gevoeld.
Eens in de twee weken een weekend minimaal? Daar zal het dan wel weer bij blijven.

Zo wordt het vooroordeel dat vaders een weekendregelingtje wel prima vinden weer eens bevestigd
  zaterdag 15 maart 2008 @ 08:51:58 #214
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57391229
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 08:44 schreef housewous het volgende:

[..]

Eens in de twee weken een weekend minimaal? Daar zal het dan wel weer bij blijven.

Zo wordt het vooroordeel dat vaders een weekendregelingtje wel prima vinden weer eens bevestigd
Hij wil ze zelf niet vaker.
Ik heb gevraagd of hij ze op di en wo uit school wil halen , dat ze dan di bij hem blijven slapen en eerst zei hij ja en nu zegt ie weer nee. En of dat nu is om mij te pesten of niet(is fijner voor mijn werk en ik vind het belangrijk dat ze hun vader blijven kennen) maakt geen zak uit,als hij het niet wil, houdt het op.
Maar misschien verandert hij wel weer van gedachten en wil hij ze wel vaker.

Ik ga iig niet pushen dat ie ze meer in huis moet nemen.
O en ik ben toch wel bang dat hij tegen hen gaat zitten zeiken over mij, dus heel erg prettig vind ik het idee idd niet.
ook geen andere vorm
  zaterdag 15 maart 2008 @ 09:05:19 #215
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57391280
En ik wil toch nog even kwijt dat jij kennelijk ook het vooroordeel hebt dat vrouwen hun ex-partners alleen maar willen naaien over de ruggen van de kinderen.
Is ook niet echt eerlijk he, om dat zomaar aan te nemen?
ook geen andere vorm
  zaterdag 15 maart 2008 @ 09:34:23 #216
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57391424
Potversnikkie zeg; zomaar heeft Rondje ballen gekregen
Voor Krea & Ned : ze kan haar kinderen pas helpen als ze zichzelf helpt.
Als een vliegtuig in de lucht in problemen raakt; moet je ook altijd eerst je eigen zuurstofmasker opdoen en daarna die van je kinderen.
Is dat gemeen? Nee, dat is logica. Als je niet eerst voor jezelf zorgt, kun je ook je kinderen niet meer helpen.

Ik vind het natuurlijk nog steeds ongelofelijk dat ze het zo lang heeft volgehouden bij die schlemiel, maar zo te lezen lijkt er verandering op komst.
Daar moet je wonderlijke cojones voor hebben en dat had ik niet achter haar gezocht.

Succes dame en als je hulp/spulletjes/bank nodig hebt, dan PM je maar even.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 09:51:25 #217
166653 DR34M3R
*Knuffel!*
pi_57391531
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 07:01 schreef housewous het volgende:

[..]

Nee een scheiding is geen reden voor urgentie ook al heb je kinderen. Athans over het algemeen is dat zo bij elke gemeente.
Hier in Veldhoven wel, alleen de persoon bij wie de kinderen de vaste verblijfplaats hebben. Maar dan zit je alsnog aan allerlei regels gebonden. Ik val bv net buiten de boot bijvoorbeeld, omdat ik niet in aanmerking zou komen voor huursubsidie .
pi_57395353
quote:
Hier wel
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_57395366
quote:
Je durft niet te zeggen dat je weg gaat voor je weg gaat maar een regeling is al wel besproken?
Naja
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_57395432
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 15:01 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Je durft niet te zeggen dat je weg gaat voor je weg gaat maar een regeling is al wel besproken?
Naja
Nog een keer lezen, ze heeft het wel gezegd.
pi_57395523
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 15:08 schreef n0a het volgende:

[..]

Nog een keer lezen, ze heeft het wel gezegd.
Ja 2 dagen geleden of zo
Waarna er geen serieuze reactie kwam uit vriend
En de omgangsregeling ligt al klaar

Maar goed het ligt vast aan mij allemaal
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_57395684
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 15:15 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ja 2 dagen geleden of zo
Waarna er geen serieuze reactie kwam uit vriend
En de omgangsregeling ligt al klaar

Maar goed het ligt vast aan mij allemaal
Ah ik dacht dat je het anders bedoelde. My bad.
pi_57395731
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 18:12 schreef Rondje het volgende:

[..]

Nog niet, ben bezig...
Het schiet alleen niet hard genoeg op.
Liever gisteren dan vandaag.
Jezus muts......... GA DAN!!!!!

En dat zit hier maar te zeiken en te mekkeren.
Als het je niet meer bevalt dan stap je op.
Je kan vast wel tijdelijk bij je ouders terecht (en als dat niet zo is dan zijn ze of dood, of slechte ouders). Voor mijn part bij vrienden tijdelijk, al vraag ik me af of je die hebt.

Mocht een vriendin van mij in zulke situatie zitten dan haalde ik haar desnoods zelf weg.

Conclusie: je hebt óf dooie, of kut-ouders en je hebt óf geen vrienden, óf kutvrienden.

pi_57395946
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 15:31 schreef NED het volgende:

[..]

Je kan vast wel tijdelijk bij je ouders terecht (en als dat niet zo is dan zijn ze of dood, of slechte ouders). Voor mijn part bij vrienden tijdelijk, al vraag ik me af of je die hebt.
Ik vind je conclusie een beetje slecht maar over het algemeen ben ik het er toch wel mee eens hoor
Veel van je posts zijn zo van ja maar het is dan niet precies zoals ik wil....
Helaas het is kut maar het zal de komende tijd misschien niet precies zijn zoals je wil...
Geen huisje precies waar je het wil of een tijdje bij een vriendin maar ik kan me niet voorstellen dat je een vent die slaat en verkracht daar boven verkiest....
(en nu niet allemaal gaan lopen mekkeren je hebt niks mee gemaakt tuurlijk kun je je er niets bij voorstellen, helaas kan ik me dat wel)
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_57396000
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 15:31 schreef NED het volgende:

[..]

Mocht een vriendin van mij in zulke situatie zitten dan haalde ik haar desnoods zelf weg.

Conclusie: je hebt óf dooie, of kut-ouders en je hebt óf geen vrienden, óf kutvrienden.

Vette bluf man.
jij kan nog niet eens opstappen uit een topic wat je niet bevalt.

"en dat zit hier maar te zeiken en mekkeren" lijkt me stukken meer van toepassing op jou dan op TS.
Doe eens in de spiegel kijken enzo.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 15:50:26 #226
262 Re
Kiss & Swallow
pi_57396023
uhmmmm het topic ging op zich best OK...

niets mis met elkaars mening respecteren...
pi_57396249
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 15:50 schreef Re het volgende:
uhmmmm het topic ging op zich best OK...

niets mis met elkaars mening respecteren...
Zolang niet iedereen blijft kankeren over het feit dat ze al eerder weg moest gaan, of dat ze per se NU weg moet gaan. Veel mensen blijken spontaan te vergeten dat je ook nog dingen geregeld wilt hebebn voordat je alle zooi bij elkaar raapt en opstapt.
pi_57396257
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 16:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zolang niet iedereen blijft kankeren over het feit dat ze al eerder weg moest gaan, of dat ze per se NU weg moet gaan. Veel mensen blijken spontaan te vergeten dat je ook nog dingen geregeld wilt hebebn voordat je alle zooi bij elkaar raapt en opstapt.
Ja dat ontschiet me even als je ook even denkt aan het feit dat hij haar blijkbaar verkracht....
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  zaterdag 15 maart 2008 @ 16:12:02 #229
150131 MrDice
Decibel 4ever
pi_57396343
Wat al een half jaar niet is voorgekomen Rhubarbje...
And what makes you think you have a choice? What makes you think you will ever be any good at all in this world!
pi_57396386
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 16:12 schreef MrDice het volgende:
Wat al een half jaar niet is voorgekomen Rhubarbje...
Dan nog
Zou jij rustig kunnen slapen naast de man die je verkracht heeft?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_57396452
quote:
Veel mensen blijken spontaan te vergeten dat je ook nog dingen geregeld wilt hebebn voordat je alle zooi bij elkaar raapt en opstapt.
Zoals?

Ik kan binnen 15 seconden de deur uitlopen om nooit meer terug te komen mocht het nodig zijn.
En dat is dan nog incluis het aantrekken van schoenen en veters strikken.

Alles kun je regelen vanaf een andere plek.
Verzekeringen, hypotheek, huur, ziektekosten, weet ik veel.

Geef mij eens 1 voorbeeld van iets dat TS alleen maar kan regelen vanaf de plek/huis waar ze nu woont? Ik zou het echt niet weten hoor?!
pi_57396520
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 16:19 schreef NED het volgende:

[..]

Zoals?
Je postadres wijzigen zodat niet al jouw privepost blijft binnenkomen bij hem?
Een opslagplaats voor je spullen in plaats van te laten staan bij hem?
quote:
Ik kan binnen 15 seconden de deur uitlopen om nooit meer terug te komen mocht het nodig zijn.
Das knap.
quote:
Geef mij eens 1 voorbeeld van iets dat TS alleen maar kan regelen vanaf de plek/huis waar ze nu woont? Ik zou het echt niet weten hoor?!
Opvang voor de kids
pi_57396644
quote:
Je postadres wijzigen zodat niet al jouw privepost blijft binnenkomen bij hem?
Alle instanties staan gewoon in het telefoonboek en daar kan je vanaf een willekeurige andere plek gewoon telefonisch een adreswijziging doorgeven.
quote:
Een opslagplaats voor je spullen in plaats van te laten staan bij hem
Spullen zijn vervangbaar. Allemaal.
Bovendien kan je die plek ook regelen vanaf ergens anders en desnoods voor je eigen bescherming met wat vrienden samen de rotzooi ophalen voor het geval dat meneer lastig gaat doen.
quote:
Das knap.
Dat heeft niks met knap te maken.
Mn beurs zit altijd in mn broek, evenals autosleutels, pinpas, telefoon, creditcard en rijbewijs en ID kaart. Meer heb je echt niet nodig om de deur achter je dicht te trekken
quote:
Opvang voor de kids
Daar maakte TS zich toch totaal niet druk om? Hij kon prima overweg met de kids en ze hadden het naar de zin bij hem.

Je kunt het luek vinden of niet, maar als zij echt weg wíl, dan is het een kwestie van tellen, en niet van weken/maanden. Dat is gewoon dikke onzin.

Ik denk eerder dat TS hier op internet verteld dat ze nui toch echt weg gaat, maar dat dat in de praktijk vies tegen gaat vallen.

Als je die knoop voorgoed doorhakt, ben je binnen no-time WEG!
TS zal de knoop ws alleen wat losser gemaakt hebben ofzo, maargoed
  zaterdag 15 maart 2008 @ 16:40:13 #234
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_57396810
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 08:44 schreef housewous het volgende:

[..]

Misschien moet je even niet alles in het licht van jouw persoonlijke situatie zien meneer de "co-ouder". Dit is geen doornseeverhaal van een scheiding van twee min of meer even competente ouders; vooralsnog, als Rondjes verhaal helemaal klopt, is die kerel een mishandelende klootzak eerste klas en het lijkt mij niet meer dan normaal dat zo'n type het eerst even met een weekendbezoek moet doen. Hoe dat zich later ontwikkelt wijst zich vanzelf wel.

Veel succes Rondje! Overweeg je eigenlijk helemaal niet om tijdelijk bij ouders of vrienden in te trekken en van daaruit te zoeken naar een nieuw huisje?
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_57396882
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 16:14 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Dan nog
Zou jij rustig kunnen slapen naast de man die je verkracht heeft?
Hoe raar het ook is, honderdduizenden vrouwen ter wereld doen het dagelijks.

Het is weinig nuttig om vervolgens die mensen te gaan verketteren op het moment dat ze ineens juist wel actie ondernemen.

Daarbij lijkt elke onwaarheid die je hebt verkondigd op deze pagina je weinig te deren he rhubarbje? Het maakt jou allemaal niet uit, je verzint gewoon weer iets nieuws. Lekkere vorm van discussieren of helpen, wat is precies het doel van je reacties? Ik zie dagelijks mensen dingen doen die ik nooit zou doen, reageren zoals ik nooit zou doen, maar ze doen het evengoed.

Er lopen hier in dit topic wat mensen rond die gewoon narrig worden van een mens zoals TS met een relatieprobleem, maar waarom kom je dan in 's hemelsnaam in R&P als je de kriebels krijgt van dit soort topics? Dit is R&P, het gaat over relatie en gedragsproblemen, wat is de toegevoegde waarde om hier alleen maar te gaan zitten zeiken dat een TS een probleemgeval is? Duh! Je gaat toch ook niet naar Afrika om daar tegen de mensen te gaan zitten zeuren dat je gek bent als je in een snikheet hutje gaat wonen?
pi_57396935
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 16:43 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Hoe raar het ook is, honderdduizenden vrouwen ter wereld doen het dagelijks.

Het is weinig nuttig om vervolgens die mensen te gaan verketteren op het moment dat ze ineens juist wel actie ondernemen.

Daarbij lijkt elke onwaarheid die je hebt verkondigd op deze pagina je weinig te deren he rhubarbje? Het maakt jou allemaal niet uit, je verzint gewoon weer iets nieuws. Lekkere vorm van discussieren of helpen, wat is precies het doel van je reacties? Ik zie dagelijks mensen dingen doen die ik nooit zou doen, reageren zoals ik nooit zou doen, maar ze doen het evengoed.

Er lopen hier in dit topic wat mensen rond die gewoon narrig worden van een mens zoals TS met een relatieprobleem, maar waarom kom je dan in 's hemelsnaam in R&P als je de kriebels krijgt van dit soort topics? Dit is R&P, het gaat over relatie en gedragsproblemen, wat is de toegevoegde waarde om hier alleen maar te gaan zitten zeiken dat een TS een probleemgeval is? Duh! Je gaat toch ook niet naar Afrika om daar tegen de mensen te gaan zitten zeuren dat je gek bent als je in een snikheet hutje gaat wonen?
Ik verketter haar niet omdat ze actie onderneemt ik trek de manier waarop ze actie onderneemt in twijfel
Wat ze zelf ook wil want mensen zijn zo lekker streng hier of fok of iets dergelijks
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  zaterdag 15 maart 2008 @ 16:47:30 #237
150131 MrDice
Decibel 4ever
pi_57396963
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 16:43 schreef Roquefort het volgende:
Duh! Je gaat toch ook niet naar Afrika om daar tegen de mensen te gaan zitten zeuren dat je gek bent als je in een snikheet hutje gaat wonen?
Alhoewel ik dat wel een enorme stunt zou vinden!
pi_57397238
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 16:47 schreef MrDice het volgende:

[..]

Alhoewel ik dat wel een enorme stunt zou vinden!
"Hey, ben je nou helemaal besodemieterd, hier lijd je HONGER!"
pi_57397643
Ik heb hier tot nu toe expres niet gereageerd maar wil het nu toch even opnemen voor de sceptici die nu afgebrand worden. Je ziet maar al te vaak dat iemand jarenlang blijft zeggen "ik ga natuurlijk bij hem weg, maar eerst moet dit en dat geregeld zijn/eerst wil ik even afwachten of/eerst moet dit en dat rond zijn". Ik heb zelf zo iemand in mijn omgeving en ik geloof het niet meer. Er is haar alle hulp aangeboden van familie en instanties, maar telkens verzint ze iets waarom ze er toch nog maar even niet helemaal in mee kan gaan. Die gaat eeuwig bij die vent blijven, en dat moet ze zelf weten, maar ze heeft ook drie kinderen die zonder daar zelf voor te kiezen in deze situatie 'meedelen'.

Of ditzelfde hier aan de hand is....geen idee, maar de sceptische reacties hoeven dus niet per se te zijn bedoeld om te zieken. Als ik me niet had kunnen bedwingen om een reactie te plaatsen, was mijn reactie net zo sceptisch geweest, juist omdat ik het niet meer kan aanzien, WEER iemand die niet alleen zichzelf jarenlang in zo'n situatie houdt, maar ook haar kinderen, en bij wie nog niets erop wijst dat de 'ik ga weg'-actie dit keer wel menens is. Misschien niet heel aardig tegenover de TS, maar in dit soort gevallen gaat mijn sympathie toch allereerst uit naar de kinderen.

Als het wel menens is, dan wens ik je alle goeds, Rondje, en weet dat er tig instanties zijn die je kunnen helpen. Zo'n woningstichting bijvoorbeeld, als je maar goed zeurt valt daar ECHT wel iets te regelen op heel korte termijn. Zeker als je het maatschappelijk werk of de huisarts voor je aan de bel laat trekken bij die stichting. Succes!
pi_57397674
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 17:26 schreef thaleia het volgende:
Ik heb hier tot nu toe expres niet gereageerd maar wil het nu toch even opnemen voor de sceptici die nu afgebrand worden. Je ziet maar al te vaak dat iemand jarenlang blijft zeggen "ik ga natuurlijk bij hem weg, maar eerst moet dit en dat geregeld zijn/eerst wil ik even afwachten of/eerst moet dit en dat rond zijn". Ik heb zelf zo iemand in mijn omgeving en ik geloof het niet meer. Er is haar alle hulp aangeboden van familie en instanties, maar telkens verzint ze iets waarom ze er toch nog maar even niet helemaal in mee kan gaan. Die gaat eeuwig bij die vent blijven, en dat moet ze zelf weten, maar ze heeft ook drie kinderen die zonder daar zelf voor te kiezen in deze situatie 'meedelen'.

Of ditzelfde hier aan de hand is....geen idee, maar de sceptische reacties hoeven dus niet per se te zijn bedoeld om te zieken. Als ik me niet had kunnen bedwingen om een reactie te plaatsen, was mijn reactie net zo sceptisch geweest, juist omdat ik het niet meer kan aanzien, WEER iemand die niet alleen zichzelf jarenlang in zo'n situatie houdt, maar ook haar kinderen, en bij wie nog niets erop wijst dat de 'ik ga weg'-actie dit keer wel menens is. Misschien niet heel aardig tegenover de TS, maar in dit soort gevallen gaat mijn sympathie toch allereerst uit naar de kinderen.

Als het wel menens is, dan wens ik je alle goeds, Rondje, en weet dat er tig instanties zijn die je kunnen helpen. Zo'n woningstichting bijvoorbeeld, als je maar goed zeurt valt daar ECHT wel iets te regelen op heel korte termijn. Zeker als je het maatschappelijk werk of de huisarts voor je aan de bel laat trekken bij die stichting. Succes!
Echt helemaal mee eens!!!

Dat heb ik vaker bij jou posts trouwens
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  zaterdag 15 maart 2008 @ 19:35:47 #241
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_57399845
Ik vraag me af hoeveel van de "zeikers" hier eigenlijk daadwerkelijk ooit een relatie van meerdere jaren (5+) beeindigd hebben.
Dat alleen is al vreselijk lastig. Laat staan dat je nog 2 kleine kinderen hebt en 2 katten die je liever ook nog levend uit de toko meeneemt.
Exen kunnen ineens heel moeilijk gaan doen over je persooniijke spullen.
Ik ken iemand die bijvoorbeeld de verzekeringspapieren van de auto niet meekreeg (zijn ex had geen rijbewijs, en dus die auto ook niet nodig), en ook een heleboel andere persoonlijke dingen heeft hij uit z'n eigen huis moeten roven. Die ex deed alles om dwars te liggen en vooral om heel gemeen te doen.
Mijn eigen ex veranderde binnen 2 dagen de sloten, veranderde het telefoonnummer (geheim) en gaf mijn geliefde platencollectie weg (mij niet bekend aan wie, nooit meer iets van terug gezien).

Als je verwacht dat je ex misschien wel eens ingewikkeld kan gaan doen, wil je dat eerst graag allemaal geregeld hebben, en niet van hot naar haar gaan slepen met kroost en levende have, en vervolgens maar zien of je je fotoalbums en andere persoonlijke zaken nog terug ziet.

Daarnaast.
Als je al jaaaaaren in een dergelijke situatie zit, kunnen die paar weken om de boel fatsoenlijk te regelen er ook nog wel bij.
En inderdaad, er zijn vrouwen die gewoon 40 jaar met een klootzak wonen, die blijven er ook bij.
Gewoon, omdat ze finacieel afhankelijk zijn, of denken dat ze het niet alleen kunnen, of bang zijn dat ze vermoord worden, of door hun familie in de steek gelaten worden, of gewoon omdat ze denken dat het zo hoort in een relatie.

Niets dan lof voor Rondje dat ze nu voor zichzelf en haar kinderen kiest. Geef haar dan gewoon ook even de tijd. Ze gaat verdorie heel haar toekomst overhoop gooien, mag ze daar heel even bij rustig aan doen?
  zaterdag 15 maart 2008 @ 19:49:23 #242
145755 kahaarin
pi_57400097
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 19:35 schreef maedel het volgende:

Niets dan lof voor Rondje dat ze nu voor zichzelf en haar kinderen kiest. Geef haar dan gewoon ook even de tijd. Ze gaat verdorie heel haar toekomst overhoop gooien, mag ze daar heel even bij rustig aan doen?
Afwerken met haar verleden en zelf iets opbouwen is misschien, mijn mening, een betere omschrijving, een toekomst die er zo uit ziet kun je maar beter overhoop gooien, ik ben het helemaaal met je eens dat ze dat beter grondig en doordacht kan doen en er voor zorgt dat ze ineens alle schepen achter zich verbrandt en zich op zichzelf, de kids en de katten kan richten.
be nice or go away
  zaterdag 15 maart 2008 @ 20:09:05 #243
166653 DR34M3R
*Knuffel!*
pi_57400447
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 19:35 schreef maedel het volgende:
Ik vraag me af hoeveel van de "zeikers" hier eigenlijk daadwerkelijk ooit een relatie van meerdere jaren (5+) beeindigd hebben.
Dat alleen is al vreselijk lastig. Laat staan dat je nog 2 kleine kinderen hebt en 2 katten die je liever ook nog levend uit de toko meeneemt.
Exen kunnen ineens heel moeilijk gaan doen over je persooniijke spullen.
Ik ken iemand die bijvoorbeeld de verzekeringspapieren van de auto niet meekreeg (zijn ex had geen rijbewijs, en dus die auto ook niet nodig), en ook een heleboel andere persoonlijke dingen heeft hij uit z'n eigen huis moeten roven. Die ex deed alles om dwars te liggen en vooral om heel gemeen te doen.
Mijn eigen ex veranderde binnen 2 dagen de sloten, veranderde het telefoonnummer (geheim) en gaf mijn geliefde platencollectie weg (mij niet bekend aan wie, nooit meer iets van terug gezien).

Als je verwacht dat je ex misschien wel eens ingewikkeld kan gaan doen, wil je dat eerst graag allemaal geregeld hebben, en niet van hot naar haar gaan slepen met kroost en levende have, en vervolgens maar zien of je je fotoalbums en andere persoonlijke zaken nog terug ziet.

Daarnaast.
Als je al jaaaaaren in een dergelijke situatie zit, kunnen die paar weken om de boel fatsoenlijk te regelen er ook nog wel bij.
En inderdaad, er zijn vrouwen die gewoon 40 jaar met een klootzak wonen, die blijven er ook bij.
Gewoon, omdat ze finacieel afhankelijk zijn, of denken dat ze het niet alleen kunnen, of bang zijn dat ze vermoord worden, of door hun familie in de steek gelaten worden, of gewoon omdat ze denken dat het zo hoort in een relatie.

Dit is het soort reactie waar Rondje wat aan heeft. Steun heeft ze nodig nu, niet het gezeur van mensen die haar goede voornemens de grond in willen trappen omdat het toch geen kans van slagen zou hebben.

Ik weet dat het wel kan, en dat Rondje sterk genoeg is om het op een goede manier te regelen!
pi_57410510
Oprah Winfrey zegt dat ook, als je weg wilt gaan bij een vent die je mishandelt: maak een plan!
En neem iemand in vertrouwen (familielid, vriend, collega) die alles weet en die je kunt bellen als er iets mis gaat, spreek dan ook desnoods een geheime code af.
Zorg dat je spullen die je per se mee wilt nemen al eerder ergens anders ondergebracht hebt.
Zomaar ineens de deur uitlopen terwijl je twee kinderen (en twee katten) hebt is gewoon niet verstandig.
Ja, die met de ballen in de bek.
  zondag 16 maart 2008 @ 12:32:17 #245
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_57410900
een collega van mij die ongeveer een zelfde soort relatie had met haar vriend als Rondje, is ´s nachts weg geslopen bij haar vriend met alleen een toilettas en persoonlijke papieren.
De dagen daarna moest ze steeds overdag, terwijl hij aan het werk was, ´inbreken´ in haar oude huis om alsnog belangrijke spullen op te halen. Haar 2 katten waren toen al door hem ergens anders heen gebracht en die heeft ze nooit meer terug gezien.
Kortom, heel veel stress en verdriet om de katten terwijl het (zegt ze nu zelf) niet nodig was. Er was geen sprake van een acute levensbedreigende situatie oid., het kwartje viel gewoon die nacht en ze is in die opwelling gegaan.

Dus een plan en een beetje je verstand blijven gebruiken in dit soort situaties is zeker aan te raden.
pi_57411377
Ik zit/zat zelf in een soortgelijke situatie. Ook ik kom er maar niet vanaf.

Precies een jaar geleden heb ik de politie gebeld omdat ik de situatie die dag bedreigend vond. Hij had me die dag meerdere malen mishandeld, gedreigd een vijver in te rijden en sloot me buiten uit mijn eigen huis terwijl een vriendin van me met hem binnen zat. Ik was bang dat hij haar wat aan zou doen en heb in een opwelling de politie gebeld.
Vervolgens heeft hij maar twee dagen vast gezeten terwijl ik een dag kwijt was aan een acht-kantjes-tellende verklaring (geen aangifte want dat durfte ik niet). Ik ben ook naar Maatschappelijk Werk ed geweest maar daar heb ik niet veel baat bij gehad, waarschijnlijk komt dat ook wel door mijzelf.
Ik dacht toen echt dat ik hem nooit meer mijn huis in zou laten, maar ondertussen komt hij hier nog bijna iedere dag (het is wel zo dat we samen een kindje hebben).
Telkens trap ik er weer in als hij vreselijk lief en aardig doet terwijl ik heel goed weet dat hij binnen vijf minuten om kan slaan.
Hij manipuleert me enorm. Ik werk 32 uur per week en ga drie avonden naar school waardoor ik heel weinig tijd heb voor mijn kindje. Hij dreigt er dan mee dat hij de voogdij gaat eisen omdat ik er toch nooit voor haar ben en het huishouden niet goed bij houd doordeweeks.

Al die mensen die zeggen dat je allang bij hem weg had moeten gaan, weten imo niet waar ze het over hebben. Het is zo vreselijk moeilijk dat je wel een enorm sterk in je schoenen moet staan om niet meer terug te vallen.
Ik zou dolgraag willen weten van iemand die het zelf is overkomen, hoe je uit zo'n situatie kan ontsnappen. Ik kan niet verhuizen, daar heb ik het geld gewoon niet voor. De laatste tijd gaat het wel steeds beter, hij heeft de sleutels ingeleverd en blijft ook niet meer slapen. Toch ben ik steeds bang om weer in de oude situatie te vervallen.
Whoop whoop, politie.
  zondag 16 maart 2008 @ 13:34:38 #247
166653 DR34M3R
*Knuffel!*
pi_57411743
quote:
Op zondag 16 maart 2008 13:04 schreef Sjaaaak het volgende:
Ik zit/zat zelf in een soortgelijke situatie. Ook ik kom er maar niet vanaf.

Precies een jaar geleden heb ik de politie gebeld omdat ik de situatie die dag bedreigend vond. Hij had me die dag meerdere malen mishandeld, gedreigd een vijver in te rijden en sloot me buiten uit mijn eigen huis terwijl een vriendin van me met hem binnen zat. Ik was bang dat hij haar wat aan zou doen en heb in een opwelling de politie gebeld.
Vervolgens heeft hij maar twee dagen vast gezeten terwijl ik een dag kwijt was aan een acht-kantjes-tellende verklaring (geen aangifte want dat durfte ik niet). Ik ben ook naar Maatschappelijk Werk ed geweest maar daar heb ik niet veel baat bij gehad, waarschijnlijk komt dat ook wel door mijzelf.
Ik dacht toen echt dat ik hem nooit meer mijn huis in zou laten, maar ondertussen komt hij hier nog bijna iedere dag (het is wel zo dat we samen een kindje hebben).
Telkens trap ik er weer in als hij vreselijk lief en aardig doet terwijl ik heel goed weet dat hij binnen vijf minuten om kan slaan.
Hij manipuleert me enorm. Ik werk 32 uur per week en ga drie avonden naar school waardoor ik heel weinig tijd heb voor mijn kindje. Hij dreigt er dan mee dat hij de voogdij gaat eisen omdat ik er toch nooit voor haar ben en het huishouden niet goed bij houd doordeweeks.

Al die mensen die zeggen dat je allang bij hem weg had moeten gaan, weten imo niet waar ze het over hebben. Het is zo vreselijk moeilijk dat je wel een enorm sterk in je schoenen moet staan om niet meer terug te vallen.
Ik zou dolgraag willen weten van iemand die het zelf is overkomen, hoe je uit zo'n situatie kan ontsnappen. Ik kan niet verhuizen, daar heb ik het geld gewoon niet voor. De laatste tijd gaat het wel steeds beter, hij heeft de sleutels ingeleverd en blijft ook niet meer slapen. Toch ben ik steeds bang om weer in de oude situatie te vervallen.
Het eisen van die voogdij, dat gaat hem niet lukken denk ik. Ik werk zelf fulltime, studeer 's avonds thuis (of dat hoor ik te doen.. het laatste jaar is er niets van gekomen.. had moeite genoeg mezelf op de been te houden). Mijn ex was overdag thuis, werkte 's avonds. Hij heeft de laatste vier jaar overdag voor de kinderen gezorgd, toch zijn ze aan mij toegewezen. Als je zorgt dat je een goede advocaat hebt, ben je er al bijna.

Ook bij ons zal het geholpen hebben dat er politierapporten waren, ik ben zelfs op advies van de agent gegaan met mijn kinderen, om te voorkomen dat we het volgende familiedrama zouden worden dat in het nieuws kwam

Nu we uit elkaar zijn gaat het wat beter, de sfeer tussen ons is nog altijd gespannen, maar niet meer bedreigend.

Vraagje.. sta je ingeschreven bij de woningstichting, en zo ja, lang genoeg om vlug aan een huurwoning te komen? In dat geval... inschrijven op vrijkomende woningen, dan ben je er zo. En als de situatie te bedreigend is.. direct vertrekken. Daar zijn blijf-van-mijn-lijf-huizen voor.
  zondag 16 maart 2008 @ 19:19:20 #248
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57418051
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 16:19 schreef NED het volgende:

[..]

Zoals?

Alles kun je regelen vanaf een andere plek.
Verzekeringen, hypotheek, huur, ziektekosten, weet ik veel.

Dat kan ja, alles kan.
Ik wil het niet omdat het niet PERSE nodig is.
En het is niet perse nodig omdat het nu redelijk rustig is aan het thuisfront.
Mocht het uit de hand lopen, dan ben ik ook gelijk weg, ik weet waar ik naartoe kan en dat is allemaal geregeld, maar zolang het rustig is, liever niet.
Omdat ik mijn kinderen niet van hot naar her mee wil slepen, zeker de oudste zou het daar heel moeilijk mee hebben.
Als ik alleen was geweest, had ik niet meer hier gezeten.

Donderdag ga ik kijken voor een huisje, ik ben de laatste op de lijst, dus er moeten nog vier mensen weigeren voor ik aan de beurt ben, maar het is een begin en hopelijk wil verder niemand het.

We hebben het uitgebreid gehad over de kindjes, hij wil ze op woe uit school halen en eens in de twee weken een weekend.

Verder moet ik allerlei praktische dingen regelen enzo, daar ga ik het dinsdag nog even over hebben bij MW, de kindjes bijschrijven bij mijn verzekering doe ik morgen vast...
ook geen andere vorm
  zondag 16 maart 2008 @ 20:49:39 #249
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_57419726
En hoe gaat het nu bij jullie in huis dan? Praten jullie met elkaar of ontwijken jullie elkaar? Slaap je ergens anders (beetje brutale vraag, maar ik stel hem toch )?

Hij lijkt er nogal gelaten op te reageren, had hij verwacht dat jullie niet eeuwig bij elkaar zouden blijven?
Uit wat je vertelde maak ik op dat hij nooit zoveel oog voor jouw emoties heeft gehad, dus zou dit rauw op zijn dak moeten vallen.
  zondag 16 maart 2008 @ 21:11:07 #250
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57420159
quote:
Op zondag 16 maart 2008 20:49 schreef Vandaag... het volgende:
En hoe gaat het nu bij jullie in huis dan? Praten jullie met elkaar of ontwijken jullie elkaar? Slaap je ergens anders (beetje brutale vraag, maar ik stel hem toch )?

Hij lijkt er nogal gelaten op te reageren, had hij verwacht dat jullie niet eeuwig bij elkaar zouden blijven?
Uit wat je vertelde maak ik op dat hij nooit zoveel oog voor jouw emoties heeft gehad, dus zou dit rauw op zijn dak moeten vallen.
We ontwijken elkaar, niet helemaal, eten wel samen en zeggen het hoognodige.
Hij slaapt op zolder nu.

Hij reageert ook heel vreemd, ik had verwacht dat hij boos zou zijn, maar buiten wat lullige opmerkingen (Ik ga zo naar de hoeren he, dus als het geld op is... dat soort dingen) valt het reuze mee.
Misschien komt het nog, misschien denkt hij dat ik het niet meen,misschien vindt hij het ook wel fijn dat dit eindelijk besloten is, ik weet het niet, maar ik vind het wel goed zo.
ook geen andere vorm
  zondag 16 maart 2008 @ 21:21:13 #251
82136 Xennia
gekroond
pi_57420325
quote:
Op zondag 16 maart 2008 21:11 schreef Rondje het volgende:

Hij reageert ook heel vreemd, ik had verwacht dat hij boos zou zijn, maar buiten wat lullige opmerkingen (Ik ga zo naar de hoeren he, dus als het geld op is... dat soort dingen)
Goed zo, laat hem maar krom liggen voor seks in plaats van gewoon seks op te eisen
  maandag 17 maart 2008 @ 09:54:59 #252
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_57427104
Jesus zeg wat een eikel, klinkt als het begin van het horrorverhaal tussen ons (moeder en mij) en mijn biologische vader.
Goede beslissing om weg te gaan, bij dit soort mensen gaat het enkel van kwaad naar erger en voor je het weet zit je zo diep in de shit dat je echt geen uitweg meer kunt vinden.

Groot respect voor je beslissing!
pi_57427198
Op je hoede blijven Rondje, ik denk dat hij nog lang niet klaar is met je....
  maandag 17 maart 2008 @ 10:06:29 #254
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57427249
Ik denk het ook niet, maar zolang het zo gaat, vind ik het wel okee.

En misschien ben ik wel weg voordat hij er zelf achter komt dat hij er nog niet klaar mee is
Ik weet het met hem gewoon nooit, soms wordt hij heel boos om niks, soms reageert hij op iets groots met een schouderophalen...
ook geen andere vorm
pi_57469457
Hoi,

Ben al een tijdje aan lurken in verhaal niet omdat ik in dezelfde situatie zit maar omdat ik met je meevoel.

Toen je een paar dagen niet poste schrok ik een beetje niet omdat ik dacht dat je op dit moment nu in direkt gevaar bent maar wat ALS!!!!!

Is er een on andere manier waarop je mensen die hier toch voor het grootste gedeelte meeleven met je op de hoogte kunt houden als je opeens moet vluchten. Geef er nu maar geen antwoord op maar denk er toch eens over na dit geld natuurlijk nog eens te meer voor je familie en vrienden.

Heel veel sterkte in ieder geval.
  woensdag 19 maart 2008 @ 09:08:24 #256
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57469888
Nu heeft hij een periode dat hij niet wil dat ik ga, hij zit steeds te slijmen en te zeggen dat hij van me houdt en bij me wil zijn en dat hij niemand anders wil...
Best moeilijk om hem zo te zien, maar ik ben er klaar mee.
Nou ja, niet helemaal, het blijft moeilijk, maar het is "af" genoeg om toch te gaan, een tijdje geleden was ik blijven hangen als hij zo had gedaan.

Ik kan hier sowieso blijven posten hoor

Morgen huisje kijken ben benieuwd
ook geen andere vorm
  woensdag 19 maart 2008 @ 09:10:31 #257
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57469917
O, ik wil dus zeggen dat het kan dat ik een paar dagen niet post...
Nieuwe ontwikkelingen meld ik wel
ook geen andere vorm
pi_57471145
Zou bijna zeggen: Is het geld voor de hoeren op? Maarja dan zorg je zelf natuurlijk voor ruzie .
pi_57471201
Oh fijn gelukkig.
  woensdag 19 maart 2008 @ 12:34:52 #260
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_57473877
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 09:08 schreef Rondje het volgende:
Nu heeft hij een periode dat hij niet wil dat ik ga, hij zit steeds te slijmen en te zeggen dat hij van me houdt en bij me wil zijn en dat hij niemand anders wil...
Nou ja, niet helemaal, het blijft moeilijk, maar het is "af" genoeg om toch te gaan, een tijdje geleden was ik blijven hangen als hij zo had gedaan.

Hm, en zodra hij in gaat zien dat zijn "lieve" gedrag niet werkt heb je grote kans dat hij boosaardig gaat worden.
pi_57474021
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 12:34 schreef Vivi het volgende:

[..]

Hm, en zodra hij in gaat zien dat zijn "lieve" gedrag niet werkt heb je grote kans dat hij boosaardig gaat worden.
Precies. De oorlog is nog niet begonnen...
  woensdag 19 maart 2008 @ 12:52:20 #262
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57474215
Misschien heeft hij niet eens de tijd om dat te beseffen

In elk geval maak ik me nu niet zo druk, ik doe gewoon aardig tegen hem en over een tijdje ga ik.
Als ik aardig blijf en toch ga, wordt hij misschien niet boos.
ook geen andere vorm
  woensdag 19 maart 2008 @ 12:53:38 #263
145755 kahaarin
pi_57474249
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 09:08 schreef Rondje het volgende:

Als hij maar niet gaat denken van: ik niet, dan een ander ook niet, wees voorzichtig, als zijn manipuleren niet meer werkt kan hij nog wel eens naar gaan doen.
Succes, ik hoop dat het huisje iets is en dat je snel kan verhuizen. Sterkte.
be nice or go away
  woensdag 19 maart 2008 @ 12:59:28 #264
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57474380
Dat zei hij ook ja, dat hij niet wil dat iemand anders mijn lichaam vasthoudt

Zou best kunnen dat hij vervelend gaat doen, maar ws heeft hij tegen de tijd dat ik een ander zou hebben zelf alweer een ander, dus ben ik daar niet zo bang voor.

(en om eerlijk te zijn, zit ik wel weer te dubben over mijn gevoelens voor hem , maar ik weet dat dat nergens op slaat, dus ik negeer het... Al scheelt het wel dat ik ook wist dat dat zou gebeuren, ben allang blij dat ik niet twijfel over gaan of niet )
ook geen andere vorm
  woensdag 19 maart 2008 @ 13:03:25 #265
145755 kahaarin
pi_57474444
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 12:59 schreef Rondje het volgende:
Dat zei hij ook ja, dat hij niet wil dat iemand anders mijn lichaam vasthoudt

Zou best kunnen dat hij vervelend gaat doen, maar ws heeft hij tegen de tijd dat ik een ander zou hebben zelf alweer een ander, dus ben ik daar niet zo bang voor.

(en om eerlijk te zijn, zit ik wel weer te dubben over mijn gevoelens voor hem , maar ik weet dat dat nergens op slaat, dus ik negeer het... Al scheelt het wel dat ik ook wist dat dat zou gebeuren, ben allang blij dat ik niet twijfel over gaan of niet )
Jouw lichaam is belangrijker dan je persoonlijkheid? Hij ziet je imho echt als eigendom ipv als partner, het kan zijn dat hij wel een ander heeft maar jou nog steeds als de zijne beschouwt, vooral omdat jullie kinderen hebben, dat heb ik helaas van nabij mogen aanschouwen bij een vriendin.

*het zou ook vreemd zijn als je na een relatie die zo lang heeft geduurd niet zou twijfelen aan je gevoelens, ik ben blij te zien dat je toch gaat en voor jezelf kiest.*
be nice or go away
  woensdag 19 maart 2008 @ 13:09:27 #266
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57474558

Ik ben van hem zegt hij.

Dat zal wel overgaan.
ook geen andere vorm
  woensdag 19 maart 2008 @ 13:12:32 #267
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_57474632
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 13:09 schreef Rondje het volgende:

Ik ben van hem zegt hij.

Dat zal wel overgaan.
Famous last words...

Ik vind je wel wat naief overkomen, in sommige dingen
  woensdag 19 maart 2008 @ 13:18:10 #268
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57474749
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 13:12 schreef Vivi het volgende:

[..]

Famous last words...

Ik vind je wel wat naief overkomen, in sommige dingen
Dat ben ik ook, in sommige dingen.
Ik wil nog steeds liever niet geloven dat hij echt zo erg is...
Maar goed, ik ben inmiddels wel zover dat ik begrijp dat het niet werkt. en das al heel wat.
ook geen andere vorm
  woensdag 19 maart 2008 @ 13:20:26 #269
145755 kahaarin
pi_57474792
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 13:09 schreef Rondje het volgende:

Ik ben van hem zegt hij.

Dat zal wel overgaan.
Niet vanzelf, echt niet, misschien kan hij er nog mee omgaan dat je apart van hem woont maar als je een nieuwe relatie krijgt dan ben je nog niet klaar met hem, oh en geef hem aub niet de sleutel van je nieuwe huis, echt niet doen, hij zal je er wel om vragen onder het mom van bv de kinderen maar het einde van het liedje is dat hij te pas en te onpas bij jou komt checken en dat hij je opwacht als je bent gaan werken, in je spullen neust en uitleg eist als je een keer iets nieuws koopt of een keer geen zin had in afwassen.
be nice or go away
  woensdag 19 maart 2008 @ 13:27:39 #270
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57474930
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 13:20 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Niet vanzelf, echt niet, misschien kan hij er nog mee omgaan dat je apart van hem woont maar als je een nieuwe relatie krijgt dan ben je nog niet klaar met hem, oh en geef hem aub niet de sleutel van je nieuwe huis, echt niet doen, hij zal je er wel om vragen onder het mom van bv de kinderen maar het einde van het liedje is dat hij te pas en te onpas bij jou komt checken en dat hij je opwacht als je bent gaan werken, in je spullen neust en uitleg eist als je een keer iets nieuws koopt of een keer geen zin had in afwassen.
Ik moet er niet eens aan DENKEN hem mijn sleutel te geven !

Hij wilde komen schilderen (Hij is schilder) maar dat mag hij niet eens, desnoods doe ik het in mijn eentje en ben ik drie weken bezig, hij doet NIKS in mijn huisje.
ook geen andere vorm
  woensdag 19 maart 2008 @ 13:29:58 #271
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_57474967
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 13:27 schreef Rondje het volgende:

[..]

Hij wilde komen schilderen (Hij is schilder) maar dat mag hij niet eens, desnoods doe ik het in mijn eentje en ben ik drie weken bezig, hij doet NIKS in mijn huisje.
En hou hier 100% aan vast!
  woensdag 19 maart 2008 @ 13:40:29 #272
145755 kahaarin
pi_57475196
quote:

[..]

Heel goed.
be nice or go away
  vrijdag 21 maart 2008 @ 00:02:26 #273
128056 MrManiak
Mijn post is interessanter
pi_57512563
quote:

[..]

Beter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
Mijn (inte)r(e)views!
  vrijdag 21 maart 2008 @ 08:07:26 #274
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57514615
Nou, dat huisje waar ik gisteren ben gaan kijken, is niets geworden, er waren mensen voor me.
Maar in die buurt komen binnenkort weer twee woningen vrij en ik heb nog gereageerd op een aantal andere woningen, dus wie weet.
ook geen andere vorm
  vrijdag 21 maart 2008 @ 08:22:12 #275
145755 kahaarin
pi_57514722
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 08:07 schreef Rondje het volgende:
Nou, dat huisje waar ik gisteren ben gaan kijken, is niets geworden, er waren mensen voor me.
Maar in die buurt komen binnenkort weer twee woningen vrij en ik heb nog gereageerd op een aantal andere woningen, dus wie weet.
Wat jammer, hopelijk heb je gauw iets gevonden, succes.
be nice or go away
  vrijdag 21 maart 2008 @ 12:13:49 #276
152199 Biancavla
Augie is lief!
pi_57518080
quote:

[..]

