Omdat ik sterk het gevoel heb dat hij juist op zoek ging naar een conflict, om zich weer terug te trekken.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:14 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Waarom laf als hij het niet kan doen zoals hij het wilde doen?
quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:16 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Omdat ik sterk het gevoel heb dat hij juist op zoek ging naar een conflict, om zich weer terug te trekken.
Omdat je dat van te voren moet bedenken, dat niet alles precies zo gaat zoals JC wil.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:14 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Waarom laf als hij het niet kan doen zoals hij het wilde doen?
maar hij stapt er toch ook niet zomaar in lijkt mijquote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:16 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Omdat ik sterk het gevoel heb dat hij juist op zoek ging naar een conflict, om zich weer terug te trekken.
Hij zou de vrije ruimte krijgen, dan moet je die geven.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Omdat je dat van te voren moet bedenken, dat niet alles precies zo gaat zoals JC wil.
Het is natuurlijk ook een beetje krom dat je eerst een rapport over het gevoerde beleid maakt, waaruit blijkt dat de jeugdopleiding eigenlijk het enige is wat wel functioneert, en dat er dan iemand langs komt die zegt "ik ga een beetje dat rapport lezen zeg, ik los het zo wel op, want ik ben Cruyff" en vervolgens juist die jeugdopleiding drastisch wil gaan veranderen. Voetbal draait niet alleen om techniek, helaas snapt Cruyff dat niet zo.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:11 schreef -Vaduz- het volgende:
Ajax wil dus geen drastische ingrijpende veranderingen, opvallend.
Dat is veel waard, als de eerste de beste coach al zijn nieuwe technische staf mag samenstellenquote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:24 schreef Blawh het volgende:
Er is altijd nog het heilige rapport jongens, don't worry.
En dit denk je vanwege..? Redenen bedenken kunnen we allemaalquote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:20 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ik denk dat het te maken heeft met jeugdspelers bij de selectie halen zoals Martina en van der Heijden ipv krachten zoals Rommedahl en Kuffour te halen.
Jezus, wat ongelooflijk, dom, triest en kortzichtig zo'n antwoord. En dat noemt zich dan Ajacied...quote:
Jaakke gaat weg, Fontein gaat weg. Het heeft toch echt wel een positieve invloed gehad.. Van Basten heeft zijn eigen plannen met de jeugd, wie zegt dat dit niet goed is?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:24 schreef Blawh het volgende:
Er is altijd nog het heilige rapport jongens, don't worry.
Hoezo? De deal was dat hij het technische vlak helemaal zou opzetten, op zijn verantwoording. Als dat dan niet kan dan zou ik ookquote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Omdat je dat van te voren moet bedenken, dat niet alles precies zo gaat zoals JC wil.
Wees maar niet bang, morgen komt Het Jodenblad De Telegraaf traditioneel nog wel met een of ander relletje bij PSV.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:25 schreef BliksemSchigt het volgende:
Overigens is het meest schandalige natuurlijk dat Cruijff praat over rust dit en rust dat, en dan de vrijdag voor PSV-Ajax dit naar buiten brengt!
Jezus, Cultheld. Doe niet zo achterlijk. Van jou had ik juist wel wat meer verwacht.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:17 schreef cultheld het volgende:
[..]. Hij is ook wel zo iemand die, wanneer enkele details in een concept hem niet aanstaan, meteen afhaakt als men niet volledig naar zijn pijpen wil dansen.
Cruijff heeft te maken met de gehele reorganisatie van Ajax, terwijl van Basten alleen over 1 en 2 gaat. Dus wanneer er iets fout zit tussen van Basten en Cruijff zal het naar mijn mening waarschijnlijk gaan over hoe snel jeugdspelers bij het eerste zou komen.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:27 schreef denthemen het volgende:
[..]
En dit denk je vanwege..? Redenen bedenken kunnen we allemaal
Hij zet ze op scherp mbv het beroemde conflictmodel.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:25 schreef BliksemSchigt het volgende:
Overigens is het meest schandalige natuurlijk dat Cruijff praat over rust dit en rust dat, en dan de vrijdag voor PSV-Ajax dit naar buiten brengt!
Dan moet je Cruyff toch niet vragen om het op te zetten? Grootste fout is om van Basten al eerder aan te stellen terwijl dat rapport nog moest komen.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:28 schreef denthemen het volgende:
[..]
Jaakke gaat weg, Fontein gaat weg. Het heeft toch echt wel een positieve invloed gehad.. Van Basten heeft zijn eigen plannen met de jeugd, wie zegt dat dit niet goed is?
Dat vond ik nou het enige foute wat in dat rapport stond, voor zover ik het heb meegekregen. Ik zie er echt het voordeel niet van dat een nieuwe trainer dat niet zou mogen.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:26 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Dat is veel waard, als de eerste de beste coach al zijn nieuwe technische staf mag samenstellen
Stel dat het om Van Bastens visie gaat.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:28 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Jezus, wat ongelooflijk, dom, triest en kortzichtig zo'n antwoord. En dat noemt zich dan Ajacied...
Sorry hoor, maar ik begrijp Cruijff zijn beslissing voor de volle 100%.
Eerst biedt hij aan Ajax te hervormen, vervolgens wordt hem gezegd dat ie alle ruimte krijgt zolang het de beursnotitie maar niet in de weg zit. Hoe rigoreus ook, alles mocht ie doen.
Vervolgens komt hij met een plan, wat naar zijn idee ingevuld is, en dat wordt van tafel geveegd... En dan neem jij het Cruijff kwalijk dat ie opstapt?.
What's the fucking use om nog je input te geven als niemand wil luisteren? Tuurlijk gaat hij weg. Hij heeft gezegd dat HIJ verantwoordelijk zou zijn als het niet zou lopen. Maar op het moment dat hij input geeft en er wordt niet naar geluisterd, wordt hij straks verantwoordelijk gehouden voor dingen die hij zelf anders wilde doen.
Door zo'n actie voel je je natuurlijk niet serieus genomen, dus stap je, 100% terecht m.i., gewoon op. Hij zou de vrije hand krijgen en die krijgt hij niet. Nou ja, dan zit zijn rol er wel op natuurlijk.
Dom, dom, dom, dom, dom dit van Van Basten en co..
Dat kan toch nooit? Je hebt altijd met anderen te maken.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:20 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Hij zou de vrije ruimte krijgen, dan moet je die geven.
Ik wil het nog afwachten, wat nu precies het meningsverschil was. Wat er mij gewoon sterk hangt is een gevoel dat Cruijff maar al te blij is voortijdig te kunnen vertrekken, omdat die verantwoordelijkheid tot nieuwe successen wel iets te heet onder zijn voeten werd. En dan is je reputatie natuurlijk voorgoed verdwenen.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:28 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Jezus, wat ongelooflijk, dom, triest en kortzichtig zo'n antwoord. En dat noemt zich dan Ajacied...
Eerst biedt hij aan Ajax te hervormen, vervolgens wordt hem gezegd dat ie alle ruimte krijgt zolang het de beursnotitie maar niet in de weg zit. Hoe rigoreus ook, alles mocht ie doen.
Vervolgens komt hij met een plan, wat naar zijn idee ingevuld is, en dat wordt van tafel geveegd... En dan neem jij het Cruijff kwalijk dat ie opstapt?.
What's the fucking use om nog je input te geven als niemand wil luisteren? Tuurlijk gaat hij weg. Hij heeft gezegd dat HIJ verantwoordelijk zou zijn als het niet zou lopen. Maar op het moment dat hij input geeft en er wordt niet naar geluisterd, wordt hij straks verantwoordelijk gehouden voor dingen die hij zelf anders wilde doen.
Door zo'n actie voel je je natuurlijk niet serieus genomen, dus stap je, 100% terecht m.i., gewoon op. Hij zou de vrije hand krijgen en die krijgt hij niet. Nou ja, dan zit zijn rol er wel op natuurlijk.
Dat dus en niets anders.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:20 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Hij zou de vrije ruimte krijgen, dan moet je die geven.
Jezus, hoe krijg je het voor elkaar. Zelfs in een topic over Cruijff en Ajax waar je komt lachen. Zelfs hier krijg je het voor elkaar om je als een calimero te gedragenquote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:29 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Wees maar niet bang, morgen komt Het Jodenblad De Telegraaf traditioneel nog wel met een of ander relletje bij PSV.
Zit me trouwens kapot te lachen![]()
![]()
Wat knap dat jij de beslissing van Cruijff alweer begrijpt zonder dat we verder iets weten.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:28 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ze geloven heilig in Cruyff dus dan moet je ook z'n visie volgen.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat kan toch nooit? Je hebt altijd met anderen te maken.
Ja, lekker. Trek jij lekker je eigen conclusies. Hoe lang was je ook alweer bevriend met Cruijff dat je hem zo goed kan doorgronden?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:31 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik wil het nog afwachten, wat nu precies het meningsverschil was. Wat er mij gewoon sterk hangt is een gevoel dat Cruijff maar al te blij is voortijdig te kunnen vertrekken, omdat die verantwoordelijkheid tot nieuwe successen wel iets te heet onder zijn voeten werd. En dan is je reputatie natuurlijk voorgoed verdwenen.
Nee oude relnicht, het staat er duidelijk genoeg in Jip en Janneke taal..quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat knap dat jij de beslissing van Cruijff alweer begrijpt zonder dat we verder iets weten.
En dan nog anderen de les lezen ook
Wie zegt dat er niet naar hem geluisterd wordt? Maar hij zal toch ook naar anderen moeten luisteren? Je kan niet verwachten dat de technische staf verder helemaal niets meer in te brengen heeft.
Je maakt jezelf belachelijk Daggla. Niet doen.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:34 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ja, lekker. Trek jij lekker je eigen conclusies. Hoe lang was je ook alweer bevriend met Cruijff dat je hem zo goed kan doorgronden?.
Het is heel simpel. Hij komt met een plan > plan wordt afgewezen terwijl hij carte blanche had om alles te veranderen. Zeker als het om zoiets fundamenteels als de jeugd gaat kan ik begrijpen dat ie nu zoiets heeft.
Niets te heet onder zijn voeten, er wordt niet geluisterd terwijl hij zogenaamd de vrije hand had. Tuurlijk gaat ie dan weg. Iedereen met een beetje trots in z'n sodemieter was opgestapt.
Ik vraag me af hoeveel ze naar buiten gaan of kunnen brengen.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:35 schreef Cyberia18 het volgende:
Ik wacht nog even af op een officieel persbericht met daarin een heldere verklaring.
Das het hele probleem bij Ajax.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat kan toch nooit? Je hebt altijd met anderen te maken.
quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:36 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nee oude relnicht, het staat er duidelijk genoeg in Jip en Janneke taal..
Hem was beloofd dat ie de ultieme vrijheid had mits deze niet tegen de regels van de beursgang waren.
Als dan vervolgens je eerste (en meest fundamentele) plan meteen van tafel wordt geveegd ben je toch klaar? Wat de fuck zou hij nu nog kunnen doen als er toch niet wordt geluisterd?
Dat er niet wordt geluisterd lijkt mij nogal duidelijk.. Er staat letterlijk dat ze zich niet konden vinden in zijn plan.
Prima, maar vraag hem dan ook niet de boel te hervormen als de trainer er toch zijn eigen ideeen op nahoudt.
Nou nou nou, uit jouw mond doet dat ongelooflijk veel pijn.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Je maakt jezelf belachelijk Daggla. Niet doen.
Onzin. Dit verzin je.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:37 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Das het hele probleem bij Ajax.
Hij zou ten koste van alles en iedereen de ruimte krijgen. Dat is niet zo, dus stapt hij terecht op.
Klaar.
En wie is die trainer? Juist MvB, de grote vriend van Cruijff waarmee hij alles bespreekt. Lijkt me krom, ook van Cruijff zelf, als hij MvB aanraadt terwijl ze niet eens over de invulling hebben gesproken.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:36 schreef Dr.Daggla het volgende:
Prima, maar vraag hem dan ook niet de boel te hervormen als de trainer er toch zijn eigen ideeen op nahoudt.
Dat is inderdaad wat naar buiten wordt gecommuniceerd. Een paar jaar terug heb ik een interessant achtergrondartikel over de handel en wandel van Cruijff gelezen en op basis van de vele voorbeelden (feiten) die in dat stuk werden genoemd, durf ik de uitleg van Cruijff op z'n minst te wantrouwen. Waar hij ook werkte, overal kreeg hij ruzie.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:30 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Jezus, Cultheld. Doe niet zo achterlijk. Van jou had ik juist wel wat meer verwacht.
"Enkele details in een concept?" Sorry, maar de jeugdopleiding van Ajax is wat Ajax Ajax maakt(e).
Nogal een essentieel onderdeel in het hele hervormingsverhaal. Als dat al van tafel wordt geveegd, dan is je hele rol als adviseur toch onderschikt aan de mening van de coach?
Precies, ze zullen het wel vaag laten. Van Cruyff kan je het nooit winnen hier.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:37 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoeveel ze naar buiten gaan of kunnen brengen.
Als er staat dat Pietje tegen de ontwikkelingen door Cruijff was zal Pietje het ook wel zwaar te verduren krijgen, etc etc etc. En zo gaan we dus gezellig door
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |