abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 maart 2008 @ 17:49:19 #201
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_57379335
Ik vroeg me net af hoe het met Rondje zou zijn afgelopen. Maar je bent dus bij hem weg. Goede zaak.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 18:12:47 #202
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57379809
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 17:49 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ik vroeg me net af hoe het met Rondje zou zijn afgelopen. Maar je bent dus bij hem weg. Goede zaak.
Nog niet, ben bezig...
Het schiet alleen niet hard genoeg op.
Liever gisteren dan vandaag.
ook geen andere vorm
  vrijdag 14 maart 2008 @ 20:12:54 #203
166653 DR34M3R
*Knuffel!*
pi_57382516
Hoe is het gegaan bij de woningstichting?
Those who dream by night in the dusty recesses of their mind, wake in the morning to find that it was vanity.
But the dreamers of the day are dangerous people, for they dream their dreams with open eyes, and make them come true.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 20:18:07 #204
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57382637
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 20:12 schreef DR34M3R het volgende:
Hoe is het gegaan bij de woningstichting?
Werkt niet
Aan de ene kant hoopte ik toch van wel, aan de andere kant ben ik blij dat het niet werkt,want het is natuurlijk helemaal niet eerlijk.
Maar de buurt waar ik graag wil zitten, is niet heel erg geliefd, dus de kans is best groot dat ik daar redelijk bovenaan eindig.
Als er tenminste huizen vrij komen.
ook geen andere vorm
pi_57382723
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 20:18 schreef Rondje het volgende:

[..]

Werkt niet
Aan de ene kant hoopte ik toch van wel, aan de andere kant ben ik blij dat het niet werkt,want het is natuurlijk helemaal niet eerlijk.
Maar de buurt waar ik graag wil zitten, is niet heel erg geliefd, dus de kans is best groot dat ik daar redelijk bovenaan eindig.
Als er tenminste huizen vrij komen.
Wat werkt niet?

Je hebt toch recht op urgentie als je een kind onder de 18 hebt
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  vrijdag 14 maart 2008 @ 20:26:24 #206
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57382847
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 20:21 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Wat werkt niet?

Zielig doen bij de woningstichting.

En als ik urgentie aanvraag,duurt het 6 tot 8 weken voor het toegewezen wordt, dan kan het daarna nog een half jaar duren voor je iets hebt(=8 maanden).
Omdat ik al regelmatig in de top 10 sta, raadden ze me aan gewoon veel te reageren,omdat dat ws sneller gaat.
(En dat is ook de reden dat ik geen urgentie aan heb gevraagd)
ook geen andere vorm
pi_57387194
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 20:30 schreef Rondje het volgende:
Ik ben ermee bezig.
Als ik alleen was geweest, was ik allang weggeweest.
Ik wil niet mijn kinderen van hot naar her meeslepen, want dat is voor hen ook niet fijn.
Dat lijkt me voor hen zelfs nog vervelender, dan hebben ze geen enkele zekerheid.

Het is kiezen tussen twee kwaden en vooralsnog kies ik ervoor te blijven tot ik iets anders heb.
Zolang het te doen is en niet al te gek wordt.

Voor mijn kinderen.
Ik wil ze ook graag op hun eigen school laten, zodat niet alles ineens verandert...
Allemaal dingen waar ik over na heb gedacht en die het voor mij minder gemakkelijk maken.

En misschien beoordeel ik dat wel verkeerd, misschien is het het beste om nu gewoon mijn spullen te pakken en ze mee te slepen naar een vriendin, dat weet ik niet.

In elk geval doe ik wat ik denk dat het beste is.
Het allermooiste zou zijn dat hij weg zou gaan! Naar een flatje en jij gewoon kon blijven waar je nu bent met de kinderen!
Dat hij gewoon normaal zou reageren op een scheiding, en daarna samen met jou tot een redelijke oplossing zou komen voor bezoeken aan de kinderen, omgangsregeling etc.
Helaas, ....
zijn er soms mensen die fucked up zijn!
Helaas voor jou en je kinderen! Been there done that, met als gevolg een stalkende ex!
Heel fijn! Daarom fok ik ook, wordt ik lekker assertief van!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_57387961
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 20:18 schreef Rondje het volgende:

[..]

Werkt niet
1 keer langs gaan niet nee
pi_57390951
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 20:21 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Wat werkt niet?

Nee een scheiding is geen reden voor urgentie ook al heb je kinderen. Athans over het algemeen is dat zo bij elke gemeente.
Co-ouder van twee geweldige kinderen
pi_57390952
Heeft rondje al nagedacht over de omgangsregeling voor de kinderen? Ik zou je daar in ieder geval in willen adviseren om als je weg bent niet een regeling te gaan opleggen aan de vader van je kinderen maar er in gezamenlijk overleg uit te komen.

Laat daarbij jouw emoties geen rol spelen.
pi_57390955
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 23:28 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Het allermooiste zou zijn dat hij weg zou gaan! Naar een flatje en jij gewoon kon blijven waar je nu bent met de kinderen!
Apart weer dat er weer vanuit wordt gegaan dat de moeder bepaalt wat er gebeurt met de kinderen. Dat er standaard vanuit wordt uitgegaan dat de kinderen bij de moeder blijven.

Dan kan je tegenwoordig van een koude kermis thuiskomen bij een rechter. Bovendien is mishandeling van de partner geen reden om de kinderen per definitie aan de moeder toe te wijzen.

Rechters zijn vrouwen die vaders denken te kunnen opleggen wat er gebeurt met de kinderen na een scheiding, tegenwoordig een beetje zat
  zaterdag 15 maart 2008 @ 08:38:34 #212
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57391156
Ik doe daar helemaal niet moeilijk over, dat zit er bij mij gewoon niet in.
Ik ga er wel vanuit dat ze met mj meegaan.
Hij wil ze eens in de twee weken een weekend sowieso, verder zien we wel.
En hij hoeft hier niet weg, want dit is zijn huis en niet het mijne, zo heeft het ook nooit gevoeld.
ook geen andere vorm
pi_57391191
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 08:38 schreef Rondje het volgende:
En hij hoeft hier niet weg, want dit is zijn huis en niet het mijne, zo heeft het ook nooit gevoeld.
Eens in de twee weken een weekend minimaal? Daar zal het dan wel weer bij blijven.

Zo wordt het vooroordeel dat vaders een weekendregelingtje wel prima vinden weer eens bevestigd
  zaterdag 15 maart 2008 @ 08:51:58 #214
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57391229
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 08:44 schreef housewous het volgende:

[..]

Eens in de twee weken een weekend minimaal? Daar zal het dan wel weer bij blijven.

Zo wordt het vooroordeel dat vaders een weekendregelingtje wel prima vinden weer eens bevestigd
Hij wil ze zelf niet vaker.
Ik heb gevraagd of hij ze op di en wo uit school wil halen , dat ze dan di bij hem blijven slapen en eerst zei hij ja en nu zegt ie weer nee. En of dat nu is om mij te pesten of niet(is fijner voor mijn werk en ik vind het belangrijk dat ze hun vader blijven kennen) maakt geen zak uit,als hij het niet wil, houdt het op.
Maar misschien verandert hij wel weer van gedachten en wil hij ze wel vaker.

Ik ga iig niet pushen dat ie ze meer in huis moet nemen.
O en ik ben toch wel bang dat hij tegen hen gaat zitten zeiken over mij, dus heel erg prettig vind ik het idee idd niet.
ook geen andere vorm
  zaterdag 15 maart 2008 @ 09:05:19 #215
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57391280
En ik wil toch nog even kwijt dat jij kennelijk ook het vooroordeel hebt dat vrouwen hun ex-partners alleen maar willen naaien over de ruggen van de kinderen.
Is ook niet echt eerlijk he, om dat zomaar aan te nemen?
ook geen andere vorm
  zaterdag 15 maart 2008 @ 09:34:23 #216
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57391424
Potversnikkie zeg; zomaar heeft Rondje ballen gekregen
Voor Krea & Ned : ze kan haar kinderen pas helpen als ze zichzelf helpt.
Als een vliegtuig in de lucht in problemen raakt; moet je ook altijd eerst je eigen zuurstofmasker opdoen en daarna die van je kinderen.
Is dat gemeen? Nee, dat is logica. Als je niet eerst voor jezelf zorgt, kun je ook je kinderen niet meer helpen.

Ik vind het natuurlijk nog steeds ongelofelijk dat ze het zo lang heeft volgehouden bij die schlemiel, maar zo te lezen lijkt er verandering op komst.
Daar moet je wonderlijke cojones voor hebben en dat had ik niet achter haar gezocht.

Succes dame en als je hulp/spulletjes/bank nodig hebt, dan PM je maar even.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 09:51:25 #217
166653 DR34M3R
*Knuffel!*
pi_57391531
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 07:01 schreef housewous het volgende:

[..]

Nee een scheiding is geen reden voor urgentie ook al heb je kinderen. Athans over het algemeen is dat zo bij elke gemeente.
Hier in Veldhoven wel, alleen de persoon bij wie de kinderen de vaste verblijfplaats hebben. Maar dan zit je alsnog aan allerlei regels gebonden. Ik val bv net buiten de boot bijvoorbeeld, omdat ik niet in aanmerking zou komen voor huursubsidie .
Those who dream by night in the dusty recesses of their mind, wake in the morning to find that it was vanity.
But the dreamers of the day are dangerous people, for they dream their dreams with open eyes, and make them come true.
pi_57395353
quote:
Hier wel
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_57395366
quote:
Je durft niet te zeggen dat je weg gaat voor je weg gaat maar een regeling is al wel besproken?
Naja
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_57395432
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 15:01 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Je durft niet te zeggen dat je weg gaat voor je weg gaat maar een regeling is al wel besproken?
Naja
Nog een keer lezen, ze heeft het wel gezegd.
pi_57395523
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 15:08 schreef n0a het volgende:

[..]

Nog een keer lezen, ze heeft het wel gezegd.
Ja 2 dagen geleden of zo
Waarna er geen serieuze reactie kwam uit vriend
En de omgangsregeling ligt al klaar

Maar goed het ligt vast aan mij allemaal
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_57395684
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 15:15 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ja 2 dagen geleden of zo
Waarna er geen serieuze reactie kwam uit vriend
En de omgangsregeling ligt al klaar

Maar goed het ligt vast aan mij allemaal
Ah ik dacht dat je het anders bedoelde. My bad.
pi_57395731
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 18:12 schreef Rondje het volgende:

[..]

Nog niet, ben bezig...
Het schiet alleen niet hard genoeg op.
Liever gisteren dan vandaag.
Jezus muts......... GA DAN!!!!!

En dat zit hier maar te zeiken en te mekkeren.
Als het je niet meer bevalt dan stap je op.
Je kan vast wel tijdelijk bij je ouders terecht (en als dat niet zo is dan zijn ze of dood, of slechte ouders). Voor mijn part bij vrienden tijdelijk, al vraag ik me af of je die hebt.

Mocht een vriendin van mij in zulke situatie zitten dan haalde ik haar desnoods zelf weg.

Conclusie: je hebt óf dooie, of kut-ouders en je hebt óf geen vrienden, óf kutvrienden.

pi_57395946
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 15:31 schreef NED het volgende:

[..]

Je kan vast wel tijdelijk bij je ouders terecht (en als dat niet zo is dan zijn ze of dood, of slechte ouders). Voor mijn part bij vrienden tijdelijk, al vraag ik me af of je die hebt.
Ik vind je conclusie een beetje slecht maar over het algemeen ben ik het er toch wel mee eens hoor
Veel van je posts zijn zo van ja maar het is dan niet precies zoals ik wil....
Helaas het is kut maar het zal de komende tijd misschien niet precies zijn zoals je wil...
Geen huisje precies waar je het wil of een tijdje bij een vriendin maar ik kan me niet voorstellen dat je een vent die slaat en verkracht daar boven verkiest....
(en nu niet allemaal gaan lopen mekkeren je hebt niks mee gemaakt tuurlijk kun je je er niets bij voorstellen, helaas kan ik me dat wel)
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_57396000
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 15:31 schreef NED het volgende:

[..]

Mocht een vriendin van mij in zulke situatie zitten dan haalde ik haar desnoods zelf weg.

Conclusie: je hebt óf dooie, of kut-ouders en je hebt óf geen vrienden, óf kutvrienden.

Vette bluf man.
jij kan nog niet eens opstappen uit een topic wat je niet bevalt.

"en dat zit hier maar te zeiken en mekkeren" lijkt me stukken meer van toepassing op jou dan op TS.
Doe eens in de spiegel kijken enzo.
twee violen en een trommel en een fluit
  zaterdag 15 maart 2008 @ 15:50:26 #226
262 Re
Kiss & Swallow
pi_57396023
uhmmmm het topic ging op zich best OK...

niets mis met elkaars mening respecteren...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_57396249
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 15:50 schreef Re het volgende:
uhmmmm het topic ging op zich best OK...

niets mis met elkaars mening respecteren...
Zolang niet iedereen blijft kankeren over het feit dat ze al eerder weg moest gaan, of dat ze per se NU weg moet gaan. Veel mensen blijken spontaan te vergeten dat je ook nog dingen geregeld wilt hebebn voordat je alle zooi bij elkaar raapt en opstapt.
pi_57396257
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 16:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zolang niet iedereen blijft kankeren over het feit dat ze al eerder weg moest gaan, of dat ze per se NU weg moet gaan. Veel mensen blijken spontaan te vergeten dat je ook nog dingen geregeld wilt hebebn voordat je alle zooi bij elkaar raapt en opstapt.
Ja dat ontschiet me even als je ook even denkt aan het feit dat hij haar blijkbaar verkracht....
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  zaterdag 15 maart 2008 @ 16:12:02 #229
150131 MrDice
Decibel 4ever
pi_57396343
Wat al een half jaar niet is voorgekomen Rhubarbje...
And what makes you think you have a choice? What makes you think you will ever be any good at all in this world!
pi_57396386
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 16:12 schreef MrDice het volgende:
Wat al een half jaar niet is voorgekomen Rhubarbje...
Dan nog
Zou jij rustig kunnen slapen naast de man die je verkracht heeft?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_57396452
quote:
Veel mensen blijken spontaan te vergeten dat je ook nog dingen geregeld wilt hebebn voordat je alle zooi bij elkaar raapt en opstapt.
Zoals?

Ik kan binnen 15 seconden de deur uitlopen om nooit meer terug te komen mocht het nodig zijn.
En dat is dan nog incluis het aantrekken van schoenen en veters strikken.

Alles kun je regelen vanaf een andere plek.
Verzekeringen, hypotheek, huur, ziektekosten, weet ik veel.

Geef mij eens 1 voorbeeld van iets dat TS alleen maar kan regelen vanaf de plek/huis waar ze nu woont? Ik zou het echt niet weten hoor?!
pi_57396520
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 16:19 schreef NED het volgende:

[..]

Zoals?
Je postadres wijzigen zodat niet al jouw privepost blijft binnenkomen bij hem?
Een opslagplaats voor je spullen in plaats van te laten staan bij hem?
quote:
Ik kan binnen 15 seconden de deur uitlopen om nooit meer terug te komen mocht het nodig zijn.
Das knap.
quote:
Geef mij eens 1 voorbeeld van iets dat TS alleen maar kan regelen vanaf de plek/huis waar ze nu woont? Ik zou het echt niet weten hoor?!
Opvang voor de kids
pi_57396644
quote:
Je postadres wijzigen zodat niet al jouw privepost blijft binnenkomen bij hem?
Alle instanties staan gewoon in het telefoonboek en daar kan je vanaf een willekeurige andere plek gewoon telefonisch een adreswijziging doorgeven.
quote:
Een opslagplaats voor je spullen in plaats van te laten staan bij hem
Spullen zijn vervangbaar. Allemaal.
Bovendien kan je die plek ook regelen vanaf ergens anders en desnoods voor je eigen bescherming met wat vrienden samen de rotzooi ophalen voor het geval dat meneer lastig gaat doen.
quote:
Das knap.
Dat heeft niks met knap te maken.
Mn beurs zit altijd in mn broek, evenals autosleutels, pinpas, telefoon, creditcard en rijbewijs en ID kaart. Meer heb je echt niet nodig om de deur achter je dicht te trekken
quote:
Opvang voor de kids
Daar maakte TS zich toch totaal niet druk om? Hij kon prima overweg met de kids en ze hadden het naar de zin bij hem.

Je kunt het luek vinden of niet, maar als zij echt weg wíl, dan is het een kwestie van tellen, en niet van weken/maanden. Dat is gewoon dikke onzin.

Ik denk eerder dat TS hier op internet verteld dat ze nui toch echt weg gaat, maar dat dat in de praktijk vies tegen gaat vallen.

Als je die knoop voorgoed doorhakt, ben je binnen no-time WEG!
TS zal de knoop ws alleen wat losser gemaakt hebben ofzo, maargoed
  zaterdag 15 maart 2008 @ 16:40:13 #234
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_57396810
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 08:44 schreef housewous het volgende:

[..]

Misschien moet je even niet alles in het licht van jouw persoonlijke situatie zien meneer de "co-ouder". Dit is geen doornseeverhaal van een scheiding van twee min of meer even competente ouders; vooralsnog, als Rondjes verhaal helemaal klopt, is die kerel een mishandelende klootzak eerste klas en het lijkt mij niet meer dan normaal dat zo'n type het eerst even met een weekendbezoek moet doen. Hoe dat zich later ontwikkelt wijst zich vanzelf wel.

Veel succes Rondje! Overweeg je eigenlijk helemaal niet om tijdelijk bij ouders of vrienden in te trekken en van daaruit te zoeken naar een nieuw huisje?
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_57396882
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 16:14 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Dan nog
Zou jij rustig kunnen slapen naast de man die je verkracht heeft?
Hoe raar het ook is, honderdduizenden vrouwen ter wereld doen het dagelijks.

Het is weinig nuttig om vervolgens die mensen te gaan verketteren op het moment dat ze ineens juist wel actie ondernemen.

Daarbij lijkt elke onwaarheid die je hebt verkondigd op deze pagina je weinig te deren he rhubarbje? Het maakt jou allemaal niet uit, je verzint gewoon weer iets nieuws. Lekkere vorm van discussieren of helpen, wat is precies het doel van je reacties? Ik zie dagelijks mensen dingen doen die ik nooit zou doen, reageren zoals ik nooit zou doen, maar ze doen het evengoed.

Er lopen hier in dit topic wat mensen rond die gewoon narrig worden van een mens zoals TS met een relatieprobleem, maar waarom kom je dan in 's hemelsnaam in R&P als je de kriebels krijgt van dit soort topics? Dit is R&P, het gaat over relatie en gedragsproblemen, wat is de toegevoegde waarde om hier alleen maar te gaan zitten zeiken dat een TS een probleemgeval is? Duh! Je gaat toch ook niet naar Afrika om daar tegen de mensen te gaan zitten zeuren dat je gek bent als je in een snikheet hutje gaat wonen?
twee violen en een trommel en een fluit
pi_57396935
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 16:43 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Hoe raar het ook is, honderdduizenden vrouwen ter wereld doen het dagelijks.

Het is weinig nuttig om vervolgens die mensen te gaan verketteren op het moment dat ze ineens juist wel actie ondernemen.

Daarbij lijkt elke onwaarheid die je hebt verkondigd op deze pagina je weinig te deren he rhubarbje? Het maakt jou allemaal niet uit, je verzint gewoon weer iets nieuws. Lekkere vorm van discussieren of helpen, wat is precies het doel van je reacties? Ik zie dagelijks mensen dingen doen die ik nooit zou doen, reageren zoals ik nooit zou doen, maar ze doen het evengoed.

Er lopen hier in dit topic wat mensen rond die gewoon narrig worden van een mens zoals TS met een relatieprobleem, maar waarom kom je dan in 's hemelsnaam in R&P als je de kriebels krijgt van dit soort topics? Dit is R&P, het gaat over relatie en gedragsproblemen, wat is de toegevoegde waarde om hier alleen maar te gaan zitten zeiken dat een TS een probleemgeval is? Duh! Je gaat toch ook niet naar Afrika om daar tegen de mensen te gaan zitten zeuren dat je gek bent als je in een snikheet hutje gaat wonen?
Ik verketter haar niet omdat ze actie onderneemt ik trek de manier waarop ze actie onderneemt in twijfel
Wat ze zelf ook wil want mensen zijn zo lekker streng hier of fok of iets dergelijks
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  zaterdag 15 maart 2008 @ 16:47:30 #237
150131 MrDice
Decibel 4ever
pi_57396963
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 16:43 schreef Roquefort het volgende:
Duh! Je gaat toch ook niet naar Afrika om daar tegen de mensen te gaan zitten zeuren dat je gek bent als je in een snikheet hutje gaat wonen?
Alhoewel ik dat wel een enorme stunt zou vinden!
And what makes you think you have a choice? What makes you think you will ever be any good at all in this world!
pi_57397238
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 16:47 schreef MrDice het volgende:

[..]

Alhoewel ik dat wel een enorme stunt zou vinden!
"Hey, ben je nou helemaal besodemieterd, hier lijd je HONGER!"
pi_57397643
Ik heb hier tot nu toe expres niet gereageerd maar wil het nu toch even opnemen voor de sceptici die nu afgebrand worden. Je ziet maar al te vaak dat iemand jarenlang blijft zeggen "ik ga natuurlijk bij hem weg, maar eerst moet dit en dat geregeld zijn/eerst wil ik even afwachten of/eerst moet dit en dat rond zijn". Ik heb zelf zo iemand in mijn omgeving en ik geloof het niet meer. Er is haar alle hulp aangeboden van familie en instanties, maar telkens verzint ze iets waarom ze er toch nog maar even niet helemaal in mee kan gaan. Die gaat eeuwig bij die vent blijven, en dat moet ze zelf weten, maar ze heeft ook drie kinderen die zonder daar zelf voor te kiezen in deze situatie 'meedelen'.

Of ditzelfde hier aan de hand is....geen idee, maar de sceptische reacties hoeven dus niet per se te zijn bedoeld om te zieken. Als ik me niet had kunnen bedwingen om een reactie te plaatsen, was mijn reactie net zo sceptisch geweest, juist omdat ik het niet meer kan aanzien, WEER iemand die niet alleen zichzelf jarenlang in zo'n situatie houdt, maar ook haar kinderen, en bij wie nog niets erop wijst dat de 'ik ga weg'-actie dit keer wel menens is. Misschien niet heel aardig tegenover de TS, maar in dit soort gevallen gaat mijn sympathie toch allereerst uit naar de kinderen.

Als het wel menens is, dan wens ik je alle goeds, Rondje, en weet dat er tig instanties zijn die je kunnen helpen. Zo'n woningstichting bijvoorbeeld, als je maar goed zeurt valt daar ECHT wel iets te regelen op heel korte termijn. Zeker als je het maatschappelijk werk of de huisarts voor je aan de bel laat trekken bij die stichting. Succes!
pi_57397674
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 17:26 schreef thaleia het volgende:
Ik heb hier tot nu toe expres niet gereageerd maar wil het nu toch even opnemen voor de sceptici die nu afgebrand worden. Je ziet maar al te vaak dat iemand jarenlang blijft zeggen "ik ga natuurlijk bij hem weg, maar eerst moet dit en dat geregeld zijn/eerst wil ik even afwachten of/eerst moet dit en dat rond zijn". Ik heb zelf zo iemand in mijn omgeving en ik geloof het niet meer. Er is haar alle hulp aangeboden van familie en instanties, maar telkens verzint ze iets waarom ze er toch nog maar even niet helemaal in mee kan gaan. Die gaat eeuwig bij die vent blijven, en dat moet ze zelf weten, maar ze heeft ook drie kinderen die zonder daar zelf voor te kiezen in deze situatie 'meedelen'.

Of ditzelfde hier aan de hand is....geen idee, maar de sceptische reacties hoeven dus niet per se te zijn bedoeld om te zieken. Als ik me niet had kunnen bedwingen om een reactie te plaatsen, was mijn reactie net zo sceptisch geweest, juist omdat ik het niet meer kan aanzien, WEER iemand die niet alleen zichzelf jarenlang in zo'n situatie houdt, maar ook haar kinderen, en bij wie nog niets erop wijst dat de 'ik ga weg'-actie dit keer wel menens is. Misschien niet heel aardig tegenover de TS, maar in dit soort gevallen gaat mijn sympathie toch allereerst uit naar de kinderen.

Als het wel menens is, dan wens ik je alle goeds, Rondje, en weet dat er tig instanties zijn die je kunnen helpen. Zo'n woningstichting bijvoorbeeld, als je maar goed zeurt valt daar ECHT wel iets te regelen op heel korte termijn. Zeker als je het maatschappelijk werk of de huisarts voor je aan de bel laat trekken bij die stichting. Succes!
Echt helemaal mee eens!!!

Dat heb ik vaker bij jou posts trouwens
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  zaterdag 15 maart 2008 @ 19:35:47 #241
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_57399845
Ik vraag me af hoeveel van de "zeikers" hier eigenlijk daadwerkelijk ooit een relatie van meerdere jaren (5+) beeindigd hebben.
Dat alleen is al vreselijk lastig. Laat staan dat je nog 2 kleine kinderen hebt en 2 katten die je liever ook nog levend uit de toko meeneemt.
Exen kunnen ineens heel moeilijk gaan doen over je persooniijke spullen.
Ik ken iemand die bijvoorbeeld de verzekeringspapieren van de auto niet meekreeg (zijn ex had geen rijbewijs, en dus die auto ook niet nodig), en ook een heleboel andere persoonlijke dingen heeft hij uit z'n eigen huis moeten roven. Die ex deed alles om dwars te liggen en vooral om heel gemeen te doen.
Mijn eigen ex veranderde binnen 2 dagen de sloten, veranderde het telefoonnummer (geheim) en gaf mijn geliefde platencollectie weg (mij niet bekend aan wie, nooit meer iets van terug gezien).

Als je verwacht dat je ex misschien wel eens ingewikkeld kan gaan doen, wil je dat eerst graag allemaal geregeld hebben, en niet van hot naar haar gaan slepen met kroost en levende have, en vervolgens maar zien of je je fotoalbums en andere persoonlijke zaken nog terug ziet.

Daarnaast.
Als je al jaaaaaren in een dergelijke situatie zit, kunnen die paar weken om de boel fatsoenlijk te regelen er ook nog wel bij.
En inderdaad, er zijn vrouwen die gewoon 40 jaar met een klootzak wonen, die blijven er ook bij.
Gewoon, omdat ze finacieel afhankelijk zijn, of denken dat ze het niet alleen kunnen, of bang zijn dat ze vermoord worden, of door hun familie in de steek gelaten worden, of gewoon omdat ze denken dat het zo hoort in een relatie.

Niets dan lof voor Rondje dat ze nu voor zichzelf en haar kinderen kiest. Geef haar dan gewoon ook even de tijd. Ze gaat verdorie heel haar toekomst overhoop gooien, mag ze daar heel even bij rustig aan doen?
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
  zaterdag 15 maart 2008 @ 19:49:23 #242
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_57400097
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 19:35 schreef maedel het volgende:

Niets dan lof voor Rondje dat ze nu voor zichzelf en haar kinderen kiest. Geef haar dan gewoon ook even de tijd. Ze gaat verdorie heel haar toekomst overhoop gooien, mag ze daar heel even bij rustig aan doen?
Afwerken met haar verleden en zelf iets opbouwen is misschien, mijn mening, een betere omschrijving, een toekomst die er zo uit ziet kun je maar beter overhoop gooien, ik ben het helemaaal met je eens dat ze dat beter grondig en doordacht kan doen en er voor zorgt dat ze ineens alle schepen achter zich verbrandt en zich op zichzelf, de kids en de katten kan richten.
be nice or go away
  zaterdag 15 maart 2008 @ 20:09:05 #243
166653 DR34M3R
*Knuffel!*
pi_57400447
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 19:35 schreef maedel het volgende:
Ik vraag me af hoeveel van de "zeikers" hier eigenlijk daadwerkelijk ooit een relatie van meerdere jaren (5+) beeindigd hebben.
Dat alleen is al vreselijk lastig. Laat staan dat je nog 2 kleine kinderen hebt en 2 katten die je liever ook nog levend uit de toko meeneemt.
Exen kunnen ineens heel moeilijk gaan doen over je persooniijke spullen.
Ik ken iemand die bijvoorbeeld de verzekeringspapieren van de auto niet meekreeg (zijn ex had geen rijbewijs, en dus die auto ook niet nodig), en ook een heleboel andere persoonlijke dingen heeft hij uit z'n eigen huis moeten roven. Die ex deed alles om dwars te liggen en vooral om heel gemeen te doen.
Mijn eigen ex veranderde binnen 2 dagen de sloten, veranderde het telefoonnummer (geheim) en gaf mijn geliefde platencollectie weg (mij niet bekend aan wie, nooit meer iets van terug gezien).

Als je verwacht dat je ex misschien wel eens ingewikkeld kan gaan doen, wil je dat eerst graag allemaal geregeld hebben, en niet van hot naar haar gaan slepen met kroost en levende have, en vervolgens maar zien of je je fotoalbums en andere persoonlijke zaken nog terug ziet.

Daarnaast.
Als je al jaaaaaren in een dergelijke situatie zit, kunnen die paar weken om de boel fatsoenlijk te regelen er ook nog wel bij.
En inderdaad, er zijn vrouwen die gewoon 40 jaar met een klootzak wonen, die blijven er ook bij.
Gewoon, omdat ze finacieel afhankelijk zijn, of denken dat ze het niet alleen kunnen, of bang zijn dat ze vermoord worden, of door hun familie in de steek gelaten worden, of gewoon omdat ze denken dat het zo hoort in een relatie.

Dit is het soort reactie waar Rondje wat aan heeft. Steun heeft ze nodig nu, niet het gezeur van mensen die haar goede voornemens de grond in willen trappen omdat het toch geen kans van slagen zou hebben.

Ik weet dat het wel kan, en dat Rondje sterk genoeg is om het op een goede manier te regelen!
pi_57410510
Oprah Winfrey zegt dat ook, als je weg wilt gaan bij een vent die je mishandelt: maak een plan!
En neem iemand in vertrouwen (familielid, vriend, collega) die alles weet en die je kunt bellen als er iets mis gaat, spreek dan ook desnoods een geheime code af.
Zorg dat je spullen die je per se mee wilt nemen al eerder ergens anders ondergebracht hebt.
Zomaar ineens de deur uitlopen terwijl je twee kinderen (en twee katten) hebt is gewoon niet verstandig.
Ja, die met de ballen in de bek.
  zondag 16 maart 2008 @ 12:32:17 #245
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_57410900
een collega van mij die ongeveer een zelfde soort relatie had met haar vriend als Rondje, is ´s nachts weg geslopen bij haar vriend met alleen een toilettas en persoonlijke papieren.
De dagen daarna moest ze steeds overdag, terwijl hij aan het werk was, ´inbreken´ in haar oude huis om alsnog belangrijke spullen op te halen. Haar 2 katten waren toen al door hem ergens anders heen gebracht en die heeft ze nooit meer terug gezien.
Kortom, heel veel stress en verdriet om de katten terwijl het (zegt ze nu zelf) niet nodig was. Er was geen sprake van een acute levensbedreigende situatie oid., het kwartje viel gewoon die nacht en ze is in die opwelling gegaan.

Dus een plan en een beetje je verstand blijven gebruiken in dit soort situaties is zeker aan te raden.
pi_57411377
Ik zit/zat zelf in een soortgelijke situatie. Ook ik kom er maar niet vanaf.

Precies een jaar geleden heb ik de politie gebeld omdat ik de situatie die dag bedreigend vond. Hij had me die dag meerdere malen mishandeld, gedreigd een vijver in te rijden en sloot me buiten uit mijn eigen huis terwijl een vriendin van me met hem binnen zat. Ik was bang dat hij haar wat aan zou doen en heb in een opwelling de politie gebeld.
Vervolgens heeft hij maar twee dagen vast gezeten terwijl ik een dag kwijt was aan een acht-kantjes-tellende verklaring (geen aangifte want dat durfte ik niet). Ik ben ook naar Maatschappelijk Werk ed geweest maar daar heb ik niet veel baat bij gehad, waarschijnlijk komt dat ook wel door mijzelf.
Ik dacht toen echt dat ik hem nooit meer mijn huis in zou laten, maar ondertussen komt hij hier nog bijna iedere dag (het is wel zo dat we samen een kindje hebben).
Telkens trap ik er weer in als hij vreselijk lief en aardig doet terwijl ik heel goed weet dat hij binnen vijf minuten om kan slaan.
Hij manipuleert me enorm. Ik werk 32 uur per week en ga drie avonden naar school waardoor ik heel weinig tijd heb voor mijn kindje. Hij dreigt er dan mee dat hij de voogdij gaat eisen omdat ik er toch nooit voor haar ben en het huishouden niet goed bij houd doordeweeks.

Al die mensen die zeggen dat je allang bij hem weg had moeten gaan, weten imo niet waar ze het over hebben. Het is zo vreselijk moeilijk dat je wel een enorm sterk in je schoenen moet staan om niet meer terug te vallen.
Ik zou dolgraag willen weten van iemand die het zelf is overkomen, hoe je uit zo'n situatie kan ontsnappen. Ik kan niet verhuizen, daar heb ik het geld gewoon niet voor. De laatste tijd gaat het wel steeds beter, hij heeft de sleutels ingeleverd en blijft ook niet meer slapen. Toch ben ik steeds bang om weer in de oude situatie te vervallen.
Whoop whoop, politie.
  zondag 16 maart 2008 @ 13:34:38 #247
166653 DR34M3R
*Knuffel!*
pi_57411743
quote:
Op zondag 16 maart 2008 13:04 schreef Sjaaaak het volgende:
Ik zit/zat zelf in een soortgelijke situatie. Ook ik kom er maar niet vanaf.

Precies een jaar geleden heb ik de politie gebeld omdat ik de situatie die dag bedreigend vond. Hij had me die dag meerdere malen mishandeld, gedreigd een vijver in te rijden en sloot me buiten uit mijn eigen huis terwijl een vriendin van me met hem binnen zat. Ik was bang dat hij haar wat aan zou doen en heb in een opwelling de politie gebeld.
Vervolgens heeft hij maar twee dagen vast gezeten terwijl ik een dag kwijt was aan een acht-kantjes-tellende verklaring (geen aangifte want dat durfte ik niet). Ik ben ook naar Maatschappelijk Werk ed geweest maar daar heb ik niet veel baat bij gehad, waarschijnlijk komt dat ook wel door mijzelf.
Ik dacht toen echt dat ik hem nooit meer mijn huis in zou laten, maar ondertussen komt hij hier nog bijna iedere dag (het is wel zo dat we samen een kindje hebben).
Telkens trap ik er weer in als hij vreselijk lief en aardig doet terwijl ik heel goed weet dat hij binnen vijf minuten om kan slaan.
Hij manipuleert me enorm. Ik werk 32 uur per week en ga drie avonden naar school waardoor ik heel weinig tijd heb voor mijn kindje. Hij dreigt er dan mee dat hij de voogdij gaat eisen omdat ik er toch nooit voor haar ben en het huishouden niet goed bij houd doordeweeks.

Al die mensen die zeggen dat je allang bij hem weg had moeten gaan, weten imo niet waar ze het over hebben. Het is zo vreselijk moeilijk dat je wel een enorm sterk in je schoenen moet staan om niet meer terug te vallen.
Ik zou dolgraag willen weten van iemand die het zelf is overkomen, hoe je uit zo'n situatie kan ontsnappen. Ik kan niet verhuizen, daar heb ik het geld gewoon niet voor. De laatste tijd gaat het wel steeds beter, hij heeft de sleutels ingeleverd en blijft ook niet meer slapen. Toch ben ik steeds bang om weer in de oude situatie te vervallen.
Het eisen van die voogdij, dat gaat hem niet lukken denk ik. Ik werk zelf fulltime, studeer 's avonds thuis (of dat hoor ik te doen.. het laatste jaar is er niets van gekomen.. had moeite genoeg mezelf op de been te houden). Mijn ex was overdag thuis, werkte 's avonds. Hij heeft de laatste vier jaar overdag voor de kinderen gezorgd, toch zijn ze aan mij toegewezen. Als je zorgt dat je een goede advocaat hebt, ben je er al bijna.

Ook bij ons zal het geholpen hebben dat er politierapporten waren, ik ben zelfs op advies van de agent gegaan met mijn kinderen, om te voorkomen dat we het volgende familiedrama zouden worden dat in het nieuws kwam

Nu we uit elkaar zijn gaat het wat beter, de sfeer tussen ons is nog altijd gespannen, maar niet meer bedreigend.

Vraagje.. sta je ingeschreven bij de woningstichting, en zo ja, lang genoeg om vlug aan een huurwoning te komen? In dat geval... inschrijven op vrijkomende woningen, dan ben je er zo. En als de situatie te bedreigend is.. direct vertrekken. Daar zijn blijf-van-mijn-lijf-huizen voor.
  zondag 16 maart 2008 @ 19:19:20 #248
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57418051
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 16:19 schreef NED het volgende:

[..]

Zoals?

Alles kun je regelen vanaf een andere plek.
Verzekeringen, hypotheek, huur, ziektekosten, weet ik veel.

Dat kan ja, alles kan.
Ik wil het niet omdat het niet PERSE nodig is.
En het is niet perse nodig omdat het nu redelijk rustig is aan het thuisfront.
Mocht het uit de hand lopen, dan ben ik ook gelijk weg, ik weet waar ik naartoe kan en dat is allemaal geregeld, maar zolang het rustig is, liever niet.
Omdat ik mijn kinderen niet van hot naar her mee wil slepen, zeker de oudste zou het daar heel moeilijk mee hebben.
Als ik alleen was geweest, had ik niet meer hier gezeten.

Donderdag ga ik kijken voor een huisje, ik ben de laatste op de lijst, dus er moeten nog vier mensen weigeren voor ik aan de beurt ben, maar het is een begin en hopelijk wil verder niemand het.

We hebben het uitgebreid gehad over de kindjes, hij wil ze op woe uit school halen en eens in de twee weken een weekend.

Verder moet ik allerlei praktische dingen regelen enzo, daar ga ik het dinsdag nog even over hebben bij MW, de kindjes bijschrijven bij mijn verzekering doe ik morgen vast...
ook geen andere vorm
  zondag 16 maart 2008 @ 20:49:39 #249
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_57419726
En hoe gaat het nu bij jullie in huis dan? Praten jullie met elkaar of ontwijken jullie elkaar? Slaap je ergens anders (beetje brutale vraag, maar ik stel hem toch )?

Hij lijkt er nogal gelaten op te reageren, had hij verwacht dat jullie niet eeuwig bij elkaar zouden blijven?
Uit wat je vertelde maak ik op dat hij nooit zoveel oog voor jouw emoties heeft gehad, dus zou dit rauw op zijn dak moeten vallen.
  zondag 16 maart 2008 @ 21:11:07 #250
206841 Rondje
niet vierkant
pi_57420159
quote:
Op zondag 16 maart 2008 20:49 schreef Vandaag... het volgende:
En hoe gaat het nu bij jullie in huis dan? Praten jullie met elkaar of ontwijken jullie elkaar? Slaap je ergens anders (beetje brutale vraag, maar ik stel hem toch )?

Hij lijkt er nogal gelaten op te reageren, had hij verwacht dat jullie niet eeuwig bij elkaar zouden blijven?
Uit wat je vertelde maak ik op dat hij nooit zoveel oog voor jouw emoties heeft gehad, dus zou dit rauw op zijn dak moeten vallen.
We ontwijken elkaar, niet helemaal, eten wel samen en zeggen het hoognodige.
Hij slaapt op zolder nu.

Hij reageert ook heel vreemd, ik had verwacht dat hij boos zou zijn, maar buiten wat lullige opmerkingen (Ik ga zo naar de hoeren he, dus als het geld op is... dat soort dingen) valt het reuze mee.
Misschien komt het nog, misschien denkt hij dat ik het niet meen,misschien vindt hij het ook wel fijn dat dit eindelijk besloten is, ik weet het niet, maar ik vind het wel goed zo.
ook geen andere vorm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')