Goedzo!

Hopelijk heb je snel iets gevonden!
Geen vla zo lekker als Biancavla.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 12:21:46 #277
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_57518205
LOL, Bianca. Je nieuwe naam!
  vrijdag 21 maart 2008 @ 13:16:28 #278
188692 Flatline____
Aim for the head
pi_57519240
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 12:21 schreef Copycat het volgende:
LOL, Bianca. Je nieuwe naam!
Que?
pi_57524544
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 13:16 schreef Flatline____ het volgende:

[..]

Que?
ia!
  donderdag 27 maart 2008 @ 01:12:23 #280
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_57639381
Heb je al een huis
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  donderdag 27 maart 2008 @ 07:23:08 #281
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57640449
Nee.

Ik laat het wel weten hoor
ook geen andere vorm
  donderdag 27 maart 2008 @ 16:47:19 #282
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_57650408
Hoop dat je snel iets vind
Cue, het komkommermeisje!
Het moet niet mooi zijn, het moet functioneel zijn!
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
  vrijdag 28 maart 2008 @ 00:22:55 #283
152199 Biancavla
Augie is lief!
pi_57663949
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 18:13 schreef Roquefort het volgende:

[..]

ia!
Gekregen van Huhu!
Geen vla zo lekker als Biancavla.
  maandag 31 maart 2008 @ 12:48:05 #284
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57735150
Nou, niks dus, had ik ook niet verwacht trouwens..
Maar ik word toch wel heel erg gestresst van het thuis zitten bij hem.

Af en toe doet ie aardig, op het moment alweer vanaf donderdag niet.
Me een schuldgevoel tov de kindjes aan proberen te praten, zeggen dat ik maar huur moet gaan betalen en dat ik niet meer ZIJN geld uit mag geven (Dikke neus, als ik dat niet doe, kan ik niks sparen om straks uberhaupt te KUNNEN verhuizen)Hij eet en drinkt er net zo goed van en onze kinderen ook, ik ben in totaal iets van 8 kilo afgevallen inmiddels, dus arm zal ik hem niet eten.

Ik hoop dus dat hij de pas niet blokkeert ofzo.

Hij doet ook ineens geheimzinnig, ik mag niet meer zien wat hij doet als hij achter de computer zit, hij zegt niet waar hij heen gaat, maar wil wel steeds weten waar ik ben... Word er moe van.
Hij is hard op zoek.
Kwetsend is dat, maar goed.

Ik wil dus weg zsm.

En ben ongeduldig en boos en verdrietig.
ook geen andere vorm
  maandag 31 maart 2008 @ 12:57:15 #285
145755 kahaarin
pi_57735306
quote:
Op maandag 31 maart 2008 12:48 schreef Rondje het volgende:
Nou, niks dus, had ik ook niet verwacht trouwens..
Maar ik word toch wel heel erg gestresst van het thuis zitten bij hem.

Af en toe doet ie aardig, op het moment alweer vanaf donderdag niet.
Me een schuldgevoel tov de kindjes aan proberen te praten, zeggen dat ik maar huur moet gaan betalen en dat ik niet meer ZIJN geld uit mag geven (Dikke neus, als ik dat niet doe, kan ik niks sparen om straks uberhaupt te KUNNEN verhuizen)Hij eet en drinkt er net zo goed van en onze kinderen ook, ik ben in totaal iets van 8 kilo afgevallen inmiddels, dus arm zal ik hem niet eten.

Ik hoop dus dat hij de pas niet blokkeert ofzo.

Hij doet ook ineens geheimzinnig, ik mag niet meer zien wat hij doet als hij achter de computer zit, hij zegt niet waar hij heen gaat, maar wil wel steeds weten waar ik ben... Word er moe van.
Hij is hard op zoek.
Kwetsend is dat, maar goed.

Ik wil dus weg zsm.

En ben ongeduldig en boos en verdrietig.
Bah wat vervelend, laat de moed niet zakken en reageer op zoveel mogelijk huisjes, ik was er al bang voor dat hij naar zou gaan doen, kun je echt niet tijdelijk bij je ouders gaan zitten oid?
be nice or go away
pi_57741399
Jee wat een ellende, die afhankelijkheid, ook financieel. Kun je echt, echt niet ergens een tijdje logeren ofzo? Zo'n situatie waarin je totaal afhankelijk bent van iemand en van iemand anders zijn geld....dat voelt toch gewoon enorm kut....en logeren bij iemand zal nooit voor heel lang zijn, aangezien je al vrij hoog eindigt bij woningen.
pi_57741476
Zit ie toevallig niet ook op Fok!.. Dan maken we er meteen een Jerry Springer Show van!
  maandag 31 maart 2008 @ 18:57:40 #288
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57742619
Ik ben niet helemaal afhankelijk van hem, maar ik moet wat geld sparen voor als ik verhuis.
Omdat ik wel zeker weet dat hij niet zal zeggen: hier heb je wat geld om gordijnen te kopen.
Dus eet ik van zijn rekening.

Hij wil dat niet meer, kan.
Maar hoe ziet hij dat? naamstickertjes plakken op het eten, dat hij niet meer mag pakken van wat ik heb gekocht en andersom? Moet het echt zo kinderachtig?

Hij zegt dat ik altijd al van hem geprofiteerd heb, dat ik ervoor gekozen heb te gaan, dus dat ik het dan maar moet bekijken.
Dat ik de kindjes verpest, dat ik een slechte moeder ben (nu ineens) dat ik alleen aan mezelf denk...
Word er zo moe van.
ook geen andere vorm
pi_57743216
quote:
Op maandag 31 maart 2008 18:57 schreef Rondje het volgende:
Ik ben niet helemaal afhankelijk van hem, maar ik moet wat geld sparen voor als ik verhuis.
Omdat ik wel zeker weet dat hij niet zal zeggen: hier heb je wat geld om gordijnen te kopen.

Maar hoe ziet hij dat? naamstickertjes plakken op het eten, dat hij niet meer mag pakken van wat ik heb gekocht en andersom? Moet het echt zo kinderachtig?

Hij zegt dat ik altijd al van hem geprofiteerd heb, dat ik ervoor gekozen heb te gaan, dus dat ik het dan maar moet bekijken.
Dat ik de kindjes verpest, dat ik een slechte moeder ben (nu ineens) dat ik alleen aan mezelf denk...
Word er zo moe van.
Heb je eigenlijk al met een jurist gesproken om te kijken waar je straks recht op hebt? Alimentatie e.d.?
pi_57746806
quote:
Op maandag 31 maart 2008 18:57 schreef Rondje het volgende:

Word er zo moe van.
Hij trekt de registers wel open he? En het bekende verhaal, het is net een kind.

Zoals ik het begrijp (vergeef me dat ik niet alle drie de topics kan terug lezen), heb je geen eigen baan. Maar dat profiteren is natuurlijk kul want je zorgt dan iig voor het huishouden en jonge kinderen. Hij zegt die dingen alleen maar om je het weggaan uitzichtloos te maken. Ga inderdaad na zoals Xennia zegt waar je juridisch recht op hebt. (Is er een samenlevingscontract? Ik meen trouwens dat je na drie jaar samenwonen op eenzelfde adres soortgelijke rechten hebt.)

Makkelijk is het natuurlijk niet maar ook zonder baan kom je in aanmerking voor speciale bijstand zodat je je huis in kunt richten. Geen jet set maar je kunt dan kopen wat jij en je kinderen nodig hebben en via marktplaats kom je ook nog wel aan je potten en pannen hoor. Dat bouw je allemaal echt wel weer op.

Ik vind het enorm klote voor je dat je nog steeds in deze situatie zit.
Sterkte en zorg voor jezelf door goed te eten!
pi_57746878
Ben je al bij het gemeentehuis wezen informeren.. Daar weten ze precies de weg voor je te wijzen en is alles zo geregeld
pi_57746935
Sorry, heb er overheen gelezen maar je hebt wel een eigen inkomen.
Dat is in ieder geval heel positief. .
  maandag 7 april 2008 @ 12:41:14 #293
145755 kahaarin
pi_57887165
@Rondje, hoe is het nu?
be nice or go away
  maandag 7 april 2008 @ 13:03:33 #294
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57887595
Nog geen huisje, hij doet wel weer nromaal, alleen zit hij steeds te zeggen dat hij niet wil dat ik ga en dat hij van me houdt enzo, dat is heel vermoeiend. En ik wacht nu dus maar weer af tot hij weer raar gaat doen.

Ik heb vrijdag gekeken bij een huisje en daar waren minimaal vier mensen voor me, verder heb ik nog kans om uitgenodigd te worden bij een stuk of drie a 4 huisjes waar ik op gereageerd heb.
Ik zie wel dus.

Zoals het nu gaat, is het wel te doen thuis.
Maar dat verschilt dus per week.

Nou ja, in elk geval heb ik goede hoop dat ik ergens terecht kan binnenkort
ook geen andere vorm
  maandag 7 april 2008 @ 13:46:27 #295
145755 kahaarin
pi_57888334
quote:
Op maandag 7 april 2008 13:03 schreef Rondje het volgende:
Nog geen huisje, hij doet wel weer nromaal, alleen zit hij steeds te zeggen dat hij niet wil dat ik ga en dat hij van me houdt enzo, dat is heel vermoeiend. En ik wacht nu dus maar weer af tot hij weer raar gaat doen.

Ik heb vrijdag gekeken bij een huisje en daar waren minimaal vier mensen voor me, verder heb ik nog kans om uitgenodigd te worden bij een stuk of drie a 4 huisjes waar ik op gereageerd heb.
Ik zie wel dus.

Zoals het nu gaat, is het wel te doen thuis.
Maar dat verschilt dus per week.

Nou ja, in elk geval heb ik goede hoop dat ik ergens terecht kan binnenkort
Tja dat zeuren dat hij van je houdt is een beetje too little too late toch?

Ik duim voor je dat 1 van die huizen doorgaat, je zou toch denken dat het een keer raak moet zijn.

Ik blijf het knap vinden dat je voet bij stuk houdt en toch doorzoekt, hopelijk vind je wat voordat zijn gedrag weer omslaat.

Ik hoop iig met je mee!
be nice or go away
pi_57889404
Ik val ook even in, heb net dit topic door zitten lezen.

Rondje: Werkelijk waar alle respect voor je!! Natuurlijk kun je nu terugkijken op keuzes die je in het verleden niet, of anders gemaakt hebt dan je nu zou willen. Maar daar kun je nu niks mee. Blijf idd vooruitkijken naar alles wat gaat komen, niet wat inmiddels achter de rug is. Blijf vasthouden aan je keuze om weg te gaan, dat moet toch al heel wat meer opluchting geven dan in zo'n bodemloze put te zitten zonder enige uitkomst. Alle respect voor je!

Het is vrij normaal dat hij nu verschillende rollen gaat aannemen (onverschillig, pestend, lief, etc). Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat dat de komende tijd zal veranderen, sterker nog: Ik denk dat dat nog veel heftiger gaat worden. Veel mensen reageren zo als ze hun controle kwijt raken, en proberen dan zo'n beetje iedere rol om hun controle weer terug te krijgen. Jij behoud de controle door jezelf te blijven, achter je keuzes te blijven staan, en vooruit te blijven kijken. Laat je niet ontmoedigen door je strubbelingen met het vinden van een huis, voor mij helpt het altijd om te denken: "Volgend jaar lach je erom". Natuurlijk heb je daar nu niets aan, en ik ga er ook echt niet van uit dat je hier volgend jaar, of ooit nog om kunt lachen, maar ik wil er mee zeggen dat je naar een veel betere toekomst gaat dan waar je nu in zit.

Sterkte met alles!
  donderdag 24 april 2008 @ 13:20:48 #297
206841 Rondje
niet vierkant
pi_58277119
Ik voel me heel slecht, de hele week al.

Hij doet ook weer naar, maar niet heel erg..
Ik wil dit gewoon niet meer, ik heb hartkloppingen en word misselijk als ik naar huis moet, zou het liefst doorwerken tot 22 uur en gelijk mijn bed in duiken als ik thuiskom.

Ik zie af en toe echt niet dat het beter zal worden, ik weet dat dat wel moet, maar ik zie het niet.
Ik ben gewoon nogal moedeloos op het moment, reageer op elk huis dat vrijkomt (Nou ja, zoveel mogelijk dan) en dat wordt steeds niks, particulier alles wat ik kon vinden bekeken en dat is gewoon te duur.

Af en toe zegt hij dat hij van me houdt en vervolgens kijkt hij me de deur uit, bijna letterlijk, dat is echt vermoeiend en hij maakt steeds rotopmerkingen die me kwetsen waar ik dan probeer niet op in te gaan. Ik ga 'savonds vaak weg, of hij,als we maar niet samen zijn.

Dat voelt zo dubbel.
Ik WIL ook helemaal niet bij hem zijn, maar ik weet dat het ook zo goed kan voelen en het doet me pijn dat dat nu niet meer kan.

Ik ben denk ik overspannen en zit er serieus aan te denken om iets kalmerends te vragen bij de dokter, hoewel ik daar eigenlijk helemaal niet van houd. Ik ben gewoon bang dat ik het niet trek en zou niet weten hoe ik me anders zou moeten 'ontspannen'
ook geen andere vorm
  donderdag 24 april 2008 @ 13:53:18 #298
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_58277844
Weten julie gezamelijke vrienden nu al wat er speelt? Misschien dat die kunnen helpen of bemiddelen dat hij tijdelijk weg gaat bijvoorbeeld.

Als je denkt dat je overspannen wordt, ga naar de dokter, leg alles uit. Ga dan weer naar de woningbouw en probeer urgentie te krijgen met een diagnose van je dokter dat het echt schadelijk voor jou en je kinderen is om nog langer bij je vriend te wonen.

Ergens klinkt het alsof je niet echt weg wilt of durft. Als je echt die knoop definitief had doorgehakt dan is er echt wel een mogelijkheid om weg te komen.
pi_58277908
Rondje; dit is de spreekwoordelijke terugslag waar ik je al voor gewaarschuwd had.
Hou vol meid, het komt goed, maar ga niet in paniek naar hem toe terug rennen!
  donderdag 24 april 2008 @ 14:02:03 #300
206841 Rondje
niet vierkant
pi_58278038
Neu, terugrennen zit er echt niet in.

Hij wil niet tijdelijk ergens anders gaan logeren, het is zijn huis.
En als ik urgentie aanvraag, mag ik zelf niet meer reageren en kan het nog 8 maanden duren, bij de woningstichting zeiden ze dat dat geen nut had/heeft in mijn situatie. (aangezien ik steeds in de top 10 sta, waar ik kennelijk geen zak aan heb)
Al zit ik er wel steeds meer aan te denken om het toch maar te doen omdat ik niet het idee heb dat dit opschiet.

Ik heb wel een afspraak bij een advocate, dat is in elk geval iets.
Alleen denk ik niet dat de situatie DAAR nu beter van zal worden
ook geen andere vorm
pi_58278143
Mocht je erover willen msnen/mailen dan PM je me maar Rondjuh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')