quote:Op donderdag 17 januari 2008 21:18 schreef SeLang het volgende:
Het kan weleens zo zijn dat een forse renteverlaging juist de impotentie van de FED gaat aantonen. En wie kan de beurs dan nog redden? Misschien gaat nu eindelijk gebeuren van volgens economische wetten zou moeten gebeuren, of gaan we een echte crisis nog één keer uitstellen? Ik zie de komende weken met veel belangstelling tegemoet.
quote:
Een afwaardering van 33,50 naar 21,00quote:Philips krijgt afwaardering Lehman
18 Jan 08, 08:41
AMSTERDAM (ANP-AFX) - Het aandeel Philips kreeg vrijdag een afwaardering van analisten van Lehman Brothers. De Amerikaanse zakenbank verlaagde het aandeel naar underweight van overweight. Dat heeft een handelaar van Eureffect vrijdag gezegd.
Lehman Brothers schroefde verder het koersdoel van Philips omlaag naar 21 euro. Ervoor stond het koersdoel op 33,50 euro. Donderdag sloot Philips op de Amsterdamse beurs op 25,50 euro.
Je geld niet kunnen terugtrekken uit de UK property bubblequote:Aegon bevriest beleggingsfondsVRIJDAG 18 JANUARI 2008, 08:56
LONDEN (ANP-AFX) - De verzekeraar Aegon belet investeerders hun geld weg te halen uit het Beleggingsfonds Scottish Equitable Property. Aegon heeft de maatregel genomen omdat een groot aantal mensen zich uit het fonds wil terugtrekken wegens de onrust over de Amerikaanse hypotheekmarkt.
Een Britse woordvoerder van Aegon bevestigde vrijdag de maatregel, naar aanleiding van een artikel in de zakenkrant Financial Times.
Het Scottish Equitable fonds is ongeveer 2,7 miljard Euro waard. Aegon heeft investeerders gezegd dat ze minstens een half jaar moeten wachten voordat ze hun geld uit het fonds kunnen terugtrekken. Reguliere uitbetalingen zoals aan gepensioneerden, of bij overlijden, blijft het fonds wel doen. Bij Aegon in Nederland was nog niemand bereikbaar voor commentaar.
Belegger.nl
Ik weet niet veel van AMD. Maar het zijn bijvoorbeeld andere tijden,quote:Op vrijdag 18 januari 2008 10:40 schreef SpiceWorm het volgende:
En dan heb ik nog m'n laatste vraag; wat is dan het verschil tussen AMD en Ahold? Waarom zijn er toen wel aandelen gekocht? Ahold had toen toch ook wel een beetje z'n kansen verspeeld.
Mijn gedachten exact. Het enige koersdoel van ze dat steeds gehaald werd was TomTom, maar de rest was pure onzin.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 09:38 schreef SeLang het volgende:
[..]
Een afwaardering van 33,50 naar 21,00. Niet dat die afwaardering boeit op zich, maar het is weer eens een mooie illustratie hoeveel waarde je moet hechten aan advies van analysten/ banken.
Al die koersdoelen en andere onzin zijn gewoon een manier voor een bank om zich te profileren. Als de koersen stijgen zie je heel vaak achter elkaar kleine bijstellingen naar boven zodat de bank zich weer even kan profileren en laten zien hoe goed ze het opwaards potentieel wel niet voorspellen. Als het de andere kant op gaat staat de bank natuurlijk voor lul dus kunnen ze beter in één keer een grote bijstelling doen en hopen dat het daarbij blijft.
Ik wou van de week instappen (ik en vele anderen) maar toch niet gedaan.. vandaag m'n kans gepakt maar ben nu al een stuk minder enthousiast.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:59 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik weet niet veel van AMD. Maar het zijn bijvoorbeeld andere tijden,. Er was toen geen kredietcrisis en een groot opwaarts potentieel. Voor de rest is Ahold een heel ander aandeel, zij hadden destijds bijvoorbeeld veel vastgoed in bezit volgens mij. Ik weet niet meer of de fraude heel erg meeviel, ik ben destijds pas na de emissie ingestapt, omdat ik toen veel licht aan de horizon zag, daarvoor vond ik het ook erg link. Bij KPN was ik al overtuigd dat het goed zou komen voor ze hun bodem hadden bereikt, daar ben ik echt onderin ingestapt, dat was 3 weken na 9/11.
Nb, wat er met ING aan de hand is vandaag weet ik ook niet. Onder andere omstandigheden was ik vandaag ingestapt, nah eigenlijk vorige week al,.
Hoewel ik me (nog) niet zo heb verdiept in AMD zijn het twee totaal verschillende situaties. Ik zie beide situaties als volgt. Bij Ahold speelden er voornamelijk de volgende zaken (fundamenteel en markttechnisch)quote:Op vrijdag 18 januari 2008 10:40 schreef SpiceWorm het volgende:
En dan heb ik nog m'n laatste vraag; wat is dan het verschil tussen AMD en Ahold? Waarom zijn er toen wel aandelen gekocht? Ahold had toen toch ook wel een beetje z'n kansen verspeeld.
Haha nog zat tijd.. PPT komt eraanquote:Op vrijdag 18 januari 2008 20:15 schreef SeLang het volgende:
"Bush Backs $145 Billion Economic Plan"
As we speak:
Dow Jones: -0,50%
S&P500: -0,78%
Nasdaq: -0,25%
Eerste truuk mislukt
Nu kijken of de FED nog iets voor elkaar krijgt.
Interessante tijden
Dat dus. Maandag (Wall Street dicht) en dinsdag (herstel Wall Street) fors herstel. Misschien woensdag ook.quote:Op zondag 20 januari 2008 01:02 schreef SeLang het volgende:
Puur koffiedik kijken idd.
Toch zie ik komende week wat (tijdelijk) herstel:
- Wallstreet is dicht op maandag. Meestal gaat de AEX op die dagen omhoog.
- De druk van de optie expiratie is weg
- Markt is op korte termijn oversold.
Heel verstandig om het valuta risico mee te nemen in je overwegingen. Als je toekomst in de EU ligt kun je beter beleggen in euro gedenomineerde waarden.quote:Op zondag 20 januari 2008 11:21 schreef Lente_ninja het volgende:
Ik zit al een tijdje te denken om een account bij Binckbank te openen en mijn spaarcenten (die ik de komende jaren niet nodig heb) in een tracker te steken (iShares). Zou dit een goed moment zijn, of duikelt de AEX waarschijnlijk nog wel verder naar beneden? En is een AEX tracker wel de beste keus? Een amerikaanse tracker vind ik link, omdat je dan ook valuta risico hebt e.d., maar misschien dat er andere Europese trackers zijn die het over het algemeen beter doen?
Hangt natuurlijk van je beleggingshorizon af. Op korte termijn zou dit best een goed instapmoment kunnen zijn. Als je echter aan een tracker zit te denken geeft dat al aan dat je weinig risico wil nemen. Daarom zou ik zelf nog even afwachten.quote:Op zondag 20 januari 2008 11:21 schreef Lente_ninja het volgende:
Ik zit al een tijdje te denken om een account bij Binckbank te openen en mijn spaarcenten (die ik de komende jaren niet nodig heb) in een tracker te steken (iShares). Zou dit een goed moment zijn, of duikelt de AEX waarschijnlijk nog wel verder naar beneden? En is een AEX tracker wel de beste keus? Een amerikaanse tracker vind ik link, omdat je dan ook valuta risico hebt e.d., maar misschien dat er andere Europese trackers zijn die het over het algemeen beter doen?
Als je je niet comfortabel voelt met USA aandelen, doe het dan gewoon niet en blijf bij een Europese trackerquote:Op zondag 20 januari 2008 12:14 schreef Lente_ninja het volgende:
SeLang: Tja, daar heb je ook weer een punt. Ik weet niet of ik het wel zo'n lekker idee vind om bijna al m'n geld in één of twee sectoren te stoppen. Dat deden mensen vroeger ook met internet aandelen en we weten allemaal hoe dát is afgelopen... Een europatracker is dan idd verstandiger
Amerikaanse aandelen... tja, ik weet het niet hoor. Ik denk dat ik de uitslag van de verkiezingen even afwacht. Als we met een 'Bush 2.0' te maken krijgen, heb ik niet veel hoop voor de dollar.
Btw: dat S&P500 holdings lijstje postte ik ter vergelijking van de spreiding, niet als alternatief (want US$ en dat wil jij niet).quote:Op zondag 20 januari 2008 12:50 schreef Lente_ninja het volgende:
Bijna de helft van je kapitaal in drie aandelen stoppen...Die AEX tracker laat ik maar even links liggen denk ik
Tja, de afweging is nu eigenlijk tussen twee risico's: of het risico van één sector die naar verhouding erg zwaar mee zal wegen, of het risico van beleggen in een andere valuta. Met die eerste ben ik comfortabeler, dus het word een europa tracker... en dan mezelf natuurlijk over 10 jaar voor het hoofd slaan als de dollarkoers spontaan explodeert. Maar ja, dat heb je altijd. Achteraf, hé?
Buy & hold is het planquote:Op zondag 20 januari 2008 13:47 schreef SeLang het volgende:
Ik zie net dat de IShares Europe 350 in New York staat genoteerd en niet in Amsterdam.
Misschien kun je dan beter de IShares MSCI Europe nemen. Wel lage handelsvolumes dus niet geschikt voor actief handelen (maar OK voor buy&hold).
Ik kan even geen lijst met de totale holdings vinden maar kwa sectoren % lijkt het bijna hetzelfde en de grootste holdings zijn ook maar 2%.
Gezien het feit dat de markt over het algemeen niet is te voorspellen zou ik voor optie 1 gaan. Soms koop je dan te hoog en soms juist heel laag, maar dat middelt zich dus uit. Die 1% transactiekosten kun je uitsmeren over de jaren dat je de aandelen hebt, dus voor een buy&hold scenario zou ik me er geen zorgen over maken.quote:Op zondag 20 januari 2008 14:09 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Buy & hold is het plan![]()
Vraag ik me alleen nog één ding af: wat is beter? Vijf jaar lang steeds 1000 euro investeren (wat ik nu per jaar opzij kan leggen), of alles oppotten en over vijf jaar het in een keer ertegenaan gooien? Met methode één vang ik koersschommelingen beter op en staat mijn geld langer vast, maar dan ben ik wel vijf keer transactie kosten kwijt. Als we even uitgaan voor het gemak van 50 euro totaal, dan ben ik al wel 1% van m'n inleg kwijt.
Je kan die Binck rekening trouwens via mij openen.quote:Op zondag 20 januari 2008 11:21 schreef Lente_ninja het volgende:
Ik zit al een tijdje te denken om een account bij Binckbank te openen
Nice!quote:Op zondag 20 januari 2008 14:40 schreef SeLang het volgende:
[..]
Je kan die Binck rekening trouwens via mij openen.
Als je dat voor 31 januari doet dan krijgen we beiden €100 korting op onze transactiekosten
Mail me maar op andromeda2008@btinternet.com
Nopequote:Op zondag 20 januari 2008 14:46 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Nice!![]()
Maar omdat ik nog even wil wachten met instappen... moet ik ook iets betalen als ik geen gebruik maak van m'n account?
Ik op een uitstapquote:Op maandag 21 januari 2008 10:38 schreef Lente_ninja het volgende:
De koersen nemen wel een snoekduik zeg
Op zich wel gunstig voor mij, want ik wacht op een instapmoment
Ik zou nog even wachten hoor. Doe ik ook.quote:Op maandag 21 januari 2008 10:38 schreef Lente_ninja het volgende:
same herequote:Op maandag 21 januari 2008 10:38 schreef Lente_ninja het volgende:
Dat TA-gelul van analisten heeft de laatste tijd wel bewezen van geen enkele waarde te zijn, dacht ik zo.quote:Op maandag 21 januari 2008 13:27 schreef PietjePuk007 het volgende:
422,4 oftewel -6,1%. Parijs al -7%
.
Volgens rtlz lag op 422 zo'n beetje steun, als ie daar breekt kan het nog harder gaan.
@Lente_ninja Same here maar hopelijk blijft de echte economie wel overeind en gaan we niet terug naar de Dark Agesquote:Bedenk dat als een beurs er kans voor ziet om 6% te dalen zonder noemenswaardig slecht nieuws(PHILIPS viel mee)deze zelfde beurs in staat geacht moet worden om bij een onverwachte grote tegenvaller te gaan crashen.
Voorlopig krijgen ze gelijkquote:Op maandag 21 januari 2008 13:36 schreef JimmyJames het volgende:
Dat TA-gelul van analisten heeft de laatste tijd wel bewezen van geen enkele waarde te zijn, dacht ik zo.
100 punten lagerquote:Op maandag 21 januari 2008 13:37 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Voorlopig krijgen ze gelijk, 522.laag was 't dieptepunt en we gaan weer iets omhoog, momenteel 524
.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | 21-11-1980 45,72 28-9-1981 35,34 -22,70% 11-8-1987 129,80 10-11-1987 69,14 -46,73% 17-8-1989 149,04 16-1-1991 98,75 -33,74% 20-7-1998 597,01 5-10-1998 376,32 -36,97% 4-9-2000 701,56 12-3-2003 218,44 -68,86% |
Als iedereen roept dat 422 een steun is zijn er vast wel wat mensen die gaan kopen als de koers toevallig er wat boven blijft hangen.quote:Op maandag 21 januari 2008 13:37 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Voorlopig krijgen ze gelijk, 522.laag was 't dieptepunt en we gaan weer iets omhoog, momenteel 524was 't maar zo'n feest 424
.
Als ik het me goed herriner heeft het bankwezen in de VS vorige week ook een stuk 'veilige' hypotheken afgeschreven, onder het mom van schone lei. Daar zat ook een deel in waar ING pittig inzit, volgens mij was dat ook de reden dat ze vrijdag al zo flink onderuit gingen.quote:Op maandag 21 januari 2008 10:13 schreef SjonLok het volgende:
Het gaat weer hard naar beneden vandaag. Ik twijfel of dit een goed instapmoment is. Ik heb een vaag gevoel dat we binnenkort te horen krijgen dat niet alleen de subprime hypothekenmartk in de VS is aangetast, maar dat het ook doorrot in de normale hypotheken.
Welke zijlijn? De groei in de EU neemt ook flink af dit jaar, oa door het gezeik met credit.quote:Op maandag 21 januari 2008 15:25 schreef elcastel het volgende:
[..]
Als ik het me goed herriner heeft het bankwezen in de VS vorige week ook een stuk 'veilige' hypotheken afgeschreven, onder het mom van schone lei. Daar zat ook een deel in waar ING pittig inzit, volgens mij was dat ook de reden dat ze vrijdag al zo flink onderuit gingen.
Maar ! Ik geniet, de zijlijn is tof.
Ik bedoel dat ik al een tijdje cash zit.quote:Op maandag 21 januari 2008 15:27 schreef NightH4wk het volgende:
Welke zijlijn? De groei in de EU neemt ook flink af dit jaar, oa door het gezeik met credit.
Goed plan.quote:Op maandag 21 januari 2008 15:35 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik bedoel dat ik al een tijdje cash zit.
Dat is niet waar.quote:Op maandag 21 januari 2008 15:24 schreef NightH4wk het volgende:
Iig, weer iemand waarom men amper TA doet op commodity en forex markten?
Hier 1/3 cash, 2/3 kortlopende staatsobligatiesquote:Op maandag 21 januari 2008 15:35 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik bedoel dat ik al een tijdje cash zit.
Mooi lijstje.quote:Op maandag 21 januari 2008 15:20 schreef SjonLok het volgende:
De AEX is nu ongeveer 25% gedaald t.o.v. de recente top van 561,90 op 16-7-2007.
Zo'n daling komt vaker voor. Sinds 1980 heb ik de volgende dalingen van meer dan 20% kunnen ontdekken:
(ik geef de recente top, en daarbij het diepste dal + % daling)
[ code verwijderd ]
Als het echt slecht gaat, dan is 25% blijkbaar niet eens zo'n hele grote daling, en haalt de AEX makkelijk een min van meer dan 30%.
Ik blijf voorlopig nog even aan de zijlijn staan tot de over de 30% daling zijn.
Is ook langs mij heengegaan.quote:Op maandag 21 januari 2008 19:50 schreef elcastel het volgende:
Over (geen staats) obligatie's gesproken, dat nieuws over MBIA en AMBAC (-48%, -71%) vorige week is helemaal langs mij heen gegaan. Maar ja je hoort ook wel erg veel ellende momenteel.
Nog rustig even blijven wachten.quote:Op maandag 21 januari 2008 10:38 schreef Lente_ninja het volgende:
De koersen nemen wel een snoekduik zeg
Dat van Aegon en die K/W stata me ook nog bij ja.quote:Op maandag 21 januari 2008 20:09 schreef SeLang het volgende:
In de zomer van 1998 Aegon zat op een k/w van 40 ofzo want "de winst gaat de komende 10 jaar elk jaar met 30% stijgen". Echt serieus, er waren analisten die dat schreven. ING zat daar wat onder maar was ook zeer duur (k/w ergens in de 20). Een paar maanden later regende het winstwaarschuwingen. De koers van ING ging door de helft!
Dit zijn inderdaad de instap niveausquote:
Wallstreet is dicht, maar de futures lopen gewoon door.quote:Op maandag 21 januari 2008 20:47 schreef SnuggLe het volgende:
En nu even uitleg voor de n00bs, want ik maak weinig op uit je plaatje SeLang.
Dat is een mooie ja, vanaf de bodem der bodems 10% up (donderdag 13 maart 2003), de dag erna (vrijdag) nog eens 7% en maandag nog 4%quote:Op maandag 21 januari 2008 20:37 schreef elcastel het volgende:
Ik kwam deze trouwens nog tegen, omzetten vallen me wel tegen, maar ik moest er aan denken toen ik van het weekend las over al die mensen die dachten dat vandaag alles in 1 keer goed zou komen :
[ afbeelding ]
Zoals ik al een paar keer schreef ligt dat punt voor mij pas rond S&P500 ~1000 en AEX laag in de 300 range, dus we hebben nog even te gaan. Maar ik zal het hier zeker posten mocht het in de loop van het jaar zover komen.quote:Op maandag 21 januari 2008 23:58 schreef JimmyJames het volgende:
Meld het even hier als je instapt Selang, hebben wij er ook nog wat aan.
Goud is cyclisch (zoals de meeste commodities).quote:Op dinsdag 22 januari 2008 09:07 schreef merry77 het volgende:
Waarom gaat de AAB turbo goud long allemaal omlaag?
De goudprijs zou toch moeten stijgen als een raket met deze onzekerheid? Maar deze week gaat ie alleen maar naar beneden. Waarom? Wie kan mij dat uitleggen?
Wachten. Dit zijn nog steeds geen 'lage' koersen, ondanks de verliezen.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 09:44 schreef Koewam het volgende:
Goed. Lage koersen. Ik hou van gokken. Ik wil gaan beleggen, en heb 3000 Euro te besteden.
Willen jullie mijn mentor zijn?
Ik snap ook niet dat mensen nu bijkopen voor de veel lagere opening op wallstreet.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:55 schreef superworm het volgende:
Staat nu weer een procent in de min. Volgens mij wacht iedereen op het openen van Wall Street.
Omdat het verlies op Wall Street mee gaat vallenquote:Op dinsdag 22 januari 2008 13:23 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Ik snap ook niet dat mensen nu bijkopen voor de veel lagere opening op wallstreet.
Een lagere opening zit al ingeprijst. Pas wanneer wallstreet lager opent dan verwacht heeft dat een negatief effect.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 13:23 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Ik snap ook niet dat mensen nu bijkopen voor de veel lagere opening op wallstreet.
Hey bedankt voor je uitleg, ik heb hem met veel intresse gelezen. Zoals jij toen die overweging hebt gemaakt is het eigenlijk niet meer een risico wat je loopt, het is meer wachten totdat het gedonder over is. Ik heb iig iets om over na te denken en uit te zoeken.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 20:02 schreef SeLang het volgende:
[..]
Hoewel ik me (nog) niet zo heb verdiept in AMD zijn het twee totaal verschillende situaties. Ik zie beide situaties als volgt. Bij Ahold speelden er voornamelijk de volgende zaken (fundamenteel en markttechnisch)
Ik hoop maar dat ik dit niet voor niets heb getypt. Er is natuurlijk geen hond die zo'n lange post gaat lezen
[...]
Als ik die odds zie kun je veel beter zelf beleggen als je hiermee winst maaktquote:Op dinsdag 22 januari 2008 16:08 schreef jmac het volgende:
Zo RTL nieuws brengt 't wel sensationeel
Speelt iemand trouwens dagelijks @ de financials op Betfair?
Bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
Maar er zijn nog tientallen andere markten (zelfs per uur voorspellen /traden).
die 'docu'quote:Op maandag 21 januari 2008 23:21 schreef Babyloniaa het volgende:
Ik welk beleggings fonds zit deze firma ;-)
http://video.google.nl/videoplay?docid=-7932485454526581006
lijklt me wel rendabel.
Jeuj !! LENEN !!!!! Uitstel van executie dus.quote:
dat dus. De hamvraag is altijd maar weer wanneer de executie plaatsvind. De put is nog lange lange niet leeg. En ik zie ook niet in waarom we nu na maandag op eens de weg weer omhoog moeten gaan bekijken.. iedereen op school ziet me aan als een dom varken dat maandag de hardste klapper was. Nou, ik mag dan wel weinig ervaring hier in hebben, geloof er alleen niks van dat dit de hardste klapper was.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:32 schreef elcastel het volgende:
[..]
Jeuj !! LENEN !!!!! Uitstel van executie dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |