quote:Op donderdag 7 februari 2008 18:28 schreef sitting_elfling het volgende:
wat is eigenlijk het verschil tussen de FED en de ECD?
Ik heb zo het idee dat de FED veel emotioneler reageert op ontwikkelingen in de economie dan de ECB.
Maar in het weze is het toch hetzelfde?
enquote:Op donderdag 7 februari 2008 19:31 schreef ItaloDancer het volgende:
Verreweg het belangrijkste doel van de ECB (en strikt door Trichet gehandhaafd) is prijsstabiliteit en dus het zo veel mogelijk beperken van de inflatie.
Voor de Federal Reserve is een lage inflatie slechts één van de doelen, o.a. duurzame economische groei en een grote werkgelegenheid zijn eveneens belangrijke doelen.
Komt daarbij nog dat de economie in de VS zeer duidelijk afzwakt (en mogelijk zelfs krimpt), terwijl dit in Europa nog allemaal niet zo speelt. Het loopt hier nog heel behoorlijk (wel de nadruk op nog).
Vandaar dat de FED agressief is in het verlagen van de rente. De ECB wil de rente nog niet verlagen, omdat ze met een hoge inflatie zitten opgescheept, en de economie behoeft op dit moment nog geen rentesteuntje.
En weer verder.quote:Op donderdag 7 februari 2008 20:29 schreef elcastel het volgende:
Bovendien hanteren ze bij de FED een andere definitie van inflatie. Zij bekijken de inflatie zónder de sterk schommelende prijzen van brandstof en voedsel.
Ik hoop het laatste.....quote:Op donderdag 7 februari 2008 20:44 schreef athlonkmf het volgende:
de dowjones heeft zich kranig geweerd vandaag. Of zal ie toch nog de afgrond invallen?
Mwa, hij schommelt een beetje tussen + en -. Het zijn niet zulke grote fluctuaties we de afgelopen maand hebben gezien, maar toch.quote:Op donderdag 7 februari 2008 20:44 schreef athlonkmf het volgende:
de dowjones heeft zich kranig geweerd vandaag. Of zal ie toch nog de afgrond invallen?
Ik gok zelf nog op en verdere daling eigenlijk.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 00:27 schreef JimmyJames het volgende:
Als je niet in de markt zit, loop je wel de kans een flink herstel te missen... Ikzelf zit voor 1/3 belegd.
Ik zit nu ook voor een relatief klein bedrag belegd. Hoop dat ik op een gunstig moment heb ingekochtquote:Op vrijdag 8 februari 2008 00:27 schreef JimmyJames het volgende:
Als je niet in de markt zit, loop je wel de kans een flink herstel te missen... Ikzelf zit voor 1/3 belegd.
Tijdens dips kopen is altijd beter dan tijdens topsquote:Op vrijdag 8 februari 2008 08:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zit nu ook voor een relatief klein bedrag belegd. Hoop dat ik op een gunstig moment heb ingekocht
Historische data AEXquote:Op vrijdag 8 februari 2008 12:00 schreef dyna18 het volgende:
Kan iemand mij helpen aan de volgende grafiek?
- Historie AEX over 30 jaar (liefst een beetje groot weergegeven)
Deze wil ik namelijk eens vergelijken met de economische groei (daarvoor zoek ik zelf nog even de grafiek op bij het CBS).
Die link geeft helaas maar 5 jaar weer.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 12:14 schreef SjonLok het volgende:
Historische data AEX
Opslaan in textbestand, importeren in Excel en dan kan je zelf wel een grafiek ervan maken denk ik.
quote:Op vrijdag 8 februari 2008 12:43 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Die link geeft helaas maar 5 jaar weer.
Ja, dit is wel waar ik naar opzoek ben.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 12:54 schreef SjonLok het volgende:
owww ik zie het ja.
wil je dat ik de rest er ook bij plak, of heb je er niks aan?
Dan heb jij op de top gekochtquote:Op vrijdag 8 februari 2008 11:15 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Tijdens dips kopen is altijd beter dan tijdens tops
Ok, het is me gelukt deze gegevens gecombineerd in een grafiek te zetten. (AEX historie vs economische groei)quote:Op vrijdag 8 februari 2008 13:03 schreef SjonLok het volgende:
ik heb de link gevonden waar ik het vandaan kreeg:
http://www.tradingtools.nl/data.htm
of de directe link:
http://www.downloads.trad(...)nloads/aex_daily.zip
430 was zeker geen top.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 13:31 schreef NickeN. het volgende:
[..]
Dan heb jij op de top gekocht, crisis is nog lang niet voorbij..
straight to the top 380
Klopt, je zal nooit weten wanneer je op de bodem inkoopt...quote:Op vrijdag 8 februari 2008 21:45 schreef JimmyJames het volgende:
Maargoed ik ben waarschijnlijk idd iets te vroeg ingestapt maar das wijsheid achteraf. Verder is het natuurlijk zaak in te stappen als de crisis nog bezig is en niet als hij al over is.
Op dft nog een interessant artikel waarmee jullie wellicht je voordeel kunnen doen:
http://www.dft.nl/goeroes(...)o_kredietcrisis.html
VMware, inc.quote:Op woensdag 13 februari 2008 08:39 schreef Scorpie het volgende:
Even een vraag trouwens; weet iemand hoe het aandeel Vmware precies heet? Ik weet dat het bedrijf beursgenoteerd is, maar kan het niet terugvinden?
Klopt, was ook meer uit pure interesse dat ik het aandeel volg. Ik snap de cijfers eromheen nog niet zo goed, maar begreep ook wel dat er een correctie zat aan te komen. Misschien leuk aandeel voor in de toekomst.quote:Op woensdag 13 februari 2008 18:23 schreef tony_clifton- het volgende:
Ben daarnet met een kleine winst (2 cijfers) uit Alcoa gestapt, een order dat er al een tijd stond. Ik wacht op de volgende 'minicrash' voor ik nog wat koop.
Nu gedragen de institutions als buffels; ze lopen heen en weer en nemen alles mee wat hun pad kruist...
Wat betreft VMW, het is al gehalveerd sinds het einde van de zomer en nog steeds een P/E van 100+... Ben benieuwd of 't zich ook gaat corrigeren naar ongeveer de 20. Zou een koers van 12 veroorzaken. Niet eens zo gek als je bedenkt dat de IPO aan 29 ofzo was.
Ik weet het nog zo net niet. Ik moet het nog maar zien. Wat voor calls zou je pakken?quote:Op donderdag 14 februari 2008 16:30 schreef JimmyJames het volgende:
Volgende week cijfers van ING. Ze zouden wel eens FLINK kunnen verrassend in positieve zin denk aan Golden Sach's-achtige taferelen... Dan gaat de AEX als een speer omhoog. Ik overweeg de dag voor de bekendmaking nog een paar calls of een TL te kopen.
Wolfje heeft als enige een echt serieuze poging gedaan. Zie hieronder.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 21:28 schreef SeLang het volgende:
Quiz
Je krijgt de keuze om in één van de volgende twee aandelen te beleggen en 10 jaar vast te houden. Nu is het leuke dat je een glazen bol hebt en dus in de toekomst kunt kijken. Daarom weet de exact wat de winstontwikkeling van deze aandelen gaat zijn.
Aandeel A:
Dit bedrijf is werkzaam in een industrie waar nauwelijks meer groei is. De komende 10 jaar zal je winst met slechts 1% per jaar gaan groeien. De koers van het aandeel is ¤100 en de koerswinst verhouding bedraagt 8
Aandeel B:
Dit is een top bedrijf in een zeer snel groeiende sector. Het bedrijf heeft al een indrukwekkende groei achter de rug, en in je glazen bol kun je zien dat de winst van dit bedrijf de komende 10 jaar nog steeds elk jaar met 20% zal blijven groeien. Na die 10 jaar groei vlakt de winst af naar 1% jaarlijks groei, net als aandeel A. Dit aandeel heeft een koers van ¤100 en een koerswinst verhouding van 30.
Beide bedrijven hebben een uitstekend management dat de winsten aanwendt in het beste belang van de aandeelhouder.
Welk aandeel kies je? Graag met onderbouwing!
De analyse is m.i. grotendeels goed gedaan. Aandeel B zou inderdaad normaal gesproken moeten dalen in koerswinstverhouding en ongeveer gelijk worden aan aandeel A. Dan kijkt hij naar de som van de winsten en telt dat op bij de prijs van het aandeel (uitgaand van k/w=8).quote:Op zaterdag 2 februari 2008 16:52 schreef Wolfje het volgende:
[..]
Ik ga voor aandeel B.
Zonder verdere gegevens lijkt het mij redelijk dat beide bedrijven na die 10 jaar eenzelfde koers/winst verhouding hebben, aangezien ze vanaf dat moment qua winstgroei identiek zijn. De winst die ze na 10 jaar genereren zijn:
Aandeel A: (100/8)*1.01^10 = 13.81 euro per aandeel
Aandeel B: (100/30)*1.2^10 = 20.64 euro per aandeel.
Als alle winst als dividend wordt uitbetaald, dan krijg je voor
aandeel A: som ( i = 1 t/m 10 ) 100/8*1.01^i = 132.08
aandeel B: som ( i = 1 t/m 10 ) 100/30*1.2^i = 103.83
Totale waarde is dus:
aandeel A: 8*13.81+132.08 = 242.56
aandeel B: 8*20.64+103.83 = 268.95
De tabel is op dat punt misschien een beetje onduidelijk.quote:Op zondag 17 februari 2008 14:42 schreef Wolfje het volgende:
Ben je de winst nu niet twee keer aan het verrekenen? Indien het bedrijf alle winst uitbetaalt en je doet dat in het zelfde aandeel herbeleggen, dan zou je inderdaad kunnen zeggen dat de wpa stijgt zoals in je tabelletje ten opzichte van dat ene aandeel waarmee je begon. Ook kun je beredeneren dat het aantal aandelen in je bezit stijgt. Maar volgens mij kun je niet beide methoden tegelijk gebruiken.
Ja doei, die 500 die zien we voor de zomer echt niet, zal wel erg scheef zijn.quote:Op maandag 18 februari 2008 16:27 schreef JimmyJames het volgende:
Tof dat je de moeite doet zulke quizzen te verzinnen en uit te werken Selang![]()
De beurs vandaag: smells like a rally in the air![]()
Enerzijds denk ik dat als de cijfers van ING en Fortis meevallen we zo terug staan op 500. Anderzijds hebben de ami's wellicht nog 'leuke' verrassingen in peto?
Ik denk het wel. History will tell.quote:Op maandag 18 februari 2008 20:31 schreef NickeN. het volgende:
[..]
Ja doei, die 500 die zien we voor de zomer echt niet, zal wel erg scheef zijn.
Ik 100 aandelen en gisterochtend nog 200 turbo's gekocht met nu 220% rendement.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 15:26 schreef Scorpie het volgende:
Corporate Express +40%, ik had er maar 7 helaas
Ziet er goed uit dit voor morgenochtend!quote:Slotkoersen Nederlandse fondsen in New York
20-02-2008 22:21:55
Amsterdam (BETTEN FINANCIAL NEWS) - Hieronder volgt een overzicht van de slotkoersen van de in New York genoteerde Nederlandse fondsen op woensdag 20 februari 2008, in zowel USD als EUR.
FONDS KOERS NEW YORK VERSCHIL MET EUR/USD
USD EUR SLOT A'DAM 1,4711
Aegon 14,31 9,73 +0,13
ArcelorMittal 74,87 50,89 +1,55
ASML 24,83 16,88 +0,24
Corporate Express 11,70 7,95 +0,25
Elsevier* 34,13 11,60 +0,15
ING 32,17 22,24 +0,28
Shell* 70,89 24,09 +0,24
KPN 18,39 12,50 +0,12
Philips 39,09 26,57 +0,24
Unilever 30,63 20,82 +0,07
Verwachte opening AEX volgens pariteiten: 451,15
7 aandelen of 7%?quote:Op dinsdag 19 februari 2008 15:26 schreef Scorpie het volgende:
Corporate Express +40%, ik had er maar 7 helaas
Principe is niet zo lastig, gewoon mee beginnen zie je het snel genoeg. Zo heb ik 't ook geleerd.quote:Op donderdag 21 februari 2008 08:23 schreef Scorpie het volgende:
En ik brand me nog niet aan turbo`s, snap het concept erachter pas een klein beetje, dus moet nog even ervaring opdoen ermee.
Ja, dus het risico dat je loopt is ietwat beperkt doordat er een stoploss zit in gebouwd.quote:Op donderdag 21 februari 2008 08:28 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Principe is niet zo lastig, gewoon mee beginnen zie je het snel genoeg. Zo heb ik 't ook geleerd.
Kijk de bank financieerd een gedeelte en jij de rest, alle winst is echter voor jou.
Vb van een turbo long:
Dus ipv dat je 4 aandelen van 25,- koopt (als je 100,- kan besteden), kan je 20 turbo's van datzelfde aandeel kopen als die 5,- zijn.
Dus gaat de koers 1,- omhoog, heb je niet 4x 1,-, maar 20x 1,- erbij.
Zit wel een stoploss in, dus mocht de koers dan bijv. de 22,- aantikken gaat de turbo van de beurs af en krijg je de rest waarde terug (2,-).
Thanks, ik ga eens ff lezenquote:Op donderdag 21 februari 2008 09:18 schreef Mr.J het volgende:
Hangt er van af.
Van dichter je stoploss bij de huidige koers hoe goedkoper je turbo en hoe groter je rendement en risico.
Voor voorbeelden kan je het beste hier even kijken: http://www.abnamromarkets.nl/NL/Showpage.aspx?pageID=5
Enne, mijn TomTom, wat doe je? -13%.![]()
*kras
Gezelligquote:Op donderdag 21 februari 2008 09:56 schreef Mr.J het volgende:
Mooi voorbeeld van een stoploss: Op beide TT turbo's van mij is die geraakt. Sta je er gisteren nog goed voor, ben je vandaag alles kwijt op de restwaarde...![]()
quote:Op donderdag 21 februari 2008 10:15 schreef tony_clifton- het volgende:
Kan 2 kanten uit -> er kan gerust meer dan 50% bij of af gaan vandaag...
Grmblwachten!
Als je denkt dat ze nog flink omhoog kan moet je gewoon instappen. Of wachten tot er een nieuwe goedkopere turbo door ABN op de markt wordt gezet en daar snel bij wezen. Kan je meer van kopen dan de wat duurdere 'oude' turbo's.quote:Op donderdag 21 februari 2008 10:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gezellig
Ik snap er nu wat meer van. Stel dat je nu bijvoorbeeld ervanuit gaat dat ING nog meer gaat stijgen, is het dan handig om daar Turbo Long`s van te kopen, of ben je eigenlijk al te laat?
Een turbo order geeft ik hier (Binck) gewoon een limiet mee, tegen die prijs wil ik heb kopen/verkopen.quote:Op donderdag 21 februari 2008 10:50 schreef Scorpie het volgende:even een noob vraag; Ik zit bij Alex, en wil ik een turbo order opgeven, dan heb ik de keus uit een stoploss-order, of een stoplimiet-order.
Wat is het verschil precies?
Nu 22,10, volgens het orderboekje 34,10 bij vrijgeving handel. Feli dan maar!quote:Op donderdag 21 februari 2008 11:26 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Jeuj, overname![]()
Eens zien wat 't doet!
Thanks, mocht wel eens na de pijn van de afgelopen maandenquote:Op donderdag 21 februari 2008 11:39 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Nu 22,10, volgens het orderboekje 34,10 bij vrijgeving handel. Feli dan maar!
Waarom niet geheel over naar Binck voor al je beurs related zaken? Goedkoop plus een zeer mooie en uitgebreide website.quote:Op donderdag 21 februari 2008 12:11 schreef tony_clifton- het volgende:
Tegenwoordig kan je bijna rekeningen openen zoals hotmailaccounts ofzo, gewoon kopie van je pas opsturen et voila
.
Ff een Binckaccount erbij scoren voor het orderboek.
Zal 't maar laten, heb voor mijn leeftijd al marginaal veel rekeningen.
Ik ga Binck eens vergelijken met Keytrade waar ik nu bijzit.quote:Op donderdag 21 februari 2008 12:37 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Waarom niet geheel over naar Binck voor al je beurs related zaken? Goedkoop plus een zeer mooie en uitgebreide website.
Och, maakte er 28 euro winst op. Dan haal je de transactie kosten er wel uit hoor.quote:Op donderdag 21 februari 2008 15:37 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Dan kom je toch nooit aan je transactiekosten!?
Dat is verboden! tenzij ze het volgende week ondekt wordtquote:Op donderdag 21 februari 2008 15:54 schreef JimmyJames het volgende:
Maja mss komen ze wel met een afschrijving over een week net zoals CS?
Ik koop liever non-financiele afgestrafte aandelen.
Dat klopt.quote:Op donderdag 21 februari 2008 13:04 schreef Mr.J het volgende:
Volgens mij kan Binck je gehele porto kostenloos overzetten, mits genoteerd aan de AEX/Euronext.
Een paar regels uit Graham's The Intelligent Investor:quote:Op donderdag 21 februari 2008 22:21 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Pfff wanneer gaan we nu eindelijk weer eens naar beneden..... Sta te trappelen om in de stappen in twee trackers maar dan moet eerst de DJ STOXX op ongeveer 3000 staan en de S&P 500 op ongeveer 1300.... Misschien toch maar voorzichtig instappen maar jah dat sluit niet aan bij mijn long term strategy !
Maw. -> een markt slingert altijd tussen overdreven pessimisme en onhoudbaar optimisme -> laat je niet beïnvloeden door de anderen...quote:And Back in the spring of 1720, Sir Isaac Newton owned shares in the South Sea Company, the hottest stock in England. Sensing that the market was getting out of hand, Newton dumped his shares, pocketing a 100% profit (7000), but just months later, swept up in the wild enthousiasm of the market. Newton jumped back in at a much higher price and lost 20.000.
Exp. dagquote:Op donderdag 21 februari 2008 23:01 schreef Mr.J het volgende:
Morgen gooi ik iig KPN er grotendeels uit. Die turbo's met stoploss van 12,- liggen er niet prettig bij.
Bij ING al mijn winst genomen op 90% rendement. Maybe dat ik er morgen weer instap, maar de futures staan er niet zo goed bij, dus gok op rode cijfers en maandag een mooi instapmoment om die 457 te breken en door te stomen naar de 480.
Beren mogen morgen even de dag hebben, daarna svp weer lekker aan de ketting.
Zijn die structured products zoals turbo's nou echt die moeite waard? Kan je (of iemand anders) leesvoer aanraden waar die wat complexere beleggingsproducten helder uitgelegd worden met hun specieke voor- en nadelen. Het hoeft niet noodzakelijk in Jip- en Janneke-taal te zijn.quote:Op donderdag 21 februari 2008 19:07 schreef SeLang het volgende:
Een turbo is trouwens geen gewone derivative zoals iemand hierboven schreef maar een 'structured product'. De uitgevende bank verdient dik aan de financieringsrente die hoger ligt dan de gewone marktrente.
In optie- en future prijzen zit ook een rentecomponent ingebouwd maar dat is de 'gewone' marktrente. Daar zit geen bank tussen die eraan verdient.
Als je even googled dan vind je wel wat info. ABN-AMRO had vroeger ook de nodige uitleg over turbos op hun website, inclusief een turbo-calculator.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 22:15 schreef Halinalle het volgende:
[..]
Zijn die structured products zoals turbo's nou echt die moeite waard? Kan je (of iemand anders) leesvoer aanraden waar die wat complexere beleggingsproducten helder uitgelegd worden met hun specieke voor- en nadelen. Het hoeft niet noodzakelijk in Jip- en Janneke-taal te zijn.
Yep.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 10:09 schreef henkway het volgende:
maandag weer up
Voor zover ik weet geven alleen de abn en de commerz bank (speeders) dergelijke producten uit. Het is wel oppassen geblazen met die soort dingen hoor, ik hoor vaker verhalen over forse verliezen dan over forse winsten, de bank verdient immers fors aan je. Ik zou eerder gewoon in aandelen beleggen en zijn nu meer dan genoeg leuke bedrijven voor leuke prijzen. Had je al wat aandelen op het oog?quote:Op zaterdag 23 februari 2008 13:46 schreef Halinalle het volgende:
Ik begrijp inmiddels waarom banken turbo's uitgeven.
Is een turbo een uniform begrip in de Nederlandse beleggingsmarkt of is een Binck turbo niet hetzelfde als een ANB turbo? Soms worden turbo's ook gelijk gesteld aan speeders, maar elders weer niet. Dan ben ik dus nog aan het uitpluizen.
inderdaad twee keer per jaar 20% in dezelfde aandelenquote:Op zaterdag 23 februari 2008 17:20 schreef JimmyJames het volgende:
Dus de beste strategie bij de huidige markt is om heel stapgewijs in te stappen?
Het probleem hierbij is wel dat transactiekosten als een belemmering werken als je een hele kleine belegger bent. Enfin ik hoef daar gelukkig een paar trades geen rekening mee te houden dankzij binck (50 aan gratis transactiekosten).quote:Op zondag 24 februari 2008 12:18 schreef henkway het volgende:
[..]
inderdaad twee keer per jaar 20% in dezelfde aandelen
Daar krijgen wij als 'normale' belegger nooit voet tussen de deur mee.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 07:02 schreef tony_clifton- het volgende:
Jullie zullen 't al wel gelezen hebben maargoed; Visa plant grootste beursgang ooit
Lijkt mij een interessante investering, zeker met zo'n shitload aan aandelen lijkt het mij moeilijk de IPO-prijs vast te kunnen houden.
meestal worden er grote pakketten met twintig procent korting bij grote beleggers gepoot die ze dan zoetjes aan op de markt zetquote:Op dinsdag 26 februari 2008 07:02 schreef tony_clifton- het volgende:
Jullie zullen 't al wel gelezen hebben maargoed; Visa plant grootste beursgang ooit
Lijkt mij een interessante investering, zeker met zo'n shitload aan aandelen lijkt het mij moeilijk de IPO-prijs vast te kunnen houden.
Thanks, ik zal eens gaan lezenquote:Op dinsdag 26 februari 2008 10:26 schreef tony_clifton- het volgende:
www.investopedia.com is een goeie site...
Tja, ik heb niet het idee dat dat echt zo is (en volgens mij jij ook niet, als ik tussen de regels doorlees... maar ik kan het mis hebbenquote:Op dinsdag 26 februari 2008 11:18 schreef tony_clifton- het volgende:
Ja idd, de troubles zijn weg, het beurssentiment lijkt mij weer positief en optimistisch.
De calls en puts die je op deze pagina ziet, kan je gewoon ieder moment kopen en verkopen.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 11:52 schreef Lente_ninja het volgende:
Wat ik me wel afvraag: met beursbattle kan ik die dingen gewoon verkopen als ik daar zin in heb. Maar nu las ik egens dat je 'in het echt' indexopties verplicht moet vasthouden tot ze aflopen omdat het anders werkt dan aandelenopties?
Wat is dat gedoe dan met 30 minuten lang de koers elke minuut vastleggen en daar het gemiddelde van nemen? Ik weet zeker dat ik dat ergens heb gelezen...quote:Op dinsdag 26 februari 2008 12:00 schreef SjonLok het volgende:
[..]
De calls en puts die je op deze pagina ziet, kan je gewoon ieder moment kopen en verkopen.
Het verschil tussen aandelenopties en AEX-indexopties is dat je indexopties NIET tussentijds kunt uitoefenen.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 12:04 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Wat is dat gedoe dan met 30 minuten lang de koers elke minuut vastleggen en daar het gemiddelde van nemen? Ik weet zeker dat ik dat ergens heb gelezen...![]()
Oja, nog een vraag: als ik een call ABC koop, dan heeft dat mij het recht om 100 aandelen te kopen tegen een bepaalde prijs. Hoe zit dat met indexopties? Wat gebeurt er als ik besluit om die uit te oefenen i.p.v. te verkopen? Lijkt me sterk dat ik dan aandelen krijg van elk bedrijf in de AEX
Maar dat kan dan toch altijd wel? Na een seconde verkopen, bedoel ik. Dan moet je gewoon zorgen dat je dat doet voor de expiratiedag. Of mis ik hier iets?quote:Op dinsdag 26 februari 2008 19:13 schreef SeLang het volgende:
[..]
Om koersmanipulatie te beperken neemt de AEX de gemiddelde koers van het laatste halfuur voor de expiratie. Als de laatst gehandelde koers gold dan was het wel erg gemakkelijk om dingen in je voordeel te manipuleren door in de laatste seconde grote orders te plaatsen.
Als de koers van de AEX een paar minuten voor expiratie bijvoorbeeld 459 is dan kun je een call 460 voor bijna niets kopen. Ik zou er dan duizenden kunnen kopen en in de laatste paar seconden voor expiratie opeens een enorme kooporder ING of RD kunnen plaatsen zodat de AEX even een paar seconden een spike maakt. Als die spike geldt als de afrekenkoers dan ben ik in één klap heel rijk. Als je echter de gemiddelde koers neemt van het laatste half uur dan wordt het natuurlijk erg lastig om op die manier te manipuleren. Dan moet je er wel erg veel geld tegenaan gooien.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 19:35 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Maar dat kan dan toch altijd wel? Na een seconde verkopen, bedoel ik. Dan moet je gewoon zorgen dat je dat doet voor de expiratiedag. Of mis ik hier iets?
Ah, nu snap ik het.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 19:44 schreef SeLang het volgende:
[..]
Als de koers van de AEX een paar minuten voor expiratie bijvoorbeeld 459 is dan kun je een call 460 voor bijna niets kopen. Ik zou er dan duizenden kunnen kopen en in de laatste paar seconden voor expiratie opeens een enorme kooporder ING of RD kunnen plaatsen zodat de AEX even een paar seconden een spike maakt. Als die spike geldt als de afrekenkoers dan ben ik in één klap heel rijk. Als je echter de gemiddelde koers neemt van het laatste half uur dan wordt het natuurlijk erg lastig om op die manier te manipuleren. Dan moet je er wel erg veel geld tegenaan gooien.
In het klein worden dit soort manipulatie spelletjes wel veel gespeeld (intraday).quote:Op dinsdag 26 februari 2008 19:50 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Ah, nu snap ik het.
Wat een stelletje spelbrekers zeg...
ik heb er even na gezocht en kon alleen vinden dat netscape een van de hoogste 'ooit' was. Niet DE hoogste dusquote:Op woensdag 27 februari 2008 09:35 schreef tony_clifton- het volgende:
Nu schoot mij te binnen dat het wel eens netscape geweest kon zijn. Kan er echter geen data meer van vinden dus geen idee of 't echt zo is...
Daar heb ik me ook al over zitten verbazen jaquote:Op woensdag 27 februari 2008 16:26 schreef Halinalle het volgende:
Lachen die geschiktheidstoets van Binck (moeten ze doen). Weer een staaltje van betutteling door de politiek.
Waar gaat de "toets" precies over?quote:Op woensdag 27 februari 2008 16:26 schreef Halinalle het volgende:
Lachen die geschiktheidstoets van Binck (moeten ze doen). Weer een staaltje van betutteling door de politiek.
Nooit een toets gezien.quote:Op donderdag 28 februari 2008 00:02 schreef Mr.J het volgende:
Een 10tal vraagjes over eerdere ervaringen met advanced beleggingen (opties ed).
Met opties kan je in het ergste geval?
a) Een deel van het gebruikte vermogen verliezen
b) Alles van het gebruikte mogen verliezen
c) Een negatief saldo krijgen
Ofzo.
Niet zoveel bijzonders.... het is een soort testje om te bepalen of je niet helemaal achterlijk bent, en als je dat toch bent dat je alleen in de 'veilige' dingen kunt beleggen... Ik heb em nog niet ingevuld en ook nog niet echt goed gelezen, maar daar komt het wel op neer iigquote:Op woensdag 27 februari 2008 23:39 schreef NightH4wk het volgende:
Waar gaat de "toets" precies over?
dat je weet wat de risico's enzo zijnquote:Op donderdag 28 februari 2008 11:21 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik heb op mijn effectenaccount ook zoiets moeten invullen. Lijkt mij iets juridisch ofzo, als een soort statement dat je weet dat 't flink kan mislopen.
Vanwege het feit dat de effectenbeurzen veel te hoog staan heeft Berkshire Hathaway zich de laatste jaren in toenemende mate geconcentreerd op overnames van niet-beursgenoteerde ondernemingen. Dat maakt het wat moeilijker om te bepalen of het aandeel een premium heeft of niet.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 11:32 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Heeft iemand van jullie wel eens gespeeld met de gedachte om 1 of meerdere Berkshire Hathaway Inc. -B-, of wellicht A aan te schaffen ? Zal dit aandeel als bundel nog hogere gewaardeerd staan dan de marktwaarde van de onderliggende aandelen of zal dat meevallen ?
Ikzelf koop er wellicht ook een paar. Verder maak ik me weinig zorgen over de opvolging van Warren Buffet. De meeste beslissingen worden sowieso al door anderen genomen (Charlie Munger e.a.). Er zit een bepaalde investerings- en management stijl diep geworteld in Berkshire Hathaway die het bedrijf succesvol maakt.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 11:58 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Misschien dit ik binnenkort gewoon eentje koop, Share B dan natuurlijk. Gewoon voor de heb. Holding period is forever. Tenzij de opvolger van Warren er echt een zooitje van maakt, maar dat is pas over 10 jaar ofzo te zeggen.
Zoals je weet zijn koersdalingen alleen maar goed voor lange termijn beleggers.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 13:21 schreef tony_clifton- het volgende:
Aan de andere kant gaat de markt daar belange niet zo rationeel over gaan als jij... zijn pensioen zal ongetwijfeld een koopkans zijn, maar het kan dieper vallen dan men voor mogelijk houdt imo.
Ik bedoelde eigenlijk ditquote:Op zondag 2 maart 2008 12:54 schreef Mr.J het volgende:
Geen idee of dat te berekenen is.
http://www.abnamromarkets(...)e%20NL_nov.%2007.pdf
Tsja idem voor ING natuurlijk. Divident is zeer hoog. Alleen.... hebben we de low al gehad of gaan ze nog hardere klappen krijgen?quote:Op zondag 2 maart 2008 13:07 schreef Lente_ninja het volgende:
Zou het trouwens een goed idee zijn om (later?) fortis te kopen? Die keren volgens mij iets van 8% dividend uit (en als ze stijgen is dat natuurlijk mooi meegenomen)
quote:Op zondag 2 maart 2008 15:32 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Tsja idem voor ING natuurlijk. Divident is zeer hoog. Alleen.... hebben we de low al gehad of gaan ze nog hardere klappen krijgen?
wat voor opleiding doe je dan?quote:Op zondag 2 maart 2008 15:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk dit
LINK
Zoals je ziet op het eind
In de tabel is een Turbo Short op de AEX weergegeven op de 1e dag van de maand. Het financieringsniveau is 420. Het stoploss-niveau ligt 3% onder het financieringsniveau, naar beneden afgerond op hele indexpunten. Bij een Turbo Short vergoedt ABN Amro op dagbasis rente over het financieringsniveau. In dit voorbeeld bedraagt deze rente 0,5% op jaarbasis en is de financieringsopbrengst EUR 0,00058 over dag 1.Bij een gelijkblijvende stand van de AEX is het financieringsniveau na een maand (in dit geval 31 dagen) gestegen met 0,18 indexpunten. De prijs van de Turbo Short is toegenomen van EUR 6,00 naar EUR 6,02.
Ik vraag me af hoe ze aan die 0.00058 komen
Ik ben echt niet wakker, maar ik moet een analyse schrijven over het fenomeen turbo's vandaar![]()
Ik moest dit jaar mn vwo certificaat bijwerken anders kon ik niet studeren volgend jaar. Ik kan nu al wel studeren in nederland, maar ben/was nog niet 'acceptable' in Engeland. Want dat is waar ik volgend jaar economics in london ga studeren, dus dit jaar is kinda een formaliteit, zij het wel dat ik een profielwerkstuk opnieuw moest maken, vandaar deze turbo questiequote:
Als er idd EEN sector is die waarschijnlijk nog klappen krijgt dat zijn het wel de banken...quote:
Want jij denkt dat de CC en de hypotheekcrisis hun toekomstige winsten niet zullen beinvloeden? De k/w's zijn nu heel misleidend. Betreffend de cyclus koop dan vroegcyclische aandelen zoals uitzenders.quote:Op zondag 2 maart 2008 18:47 schreef tony_clifton- het volgende:
Mooie koopkans toch, als de cyclus weer in de groei terechtkomt stijgt de rente en verdienen de banken gratis veel meer geld...
TomTom... wat zij verkopen zijn toch wel luxe artikelen, het eerste waar mensen op zullen bezuinigen als we in een recessie belanden. Krijgen die geen klappen als de economie in Amerika eindelijk instort, voor zover dat al niet is gebeurt? Als ze daar niezen...quote:Op zondag 2 maart 2008 19:23 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Want jij denkt dat de CC en de hypotheekcrisis hun toekomstige winsten niet zullen beinvloeden? De k/w's zijn nu heel misleidend. Betreffend de cyclus koop dan vroegcyclische aandelen zoals uitzenders.
Koopkansen zie ik in bedrijven die louter door het sentiment zijn afgestraft en niets met de "noodlijdende" sector hebben te maken.
TomTom
Binck
USG
etc.
Dan maar hopen dat het R-wood valt in officiele kringen dat ik TT voor een habbekrats kan kopen!quote:Op zondag 2 maart 2008 20:14 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
TomTom... wat zij verkopen zijn toch wel luxe artikelen, het eerste waar mensen op zullen bezuinigen als we in een recessie belanden. Krijgen die geen klappen als de economie in Amerika eindelijk instort, voor zover dat al niet is gebeurt? Als ze daar niezen...
Ik ken iemand die schrijft iedere week op dinsdagochtend een call en een put op de AEX looptijd twee maandquote:Op zondag 2 maart 2008 22:31 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom je in dit topic bijna uitsluitend leest over die geavanceerde en zeer risicovolle producten zoals turbo's en opties en shorts e.d. Wat is er mis met gewone aandelen?
Laatst gelezen dat slechts 1 beleggingsclub op 7 aan opties doet, laat staan aan zo'n dingen zoals turbo's waarin je gemakkelijk uitgestopt kan worden en je gehele inzet verliezen.
Omdat hier mensen zijn die sneller rendement willen halen? Wat actie willen? Niet zoveel money hebben..quote:Op zondag 2 maart 2008 22:31 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom je in dit topic bijna uitsluitend leest over die geavanceerde en zeer risicovolle producten zoals turbo's en opties en shorts e.d. Wat is er mis met gewone aandelen?
Laatst gelezen dat slechts 1 beleggingsclub op 7 aan opties doet, laat staan aan zo'n dingen zoals turbo's waarin je gemakkelijk uitgestopt kan worden en je gehele inzet verliezen.
Brengt dit veel op eigenlijk? De markt moet dan toch redelijk hard bewegen in een richting? Of verkoopt hij ze ondertussen ook zonder die truc te gebruiken?quote:Op zondag 2 maart 2008 23:00 schreef henkway het volgende:
[..]
Ik ken iemand die schrijft iedere week op dinsdagochtend een call en een put op de AEX looptijd twee maand
Ik vindt het risico niet opwegen aan het mogelijke rendement van turbo's t.o.v. aandelen.quote:Op zondag 2 maart 2008 22:31 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik loop ook de hele tijd te roepen dat aandelen nog steeds niet goedkoop zijn.quote:Buffett says U.S. in recession, stocks not cheap
NEW YORK (Reuters) - Warren Buffett on Monday said the U.S. economy is in recession and that "stocks are not cheap."
Speaking on CNBC television, Buffett also said he is no longer offering to guarantee $800 million of municipal bonds backed by MBIA Inc (MBI.N: Quote, Profile, Research), Ambac Financial Group Inc and FGIC Corp, three large bond insurers.
Buffett said that "from a common-sense standpoint right now, we're in a recession," though the U.S. economy has not yet recorded two straight quarters of declining gross domestic product, a traditional indicator of recession.
He said, though, that the environment is "nothing like '73 or '74 yet," referring to a deep economic downturn also marked by rising oil prices and falling stocks. Buffett said investors should not rule out the possibility of a significant economic downturn.
On Friday, Buffett's insurance and investment company Berkshire Hathaway Inc reported an 18 percent decline in fourth-quarter profit.
This stemmed in part from weakness in businesses linked to housing, including units that make bricks and carpet, and that offer real estate brokerage services.
Buffett said he is finding more buying opportunities in stocks, following a 16 percent decline in the Standard & Poor's 500 .SPX stock index from its recent high in October.
"I find more things to look at now than I did six months or a year ago," Buffett said. But he acknowledged that conditions have changed "more dramatically" in the bond market. Berkshire last year spent $19.11 billion on stocks and $13.39 billion on bonds.
Falling securities and liquidity have pummeled bond insurers, which normally insure relatively safe municipal bonds. But those insurers are under pressure after they also guaranteed billions of dollars of riskier debt, often tied to subprime mortgages.
On Feb 12, Buffett offered to reinsure $800 billion of municipal bonds, but only at a steep premium. The offer didn't include the riskier debt. Bond insurers rejected the offer, and have been seeking new sources of capital or possibly breaking themselves up.
Buffett on Monday said his earlier offer is "not on the table." In December, Buffett started its own bond insurer, Berkshire Hathaway Assurance Corp.
(Reporting by Jonathan Stempel; Additional reporting by Kevin Plumberg and Dan Wilchins; Editing by Derek Caney and Steve Orlofsky)
Bron: Reuters
Ik doe ook alleen aandelen, alleen de laatste maanden doe ik dus helemaal niks. Sorry voor het stil zijn.quote:Op zondag 2 maart 2008 22:31 schreef tony_clifton- het volgende:
Herken ik mezelf totaal in. Heb 2 jaar lang alleen Apple gehad, en probeer nu te spreiden 'omdat 't zo hoort'.quote:Op maandag 3 maart 2008 19:21 schreef elcastel het volgende:
Ik weet dat ik dit niet moet zeggen, maar ik spreid eigenlijk bitter weinig. Als ik een leuk vermogen bij elkaar heb, dan sta ik daar uiteraard wel open voor, maar ik specialiseer me liever in bepaalde bedrijven. Eigenlijk staat dit haaks op mijn eigen idee over beleggen, maar ik heb nooit meer dan 4-5 verschillende aandelen in de knip gehad ...
Cash is king.quote:Op maandag 3 maart 2008 19:59 schreef anboni het volgende:
Hoe denken jullie hierover?
Neem gewoon even een rekening bij de AK bank, ATB, en Credit Europe.quote:Op maandag 3 maart 2008 19:59 schreef anboni het volgende:Normaal gesproken zou ik denk ik dat geld daar gewoon laten staan, maar ik ben van plan later dit jaar een ander huis te gaan kopen waar ik dus een aanzienlijk deel van m'n vermogen in zal stoppen. hierover?
gewoon DSM en RD kopen en naar beneden bijkopen, komt allemaal goed.quote:Op maandag 3 maart 2008 23:08 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik moet er niet aan denken om meer dan 10 verschillende aandelen in mn portefeuille te hebben, hoe houd je het dan allemaal in de gaten? ( als je een full time job hebt/student bent )
Beoordelen jullie aandelen eigenlijk ook op de technische manier? .. trendbewegingen? candlesticks? etc ?
bij dat soort dingen wieber ik direct af, spijt mequote:Op maandag 3 maart 2008 23:20 schreef henkway het volgende:
[..]
gewoon DSM en RD kopen en naar beneden bijkopen, komt allemaal goed.
Mijn gedachten zijn dus bevestigd, tijd om te verkopenquote:Op maandag 3 maart 2008 19:59 schreef anboni het volgende:Hoe denken jullie hierover?
Ik er als student nog nooit meer dan 3 gehad ofzo hoor, en bovendien vind ik 't niet nodig om ze constant te volgen.quote:Op maandag 3 maart 2008 23:08 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik moet er niet aan denken om meer dan 10 verschillende aandelen in mn portefeuille te hebben, hoe houd je het dan allemaal in de gaten? ( als je een full time job hebt/student bent )
Beoordelen jullie aandelen eigenlijk ook op de technische manier? .. trendbewegingen? candlesticks? etc ?
Vanwege het feit dat ik vooral met turbo's werk, houdt ik me soms een week niet bezig, en dan als ik weer meer tijd heb een paar dagen flink bezig .quote:Op dinsdag 4 maart 2008 15:04 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Ik er als student nog nooit meer dan 3 gehad ofzo hoor, en bovendien vind ik 't niet nodig om ze constant te volgen.
Ik heb wel een widget (gadget in vista) met beursinfo dus als ik 't dashboard open zie ik de procentuele wijziging van de dag wel.
In ieder geval hou ik mij niet met technische analyse bezig (ken er ook niets van). Het enige waar ik 't mee doe is goed nadenken wat ik wel zou willen geven aan een aandeel (koers sterk onder de huidige), en wat wel bereikbaar is in een bepaalde tijdsspanne. Op die manier hoef je je koersen ook bijna niet te volgen.
Jaquote:Op woensdag 5 maart 2008 13:24 schreef mast3r het volgende:
Graag zou ik wat willen beleggen in een AEX of AMX index tracker. Kan ik die gewoon aankopen via de effectenordening van m'n Postbank rekening?
Loop sowieso al een tijdje met het idee om een account bij Binck of Alex te openen, al was het maar om ook op Frankfurt e.d. te kunnen handelen. Nadeel is dat ik niet meer al mijn financiële zaken vanuit één locatie kan doen. Voor de kosten hoef je het in ieder geval niet te laten zag ik al.quote:Op woensdag 5 maart 2008 16:57 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Denk dat je beter af bent bij een echte broker zoals www.Binck.nl ofzo.
Weet je toevallig ook onder welke naam dat soort afgeleide producten worden aangeprezen?quote:
Als je via mij een Binck account opent krijgen we beiden 50 euro gratis transactiekostenquote:Op woensdag 5 maart 2008 19:44 schreef mast3r het volgende:
[..]
Loop sowieso al een tijdje met het idee om een account bij Binck of Alex te openen, al was het maar om ook op Frankfurt e.d. te kunnen handelen. Nadeel is dat ik niet meer al mijn financiële zaken vanuit één locatie kan doen. Voor de kosten hoef je het in ieder geval niet te laten zag ik al.
Gewoon kijken bij iShares of een soortgelijke provider.quote:Weet je toevallig ook onder welke naam dat soort afgeleide producten worden aangeprezen?
En die grafiek heeft nog een logarimische schaal!quote:Op donderdag 6 maart 2008 13:24 schreef sitting_elfling het volgende:
onze vriend W.Buffer is de rijkste der rijkste,stond op fok! .. ook niet verbazingwekkend natuurlijk
[ afbeelding ]
quote:Amerikaanse werkgelegenheid toont sterkste daling in 5 jaar
07-03-2008 14:44:05
Amsterdam (BETTEN FINANCIAL NEWS) - In de Verenigde Staten is in febuari het aantal banen het sterkst gedaald in vijf jaar tijd. Het aantal banen nam af met 63.000 terwijl economen juist waren uitgegaan van een banengroei met 25.000. Dit heeft Amerikaanse Bureau of Labor Statistics vrijdag bekendgemaakt.
In januari daalde het aantal banen nog met 22.000, neerwaarts herzien van een eerder gemelde afname van 17.000.
De werkloosheid in februari kwam met 4,8% iets lager uit dan de verwachte 5,0%. Een maand eerder bedroeg de werkloosheid nog 4,9%.
Het gemiddeld uurloon, een belangrijke indicator voor de inflatie, steeg op maandbasis met 0,3%, precies gelijk aan de verwachting van economen. In januari steeg het gemiddeld uurloon ook al met 0,3%, opwaarts bijgesteld van een eerder gemelde toename van 0,2%.
De cijfers over de Amerikaanse banenmarkt worden gezien als een belangrijke indicator voor de ontwikkeling van de Amerikaanse economie. Zo is de banengroei een belangrijke aanjager voor de consumentenbestedingen. Zo'n tweederde van de Amerikaanse economie bestaat uit consumentenbestedingen.
Corina Ruhe
corina@bfn.com
(c) BETTEN FINANCIAL NEWS (tel: +31 20 710 1756; fax: +31 20 710 1875)
BAM heeft een belang in Van Oord, Van Oord zelf is niet beursgenoteerd. Het is overigens een baggerbedrijf ipv een invallend kaartenhuis... In het Midden Oosten wat zand opscheppen en zo.. draait momenteel wel erg goed.quote:Op donderdag 6 maart 2008 21:24 schreef Koewam het volgende:
Iemand met aandelen Van Oord hier? Schijnt een invallend kaartenhuis te zijn daar in de IT.
Het blijft natuurlijk koffiedik kijken, maar ik verwacht een bodem eigenlijk pas eind dit jaar of ergens in 2009.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 20:50 schreef DIGGER het volgende:
Ik zie de AEX dit 1e half jaar ook nog wel onder de 400 komen. Begin dit jaar al de verwachting uitgesproken dat het 1e half jaar bijzonder zwak zou zijn, met wat herstel in de 2e helft van het jaar, de signalen wijzen redelijk die kant op in elk geval.
Mijn kooplijst ligt ook al klaar, al ga ik daar nog wat aan sleutelen.quote:Proberen tzt de interessantste fonden zo laag mogelijk toe te kunnen voegen aan de portefeuille
Laag in de 300 range.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 22:49 schreef Lente_ninja het volgende:
Wat is een redelijke stand voor de AEX? 350 zo'n beetje?
Zoals ik in mijn vorige post schreef gebruik ik de S&P500 als referentie omdat de AEX de S&P500 volgt en niet andersom. Ik ga er vanuit dat de AEX zijn bodem bereikt rond hetzelfde punt als de S&P500. Ook ga ik er niet vanuit dat de AEX plotseling veel langzamer zal gaan dalen dan de S&P500. Stel dat de S&P500 nu de helft van de rit achter de rug zou hebben dan zal dat ruwweg ook gelden voor de AEX. Het zal mij heel erg verbazen als die twee plotseling zouden ontkoppelen. Tot nu toe heb ik dat nog nooit zien gebeuren.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 01:02 schreef MrUnchained het volgende:
Als de AEX de komende maanden door gaat dalen zal dat niet op basis van lagere multiples zijn, maar juist op basis van lagere geschatte earnings (dus P/E vlak, de re-rating van multiples hebben we inmiddels wel ver achter de rug, alle cyclische fondsen staan al 6-7x earnings 08e). Dus dan kan het nog wel even duren eer je je koopmoment gevonden hebt als je deze multiples te hoog vindt (tenzij je de E van de P/E momenteel niet gelooft en dus eiglk en veel hogere P/E in de markt ziet, waar wat voor te zeggen valt).
P.S. AEX laag in de 300 zou op huidige geschatte earnings niet haalbaar zijn. Of te wel je hebt eerst bevestiging nodig van significante winstdalingen bij bedrijven om dat ooit te gaan halen.
Je hebt zelf ook al wat sierraden verpatst?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:05 schreef Lente_ninja het volgende:
De goudkoorts is uitgebroken... mensen brengen hun sierraden naar de goudhandelaren om te verpatsen omdat de prijs zo hoog staat. Ze moeten zelfs extra personeel aannemen om alle mensen te kunnen helpen.
Begin van het einde?
Ja, als je als Europeaan je geld in Amerikaanse aandelen had gestoken dan had je het niet best gedaan.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 11:30 schreef MrUnchained het volgende:
Ze zijn inderdaad sterk gecorreleerd en als je een bepaald niveau in de S&P 500 ziet waarbij je je confortabel voelt en het is inderdaad dan de bodem dan is de kans groot dat dat inderdaad ook in de buurt van de bodem van de AEX zal zijn (al is het maar omdat voor veel AEX-bedrijven de US een belangrijke markt is).
Alleen kunnen de verschillen in rendementen tussen de 2 wel behoorlijk oplopen. Zet de S&P 500 maar eens in euro's, dan heeft die erg grote problemen om de AEX de laatste jaren ook maar een beetje bij te houden(laat staan de DAX). Terwijl dat wel een betere vergelijking is dan de een in dollars en de ander in euro's zoals Yahoo doet.
Het leuke is dat de goudwaarde van de meeste sieraden slechts een kleine fractie van de prijs is. Veel mensen zullen teleurgesteld zijn wat ze voor hun sieraden terugkrijgen.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:05 schreef Lente_ninja het volgende:
De goudkoorts is uitgebroken... mensen brengen hun sierraden naar de goudhandelaren om te verpatsen omdat de prijs zo hoog staat. Ze moeten zelfs extra personeel aannemen om alle mensen te kunnen helpen.
Begin van het einde?
Nee hoor, post worden zeker gewaardeerd !quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:14 schreef SeLang het volgende:
Weer een zaterdagmorgen verpest met posts die toch niemand leest
au contraire!quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:14 schreef SeLang het volgende:
Nee ik lees jouw berichten altijd. Het helpt dat je een makkelijk herkenbare avatar hebt, waardoor ik snel naar beneden kan scrollen.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:14 schreef SeLang het volgende:
Dat dus, als SeLang post is het altijd ff kijken wat hij te melden heeft, en de meeste artikelen moet ik minstens 2 keer doorlezen voordat ik het volledig begrijpquote:Op zaterdag 8 maart 2008 17:58 schreef floris_ het volgende:
[..]
Nee ik lees jouw berichten altijd. Het helpt dat je een makkelijk herkenbare avatar hebt, waardoor ik snel naar beneden kan scrollen.
Integendeel, lees ze altijd. Heb vaak alleen nooit echt iets te zeggen erop. En we kennen allemaal het spreekwoord, spreken is zilver, zwijgen... enfinquote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:14 schreef SeLang het volgende:
Zwijgen is... een bubble!quote:Op zaterdag 8 maart 2008 18:26 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Integendeel, lees ze altijd. Heb vaak alleen nooit echt iets te zeggen erop. En we kennen allemaal het spreekwoord, spreken is zilver, zwijgen... enfin
Tevens tvp
Ik kan er gewoon niks op terugzeggen, iedereen weet alles wat ik weet ongetwijfeld alquote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:14 schreef SeLang het volgende:
We hebben gewoon even nodig om je wijsheid op ons in te laten werkenquote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:14 schreef SeLang het volgende:
Nee hoor, zeer goede post.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:14 schreef SeLang het volgende:
Op gevoel zeg ik dat we nogmaals een plotselinge en snelle daling van 15 tot 20% krijgen. Dan heb je het inderdaad over een niveau van 360-380. Misschien dat hij daarna nog verder daalt, maar ik hoef niet per see het onderste uit de kan.quote:Op maandag 10 maart 2008 18:23 schreef waslap het volgende:
wat is een volgende daling dan? de 400 tikken of denk je dat we binnen het jaar nog in de buurt van de 350 komen?
Ik heb zelf een aantal goedkope aandelen op het oog, die ook nog eens 5-6% dividend uitkeren, maar twijfel nog vanwege de neergaande trend..het kan altijd beter natuurlijk
Als je veel spaargeld hebt kan je misschien een termijnrekening aanvragen. Krijg je toch weer een percentje extra ofzo en (voor de liefde voor 't gokken die iedereen hier deeltquote:Op maandag 10 maart 2008 17:52 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Nee hoor, zeer goede post.
Ik zit zelf ook lekker te wachten op de volgende goede daling, om daarna weer eens in te stappen.
Op dit moment zit ik 20% aandelen, 15% vastgoed, 65% cash (spaarrekening).
Misschien had ik beter ook een deel in obligaties kunnen stoppen. De afgelopen maanden heb ik mijn positie in aandelen gehalveerd.
Niet helemaal, ik lees ALLES. Althans, ik lees overal wat, soms lees ik dezelfde nieuws-items op verschillende sites, omdat iedereen dingen anders interpreteert. Mijn beslissingen baseer ik op een bouillabaise van posts, artikelen, analyses en mijn eigen gezonde verstand. De meeste mensen raken de draad kwijt door echt alles te willen weten, je moet soms ook een beetje simpel blijven denken.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 18:34 schreef sitting_elfling het volgende:
Het is ook trouwens een van de redenen waarom ik hier liever lees dan bijv. bij dft of belegger.nl
Binck heeft Alex overgenomen, dus ze zullen op den duur pssies hetzelfde gaan worden.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 20:15 schreef InnocentFR het volgende:
Ik heb nu een rekening bij Robeco, maar ik zit eraan te denken om over te stappen naar Binck of Alex (zonder goede reden overigens en ja ik weet dat Binck Alex heeft overgenomen), maakt het nog veel uit of je bij Binck of Alex zit? Iemand ervaring bij beiden?
Nou dat denk ik juist niet.. misschien proberen ze twee verschillende doelgroepen te bereiken.... lijkt me sterk dat ze alles gaan samenvoegenquote:Op dinsdag 11 maart 2008 20:18 schreef MrUnchained het volgende:
[..]
Binck heeft Alex overgenomen, dus ze zullen op den duur pssies hetzelfde gaan worden.
Ze blijven inderdaad als 2 afzonderlijke labels bestaan, maar ze zullen niet op prijs met elkaar gaan concurreren, dus ik vraag me af op welke 2 doelgroepen ze zich dan gaan richten? Momenteel zie ik niet echt een duidelijk verschil tussen het aanbod van Alex en Binck.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 21:34 schreef NickeN. het volgende:
[..]
Nou dat denk ik juist niet.. misschien proberen ze twee verschillende doelgroepen te bereiken.... lijkt me sterk dat ze alles gaan samenvoegen
Zou mooi zijn als Ahold ff omhoog schietquote:Op dinsdag 11 maart 2008 23:25 schreef merry77 het volgende:
Hallo zeg. Wat een koerssprong van de Dow. +3.5% en de Nasdaq bijna +4%
Ben benieuwd wat Amsterdam morgen gaat doen. Had in het kleine dipje een van DSM op 27 euro wat bijgekocht omdat ik positief ben (in tegenstelling tot sommige analisten die vandaag een downgrade gedaan hebben).
Beide merken worden op dit moment nog als aparte bedrijven gerund. Ze hebben allebei hun eigen verschillende site, met verschillende informatie die wordt aangeboden. Ook de kosten per transactie verschillen.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 20:15 schreef InnocentFR het volgende:
Ik heb nu een rekening bij Robeco, maar ik zit eraan te denken om over te stappen naar Binck of Alex (zonder goede reden overigens en ja ik weet dat Binck Alex heeft overgenomen), maakt het nog veel uit of je bij Binck of Alex zit? Iemand ervaring bij beiden?
Noteert..quote:Op woensdag 12 maart 2008 17:03 schreef elcastel het volgende:
Volgens mij kun je nu wel KPN inslaan en dan meehobbelen tot de 12,50-12,70.
Het zou zomaar nog wat kunnen zakken idd. Maar ik vind dat hij daarna naar de 12,50 gaat. Typisch een beweging voor dit aandeel. Ik zeg niet dat ik er in ga stappen hoor, maar mocht ik het doen en KPN zakt wel door, dan zie ik het op termijn nog goedkomen.quote:Op woensdag 12 maart 2008 18:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Noteert..
Volgens mij kan de koers van kpn nog wel paar centen omlaag voordat het interessant word qua aandeel. En als ie door de steun breekt van ong. EUR 11.30 zal hij waarschijnlijk wel verder dalen.
Maja de turbo voor morgen staat er
Dan heb je natuurlijk ook flink risico op een slechte of dure koers. Beter om gespreid in te leggen. Misschien 1000 euro per tracker in een keer.quote:Op woensdag 12 maart 2008 22:44 schreef Lente_ninja het volgende:
Het is riskant om al je eieren in één mandje te mikken, maar als ik mijn geld ga spreiden ben ik veel te veel kwijt aan transactie kosten. Is het erg riskant om alles nu in aandeel A te stoppen, even te sparen en dat bedrag dan in aandeel B te stoppen? Of kun je beter eerst sparen en dan alles in één keer verdelen? Maakt dat uit?
Maar een slechte koers is alleen maar gunstig lijkt me. Dan is het een koopje en kan ik nog een keer inslaanquote:Op woensdag 12 maart 2008 23:39 schreef athlonkmf het volgende:
Heh, lekker vaag. Een maand geleden was het fortis die voor verlies zorgde in m'n pakket. Nu is deze degene die m'n balans stabiel houdt...
M'n trackers in azie zijn flink naar beneden gedonderd.
[..]
Dan heb je natuurlijk ook flink risico op een slechte of dure koers. Beter om gespreid in te leggen. Misschien 1000 euro per tracker in een keer.
Dan hoef je "maar" 1% winst te maken om je transactiekosten terug te krijgen.
En/of hele brede trackers nemen
Bel je effe als je weet of het een koopje is of dat het de begin is van een neerwaartse val?quote:Op donderdag 13 maart 2008 00:16 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Maar een slechte koers is alleen maar gunstig lijkt me. Dan is het een koopje en kan ik nog een keer inslaan
Je kan ook gewoon een limiet zetten op een order hoor... Hoe je niet steeds in de gaten te houden.quote:Op donderdag 13 maart 2008 10:19 schreef tony_clifton- het volgende:
Dexia is ook enorm vreemd... gisteren 7% omhoog, vandaag 3% eraf...
Mag gerust nog eens flink crashen van mij, wil bijkopen!
Als groentje vraag ik: waarom gebruik je hier turbo's in plaats van opties? Daarmee kan je toch ook de koersveranderingen uitvergroten.quote:Op woensdag 12 maart 2008 18:41 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Noteert..
Volgens mij kan de koers van kpn nog wel paar centen omlaag voordat het interessant word qua aandeel. En als ie door de steun breekt van ong. EUR 11.30 zal hij waarschijnlijk wel verder dalen.
Maja de turbo voor morgen staat er
Eenvoudig gezegd: Ze hebben allebei het hefboomeffect, maar bij opties speculeer je op een bepaalde koers op een bepaalde datum (ook al kan je ze ondertussen verhandelen). Een turbo heeft geen expiratiedatum.quote:Op donderdag 13 maart 2008 10:40 schreef Halinalle het volgende:
[..]
Als groentje vraag ik: waarom gebruik je hier turbo's in plaats van opties? Daarmee kan je toch ook de koersveranderingen uitvergroten.
Een Ipod is een Ipod, of ie nou 1000 euro kost of 10. Het gaat mij er niet om het aandeel met winst te verkopen (tenzij er duidelijk een bubble gaande isquote:Op donderdag 13 maart 2008 09:39 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Bel je effe als je weet of het een koopje is of dat het de begin is van een neerwaartse val?
Hoezo vreemd? Dit beeld laten namelijk zo goed als alle financiels en/of Verzekeraars de afgelopen 48 uur zien.quote:Op donderdag 13 maart 2008 10:19 schreef tony_clifton- het volgende:
Dexia is ook enorm vreemd... gisteren 7% omhoog, vandaag 3% eraf...
Mag gerust nog eens flink crashen van mij, wil bijkopen!
En die kans had je afgelopen jaren talloze malen; jammer dat het niet zo werkt. Maar probeer er gerust eens 1 miljoen van te kopen op 2 cent.quote:Op donderdag 13 maart 2008 10:37 schreef Halinalle het volgende:
Als je gisteren een flinke stapel aandelen KPNQwest had aangeschaft à ¤ 0,02, dan zit je vandaag met een koerstijging van maar liefst 1 cent heel goed.
Een jaar of 5 geleden op de middelbare school hadden ze het daar ook altijd over incluis teacher,quote:Op donderdag 13 maart 2008 12:56 schreef elcastel het volgende:
[..]
En die kans had je afgelopen jaren talloze malen; jammer dat het niet zo werkt. Maar probeer er gerust eens 1 miljoen van te kopen op 2 cent.
Lijkt me wel eens grappig om er een paar te kopen voor 7 cent. Kijken hoeveel er daarna voor 5-7 cent aangeboden wordenquote:Op donderdag 13 maart 2008 12:56 schreef elcastel het volgende:
[..]
En die kans had je afgelopen jaren talloze malen; jammer dat het niet zo werkt. Maar probeer er gerust eens 1 miljoen van te kopen op 2 cent.
Dit laat vooral zien hoe niemand zijn verstand gebruikt in mijn ogen...quote:Op donderdag 13 maart 2008 12:10 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Hoezo vreemd? Dit beeld laten namelijk zo goed als alle financiels en/of Verzekeraars de afgelopen 48 uur zien.
Ik had het ook over het aandeel KPN, niet de turbo. Ik ben sowieso (bewust) niet erg op de hoogte van turbo's, maar zoals ik hetbegrijp is de markt daar nu wel onrustig voor (stoplosses enzo).quote:Op donderdag 13 maart 2008 13:17 schreef sitting_elfling het volgende:
ik ben trouwens leuk op mn bek gegaan met kpn
faillissement nog niet afgehandeldquote:Op donderdag 13 maart 2008 14:01 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Waarom kan er eigenlijk nog in gehandeld worden?
True, maar je kan ook de stoploss wat ruimer nemen. Zit je veiliger alleen zal je mogelijke winst wel minder hard gaan.quote:Op donderdag 13 maart 2008 15:22 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik had het ook over het aandeel KPN, niet de turbo. Ik ben sowieso (bewust) niet erg op de hoogte van turbo's, maar zoals ik hetbegrijp is de markt daar nu wel onrustig voor (stoplosses enzo).
Weet ik. Toch wordt er kennelijk nog gespeculeerd met dergelijke aandelen.quote:Op donderdag 13 maart 2008 12:56 schreef elcastel het volgende:
[..]
Als het goed is is dat inmiddels afgehandeldquote:Op donderdag 13 maart 2008 15:31 schreef Sigmund_Freud het volgende:
[..]
faillissement nog niet afgehandeldmaar duurt wel lang dan...
Heb die Cramer altijd al een blaaskaak gevondenquote:
Ja, maar die vent was geloof ik al 74... ik mag toch hopen dat onze grote klappers iets eerder komenquote:Op donderdag 13 maart 2008 16:10 schreef Halinalle het volgende:
[..]
Weet ik. Toch wordt er kennelijk nog gespeculeerd met dergelijke aandelen.
Maar was er laatst niet een Belg die jarenlang vrijwel waardeloze aandelen van een Afrikaanse spoorwegmaatschappij gekocht en op die manier toch een aardig pak geld binnen gehaald had?
Ik zie gelijk een reden waarom de VS groen zal eindigen, of krap rood. Of zullen ze dit nieuws wel een keer serieus nemen ?quote:
http://www.hetvolk.be/Article/Detail.aspx?articleID=IC1JTMG2quote:Op vrijdag 14 maart 2008 18:39 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Ja, maar die vent was geloof ik al 74... ik mag toch hopen dat onze grote klappers iets eerder komen
Goh, kan nog lang duren... Hoelang zijn ze al niet de (westerse)quote:Op vrijdag 14 maart 2008 21:13 schreef benzje het volgende:
Dus de Amerikanen blijven optimist tegen beter weten in.
Wanneer komen ze terug op aarde?
Op zich snap ik de actie's wel, echt veel keuze is er ook weer niet. Ze moeten daar aan de overkant alleen eens accepteren dat een recessie iets van alle tijden is ... En ik vind ze vrij rigoreus met hun stappen, maar dat is ook te begrijpen als je je rente tarief mede af laat hangen van de economische wind ...quote:Op maandag 17 maart 2008 09:34 schreef sitting_elfling het volgende:
Opzich toch wel roerige tijden? FED .. verlaagt .. WEER de rente .. wat denken jullie daar over? makkelijker geld lenen om schulden af te lossen :S ? of om de economie te versterken? Mijn inziens uitstel van executie.
Gezien de trend waarin de aex verliep plus het sentiment waarin we nu zitten is het logisch dat we weer naar beneden gaan! Het kan mij niet ver genoeg gaan! Yippie ya yo
Al kan het weer leuke kanten op als amerika straks open gaat.
Degene die denken dat de fed renteverlaging voor een beetje winst zorgt.quote:Op maandag 17 maart 2008 21:11 schreef benzje het volgende:
Rara , welke investeerder houdt de Dow Jones boven de 12.000 punten?
En wij maar zakken met de AEX.
pptquote:Op maandag 17 maart 2008 21:11 schreef benzje het volgende:
Rara , welke investeerder houdt de Dow Jones boven de 12.000 punten?
En wij maar zakken met de AEX.
Lehman next? (Bizarre koersschommelingen gisteren enn veel geruchten)quote:
quote:Op dinsdag 18 maart 2008 07:39 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Lehman next? (Bizarre koersschommelingen gisteren enn veel geruchten)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |