Gelukkig is dat ook TOTAAL niet relevant.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 20:06 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat zijn zeker geen feiten. Niemand weet hoe Cruijff het in 2008 gedaan zou hebben als hij nu jong was geweest. Het voetbal was destijds nog niet half zo goed ontwikkeld als tegenwoordig.
Dus omdat "iedereen" het er over eens is, is het ook zo? Wie weet was Lenstra of een voetballer uit 1920 wel beter. Je kunt slechts beweren dat Cruijff de beste Nederlandse voetballer van zijn generatie is geweest. Het voetbal is sindsdien behoorlijk in ontwikkeling geweest.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 20:30 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Gelukkig is dat ook TOTAAL niet relevant.
Wat een onzinnige vergelijking. Hitler zou in 2008 ook geen Tweede Wereldoorlog kunnen beginnen..etc.
Beter hou je je aan de feiten.Cruijff is de beste Nederlandse voetballer ooit. Daar is iedereen in Nederland en in het buitenland het over eens.
Ik ben van mening dat wanneer Cruijff nu 25 zou zijn dat hij nog iedereen zou dollen. Maar dat is een meningsverschil en ik ga er ook niet verder op in; want ik kan jou toch niet van je standpunt krijgen. Gelukkig is dit totaal niet relevant.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 20:16 schreef cultheld het volgende:
[..]
Want? Jij weet precies hoe er destijds werd gevoetbald? De backs van toen waren geen gemankeerde spelers vergeleken met de complete backs van tegenwoordig? Spelers als Cruijff, Van Hanegem, Beckenbauer en Piet Keizer hadden spelers als Zidane, Fabregas, Vieira (in z'n beste dagen) en Ronaldo er moeiteloos uitgespeeld? Dat zou moeten blijken, maar is alles behalve zeker.
Niet alleen de beste Nederlandse, maar de beste voetballer van zijn generatie, wereldwijd. Geen andere Nederlandse voetballer is dat geweest. Ook daar kan je het weer mee oneens zijn natuurlijk, maar als "iedereen" dat vindt heeft het sowieso nieuwswaarde lijkt me?quote:Op vrijdag 7 maart 2008 20:36 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dus omdat "iedereen" het er over eens is, is het ook zo? Wie weet was Lenstra of een voetballer uit 1920 wel beter. Je kunt slechts beweren dat Cruijff de beste Nederlandse voetballer van zijn generatie is geweest. Het voetbal is sindsdien behoorlijk in ontwikkeling geweest.
Ja en dan ook alleen van de aanvallers.......'t Punt is dat je ook niet kán vergelijken. Was Cocu minder dan Cruijff? Geen idee, we zullen 't ook nooit weten, en het doet er niet toe. Cruijff wordt door alle kenners gezien als een van de grootste voetballers ooit, en dus ook van Nederland..da's in ieder geval waarquote:Op vrijdag 7 maart 2008 20:36 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dus omdat "iedereen" het er over eens is, is het ook zo? Wie weet was Lenstra of een voetballer uit 1920 wel beter. Je kunt slechts beweren dat Cruijff de beste Nederlandse voetballer van zijn generatie is geweest. Het voetbal is sindsdien behoorlijk in ontwikkeling geweest.
Klopt, maar ja, het van voor cultheld z'n tijd en dus geloofd ie het niet.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 20:42 schreef DemonCleaner het volgende:
Niet alleen de beste Nederlandse, maar de beste voetballer van zijn generatie, wereldwijd. Geen andere Nederlandse voetballer is dat geweest.
Hij was zeer waarschijnlijk, met Beckenbauer, de beste van zijn generatie. In ieder geval de beste Europeaan van zijn generatie. Zico was bijv. ook een virtuoos. Dan heb je Falcão en Sócrates nog.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 20:42 schreef DemonCleaner het volgende:
[..]
Niet alleen de beste Nederlandse, maar de beste voetballer van zijn generatie, wereldwijd. Geen andere Nederlandse voetballer is dat geweest. Ook daar kan je het weer mee oneens zijn natuurlijk, maar als "iedereen" dat vindt heeft het sowieso nieuwswaarde lijkt me?
Wat sommige mensen helaas niet doorhebben is dat de voetballer Cruyff wel wat anders is als Cruyff die Ajax adviseert op technisch gebied. Hoe goed ie ook kon voetballen, dat geeft geen garanties voor kwaliteiten als trainer, TD, scout of wat dan ook.
Door de geschiedenis en het verleden van Johan te kennen. Hij heeft altijd zo gereageerd en zal ook altijd zo blijven reageren.quote:
Ik geloof best dat hij destijds op mondiale schaal wekelijks voor open monden zorgde (wat Cristiano Ronaldo anno 2008 doet), maar ik blijf er bij dat je niet kunt stellen dat hij per definitie beter is dan bijv. Kaká, Zidane, Cristiano Ronaldo, Messi etc. Simpelweg omdat het voetbal ontzettend is veranderd (vooral qua organisatie).quote:Op vrijdag 7 maart 2008 20:49 schreef golfer het volgende:
[..]
Klopt, maar ja, het van voor cultheld z'n tijd en dus geloofd ie het niet.
Je blijft appels met peren vergelijken.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 21:00 schreef cultheld het volgende:
Ik geloof best dat hij destijds op mondiale schaal wekelijks voor open monden zorgde (wat Cristiano Ronaldo anno 2008 doet), maar ik blijf er bij dat je niet kunt stellen dat hij per definitie beter is dan bijv. Kaká, Zidane, Cristiano Ronaldo, Messi etc. Simpelweg omdat het voetbal ontzettend is veranderd (vooral qua organisatie).
Buitenspelers krijgen tegenwoordig veel minder ruimte om acties te maken dan in de jaren '70. Tegenstanders zijn nou eenmaal minder naïef geworden en waar vroeger de rechtsback een beetje het kneusje van het elftal was, is de back tegenwoordig een volwaardig lid van het elftal dat een uitstekend wapen van de ploeg kan zijn (helemaal mooi is het als backs zowel kunnen aanvallen als verdedigen en daar was vroeger bijna geen sprake van).
Het enige wat wel overeind blijft staan, is dat geen andere Nederlander dan Cruijff wereldwijd tot de top-3 voetballers van zijn tijd behoorde.
Waarom? Een vergelijking hoeft niet persé 1 op 1 te worden gemaakt om voor een volwaardige vergelijking door te kunnen gaan.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 21:02 schreef golfer het volgende:
[..]
Je blijft appels met peren vergelijken.
Wat jij wilt.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 21:09 schreef cultheld het volgende:
Waarom? Een vergelijking hoeft niet persé 1 op 1 te worden gemaakt om voor een volwaardige vergelijking door te kunnen gaan.
Het rapport heeft gewoon de dingen losgemaakt waar wij als fans alleen maar van konden dromen, het is ook nog maar het begin hé. De club valt of staat niet hoor door Cruijffquote:Op vrijdag 7 maart 2008 20:31 schreef Parafernalia het volgende:
Maar wat is Cruijff een ongelooflijke drol zeg...En Ajax weer de pineut. Geen rapport, geen Verlosser..
Nu doe je net alsof ik hem neerzet als een marginale Ajacied en het tegendeel is waar. Maar je kunt niet beweren dat het een feit is dat Cruijff de beste (Nederlandse) voetballer ooit is geweestquote:Op vrijdag 7 maart 2008 21:12 schreef golfer het volgende:
[..]
Hij is natuurlijk geheel ten onrechte een paar jaar geleden zelfs internationaal verkozen tot beste Europese voetballer van de vorige eeuw.
Fijn dat ik dit topic niet meer terug hoef te zoeken.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 20:58 schreef golfer het volgende:
[..]
Door de geschiedenis en het verleden van Johan te kennen. Hij heeft altijd zo gereageerd en zal ook altijd zo blijven reageren.
Ik had het al min of meer voorspeld op 20-2 in Bestuur Ajax treedt af, Cruijff terug bij Ajax.
7 maart 2008, 21:36 uur:quote:
quote:Cruijff wilde Olde Riekerink ontslaan'
Volgens AD-verslaggever Renze Lolkema wilde Cruijff hoofd jeugdopleiding Jan Olde Riekerink ontslaan. De journalist vertelde dit tegenover het AT5 Nieuws.
De nieuwe hoofdtrainer Van Basten was het niet eens met deze beslissing en koos de kant van Olde Riekerink, die sinds dit jaar werkzaam is bij Ajax.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |