Ikzelf koop er wellicht ook een paar. Verder maak ik me weinig zorgen over de opvolging van Warren Buffet. De meeste beslissingen worden sowieso al door anderen genomen (Charlie Munger e.a.). Er zit een bepaalde investerings- en management stijl diep geworteld in Berkshire Hathaway die het bedrijf succesvol maakt.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 11:58 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Misschien dit ik binnenkort gewoon eentje koop, Share B dan natuurlijk. Gewoon voor de heb. Holding period is forever. Tenzij de opvolger van Warren er echt een zooitje van maakt, maar dat is pas over 10 jaar ofzo te zeggen.
Zoals je weet zijn koersdalingen alleen maar goed voor lange termijn beleggers.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 13:21 schreef tony_clifton- het volgende:
Aan de andere kant gaat de markt daar belange niet zo rationeel over gaan als jij... zijn pensioen zal ongetwijfeld een koopkans zijn, maar het kan dieper vallen dan men voor mogelijk houdt imo.
Ik bedoelde eigenlijk ditquote:Op zondag 2 maart 2008 12:54 schreef Mr.J het volgende:
Geen idee of dat te berekenen is.
http://www.abnamromarkets(...)e%20NL_nov.%2007.pdf
Tsja idem voor ING natuurlijk. Divident is zeer hoog. Alleen.... hebben we de low al gehad of gaan ze nog hardere klappen krijgen?quote:Op zondag 2 maart 2008 13:07 schreef Lente_ninja het volgende:
Zou het trouwens een goed idee zijn om (later?) fortis te kopen? Die keren volgens mij iets van 8% dividend uit (en als ze stijgen is dat natuurlijk mooi meegenomen)
quote:Op zondag 2 maart 2008 15:32 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Tsja idem voor ING natuurlijk. Divident is zeer hoog. Alleen.... hebben we de low al gehad of gaan ze nog hardere klappen krijgen?
wat voor opleiding doe je dan?quote:Op zondag 2 maart 2008 15:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk dit
LINK
Zoals je ziet op het eind
In de tabel is een Turbo Short op de AEX weergegeven op de 1e dag van de maand. Het financieringsniveau is 420. Het stoploss-niveau ligt 3% onder het financieringsniveau, naar beneden afgerond op hele indexpunten. Bij een Turbo Short vergoedt ABN Amro op dagbasis rente over het financieringsniveau. In dit voorbeeld bedraagt deze rente 0,5% op jaarbasis en is de financieringsopbrengst EUR 0,00058 over dag 1.Bij een gelijkblijvende stand van de AEX is het financieringsniveau na een maand (in dit geval 31 dagen) gestegen met 0,18 indexpunten. De prijs van de Turbo Short is toegenomen van EUR 6,00 naar EUR 6,02.
Ik vraag me af hoe ze aan die 0.00058 komen
Ik ben echt niet wakker, maar ik moet een analyse schrijven over het fenomeen turbo's vandaar![]()
Ik moest dit jaar mn vwo certificaat bijwerken anders kon ik niet studeren volgend jaar. Ik kan nu al wel studeren in nederland, maar ben/was nog niet 'acceptable' in Engeland. Want dat is waar ik volgend jaar economics in london ga studeren, dus dit jaar is kinda een formaliteit, zij het wel dat ik een profielwerkstuk opnieuw moest maken, vandaar deze turbo questiequote:
Als er idd EEN sector is die waarschijnlijk nog klappen krijgt dat zijn het wel de banken...quote:
Want jij denkt dat de CC en de hypotheekcrisis hun toekomstige winsten niet zullen beinvloeden? De k/w's zijn nu heel misleidend. Betreffend de cyclus koop dan vroegcyclische aandelen zoals uitzenders.quote:Op zondag 2 maart 2008 18:47 schreef tony_clifton- het volgende:
Mooie koopkans toch, als de cyclus weer in de groei terechtkomt stijgt de rente en verdienen de banken gratis veel meer geld...
TomTom... wat zij verkopen zijn toch wel luxe artikelen, het eerste waar mensen op zullen bezuinigen als we in een recessie belanden. Krijgen die geen klappen als de economie in Amerika eindelijk instort, voor zover dat al niet is gebeurt? Als ze daar niezen...quote:Op zondag 2 maart 2008 19:23 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Want jij denkt dat de CC en de hypotheekcrisis hun toekomstige winsten niet zullen beinvloeden? De k/w's zijn nu heel misleidend. Betreffend de cyclus koop dan vroegcyclische aandelen zoals uitzenders.
Koopkansen zie ik in bedrijven die louter door het sentiment zijn afgestraft en niets met de "noodlijdende" sector hebben te maken.
TomTom
Binck
USG
etc.
Dan maar hopen dat het R-wood valt in officiele kringen dat ik TT voor een habbekrats kan kopen!quote:Op zondag 2 maart 2008 20:14 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
TomTom... wat zij verkopen zijn toch wel luxe artikelen, het eerste waar mensen op zullen bezuinigen als we in een recessie belanden. Krijgen die geen klappen als de economie in Amerika eindelijk instort, voor zover dat al niet is gebeurt? Als ze daar niezen...
Ik ken iemand die schrijft iedere week op dinsdagochtend een call en een put op de AEX looptijd twee maandquote:Op zondag 2 maart 2008 22:31 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom je in dit topic bijna uitsluitend leest over die geavanceerde en zeer risicovolle producten zoals turbo's en opties en shorts e.d. Wat is er mis met gewone aandelen?
Laatst gelezen dat slechts 1 beleggingsclub op 7 aan opties doet, laat staan aan zo'n dingen zoals turbo's waarin je gemakkelijk uitgestopt kan worden en je gehele inzet verliezen.
Omdat hier mensen zijn die sneller rendement willen halen? Wat actie willen? Niet zoveel money hebben..quote:Op zondag 2 maart 2008 22:31 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom je in dit topic bijna uitsluitend leest over die geavanceerde en zeer risicovolle producten zoals turbo's en opties en shorts e.d. Wat is er mis met gewone aandelen?
Laatst gelezen dat slechts 1 beleggingsclub op 7 aan opties doet, laat staan aan zo'n dingen zoals turbo's waarin je gemakkelijk uitgestopt kan worden en je gehele inzet verliezen.
Brengt dit veel op eigenlijk? De markt moet dan toch redelijk hard bewegen in een richting? Of verkoopt hij ze ondertussen ook zonder die truc te gebruiken?quote:Op zondag 2 maart 2008 23:00 schreef henkway het volgende:
[..]
Ik ken iemand die schrijft iedere week op dinsdagochtend een call en een put op de AEX looptijd twee maand
Ik vindt het risico niet opwegen aan het mogelijke rendement van turbo's t.o.v. aandelen.quote:Op zondag 2 maart 2008 22:31 schreef tony_clifton- het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |