Gelukkig niet.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:10 schreef DrDentz het volgende:
Ton Ojers stereotype Ajacied
Ik geniet altijd van Ojersquote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:13 schreef Ambrosius het volgende:
Wat een ontzettende mongool die Ojers. Ik zet 'm af.
Hij lult uit z'n nek. Ik heb eerder vanavond zowel Jan Mulder als Henk Spaan gezien, die praten tenminste geen poep.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:17 schreef Aoristus het volgende:
Ton Ojers is de enige echte voetbalverslaggever. Ik mag 'm graag zien op RTVNH met zijn kerstboom vol met lokale voetbaltrainers. Hij is bevlogen.
Alsjeblieft zeg, als er mensen zijn die speciale lucht willen verkopen, direct uit de flessehals, dan zijn zij dat welquote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:20 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Hij lult uit z'n nek. Ik heb eerder vanavond zowel Jan Mulder als Henk Spaan gezien, die praten tenminste geen poep.
Lekker belangrijkquote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:27 schreef Aoristus het volgende:
Ton Ojers gaat tenminste naar wedstrijden en hij kent alle trainers in Noord-Holland en omstreken
Dat betekent dat hij voor het voeballe gaat en niet voor de centequote:
Je kent hem goed he?quote:
Letterlijk van Wilco Terwijn overgenomen: Hij trilt harder dan zijn wekkerquote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:38 schreef golfer het volgende:
[..]
Je kent hem goed he?![]()
Jan Mulder drinkt NOOIT, maar dan ook nooit een druppel alcohol.
Wie is Wilco Terwijn en wat bedoel je daarmee?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:40 schreef Aoristus het volgende:
Letterlijk van Wilco Terwijn overgenomen: Hij trilt harder dan zijn wekker
Dat alcoholisten bibberen als gevolg van hun verslaving.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:41 schreef golfer het volgende:
[..]
Wie is Wilco Terwijn en wat bedoel je daarmee?
Laat hem maar dat conservatieve verhaal brengen namens de VVD, dan weet iedereen tenminste dat je niet op hem moet stemmen als je wilt dat alle uitkeringsgerechtigden gelijk staan aan al het vuile werk zoals dat van de vuilophaaldienst wat blijkbaar niet zo erg gewaardeerd wordt door zijn partij.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:42 schreef golfer het volgende:
Saaie man, die Opstelten. Past goed bij een saaie stad als Rotterdam.
Mensen met Parkinson trillen ook.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:42 schreef Aoristus het volgende:
Dat alcoholisten bibberen als gevolg van hun verslaving.
riiiiiiight. Golfer, je bent niet al te snugger, dat weet ik inmiddels, maar dit is wel heel erg duidelijk hoor.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:44 schreef golfer het volgende:
[..]
Mensen met Parkinson trillen ook.
Nogmaals: Jan Mulder drinkt echt geen druppel alcohol.
Nee? Waarom niet?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:38 schreef golfer het volgende:
Je kent hem goed he?![]()
Jan Mulder drinkt NOOIT, maar dan ook nooit een druppel alcohol.
Ik heb hem meerdere keren ontmoet. Ook tijdens feestjes en ook bij en na afloop van uitzendingen van Barend en Van Dopr. Iedereen stond dan altijd met bier of wijn of wat voor sterke drank in de hand. Jan dronk altijd alleen frisdrankjes en antwoordde toen ik er bij hem naar vroeg dat hij nooit alcohol dronk of drinkt.quote:
Jij denkt dat iedereen minder snugger is dan jijzelf, dus daar hechten we niet zoveel waarde aan.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:46 schreef Aoristus het volgende:
riiiiiiight. Golfer, je bent niet al te snugger, dat weet ik inmiddels, maar dit is wel heel erg duidelijk hoor.
[ afbeelding ]
Mij hoor je niet over de edele kunst van het punnikenquote:Op zaterdag 8 maart 2008 00:01 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Jij denkt dat iedereen minder snugger is dan jijzelf, dus daar hechten we niet zoveel waarde aan.
Okee, maar waaróm drinkt-ie dan niet?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:55 schreef golfer het volgende:
Ik heb hem meerdere keren ontmoet. Ook tijdens feestjes en ook bij en na afloop van uitzendingen van Barend en Van Dopr. Iedereen stond dan altijd met bier of wijn of wat voor sterke drank in de hand. Jan dronk altijd alleen frisdrankjes en antwoordde toen ik er bij hem naar vroeg dat hij nooit alcohol dronk of drinkt.
Ik geloof hem eerder zelf dan jochies die zich baseren op foto's van Internet.
Geen idee. Misschien vindt ie het gewoon niet lekker?quote:
We zijn alle drie van dezelfde jaargang.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 00:03 schreef nozem het volgende:
Ik kom er nu pas achter dat Renate Dorrestein ongeveer even oud is als Ton Ojers. Ik dacht dat er 20 jaar tussen zou zitten.
Ton Ojers: 44
Renate Dorrestein 64
Je bent in de war met Sukoquote:Op zaterdag 8 maart 2008 00:04 schreef Aoristus het volgende:
Mij hoor je niet over de edele kunst van het punniken
Ik laat je in die waanquote:Jij hebt lage standaarden
Maar niet voor je onterechte beschuldigingen aan Mulder?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 00:14 schreef Aoristus het volgende:
Mijn excuses voor het verwarren met Suko
Nee, ik vind je nog steeds een aardige man.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 00:22 schreef golfer het volgende:
[..]
Maar niet voor je onterechte beschuldigingen aan Mulder?
We zijn ook aardig.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 00:25 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Nee, ik vind je nog steeds een aardige man.
Stijve harkquote:Op zaterdag 8 maart 2008 00:27 schreef golfer het volgende:
[..]
We zijn ook aardig.
Jan en ik, een paar jaar geleden:
[ afbeelding ]
Geen probleem, je bent niet al te snugger.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 00:14 schreef Aoristus het volgende:
quote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:20 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Hij lult uit z'n nek. Ik heb eerder vanavond zowel Jan Mulder als Henk Spaan gezien, die praten tenminste geen poep.
Hoe heet dat? Ik heb m volgens mij ookquote:Op zaterdag 8 maart 2008 00:29 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Stijve hark![]()
Ik heb het boekje van Mu (zonder Ca) over het WK in 98.
Villa BvD, hij staat zelf op de kaft met een zongebruinde bakkes en een zonnebril op.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 00:41 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Hoe heet dat? Ik heb m volgens mij ook
Doe je het weer, jochie.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 01:00 schreef Aoristus het volgende:
die hem adopteerden als de bezopen goedzak
Dankjewel, Golfer. Ik herzie mijn mening overigens niet. Je zult je best moeten doen de rest van de maand.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 01:04 schreef golfer het volgende:
[..]
Doe je het weer, jochie.
Iemand die van zichzelf beweerd een beetje snugger te zijn leert van z'n fouten uit het verleden.
Bij jou gaat dat duidelijk niet op.
Misschien ook wel omdat jouw verleden nog zo beperkt is.
Slaap lekker.
quote:Op zaterdag 8 maart 2008 00:14 schreef Aoristus het volgende:
In tegenstelling tot Jack van Gelder eerder vanavond bij De Wereld Draait Door.quote:Op maandag 10 maart 2008 23:06 schreef Adelante het volgende:
Tom zit er idd zeer zelfvoldaan en met strakke plasser
Vind ik ook. Het ligt in dit geval niet aan Bos maar aan de slappe vragen van vooral Witteman.quote:Op maandag 10 maart 2008 23:19 schreef Wup het volgende:
wat een slap gesprek met Wouter Bos, hebben ze hem nou niks beters te vragen...
Witteman wil natuurlijk weer gewoon bij het eerstkomende pvda feestje aanwezig zijn.quote:Op maandag 10 maart 2008 23:27 schreef golfer het volgende:
[..]
Vind ik ook. Het ligt in dit geval niet aan Bos maar aan de slappe vragen van vooral Witteman.
Viel mij ook erg op.quote:Op maandag 10 maart 2008 23:53 schreef Ambrosius het volgende:
Hoe erg.
Witteman: "We geven Wouter Bos een hand, en de rest straks ook".
En meer. Verrassend rechtse onlinkse woorden van Bos vanavond.quote:
Heerlijk filmpjequote:Op maandag 10 maart 2008 23:55 schreef Bruce117 het volgende:
Dat spotje van Studio Sport
(Had het nog niet eerder gezien)
Lijkt je niet leuk bij hun langs te gaan met bak popcorn?quote:Op woensdag 12 maart 2008 00:58 schreef tong80 het volgende:
De nonnen kijken samen naar het voetballen
Nee, vanavond kijk ik naar de oude mannen in het kader van de boekenweek.quote:Op woensdag 12 maart 2008 21:37 schreef Arcee het volgende:
Net bij Koot en Bie: ouwe lullen moeten weg.
Speaking of which... zou golfer weer skippen vanavond?
Binnen 1 minuut.quote:Op woensdag 12 maart 2008 21:38 schreef golfer het volgende:
Nee, vanavond kijk ik naar de oude mannen in het kader van de boekenweek.
Ze zijn wel erg veel met vroeger bezig en weinig met het heden.quote:Op woensdag 12 maart 2008 23:13 schreef Aoristus het volgende:
Leuk zeg, oude mensen die het over vroeger hebben
Het blijft een kippenboer hoorquote:Op donderdag 13 maart 2008 23:07 schreef Tomatenboer het volgende:
Jack de Vries, de voormalige campagne-adviseur van Balkenende.
Als je van Balkenende een grote stemmentrekker weet te maken heb je heel wat in je mars.![]()
Alleen jammer dat ik chronisch allergisch ben voor CDA-ers, zij praten altijd op zo'n vervelende manier.
Voorkomen dattie vertoond wordt eigelijk, maar volgens mij is het toch door het kabinet echt bij Wilders gelegd, qua verantwoordelijkheid. En verder ga natuurlijk voor het antwoord van Maria Goos.quote:Op donderdag 13 maart 2008 23:10 schreef Toad het volgende:
Wat zegt Jack de Vries nou allemaal over de film van Wilders...
Moet 'ie volgens de staatssecretaris nou toch verboden worden?
..quote:Op donderdag 13 maart 2008 23:36 schreef Tomatenboer het volgende:
Wat was dat laatste filmpje nou weer met die walrus op 'Smooth Criminal'?![]()
Vast te vinden op Youtube.
Ja, ik zag ook wel dat het van Youtube kwam.quote:
Blijft een fenomeen, die op zijn leeftijd nog heel wat jonkies er uit schaatst.quote:Op donderdag 13 maart 2008 23:46 schreef Tomatenboer het volgende:
Tegenwoordig is die Ritsma beter in de autoracerij dan in het schaatsen.
Dat zeker, maar het is wel verfrissend een ander geluid te horen, beetje de nuance er in gooien, hoe verkeerd de bezetting van China ook is. Kijkt uit naar Jansen.quote:Op maandag 17 maart 2008 23:15 schreef Aoristus het volgende:
wat een onsympathieke kankerkop heeft die vent. Ik denk dat hij goed kan vechten
quote:Op maandag 17 maart 2008 23:19 schreef Suko het volgende:
[..]
Dat zeker, maar het is wel verfrissend een ander geluid te horen, beetje de nuance er in gooien, hoe verkeerd de bezetting van China ook is.
quote:Godslastering
Bert Wagendorp
Gelukkig zijn de Olympische Spelen dit jaar niet in Nederland. We krijgen zo al genoeg internationale pers over ons heen. Als in augustus ook nog het Let the Games begin zou klinken, zou het hier nu al krioelen van de kritische verslaggevers die een stroom bizarre verhalen made in Holland naar huis hadden gestuurd.
Je ziet het aan China: als je de pest hebt aan een land, moet je het de Spelen in de maag splitsen. Opeens lig je onder een vergrootglas en begint de halve wereld nauwgezet uit te pluizen wat er allemaal niet deugt.
De Chinezen dachten dat ze kritische geluiden wel zouden kunnen smoren, hierbij gesteund door het IOC.
Dat doet inderdaad zijn uiterste best, maar het helpt niet. Eerst schrokken ze zich in Peking al helemaal het lazarus van de Nederlandse cabaretiers met het lied Nie Na China, en nu beginnen ze zelfs in het eigen Tibet.
Monniken hoog in de Himalaya, die straks met stomheid geslagen kijken naar een mysterieuze vlam op de Mount Everest, weten toch: binnenkort zijn de Olympische Spelen, als we onze stem willen Olympische Spelen, als we onze stem willen laten horen, moeten we het nú doen. In Lhasa slaan de Chinezen er hard op los, maar dat we dat wéten, is te danken aan de Spelen. Normaal knappen ze dit soort vuile karweitjes in stilte op.
Het zal de arme Tibetanen vermoedelijk niet veel helpen, maar in elk geval is de wereld weer even herinnerd aan hun bestaan en harde lot.
We moeten dus wél naar de Spelen, en het plan van GroenLinks om al onze jongens en meisjes een diplomatieke status te geven, is briljant. Maak van de cabaretiers ook diplomaten en we kunnen straks in het Holland House meebrullen met Hi Ha China. Helaas was de minister van Buitenlandse Zaken niet enthousiast.
Dat is toch al geen held, en nu zag hij na de dreigende exportcrash wegens Fitna ook de uitvoer naar China al instorten vanwege Nienachina-zingende Hollandse dronkelappen met een diplomatenpaspoort op het Plein van de Hemelse Vrede. Dus haastte hij zich te verklaren dat de sporters vrijheid van meningsuiting hadden, maar dat ze in China hun kop moesten houden.
De zangeres Björk brulde onlangs in Shanghai tweemaal ‘Tibet!’ in de microfoon. Oké, een gebaar en meer niet, maar ze dééd iets en de Chinese autoriteiten mopperden slechts verongelijkt. En dat zónder diplomatiek paspoort. Allemaal dankzij de Spelen.
Waren die komende zomer hier gehouden, dan hadden we nu weer wereldwijd voor gek gestaan met het krankjorume gedoe rond de wet op de godslastering.
Om God maar in de wet te houden, benoemt onze minister van Justitie straks alles tot Godsgeloof, ook het geloof in het absolute Niets.
‘Dat Niets van jou vind ik echt helemaal niks!’
‘Smalende Godslastering! See you in court!’
Nu kun je nog hopen dat ze het over de grenzen niet in de gaten hebben. Maar met de Spelen waren we in de mondiale media allang afgeschilderd als een samenzwering van idioten. Met een islam-geobsedeerde sneue amateurfilmer, een minister van Financiën die zich sappel maakt over boerkini’s en handjeschudden – plus wat die ratten nog meer boven water hadden gekregen ten bewijze van het feit dat de Spelen waren toegewezen aan Staphorst en omstreken.
Heb je de pest aan een land, moet je het de Spelen geven
Overigens een goed en komisch schrijfsel, wanneer komen de Spelen naar Nederland??? Kannie wachten.quote:Op maandag 17 maart 2008 23:21 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Hij is fotograaf toch? Dan zal hij het wel weten. Iemand die kindertjes op berenvelletjes heeft leren kieken, weet zoiets. Ik beroep me liever op het stukje van Bert Wagendorp laatst in de Volkskrant.
[..]
Inderdaad.. Tenenkrommend.quote:Op maandag 17 maart 2008 23:32 schreef Bruce117 het volgende:
"makker". brrrr.
Ik ook, het is net alsof je naar een toneelstukje zit te kijken van 5 minutenquote:Op maandag 17 maart 2008 23:32 schreef Suko het volgende:
Maar eigenlijk ben ik natuurlijk dat hele geloofsgedoe helemaal goed zat! Pffff...In Nova een interessante reportage van gewone mensen in Iran, heel vrij en begrijpen die commotie niet erg, behalve de extremen natuurlijk. Terugkijken dus op de site van Nova.
Same herequote:
Dat Oud-Hebreeuws ookquote:Op maandag 17 maart 2008 23:36 schreef BVO het volgende:
[..]
Same here. Mooie manier van praten, zeker t.o.v. die De Winter.
Want?quote:Op maandag 17 maart 2008 23:38 schreef methan het volgende:
Wat een debiel die Jansen, walgelijke vent...
Zijn misselijkmakende toontje.. ''Blindemannetjes als u''quote:
Had van mij nog wel even door mogen gaan.quote:Op maandag 17 maart 2008 23:41 schreef Toad het volgende:
We zijn veel verder gekomen met die discussie van net.
Viel me op dat men in Teheran best mild en modern reageerde en dat was niet in scene gezetquote:Op maandag 17 maart 2008 23:41 schreef Suko het volgende:
Op Nova vanavond: DE MENINGEN IN IRAN OVER WILDERS Gaat maar weer punniken.
Juistem, den gewone mens dus. Zo wil ik meerdere reportages zien.quote:Op maandag 17 maart 2008 23:42 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Viel me op dat men in Teheran best mild en modern reageerde en dat was niet in scene gezet
Gelijk heeft-ie. Het enige wat De Winter doet is one-liners uitkramen. Zijn opponent probeerde tenminste een gesprek te voeren. Als je dat onmogelijk wordt gemaakt, word je boos. Ik snap dat wel.quote:Op maandag 17 maart 2008 23:39 schreef golfer het volgende:
Dat denigrerende toontje van Jansen staat mij erg tegen.
"Blindemannetjes als u"
quote:Op maandag 17 maart 2008 23:43 schreef Suko het volgende:
[..]
Juistem, den gewone mens dus. Zo wil ik meerdere reportages zien.
Zijn opponent is dan ook enorm belezen over dit onderwerp.quote:Op maandag 17 maart 2008 23:43 schreef broer het volgende:
Gelijk heeft-ie. Het enige wat De Winter doet is one-liners uitkramen. Zijn opponent probeerde tenminste een gesprek te voeren. Als je dat onmogelijk wordt gemaakt, word je boos. Ik snap dat wel.
Inderdaad, zal een beetje meevallen met die film. Dat er ergens 1000 man in opdracht staan te schreeuwen betekent dat er miljoenen hun schouders er voor ophalen.quote:Op maandag 17 maart 2008 23:42 schreef Ronaldsen het volgende:
Viel me op dat men in Teheran best mild en modern reageerde en dat was niet in scene gezet
Wat een man hequote:Op maandag 17 maart 2008 23:50 schreef nebelung het volgende:
Lee heeft wel veel geintroduceerd in Nederland he?
Is er nog een herhaling vannacht?quote:Op maandag 17 maart 2008 23:42 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
ach kom op, die Harry doet ook alsof hij de waarheid in pacht heeft.quote:Op maandag 17 maart 2008 23:54 schreef golfer het volgende:
Leen Tegeltjeswijsheden zingt vals.
Overigens Jansen die niet eens de uitspraken van Wilders kent viel voor mij erg door de mand.
Harry is toch meer een wereldburger dan die kamergeleerde Arabist.
Over 20 minutenquote:
ik ga dus de hele nacht naar Lee kijkenquote:Op maandag 17 maart 2008 23:56 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
volgens mij hele nacht op Nederland 2
Nee helaas wordt het maar één keer herhaald.quote:Op maandag 17 maart 2008 23:56 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
volgens mij hele nacht op Nederland 2
Islam, I-S-L-A-Mquote:Op maandag 17 maart 2008 23:56 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
ach kom op, die Harry doet ook alsof hij de waarheid in pacht heeft.
Hij kan zich beter bemoeien met spelletjes als Lingo
Nou zeg, ik kreeg kromme tenenquote:Op maandag 17 maart 2008 23:54 schreef Adelante het volgende:
Soms moet je gewoon weten wanneer het genoeg is, Leen
Truequote:Op maandag 17 maart 2008 23:58 schreef Adelante het volgende:
morgen kan gelukkig geskipt worden met die wolkers dozen
Precies. De Winter werd volledig overklast en dat had hij volgens mij niet verwacht. Wél leuk om te zien hoe iemand dan maar 'offtopic' gaat schreeuwen om er toch iets van te maken.quote:Op maandag 17 maart 2008 23:48 schreef Arcee het volgende:
Zijn opponent is dan ook enorm belezen over dit onderwerp.
ja Pauw en Witteman 1 keer op NED1, maar dit was een reply op vraag of er een NOVA herhaling is, die is wel hele nacht op NED2quote:Op maandag 17 maart 2008 23:57 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nee helaas wordt het maar één keer herhaald.
Juist niet. Ik verheug me al op Sophie en hopelijk ook Karina.quote:Op maandag 17 maart 2008 23:58 schreef Adelante het volgende:
morgen kan gelukkig geskipt worden met die wolkers dozen
Dat viel wel mee. Ik vond de desbetreffende Arabist trouwens wel een beetje ongenuanceerd bezig. Een aantal verzen uit de Koran citeren maar er niet bij vertellen in welke context ze zijn geplaatst.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:19 schreef Hordo het volgende:
Harry de Wintertotaal overklast in kennis van het onderwerp. Heerlijk gewoon
Inderdaad, de "argumenten" van de Winter waren ook zo dom steeds.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:19 schreef Hordo het volgende:
Harry de Wintertotaal overklast in kennis van het onderwerp. Heerlijk gewoon
Hij zei juist expliciet dat de koran uit losse kreten bestaat zonder context.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:26 schreef AryaMehr het volgende:
Dat viel wel mee. Ik vond de desbetreffende Arabist trouwens wel een beetje ongenuanceerd bezig. Een aantal verzen uit de Koran citeren maar er niet bij vertellen in welke context ze zijn geplaatst.
Je bedoelt dat Jansen kennis van zaken had omtrent de Thora en de Bijbel en de uitspraken van Wilders?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:30 schreef StrayDog het volgende:
Inderdaad, de "argumenten" van de Winter waren ook zo dom steeds.
Kan me de ergernis van Jansen wel voorstellen als je in discussie moet met iemand die nauwelijks kennis van zaken heeft maar desondanks meent de waarheid in pacht te hebben.
Hij wist niet dat Wilders het over 'moslims' had in plaats van over 'de islam'. Waar maak je verder uit op dat hij geen idee heeft wat er in de thora of de bijbel staat of wat Wilders heeft gezegd?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:40 schreef golfer het volgende:
Je bedoelt dat Jansen kennis van zaken had omtrent de Thora en de Bijbel en de uitspraken van Wilders?
Man, hij wist niet eens waar het over ging.
Het enige waar Jansen iets van weet is de Islam, verder is het een totaal wereldvreemde man.
Nee, legt eens uit?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:48 schreef cultheld het volgende:
"Wees blij dat ik een Jood ben en geen Goi".
"Joden zijn apen en zwijnen"
Beste Harry, zie je het verschil nou echt niet?
Het eerste voorbeeld ademt trots uit en het tweede voorbeeld zit vol met haat.quote:
Omdat ie die bewuste uitspraken van Wilders niet eens kende.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:49 schreef broer het volgende:
Hij wist niet dat Wilders het over 'moslims' had in plaats van over 'de islam'. Waar maak je verder uit op dat hij geen idee heeft wat er in de thora of de bijbel staat of wat Wilders heeft gezegd?
Ach, op zich heeft hij met zijn advertentie in de Volkskrant volledig gelijk. Als Wilders exact hetzelfde over joden zou zeggen, was hij al lang door een rechter veroordeeld geweest. Alleen jammer dat hij het niet zo goed kan verdedigen als men vervolgens verder vraagt dan de oneliner.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:46 schreef cultheld het volgende:
De Winter trekt weer eens een scheve vergelijking.
Dan snap je het scheldwoord Goi duidelijk ook niet.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:50 schreef cultheld het volgende:
Het eerste voorbeeld ademt trots uit en het tweede voorbeeld zit vol met haat.
Ja, dat zei ik ook al. En toen vroeg ik naar aanvullingen.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:51 schreef golfer het volgende:
Omdat ie die bewuste uitspraken van Wilders niet eens kende.
De mensen in Iran zijn dan ook een stuk anders dan mensen in de Arabische wereld.quote:Op maandag 17 maart 2008 23:48 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
ja inderdaad
In de grote steden van die islam landen lijkt een vrij normale economie te bestaan, je ziet dan ook meteen dat die mensen veel normaler oordelen over dit soort issues.
Veel mensen gaven zelfs aan dat de pers niet vrij was in hun land en dat eigenlijk iedereen moet kunnen zeggen wat hij vindt
(maar goed dat basseer ik dan op een stukje nova)
Wat raar. Ik heb van een joodse man gehoord dat het gewoon een aanduiding van niet-joden is.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:52 schreef golfer het volgende:
[..]
Dan snap je het scheldwoord Goi duidelijk ook niet.
Voor ons is dat net zoiets als een aap, ezel of zwijn.
De Winter heeft geen argumenten. Wát een treurige man is dat tochquote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:30 schreef StrayDog het volgende:
[..]
Inderdaad, de "argumenten" van de Winter waren ook zo dom steeds.
Kan me de ergernis van Jansen wel voorstellen als je in discussie moet met iemand die nauwelijks kennis van zaken heeft maar desondanks meent de waarheid in pacht te hebben.
Maar impliceert dat ook dat Wilders nu ook veroordeeld zou moeten worden? Je kunt ook stellen: ‘Als Wilders aankondigde een bom te plaatsen zou er ook ingegrepen zijn’. Maar betekent dat dat er nu ook ingegrepen moet worden? Zoniet is de uitspraak van De Winter tamelijk hol. Anders kom je bij de volgende vraag:quote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:52 schreef broer het volgende:
Ach, op zich heeft hij met zijn advertentie in de Volkskrant volledig gelijk. Als Wilders exact hetzelfde over joden zou zeggen, was hij al lang door een rechter veroordeeld geweest. Alleen jammer dat hij het niet zo goed kan verdedigen als men vervolgens verder vraagt dan de oneliner.
Dat is aan de rechter. Ik doe niet aan veroordelingen. Maar ik kan me er iets bij voorstellen dat als het bij de ene religie niet mag dat het dan ook bij de andere niet mag.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 01:11 schreef Iblis het volgende:
Maar impliceert dat ook dat Wilders nu ook veroordeeld zou moeten worden?
Over die film ben ik nog niet uit. Ik geloof dat ik na lang afwegen tussen 'zinloos beledigen moet je niet doen' en 'vrijheid van meningsuiting is belangrijk' voor het laatste zou kiezen. Maar dat staat los van dit onderwerp. Dit gaat over uitspraken die Wilders al gedaan heeft; niet over een film waarvan niemand de inhoud kent.quote:Je kunt ook stellen: ‘Als Wilders aankondigde een bom te plaatsen zou er ook ingegrepen zijn’. Maar betekent dat dat er nu ook ingegrepen moet worden?
Die is helemaal vergelijkbaar, omdat het ook in dat geval zou gaan om uitspraken die met hun ongenuanceerdheid vele onschuldige burgers raken. Misschien heb je wel gelijk over individuen, maar je kunt nooit gelijk hebben over een hele bevolkingsgroep. Het is een kanonskogel richting een muggenzwerm waar die ene mug tussen vliegt die je heeft geprikt.quote:In hoeverre is de hypothetische situatie waarin hij Joden, in welke groep de integratie- en radicaliseringsproblemen van een totaal andere orde zijn dan binnen de Moslims, zou beledigen vergelijkbaar?
is ook zo.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:57 schreef cultheld het volgende:
[..]
Wat raar. Ik heb van een joodse man gehoord dat het gewoon een aanduiding van niet-joden is.
Daar wilde ik het ook niet over hebben. Ik wilde aanduiden dat er een ‘als Wilders B zou hebben gedaan’, waarop de conclusie duidelijk is, wordt gemaakt, waarvan de conclusie vervolgens direct (impliciet) achter ‘als Wilders A doet’ wordt geplakt, terwijl A het geval is, en B niet. En terwijl A en B wel heel verschillende achtergronden en nuances kennen.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 02:12 schreef broer het volgende:
Over die film ben ik nog niet uit. Ik geloof dat ik na lang afwegen tussen 'zinloos beledigen moet je niet doen' en 'vrijheid van meningsuiting is belangrijk' voor het laatste zou kiezen. Maar dat staat los van dit onderwerp. Dit gaat over uitspraken die Wilders al gedaan heeft; niet over een film waarvan niemand de inhoud kent.
En toch denk ik dat die individuën, de integratieproblematiek, de radicale islam, maar ook kleine aspecten als de oproep tot gebed vanaf Moskeeën, wel degelijk voor een andere situatie zorgen. Dat zijn zaken waar veel mensen bang voor zijn, of waar ze zich ronduit aan ergeren.quote:Die is helemaal vergelijkbaar, omdat het ook in dat geval zou gaan om uitspraken die met hun ongenuanceerdheid vele onschuldige burgers raken. Misschien heb je wel gelijk over individuen, maar je kunt nooit gelijk hebben over een hele bevolkingsgroep. Het is een kanonskogel richting een muggenzwerm waar die ene mug tussen vliegt die je heeft geprikt.
Idd.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 10:05 schreef Ronaldsen het volgende:
Net nog effe weer wat stukjes gekeken, ik kan eigenlijk alleen maar concluderen dat de Winter voortdurend door Jansen heen zit te schreeuwen als een paniekerig schooljongetje.
Jammer dat P&W zonodig de discussie moest dooddrukken met hun zapservice en Leen
quote:Op dinsdag 18 maart 2008 11:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mja, ik vond de Winter lomp, echt lomp.. dat voorop, maar ook Janssen heeft wat fouten in zijn reply gehad, blunders om beter te zeggen. Ook Janssen mag zich wel beter inlezen, met betrekking tot, 'Jullie zijn ezels, apen, varkens en andere beesten volgens de Koran, staat er allemaal in'. Dat dit van een hoogleraar komt zakt mijn broek van af.
Ook de Koran spreekt over specifieke omstandigheden, over specifieke personen, sterker nog 'ga naar de Farao' kan je ook letterlijk terug vinden in de Koran, om de Koran vervolgens geen 'verhalend boek' te noemen.
En zijn laatste opmerkingen, dat het niet belangrijk is wat de verzen letterlijk betekenen en dat Sharia belangrijker is voor de geleerden is ook weer zo een crap, de Koran en Hadith vormen beiden de Sharia, alle regels wat geen basis heeft in de Sharia heeft niets met de Islamitische wet te maken. Sterker nog zonder Mohammed had je geen hadith, zonder Mohammed geen Koran en belangrijkste, zonder Mohammed geen Koran/Hadith en dus ook geen Sharia. Er bestaat geen geschreven Sharia, sharia komt enkel voort uit consensus van geleerden en een rechtbank aan hand van hadith en Koran.
De film Zomerhitte moet nu eenmaal in ELK programma aan bod komen.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 18:22 schreef golfer het volgende:
Wordt dus een erg overvolle uitzending met zoveel gasten:
Monique van de Ven, Karina Wolkers, Sophie Hilbrand, Maurice de Hond, Peter van Koppen en klusjesman Michael
Ja, ze blijft leuk.quote:
Dat doet 't goed in: Deventer Moordzaak #21:De fora blijven verontrusten.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 22:31 schreef Wickedangel het volgende:
De 'klusjesman' zat er bij NOVA in ieder geval iets te vrolijk bij voor iemand wiens leven naar eigen zeggen is verwoest.
Ja, hij kan niet meer dan steeds hetzelfde herhalen, wat hij inmiddels ook al 6 keer heeft gedaan.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:18 schreef golfer het volgende:
Ik snap niet dat ze de De Hond hebben uitgenodigd terwijl hij die veroordeling heeft waardoor hij nauwelijks iets mag zeggen zonder dat hij 2 maanden de cel in gaat.
Dat is een vrij banale psychologische benadering, als ik zo vrij mag zijn Arcee.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:16 schreef Arcee het volgende:
Ik vind die klusjesman net zo overkomen als Joran van der Sloot: namelijk als iemand die onnatuurlijk spreekt.
Bij Van der Sloot kwam dat omdat die een heel ander verhaal te vertellen had.
Zorg jij maar voor de nuance dan, Mainport.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:23 schreef Mainport het volgende:
Dat is een vrij banale psychologische benadering, als ik zo vrij mag zijn Arcee.
Verkapte reclame, net als bij DWDD. Het is trouwens kut film.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 18:25 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
De film Zomerhitte moet nu eenmaal in ELK programma aan bod komen.
3 topwijven en Wolkers was zeker niet koddig. Lees z'n boeken maar eens.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:28 schreef NoCigar het volgende:
En die drie wijven. En hou maar eens op over die koddige Wolkers.
ik vind dit idd. ook meer in DWDD passen. P&W zijn geloof ik nogal dol op Karina Wolkers.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:28 schreef wolferl het volgende:
Verkapte reclame, net als bij DWDD. Het is trouwens kut film.
Hear, hear.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 23:41 schreef Mainport het volgende:
Met als verschil dat Alles is Liefde een commercieel project was en Zomerhitte, een publieke productie, gebaseerd is op een boekenweekgeschenk, sowieso gemeengoed, en het laatste boek van een van Nederlands grootste schrijvers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |