Wat een man hequote:Op maandag 17 maart 2008 23:50 schreef nebelung het volgende:
Lee heeft wel veel geintroduceerd in Nederland he?
Is er nog een herhaling vannacht?quote:Op maandag 17 maart 2008 23:42 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Viel me op dat men in Teheran best mild en modern reageerde en dat was niet in scene gezet
ach kom op, die Harry doet ook alsof hij de waarheid in pacht heeft.quote:Op maandag 17 maart 2008 23:54 schreef golfer het volgende:
Leen Tegeltjeswijsheden zingt vals.
Overigens Jansen die niet eens de uitspraken van Wilders kent viel voor mij erg door de mand.
Harry is toch meer een wereldburger dan die kamergeleerde Arabist.
Over 20 minutenquote:
ik ga dus de hele nacht naar Lee kijkenquote:Op maandag 17 maart 2008 23:56 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
volgens mij hele nacht op Nederland 2
Nee helaas wordt het maar één keer herhaald.quote:Op maandag 17 maart 2008 23:56 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
volgens mij hele nacht op Nederland 2
Islam, I-S-L-A-Mquote:Op maandag 17 maart 2008 23:56 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
ach kom op, die Harry doet ook alsof hij de waarheid in pacht heeft.
Hij kan zich beter bemoeien met spelletjes als Lingo
Nou zeg, ik kreeg kromme tenenquote:Op maandag 17 maart 2008 23:54 schreef Adelante het volgende:
Soms moet je gewoon weten wanneer het genoeg is, Leen
Truequote:Op maandag 17 maart 2008 23:58 schreef Adelante het volgende:
morgen kan gelukkig geskipt worden met die wolkers dozen
Precies. De Winter werd volledig overklast en dat had hij volgens mij niet verwacht. Wél leuk om te zien hoe iemand dan maar 'offtopic' gaat schreeuwen om er toch iets van te maken.quote:Op maandag 17 maart 2008 23:48 schreef Arcee het volgende:
Zijn opponent is dan ook enorm belezen over dit onderwerp.
ja Pauw en Witteman 1 keer op NED1, maar dit was een reply op vraag of er een NOVA herhaling is, die is wel hele nacht op NED2quote:Op maandag 17 maart 2008 23:57 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nee helaas wordt het maar één keer herhaald.
Juist niet. Ik verheug me al op Sophie en hopelijk ook Karina.quote:Op maandag 17 maart 2008 23:58 schreef Adelante het volgende:
morgen kan gelukkig geskipt worden met die wolkers dozen
Dat viel wel mee. Ik vond de desbetreffende Arabist trouwens wel een beetje ongenuanceerd bezig. Een aantal verzen uit de Koran citeren maar er niet bij vertellen in welke context ze zijn geplaatst.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:19 schreef Hordo het volgende:
Harry de Wintertotaal overklast in kennis van het onderwerp. Heerlijk gewoon
Inderdaad, de "argumenten" van de Winter waren ook zo dom steeds.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:19 schreef Hordo het volgende:
Harry de Wintertotaal overklast in kennis van het onderwerp. Heerlijk gewoon
Hij zei juist expliciet dat de koran uit losse kreten bestaat zonder context.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:26 schreef AryaMehr het volgende:
Dat viel wel mee. Ik vond de desbetreffende Arabist trouwens wel een beetje ongenuanceerd bezig. Een aantal verzen uit de Koran citeren maar er niet bij vertellen in welke context ze zijn geplaatst.
Je bedoelt dat Jansen kennis van zaken had omtrent de Thora en de Bijbel en de uitspraken van Wilders?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:30 schreef StrayDog het volgende:
Inderdaad, de "argumenten" van de Winter waren ook zo dom steeds.
Kan me de ergernis van Jansen wel voorstellen als je in discussie moet met iemand die nauwelijks kennis van zaken heeft maar desondanks meent de waarheid in pacht te hebben.
Hij wist niet dat Wilders het over 'moslims' had in plaats van over 'de islam'. Waar maak je verder uit op dat hij geen idee heeft wat er in de thora of de bijbel staat of wat Wilders heeft gezegd?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:40 schreef golfer het volgende:
Je bedoelt dat Jansen kennis van zaken had omtrent de Thora en de Bijbel en de uitspraken van Wilders?
Man, hij wist niet eens waar het over ging.
Het enige waar Jansen iets van weet is de Islam, verder is het een totaal wereldvreemde man.
Nee, legt eens uit?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:48 schreef cultheld het volgende:
"Wees blij dat ik een Jood ben en geen Goi".
"Joden zijn apen en zwijnen"
Beste Harry, zie je het verschil nou echt niet?
Het eerste voorbeeld ademt trots uit en het tweede voorbeeld zit vol met haat.quote:
Omdat ie die bewuste uitspraken van Wilders niet eens kende.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:49 schreef broer het volgende:
Hij wist niet dat Wilders het over 'moslims' had in plaats van over 'de islam'. Waar maak je verder uit op dat hij geen idee heeft wat er in de thora of de bijbel staat of wat Wilders heeft gezegd?
Ach, op zich heeft hij met zijn advertentie in de Volkskrant volledig gelijk. Als Wilders exact hetzelfde over joden zou zeggen, was hij al lang door een rechter veroordeeld geweest. Alleen jammer dat hij het niet zo goed kan verdedigen als men vervolgens verder vraagt dan de oneliner.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:46 schreef cultheld het volgende:
De Winter trekt weer eens een scheve vergelijking.
Dan snap je het scheldwoord Goi duidelijk ook niet.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:50 schreef cultheld het volgende:
Het eerste voorbeeld ademt trots uit en het tweede voorbeeld zit vol met haat.
Ja, dat zei ik ook al. En toen vroeg ik naar aanvullingen.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:51 schreef golfer het volgende:
Omdat ie die bewuste uitspraken van Wilders niet eens kende.
De mensen in Iran zijn dan ook een stuk anders dan mensen in de Arabische wereld.quote:Op maandag 17 maart 2008 23:48 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
ja inderdaad
In de grote steden van die islam landen lijkt een vrij normale economie te bestaan, je ziet dan ook meteen dat die mensen veel normaler oordelen over dit soort issues.
Veel mensen gaven zelfs aan dat de pers niet vrij was in hun land en dat eigenlijk iedereen moet kunnen zeggen wat hij vindt
(maar goed dat basseer ik dan op een stukje nova)
Wat raar. Ik heb van een joodse man gehoord dat het gewoon een aanduiding van niet-joden is.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:52 schreef golfer het volgende:
[..]
Dan snap je het scheldwoord Goi duidelijk ook niet.
Voor ons is dat net zoiets als een aap, ezel of zwijn.
De Winter heeft geen argumenten. Wát een treurige man is dat tochquote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:30 schreef StrayDog het volgende:
[..]
Inderdaad, de "argumenten" van de Winter waren ook zo dom steeds.
Kan me de ergernis van Jansen wel voorstellen als je in discussie moet met iemand die nauwelijks kennis van zaken heeft maar desondanks meent de waarheid in pacht te hebben.
Maar impliceert dat ook dat Wilders nu ook veroordeeld zou moeten worden? Je kunt ook stellen: ‘Als Wilders aankondigde een bom te plaatsen zou er ook ingegrepen zijn’. Maar betekent dat dat er nu ook ingegrepen moet worden? Zoniet is de uitspraak van De Winter tamelijk hol. Anders kom je bij de volgende vraag:quote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:52 schreef broer het volgende:
Ach, op zich heeft hij met zijn advertentie in de Volkskrant volledig gelijk. Als Wilders exact hetzelfde over joden zou zeggen, was hij al lang door een rechter veroordeeld geweest. Alleen jammer dat hij het niet zo goed kan verdedigen als men vervolgens verder vraagt dan de oneliner.
Dat is aan de rechter. Ik doe niet aan veroordelingen. Maar ik kan me er iets bij voorstellen dat als het bij de ene religie niet mag dat het dan ook bij de andere niet mag.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 01:11 schreef Iblis het volgende:
Maar impliceert dat ook dat Wilders nu ook veroordeeld zou moeten worden?
Over die film ben ik nog niet uit. Ik geloof dat ik na lang afwegen tussen 'zinloos beledigen moet je niet doen' en 'vrijheid van meningsuiting is belangrijk' voor het laatste zou kiezen. Maar dat staat los van dit onderwerp. Dit gaat over uitspraken die Wilders al gedaan heeft; niet over een film waarvan niemand de inhoud kent.quote:Je kunt ook stellen: ‘Als Wilders aankondigde een bom te plaatsen zou er ook ingegrepen zijn’. Maar betekent dat dat er nu ook ingegrepen moet worden?
Die is helemaal vergelijkbaar, omdat het ook in dat geval zou gaan om uitspraken die met hun ongenuanceerdheid vele onschuldige burgers raken. Misschien heb je wel gelijk over individuen, maar je kunt nooit gelijk hebben over een hele bevolkingsgroep. Het is een kanonskogel richting een muggenzwerm waar die ene mug tussen vliegt die je heeft geprikt.quote:In hoeverre is de hypothetische situatie waarin hij Joden, in welke groep de integratie- en radicaliseringsproblemen van een totaal andere orde zijn dan binnen de Moslims, zou beledigen vergelijkbaar?
is ook zo.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:57 schreef cultheld het volgende:
[..]
Wat raar. Ik heb van een joodse man gehoord dat het gewoon een aanduiding van niet-joden is.
Daar wilde ik het ook niet over hebben. Ik wilde aanduiden dat er een ‘als Wilders B zou hebben gedaan’, waarop de conclusie duidelijk is, wordt gemaakt, waarvan de conclusie vervolgens direct (impliciet) achter ‘als Wilders A doet’ wordt geplakt, terwijl A het geval is, en B niet. En terwijl A en B wel heel verschillende achtergronden en nuances kennen.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 02:12 schreef broer het volgende:
Over die film ben ik nog niet uit. Ik geloof dat ik na lang afwegen tussen 'zinloos beledigen moet je niet doen' en 'vrijheid van meningsuiting is belangrijk' voor het laatste zou kiezen. Maar dat staat los van dit onderwerp. Dit gaat over uitspraken die Wilders al gedaan heeft; niet over een film waarvan niemand de inhoud kent.
En toch denk ik dat die individuën, de integratieproblematiek, de radicale islam, maar ook kleine aspecten als de oproep tot gebed vanaf Moskeeën, wel degelijk voor een andere situatie zorgen. Dat zijn zaken waar veel mensen bang voor zijn, of waar ze zich ronduit aan ergeren.quote:Die is helemaal vergelijkbaar, omdat het ook in dat geval zou gaan om uitspraken die met hun ongenuanceerdheid vele onschuldige burgers raken. Misschien heb je wel gelijk over individuen, maar je kunt nooit gelijk hebben over een hele bevolkingsgroep. Het is een kanonskogel richting een muggenzwerm waar die ene mug tussen vliegt die je heeft geprikt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |