abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56877659
En ik brand me nog niet aan turbo`s, snap het concept erachter pas een klein beetje, dus moet nog even ervaring opdoen ermee.
  donderdag 21 februari 2008 @ 08:28:55 #52
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_56877722
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 08:23 schreef Scorpie het volgende:
En ik brand me nog niet aan turbo`s, snap het concept erachter pas een klein beetje, dus moet nog even ervaring opdoen ermee.
Principe is niet zo lastig, gewoon mee beginnen zie je het snel genoeg. Zo heb ik 't ook geleerd.

Kijk de bank financieerd een gedeelte en jij de rest, alle winst is echter voor jou.

Vb van een turbo long:
Dus ipv dat je 4 aandelen van 25,- koopt (als je 100,- kan besteden), kan je 20 turbo's van datzelfde aandeel kopen als die 5,- zijn.

Dus gaat de koers 1,- omhoog, heb je niet 4x 1,-, maar 20x 1,- erbij.

Zit wel een stoploss in, dus mocht de koers dan bijv. de 22,- aantikken gaat de turbo van de beurs af en krijg je de rest waarde terug (2,-).
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_56877749
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 08:28 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Principe is niet zo lastig, gewoon mee beginnen zie je het snel genoeg. Zo heb ik 't ook geleerd.

Kijk de bank financieerd een gedeelte en jij de rest, alle winst is echter voor jou.

Vb van een turbo long:
Dus ipv dat je 4 aandelen van 25,- koopt (als je 100,- kan besteden), kan je 20 turbo's van datzelfde aandeel kopen als die 5,- zijn.

Dus gaat de koers 1,- omhoog, heb je niet 4x 1,-, maar 20x 1,- erbij.

Zit wel een stoploss in, dus mocht de koers dan bijv. de 22,- aantikken gaat de turbo van de beurs af en krijg je de rest waarde terug (2,-).
Ja, dus het risico dat je loopt is ietwat beperkt doordat er een stoploss zit in gebouwd.
In de praktijk, hoeveel zit de stoploss dan onder het aankoopbedrag zeg maar?
  donderdag 21 februari 2008 @ 09:18:04 #54
19479 Mr.J
pi_56878307
Hangt er van af.

Van dichter je stoploss bij de huidige koers hoe goedkoper je turbo en hoe groter je rendement en risico.

Voor voorbeelden kan je het beste hier even kijken: http://www.abnamromarkets.nl/NL/Showpage.aspx?pageID=5

Enne, mijn TomTom, wat doe je? -13%. *kras
pi_56878334
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 09:18 schreef Mr.J het volgende:
Hangt er van af.

Van dichter je stoploss bij de huidige koers hoe goedkoper je turbo en hoe groter je rendement en risico.

Voor voorbeelden kan je het beste hier even kijken: http://www.abnamromarkets.nl/NL/Showpage.aspx?pageID=5

Enne, mijn TomTom, wat doe je? -13%. *kras
Thanks, ik ga eens ff lezen
  donderdag 21 februari 2008 @ 09:56:28 #56
19479 Mr.J
pi_56878940
Mooi voorbeeld van een stoploss: Op beide TT turbo's van mij is die geraakt. Sta je er gisteren nog goed voor, ben je vandaag alles kwijt op de restwaarde...
pi_56879168
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 09:56 schreef Mr.J het volgende:
Mooi voorbeeld van een stoploss: Op beide TT turbo's van mij is die geraakt. Sta je er gisteren nog goed voor, ben je vandaag alles kwijt op de restwaarde...
Gezellig
Ik snap er nu wat meer van. Stel dat je nu bijvoorbeeld ervanuit gaat dat ING nog meer gaat stijgen, is het dan handig om daar Turbo Long`s van te kopen, of ben je eigenlijk al te laat?
pi_56879207
Het nadeel van turbo's is wel dat de bank meestal voor bied en laat zorgt, omdat er te weinig volume is. Hierdoor krijg je situaties waarbij de spread tussen bied en laat soms torenhoog is, en buiten elke proportie, als de bank het zaakje even niet vertrouwt. Wil je dan verkopen of kopen dan betaal of kost het je altijd teveel.

Ook wordt de restwaarde bij een uitgestopte turbo tot maximaal de volgende handelsdag bepaald, dus mogelijk op een stuk lagere koers als het einde van de handelsdag waarop je werd uitgestopt.

Daarnaast zie je vaak dat aandelen die tegen een stoploss aanhinken, vaak nog even een zetje krijgen tot die stoploss. De markt weet immers dat er daarmee een sloot aandelen worden gedumpt, waarmee je dus de koers kan beinvloeden. Dit kunnen overigens alleen grotere partijen zijn, maar het gebeurt wel degelijk.
pi_56879291
Ok, zeer spannend moment voor mij!
Ik heb aandelen van ICOS Vision van toen het bedrijf nog klein was (is een spin-off van de K.U.Leuven).
Heb ze op de Graham manier van een paar euro naar tegen de 50 (was een periode van onhoudbaar optimisme) en nu terug naar 20 zien gaan (de gerechtvaardigde prijs licht imo rond de 30), en vandaag zouden er resultaten verschijnen. Alleen -> aandeel suspended en geen nieuws.
Er volgt een aankondiging om 11 uur, gevolgd door resultaten.

Kan 2 kanten uit -> er kan gerust meer dan 50% bij of af gaan vandaag...

Grmblwachten!
pi_56879984
even een noob vraag; Ik zit bij Alex, en wil ik een turbo order opgeven, dan heb ik de keus uit een stoploss-order, of een stoplimiet-order.

Wat is het verschil precies?
pi_56880283
stoploss verkoopt aan marktprijs onder een bepaalde prijs, stoplimiet enkel wanneer de prijs onder een bepaalde waarde duikt, maar nog boven een bepaalde opgegeven waarde is.

vb. stoploss: prijs = 30, stoploss is 25 -> wanneer het terugvalt naar 10 ofzo zal 't aan 10 verkocht worden
vb. stoplimiet: prijs = 30, stop = 25, limiet = 20 -> zal bij een terugval onder de stop enkel verkocht worden als er 20 of meer geboden wordt. Als 't terugvalt naar 10 zal je ze niet verkopen.
pi_56880388
Iig, verder gewoon een normale derivative met een stoploss of limiet ingebouwd dus.
pi_56880640
Voor hoe zo'n bedrag verhandelt iedereen hier nu ongeveer?
pi_56880679
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 10:15 schreef tony_clifton- het volgende:

Kan 2 kanten uit -> er kan gerust meer dan 50% bij of af gaan vandaag...

Grmblwachten!

Jeuj, overname

Eens zien wat 't doet!
  donderdag 21 februari 2008 @ 11:38:31 #65
19479 Mr.J
pi_56880933
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 10:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Gezellig
Ik snap er nu wat meer van. Stel dat je nu bijvoorbeeld ervanuit gaat dat ING nog meer gaat stijgen, is het dan handig om daar Turbo Long`s van te kopen, of ben je eigenlijk al te laat?
Als je denkt dat ze nog flink omhoog kan moet je gewoon instappen. Of wachten tot er een nieuwe goedkopere turbo door ABN op de markt wordt gezet en daar snel bij wezen. Kan je meer van kopen dan de wat duurdere 'oude' turbo's.
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 10:50 schreef Scorpie het volgende:
even een noob vraag; Ik zit bij Alex, en wil ik een turbo order opgeven, dan heb ik de keus uit een stoploss-order, of een stoplimiet-order.

Wat is het verschil precies?
Een turbo order geeft ik hier (Binck) gewoon een limiet mee, tegen die prijs wil ik heb kopen/verkopen.

Denk dat je dus een stoplimiet moet meegeven.
  donderdag 21 februari 2008 @ 11:39:38 #66
19479 Mr.J
pi_56880961
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 11:26 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Jeuj, overname

Eens zien wat 't doet!
Nu 22,10, volgens het orderboekje 34,10 bij vrijgeving handel. Feli dan maar!
pi_56881028
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 11:39 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Nu 22,10, volgens het orderboekje 34,10 bij vrijgeving handel. Feli dan maar!
Thanks, mocht wel eens na de pijn van de afgelopen maanden !

(is jouw orderboek gratis (zoals Arca ofzo) of een betalende dienst eigenlijk, kan zo direct niets vinden voor euronext )?
  donderdag 21 februari 2008 @ 11:48:16 #68
19479 Mr.J
pi_56881169
Yep, zit bij Binck en dan heb je inzicht in het orderboekje tot 5 niveau's diep.
pi_56881349
Ah nice
Vanaf 5 transacties per maand heb ik ook real-time .
pi_56881657
Hey Mr J leuk om je hier ook te zien (ik ben het Corazon).

Laat ik hier mijn berichtje ook maar posten:

Ik ben trouwens ingestapt op Fortis voor 14,29 voor de lange termijn. Geen opties of turbo's gewoon aandelen. Lagere koers/boekwaarde, lagere koers/winst en hogere dividend dan ING (alleen is het nog afwachten wat ze dit jaar met het dividend gaan doen).
pi_56881691
Tegenwoordig kan je bijna rekeningen openen zoals hotmailaccounts ofzo , gewoon kopie van je pas opsturen et voila .
Ff een Binckaccount erbij scoren voor het orderboek .

Zal 't maar laten, heb voor mijn leeftijd al marginaal veel rekeningen .
  donderdag 21 februari 2008 @ 12:37:50 #72
19479 Mr.J
pi_56882201
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 12:11 schreef tony_clifton- het volgende:
Tegenwoordig kan je bijna rekeningen openen zoals hotmailaccounts ofzo , gewoon kopie van je pas opsturen et voila .
Ff een Binckaccount erbij scoren voor het orderboek .

Zal 't maar laten, heb voor mijn leeftijd al marginaal veel rekeningen .
Waarom niet geheel over naar Binck voor al je beurs related zaken? Goedkoop plus een zeer mooie en uitgebreide website.
pi_56882359
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 12:37 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Waarom niet geheel over naar Binck voor al je beurs related zaken? Goedkoop plus een zeer mooie en uitgebreide website.
Ik ga Binck eens vergelijken met Keytrade waar ik nu bijzit.
In ieder geval lijkt switchen van bank toch niet zo eenvoudig (of toch niet iets dat je vaak moet doen). Ga 't eens bekijken .
  donderdag 21 februari 2008 @ 13:04:20 #74
19479 Mr.J
pi_56882706
Volgens mij kan Binck je gehele porto kostenloos overzetten, mits genoteerd aan de AEX/Euronext.
  donderdag 21 februari 2008 @ 15:37:37 #75
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_56885705
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 08:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]

7 aandelen
Dan kom je toch nooit aan je transactiekosten!?
Please Move The Deer Crossing Sign
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')