abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 februari 2008 @ 15:26:44 #101
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_56926317
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 13:46 schreef Halinalle het volgende:
Ik begrijp inmiddels waarom banken turbo's uitgeven.
Is een turbo een uniform begrip in de Nederlandse beleggingsmarkt of is een Binck turbo niet hetzelfde als een ANB turbo? Soms worden turbo's ook gelijk gesteld aan speeders, maar elders weer niet. Dan ben ik dus nog aan het uitpluizen.
Voor zover ik weet geven alleen de abn en de commerz bank (speeders) dergelijke producten uit. Het is wel oppassen geblazen met die soort dingen hoor, ik hoor vaker verhalen over forse verliezen dan over forse winsten, de bank verdient immers fors aan je. Ik zou eerder gewoon in aandelen beleggen en zijn nu meer dan genoeg leuke bedrijven voor leuke prijzen. Had je al wat aandelen op het oog?
Please Move The Deer Crossing Sign
  zaterdag 23 februari 2008 @ 16:32:41 #102
78918 SeLang
Black swans matter
pi_56927567
Wat veel mensen niet begrijpen is dat leverage ('hefboom') niets verandert aan je kansen op winst of verlies (even afgezien van de extra kosten). De hefboom werkt namelijk naar beide kanten even hard.

Het wel of niet toepassen van leverage en zo ja hoeveel hangt af van de 'edge' van de strategie die je volgt. Wiskundig gezien bestaat er zelfs een optimale positiegrootte die je zou kunnen uitrekenen als je precies de karakteristieken van je strategie kent (in de praktijk weet je dat natuurlijk nooit precies, maar professionele traders kunnen kunnen op basis van hun trade history hier wel enigzins een beeld van vormen).

Je kunt dat als volgt bekijken: stel, je hebt 1000 om mee te speculeren. Bij winst win je 50% en bij verlies verlies je 50%. Welk % van je geld zet je dan in? Als je het totale bedrag inzet en 50% verliest dan heb je nog maar 500 over. Je moet daarna maar liefst 100% winnen om weer quitte te staan. Zet je echter 10% van je kapitaal in en je verliest 50% dan heb je 950 over. Zet je bij een volgende trade opnieuw 10% van je overgebleven kapitaal in dan daarvan dan hoef je maar 52,6% te winnen om weer quitte te staan. Dat is een stuk gemakkelijker natuurlijk. Dit wordt steeds gunstiger naarmate je een kleiner % van je totale kapitaal riskeert. De keerzijde is natuurlijk dat als je maar heel weinig inzet je uiteindelijk ook weinig wint. Er bestaat daarom een optimum.

Het aller ALLER belangrijkste is natuurlijk dat de strategie die je volgt na aftrek van kosten een positieve verwachting heeft, anders is het onmogelijk om op lange termijn (veel trades) winst te maken. Veel mensen hebben hier echter geen idee wat de verwachting is van hun strategie (als ze uberhaupt een strategie hebben). Deze mensen verliezen op termijn GEGARANDEERD aan de mensen die wel een werkende strategie hebben en weten wat hun 'edge' is. Ten slotte is elke poging om de markt te verslaan een zero sum game.

FYI: vuistregel van de kleine minderheid van de traders die uiteindelijk overleeft (omdat ze een edge hebben en de juiste trade grootte hanteren) is dat ze maximaal 1-2% van hun kapitaal riskeren per trade. Uiteindelijk kies je de leverage zo dat dat het in overeenstemming is met dit getal.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 23 februari 2008 @ 17:20:34 #103
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_56928457
Dus de beste strategie bij de huidige markt is om heel stapgewijs in te stappen?
pi_56943499
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 17:20 schreef JimmyJames het volgende:
Dus de beste strategie bij de huidige markt is om heel stapgewijs in te stappen?
inderdaad twee keer per jaar 20% in dezelfde aandelen
pi_56949171
Heeft iemand eigenlijk een goeie manier gevonden om je portfolio te tracken? In Excel 2008 zit bijvoorbeeld een template maar dat houdt geen rekening met kosten e.d.

Ook een vakje wisselkoers zou gemakkelijk geweest zijn, alsook een manier om automatisch te updaten van een website zoals msn money of yahoo finance...

Google portfolio komt nog 't dichtst in de buurt maar ook dat is niet alles...
Mijn kennis van excel is helaas te beperkt om het op 1-2-3 zelf in elkaar te knutselen maar heb hier zo'n boek van dummies liggen dus misschien dat 't ooit lukt...
  maandag 25 februari 2008 @ 01:16:06 #106
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_56960445
quote:
Op zondag 24 februari 2008 12:18 schreef henkway het volgende:

[..]

inderdaad twee keer per jaar 20% in dezelfde aandelen
Het probleem hierbij is wel dat transactiekosten als een belemmering werken als je een hele kleine belegger bent. Enfin ik hoef daar gelukkig een paar trades geen rekening mee te houden dankzij binck (50 aan gratis transactiekosten).

@tony_clifton- misschien biedt boursorama uitkomst? Ze schijnen de meest complete overzichten/lijstjes te hebben.
pi_56962449
Corporate express begint de ochtend goed, met direct 10 cent hoger
pi_56979206
Jullie zullen 't al wel gelezen hebben maargoed; Visa plant grootste beursgang ooit

Lijkt mij een interessante investering, zeker met zo'n shitload aan aandelen lijkt het mij moeilijk de IPO-prijs vast te kunnen houden.
pi_56979667
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 07:02 schreef tony_clifton- het volgende:
Jullie zullen 't al wel gelezen hebben maargoed; Visa plant grootste beursgang ooit

Lijkt mij een interessante investering, zeker met zo'n shitload aan aandelen lijkt het mij moeilijk de IPO-prijs vast te kunnen houden.
Daar krijgen wij als 'normale' belegger nooit voet tussen de deur mee.
pi_56979790
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 07:02 schreef tony_clifton- het volgende:

meestal worden er grote pakketten met twintig procent korting bij grote beleggers gepoot die ze dan zoetjes aan op de markt zet
pi_56980978
Ik wil binnenkort ook eens beginnen met beleggen... ik heb vorige week een informatiemap van Binck Bank aangevraagd (ziet er erg netjes uit trouwens!), maar ik heb nog niet het idee dat ik het spelletje goed begrijp

Het stuk wat SeLang hierboven gepost heeft, en de linkjes naar informatie die af en toe voorbij komen leveren wel een hoop informatie op. Toch zou ik het wel handig vinden om een soort beginners-handleiding te lezen ofzo, zodat ik een beetje bij het begin kan beginnen

Iemand tips waar te zoeken?
pi_56981367
www.investopedia.com is een goeie site...

Over Visa -> Amerikaanse beursgangen zijn inderdaad héél moeilijk, in België, Nederland is het wel mogelijk...

Maar wat ik mij afvroeg; is visa wel slim nu... consumptie valt stil... lijkt mij gedoemd om direct lager te openen...
  dinsdag 26 februari 2008 @ 10:43:41 #114
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_56981706
Nou, ik had put opties gekocht op de AEX, maar die heb ik met verlies verkocht. Ik had er meer van verwacht, in deze tijd. Maa de druk omhoog is zo groot dat het me niet lukte om met speculeren op een daling geld te verdienen. Daar komt nog bij dat die opties in de loop van de tijd steeds minder waard worden (bij dezelfde koers).

Heb maar weer eens een gewoon fonds (India) aangeschaft, wat gelijk flink stijgt. Ik hou het dus voorlopig maar weer bij het (mijn) beproefde recept.
pi_56982380
Ja idd, de troubles zijn weg, het beurssentiment lijkt mij weer positief en optimistisch. Voorlopig waag ik mij er nietmeer aan maargoed.

Persoonlijk zou ik niet echt speculeren, alleen de brokers worden er rijk mee imo, en heb nooit echt veel geluk .
pi_56982388
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 10:26 schreef tony_clifton- het volgende:
www.investopedia.com is een goeie site...
Thanks, ik zal eens gaan lezen
  dinsdag 26 februari 2008 @ 11:39:13 #117
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_56982823
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 11:18 schreef tony_clifton- het volgende:
Ja idd, de troubles zijn weg, het beurssentiment lijkt mij weer positief en optimistisch.
Tja, ik heb niet het idee dat dat echt zo is (en volgens mij jij ook niet, als ik tussen de regels doorlees... maar ik kan het mis hebben ), maar veel meer dan een daling van een week of twee en een maand flinke onrust zit er blijkbaar niet in.

Ach, weer een les geleerd.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 11:52:04 #118
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_56983052
Ik vind zelf opties toch wel erg leuk. Niet als hoofdinvestering, maar ernaast. Meer als hobby zeg maar... ik verwacht er niet veel van, maar het zou leuk zijn als ik er wat mee verdien. Ik doe nog steeds mee met beursbattle en daar gaat het me best goed af . Vooral indexopties zijn erg leuk .

Wat ik me wel afvraag: met beursbattle kan ik die dingen gewoon verkopen als ik daar zin in heb. Maar nu las ik egens dat je 'in het echt' indexopties verplicht moet vasthouden tot ze aflopen omdat het anders werkt dan aandelenopties?
pi_56983064
Ik bedoelde inderdaad dat ik denk dat de markt het zo ziet, alleen geloof ik er niet in... ik probeer 't over een termijn van 6 tot 12 maanden te zien. Volgens mij gaan er nog aandelen aan spotprijs op te pikken vallen in deze periode . Kijk naar augustus en november(?), en nu in januari was't weer raak... Zo'n minicrashes zijn gewoon onvermijdelijk in het huidige klimaat en ik denk dat er nog zullen komen want het is nog zeker niet voorbij.

Wanneer er weer tientallen procenten afgaan koop ik een beetje voor de rebound mee te pikken.

Bovendien laat ik Amerika voor wat 't is vanaf nu, tot er weer fundamenteel goede indicatoren zijn dat 't beter gaat daar. Ik vertrouw de cultuur daar gewoon niet; je kan niet blijven schulden maken.

Zo zijn er een paar aandelen waar ik koopzones voor heb gezet: Belgacom tussen 28-30 euro geeft ongeveer 5% dividendrendement en is daardoor stabieler en eerder een hoogrentend spaarboekje.
Bovendien heeft de Belgische staat 50% + 1 aandeel in bezit (bij wet bepaald), maar gezien de huidige toestand zal dat wel niet lang meer duren. Vanaf dan ligt de weg open voor een potentiele overname.

Suez is imo koopwaardig tussen de 36-38 (bij de fusie zal 't aandeel gesplitst worden in Suez/GdF en Suez Environnement, hetgeen 5 jaar gebackupt gaat worden door 'de waalse Warren Buffet'.
Dexia/Fortis/KBC lijken mij ook goeie aandelen voor de fase van de cyclus. Wanneer de boel terug op gang komt stijgt de rente en zullen banken gratis extra geld binnenkrijgen.
De aankoopprijzen van deze aandelen liggen wel een heel pak onder de huidige koers gezien de kans dat de boel nog veel lager gaat.

Ik heb tegenwoordig gewoon liever minder winst en meer zekerheid dan omgekeerd .

[ Bericht 20% gewijzigd door tony_clifton- op 26-02-2008 12:00:27 ]
  dinsdag 26 februari 2008 @ 12:00:08 #120
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_56983207
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 11:52 schreef Lente_ninja het volgende:
Wat ik me wel afvraag: met beursbattle kan ik die dingen gewoon verkopen als ik daar zin in heb. Maar nu las ik egens dat je 'in het echt' indexopties verplicht moet vasthouden tot ze aflopen omdat het anders werkt dan aandelenopties?
De calls en puts die je op deze pagina ziet, kan je gewoon ieder moment kopen en verkopen.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 12:04:15 #121
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_56983281
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 12:00 schreef SjonLok het volgende:

[..]

De calls en puts die je op deze pagina ziet, kan je gewoon ieder moment kopen en verkopen.
Wat is dat gedoe dan met 30 minuten lang de koers elke minuut vastleggen en daar het gemiddelde van nemen? Ik weet zeker dat ik dat ergens heb gelezen...

Oja, nog een vraag: als ik een call ABC koop, dan heeft dat mij het recht om 100 aandelen te kopen tegen een bepaalde prijs. Hoe zit dat met indexopties? Wat gebeurt er als ik besluit om die uit te oefenen i.p.v. te verkopen? Lijkt me sterk dat ik dan aandelen krijg van elk bedrijf in de AEX
  dinsdag 26 februari 2008 @ 19:13:49 #122
78918 SeLang
Black swans matter
pi_56993719
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 12:04 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

Wat is dat gedoe dan met 30 minuten lang de koers elke minuut vastleggen en daar het gemiddelde van nemen? Ik weet zeker dat ik dat ergens heb gelezen...

Oja, nog een vraag: als ik een call ABC koop, dan heeft dat mij het recht om 100 aandelen te kopen tegen een bepaalde prijs. Hoe zit dat met indexopties? Wat gebeurt er als ik besluit om die uit te oefenen i.p.v. te verkopen? Lijkt me sterk dat ik dan aandelen krijg van elk bedrijf in de AEX
Het verschil tussen aandelenopties en AEX-indexopties is dat je indexopties NIET tussentijds kunt uitoefenen.
AEX-indexopties kun je natuurlijk wel tussentijds verkopen, op elk moment dat je maar wil. Als je ze niet voor expiratie verkoopt dan worden ze verrekend middels een cash settlement. Dus: het verschil tussen expiratiekoers en uitoefenprijs wordt gewoon in cash afgerekend. Bij aandelen worden op expiratie de onderliggende aandelen geleverd (of jij moet ze aanleveren).

Om koersmanipulatie te beperken neemt de AEX de gemiddelde koers van het laatste halfuur voor de expiratie. Als de laatst gehandelde koers gold dan was het wel erg gemakkelijk om dingen in je voordeel te manipuleren door in de laatste seconde grote orders te plaatsen.
Mijn reisverslagen
  dinsdag 26 februari 2008 @ 19:35:10 #123
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_56994453
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 19:13 schreef SeLang het volgende:

[..]

Om koersmanipulatie te beperken neemt de AEX de gemiddelde koers van het laatste halfuur voor de expiratie. Als de laatst gehandelde koers gold dan was het wel erg gemakkelijk om dingen in je voordeel te manipuleren door in de laatste seconde grote orders te plaatsen.
Maar dat kan dan toch altijd wel? Na een seconde verkopen, bedoel ik. Dan moet je gewoon zorgen dat je dat doet voor de expiratiedag. Of mis ik hier iets?
  dinsdag 26 februari 2008 @ 19:44:32 #124
78918 SeLang
Black swans matter
pi_56994714
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 19:35 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

Maar dat kan dan toch altijd wel? Na een seconde verkopen, bedoel ik. Dan moet je gewoon zorgen dat je dat doet voor de expiratiedag. Of mis ik hier iets?
Als de koers van de AEX een paar minuten voor expiratie bijvoorbeeld 459 is dan kun je een call 460 voor bijna niets kopen. Ik zou er dan duizenden kunnen kopen en in de laatste paar seconden voor expiratie opeens een enorme kooporder ING of RD kunnen plaatsen zodat de AEX even een paar seconden een spike maakt. Als die spike geldt als de afrekenkoers dan ben ik in één klap heel rijk. Als je echter de gemiddelde koers neemt van het laatste half uur dan wordt het natuurlijk erg lastig om op die manier te manipuleren. Dan moet je er wel erg veel geld tegenaan gooien.
Mijn reisverslagen
  dinsdag 26 februari 2008 @ 19:50:24 #125
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_56994880
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 19:44 schreef SeLang het volgende:

[..]

Als de koers van de AEX een paar minuten voor expiratie bijvoorbeeld 459 is dan kun je een call 460 voor bijna niets kopen. Ik zou er dan duizenden kunnen kopen en in de laatste paar seconden voor expiratie opeens een enorme kooporder ING of RD kunnen plaatsen zodat de AEX even een paar seconden een spike maakt. Als die spike geldt als de afrekenkoers dan ben ik in één klap heel rijk. Als je echter de gemiddelde koers neemt van het laatste half uur dan wordt het natuurlijk erg lastig om op die manier te manipuleren. Dan moet je er wel erg veel geld tegenaan gooien.
Ah, nu snap ik het.

Wat een stelletje spelbrekers zeg...
  dinsdag 26 februari 2008 @ 19:54:40 #126
78918 SeLang
Black swans matter
pi_56995026
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 19:50 schreef Lente_ninja het volgende:

[..]

Ah, nu snap ik het.

Wat een stelletje spelbrekers zeg...
In het klein worden dit soort manipulatie spelletjes wel veel gespeeld (intraday).
Vooral mensen die TA gebruiken worden dan gepwned.
Mijn reisverslagen
pi_56995215
wat is eigenlijk het hoogste behaalde rendement ooit over een aandeel op slechts één dag? Als je alle markten over de hele wereld meeneemt + vanaf het moment dat de beurzen begonnen? Is hier niet ergens een geschiedenis website van of iets dergelijks?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_56998796
Ik weet dat er een aandeel eens 750% hoger is afgesloten na de IPO. Geen idee meer welk thou. Heeft ook niet zo heel lang stand gehouden...
pi_57004890
Nu schoot mij te binnen dat het wel eens netscape geweest kon zijn. Kan er echter geen data meer van vinden dus geen idee of 't echt zo is...
pi_57005503
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 09:35 schreef tony_clifton- het volgende:
Nu schoot mij te binnen dat het wel eens netscape geweest kon zijn. Kan er echter geen data meer van vinden dus geen idee of 't echt zo is...
ik heb er even na gezocht en kon alleen vinden dat netscape een van de hoogste 'ooit' was. Niet DE hoogste dus
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_57013409
Lachen die geschiktheidstoets van Binck (moeten ze doen). Weer een staaltje van betutteling door de politiek.
pi_57014219
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 16:26 schreef Halinalle het volgende:
Lachen die geschiktheidstoets van Binck (moeten ze doen). Weer een staaltje van betutteling door de politiek.
Daar heb ik me ook al over zitten verbazen ja
  woensdag 27 februari 2008 @ 23:36:26 #133
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_57023772
Vandaag weer een lekkere pingpong beurs zeg.

Slotkoers 464,34 26-02-2008
Openingskoers 465,46 09:00
Hoogste koers 466,11 09:04
Laagste koers 455,77 14:48

Ik gok het er niet op en doe mijn ING met een kleine winst (300/440,-) morgen van de hand en stop dat in zilver en palladium.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_57023860
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 16:26 schreef Halinalle het volgende:
Waar gaat de "toets" precies over?
  donderdag 28 februari 2008 @ 00:02:06 #135
19479 Mr.J
pi_57024515
Een 10tal vraagjes over eerdere ervaringen met advanced beleggingen (opties ed).

Met opties kan je in het ergste geval?
a) Een deel van het gebruikte vermogen verliezen
b) Alles van het gebruikte mogen verliezen
c) Een negatief saldo krijgen

Ofzo.
pi_57026020
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 00:02 schreef Mr.J het volgende:
Een 10tal vraagjes over eerdere ervaringen met advanced beleggingen (opties ed).

Met opties kan je in het ergste geval?
a) Een deel van het gebruikte vermogen verliezen
b) Alles van het gebruikte mogen verliezen
c) Een negatief saldo krijgen

Ofzo.
Nooit een toets gezien.
Vandaag diep in de calls BCK
pi_57028250
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 23:39 schreef NightH4wk het volgende:
Waar gaat de "toets" precies over?
Niet zoveel bijzonders.... het is een soort testje om te bepalen of je niet helemaal achterlijk bent, en als je dat toch bent dat je alleen in de 'veilige' dingen kunt beleggen... Ik heb em nog niet ingevuld en ook nog niet echt goed gelezen, maar daar komt het wel op neer iig
pi_57029184
Thx voor de reacties. Voor mensen met een achtergrond in finance of gewoon interesse is het puur pro-forma idd.
pi_57030626
Ik heb op mijn effectenaccount ook zoiets moeten invullen. Lijkt mij iets juridisch ofzo, als een soort statement dat je weet dat 't flink kan mislopen.
pi_57031001
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 11:21 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik heb op mijn effectenaccount ook zoiets moeten invullen. Lijkt mij iets juridisch ofzo, als een soort statement dat je weet dat 't flink kan mislopen.
dat je weet wat de risico's enzo zijn
  donderdag 28 februari 2008 @ 22:02:23 #141
19479 Mr.J
pi_57046446
ING even flink lager door winstnemingen vandaag. Heb het maar gezien als bijkoopmomentje.

Enne: Goud 971,6500 1,34%

De 1000 komt in zicht!
pi_57046746
Wat een val van de dollar koers vanmiddag zodra NY open ging zeg.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_57053930
Lekkere cijfers van AIG
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  vrijdag 29 februari 2008 @ 16:46:45 #144
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_57064143
Er gaan zich weer leuke koopaangelegenheden voordoen. TomTom onder de 30. Arcelormittal onder de 50 etc.
---
Die dalende dollar is wel link zeg, had ik net wat dollars overgemaakt naar mijn tegenrekening werden ze 10 euro's minder waard Daar moet dus goed rekening mee worden gehouden. Je moet dus de komende tijd minstens 10% rendement halen op een investering in de VS wil je wat overhouden.

[ Bericht 64% gewijzigd door JimmyJames op 29-02-2008 17:10:29 ]
  vrijdag 29 februari 2008 @ 19:49:12 #145
78918 SeLang
Black swans matter
pi_57067942
Futures prijzen nu al bijna 50% kans in op een 0,75 punt renteverlaging in maart.
De FED komt steeds verder in een spagaat.
Mijn reisverslagen
  vrijdag 29 februari 2008 @ 20:50:42 #146
174209 waslap
Allememagisch Adriaantjuh!
pi_57069730
Wat denken jullie eigenlijk van Vedior aandelen mbt de mogelijke overname door randstad.
Ik zag wel wat in aandleen randstad, maar heb Vedior gekocht om toch even wat extra winst mee te pakken.
Had achteraf misschien toch liever meteen Randstad gekocht vanwege het risico van koersdaling bij afketsing overname,dus wisselen of afwachten?
En wat er toen gebeurde zal ik jullie vertellen in het volgende liedje!
pi_57076349
Uitzendsector is risicovol atm vind ik.

Ik het dat niet gevolgd maar als ik de grafiek bekijk lijkt me dat die overname er al in verrekend zit. Je ziet duidelijk dat het nog ongeveer op 'tzelfde niveau staat als met die jump daar.

Moest ik aandelen randstad/vedior willen kopen zou ik een heel lage aankoopprijs zetten: uitzendbureau's zijn een van de eerste indicatoren van een economische terugval; wanneer dingen moeilijker gaan zullen bedrijven sneller personeel ontslaan, laat staan dat ze interim-krachten gaan aanwerven. Hun sector wordt dus vol geraakt.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 11:32:01 #148
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_57077928
Heeft iemand van jullie wel eens gespeeld met de gedachte om 1 of meerdere Berkshire Hathaway Inc. -B-, of wellicht A aan te schaffen ? Zal dit aandeel als bundel nog hogere gewaardeerd staan dan de marktwaarde van de onderliggende aandelen of zal dat meevallen ?

De nieuwste shareholders letter staat in iedergeval sinds gister online: http://www.berkshirehathaway.com/letters/letters.html

[ Bericht 29% gewijzigd door Sigmund_Freud op 01-03-2008 11:46:07 ]
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 11:54:33 #149
78918 SeLang
Black swans matter
pi_57078336
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 11:32 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Heeft iemand van jullie wel eens gespeeld met de gedachte om 1 of meerdere Berkshire Hathaway Inc. -B-, of wellicht A aan te schaffen ? Zal dit aandeel als bundel nog hogere gewaardeerd staan dan de marktwaarde van de onderliggende aandelen of zal dat meevallen ?
Vanwege het feit dat de effectenbeurzen veel te hoog staan heeft Berkshire Hathaway zich de laatste jaren in toenemende mate geconcentreerd op overnames van niet-beursgenoteerde ondernemingen. Dat maakt het wat moeilijker om te bepalen of het aandeel een premium heeft of niet.
Wel is nog steeds de overgrote meerderheid van de deelnemingen beursgenoteerd dus je kunt toch een aardige schatting maken door componenten op te tellen. Duik anders eens in het jaarverslag.

Het zou mij verbazen als Berkshire Hathaway geen premium heeft, maar ik ben best benieuwd hoeveel. Warren Buffet heeft overigens in het verleden altijd eerlijk antwoord gegeven als iemand hem vroeg of Berkshire Hathaway fair gewaardeerd was.

Het jaarverslag 2007 is trouwens net verschenen (gisteren?). Even lezen...
Mijn reisverslagen
  zaterdag 1 maart 2008 @ 11:58:15 #150
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_57078415
Misschien dit ik binnenkort gewoon eentje koop, Share B dan natuurlijk. Gewoon voor de heb. Holding period is forever. Tenzij de opvolger van Warren er echt een zooitje van maakt, maar dat is pas over 10 jaar ofzo te zeggen.
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')