Jaquote:Op woensdag 5 maart 2008 13:24 schreef mast3r het volgende:
Graag zou ik wat willen beleggen in een AEX of AMX index tracker. Kan ik die gewoon aankopen via de effectenordening van m'n Postbank rekening?
Loop sowieso al een tijdje met het idee om een account bij Binck of Alex te openen, al was het maar om ook op Frankfurt e.d. te kunnen handelen. Nadeel is dat ik niet meer al mijn financiële zaken vanuit één locatie kan doen. Voor de kosten hoef je het in ieder geval niet te laten zag ik al.quote:Op woensdag 5 maart 2008 16:57 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Denk dat je beter af bent bij een echte broker zoals www.Binck.nl ofzo.
Weet je toevallig ook onder welke naam dat soort afgeleide producten worden aangeprezen?quote:
Als je via mij een Binck account opent krijgen we beiden 50 euro gratis transactiekostenquote:Op woensdag 5 maart 2008 19:44 schreef mast3r het volgende:
[..]
Loop sowieso al een tijdje met het idee om een account bij Binck of Alex te openen, al was het maar om ook op Frankfurt e.d. te kunnen handelen. Nadeel is dat ik niet meer al mijn financiële zaken vanuit één locatie kan doen. Voor de kosten hoef je het in ieder geval niet te laten zag ik al.
Gewoon kijken bij iShares of een soortgelijke provider.quote:Weet je toevallig ook onder welke naam dat soort afgeleide producten worden aangeprezen?
En die grafiek heeft nog een logarimische schaal!quote:Op donderdag 6 maart 2008 13:24 schreef sitting_elfling het volgende:
onze vriend W.Buffer is de rijkste der rijkste,stond op fok! .. ook niet verbazingwekkend natuurlijk
[ afbeelding ]
quote:Amerikaanse werkgelegenheid toont sterkste daling in 5 jaar
07-03-2008 14:44:05
Amsterdam (BETTEN FINANCIAL NEWS) - In de Verenigde Staten is in febuari het aantal banen het sterkst gedaald in vijf jaar tijd. Het aantal banen nam af met 63.000 terwijl economen juist waren uitgegaan van een banengroei met 25.000. Dit heeft Amerikaanse Bureau of Labor Statistics vrijdag bekendgemaakt.
In januari daalde het aantal banen nog met 22.000, neerwaarts herzien van een eerder gemelde afname van 17.000.
De werkloosheid in februari kwam met 4,8% iets lager uit dan de verwachte 5,0%. Een maand eerder bedroeg de werkloosheid nog 4,9%.
Het gemiddeld uurloon, een belangrijke indicator voor de inflatie, steeg op maandbasis met 0,3%, precies gelijk aan de verwachting van economen. In januari steeg het gemiddeld uurloon ook al met 0,3%, opwaarts bijgesteld van een eerder gemelde toename van 0,2%.
De cijfers over de Amerikaanse banenmarkt worden gezien als een belangrijke indicator voor de ontwikkeling van de Amerikaanse economie. Zo is de banengroei een belangrijke aanjager voor de consumentenbestedingen. Zo'n tweederde van de Amerikaanse economie bestaat uit consumentenbestedingen.
Corina Ruhe
corina@bfn.com
(c) BETTEN FINANCIAL NEWS (tel: +31 20 710 1756; fax: +31 20 710 1875)
BAM heeft een belang in Van Oord, Van Oord zelf is niet beursgenoteerd. Het is overigens een baggerbedrijf ipv een invallend kaartenhuis... In het Midden Oosten wat zand opscheppen en zo.. draait momenteel wel erg goed.quote:Op donderdag 6 maart 2008 21:24 schreef Koewam het volgende:
Iemand met aandelen Van Oord hier? Schijnt een invallend kaartenhuis te zijn daar in de IT.
Het blijft natuurlijk koffiedik kijken, maar ik verwacht een bodem eigenlijk pas eind dit jaar of ergens in 2009.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 20:50 schreef DIGGER het volgende:
Ik zie de AEX dit 1e half jaar ook nog wel onder de 400 komen. Begin dit jaar al de verwachting uitgesproken dat het 1e half jaar bijzonder zwak zou zijn, met wat herstel in de 2e helft van het jaar, de signalen wijzen redelijk die kant op in elk geval.
Mijn kooplijst ligt ook al klaar, al ga ik daar nog wat aan sleutelen.quote:Proberen tzt de interessantste fonden zo laag mogelijk toe te kunnen voegen aan de portefeuille
Laag in de 300 range.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 22:49 schreef Lente_ninja het volgende:
Wat is een redelijke stand voor de AEX? 350 zo'n beetje?
Zoals ik in mijn vorige post schreef gebruik ik de S&P500 als referentie omdat de AEX de S&P500 volgt en niet andersom. Ik ga er vanuit dat de AEX zijn bodem bereikt rond hetzelfde punt als de S&P500. Ook ga ik er niet vanuit dat de AEX plotseling veel langzamer zal gaan dalen dan de S&P500. Stel dat de S&P500 nu de helft van de rit achter de rug zou hebben dan zal dat ruwweg ook gelden voor de AEX. Het zal mij heel erg verbazen als die twee plotseling zouden ontkoppelen. Tot nu toe heb ik dat nog nooit zien gebeuren.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 01:02 schreef MrUnchained het volgende:
Als de AEX de komende maanden door gaat dalen zal dat niet op basis van lagere multiples zijn, maar juist op basis van lagere geschatte earnings (dus P/E vlak, de re-rating van multiples hebben we inmiddels wel ver achter de rug, alle cyclische fondsen staan al 6-7x earnings 08e). Dus dan kan het nog wel even duren eer je je koopmoment gevonden hebt als je deze multiples te hoog vindt (tenzij je de E van de P/E momenteel niet gelooft en dus eiglk en veel hogere P/E in de markt ziet, waar wat voor te zeggen valt).
P.S. AEX laag in de 300 zou op huidige geschatte earnings niet haalbaar zijn. Of te wel je hebt eerst bevestiging nodig van significante winstdalingen bij bedrijven om dat ooit te gaan halen.
Je hebt zelf ook al wat sierraden verpatst?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:05 schreef Lente_ninja het volgende:
De goudkoorts is uitgebroken... mensen brengen hun sierraden naar de goudhandelaren om te verpatsen omdat de prijs zo hoog staat. Ze moeten zelfs extra personeel aannemen om alle mensen te kunnen helpen.
Begin van het einde?
Ja, als je als Europeaan je geld in Amerikaanse aandelen had gestoken dan had je het niet best gedaan.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 11:30 schreef MrUnchained het volgende:
Ze zijn inderdaad sterk gecorreleerd en als je een bepaald niveau in de S&P 500 ziet waarbij je je confortabel voelt en het is inderdaad dan de bodem dan is de kans groot dat dat inderdaad ook in de buurt van de bodem van de AEX zal zijn (al is het maar omdat voor veel AEX-bedrijven de US een belangrijke markt is).
Alleen kunnen de verschillen in rendementen tussen de 2 wel behoorlijk oplopen. Zet de S&P 500 maar eens in euro's, dan heeft die erg grote problemen om de AEX de laatste jaren ook maar een beetje bij te houden(laat staan de DAX). Terwijl dat wel een betere vergelijking is dan de een in dollars en de ander in euro's zoals Yahoo doet.
Het leuke is dat de goudwaarde van de meeste sieraden slechts een kleine fractie van de prijs is. Veel mensen zullen teleurgesteld zijn wat ze voor hun sieraden terugkrijgen.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:05 schreef Lente_ninja het volgende:
De goudkoorts is uitgebroken... mensen brengen hun sierraden naar de goudhandelaren om te verpatsen omdat de prijs zo hoog staat. Ze moeten zelfs extra personeel aannemen om alle mensen te kunnen helpen.
Begin van het einde?
Nee hoor, post worden zeker gewaardeerd !quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:14 schreef SeLang het volgende:
Weer een zaterdagmorgen verpest met posts die toch niemand leest
au contraire!quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:14 schreef SeLang het volgende:
Nee ik lees jouw berichten altijd. Het helpt dat je een makkelijk herkenbare avatar hebt, waardoor ik snel naar beneden kan scrollen.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:14 schreef SeLang het volgende:
Dat dus, als SeLang post is het altijd ff kijken wat hij te melden heeft, en de meeste artikelen moet ik minstens 2 keer doorlezen voordat ik het volledig begrijpquote:Op zaterdag 8 maart 2008 17:58 schreef floris_ het volgende:
[..]
Nee ik lees jouw berichten altijd. Het helpt dat je een makkelijk herkenbare avatar hebt, waardoor ik snel naar beneden kan scrollen.
Integendeel, lees ze altijd. Heb vaak alleen nooit echt iets te zeggen erop. En we kennen allemaal het spreekwoord, spreken is zilver, zwijgen... enfinquote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:14 schreef SeLang het volgende:
Zwijgen is... een bubble!quote:Op zaterdag 8 maart 2008 18:26 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Integendeel, lees ze altijd. Heb vaak alleen nooit echt iets te zeggen erop. En we kennen allemaal het spreekwoord, spreken is zilver, zwijgen... enfin
Tevens tvp
Ik kan er gewoon niks op terugzeggen, iedereen weet alles wat ik weet ongetwijfeld alquote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:14 schreef SeLang het volgende:
We hebben gewoon even nodig om je wijsheid op ons in te laten werkenquote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:14 schreef SeLang het volgende:
Nee hoor, zeer goede post.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 13:14 schreef SeLang het volgende:
Op gevoel zeg ik dat we nogmaals een plotselinge en snelle daling van 15 tot 20% krijgen. Dan heb je het inderdaad over een niveau van 360-380. Misschien dat hij daarna nog verder daalt, maar ik hoef niet per see het onderste uit de kan.quote:Op maandag 10 maart 2008 18:23 schreef waslap het volgende:
wat is een volgende daling dan? de 400 tikken of denk je dat we binnen het jaar nog in de buurt van de 350 komen?
Ik heb zelf een aantal goedkope aandelen op het oog, die ook nog eens 5-6% dividend uitkeren, maar twijfel nog vanwege de neergaande trend..het kan altijd beter natuurlijk
Als je veel spaargeld hebt kan je misschien een termijnrekening aanvragen. Krijg je toch weer een percentje extra ofzo en (voor de liefde voor 't gokken die iedereen hier deeltquote:Op maandag 10 maart 2008 17:52 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Nee hoor, zeer goede post.
Ik zit zelf ook lekker te wachten op de volgende goede daling, om daarna weer eens in te stappen.
Op dit moment zit ik 20% aandelen, 15% vastgoed, 65% cash (spaarrekening).
Misschien had ik beter ook een deel in obligaties kunnen stoppen. De afgelopen maanden heb ik mijn positie in aandelen gehalveerd.
Niet helemaal, ik lees ALLES. Althans, ik lees overal wat, soms lees ik dezelfde nieuws-items op verschillende sites, omdat iedereen dingen anders interpreteert. Mijn beslissingen baseer ik op een bouillabaise van posts, artikelen, analyses en mijn eigen gezonde verstand. De meeste mensen raken de draad kwijt door echt alles te willen weten, je moet soms ook een beetje simpel blijven denken.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 18:34 schreef sitting_elfling het volgende:
Het is ook trouwens een van de redenen waarom ik hier liever lees dan bijv. bij dft of belegger.nl
Binck heeft Alex overgenomen, dus ze zullen op den duur pssies hetzelfde gaan worden.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 20:15 schreef InnocentFR het volgende:
Ik heb nu een rekening bij Robeco, maar ik zit eraan te denken om over te stappen naar Binck of Alex (zonder goede reden overigens en ja ik weet dat Binck Alex heeft overgenomen), maakt het nog veel uit of je bij Binck of Alex zit? Iemand ervaring bij beiden?
Nou dat denk ik juist niet.. misschien proberen ze twee verschillende doelgroepen te bereiken.... lijkt me sterk dat ze alles gaan samenvoegenquote:Op dinsdag 11 maart 2008 20:18 schreef MrUnchained het volgende:
[..]
Binck heeft Alex overgenomen, dus ze zullen op den duur pssies hetzelfde gaan worden.
Ze blijven inderdaad als 2 afzonderlijke labels bestaan, maar ze zullen niet op prijs met elkaar gaan concurreren, dus ik vraag me af op welke 2 doelgroepen ze zich dan gaan richten? Momenteel zie ik niet echt een duidelijk verschil tussen het aanbod van Alex en Binck.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 21:34 schreef NickeN. het volgende:
[..]
Nou dat denk ik juist niet.. misschien proberen ze twee verschillende doelgroepen te bereiken.... lijkt me sterk dat ze alles gaan samenvoegen
Zou mooi zijn als Ahold ff omhoog schietquote:Op dinsdag 11 maart 2008 23:25 schreef merry77 het volgende:
Hallo zeg. Wat een koerssprong van de Dow. +3.5% en de Nasdaq bijna +4%
Ben benieuwd wat Amsterdam morgen gaat doen. Had in het kleine dipje een van DSM op 27 euro wat bijgekocht omdat ik positief ben (in tegenstelling tot sommige analisten die vandaag een downgrade gedaan hebben).
Beide merken worden op dit moment nog als aparte bedrijven gerund. Ze hebben allebei hun eigen verschillende site, met verschillende informatie die wordt aangeboden. Ook de kosten per transactie verschillen.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 20:15 schreef InnocentFR het volgende:
Ik heb nu een rekening bij Robeco, maar ik zit eraan te denken om over te stappen naar Binck of Alex (zonder goede reden overigens en ja ik weet dat Binck Alex heeft overgenomen), maakt het nog veel uit of je bij Binck of Alex zit? Iemand ervaring bij beiden?
Noteert..quote:Op woensdag 12 maart 2008 17:03 schreef elcastel het volgende:
Volgens mij kun je nu wel KPN inslaan en dan meehobbelen tot de 12,50-12,70.
Het zou zomaar nog wat kunnen zakken idd. Maar ik vind dat hij daarna naar de 12,50 gaat. Typisch een beweging voor dit aandeel. Ik zeg niet dat ik er in ga stappen hoor, maar mocht ik het doen en KPN zakt wel door, dan zie ik het op termijn nog goedkomen.quote:Op woensdag 12 maart 2008 18:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Noteert..
Volgens mij kan de koers van kpn nog wel paar centen omlaag voordat het interessant word qua aandeel. En als ie door de steun breekt van ong. EUR 11.30 zal hij waarschijnlijk wel verder dalen.
Maja de turbo voor morgen staat er
Dan heb je natuurlijk ook flink risico op een slechte of dure koers. Beter om gespreid in te leggen. Misschien 1000 euro per tracker in een keer.quote:Op woensdag 12 maart 2008 22:44 schreef Lente_ninja het volgende:
Het is riskant om al je eieren in één mandje te mikken, maar als ik mijn geld ga spreiden ben ik veel te veel kwijt aan transactie kosten. Is het erg riskant om alles nu in aandeel A te stoppen, even te sparen en dat bedrag dan in aandeel B te stoppen? Of kun je beter eerst sparen en dan alles in één keer verdelen? Maakt dat uit?
Maar een slechte koers is alleen maar gunstig lijkt me. Dan is het een koopje en kan ik nog een keer inslaanquote:Op woensdag 12 maart 2008 23:39 schreef athlonkmf het volgende:
Heh, lekker vaag. Een maand geleden was het fortis die voor verlies zorgde in m'n pakket. Nu is deze degene die m'n balans stabiel houdt...
M'n trackers in azie zijn flink naar beneden gedonderd.
[..]
Dan heb je natuurlijk ook flink risico op een slechte of dure koers. Beter om gespreid in te leggen. Misschien 1000 euro per tracker in een keer.
Dan hoef je "maar" 1% winst te maken om je transactiekosten terug te krijgen.
En/of hele brede trackers nemen
Bel je effe als je weet of het een koopje is of dat het de begin is van een neerwaartse val?quote:Op donderdag 13 maart 2008 00:16 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Maar een slechte koers is alleen maar gunstig lijkt me. Dan is het een koopje en kan ik nog een keer inslaan
Je kan ook gewoon een limiet zetten op een order hoor... Hoe je niet steeds in de gaten te houden.quote:Op donderdag 13 maart 2008 10:19 schreef tony_clifton- het volgende:
Dexia is ook enorm vreemd... gisteren 7% omhoog, vandaag 3% eraf...
Mag gerust nog eens flink crashen van mij, wil bijkopen!
Als groentje vraag ik: waarom gebruik je hier turbo's in plaats van opties? Daarmee kan je toch ook de koersveranderingen uitvergroten.quote:Op woensdag 12 maart 2008 18:41 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Noteert..
Volgens mij kan de koers van kpn nog wel paar centen omlaag voordat het interessant word qua aandeel. En als ie door de steun breekt van ong. EUR 11.30 zal hij waarschijnlijk wel verder dalen.
Maja de turbo voor morgen staat er
Eenvoudig gezegd: Ze hebben allebei het hefboomeffect, maar bij opties speculeer je op een bepaalde koers op een bepaalde datum (ook al kan je ze ondertussen verhandelen). Een turbo heeft geen expiratiedatum.quote:Op donderdag 13 maart 2008 10:40 schreef Halinalle het volgende:
[..]
Als groentje vraag ik: waarom gebruik je hier turbo's in plaats van opties? Daarmee kan je toch ook de koersveranderingen uitvergroten.
Een Ipod is een Ipod, of ie nou 1000 euro kost of 10. Het gaat mij er niet om het aandeel met winst te verkopen (tenzij er duidelijk een bubble gaande isquote:Op donderdag 13 maart 2008 09:39 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Bel je effe als je weet of het een koopje is of dat het de begin is van een neerwaartse val?
Hoezo vreemd? Dit beeld laten namelijk zo goed als alle financiels en/of Verzekeraars de afgelopen 48 uur zien.quote:Op donderdag 13 maart 2008 10:19 schreef tony_clifton- het volgende:
Dexia is ook enorm vreemd... gisteren 7% omhoog, vandaag 3% eraf...
Mag gerust nog eens flink crashen van mij, wil bijkopen!
En die kans had je afgelopen jaren talloze malen; jammer dat het niet zo werkt. Maar probeer er gerust eens 1 miljoen van te kopen op 2 cent.quote:Op donderdag 13 maart 2008 10:37 schreef Halinalle het volgende:
Als je gisteren een flinke stapel aandelen KPNQwest had aangeschaft à ¤ 0,02, dan zit je vandaag met een koerstijging van maar liefst 1 cent heel goed.
Een jaar of 5 geleden op de middelbare school hadden ze het daar ook altijd over incluis teacher,quote:Op donderdag 13 maart 2008 12:56 schreef elcastel het volgende:
[..]
En die kans had je afgelopen jaren talloze malen; jammer dat het niet zo werkt. Maar probeer er gerust eens 1 miljoen van te kopen op 2 cent.
Lijkt me wel eens grappig om er een paar te kopen voor 7 cent. Kijken hoeveel er daarna voor 5-7 cent aangeboden wordenquote:Op donderdag 13 maart 2008 12:56 schreef elcastel het volgende:
[..]
En die kans had je afgelopen jaren talloze malen; jammer dat het niet zo werkt. Maar probeer er gerust eens 1 miljoen van te kopen op 2 cent.
Dit laat vooral zien hoe niemand zijn verstand gebruikt in mijn ogen...quote:Op donderdag 13 maart 2008 12:10 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Hoezo vreemd? Dit beeld laten namelijk zo goed als alle financiels en/of Verzekeraars de afgelopen 48 uur zien.
Ik had het ook over het aandeel KPN, niet de turbo. Ik ben sowieso (bewust) niet erg op de hoogte van turbo's, maar zoals ik hetbegrijp is de markt daar nu wel onrustig voor (stoplosses enzo).quote:Op donderdag 13 maart 2008 13:17 schreef sitting_elfling het volgende:
ik ben trouwens leuk op mn bek gegaan met kpn
faillissement nog niet afgehandeldquote:Op donderdag 13 maart 2008 14:01 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Waarom kan er eigenlijk nog in gehandeld worden?
True, maar je kan ook de stoploss wat ruimer nemen. Zit je veiliger alleen zal je mogelijke winst wel minder hard gaan.quote:Op donderdag 13 maart 2008 15:22 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik had het ook over het aandeel KPN, niet de turbo. Ik ben sowieso (bewust) niet erg op de hoogte van turbo's, maar zoals ik hetbegrijp is de markt daar nu wel onrustig voor (stoplosses enzo).
Weet ik. Toch wordt er kennelijk nog gespeculeerd met dergelijke aandelen.quote:Op donderdag 13 maart 2008 12:56 schreef elcastel het volgende:
[..]
Als het goed is is dat inmiddels afgehandeldquote:Op donderdag 13 maart 2008 15:31 schreef Sigmund_Freud het volgende:
[..]
faillissement nog niet afgehandeldmaar duurt wel lang dan...
Heb die Cramer altijd al een blaaskaak gevondenquote:
Ja, maar die vent was geloof ik al 74... ik mag toch hopen dat onze grote klappers iets eerder komenquote:Op donderdag 13 maart 2008 16:10 schreef Halinalle het volgende:
[..]
Weet ik. Toch wordt er kennelijk nog gespeculeerd met dergelijke aandelen.
Maar was er laatst niet een Belg die jarenlang vrijwel waardeloze aandelen van een Afrikaanse spoorwegmaatschappij gekocht en op die manier toch een aardig pak geld binnen gehaald had?
Ik zie gelijk een reden waarom de VS groen zal eindigen, of krap rood. Of zullen ze dit nieuws wel een keer serieus nemen ?quote:
http://www.hetvolk.be/Article/Detail.aspx?articleID=IC1JTMG2quote:Op vrijdag 14 maart 2008 18:39 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Ja, maar die vent was geloof ik al 74... ik mag toch hopen dat onze grote klappers iets eerder komen
Goh, kan nog lang duren... Hoelang zijn ze al niet de (westerse)quote:Op vrijdag 14 maart 2008 21:13 schreef benzje het volgende:
Dus de Amerikanen blijven optimist tegen beter weten in.
Wanneer komen ze terug op aarde?
Op zich snap ik de actie's wel, echt veel keuze is er ook weer niet. Ze moeten daar aan de overkant alleen eens accepteren dat een recessie iets van alle tijden is ... En ik vind ze vrij rigoreus met hun stappen, maar dat is ook te begrijpen als je je rente tarief mede af laat hangen van de economische wind ...quote:Op maandag 17 maart 2008 09:34 schreef sitting_elfling het volgende:
Opzich toch wel roerige tijden? FED .. verlaagt .. WEER de rente .. wat denken jullie daar over? makkelijker geld lenen om schulden af te lossen :S ? of om de economie te versterken? Mijn inziens uitstel van executie.
Gezien de trend waarin de aex verliep plus het sentiment waarin we nu zitten is het logisch dat we weer naar beneden gaan! Het kan mij niet ver genoeg gaan! Yippie ya yo
Al kan het weer leuke kanten op als amerika straks open gaat.
Degene die denken dat de fed renteverlaging voor een beetje winst zorgt.quote:Op maandag 17 maart 2008 21:11 schreef benzje het volgende:
Rara , welke investeerder houdt de Dow Jones boven de 12.000 punten?
En wij maar zakken met de AEX.
pptquote:Op maandag 17 maart 2008 21:11 schreef benzje het volgende:
Rara , welke investeerder houdt de Dow Jones boven de 12.000 punten?
En wij maar zakken met de AEX.
Lehman next? (Bizarre koersschommelingen gisteren enn veel geruchten)quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |