Voor zover ik weet geven alleen de abn en de commerz bank (speeders) dergelijke producten uit. Het is wel oppassen geblazen met die soort dingen hoor, ik hoor vaker verhalen over forse verliezen dan over forse winsten, de bank verdient immers fors aan je. Ik zou eerder gewoon in aandelen beleggen en zijn nu meer dan genoeg leuke bedrijven voor leuke prijzen. Had je al wat aandelen op het oog?quote:Op zaterdag 23 februari 2008 13:46 schreef Halinalle het volgende:
Ik begrijp inmiddels waarom banken turbo's uitgeven.
Is een turbo een uniform begrip in de Nederlandse beleggingsmarkt of is een Binck turbo niet hetzelfde als een ANB turbo? Soms worden turbo's ook gelijk gesteld aan speeders, maar elders weer niet. Dan ben ik dus nog aan het uitpluizen.
inderdaad twee keer per jaar 20% in dezelfde aandelenquote:Op zaterdag 23 februari 2008 17:20 schreef JimmyJames het volgende:
Dus de beste strategie bij de huidige markt is om heel stapgewijs in te stappen?
Het probleem hierbij is wel dat transactiekosten als een belemmering werken als je een hele kleine belegger bent. Enfin ik hoef daar gelukkig een paar trades geen rekening mee te houden dankzij binck (50 aan gratis transactiekosten).quote:Op zondag 24 februari 2008 12:18 schreef henkway het volgende:
[..]
inderdaad twee keer per jaar 20% in dezelfde aandelen
Daar krijgen wij als 'normale' belegger nooit voet tussen de deur mee.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 07:02 schreef tony_clifton- het volgende:
Jullie zullen 't al wel gelezen hebben maargoed; Visa plant grootste beursgang ooit
Lijkt mij een interessante investering, zeker met zo'n shitload aan aandelen lijkt het mij moeilijk de IPO-prijs vast te kunnen houden.
meestal worden er grote pakketten met twintig procent korting bij grote beleggers gepoot die ze dan zoetjes aan op de markt zetquote:Op dinsdag 26 februari 2008 07:02 schreef tony_clifton- het volgende:
Jullie zullen 't al wel gelezen hebben maargoed; Visa plant grootste beursgang ooit
Lijkt mij een interessante investering, zeker met zo'n shitload aan aandelen lijkt het mij moeilijk de IPO-prijs vast te kunnen houden.
Thanks, ik zal eens gaan lezenquote:Op dinsdag 26 februari 2008 10:26 schreef tony_clifton- het volgende:
www.investopedia.com is een goeie site...
Tja, ik heb niet het idee dat dat echt zo is (en volgens mij jij ook niet, als ik tussen de regels doorlees... maar ik kan het mis hebbenquote:Op dinsdag 26 februari 2008 11:18 schreef tony_clifton- het volgende:
Ja idd, de troubles zijn weg, het beurssentiment lijkt mij weer positief en optimistisch.
De calls en puts die je op deze pagina ziet, kan je gewoon ieder moment kopen en verkopen.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 11:52 schreef Lente_ninja het volgende:
Wat ik me wel afvraag: met beursbattle kan ik die dingen gewoon verkopen als ik daar zin in heb. Maar nu las ik egens dat je 'in het echt' indexopties verplicht moet vasthouden tot ze aflopen omdat het anders werkt dan aandelenopties?
Wat is dat gedoe dan met 30 minuten lang de koers elke minuut vastleggen en daar het gemiddelde van nemen? Ik weet zeker dat ik dat ergens heb gelezen...quote:Op dinsdag 26 februari 2008 12:00 schreef SjonLok het volgende:
[..]
De calls en puts die je op deze pagina ziet, kan je gewoon ieder moment kopen en verkopen.
Het verschil tussen aandelenopties en AEX-indexopties is dat je indexopties NIET tussentijds kunt uitoefenen.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 12:04 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Wat is dat gedoe dan met 30 minuten lang de koers elke minuut vastleggen en daar het gemiddelde van nemen? Ik weet zeker dat ik dat ergens heb gelezen...![]()
Oja, nog een vraag: als ik een call ABC koop, dan heeft dat mij het recht om 100 aandelen te kopen tegen een bepaalde prijs. Hoe zit dat met indexopties? Wat gebeurt er als ik besluit om die uit te oefenen i.p.v. te verkopen? Lijkt me sterk dat ik dan aandelen krijg van elk bedrijf in de AEX
Maar dat kan dan toch altijd wel? Na een seconde verkopen, bedoel ik. Dan moet je gewoon zorgen dat je dat doet voor de expiratiedag. Of mis ik hier iets?quote:Op dinsdag 26 februari 2008 19:13 schreef SeLang het volgende:
[..]
Om koersmanipulatie te beperken neemt de AEX de gemiddelde koers van het laatste halfuur voor de expiratie. Als de laatst gehandelde koers gold dan was het wel erg gemakkelijk om dingen in je voordeel te manipuleren door in de laatste seconde grote orders te plaatsen.
Als de koers van de AEX een paar minuten voor expiratie bijvoorbeeld 459 is dan kun je een call 460 voor bijna niets kopen. Ik zou er dan duizenden kunnen kopen en in de laatste paar seconden voor expiratie opeens een enorme kooporder ING of RD kunnen plaatsen zodat de AEX even een paar seconden een spike maakt. Als die spike geldt als de afrekenkoers dan ben ik in één klap heel rijk. Als je echter de gemiddelde koers neemt van het laatste half uur dan wordt het natuurlijk erg lastig om op die manier te manipuleren. Dan moet je er wel erg veel geld tegenaan gooien.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 19:35 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Maar dat kan dan toch altijd wel? Na een seconde verkopen, bedoel ik. Dan moet je gewoon zorgen dat je dat doet voor de expiratiedag. Of mis ik hier iets?
Ah, nu snap ik het.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 19:44 schreef SeLang het volgende:
[..]
Als de koers van de AEX een paar minuten voor expiratie bijvoorbeeld 459 is dan kun je een call 460 voor bijna niets kopen. Ik zou er dan duizenden kunnen kopen en in de laatste paar seconden voor expiratie opeens een enorme kooporder ING of RD kunnen plaatsen zodat de AEX even een paar seconden een spike maakt. Als die spike geldt als de afrekenkoers dan ben ik in één klap heel rijk. Als je echter de gemiddelde koers neemt van het laatste half uur dan wordt het natuurlijk erg lastig om op die manier te manipuleren. Dan moet je er wel erg veel geld tegenaan gooien.
In het klein worden dit soort manipulatie spelletjes wel veel gespeeld (intraday).quote:Op dinsdag 26 februari 2008 19:50 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Ah, nu snap ik het.
Wat een stelletje spelbrekers zeg...
ik heb er even na gezocht en kon alleen vinden dat netscape een van de hoogste 'ooit' was. Niet DE hoogste dusquote:Op woensdag 27 februari 2008 09:35 schreef tony_clifton- het volgende:
Nu schoot mij te binnen dat het wel eens netscape geweest kon zijn. Kan er echter geen data meer van vinden dus geen idee of 't echt zo is...
Daar heb ik me ook al over zitten verbazen jaquote:Op woensdag 27 februari 2008 16:26 schreef Halinalle het volgende:
Lachen die geschiktheidstoets van Binck (moeten ze doen). Weer een staaltje van betutteling door de politiek.
Waar gaat de "toets" precies over?quote:Op woensdag 27 februari 2008 16:26 schreef Halinalle het volgende:
Lachen die geschiktheidstoets van Binck (moeten ze doen). Weer een staaltje van betutteling door de politiek.
Nooit een toets gezien.quote:Op donderdag 28 februari 2008 00:02 schreef Mr.J het volgende:
Een 10tal vraagjes over eerdere ervaringen met advanced beleggingen (opties ed).
Met opties kan je in het ergste geval?
a) Een deel van het gebruikte vermogen verliezen
b) Alles van het gebruikte mogen verliezen
c) Een negatief saldo krijgen
Ofzo.
Niet zoveel bijzonders.... het is een soort testje om te bepalen of je niet helemaal achterlijk bent, en als je dat toch bent dat je alleen in de 'veilige' dingen kunt beleggen... Ik heb em nog niet ingevuld en ook nog niet echt goed gelezen, maar daar komt het wel op neer iigquote:Op woensdag 27 februari 2008 23:39 schreef NightH4wk het volgende:
Waar gaat de "toets" precies over?
dat je weet wat de risico's enzo zijnquote:Op donderdag 28 februari 2008 11:21 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik heb op mijn effectenaccount ook zoiets moeten invullen. Lijkt mij iets juridisch ofzo, als een soort statement dat je weet dat 't flink kan mislopen.
Vanwege het feit dat de effectenbeurzen veel te hoog staan heeft Berkshire Hathaway zich de laatste jaren in toenemende mate geconcentreerd op overnames van niet-beursgenoteerde ondernemingen. Dat maakt het wat moeilijker om te bepalen of het aandeel een premium heeft of niet.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 11:32 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Heeft iemand van jullie wel eens gespeeld met de gedachte om 1 of meerdere Berkshire Hathaway Inc. -B-, of wellicht A aan te schaffen ? Zal dit aandeel als bundel nog hogere gewaardeerd staan dan de marktwaarde van de onderliggende aandelen of zal dat meevallen ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |