Je hebt het niet helemaal goed gevolgd. Hij zou niet alles mogen veranderen. Maar als je daar zo stellig in bent, dan moet je dat maar even zwart op wit laten zien.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:42 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Jij lult ook maar weer wat slap in de ruimte. Ten eerste zei hij niet ja, hij bood zijn hulp zelf aan. Get your facts straight, enzo.
Er is een groot verschil tussen geen tegenspraak dulden en je eerste idee dat fundamentele (en de nodige!!) veranderingen met zich meebrengt van tafel geveegd te zien worden door een coach die er nog niet eens zit.
Beloof hem dan geen vrije hand als je op zijn aanbod ingaat. Hij zou alles mogen veranderen, achteraf blijkt dat niet zo. Nou ja, dan stap je op. Terecht.
Een coach die er zit omdat Cruijff hem zo graag wilde. Wie heeft er dan een fout gemaakt?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:42 schreef Dr.Daggla het volgende:
Er is een groot verschil tussen geen tegenspraak dulden en je eerste idee dat fundamentele (en de nodige!!) veranderingen met zich meebrengt van tafel geveegd te zien worden door een coach die er nog niet eens zit.
Ook dat is niet zo.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:44 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
"Alle vrijheid om" komt op hetzelfde neer.
Hoe weet je zo zeker dat Cruijff v Basten als coach wilde dan?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Een coach die er zit omdat Cruijff hem zo graag wilde. Wie heeft er dan een fout gemaakt?
Waarom stelt hij een coach aan die het niet met hem eens is?
jaquote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:48 schreef MaxPower het volgende:
Tempo Team-grap is zeker al gemaakt?
Ik denk (maar dat kun je van buitenaf nooit zeker weten) dat ie dat niet heeft gedaan. Dat ie dacht dat ze op één lijn stonden (hij riep ook meerdere malen iets als "wij denken hetzelfde over voetbal") maar dat dat achteraf dus tegenviel.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:46 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
[..]
Hoe weet je zo zeker dat Cruijff v Basten als coach wilde dan?
Hij had natuurlijk eerst z'n plannen moeten bekend maken aan de nieuwe coach. En dan was het graag of niet voor Marco.
Nee nog niet, maar hij is leukquote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:48 schreef MaxPower het volgende:
Prima joh. Je weet toch wel dat je zelf maar wat roept met je 'alle vrijheid'quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:45 schreef Dr.Daggla het volgende:
Kusje SCH.
Spartel maar lekker verder, ik ga er niet meer op in..
Hij zei gewoon dat je hem verantwoordelijk mocht houden. Dat betekent toch niet dat hij alle vrijheid heeft.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:52 schreef Dr.Daggla het volgende:
Maar ff serieus, als Cruijff niet de vrije hand zou hebben, waarom zei hij dan keer op keer dat HIJ verantwoordelijk was als het nog niet goed ging daarna? Beetje gekke uitspraak voor iemand die weet dat ie tegen gewerkt kan worden door een coach.
Lijkt mij een beetje gek om verantwoordelijk gehouden te willen worden voor een beleid waar je niet 100% achter staat, non?
Het gaat er pas één pagina over. Dit was het tweede "Cruijff is terug bij Ajax topic", alleen is de TT gedeeltelijk gewijzigd.quote:
ik had hem nog niet gezien, dus bedankt voor de suggestiequote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:48 schreef MaxPower het volgende:
Ow zo, ik dacht al.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:55 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Het gaat er pas één pagina over. Dit was het tweede "Cruijff is terug bij Ajax topic", alleen is de TT gedeeltelijk gewijzigd.
quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:52 schreef De.Kromme het volgende:
Als het nu maar niet weer de hele week over gaat.
Dat hoop ik met je mee!quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:52 schreef De.Kromme het volgende:
Als het nu maar niet weer de hele week over gaat.
Waarom zou je verantwoordelijk gehouden willen worden voor een plan waar je niet 100% achter staat?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij zei gewoon dat je hem verantwoordelijk mocht houden. Dat betekent toch niet dat hij alle vrijheid heeft.
Het is toch helemaal niet realistisch om 1 persoon in een mijoenenbedrijf alle vrijheid te geven? Als hij zegt dat Huntelaar voor 2 ton weg mag, dan moet dat ook maar kunnen? Om maar iets te noemen?
quote:Kijk. Er zijn twee dingen. Ten eerste is er sprake van een professioneel verschil van mening wie ik niet ben begonnen en niet van een conflict op het persoonlijke niveauvlak van anderen. Ten derde: Omdat ik de jeugdopleiding - wie al jaren niet klopt - snel op het niveau wil hebben wie bij Ajax hoort, moet er drastisch worden ingegrepen qua verschillende vlakken. Ik heb daarvoor een duidelijk omlijnd plan gemaakt wie van voor naar Z klopt, alleen wordt mijn visie niet gedeeld door de mensen wie het moeten uitvoeren. Logisch? Nou ja, dan heb je dus een probleem en niet ik''.
Wellicht zijn er na die uitspraak intern beslissingen genomen die Cruijff niet aanstonden. En hij weet ook wel dat hij niet in de pers op die uitspraak terug kan komen, omdat hij dan wordt neergezet als draaikont. Dus lost ie 't maar zo op.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:58 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Waarom zou je verantwoordelijk gehouden willen worden voor een plan waar je niet 100% achter staat?
Onzin dus. En nogmaals, alle vrijheid tot zover de beursnotering het toeliet. Spelers van 20 miljoen voor 2 ton wegdoen strookt niet met de beursnotering, dus dat soort beslissingen kunnen per definitie niet.
Lees nou eens voor je reageert.
En er natuurlijk ook nog bij zeggen er geen mededelingen meer over wil doen. Waardoor dit natuurlijk een week door gaat speculeren. Ja, met de rust zit het dus wel goedquote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:56 schreef Mr.Mills het volgende:
Ik vind het een beetje vreemd, waarom zou Cruijff hier een persbericht over uitbrengen?
Omdat het een ongetwijfeld een lastig karakter is om mee te werken. Dat geloof ik graag.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:39 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wat naar buiten wordt gecommuniceerd. Een paar jaar terug heb ik een interessant achtergrondartikel over de handel en wandel van Cruijff gelezen en op basis van de vele voorbeelden (feiten) die in dat stuk werden genoemd, durf ik de uitleg van Cruijff op z'n minst te wantrouwen. Waar hij ook werkte, overal kreeg hij ruzie.
Dat deed ik zo evenquote:
We zullen zien. Maar als het echt stuk is gelopen op het plan rondom de jeugd, dan geef ik hem gelijk.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 17:00 schreef cultheld het volgende:
[..]
Wellicht zijn er na die uitspraak intern beslissingen genomen die Cruijff niet aanstonden. En hij weet ook wel dat hij niet in de pers op die uitspraak terug kan komen, omdat hij dan wordt neergezet als draaikont. Dus lost ie 't maar zo op.
Maar dat is natuurlijk ook maar een theorie. Niemand hier weet voorlopig nog hoe het werkelijk zit. Dat zal de komende dagen wel duidelijk worden.
Niet alle vrijheid dus. De hervorming van de jeugdopleiding per direct totaal willen omgooien, strookt ook niet met de beursnotering.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:58 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Waarom zou je verantwoordelijk gehouden willen worden voor een plan waar je niet 100% achter staat?
Onzin dus. En nogmaals, alle vrijheid tot zover de beursnotering het toeliet. Spelers van 20 miljoen voor 2 ton wegdoen strookt niet met de beursnotering, dus dat soort beslissingen kunnen per definitie niet.
Lees nou eens voor je reageert.
Nee hoor, dat wist hij toen hij er aan begon.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 17:04 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
We zullen zien. Maar als het echt stuk is gelopen op het plan rondom de jeugd, dan geef ik hem gelijk.
Het is zo'n fundamenteel deel van de club Ajax, dat ik het kan begrijpen dat ie er klaar mee is als zo'n belangrijk idee al van tafel wordt geveegd.
Hij bied zijn hulp aan onder zijn voorwaarden, Ajax gaat daar op in maar er wordt meteen "nee" gezegd op zijn eerste hervorming.
Dan zit je er toch voor Jan Lul?
Het is bij jou alleen maar een kruistocht om Cruijff zwart te maken. Het begint echt zielig te wordenquote:Op vrijdag 7 maart 2008 17:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Niet alle vrijheid dus. De hervorming van de jeugdopleiding per direct totaal willen omgooien, strookt ook niet met de beursnotering.
Cruijff denkt blijkbaar echt dat hij God is en met niemand rekening hoeft te houden. Ik dacht dat hij wel iets realistischer zou zijn. Maar het woord laf lijkt me wel op zijn plek.
Gelukkig zijn er altijd nog wel wat fans die het voor hem opnemen omdat ze het niet kunnen verdragen dat hun grote held toch niet zo'n eerlijk mens is.
Ik reageer niet meer inhoudelijk op je. Dat jij issues hebt met Cruijff, prima.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 17:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee hoor, dat wist hij toen hij er aan begon.
Als Ajax niet presteerd is Van Basten degene die in eerste instantie het commentaar krijgt, niet Cruyff. Dan kan ie nog zo verantwoordelijk zijn, Cruyff wordt in de pers pas aangepakt als men er echt niet meer omheen kan (zoals bijvoorbeeld met zn uitspraken over Van Nistelrooy).quote:Op vrijdag 7 maart 2008 17:01 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Omdat het een ongetwijfeld een lastig karakter is om mee te werken. Dat geloof ik graag.
Maar ik vind het raar dat Van Basten boven Cruijff kan staan indeze. Vraag dan Van Basten de club te hervormen....
Had Cruijff gewoon lekker z'n gang laten gaan, dan had Van Basten zich lekker met de spelers kunnen bezighouden/
Voor zo ver ik het uit 't Telegraafberichtje kan halen, gaat het inderdaad om een verschil van inzicht in de invulling van de herstructurering van de jeugdopleiding.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 17:04 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
We zullen zien. Maar als het echt stuk is gelopen op het plan rondom de jeugd, dan geef ik hem gelijk.
Het is zo'n fundamenteel deel van de club Ajax, dat ik het kan begrijpen dat ie er klaar mee is als zo'n belangrijk idee al van tafel wordt geveegd.
Hij bied zijn hulp aan onder zijn voorwaarden, Ajax gaat daar op in maar er wordt meteen "nee" gezegd op zijn eerste hervorming.
Dan zit je er toch voor Jan Lul?
quote:Op vrijdag 7 maart 2008 17:07 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Het is bij jou alleen maar een kruistocht om Cruijff zwart te maken. Het begint echt zielig te worden.
Dat is al de 2e keer dat je dat zegtquote:Op vrijdag 7 maart 2008 17:08 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik reageer niet meer inhoudelijk op je. Dat jij issues hebt met Cruijff, prima.
Maar ga maar lekker met iemand anders in discussie.
misschien wilde je een 2e Pelé?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 17:09 schreef SCH het volgende:
Welk belang heb ik er bij om Cruijff zwart te maken?
A josti has entered the building.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 17:10 schreef jorienvdherik het volgende:
toch meer een Feyenoorder ?
Ik lach me dood om jou posts, keep it upquote:Op vrijdag 7 maart 2008 17:13 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
ik lach me dood om het bericht op nu.nlzal je zien nieuwe trainer van feyenoord
j cruijff![]()
quote:Op vrijdag 7 maart 2008 17:19 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Godverdomme, wat een kneuzenkermis.
quote:Johan Cruijff geeft opdracht terug
Amsterdam, 07 mrt 2008
Johan Cruijff heeft de opdracht, om het technische beleid van Ajax te reorganiseren, teruggeven aan de Ledenraad van Ajax. Er is tussen hem en de nieuwe technische staf een te groot verschil van inzicht gerezen over de manier waarop dit moet worden uitgevoerd.
Het probleem spitst zich toe op de jeugdopleiding, waarvoor Cruijff drastische maatregelen wil nemen. Dit staat in een persbericht dat Cruijff via zijn foundation heeft verspreid.
De voorzitter van de Ledenraad van Ajax, Cor van Eijden, reageerde verrast: ,,Ik werd vanmiddag door Johan gebeld. Hij vertelde me dat hij vanochtend een gesprek had gehad met Marco en dat ze er niet uit zijn gekomen. Dus gaf hij ons de opdracht terug.”
Marco van Basten bevestigde de berichtgeving van Cruijff zojuist aan www.ajax.nl: ,,Het klopt wat er in het persbericht staat. Wat Johan wilde doen met de jeugdopleiding van Ajax gaat mij te snel, het is me te rigoreus. Ik ben op zich niet ontevreden met hoe het nu gaat. Maar ik wil eerst bekijken hoe het zit, dat moet ik zelf ervaren en daarna wil ik het op mijn manier doen en in een verantwoord tempo.”
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |