Welke zijlijn? De groei in de EU neemt ook flink af dit jaar, oa door het gezeik met credit.quote:Op maandag 21 januari 2008 15:25 schreef elcastel het volgende:
[..]
Als ik het me goed herriner heeft het bankwezen in de VS vorige week ook een stuk 'veilige' hypotheken afgeschreven, onder het mom van schone lei. Daar zat ook een deel in waar ING pittig inzit, volgens mij was dat ook de reden dat ze vrijdag al zo flink onderuit gingen.
Maar ! Ik geniet, de zijlijn is tof.
Ik bedoel dat ik al een tijdje cash zit.quote:Op maandag 21 januari 2008 15:27 schreef NightH4wk het volgende:
Welke zijlijn? De groei in de EU neemt ook flink af dit jaar, oa door het gezeik met credit.
Goed plan.quote:Op maandag 21 januari 2008 15:35 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik bedoel dat ik al een tijdje cash zit.
Dat is niet waar.quote:Op maandag 21 januari 2008 15:24 schreef NightH4wk het volgende:
Iig, weer iemand waarom men amper TA doet op commodity en forex markten?
Hier 1/3 cash, 2/3 kortlopende staatsobligatiesquote:Op maandag 21 januari 2008 15:35 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik bedoel dat ik al een tijdje cash zit.
Mooi lijstje.quote:Op maandag 21 januari 2008 15:20 schreef SjonLok het volgende:
De AEX is nu ongeveer 25% gedaald t.o.v. de recente top van 561,90 op 16-7-2007.
Zo'n daling komt vaker voor. Sinds 1980 heb ik de volgende dalingen van meer dan 20% kunnen ontdekken:
(ik geef de recente top, en daarbij het diepste dal + % daling)
[ code verwijderd ]
Als het echt slecht gaat, dan is 25% blijkbaar niet eens zo'n hele grote daling, en haalt de AEX makkelijk een min van meer dan 30%.
Ik blijf voorlopig nog even aan de zijlijn staan tot de over de 30% daling zijn.
Is ook langs mij heengegaan.quote:Op maandag 21 januari 2008 19:50 schreef elcastel het volgende:
Over (geen staats) obligatie's gesproken, dat nieuws over MBIA en AMBAC (-48%, -71%) vorige week is helemaal langs mij heen gegaan. Maar ja je hoort ook wel erg veel ellende momenteel.
Nog rustig even blijven wachten.quote:Op maandag 21 januari 2008 10:38 schreef Lente_ninja het volgende:
De koersen nemen wel een snoekduik zeg
Op zich wel gunstig voor mij, want ik wacht op een instapmoment
Dat van Aegon en die K/W stata me ook nog bij ja.quote:Op maandag 21 januari 2008 20:09 schreef SeLang het volgende:
In de zomer van 1998 Aegon zat op een k/w van 40 ofzo want "de winst gaat de komende 10 jaar elk jaar met 30% stijgen". Echt serieus, er waren analisten die dat schreven. ING zat daar wat onder maar was ook zeer duur (k/w ergens in de 20). Een paar maanden later regende het winstwaarschuwingen. De koers van ING ging door de helft!
Dit zijn inderdaad de instap niveausquote:
Wallstreet is dicht, maar de futures lopen gewoon door.quote:Op maandag 21 januari 2008 20:47 schreef SnuggLe het volgende:
En nu even uitleg voor de n00bs, want ik maak weinig op uit je plaatje SeLang.
Dat is een mooie ja, vanaf de bodem der bodems 10% up (donderdag 13 maart 2003), de dag erna (vrijdag) nog eens 7% en maandag nog 4%quote:Op maandag 21 januari 2008 20:37 schreef elcastel het volgende:
Ik kwam deze trouwens nog tegen, omzetten vallen me wel tegen, maar ik moest er aan denken toen ik van het weekend las over al die mensen die dachten dat vandaag alles in 1 keer goed zou komen :
[ afbeelding ]
Zoals ik al een paar keer schreef ligt dat punt voor mij pas rond S&P500 ~1000 en AEX laag in de 300 range, dus we hebben nog even te gaan. Maar ik zal het hier zeker posten mocht het in de loop van het jaar zover komen.quote:Op maandag 21 januari 2008 23:58 schreef JimmyJames het volgende:
Meld het even hier als je instapt Selang, hebben wij er ook nog wat aan.
Goud is cyclisch (zoals de meeste commodities).quote:Op dinsdag 22 januari 2008 09:07 schreef merry77 het volgende:
Waarom gaat de AAB turbo goud long allemaal omlaag?
De goudprijs zou toch moeten stijgen als een raket met deze onzekerheid? Maar deze week gaat ie alleen maar naar beneden. Waarom? Wie kan mij dat uitleggen?
Wachten. Dit zijn nog steeds geen 'lage' koersen, ondanks de verliezen.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 09:44 schreef Koewam het volgende:
Goed. Lage koersen. Ik hou van gokken. Ik wil gaan beleggen, en heb 3000 Euro te besteden.
Willen jullie mijn mentor zijn?
Ik snap ook niet dat mensen nu bijkopen voor de veel lagere opening op wallstreet.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 10:55 schreef superworm het volgende:
Staat nu weer een procent in de min. Volgens mij wacht iedereen op het openen van Wall Street.
Omdat het verlies op Wall Street mee gaat vallenquote:Op dinsdag 22 januari 2008 13:23 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Ik snap ook niet dat mensen nu bijkopen voor de veel lagere opening op wallstreet.
Een lagere opening zit al ingeprijst. Pas wanneer wallstreet lager opent dan verwacht heeft dat een negatief effect.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 13:23 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Ik snap ook niet dat mensen nu bijkopen voor de veel lagere opening op wallstreet.
Hey bedankt voor je uitleg, ik heb hem met veel intresse gelezen. Zoals jij toen die overweging hebt gemaakt is het eigenlijk niet meer een risico wat je loopt, het is meer wachten totdat het gedonder over is. Ik heb iig iets om over na te denken en uit te zoeken.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 20:02 schreef SeLang het volgende:
[..]
Hoewel ik me (nog) niet zo heb verdiept in AMD zijn het twee totaal verschillende situaties. Ik zie beide situaties als volgt. Bij Ahold speelden er voornamelijk de volgende zaken (fundamenteel en markttechnisch)
Ik hoop maar dat ik dit niet voor niets heb getypt. Er is natuurlijk geen hond die zo'n lange post gaat lezen
[...]
Als ik die odds zie kun je veel beter zelf beleggen als je hiermee winst maaktquote:Op dinsdag 22 januari 2008 16:08 schreef jmac het volgende:
Zo RTL nieuws brengt 't wel sensationeel
Speelt iemand trouwens dagelijks @ de financials op Betfair?
Bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
Maar er zijn nog tientallen andere markten (zelfs per uur voorspellen /traden).
die 'docu'quote:Op maandag 21 januari 2008 23:21 schreef Babyloniaa het volgende:
Ik welk beleggings fonds zit deze firma ;-)
http://video.google.nl/videoplay?docid=-7932485454526581006
lijklt me wel rendabel.
Jeuj !! LENEN !!!!! Uitstel van executie dus.quote:
dat dus. De hamvraag is altijd maar weer wanneer de executie plaatsvind. De put is nog lange lange niet leeg. En ik zie ook niet in waarom we nu na maandag op eens de weg weer omhoog moeten gaan bekijken.. iedereen op school ziet me aan als een dom varken dat maandag de hardste klapper was. Nou, ik mag dan wel weinig ervaring hier in hebben, geloof er alleen niks van dat dit de hardste klapper was.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:32 schreef elcastel het volgende:
[..]
Jeuj !! LENEN !!!!! Uitstel van executie dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |