Toch vind ik het overdreven dat b.v. programma's als Een Vandaag en Netwerk er aandacht aan besteden.quote:Op woensdag 20 februari 2008 20:08 schreef VoreG het volgende:
[..]
De grootste club van Nederland die in verval is en de grootste speler die Nederland ooit had vinden elkaar weer. Heeft wel nieuwswaarde toch?
Kunnen beter ff afwachten, misschien stelt ie daar iemand anders voor aan maar gaat hij samen met diegene wel alle aankopen en alles bespreken, dan heeftie alsnog een soort van functie.quote:Op woensdag 20 februari 2008 20:27 schreef golfer het volgende:
Cruijff gaat dus gewoon weer vanaf afstand adviezen geven en gaat geen officiële functie vervullen.
Jammer dat hij dat weer niet aandurft.
Ajax is de grootste club, al gaat het 10 jaar niet echt goed.quote:Op woensdag 20 februari 2008 20:19 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Dat jullie de grootste zijn niet moeten verwarren met de grootste bek hebben en eens moeten accepteren dat je niet elk jaar kampioen kunt worden.
quote:Op woensdag 20 februari 2008 20:27 schreef golfer het volgende:
Cruijff gaat dus gewoon weer vanaf afstand adviezen geven en gaat geen officiële functie vervullen.
Hij denkt aan z'n gezondheid, lijkt me een goede zaak. De adviezen (een legio) die hij nu geeft wordt echt wat mee gedaan, dat is niet echt gebeurd in het verleden. Iemand op afstand lijkt me uitstekend.quote:Op woensdag 20 februari 2008 20:27 schreef golfer het volgende:
Ik zie hem liever in een officiële functie waarin je hem dan ook kan aanspreken op de resultaten. Dit is mij weer te vrijblijvend van hem.quote:Op woensdag 20 februari 2008 20:30 schreef -Vaduz- het volgende:
Hij denkt aan z'n gezondheid, lijkt me een goede zaak. De adviezen (een legio) die hij nu geeft wordt echt wat mee gedaan, dat is niet echt gebeurd in het verleden. Iemand op afstand lijkt me uitstekend.
Hoezo? Als die nieuwe opzet faalt is hem dat aan te rekenen, me dunkt.quote:Op woensdag 20 februari 2008 20:35 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik zie hem liever in een officiële functie waarin je hem dan ook kan aanspreken op de resultaten. Dit is mij weer te vrijblijvend van hem.
Nee, dan zal hij ongetwijfeld weer zeggen dat zijn adviezen niet goed zijn uitgevoerd door anderen.quote:Op woensdag 20 februari 2008 20:37 schreef Dr.Daggla het volgende:
Hoezo? Als die nieuwe opzet faalt is hem dat aan te rekenen, me dunkt.
Dat zei die net ook:quote:Op woensdag 20 februari 2008 20:37 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Hoezo? Als die nieuwe opzet faalt is hem dat aan te rekenen, me dunkt.
Denk dat cruyff en hiddink bij 1 ploeg samen teveel botsen. Als je de afgelopen jaren kijkt naar de hoeveelheid macht hiddink binnen een organisatie wilt, is dat schrikbarend. Bij PSV wilde hij ook nog eens voorzitter worden zo ongeveerquote:Op woensdag 20 februari 2008 20:53 schreef N.i.c.k het volgende:
Had hij het over warm contact met Hiddink !
dat is het ook. er zijn wel iets belangrijkere dingen op de wereld lijkt mij.quote:Op woensdag 20 februari 2008 20:25 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Toch vind ik het overdreven dat b.v. programma's als Een Vandaag en Netwerk er aandacht aan besteden.
Dat geeft maar weer eens aan hoe dichter de media op Ajax zit dan psv en feyenooit.quote:Op woensdag 20 februari 2008 20:25 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Toch vind ik het overdreven dat b.v. programma's als Een Vandaag en Netwerk er aandacht aan besteden.
Dat het journaal er met een hoop bombarie om 18.00 mee begon vond ik overdreven, maar het is wel nieuws(wat later in journaal was mijn inziens beter geweest), al heb ik het gevoel dat Cruijf alleen een adviserende rol heeft, dus.......overdreven allemaal.quote:Op woensdag 20 februari 2008 20:25 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
En dan mij uitlachen als ik zeg dat ie hoogstens TD wordtquote:'Ik ga zeggen welke organisatievorm het beste is en dan zit mijn rol erop', beschreef Cruijff zijn rol voor de camera's van de NOS.
Inderdaad, ik dacht eerst: "Hier kan Wiegel een voorbeeld een nemen", maar niet dus.quote:Op woensdag 20 februari 2008 20:27 schreef golfer het volgende:
Ja dus,quote:Op woensdag 20 februari 2008 16:32 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dan zet hij dus een stroman op de functie van van Geel..... lekker via via weer en zelf redelijk veilig blijven
Hij zei letterlijk "ik ben verantwoordelijk".quote:Op woensdag 20 februari 2008 22:32 schreef jorienvdherik het volgende:
zal eens tijd worden dat meneer verantwoordelijkheid gaat nemen
Cool, wat post jij weinig. Langzaam, maar gestaag.quote:Op woensdag 20 februari 2008 23:29 schreef rja het volgende:
Ja dus,
Chruiff roept van de kant, dat hij met beter weet, maar neemt nooit de verantwoordelijkheid.
Aan die ego tripper, heb je geen donder.
Ik heb niet niks, een hekel aan Chruiff. dat hij in 1978 niet mee ging naar het WK, vergeeft ik hem nooit.
En schonk vervolgens nog een wijntje in op zijn dakterras in Barcelonaquote:Op woensdag 20 februari 2008 23:30 schreef Dr.Daggla het volgende:
Hij zei letterlijk "ik ben verantwoordelijk".
Ik vergeeft het hem.quote:Op woensdag 20 februari 2008 23:32 schreef Arcee het volgende:
[..]
Cool, wat post jij weinig. Langzaam, maar gestaag.
Waarom zegt ie dan letterlijk net op de NOS "ik ben verantwoordelijk" ?quote:Op woensdag 20 februari 2008 23:35 schreef SCH het volgende:
Cruijff durft het dus niet aan.
Voor de organisatie, even opnieuw op poten zetten dus. Hij wordt geen technisch directeur, of zo.quote:Op woensdag 20 februari 2008 23:39 schreef BigKahuna het volgende:
Waarom zegt ie dan letterlijk net op de NOS "ik ben verantwoordelijk" ?
ja precies. Hij zegt wel dat hij verantwoording neemt. Maar wat houdt dat dan precies in? Dat wanneer het verkeerd gaat hij zn excuses aanbied? En tijdens het proces alleen maar kritiek in columns schrijft vanuit zn dakterras in Barcelona? Hoe kun je nou verantwoording nemen als je alleen maar het bestuur vormt. Degene die straks op de bestuurders stoel zit is toch altijd eind-verantwoordelijk? Of als het helemaal verkeerd gaat; mag de nieuwe technisch directeur dan roepen dat hij niet verantwoordelijk is?quote:Op woensdag 20 februari 2008 23:35 schreef SCH het volgende:
Cruijff durft het dus niet aan. Goede analyse van Henk Spaan bij P en W die zeer negatief over hem is.
Als je wat wilt moet je er natuurlijk voor gaan en niet denken dat je het een beetje met een afstandsbediening op kunt lossen. Ik vind het maar een halve oplossing. Bovendien lijkt het mij sowieso ingewikkeld: als hij iets voor elkaar wil krijgen dan zullen er toch mensen moeten zijn die een touw aan zijn warrige verhalen kunnen vastknopen. Ik denk niet dat die er zijn.
Hij heeft die mensen aangesteld.. Dus als zij falen is het de schuld van Cruijff, ongeacht of ze zijn adviezen opvolgen. Hij zet ze neer, hij is verantwoordelijk. Beetje trainer/speler verhaal.quote:Op woensdag 20 februari 2008 23:41 schreef toma het volgende:
[..]
ja precies. Hij zegt wel dat hij verantwoording neemt. Maar wat houdt dat dan precies in? Dat wanneer het verkeerd gaat hij zn excuses aanbied? En tijdens het proces alleen maar kritiek in columns schrijft vanuit zn dakterras in Barcelona? Hoe kun je nou verantwoording nemen als je alleen maar het bestuur vormt. Degene die straks op de bestuurders stoel zit is toch altijd eind-verantwoordelijk? Of als het helemaal verkeerd gaat; mag de nieuwe technisch directeur dan roepen dat hij niet verantwoordelijk is?
kletskoek die verantwoordelijkheid. Maar dat neemt niet weg dat ik blij ben dat Cruijff het bestuur vormt
quote:Op woensdag 20 februari 2008 23:35 schreef SCH het volgende:
Cruijff durft het dus niet aan.
Ja, me hoela. Hij bedoelt daarmee dat ie de macht wil en dat ie het voor het zeggen moet hebben. Niet dat ie er op afgerekend mag worden. Cruijff is iemand die niet in denkt in termen van 'dat hij fouten kan maken' of 'er naast kan zitten' want hij gaat er bloedserieus van uit dat hij het altijd bij het rechte eind heeft. Een soort Peter R. de Vries van het voetbal.quote:Op woensdag 20 februari 2008 23:39 schreef BigKahuna het volgende:
[..]
Waarom zegt ie dan letterlijk net op de NOS "ik ben verantwoordelijk" ?
Je hebt het nieuws niet gevolgd? Advies vanaf de zijlijn blijven geven, dat is nou niet bepaald iets durven.quote:
Ik denk dat jullie het allemaal niet begrijpen.quote:Op woensdag 20 februari 2008 23:35 schreef SCH het volgende:
Cruijff durft het dus niet aan. Goede analyse van Henk Spaan bij P en W die zeer negatief over hem is.
Als je wat wilt moet je er natuurlijk voor gaan en niet denken dat je het een beetje met een afstandsbediening op kunt lossen. Ik vind het maar een halve oplossing. Bovendien lijkt het mij sowieso ingewikkeld: als hij iets voor elkaar wil krijgen dan zullen er toch mensen moeten zijn die een touw aan zijn warrige verhalen kunnen vastknopen. Ik denk niet dat die er zijn.
quote:Op woensdag 20 februari 2008 23:42 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Hij heeft die mensen aangesteld.. Dus als zij falen is het de schuld van Cruijff, ongeacht of ze zijn adviezen opvolgen. Hij zet ze neer, hij is verantwoordelijk. Beetje trainer/speler verhaal..
Maar wat houdt die verantwoording dan in? Als het mis gaat, gaat Ajax hem dan ontslaan? Nee dat kan niet. Gaan ze hem een boete opleggen? Dat kan ook niet. Die verantwoording houdt gewoon niks in. Het enige wat hij kan verliezen is zn eer.quote:Op woensdag 20 februari 2008 23:42 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Hij heeft die mensen aangesteld.. Dus als zij falen is het de schuld van Cruijff, ongeacht of ze zijn adviezen opvolgen. Hij zet ze neer, hij is verantwoordelijk. Beetje trainer/speler verhaal..
Ach kom nou toch, dat kan Cruijff helemaal niet. Jullie hebben hem toch wel een beetje gevolgd?quote:Op woensdag 20 februari 2008 23:45 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Ik denk dat jullie het allemaal niet begrijpen.
JC gaat op bestuurlijk niveau de zooi herstructueren. Bepaalde functies duidelijk omkaderen, zodat iedereen weet waar hij/zij aan toe is.
Je kan het eigenlijk vergelijken met een curator binnen een slecht lopend bedrijf.
Wanneer hij de juiste mensen op de juiste plek heeft gezet, kan hij vanaf een afstand kijken of het functioneerd, en zoniet, ingrijpen.
En verder, zal hij zich natuurlijk meer bemoeien met de transfermarkt.
Hierin zal hij advies geven, maar niet in kunnen/mogen beslissen.
Een vaste functie ambieert hij niet meer in de voetballerij door alle comoties erom heen.
Zit Cruijff in het bestuur dan ?quote:Op woensdag 20 februari 2008 23:41 schreef toma het volgende:
[..]
ja precies. Hij zegt wel dat hij verantwoording neemt. Maar wat houdt dat dan precies in? Dat wanneer het verkeerd gaat hij zn excuses aanbied? En tijdens het proces alleen maar kritiek in columns schrijft vanuit zn dakterras in Barcelona? Hoe kun je nou verantwoording nemen als je alleen maar het bestuur vormt. Degene die straks op de bestuurders stoel zit is toch altijd eind-verantwoordelijk? Of als het helemaal verkeerd gaat; mag de nieuwe technisch directeur dan roepen dat hij niet verantwoordelijk is?
kletskoek die verantwoordelijkheid. Maar dat neemt niet weg dat ik blij ben dat Cruijff het bestuur vormt
bullshit. Cruijff is een echte Ajacied die laat zn club niet zakken, helemaal niet in zwaar weer. Hij komt nu niet voor niets de club weer op poten zetten.quote:Op woensdag 20 februari 2008 23:47 schreef rja het volgende:
[..]
Maar doet hij niks, gewoon een betweter die beter weet en daarna je laat zaken.
Heeft ie toevallig ook niet Barcelone met groot succes herstructureerd?quote:Op woensdag 20 februari 2008 23:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach kom nou toch, dat kan Cruijff helemaal niet. Jullie hebben hem toch wel een beetje gevolgd?
Hij weet iets van voetbal maar niks van management en bedrijfsstructuren.
Maar wat jij zegt is ook lekker makkelijk: hij zou wat mensen neerzetten die het vervolgens moeten gaan doen. Me reet zeg, alsof daar de crux van het probleem zit.
Idd geen officiele functie binnen Ajax. Maar dit heeft een curator in een bedrijf ook niet.quote:Op woensdag 20 februari 2008 23:47 schreef rja het volgende:
[..]
Zit Cruijff in het bestuur dan ?
Volgens mij gaat Cruijff geen enkele officiële functie vervullen binnen Ajax.
Hij kan elke baan krijgen binnen Ajax die hij wil.
Maar doet hij niks, gewoon een betweter die beter weet en daarna je laat zaken.
Aan Cruijff heb je geen donder.
Nee.quote:Op woensdag 20 februari 2008 23:49 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Heeft ie toevallig ook niet Barcelone met groot succes herstructureerd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |