UPDATEquote:Cruijff: 'Na advies zit mijn taak erop'
Hilversum - (Elfvoetbal)Johan Cruijff krijgt bij Ajax de taak om het technische gedeelte van de club te reorganiseren. Dat liet 'El Salvador' woensdagavond weten aan tafel bij de NOS. Hij wordt geen trainer, technisch directeur of voorzitter, zo zei hij.
"De ledenraad heeft mij gevraagd om het technische beleid op me te nemen. 'Ja, dat is goed', zei ik toen", liet Cruijff weten. Hij zal dat doen in aan adviserende rol op afstand, maar wel één waarin hij verantwoordelijkheid heeft. "Ik breng advies, ga zeggen: ik vind dat deze organisatie zo en zo het beste is. Daar houdt mijn taak op. Maar ik heb wel verantwoordelijkheid. Mocht het mislukken, dan ben ik verantwoordelijk. Ik heb nooit iets geroepen om vervolgens weg te lopen, zoals wel eens is gesuggereerd."
Cruijff besliste pas dinsdag om de vergadering van de ledenraad bij te wonen. "Over het algemeen wordt er tijdens zulke bijeenkomsten over mij gepraat in negatieve zin. Ik dacht laat ik ze eens verrassen", zei Cruijff. "De laatste jaren zijn bij Ajax niet geweest zoals het moet. De organisatie is niet goed. Het is mijn taak om de boel te organiseren. Natuurlijk heb ik een plan liggen, maar ik ga daar niets over zeggen."
In het rapport van Uri Coronel, die Ajax helemaal doorlichtte, kwamen twee bestuursmodellen naar voren. Eén met een sterke trainer en een minder aanwezige technisch directeur en één met een sterke technisch directeur en een minder gewichtige trainer. Cruijff kon niet zeggen welke zijn voorkeur heeft. "Ze hebben mij gevraagd de beste vorm te kiezen. Welke dat is, weet ik nog niet. Dat hangt van de personen af. Ik houd alle opties open."
Cruijff twijfelde niet toen de ledenraad hem vroeg bij te springen. In zijn column in De Telegraaf had Cruijff maandag al aangegeven dat hij het vreemd vond dat Ajax niet bij hem had aangeklopt. "Die column was provocerend, dat geef ik toe. Maar dat vond ik wel leuk. Toen Ajax het vroeg, hoefde ik niet te twijfelen. Ajax is mijn club en één van de parels van het Nederlandse voetbal. In het buitenland is het nog steeds een instituut. Het doet pijn als je dat ziet verschrompelen."
Bedoel je nou dat je zijn optreden bij ajax wil vergelijken met dat van een curator???????quote:Op woensdag 20 februari 2008 23:51 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Idd geen officiele functie binnen Ajax. Maar dit heeft een curator in een bedrijf ook niet.
Je bent gewoon anti JC(Ajax) of je bent jaloers dat Ajax waarschijnlijk de komende jaren weer in beter vaarwater terrecht kom.
Verder discussier je op het niveau van een kleuter.
Ik neem dat puur als vergelijking.quote:Op woensdag 20 februari 2008 23:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Bedoel je nou dat je zijn optreden bij ajax wil vergelijken met dat van een curator???????
Dan heb je er toch echt weinig van begrepen, met alle respect. Wat moet Ajax nou met een curatorachtig iemand?
Een curator heeft niets met personeelsbestand en de juiste mensen op de juiste plek zetten te doen. De vergelijking slaat nergens op.quote:Op donderdag 21 februari 2008 00:00 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Ik neem dat puur als vergelijking.
Een curator gaat ook snijden in het persooneelsbestand, en de juiste mensen op de juiste plek zetten.
Echter in een bedrijf heeft dit een finaciële reden, en bij Ajax voetbal technisch.
Dus ja, de basis principes kan je met elkaar vergelijken.
Hij wordt toch geen trainer? Hij gaat even wat vrienden en kennissen benoemen (Van Basten etc.) en dan gaat ie weer golfen.quote:Op donderdag 21 februari 2008 00:07 schreef jorienvdherik het volgende:
ben benieuwd of er spelers komen omdat hij er zit ?
hehe dat zal best welquote:Op donderdag 21 februari 2008 00:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij wordt toch geen trainer? Hij gaat even wat vrienden en kennissen benoemen (Van Basten etc.) en dan gaat ie weer golfen.
Cruijff zit NIET bij Ajax de komende paar jaar. Hij gaat alleen een bestuur samen stellen. Verder doet hij niks en hij zal dus ook GEEN invloed hebben op de spelersgroep.quote:Op donderdag 21 februari 2008 00:07 schreef jorienvdherik het volgende:
ben benieuwd of er spelers komen omdat hij er zit ?
Onbegrijpelijk adviezen afgeven die vervolgens niet worden opgevolgd en doordat ie zelf geen officiële functie krijgt kan ie ook niet ter verantwoording geroepen worden.quote:Op donderdag 21 februari 2008 00:30 schreef Radegast het volgende:
Ben benieuwd wat 'ie de komende maanden gaat doen.
Dat is toch meesterlijk? Je kunt het doen, je kunt het laten en Johan laat het doen.quote:Op donderdag 21 februari 2008 01:09 schreef rubbereend het volgende:
aha, het wordt dus toch gewoon een advies op veilige afstand. Anderen lanceren en als het toch weer misgaat heeft hij het iig niet zelf gedaan
dat denk ik vooralquote:Op donderdag 21 februari 2008 01:23 schreef De_Hypotheker het volgende:
"Structuur op poten zetten."
Is dat hetzelfde als wat vriendjes op de belangrijke posities benoemen
Ach met een Europese beker ben ik ook tevredenquote:Op donderdag 21 februari 2008 05:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zou het hem ooit lukken om kampioen te worden met Ajax als niet speler?
Dat zei ik dus gisteren ook al en toen werd ik keihard op de vingers getikt?quote:Op donderdag 21 februari 2008 00:17 schreef toma het volgende:
[..]
Cruijff zit NIET bij Ajax de komende paar jaar. Hij gaat alleen een bestuur samen stellen. Verder doet hij niks en hij zal dus ook GEEN invloed hebben op de spelersgroep.
Had je gisteren toch beter moeten opletten, hij zei dat hij daarin wel degelijk invloed kon hebben.quote:Op donderdag 21 februari 2008 00:17 schreef toma het volgende:
[..]
Cruijff zit NIET bij Ajax de komende paar jaar. Hij gaat alleen een bestuur samen stellen. Verder doet hij niks en hij zal dus ook GEEN invloed hebben op de spelersgroep.
Precies. Wel nuttig zo'n rapport vol aanbevelingen. Om vervolgens (met alle respect) Johan Cruijff lekker eigenzinnig wat met poppetjes te laten schuiven.quote:Op donderdag 21 februari 2008 01:23 schreef De_Hypotheker het volgende:
"Structuur op poten zetten."
Is dat hetzelfde als wat vriendjes op de belangrijke posities benoemen en wat advies geven over welke spelers ze moeten kopen?
Dat is toch schitterend? Het begint allemaal met een rapport dat alles anders moet en vervolgens werkt dat hele rapport averechts omdat nu helemaal niet meer duidelijk is wie voor wat zijn verantwoordelijkheid gaat nemen.quote:Op donderdag 21 februari 2008 14:17 schreef Veerboot het volgende:
Hoorde ik het nou overigens goed dat hij zei dat hij het hele rapport niet eens heeft gelezen?
Zo praat je niet over Cruijffquote:Op donderdag 21 februari 2008 15:40 schreef HeatWave het volgende:
Waarom zou de mening van een droploser die het over 020 heeft nog meetellen?
Ik praat over iedereen zoals ik wil lieve kleine SCHquote:
Oh, ja vrijheid van meningsdinges en zo. Dat moeten ze ook maar een afschaffenquote:Op donderdag 21 februari 2008 15:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik praat over iedereen zoals ik wil lieve kleine SCH.
Daar was ik het ook volledig mee eens. En vond ik tevens het beste voorbeeld van hoe er bij Ajax op dit moment tegen voetbal aangekeken wordt.quote:Op donderdag 21 februari 2008 16:10 schreef Crack_david het volgende:
Ik vond Cruijff zn opmerking over de datum en het tijdstip van de vergadering wel mooi.
Als voetballiefhebber wil je toch de champions league kijken, en niet vergaderen?
Zo'n terloopse opmerking die eigenlijk in 1 zin weergeeft waar het mis zit bij Ajaxquote:Op donderdag 21 februari 2008 16:10 schreef Crack_david het volgende:
Ik vond Cruijff zn opmerking over de datum en het tijdstip van de vergadering wel mooi.
Als voetballiefhebber wil je toch de champions league kijken, en niet vergaderen?
Feyenoorders die het hebben over hoop doet levenquote:Op donderdag 21 februari 2008 16:03 schreef LudoSanders het volgende:
[ afbeelding ]
Van het Feyenoord Netwerk
ja, simpele maar doeltreffende opm.quote:Op donderdag 21 februari 2008 16:10 schreef Crack_david het volgende:
Jack van Gelder?quote:Op donderdag 21 februari 2008 16:58 schreef Beschouw het volgende:
Cruijff dus tijdelijk bij Ajax om puin te ruimen. Is ook goed. Al is hij er maar één week, dan heeft dat al genoeg effect. Laat hem in die periode dat hij aan de slag is al zijn vriendjes maar op belangrijke posten zetten want noem mij eens één voetbalvriendje van Cruijff dat geen verstand van het spelletje heeft.
Nou ja, Piet Keizer zal wel weer een rol gaan vervullen en zo.quote:Op donderdag 21 februari 2008 17:00 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Niet bijdehand gaan doen SCH. Ik heb het over trainers en (ex-)voetballers.
Het is maar de vraag of trainers en ex-voetballers de mensen moeten zijn die het allemaal gaan dragen daar. Ajax is nou eenmaal ook gewoon een bedrijf. Bovendien zitten er toch genoeg van die voetbaltypes, misschien moet dat even wat bijgesteld worden maar als dat de grootste verdienste van Cruijff gaat worden, vind ik het vrij mager.quote:Op donderdag 21 februari 2008 17:00 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Niet bijdehand gaan doen SCH. Ik heb het over trainers en (ex-)voetballers.
Als Cruijff voor het gemak zou kiezen, was hij lekker op afstand blijven roepen. Nu steekt hij zijn nek uit en is het weer niet goed. Ook ik heb een hekel aan crisismanagers, maar als Cruijff er in slaagt zijn visie in Ajax te implanteren kan het alleen maar beter gaan dan de elllende die we de laatste tien jaar mee hebben moeten meemaken.quote:Leuk dat Cruiff dat even komt doen maar is het niet wat halfslachtig en gemakkelijk?
Waarom is succes dan verzekerd? Zijn voordeel is dat het bijna niet slechter kan maar het nadeel is dat zijn visie volstrekt ondoorgrondelijk is en ik zelf vrees dat ie misschien wel helemaal niet blijkt te bestaan. Wat is dan zijn visie volgens jou?quote:Op donderdag 21 februari 2008 17:11 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Als Cruijff voor het gemak zou kiezen, was hij lekker op afstand blijven roepen. Nu steekt hij zijn nek uit en is het weer niet goed. Ook ik heb een hekel aan crisismanagers, maar als Cruijff er in slaagt zijn visie in Ajax te implanteren kan het alleen maar beter gaan dan de elllende die we de laatste tien jaar mee hebben moeten meemaken.
Zijn visie? Zoals hij vroeger bij Ajax werkte, zoals hij Barcelona liet voetballen. Moet ik nog meer open deuren intrappen?quote:Op donderdag 21 februari 2008 17:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom is succes dan verzekerd? Zijn voordeel is dat het bijna niet slechter kan maar het nadeel is dat zijn visie volstrekt ondoorgrondelijk is en ik zelf vrees dat ie misschien wel helemaal niet blijkt te bestaan. Wat is dan zijn visie volgens jou?
OK, dat neem ik terug, want veel rek zit er in dat kort nekkie van Johan niet.quote:Ik vind 'nek uitsteken' ook iets te groot uitgedrukt eerlijk gezegd.
quote:Op donderdag 21 februari 2008 17:38 schreef patrickt37 het volgende:
Zie bv @SCH, hoeveel energie die jongen de afgelopen 2 dagen al in Fok heeft gestoken om heel het gebeuren rond JC in een negatief daglicht te stellen, geeft mij het vermoeden dat het een beetje jaloezie is.
Toen was ie toch trainer? Dat wordt ie nu niet. Dus het is een zinloze vergelijking. En ik zie dat je het ook alweer indekt, als het hem niet lukt, is het de schuld van anderen. Ik vind het een beetje eng, de hoeveelheid krediet die Cruijff bij sommigen heeft. Ik snap het wel; het is een bepaalde generatie en anderen zien altijd wel iets in een sterke man, dat zijn meer de Fortuinisten binnen Ajax. Maar Cruijff is ook maar gewoon een mens hoor. Een feilbaar mens met erg veel gevoeligheden en enorm kwetsbaaar als het om zijn ego gaat. Als het hem niet gaat lukken, ligt het dan misschien gewoon niet aan hemzelf. Dat hij door zijn karakter niet in staat is om met sommige mensen om te gaan.quote:Op donderdag 21 februari 2008 17:22 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Zijn visie? Zoals hij vroeger bij Ajax werkte, zoals hij Barcelona liet voetballen. Moet ik nog meer open deuren intrappen?
Dat is ook positief en hard nodig. En soms is er wel even iemand nodig die dat in gang zet. Ik had alleen gehoopt dat hij dan ook de volle verantwoordelijkheid zou nemen, dat had ik veel professioneler gevonden.quote:Op donderdag 21 februari 2008 18:45 schreef Suijk het volgende:
Maar aan de andere kant is een totale verandering binnen Ajax gewoon nodig. Die beweging is in ieder geval in gang gezet en daar ben ik wel blij om.
Cruijff zegt toch dat je hem er op af mag rekenen?quote:Op donderdag 21 februari 2008 18:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is ook positief en hard nodig. En soms is er wel even iemand nodig die dat in gang zet. Ik had alleen gehoopt dat hij dan ook de volle verantwoordelijkheid zou nemen, dat had ik veel professioneler gevonden.
Ja, haha. Hoe? Mocht het mis gaan, heeft ie een stadionverbod?quote:Op donderdag 21 februari 2008 18:52 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Cruijff zegt toch dat je hem er op af mag rekenen?
Wat houdt dat in?quote:Op donderdag 21 februari 2008 18:52 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Cruijff zegt toch dat je hem er op af mag rekenen?
Dat sommige mensen sceptisch zijn is hun goed recht. Ik heb er in ieder geval alle vertrouwen in. Eindelijk gaat de bezem door de zwijnenstal. Te lang is er al te veel mis bij Ajax.quote:Op donderdag 21 februari 2008 18:55 schreef Suijk het volgende:
[..]
Ja, haha. Hoe? Mocht het mis gaan, heeft ie een stadionverbod?
Ik vind dat je veel te grote woorden gebruikt die nergens op slaan. Cruijff is er al onnoemelijk lang bij betrokken en dan ook onderdeel van die zwijnenstal. Het is echt onzin om te doen alsof hij nu ineens van buitenaf komt om de boel eens op te schonen. Ik vind die grootheidswaanzin van Cruijff een beetje verdrietig alhoewel ik er ook wel weer om kan lachen. Het kan best zijn dat hij zinvolle dingen gaat doen maar dat hele Verlosser-concept vind ik als buitenstaander echt hilarisch.quote:Op donderdag 21 februari 2008 19:00 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Dat sommige mensen sceptisch zijn is hun goed recht. Ik heb er in ieder geval alle vertrouwen in. Eindelijk gaat de bezem door de zwijnenstal. Te lang is er al te veel mis bij Ajax.
Precies, bij mij heerst ook een gevoel van opluchting. Eindelijk weer terug naar de basis.quote:Op donderdag 21 februari 2008 19:00 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Dat sommige mensen sceptisch zijn is hun goed recht. Ik heb er in ieder geval alle vertrouwen in. Eindelijk gaat de bezem door de zwijnenstal. Te lang is er al te veel mis bij Ajax.
Aandeelhouders waarde cre-eren?quote:Op donderdag 21 februari 2008 20:33 schreef Urquhart het volgende:
Eindelijk weer terug naar de basis.
Daar ben ik het mee eens. Nu wordt de ultieme joker ingezet, de combinatie Cruijff - Van Basten. Als dat niet lukt is er nauwelijks alternatief meer. Misschien een Guus Geluk maar of die daar nog zin in heeft...quote:Op donderdag 21 februari 2008 22:23 schreef Urquhart het volgende:
En mocht Cruijff het daadwerkelijk niet lukken om een ander Ajax op poten te brengen, dan kun je de boel net zo goed opdoeken.
jij niet dan?quote:Op donderdag 21 februari 2008 23:19 schreef the_legend_killer het volgende:
Wie neemt Cruijff op vandaag nog serieus ?
Tonny!quote:Op vrijdag 22 februari 2008 02:01 schreef rubbereend het volgende:
Misschien kunnen we alvast een lijstje van te verwachten vrienden posten.
Van Basten is al vrij zeker.
Keizer technisch directeur?
En wie namens hem in de RvC?
quote:Op vrijdag 22 februari 2008 02:11 schreef Parafernalia het volgende:
Cruijff
de meest overschatte Nederlander
Nee, moeten we hem tussen/onder/voor/achter/naast vandaag serieus nemen dan??quote:Op donderdag 21 februari 2008 23:19 schreef the_legend_killer het volgende:
Wie neemt Cruijff op vandaag nog serieus ?
Het huidige bestuur ook niet, dus kan alleen maar beter gaan.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 09:24 schreef eriksd het volgende:
Is het nou niet wat overdreven om maar meteen te roepen dat het nu allemaal wel goed zal komen? Hij weet weliswaar veel van voetbal, maar er zal toch ook een soort zakelijk inzicht bij komen kijken, en met alle respect: ik weet niet of hij daar nou de juiste persoon voor is
quote:Op donderdag 21 februari 2008 19:00 schreef Beschouw het volgende:
[..]
De combinatie "zwijnenstal " en "Cruijffs zakelijk inzicht" zijn in het verleden een desastreuse combinatie gebleken.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 09:24 schreef eriksd het volgende:
Is het nou niet wat overdreven om maar meteen te roepen dat het nu allemaal wel goed zal komen? Hij weet weliswaar veel van voetbal, maar er zal toch ook een soort zakelijk inzicht bij komen kijken, en met alle respect: ik weet niet of hij daar nou de juiste persoon voor is
quote:Op vrijdag 22 februari 2008 17:53 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
[..]
De combinatie "zwijnenstal " en "Cruijffs zakelijk inzicht" zijn in het verleden een desastreuse combinatie gebleken.
quote:Op vrijdag 22 februari 2008 08:59 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, moeten we hem tussen/onder/voor/achter/naast vandaag serieus nemen dan??
Slecht he. De beste Nederlandse speler ooit en dan nog zoveel gasten die zijn naam niet kunnen spellenquote:Op vrijdag 22 februari 2008 09:11 schreef PizzaSalami het volgende:
Knap hoeveel mensen zijn naam nog verkeerd spellen.
quote:EVEN GEEN CONFLICTEN MEER
BARCELONA, maandag
Ajax is in rustiger vaarwater beland. Dat is voor mij de grootste winst van de afgelopen week. Er is weer een situatie gecreëerd waarin we ons kunnen focussen op de twee zaken waar de club voor staat: goed voetbal en resultaat. Daarom is het een prima zaak geweest om zo snel al een trainer vast te leggen, die daartoe in staat is.
Ook daarbij kan het geen kwaad, dat de boel in het midden blijft staan. Dat Van Basten naar Ajax is gekomen, was door de huidige directie al zo in gang gezet, dat ik een kant-en-klare situatie op m’n bord kreeg. Ik moest eigenlijk alleen maar aangeven of ik het er wel of niet mee eens was.
Dat ben ik dus en wel om diverse redenen. Wat sommige critici in Nederland er ook van vinden; in de wereld staat de naam van Marco van Basten voor voetbal én kwaliteit. Een intelligente man, die weet wat er van spelers aan de top wordt gevraagd. Iemand die straks ook primair in het belang van Ajax denkt.
Wat dat betreft, is het eerste deel van de opdracht die ik dinsdagavond van de ledenraad kreeg, dus goed ingevuld. Want voor alle duidelijkheid, de drie belangrijkste functies binnen Ajax zijn voor mij die van hoofdtrainer, hoofdopleidingen en hoofdscouting. Ook vanwege de trajecten die vanuit hun posities tot diep in de vereniging lopen. Als die drie goed met elkaar functioneren, dan werkt dat automatisch door naar de rest binnen de club. Nu de nieuwe hoofdtrainer is benoemd, kan ik de komende tijd dus rustig de andere functies tegen het licht gaan houden.
Zoals ik al aangegeven heb, moet nu vooral de eenheid en rust worden bewaard binnen heel Ajax. Tijdens de ledenraad kon ik moeilijk inschatten in hoeverre Ajax momenteel een verdeelde club is. Ik heb niet veel ervaring met vergaderen en dan is het extra moeilijk om te bepalen of dingen zijn zoals ze gezegd worden. Wel werd me duidelijk, dat de onderlinge samenwerking niet bepaald optimaal is geweest.
Wat me dinsdag nog het meeste opviel, was dat naar aanleiding van een rapport waarin het beleid van de afgelopen tien jaar beoordeeld moest worden, de kortst zittende directeur bij Ajax de grootste boosdoener is.
Maar goed, de discussie hierover is nu even niet relevant. Ik heb al aangegeven dat de belangrijkste winst van de afgelopen week is geweest dat het in één klap weer rustig binnen en rond Ajax is geworden. Dat proces mag niet meer worden verstoord. Iedere Ajacied is dat nu verplicht aan trainer Adrie Koster en zijn spelers. Zij verdienen het dat de komende twee maanden alles achter het eerste elftal gaat staan, om zo te zorgen dat Ajax in september wél aan de Champions League mee gaat doen.
Alleen dát telt nu.
Alle conflicten die er nog zijn, staan dus even niet in verhouding tot het huidige belang van het eerste elftal. Bovendien weet iedereen eind april al waar we sportief aan toe zijn en dan is er nog tijd zat om allerlei beslissingen te nemen.
quote:Johan Cruijff geeft Ajax-opdracht terug
EREDIVISIE
AMSTERDAM (ANP) - Johan Cruijff heeft geen trek meer in een functie als hervormer van het technische beleid bij Ajax. De legendarische nummer 14 liet vrijdag in een persverklaring weten dat hij zijn recente opdracht van de ledenraad teruggeeft.
Volgens Cruijff is tussen hem en de nieuwe technische staf onder leiding van Marco van Basten, die komende zomer aantreedt in de ArenA, verschil van inzicht gerezen over de manier waarop dit moet worden uitgevoerd.
quote:Cruijff geeft Ajax opdracht terug
Johan Cruijff geeft Ajax de opdracht terug die hij als uitvloeisel van het rapport van de commissie Coronel van de ledenraad had gekregen.
Cruijff zou het technisch beleid van de club tegen het licht houden en met een nieuwe opzet komen. Tussen Cruijff en de technische staf (na het EK geleid door Marco van Basten) blijkt verschil van inzicht te zijn gerezen over de koers.
Cruijff:"Omdat ik de jeugdopleiding snel op het niveau wil hebben dat bij Ajax hoort, moet er drastich ingegrepen worden. Ik heb daarvoor een duidelijk omlijnd plan gemaakt, maar mijn visie wordt niet gedeeld door degenen die het moeten uitvoeren." (later meer)
bron: NOS.nl
Omdat ik sterk het gevoel heb dat hij juist op zoek ging naar een conflict, om zich weer terug te trekken.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:14 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Waarom laf als hij het niet kan doen zoals hij het wilde doen?
quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:16 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Omdat ik sterk het gevoel heb dat hij juist op zoek ging naar een conflict, om zich weer terug te trekken.
Omdat je dat van te voren moet bedenken, dat niet alles precies zo gaat zoals JC wil.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:14 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Waarom laf als hij het niet kan doen zoals hij het wilde doen?
maar hij stapt er toch ook niet zomaar in lijkt mijquote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:16 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Omdat ik sterk het gevoel heb dat hij juist op zoek ging naar een conflict, om zich weer terug te trekken.
Hij zou de vrije ruimte krijgen, dan moet je die geven.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Omdat je dat van te voren moet bedenken, dat niet alles precies zo gaat zoals JC wil.
Het is natuurlijk ook een beetje krom dat je eerst een rapport over het gevoerde beleid maakt, waaruit blijkt dat de jeugdopleiding eigenlijk het enige is wat wel functioneert, en dat er dan iemand langs komt die zegt "ik ga een beetje dat rapport lezen zeg, ik los het zo wel op, want ik ben Cruyff" en vervolgens juist die jeugdopleiding drastisch wil gaan veranderen. Voetbal draait niet alleen om techniek, helaas snapt Cruyff dat niet zo.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:11 schreef -Vaduz- het volgende:
Ajax wil dus geen drastische ingrijpende veranderingen, opvallend.
Dat is veel waard, als de eerste de beste coach al zijn nieuwe technische staf mag samenstellenquote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:24 schreef Blawh het volgende:
Er is altijd nog het heilige rapport jongens, don't worry.
En dit denk je vanwege..? Redenen bedenken kunnen we allemaalquote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:20 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ik denk dat het te maken heeft met jeugdspelers bij de selectie halen zoals Martina en van der Heijden ipv krachten zoals Rommedahl en Kuffour te halen.
Jezus, wat ongelooflijk, dom, triest en kortzichtig zo'n antwoord. En dat noemt zich dan Ajacied...quote:
Jaakke gaat weg, Fontein gaat weg. Het heeft toch echt wel een positieve invloed gehad.. Van Basten heeft zijn eigen plannen met de jeugd, wie zegt dat dit niet goed is?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:24 schreef Blawh het volgende:
Er is altijd nog het heilige rapport jongens, don't worry.
Hoezo? De deal was dat hij het technische vlak helemaal zou opzetten, op zijn verantwoording. Als dat dan niet kan dan zou ik ookquote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Omdat je dat van te voren moet bedenken, dat niet alles precies zo gaat zoals JC wil.
Wees maar niet bang, morgen komt Het Jodenblad De Telegraaf traditioneel nog wel met een of ander relletje bij PSV.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:25 schreef BliksemSchigt het volgende:
Overigens is het meest schandalige natuurlijk dat Cruijff praat over rust dit en rust dat, en dan de vrijdag voor PSV-Ajax dit naar buiten brengt!
Jezus, Cultheld. Doe niet zo achterlijk. Van jou had ik juist wel wat meer verwacht.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:17 schreef cultheld het volgende:
[..]. Hij is ook wel zo iemand die, wanneer enkele details in een concept hem niet aanstaan, meteen afhaakt als men niet volledig naar zijn pijpen wil dansen.
Cruijff heeft te maken met de gehele reorganisatie van Ajax, terwijl van Basten alleen over 1 en 2 gaat. Dus wanneer er iets fout zit tussen van Basten en Cruijff zal het naar mijn mening waarschijnlijk gaan over hoe snel jeugdspelers bij het eerste zou komen.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:27 schreef denthemen het volgende:
[..]
En dit denk je vanwege..? Redenen bedenken kunnen we allemaal
Hij zet ze op scherp mbv het beroemde conflictmodel.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:25 schreef BliksemSchigt het volgende:
Overigens is het meest schandalige natuurlijk dat Cruijff praat over rust dit en rust dat, en dan de vrijdag voor PSV-Ajax dit naar buiten brengt!
Dan moet je Cruyff toch niet vragen om het op te zetten? Grootste fout is om van Basten al eerder aan te stellen terwijl dat rapport nog moest komen.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:28 schreef denthemen het volgende:
[..]
Jaakke gaat weg, Fontein gaat weg. Het heeft toch echt wel een positieve invloed gehad.. Van Basten heeft zijn eigen plannen met de jeugd, wie zegt dat dit niet goed is?
Dat vond ik nou het enige foute wat in dat rapport stond, voor zover ik het heb meegekregen. Ik zie er echt het voordeel niet van dat een nieuwe trainer dat niet zou mogen.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:26 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Dat is veel waard, als de eerste de beste coach al zijn nieuwe technische staf mag samenstellen
Stel dat het om Van Bastens visie gaat.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:28 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Jezus, wat ongelooflijk, dom, triest en kortzichtig zo'n antwoord. En dat noemt zich dan Ajacied...
Sorry hoor, maar ik begrijp Cruijff zijn beslissing voor de volle 100%.
Eerst biedt hij aan Ajax te hervormen, vervolgens wordt hem gezegd dat ie alle ruimte krijgt zolang het de beursnotitie maar niet in de weg zit. Hoe rigoreus ook, alles mocht ie doen.
Vervolgens komt hij met een plan, wat naar zijn idee ingevuld is, en dat wordt van tafel geveegd... En dan neem jij het Cruijff kwalijk dat ie opstapt?.
What's the fucking use om nog je input te geven als niemand wil luisteren? Tuurlijk gaat hij weg. Hij heeft gezegd dat HIJ verantwoordelijk zou zijn als het niet zou lopen. Maar op het moment dat hij input geeft en er wordt niet naar geluisterd, wordt hij straks verantwoordelijk gehouden voor dingen die hij zelf anders wilde doen.
Door zo'n actie voel je je natuurlijk niet serieus genomen, dus stap je, 100% terecht m.i., gewoon op. Hij zou de vrije hand krijgen en die krijgt hij niet. Nou ja, dan zit zijn rol er wel op natuurlijk.
Dom, dom, dom, dom, dom dit van Van Basten en co..
Dat kan toch nooit? Je hebt altijd met anderen te maken.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:20 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Hij zou de vrije ruimte krijgen, dan moet je die geven.
Ik wil het nog afwachten, wat nu precies het meningsverschil was. Wat er mij gewoon sterk hangt is een gevoel dat Cruijff maar al te blij is voortijdig te kunnen vertrekken, omdat die verantwoordelijkheid tot nieuwe successen wel iets te heet onder zijn voeten werd. En dan is je reputatie natuurlijk voorgoed verdwenen.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:28 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Jezus, wat ongelooflijk, dom, triest en kortzichtig zo'n antwoord. En dat noemt zich dan Ajacied...
Eerst biedt hij aan Ajax te hervormen, vervolgens wordt hem gezegd dat ie alle ruimte krijgt zolang het de beursnotitie maar niet in de weg zit. Hoe rigoreus ook, alles mocht ie doen.
Vervolgens komt hij met een plan, wat naar zijn idee ingevuld is, en dat wordt van tafel geveegd... En dan neem jij het Cruijff kwalijk dat ie opstapt?.
What's the fucking use om nog je input te geven als niemand wil luisteren? Tuurlijk gaat hij weg. Hij heeft gezegd dat HIJ verantwoordelijk zou zijn als het niet zou lopen. Maar op het moment dat hij input geeft en er wordt niet naar geluisterd, wordt hij straks verantwoordelijk gehouden voor dingen die hij zelf anders wilde doen.
Door zo'n actie voel je je natuurlijk niet serieus genomen, dus stap je, 100% terecht m.i., gewoon op. Hij zou de vrije hand krijgen en die krijgt hij niet. Nou ja, dan zit zijn rol er wel op natuurlijk.
Dat dus en niets anders.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:20 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Hij zou de vrije ruimte krijgen, dan moet je die geven.
Jezus, hoe krijg je het voor elkaar. Zelfs in een topic over Cruijff en Ajax waar je komt lachen. Zelfs hier krijg je het voor elkaar om je als een calimero te gedragenquote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:29 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Wees maar niet bang, morgen komt Het Jodenblad De Telegraaf traditioneel nog wel met een of ander relletje bij PSV.
Zit me trouwens kapot te lachen![]()
![]()
Wat knap dat jij de beslissing van Cruijff alweer begrijpt zonder dat we verder iets weten.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:28 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ze geloven heilig in Cruyff dus dan moet je ook z'n visie volgen.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat kan toch nooit? Je hebt altijd met anderen te maken.
Ja, lekker. Trek jij lekker je eigen conclusies. Hoe lang was je ook alweer bevriend met Cruijff dat je hem zo goed kan doorgronden?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:31 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik wil het nog afwachten, wat nu precies het meningsverschil was. Wat er mij gewoon sterk hangt is een gevoel dat Cruijff maar al te blij is voortijdig te kunnen vertrekken, omdat die verantwoordelijkheid tot nieuwe successen wel iets te heet onder zijn voeten werd. En dan is je reputatie natuurlijk voorgoed verdwenen.
Nee oude relnicht, het staat er duidelijk genoeg in Jip en Janneke taal..quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat knap dat jij de beslissing van Cruijff alweer begrijpt zonder dat we verder iets weten.
En dan nog anderen de les lezen ook
Wie zegt dat er niet naar hem geluisterd wordt? Maar hij zal toch ook naar anderen moeten luisteren? Je kan niet verwachten dat de technische staf verder helemaal niets meer in te brengen heeft.
Je maakt jezelf belachelijk Daggla. Niet doen.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:34 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ja, lekker. Trek jij lekker je eigen conclusies. Hoe lang was je ook alweer bevriend met Cruijff dat je hem zo goed kan doorgronden?.
Het is heel simpel. Hij komt met een plan > plan wordt afgewezen terwijl hij carte blanche had om alles te veranderen. Zeker als het om zoiets fundamenteels als de jeugd gaat kan ik begrijpen dat ie nu zoiets heeft.
Niets te heet onder zijn voeten, er wordt niet geluisterd terwijl hij zogenaamd de vrije hand had. Tuurlijk gaat ie dan weg. Iedereen met een beetje trots in z'n sodemieter was opgestapt.
Ik vraag me af hoeveel ze naar buiten gaan of kunnen brengen.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:35 schreef Cyberia18 het volgende:
Ik wacht nog even af op een officieel persbericht met daarin een heldere verklaring.
Das het hele probleem bij Ajax.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat kan toch nooit? Je hebt altijd met anderen te maken.
quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:36 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nee oude relnicht, het staat er duidelijk genoeg in Jip en Janneke taal..
Hem was beloofd dat ie de ultieme vrijheid had mits deze niet tegen de regels van de beursgang waren.
Als dan vervolgens je eerste (en meest fundamentele) plan meteen van tafel wordt geveegd ben je toch klaar? Wat de fuck zou hij nu nog kunnen doen als er toch niet wordt geluisterd?
Dat er niet wordt geluisterd lijkt mij nogal duidelijk.. Er staat letterlijk dat ze zich niet konden vinden in zijn plan.
Prima, maar vraag hem dan ook niet de boel te hervormen als de trainer er toch zijn eigen ideeen op nahoudt.
Nou nou nou, uit jouw mond doet dat ongelooflijk veel pijn.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Je maakt jezelf belachelijk Daggla. Niet doen.
Onzin. Dit verzin je.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:37 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Das het hele probleem bij Ajax.
Hij zou ten koste van alles en iedereen de ruimte krijgen. Dat is niet zo, dus stapt hij terecht op.
Klaar.
En wie is die trainer? Juist MvB, de grote vriend van Cruijff waarmee hij alles bespreekt. Lijkt me krom, ook van Cruijff zelf, als hij MvB aanraadt terwijl ze niet eens over de invulling hebben gesproken.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:36 schreef Dr.Daggla het volgende:
Prima, maar vraag hem dan ook niet de boel te hervormen als de trainer er toch zijn eigen ideeen op nahoudt.
Dat is inderdaad wat naar buiten wordt gecommuniceerd. Een paar jaar terug heb ik een interessant achtergrondartikel over de handel en wandel van Cruijff gelezen en op basis van de vele voorbeelden (feiten) die in dat stuk werden genoemd, durf ik de uitleg van Cruijff op z'n minst te wantrouwen. Waar hij ook werkte, overal kreeg hij ruzie.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:30 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Jezus, Cultheld. Doe niet zo achterlijk. Van jou had ik juist wel wat meer verwacht.
"Enkele details in een concept?" Sorry, maar de jeugdopleiding van Ajax is wat Ajax Ajax maakt(e).
Nogal een essentieel onderdeel in het hele hervormingsverhaal. Als dat al van tafel wordt geveegd, dan is je hele rol als adviseur toch onderschikt aan de mening van de coach?
Precies, ze zullen het wel vaag laten. Van Cruyff kan je het nooit winnen hier.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:37 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoeveel ze naar buiten gaan of kunnen brengen.
Als er staat dat Pietje tegen de ontwikkelingen door Cruijff was zal Pietje het ook wel zwaar te verduren krijgen, etc etc etc. En zo gaan we dus gezellig door
Het is goed joh.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:39 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nou nou nou, uit jouw mond doet dat ongelooflijk veel pijn..
Kom op, als iemand zich al jaren voor lul zet ben jij het wel.
Jij lult ook maar weer wat slap in de ruimte. Ten eerste zei hij niet ja, hij bood zijn hulp zelf aan. Get your facts straight, enzo.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:39 schreef SCH het volgende:
[..]Je lult echt maar wat.
Maar als je zo denkt te moeten praten dan houdt het op. Blijkbaar kan je net als Cruiff niet tegen enige vorm van tegenspraak.![]()
Ik denk dat het een grove inschattingsfout van Cruijff is geweest om zo snel ja te zeggen tegen zo'n opdracht.
Hij had kunnen weten dat zijn jeugdplan op tegenstand zou stuiten, dat was het enige punt dat in het rapport niet veel kritiek kreeg. Om dan meteen op te stappen, is erg vreemd.
Je hebt het niet helemaal goed gevolgd. Hij zou niet alles mogen veranderen. Maar als je daar zo stellig in bent, dan moet je dat maar even zwart op wit laten zien.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:42 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Jij lult ook maar weer wat slap in de ruimte. Ten eerste zei hij niet ja, hij bood zijn hulp zelf aan. Get your facts straight, enzo.
Er is een groot verschil tussen geen tegenspraak dulden en je eerste idee dat fundamentele (en de nodige!!) veranderingen met zich meebrengt van tafel geveegd te zien worden door een coach die er nog niet eens zit.
Beloof hem dan geen vrije hand als je op zijn aanbod ingaat. Hij zou alles mogen veranderen, achteraf blijkt dat niet zo. Nou ja, dan stap je op. Terecht.
Een coach die er zit omdat Cruijff hem zo graag wilde. Wie heeft er dan een fout gemaakt?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:42 schreef Dr.Daggla het volgende:
Er is een groot verschil tussen geen tegenspraak dulden en je eerste idee dat fundamentele (en de nodige!!) veranderingen met zich meebrengt van tafel geveegd te zien worden door een coach die er nog niet eens zit.
Ook dat is niet zo.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:44 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
"Alle vrijheid om" komt op hetzelfde neer.
Hoe weet je zo zeker dat Cruijff v Basten als coach wilde dan?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Een coach die er zit omdat Cruijff hem zo graag wilde. Wie heeft er dan een fout gemaakt?
Waarom stelt hij een coach aan die het niet met hem eens is?
jaquote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:48 schreef MaxPower het volgende:
Tempo Team-grap is zeker al gemaakt?
Ik denk (maar dat kun je van buitenaf nooit zeker weten) dat ie dat niet heeft gedaan. Dat ie dacht dat ze op één lijn stonden (hij riep ook meerdere malen iets als "wij denken hetzelfde over voetbal") maar dat dat achteraf dus tegenviel.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:46 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
[..]
Hoe weet je zo zeker dat Cruijff v Basten als coach wilde dan?
Hij had natuurlijk eerst z'n plannen moeten bekend maken aan de nieuwe coach. En dan was het graag of niet voor Marco.
Nee nog niet, maar hij is leukquote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:48 schreef MaxPower het volgende:
Prima joh. Je weet toch wel dat je zelf maar wat roept met je 'alle vrijheid'quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:45 schreef Dr.Daggla het volgende:
Kusje SCH.
Spartel maar lekker verder, ik ga er niet meer op in..
Hij zei gewoon dat je hem verantwoordelijk mocht houden. Dat betekent toch niet dat hij alle vrijheid heeft.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:52 schreef Dr.Daggla het volgende:
Maar ff serieus, als Cruijff niet de vrije hand zou hebben, waarom zei hij dan keer op keer dat HIJ verantwoordelijk was als het nog niet goed ging daarna? Beetje gekke uitspraak voor iemand die weet dat ie tegen gewerkt kan worden door een coach.
Lijkt mij een beetje gek om verantwoordelijk gehouden te willen worden voor een beleid waar je niet 100% achter staat, non?
Het gaat er pas één pagina over. Dit was het tweede "Cruijff is terug bij Ajax topic", alleen is de TT gedeeltelijk gewijzigd.quote:
ik had hem nog niet gezien, dus bedankt voor de suggestiequote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:48 schreef MaxPower het volgende:
Ow zo, ik dacht al.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:55 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Het gaat er pas één pagina over. Dit was het tweede "Cruijff is terug bij Ajax topic", alleen is de TT gedeeltelijk gewijzigd.
quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:52 schreef De.Kromme het volgende:
Als het nu maar niet weer de hele week over gaat.
Dat hoop ik met je mee!quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:52 schreef De.Kromme het volgende:
Waarom zou je verantwoordelijk gehouden willen worden voor een plan waar je niet 100% achter staat?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij zei gewoon dat je hem verantwoordelijk mocht houden. Dat betekent toch niet dat hij alle vrijheid heeft.
Het is toch helemaal niet realistisch om 1 persoon in een mijoenenbedrijf alle vrijheid te geven? Als hij zegt dat Huntelaar voor 2 ton weg mag, dan moet dat ook maar kunnen? Om maar iets te noemen?
quote:Kijk. Er zijn twee dingen. Ten eerste is er sprake van een professioneel verschil van mening wie ik niet ben begonnen en niet van een conflict op het persoonlijke niveauvlak van anderen. Ten derde: Omdat ik de jeugdopleiding - wie al jaren niet klopt - snel op het niveau wil hebben wie bij Ajax hoort, moet er drastisch worden ingegrepen qua verschillende vlakken. Ik heb daarvoor een duidelijk omlijnd plan gemaakt wie van voor naar Z klopt, alleen wordt mijn visie niet gedeeld door de mensen wie het moeten uitvoeren. Logisch? Nou ja, dan heb je dus een probleem en niet ik''.
Wellicht zijn er na die uitspraak intern beslissingen genomen die Cruijff niet aanstonden. En hij weet ook wel dat hij niet in de pers op die uitspraak terug kan komen, omdat hij dan wordt neergezet als draaikont. Dus lost ie 't maar zo op.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:58 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Waarom zou je verantwoordelijk gehouden willen worden voor een plan waar je niet 100% achter staat?
Onzin dus. En nogmaals, alle vrijheid tot zover de beursnotering het toeliet. Spelers van 20 miljoen voor 2 ton wegdoen strookt niet met de beursnotering, dus dat soort beslissingen kunnen per definitie niet.
Lees nou eens voor je reageert.
En er natuurlijk ook nog bij zeggen er geen mededelingen meer over wil doen. Waardoor dit natuurlijk een week door gaat speculeren. Ja, met de rust zit het dus wel goedquote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:56 schreef Mr.Mills het volgende:
Ik vind het een beetje vreemd, waarom zou Cruijff hier een persbericht over uitbrengen?
Omdat het een ongetwijfeld een lastig karakter is om mee te werken. Dat geloof ik graag.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:39 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wat naar buiten wordt gecommuniceerd. Een paar jaar terug heb ik een interessant achtergrondartikel over de handel en wandel van Cruijff gelezen en op basis van de vele voorbeelden (feiten) die in dat stuk werden genoemd, durf ik de uitleg van Cruijff op z'n minst te wantrouwen. Waar hij ook werkte, overal kreeg hij ruzie.
Dat deed ik zo evenquote:
We zullen zien. Maar als het echt stuk is gelopen op het plan rondom de jeugd, dan geef ik hem gelijk.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 17:00 schreef cultheld het volgende:
[..]
Wellicht zijn er na die uitspraak intern beslissingen genomen die Cruijff niet aanstonden. En hij weet ook wel dat hij niet in de pers op die uitspraak terug kan komen, omdat hij dan wordt neergezet als draaikont. Dus lost ie 't maar zo op.
Maar dat is natuurlijk ook maar een theorie. Niemand hier weet voorlopig nog hoe het werkelijk zit. Dat zal de komende dagen wel duidelijk worden.
Niet alle vrijheid dus. De hervorming van de jeugdopleiding per direct totaal willen omgooien, strookt ook niet met de beursnotering.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:58 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Waarom zou je verantwoordelijk gehouden willen worden voor een plan waar je niet 100% achter staat?
Onzin dus. En nogmaals, alle vrijheid tot zover de beursnotering het toeliet. Spelers van 20 miljoen voor 2 ton wegdoen strookt niet met de beursnotering, dus dat soort beslissingen kunnen per definitie niet.
Lees nou eens voor je reageert.
Nee hoor, dat wist hij toen hij er aan begon.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 17:04 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
We zullen zien. Maar als het echt stuk is gelopen op het plan rondom de jeugd, dan geef ik hem gelijk.
Het is zo'n fundamenteel deel van de club Ajax, dat ik het kan begrijpen dat ie er klaar mee is als zo'n belangrijk idee al van tafel wordt geveegd.
Hij bied zijn hulp aan onder zijn voorwaarden, Ajax gaat daar op in maar er wordt meteen "nee" gezegd op zijn eerste hervorming.
Dan zit je er toch voor Jan Lul?
Het is bij jou alleen maar een kruistocht om Cruijff zwart te maken. Het begint echt zielig te wordenquote:Op vrijdag 7 maart 2008 17:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Niet alle vrijheid dus. De hervorming van de jeugdopleiding per direct totaal willen omgooien, strookt ook niet met de beursnotering.
Cruijff denkt blijkbaar echt dat hij God is en met niemand rekening hoeft te houden. Ik dacht dat hij wel iets realistischer zou zijn. Maar het woord laf lijkt me wel op zijn plek.
Gelukkig zijn er altijd nog wel wat fans die het voor hem opnemen omdat ze het niet kunnen verdragen dat hun grote held toch niet zo'n eerlijk mens is.
Ik reageer niet meer inhoudelijk op je. Dat jij issues hebt met Cruijff, prima.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 17:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee hoor, dat wist hij toen hij er aan begon.
Als Ajax niet presteerd is Van Basten degene die in eerste instantie het commentaar krijgt, niet Cruyff. Dan kan ie nog zo verantwoordelijk zijn, Cruyff wordt in de pers pas aangepakt als men er echt niet meer omheen kan (zoals bijvoorbeeld met zn uitspraken over Van Nistelrooy).quote:Op vrijdag 7 maart 2008 17:01 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Omdat het een ongetwijfeld een lastig karakter is om mee te werken. Dat geloof ik graag.
Maar ik vind het raar dat Van Basten boven Cruijff kan staan indeze. Vraag dan Van Basten de club te hervormen....
Had Cruijff gewoon lekker z'n gang laten gaan, dan had Van Basten zich lekker met de spelers kunnen bezighouden/
Voor zo ver ik het uit 't Telegraafberichtje kan halen, gaat het inderdaad om een verschil van inzicht in de invulling van de herstructurering van de jeugdopleiding.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 17:04 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
We zullen zien. Maar als het echt stuk is gelopen op het plan rondom de jeugd, dan geef ik hem gelijk.
Het is zo'n fundamenteel deel van de club Ajax, dat ik het kan begrijpen dat ie er klaar mee is als zo'n belangrijk idee al van tafel wordt geveegd.
Hij bied zijn hulp aan onder zijn voorwaarden, Ajax gaat daar op in maar er wordt meteen "nee" gezegd op zijn eerste hervorming.
Dan zit je er toch voor Jan Lul?
quote:Op vrijdag 7 maart 2008 17:07 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Het is bij jou alleen maar een kruistocht om Cruijff zwart te maken. Het begint echt zielig te worden.
Dat is al de 2e keer dat je dat zegtquote:Op vrijdag 7 maart 2008 17:08 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik reageer niet meer inhoudelijk op je. Dat jij issues hebt met Cruijff, prima.
Maar ga maar lekker met iemand anders in discussie.
misschien wilde je een 2e Pelé?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 17:09 schreef SCH het volgende:
Welk belang heb ik er bij om Cruijff zwart te maken?
A josti has entered the building.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 17:10 schreef jorienvdherik het volgende:
toch meer een Feyenoorder ?
Ik lach me dood om jou posts, keep it upquote:Op vrijdag 7 maart 2008 17:13 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
ik lach me dood om het bericht op nu.nlzal je zien nieuwe trainer van feyenoord
j cruijff![]()
quote:Op vrijdag 7 maart 2008 17:19 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Godverdomme, wat een kneuzenkermis.
quote:Johan Cruijff geeft opdracht terug
Amsterdam, 07 mrt 2008
Johan Cruijff heeft de opdracht, om het technische beleid van Ajax te reorganiseren, teruggeven aan de Ledenraad van Ajax. Er is tussen hem en de nieuwe technische staf een te groot verschil van inzicht gerezen over de manier waarop dit moet worden uitgevoerd.
Het probleem spitst zich toe op de jeugdopleiding, waarvoor Cruijff drastische maatregelen wil nemen. Dit staat in een persbericht dat Cruijff via zijn foundation heeft verspreid.
De voorzitter van de Ledenraad van Ajax, Cor van Eijden, reageerde verrast: ,,Ik werd vanmiddag door Johan gebeld. Hij vertelde me dat hij vanochtend een gesprek had gehad met Marco en dat ze er niet uit zijn gekomen. Dus gaf hij ons de opdracht terug.”
Marco van Basten bevestigde de berichtgeving van Cruijff zojuist aan www.ajax.nl: ,,Het klopt wat er in het persbericht staat. Wat Johan wilde doen met de jeugdopleiding van Ajax gaat mij te snel, het is me te rigoreus. Ik ben op zich niet ontevreden met hoe het nu gaat. Maar ik wil eerst bekijken hoe het zit, dat moet ik zelf ervaren en daarna wil ik het op mijn manier doen en in een verantwoord tempo.”
De technische staf bepaalt dat doorgaans. In overleg.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 17:45 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Hoeze bepaalt de trainer hoe de jeugdopleiding in elkaar zit.
Dat snap ik dus ook niet. Cruyff moet zn plannen met iemand bespreken maar Van Basten lijkt me daar niet de persoon voor. Typisch wel gezien de chaos dat de verkeerde persoon hierover beslist.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 17:45 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Hoeze bepaalt de trainer hoe de jeugdopleiding in elkaar zit.
Daar hebben ze toch gewoon een hoofdopleiding en technische directeur voor.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 17:47 schreef SCH het volgende:
[..]
De technische staf bepaalt dat doorgaans. In overleg.
Als ik eerlijk ben denk ik ook dat van Basten meer van deze tijd is dan Crujff maar zeg dan niet dat Cruijff het nieuwe technische beleid mag bepalen. Krom gedoe ditquote:Op vrijdag 7 maart 2008 17:55 schreef cultheld het volgende:
Ik acht Van Basten eerlijk gezegd verstandiger dan Cruijff (ondanks dat Bassie niet bepaald mijn favoriete trainer is, maar off the field lijkt hij mij een capabele man).
.
Blijkbaar niet.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 18:06 schreef El-Salvador het volgende:
Ik hoor niks over van Geel, de man is toch verantwoordelijk hiervoor?
Waarom zie ik dan wel veel Ajax spelers doorbrekenquote:Op vrijdag 7 maart 2008 18:08 schreef DJ_Ryow het volgende:
Cruyff ziet dat er geen of te weinig typische Ajax-spelers doorbreken (met name spitsen en vleugelspelers) en rekent het de opleiding aan. Denk dat het eerder komt door het hedendaagse voetbal. Jaakke moet zijn macht kwijtraken(zit in de planning, hij wordt lintjesknipper dus dat is mooi) en de scouting/aankoopbeleid moet op de schop... velen malen belangrijker nu.
Ruzie is echt onzin, een verschil, een belangrijke ook nog eens, in inzicht. Het is goed dat deze conclusies vroegtijdig getrokken zijn. Zo zie je maar weer dat Marco en Johan echt niet dezelfde soort personen zijn. Marco blijft helder denken.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 18:09 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Blijkbaar niet.
Ruzie Van Baste <--> Cruijff en weg is ie.
Zoals? Maduro, Nigel de Jong en Babel?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 18:10 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Waarom zie ik dan wel veel Ajax spelers doorbreken![]()
Ben ik dom ofzo?![]()
VdV, Sneijder, Babel, (N) De Jong, Maduro, Vertonghen (?), Stekelenburg, Heitinga, vd Wiel, (S) De Jong, Van der Meijde. Best slecht inderdaadquote:Op vrijdag 7 maart 2008 18:16 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
Zoals? Maduro, Nigel de Jong en Babel?![]()
VdV en Sneijder zijn de laatste (al is de positie van Sneijder onduidelijk.. zijn technische kwaliteiten maken het goed). zitten nog een paar twijfelgevallen in de huidige selectie (Heitinga, Steek... en in de toekomst misschien vd Wiel en De Jong)
de laatste echte buitenspeler en spits zijn ver te zoeken...
Van der Meyde's debuut was 10 jaar geleden. En dat is dus de laatste vleugelspits geweest uit de eigen opleiding.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 18:26 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
VdV, Sneijder, Babel, (N) De Jong, Maduro, Vertonghen (?), Stekelenburg, Heitinga, vd Wiel, (S) De Jong, Van der Meijde. Best slecht inderdaad
Geen voorhoede spelers die Cruijff graag ziet.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 18:26 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
VdV, Sneijder, Babel, (N) De Jong, Maduro, Vertonghen (?), Stekelenburg, Heitinga, vd Wiel, (S) De Jong, Van der Meijde. Best slecht inderdaad
Dat zei ik al ja.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 17:52 schreef De_Ananas het volgende:
Was Van Basten nou wel op advies van Cruijff aangesteld?
Zoja:!
Is Ajax geen vleugelspeler aan Chelsea of Liverpool kwijtgeraakt? Daar staan jongens als VDV en Sneijder tegenover: de Ajax jeugdopleiding speelt dus gewoon in op de eisen van het moderne internationale voetbal (hoeveel teams spelen nou nog echt elke wedstrijd met twee vleugelspitsen) en Cruijff is te simpel om dat te begrijpen.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 18:29 schreef Radegast het volgende:
[..]
Van der Meyde's debuut was 10 jaar geleden. En dat is dus de laatste vleugelspits geweest uit de eigen opleiding.
Patrick Kluivert de laatste 'nummer 9''. Bijna 15 jaar geleden.
Best slecht ja.
Sinds wanneer draait de jeugdopleiding alleen om aanvallersquote:Op vrijdag 7 maart 2008 18:29 schreef Radegast het volgende:
[..]
Van der Meyde's debuut was 10 jaar geleden. En dat is dus de laatste vleugelspits geweest uit de eigen opleiding.
Patrick Kluivert de laatste 'nummer 9''. Bijna 15 jaar geleden.
Best slecht ja.
Jordy Brouwer.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 18:42 schreef cultheld het volgende:
[..]
Is Ajax geen vleugelspeler aan Chelsea of Liverpool kwijtgeraakt? Daar staan jongens als VDV en Sneijder tegenover: de Ajax jeugdopleiding speelt dus gewoon in op de eisen van het moderne internationale voetbal (hoeveel teams spelen nou nog echt elke wedstrijd met twee vleugelspitsen) en Cruijff is te simpel om dat te begrijpen.
Loekje,quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:52 schreef De.Kromme het volgende:
quote:Op vrijdag 7 maart 2008 18:22 schreef golfer het volgende:
Dit was te verwachten. JC duldt nou eenmaal geen tegenspraak en Van Basten begint ook al even eigenwijs te worden als zijn grote leermeester.
Dat het niet zo lang zou blijven boteren tussen die twee kon je al een tijdje zien aankomen.
Voorlopig is het dus 1-0 voor Van Basten.
quote:Op vrijdag 7 maart 2008 18:55 schreef denthemen het volgende:
[..]
Loekje,
Ajax is de grootste club van Nederland, Cruijff is de grootste voetballer ooit van Nederland.
1 + 1 = 2 toch?
Dat jij nou jaloers bent, tja..
Reageer eens inhoudelijk mits je er toe in staat bentquote:
ok, Cruijff was de beste voetballer van Nederland, maar het is onzinnig en overdreven om almaar te blijven discussieren in elk voetbalprogramma over elk akkefietje wat met hem te maken heeftquote:Op vrijdag 7 maart 2008 19:11 schreef denthemen het volgende:
[..]
Reageer eens inhoudelijk mits je er toe in staat bent
Hoe heb je dit aan zien komen dan?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 18:22 schreef golfer het volgende:
Dit was te verwachten. JC duldt nou eenmaal geen tegenspraak en Van Basten begint ook al even eigenwijs te worden als zijn grote leermeester.
Dat het niet zo lang zou blijven boteren tussen die twee kon je al een tijdje zien aankomen.
Voorlopig is het dus 1-0 voor Van Basten.
Volgens mij waren het gewoon 2 grote dingen: Cruijff keert terug bij Ajax, Cruijff keert Ajax de rug toe. Toch wel 2 grote dingen, geen akkefietje..quote:Op vrijdag 7 maart 2008 19:16 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
ok, Cruijff was de beste voetballer van Nederland, maar het is onzinnig en overdreven om almaar te blijven discussieren in elk voetbalprogramma over elk akkefietje wat met hem te maken heeft
oh, en Feyenoorders jaloers op ajacieden
\quote:Op vrijdag 7 maart 2008 19:52 schreef denthemen het volgende:
[..]
Volgens mij waren het gewoon 2 grote dingen: Cruijff keert terug bij Ajax, Cruijff keert Ajax de rug toe. Toch wel 2 grote dingen, geen akkefietje..
het is belachelijk dat dat wordt besproken in o.a. een CL voorbeschouwingquote:Op vrijdag 7 maart 2008 19:52 schreef denthemen het volgende:
[..]
Volgens mij waren het gewoon 2 grote dingen: Cruijff keert terug bij Ajax, Cruijff keert Ajax de rug toe. Toch wel 2 grote dingen, geen akkefietje..
oh ja, waarop dan?quote:En ik zou genoeg dingen kunnen bedenken hoor waarom een feyenoord fan jaloers zou zijn
Het is gewoon een feit, Beste voetballer ooit van NL, grootste club van NLquote:Op vrijdag 7 maart 2008 19:59 schreef Happel het volgende:
[..]
\
Voor jullie zijn het misschien twee grote dingen...
Ik heb het over het komen en gaan van die ouwe seniele zak.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 20:02 schreef denthemen het volgende:
[..]
Het is gewoon een feit, Beste voetballer ooit van NL, grootste club van NL
Dat zijn zeker geen feiten. Niemand weet hoe Cruijff het in 2008 gedaan zou hebben als hij nu jong was geweest. Het voetbal was destijds nog niet half zo goed ontwikkeld als tegenwoordig.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 20:02 schreef denthemen het volgende:
[..]
Het is gewoon een feit, Beste voetballer ooit van NL, grootste club van NL
Wat een onzin.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 20:06 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat zijn zeker geen feiten. Niemand weet hoe Cruijff het in 2008 gedaan zou hebben als hij nu jong was geweest. Het voetbal was destijds nog niet half zo goed ontwikkeld als tegenwoordig.
Want? Jij weet precies hoe er destijds werd gevoetbald? De backs van toen waren geen gemankeerde spelers vergeleken met de complete backs van tegenwoordig? Spelers als Cruijff, Van Hanegem, Beckenbauer en Piet Keizer hadden spelers als Zidane, Fabregas, Vieira (in z'n beste dagen) en Ronaldo er moeiteloos uitgespeeld? Dat zou moeten blijken, maar is alles behalve zeker.quote:
Gelukkig is dat ook TOTAAL niet relevant.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 20:06 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat zijn zeker geen feiten. Niemand weet hoe Cruijff het in 2008 gedaan zou hebben als hij nu jong was geweest. Het voetbal was destijds nog niet half zo goed ontwikkeld als tegenwoordig.
Dus omdat "iedereen" het er over eens is, is het ook zo? Wie weet was Lenstra of een voetballer uit 1920 wel beter. Je kunt slechts beweren dat Cruijff de beste Nederlandse voetballer van zijn generatie is geweest. Het voetbal is sindsdien behoorlijk in ontwikkeling geweest.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 20:30 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Gelukkig is dat ook TOTAAL niet relevant.
Wat een onzinnige vergelijking. Hitler zou in 2008 ook geen Tweede Wereldoorlog kunnen beginnen..etc.
Beter hou je je aan de feiten.Cruijff is de beste Nederlandse voetballer ooit. Daar is iedereen in Nederland en in het buitenland het over eens.
Ik ben van mening dat wanneer Cruijff nu 25 zou zijn dat hij nog iedereen zou dollen. Maar dat is een meningsverschil en ik ga er ook niet verder op in; want ik kan jou toch niet van je standpunt krijgen. Gelukkig is dit totaal niet relevant.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 20:16 schreef cultheld het volgende:
[..]
Want? Jij weet precies hoe er destijds werd gevoetbald? De backs van toen waren geen gemankeerde spelers vergeleken met de complete backs van tegenwoordig? Spelers als Cruijff, Van Hanegem, Beckenbauer en Piet Keizer hadden spelers als Zidane, Fabregas, Vieira (in z'n beste dagen) en Ronaldo er moeiteloos uitgespeeld? Dat zou moeten blijken, maar is alles behalve zeker.
Niet alleen de beste Nederlandse, maar de beste voetballer van zijn generatie, wereldwijd. Geen andere Nederlandse voetballer is dat geweest. Ook daar kan je het weer mee oneens zijn natuurlijk, maar als "iedereen" dat vindt heeft het sowieso nieuwswaarde lijkt me?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 20:36 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dus omdat "iedereen" het er over eens is, is het ook zo? Wie weet was Lenstra of een voetballer uit 1920 wel beter. Je kunt slechts beweren dat Cruijff de beste Nederlandse voetballer van zijn generatie is geweest. Het voetbal is sindsdien behoorlijk in ontwikkeling geweest.
Ja en dan ook alleen van de aanvallers.......'t Punt is dat je ook niet kán vergelijken. Was Cocu minder dan Cruijff? Geen idee, we zullen 't ook nooit weten, en het doet er niet toe. Cruijff wordt door alle kenners gezien als een van de grootste voetballers ooit, en dus ook van Nederland..da's in ieder geval waarquote:Op vrijdag 7 maart 2008 20:36 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dus omdat "iedereen" het er over eens is, is het ook zo? Wie weet was Lenstra of een voetballer uit 1920 wel beter. Je kunt slechts beweren dat Cruijff de beste Nederlandse voetballer van zijn generatie is geweest. Het voetbal is sindsdien behoorlijk in ontwikkeling geweest.
Klopt, maar ja, het van voor cultheld z'n tijd en dus geloofd ie het niet.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 20:42 schreef DemonCleaner het volgende:
Niet alleen de beste Nederlandse, maar de beste voetballer van zijn generatie, wereldwijd. Geen andere Nederlandse voetballer is dat geweest.
Hij was zeer waarschijnlijk, met Beckenbauer, de beste van zijn generatie. In ieder geval de beste Europeaan van zijn generatie. Zico was bijv. ook een virtuoos. Dan heb je Falcão en Sócrates nog.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 20:42 schreef DemonCleaner het volgende:
[..]
Niet alleen de beste Nederlandse, maar de beste voetballer van zijn generatie, wereldwijd. Geen andere Nederlandse voetballer is dat geweest. Ook daar kan je het weer mee oneens zijn natuurlijk, maar als "iedereen" dat vindt heeft het sowieso nieuwswaarde lijkt me?
Wat sommige mensen helaas niet doorhebben is dat de voetballer Cruyff wel wat anders is als Cruyff die Ajax adviseert op technisch gebied. Hoe goed ie ook kon voetballen, dat geeft geen garanties voor kwaliteiten als trainer, TD, scout of wat dan ook.
Door de geschiedenis en het verleden van Johan te kennen. Hij heeft altijd zo gereageerd en zal ook altijd zo blijven reageren.quote:
Ik geloof best dat hij destijds op mondiale schaal wekelijks voor open monden zorgde (wat Cristiano Ronaldo anno 2008 doet), maar ik blijf er bij dat je niet kunt stellen dat hij per definitie beter is dan bijv. Kaká, Zidane, Cristiano Ronaldo, Messi etc. Simpelweg omdat het voetbal ontzettend is veranderd (vooral qua organisatie).quote:Op vrijdag 7 maart 2008 20:49 schreef golfer het volgende:
[..]
Klopt, maar ja, het van voor cultheld z'n tijd en dus geloofd ie het niet.
Je blijft appels met peren vergelijken.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 21:00 schreef cultheld het volgende:
Ik geloof best dat hij destijds op mondiale schaal wekelijks voor open monden zorgde (wat Cristiano Ronaldo anno 2008 doet), maar ik blijf er bij dat je niet kunt stellen dat hij per definitie beter is dan bijv. Kaká, Zidane, Cristiano Ronaldo, Messi etc. Simpelweg omdat het voetbal ontzettend is veranderd (vooral qua organisatie).
Buitenspelers krijgen tegenwoordig veel minder ruimte om acties te maken dan in de jaren '70. Tegenstanders zijn nou eenmaal minder naïef geworden en waar vroeger de rechtsback een beetje het kneusje van het elftal was, is de back tegenwoordig een volwaardig lid van het elftal dat een uitstekend wapen van de ploeg kan zijn (helemaal mooi is het als backs zowel kunnen aanvallen als verdedigen en daar was vroeger bijna geen sprake van).
Het enige wat wel overeind blijft staan, is dat geen andere Nederlander dan Cruijff wereldwijd tot de top-3 voetballers van zijn tijd behoorde.
Waarom? Een vergelijking hoeft niet persé 1 op 1 te worden gemaakt om voor een volwaardige vergelijking door te kunnen gaan.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 21:02 schreef golfer het volgende:
[..]
Je blijft appels met peren vergelijken.
Wat jij wilt.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 21:09 schreef cultheld het volgende:
Waarom? Een vergelijking hoeft niet persé 1 op 1 te worden gemaakt om voor een volwaardige vergelijking door te kunnen gaan.
Het rapport heeft gewoon de dingen losgemaakt waar wij als fans alleen maar van konden dromen, het is ook nog maar het begin hé. De club valt of staat niet hoor door Cruijffquote:Op vrijdag 7 maart 2008 20:31 schreef Parafernalia het volgende:
Maar wat is Cruijff een ongelooflijke drol zeg...En Ajax weer de pineut. Geen rapport, geen Verlosser..
Nu doe je net alsof ik hem neerzet als een marginale Ajacied en het tegendeel is waar. Maar je kunt niet beweren dat het een feit is dat Cruijff de beste (Nederlandse) voetballer ooit is geweestquote:Op vrijdag 7 maart 2008 21:12 schreef golfer het volgende:
[..]
Hij is natuurlijk geheel ten onrechte een paar jaar geleden zelfs internationaal verkozen tot beste Europese voetballer van de vorige eeuw.
Fijn dat ik dit topic niet meer terug hoef te zoeken.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 20:58 schreef golfer het volgende:
[..]
Door de geschiedenis en het verleden van Johan te kennen. Hij heeft altijd zo gereageerd en zal ook altijd zo blijven reageren.
Ik had het al min of meer voorspeld op 20-2 in Bestuur Ajax treedt af, Cruijff terug bij Ajax.
7 maart 2008, 21:36 uur:quote:
quote:Cruijff wilde Olde Riekerink ontslaan'
Volgens AD-verslaggever Renze Lolkema wilde Cruijff hoofd jeugdopleiding Jan Olde Riekerink ontslaan. De journalist vertelde dit tegenover het AT5 Nieuws.
De nieuwe hoofdtrainer Van Basten was het niet eens met deze beslissing en koos de kant van Olde Riekerink, die sinds dit jaar werkzaam is bij Ajax.
daar had Johan je even mooi tukquote:Op vrijdag 7 maart 2008 21:36 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Fijn dat ik dit topic niet meer terug hoef te zoeken.
[..]
7 maart 2008, 21:36 uur:
![]()
Wat zei Spaan dan?quote:
had ie ook kunnen zeggen voor het nieuws van vandaagquote:Op vrijdag 7 maart 2008 22:41 schreef Arcee het volgende:
Weheh.
Dat Cruijff niet van vergaderen houdt, maar dat je geen organisatie kunt leiden door hapsnap contact met je vriendjesnetwerk te hebben.
En dat 't kinderachtig van Cruijff was en dat ook de grote Cruijff wel eens tegengesproken kan worden en dat 't volwassen zou zijn om daar gewoon mee om te gaan.
2 posts boven je.quote:
En dat doet Cruijff niet?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 20:41 schreef Perico het volgende:
Het erge aan van Basten is, dattie overal zijn vriendenclub mee naartoe wil nemen of beschermen.
Beste post van de dag over deze kwestie.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 21:22 schreef DJ_Ryow het volgende:
Cruijff deed het dus allemaal om zijn zin te krijgen.... niet om Ajax als club te helpen. Anders had hij ondanks deze tegenslag doorgegaan om andere veranderingen aan te brengen en gewoon eerlijk toegegeven dat hij de jeugdopleiding anders zou zien maar dat dat niet gedragen wordt door de technische staf. Maar nee.. meneertje krijgt z'n zin niet dus kapt hij er maar meteen mee.
Je kent ze wel... die mensen die je hulp aanbieden, je weigert... en die dan die verontwaardigde houding hebben dat je het dan maar helemaal zelf uit moet zoeken als je het zo goed weet allemaal. Wat is dan het motief om te helpen? Doe je het dan om oprecht te helpen of doe je het voor je eigen ego?
Oh, dat was Ojers (alleen de laatste 3 minuten gezien) en ik vroeg me al af wie die LPF-er met dat matje was.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 00:30 schreef golfer het volgende:
Ach, ik vond de theorie van Ton Ojersbij P&W ook wel aardig: Danny Cruijff zit er weer achter, net als in 1978.
Preciesquote:Op vrijdag 7 maart 2008 21:17 schreef denthemen het volgende:
[..]
Het rapport heeft gewoon de dingen losgemaakt waar wij als fans alleen maar van konden dromen, het is ook nog maar het begin hé. De club valt of staat niet hoor door Cruijff
Geen idee.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 00:50 schreef Ludacriss het volgende:
Mmm ik ben benieuwd wat voor onderwerpen aankomende zondag behandeld zullen worden in Studio Voetbal. Of weet iemand het al?
Geen idee.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 00:50 schreef Ludacriss het volgende:
Mmm ik ben benieuwd wat voor onderwerpen aankomende zondag behandeld zullen worden in Studio VoetbalAjax. Of weet iemand het al?
Geen ideequote:Op zaterdag 8 maart 2008 00:50 schreef Ludacriss het volgende:
Mmm ik ben benieuwd wat voor onderwerpen aankomende zondag behandeld zullen worden in Studio Voetbal. Of weet iemand het al?
Ja.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 00:50 schreef Ludacriss het volgende:
geen ideequote:Op zaterdag 8 maart 2008 00:50 schreef Ludacriss het volgende:
Ik wel. Kan je nog terugvinden ookquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |