abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 februari 2008 @ 15:40:45 #76
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_56885774
Over turbo's stond er net nog een artikel op dft.nl dat traders er steeds meer over klagen.. Je hebt natuurlijk ook speeders met hetzelfde principe.

Ik krijg trouwens wel de bevestiging dat 430 een bodem was en ALS er geen bank/verzekeraar omvalt in de VS zitten we voor de MLT wel snor.
Please Move The Deer Crossing Sign
  donderdag 21 februari 2008 @ 15:52:30 #77
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_56886028
Time will tell.

Zojuist mijn ING winst maar gepakt @ 750,- winst. Al 2 dagen niet gedaan om het daarna weer te zien vallen. Nu wel gedaan, stijgen ze vrolijk verder.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  donderdag 21 februari 2008 @ 15:54:07 #78
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_56886056
Maja mss komen ze wel met een afschrijving over een week net zoals CS?
Ik koop liever non-financiele afgestrafte aandelen.
  donderdag 21 februari 2008 @ 16:01:05 #79
19479 Mr.J
pi_56886214
Ik koop ze straks wel weer terug echter, wacht op een nieuwe turbo van ABN of op een dipje zo na winstnemingen. Rendement is nl. wel errug goed bij financials.
pi_56886247
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 15:37 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Dan kom je toch nooit aan je transactiekosten!?
Och, maakte er 28 euro winst op. Dan haal je de transactie kosten er wel uit hoor.
  donderdag 21 februari 2008 @ 16:14:17 #81
19479 Mr.J
pi_56886502
Hou je 18 euro over. Toch een lekker satetje.
pi_56886505
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 15:54 schreef JimmyJames het volgende:
Maja mss komen ze wel met een afschrijving over een week net zoals CS?
Ik koop liever non-financiele afgestrafte aandelen.
Dat is verboden! tenzij ze het volgende week ondekt wordt

Er zijn meer verliezen dan wat er is afgeschreven.. maar die verliezen hoeven nog niet worden afgeschreven.. en zal misschien weer beter worden zegmaar

[ Bericht 18% gewijzigd door NickeN. op 21-02-2008 16:20:48 ]
  donderdag 21 februari 2008 @ 19:04:34 #83
78918 SeLang
Black swans matter
pi_56889904
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 13:04 schreef Mr.J het volgende:
Volgens mij kan Binck je gehele porto kostenloos overzetten, mits genoteerd aan de AEX/Euronext.
Dat klopt.
Ze vergoeden de kosten die de leverende bank aan jou in rekening brengt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 21 februari 2008 @ 19:04:43 #84
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_56889909
De AEX lijkt wel dalingsmoe te zijn: beroerde macro's + dalende dow en nasdag en toch een plusje.

Bij TomTom gaat zich een mooie koopkans voordoen als deze zo slecht blijft presteren op de beurs.. Tussen 25-30 pak ik hem blindelings op (liever 25).
  donderdag 21 februari 2008 @ 19:07:54 #85
78918 SeLang
Black swans matter
pi_56889994
Een turbo is trouwens geen gewone derivative zoals iemand hierboven schreef maar een 'structured product'. De uitgevende bank verdient dik aan de financieringsrente die hoger ligt dan de gewone marktrente.
In optie- en future prijzen zit ook een rentecomponent ingebouwd maar dat is de 'gewone' marktrente. Daar zit geen bank tussen die eraan verdient.
Mijn reisverslagen
pi_56892205
Mjah, maar aan de basis blijft een derivative staan.
  donderdag 21 februari 2008 @ 22:21:46 #87
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_56894981
Pfff wanneer gaan we nu eindelijk weer eens naar beneden..... Sta te trappelen om in de stappen in twee trackers maar dan moet eerst de DJ STOXX op ongeveer 3000 staan en de S&P 500 op ongeveer 1300.... Misschien toch maar voorzichtig instappen maar jah dat sluit niet aan bij mijn long term strategy !
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_56895589
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 22:21 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Pfff wanneer gaan we nu eindelijk weer eens naar beneden..... Sta te trappelen om in de stappen in twee trackers maar dan moet eerst de DJ STOXX op ongeveer 3000 staan en de S&P 500 op ongeveer 1300.... Misschien toch maar voorzichtig instappen maar jah dat sluit niet aan bij mijn long term strategy !
Een paar regels uit Graham's The Intelligent Investor:
quote:
And Back in the spring of 1720, Sir Isaac Newton owned shares in the South Sea Company, the hottest stock in England. Sensing that the market was getting out of hand, Newton dumped his shares, pocketing a 100% profit (7000), but just months later, swept up in the wild enthousiasm of the market. Newton jumped back in at a much higher price and lost 20.000.
Maw. -> een markt slingert altijd tussen overdreven pessimisme en onhoudbaar optimisme -> laat je niet beïnvloeden door de anderen...

Heb zo ook apple gekocht aan 160, goed geweten dat ik aan 200 moest verkopen, het toch niet gedaan wegens kuddesentiment, het nu zien teruvallen naar 120. Achja...

[ Bericht 5% gewijzigd door tony_clifton- op 21-02-2008 22:52:58 ]
  donderdag 21 februari 2008 @ 23:01:59 #89
19479 Mr.J
pi_56896086
Morgen gooi ik iig KPN er grotendeels uit. Die turbo's met stoploss van 12,- liggen er niet prettig bij.

Bij ING al mijn winst genomen op 90% rendement. Maybe dat ik er morgen weer instap, maar de futures staan er niet zo goed bij, dus gok op rode cijfers en maandag een mooi instapmoment om die 457 te breken en door te stomen naar de 480.

Beren mogen morgen even de dag hebben, daarna svp weer lekker aan de ketting.
pi_56906691
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 23:01 schreef Mr.J het volgende:
Morgen gooi ik iig KPN er grotendeels uit. Die turbo's met stoploss van 12,- liggen er niet prettig bij.

Bij ING al mijn winst genomen op 90% rendement. Maybe dat ik er morgen weer instap, maar de futures staan er niet zo goed bij, dus gok op rode cijfers en maandag een mooi instapmoment om die 457 te breken en door te stomen naar de 480.

Beren mogen morgen even de dag hebben, daarna svp weer lekker aan de ketting.
Exp. dag
pi_56915738
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 19:07 schreef SeLang het volgende:
Een turbo is trouwens geen gewone derivative zoals iemand hierboven schreef maar een 'structured product'. De uitgevende bank verdient dik aan de financieringsrente die hoger ligt dan de gewone marktrente.
In optie- en future prijzen zit ook een rentecomponent ingebouwd maar dat is de 'gewone' marktrente. Daar zit geen bank tussen die eraan verdient.
Zijn die structured products zoals turbo's nou echt die moeite waard? Kan je (of iemand anders) leesvoer aanraden waar die wat complexere beleggingsproducten helder uitgelegd worden met hun specieke voor- en nadelen. Het hoeft niet noodzakelijk in Jip- en Janneke-taal te zijn.
  vrijdag 22 februari 2008 @ 22:25:00 #92
78918 SeLang
Black swans matter
pi_56915958
Leuk zo'n massive shortsqueeze in het laatste half uurtje

Mijn reisverslagen
  vrijdag 22 februari 2008 @ 22:44:41 #93
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_56916382
  vrijdag 22 februari 2008 @ 23:03:53 #94
78918 SeLang
Black swans matter
pi_56916808
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 22:15 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Zijn die structured products zoals turbo's nou echt die moeite waard? Kan je (of iemand anders) leesvoer aanraden waar die wat complexere beleggingsproducten helder uitgelegd worden met hun specieke voor- en nadelen. Het hoeft niet noodzakelijk in Jip- en Janneke-taal te zijn.
Als je even googled dan vind je wel wat info. ABN-AMRO had vroeger ook de nodige uitleg over turbos op hun website, inclusief een turbo-calculator.

Elk instrument (optie, future, turbo, etc) heeft z'n eigen karakteristieken en voor- en nadelen.
Een turbo is handig als je weinig geld hebt te beleggen, niet teveel zelf in de gaten wilt houden en 'bescherming' wil hebben van een stoploss (je kunt die stoploss overigens ook als juist een additioneel risico zien). Het nadeel van turbos zit (voor sommige mensen) in de ingebouwde stoploss en in de hoge (verborgen) kosten. Je kunt een turbo zien als het aangaan van een lening waarmee je vervolgens aandelen koopt. De rente die je daarvoor betaalt aan de uitgevende bank wordt verrekend door het geleidelijk verhogen van het financieringsniveau. Het voordeel van turbo's is het relatieve gemak.

Opties en combinaties van verschillende optieseries zijn vooral interessant voor volatility trades vanwege de tijdwaarde die eruit loopt. Sommige mensen gebruiken ze ook als bescherming onder hun portefeuille (naar mijn mening een onzinnige strategie, maar wie ben ik). Ook kun je ze net als turbo's gebruiken om te speculeren op koersbewegingen. Dit is een race tegen de klok want opties bevatten 'verwachtingswaarde' die er uitloopt. Bij opties komt jouw winst (hopelijk) direct uit de zak van je tegenpartij. Het is dus een zero-sum game. Er zit afgezien van de transactiekosten geen bank tussen die er aan verdient.

Futures hebben over het algemeen de laagste kosten, de laagste spread en die hoogste liquiditeit en zijn dus meestal de beste keuze voor daytraders. Een ander voordeel is dat winst en verlies aan het einde van de handelsdag direct worden verrekend (sommigen vinden dat echter weer een nadeel - je kan jezelf namelijk niet voor de gek houden dat je je verlies wel weer 'terugwint'). Er altijd een marge vereist en een future is ALTIJD een verplichting, in tegenstelling tot een optie die zowel een plicht of een recht kan zijn en alleen bij schrijven (short selling) een marge vereist. Ook hier komt evt winst direct uit de zakken van je tegenstander - zero sum.

Er valt heel erg veel over te vertellen, dus als ik jou was zou ik eens een weekendje gaan googlen. Een veel belangrijker vraag dan welk instrument je gebruikt is natuurlijk: wat is jouw 'edge'? Wat geeft jou een voordeel ten opzichte van je tegenpartij? Vreemd genoeg houden mensen zich veel minder met deze essentiele vraag bezig dan met trivialiteiten als welke broker, welke turbo serie, etc.
Mijn reisverslagen
pi_56917158
Dank voor je uitleg, geeft me een handvat om verder te googelen. De laatste paragraaf raakt natuurlijk een heel belangrijk punt.
pi_56920420
Hier staat een goede uitleg van turbo's:
http://www.abnamromarkets.nl/NL/Showpage.aspx?pageID=136
  zaterdag 23 februari 2008 @ 13:21:53 #98
19479 Mr.J
pi_56924348
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 10:09 schreef henkway het volgende:
maandag weer up
Yep.

Hoop dat KPN even goed in de lift gaat, kan ik 500 turbo's daarop lozen. Gisteren nog wel Corp. Express bijgekocht. Even het volgende bod afwachten.
pi_56924674
Ik begrijp inmiddels waarom banken turbo's uitgeven.
Is een turbo een uniform begrip in de Nederlandse beleggingsmarkt of is een Binck turbo niet hetzelfde als een ANB turbo? Soms worden turbo's ook gelijk gesteld aan speeders, maar elders weer niet. Dan ben ik dus nog aan het uitpluizen.
pi_56924692
Hebben de mensen hier trouwens enig idee wat rendement is wat ze per jaar halen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')