abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56719006
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 23:32 schreef Wickedangel het volgende:

[..]
Wonderlijk!
Pakweg anderhalf jaar geleden zag ik voor het allereerst "nieuwschierig" op een forum. Toen ik vroeg naar de reden van de spelling, kreeg ik geen antwoord.
Pas onlangs bedacht ik, dat woorden die met sch beginnen, klinken alsof ze met sg beginnen. En dat iemand die het woord nieuwsgierig nooit gezien heeft (wat ik me erg moeilijk kan voorstellen), kan denken dat de samenstelling voortkomt uit "nieuw schierig" en niet uit "nieuws gierig".
Hier is het volgende stadium: "nieuws schierig".
Ik ben wel benieuwd, welke betekenis "schierig" dan gaat krijgen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_56720871
Voor een hilarische OP, lees: Hoe satan illusie en bedrog onder ons zaaiet
De TS is wel consequent in de toevoeging van een "e" voor een "t": Zaaiet, nooiet, etc.
  vrijdag 15 februari 2008 @ 11:52:00 #153
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_56745967
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 16:09 schreef novel het volgende:
Ik zag ooit eens op de BBC een mevrouw een laulierblad opvouwen
ik hoor het vaker, maar het blijft vreemd!
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  vrijdag 15 februari 2008 @ 11:56:38 #154
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_56746085
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 01:33 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wonderlijk!
Pakweg anderhalf jaar geleden zag ik voor het allereerst "nieuwschierig" op een forum. Toen ik vroeg naar de reden van de spelling, kreeg ik geen antwoord.
Pas onlangs bedacht ik, dat woorden die met sch beginnen, klinken alsof ze met sg beginnen. En dat iemand die het woord nieuwsgierig nooit gezien heeft (wat ik me erg moeilijk kan voorstellen), kan denken dat de samenstelling voortkomt uit "nieuw schierig" en niet uit "nieuws gierig".
Hier is het volgende stadium: "nieuws schierig".
Ik ben wel benieuwd, welke betekenis "schierig" dan gaat krijgen.
Jij ziet in 'nieuwsgierig' de oorspronkelijke samenstelling van de betekenis van het begrip, namelijk 'gierig (gretig) naar nieuws'. Ik vemoed dat mensen die 'nieuwschierig' schrijven zich daar niet van bewust zijn en zich dus ook niet zullen afvragen wat 'schierig' dan is in die samenstelling. Ze kennen de betekenis van het begrip, en dat is voldoende om het te hanteren.
The love you take is equal to the love you make.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 15 februari 2008 @ 12:55:16 #155
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_56747250
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 21:35 schreef markiemark het volgende:
ze worden netjes op maat gemaakt volgens de door ons opgemeette maten.
Matig
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator vrijdag 15 februari 2008 @ 20:39:56 #156
42184 crew  DaMart
pi_56758071
Syfon loopt niet leeg....

Syfon... dat klinkt bijna als een loodgieters-SOA
  vrijdag 15 februari 2008 @ 21:34:17 #157
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_56759454
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 18:33 schreef Copycat het volgende:
...
Gelukkig is daar de immer symapthieke en begripvolle Brian die zijn Amanda liefdevol opvangt. Hij overlaat haar met verwensingen over haar moeder. En haalt thee voor haar. Als klap op de vuurpijl, komt ie zelfs met het lumineuze en o zo romantische idee om vannacht in een tentje in de tuin te gaan slapen. Slaapzakkie erbij en je bent klaar voor een nachtvorst van -7.
Of niet ... en breekt Yuri zondag een bevroren Brian met een fingerflick doormidden .
Een mens mag dromen.
Beter dan overtijd wat hem betreft.
Onverwacht van CC
Life is what you make it.
pi_56771464
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 14:54 schreef t-8one het volgende:

[..]

Hihi, ik moest lachen.
Je tuimt erin.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_56782768
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 11:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Jij ziet in 'nieuwsgierig' de oorspronkelijke samenstelling van de betekenis van het begrip, namelijk 'gierig (gretig) naar nieuws'. Ik vemoed dat mensen die 'nieuwschierig' schrijven zich daar niet van bewust zijn en zich dus ook niet zullen afvragen wat 'schierig' dan is in die samenstelling. Ze kennen de betekenis van het begrip, en dat is voldoende om het te hanteren.
Dat denk ik ook, maar ze zullen het toch wel ergens gelezen hebben, voor ze het schreven?
Probleem is, dat je daar bijna niet achterkomt. Ik heb wel een gevraagd waarom iemand het met sch schreef, maar kreeg geen antwoord.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_56783540
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 07:51 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dit is de grootste contradictio in terminis ooit.

Ik heb geen hekel aan gelovigen in het algemeen. Ik heb alleen een hekel aan gelovigen die denken dat zij de absolute waarheid in pacht hebben en die deze 'waarheid' aan alle andere mensen willen opdringen.
De grootste ooit.....
Wat een lelijke taalfout.
In de jaren zeventig begonnen als het lelijke: "de grootste ever", als parafrase van een uitdrukking die in het Engels ook al lelijk is. Lelijk Engels uit de VSvA. Het kan daar wel mogelijk: ever betekent niet alleen ooit, maar ook altijd. "They lived happily ever after." In het Nederlands kan dat niet. "Zij werden ooit nog wel eens gelukkig."
Ooit: op een onbekend tijdstip in het verleden of de toekomst.
De grootste ooit: overdrijvende trap, want met de betekenis: de grootste op enig onbekend tijdstip in het verleden of de toekomst. Vooral over de toekomst kun je dat dus niet weten.
  Moderator zondag 17 februari 2008 @ 11:47:44 #161
42184 crew  DaMart
pi_56787814
quote:
Op zondag 17 februari 2008 11:39 schreef rednajt het volgende:

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)ijstand__.html?p=3,1

hahahahah het nivo van de telegraaf wordt gewoon lachwekkend...
Iets met een pot, een ketel en de kleur zwart .
pi_56789773
quote:
Op zondag 17 februari 2008 13:22 schreef toma het volgende:

[..]

Dat in de tweede helft PSV 2 keer op de helft van WillemII kwam terwijl WillemII constant aanvalde en de bal er steeds net niet in kreeg. Dat heet geluk ja. punt
  Redactie Frontpage zondag 17 februari 2008 @ 13:40:00 #163
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_56789813
quote:
Op zondag 17 februari 2008 01:45 schreef classpc het volgende:
Bij mijn bank, Frieslandbank (Kuch kutbank kuch), krijg je die dingen nog gewoon gratis.
Meestal zijn ze niet op voorraad bij lokale filialen maar dan kun je ze bestelen en worden ze gratis toegezonden.

Ik heb overigens nog 3 van die boekjes liggen hiero omdat ik zelf de laatste tijd toch alleen maar internetbankieren gebruik.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_56789873
quote:
Op zondag 17 februari 2008 00:38 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De grootste ooit.....
Wat een lelijke taalfout.
In de jaren zeventig begonnen als het lelijke: "de grootste ever", als parafrase van een uitdrukking die in het Engels ook al lelijk is. Lelijk Engels uit de VSvA. Het kan daar wel mogelijk: ever betekent niet alleen ooit, maar ook altijd. "They lived happily ever after." In het Nederlands kan dat niet. "Zij werden ooit nog wel eens gelukkig."
Ooit: op een onbekend tijdstip in het verleden of de toekomst.
De grootste ooit: overdrijvende trap, want met de betekenis: de grootste op enig onbekend tijdstip in het verleden of de toekomst. Vooral over de toekomst kun je dat dus niet weten.
Het is dan ook meer populair taalgebruik, om aan te geven dat iets bijzonder of extreem is; om te overdrijven dus. Ik zou het in teksten op een forum zeker niet fout rekenen. Op dezelfde manier gebruiken sommige groepen het woord heilig om iets dergelijkse te omschrijven. Strikt genomen is dat ook geen waarheid. 'Grootste' ooit en dergelijke wordt ook gewoon gebruikt in krantekoppen.

Ik heb het idee dat mensen graag anglicismes ergens in zien omdat ze meer in aanraking komen met de Engelse taal. Dat ever twee betekenissen heeft in het Engels is ook totaal niet relevant, omdat alleen de betekenis 'ooit' aan de orde is. Altijd heeft ook drie betekenissen in het Nederlands, maar het is niet alsof we nooit weten welke betekenis men wil aanhalen.

Op de basis dat je niet zeker kan weten of het inderdaad wel de grootste ooit zal zijn, zou ik het ook niet fout rekenen - als je het echt letterlijk wilt nemen. Het zou namelijk wel eens echt de grootste ooit kunnen zijn, en dan is het geen geen onwaarheid. Een krantenkop zal ooit sneller gebruiken in plaats van 'op dit moment', omdat ooit gewoon korter is. In de post die jij aanhaalt is het inderdaad gewoon een overdrijvende trap, populair taalgebruik, die niet al te letterlijk moet worden opgevat. Dat jij het geen mooi taalgebruk vindt is je eigen keuze, maar het fout rekenen vind ik wat te ver gaan.
  zondag 17 februari 2008 @ 13:48:54 #165
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_56789970
quote:
Op zondag 17 februari 2008 03:48 schreef intraxz het volgende:
Zwarte gaten zélf zijn niet direct zichtbaar als je denkt aan weerkaadst / uitgestraald licht.
weerkaadsen
<tsjsieb> maarja, jij bent ook gewoon cool R-Mon :p
pi_56799611
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 17 februari 2008 @ 23:15:43 #167
13151 crew  Rewimo
pi_56804358
quote:
Op zondag 17 februari 2008 19:58 schreef henkdrum het volgende:
Allereerst dank voor de reacties, geen ruziemaken alstublieft.
Ik probeer via deze weg wat info te verscharen dat lijkt mij toch niet erg daar ik alle hulp en enige expertise nu wel kan gebruiken.
Knip.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_56805737
quote:
Op zondag 17 februari 2008 23:02 schreef Bartholomeus het volgende:
Ik heb tussen twee studies door een poos gewerkt, en dat gaf me de ruimte om een golf 4 te kopen, 130pk TDI. Nu ik dus weer studeer kan ik het prima opbrengen om het ding te onderhouden en er sap in te gieten als ie dorst heeft. Ding loopt lachend 1 op 16,5, cruise control, automagische airco, stuurbekrachtiging, electrische ramen, ABS, het zit er allemaal op.
Huup huup huup, Volkswagen-truc.
pi_56805804
quote:
Op maandag 18 februari 2008 00:15 schreef Dingest het volgende:

[..]

Huup huup huup, Volkswagen-truc.
Niet origineel (op FOK! althans) en waarschijnlijk nog opzettelijk ook. .
pi_56805973
quote:
Op zondag 17 februari 2008 23:45 schreef McKillem het volgende:
Zal haast de neiging krijgen de eerstvolgende keer dat ding ompzetterlijk om te kicken.
  maandag 18 februari 2008 @ 00:47:02 #171
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_56806245
quote:
Op maandag 18 februari 2008 00:11 schreef AryaMehr het volgende:
Hallo,

Het zit zo:

Ik ben van plan om aangifte te doen van discriminatie tegen een uitsmijter die mij weigert een kroeg binnen te laten.
De uitsmijter wordt gediscrimineerd! En de kroeg mag niet binnen!!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_56806998
quote:
Op maandag 18 februari 2008 00:18 schreef rompompom het volgende:

[..]

Niet origineel (op FOK! althans) en waarschijnlijk nog opzettelijk ook. .
Ik ben het anders nimmer eerder tegengekomen
  maandag 18 februari 2008 @ 11:13:47 #173
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_56810610
quote:
Op maandag 18 februari 2008 10:26 schreef cryingfreeman12 het volgende:
Thanx voor je hulp.
Alleen het meer en deel van de tips heb ik al gebruikt.
Het maakt het allemaal niet makkelijker!
Het is net een stenen muur waar je elke keer je neus tegen stoor!
pi_56823911
Bepaling catalogus waarde leaseauto.

Waarde leaseauto, hierbij de bepaalde catalogus.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_56830334
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 03:15 schreef I.B het volgende:
Als ik het zag gebeuren zou ik waarschijnlijk niet zo held-aftig zijn als dat ik me nu inbeeld ..(opeens 6 jaar kung-fu ervaring).. ik zou waarschijnlijk een beetje roepen dat ze op moesten houden, uiteindelijk eentje een tik geven en van angst hard wegrennen ja, ik ben een mietje..
pi_56831493
Van een andere site, maar wel tenenkrommend:
quote:
Omdat de voorinschrijvingen voor de 16 km (test voor de halve marathon van Eindhoven?) even groot zijn dan de totale inschrijvingen voor de overige afstanden hebben we het tijdsschema wat aangepast.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  dinsdag 19 februari 2008 @ 09:49:26 #177
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_56831506
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 09:48 schreef Levitation het volgende:
Van een andere site, maar wel tenenkrommend:
[..]

Gevalletje hypercorrectie. Ach, die heeft de klok tenminste horen luiden.
  dinsdag 19 februari 2008 @ 22:48:02 #178
112545 Muck
pi_56848863
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 21:40 schreef Simoontjuh het volgende:

[..]

haha

Dan zal ik het ook maar vertellen:(vandaag gebeurd)

Ik had iets te ver naar rechts uitgewijkt voor een auto en zat toen tegen een paaltje op. Er zit nu een flinke deuk in de rechter achter deur.

En dit was de laatste les voor mijn examen vrijdag
ai....
welke wijk? wijk c?
  dinsdag 19 februari 2008 @ 23:04:29 #179
112545 Muck
pi_56849415
okee, nog eentje dan
quote:
Op maandag 18 februari 2008 13:01 schreef linkeloutje het volgende:
Er komen vragen..en bij de vraag aangekomend of ik gemachtigd ben om hierin een beslissing te nemen zei ik nee
Ik was zo en zo niet van plan om bij hun mijn telefonie etc te nemen

....

Nu gooide inplaats van ik hun de telefoon op de haak
quote:
Op maandag 18 februari 2008 13:45 schreef linkeloutje het volgende:
Sommige mensen zijn zeker niet geschikt om bij een help desk te werken..

Ik had een paar keer problemen met UPC mediabox..In de loop ter keren dat je belt weet je dat ze eerst zeggen dat jeje stekker eruit moet trekken om de box te resetten..Voor dat ik belde voor mijn probleem had ik dat al zelf gedaan..Vraag ik aan een gozer of hij misschien vanuit hun centrale me box opnieuw wil activeren..zeg die gozer tegen me...ik ben degene die hier de vragen stelt

Toen zei ik ik zoek het zelf wel uit en heb toen opnieuw de installatie met de code van onze gemeente ingevoerd en alles deed het weer
pi_56857883
***Levi was here***
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 20 februari 2008 @ 12:53:59 #181
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_56857925
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 23:04 schreef Muck het volgende:
okee, nog eentje dan
[..]

[..]
Misschien kijk ik scheel, maar wat is er mis met die laatste vetgedrukte zin?
Nothing lasts forever but the certainty of change
  woensdag 20 februari 2008 @ 13:37:29 #182
112545 Muck
pi_56858924
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 12:53 schreef Tokus het volgende:

[..]

Misschien kijk ik scheel, maar wat is er mis met die laatste vetgedrukte zin?
helemaal niks, maar dat had degene die het gepost heeft zelf al vetgedrukt gemaakt
  woensdag 20 februari 2008 @ 13:37:59 #183
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_56858935
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 13:37 schreef Muck het volgende:

[..]

helemaal niks, maar dat had degene die het gepost heeft zelf al vetgedrukt gemaakt
pi_56859013
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 13:37 schreef Muck het volgende:

[..]

Ok, dat wordt te moeilijk .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_56859717
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 14:08 schreef patrickt37 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zullen we volgend seizoen weer als een overgangsjaar moeten gaan zien. De tijd die JC met de nieuwe directie/bestuur nodig heeft om evt. Ajax naar een hoger plan te trekken.
Time will learn
Tja, je kunt een gezegde natuurlijk ook letterlijk vertalen ja.
pi_56867119
-edit-

dan maar een andere:
Donner: Meer polen!

Noord-, zuid- en middelpolen?
pi_56868604
pi_56870267
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 13:17 schreef The_End het volgende:

[..]

Daar stoor ik me ook enorm aan. Echter heeft het geen enkele zin om te gaan bumberkleven en het is nog levensgevaarlijk ook.

Ik heb nagenoeg nooit last van bumberklevers; Als er al eentje achter me zit te plakken, dan is het meestal omdat ik achter een andere auto zit. Dan ben je pas echt kansloos. Ik vraag me dan altijd af of ze niet doorhebben dat er ook een auto voor mij zit waar ik niet overheen kan. 9 van de 10 keer kappen ze er wel mee als ik mijn mistlampen aanzet. Toch heel fel zo dichtbij
Vond hem wel mooi
I had a signature once. It was awful.
pi_56876480
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 22:09 schreef Sampsoem het volgende:
Ik wil juist dat mensen dat aan me vragen, omdat ik dan even mijn spui kwijt kan en de leuke dingen die ik te doen heb gewoon kan vertellen.
pi_56876807
quote:
Op zondag 17 februari 2008 13:43 schreef Dingest het volgende:

[..]

Het is dan ook meer populair taalgebruik, om aan te geven dat iets bijzonder of extreem is; om te overdrijven dus. Ik zou het in teksten op een forum zeker niet fout rekenen. Op dezelfde manier gebruiken sommige groepen het woord heilig om iets dergelijkse te omschrijven. Strikt genomen is dat ook geen waarheid. 'Grootste' ooit en dergelijke wordt ook gewoon gebruikt in krantekoppen.

Ik heb het idee dat mensen graag anglicismes ergens in zien omdat ze meer in aanraking komen met de Engelse taal. Dat ever twee betekenissen heeft in het Engels is ook totaal niet relevant, omdat alleen de betekenis 'ooit' aan de orde is. Altijd heeft ook drie betekenissen in het Nederlands, maar het is niet alsof we nooit weten welke betekenis men wil aanhalen.

Op de basis dat je niet zeker kan weten of het inderdaad wel de grootste ooit zal zijn, zou ik het ook niet fout rekenen - als je het echt letterlijk wilt nemen. Het zou namelijk wel eens echt de grootste ooit kunnen zijn, en dan is het geen geen onwaarheid. Een krantenkop zal ooit sneller gebruiken in plaats van 'op dit moment', omdat ooit gewoon korter is. In de post die jij aanhaalt is het inderdaad gewoon een overdrijvende trap, populair taalgebruik, die niet al te letterlijk moet worden opgevat. Dat jij het geen mooi taalgebruk vindt is je eigen keuze, maar het fout rekenen vind ik wat te ver gaan.
Ik heb het zien opkomen vanaf de jaren zestig en zeventig van de vorige eeuw. Het begon als cursief ever en werd gaandeweg gewoon recht geschreven.
Ik vermoedde toen al dat het populair zou worden, al weet ik niet waarom. Zelfs in het Engels is het lelijk, maar wel populair. Dat de "grootste ooit" of zelfs "eerste ooit" in krantekoppen of het journaal gebruikt wordt, zegt me alleen iets over de verspreiding, niet over de correctheid. Helaas zijn noch krant, noch journaal een baken van correct taalgebruik.
pi_56876916
Zoals ik al zei, jij mag het gerust geen fraai taalgebruik vinden. Misschien dat het destijds als barbaars werd opgevat, ik zie het niet direct als een anglicisme, maar tegenwoordig is het gebruik ervan goed ingeburgerd op een dusdanige wijze dat het gewoon niet fout is. Taal is een vrij leven en dynamisch medium, waardoor onder andere het gebruik van ooit aan verandering onderhevig is. Een andere bekende, veelgebruikte uitspraak is "Heb je ooit zoiets gezien?", waarin op eenzelfde overdreven of schertsende wijze 'ooit' gebruikt wordt of kan worden.

Wellicht dat je dit beter kan accepteren als een baken van correct taalgebruik? http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/624/
Je moet gewoon een beetje met je tijd mee

[ Bericht 11% gewijzigd door Dingest op 21-02-2008 04:09:33 ]
pi_56877066
Hier vertelt geen ezel over hoe de monocle aan alle leven op aarde ten grondslag ligt:
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 20:55 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

God is voor mij de trilling van het leven (alles wat wij waarnemen is trilling, geluid/licht maar ook de monocullen trillen en die monocullen zijn de bouwstenen van het leven)

[..]
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 21:13 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

monocullen bestaan uit atomen en atomen zijn het kleinste deel in de natuur, dat zijn de bouwstenen voor alles wat bestaat Die trillen binnen de monocuul. En die trilling bepaald hoe de monocuul zich gedraagt
Your mom is hot, your dad is crazy
pi_56877919
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 14:20 schreef Faithy het volgende:
en heatwave zat blijkbaar naar jesters te turen, want het openen van een nieuw topic hoeft geen 8 minuten te duren

Men begluurt me!

Of zou ze jetsers bedoelen?
pi_56878901
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 09:45 schreef werkeend het volgende:

[..]

militaire word is anders al jaren dogtag.. aangezien zij er mee begonnen zijn.

oh en er gaat er niet 1 naar de vijand hoor... wat moeten die er nou mee? er word er bij overlijden in het veld eentje afgehaald door een ander persoon om te kunnen registreren wie er is overleden, het 2de plaatje blijft hangen om z'n nek ter identificatie
Ik vermoed dat hij bedoelt: Het militaire woord...
pi_56880172
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 16:28 schreef Orthello het volgende:

[..]

HEERLIJK!!!!

Inderdaad. Ook ik heb wel eens lopen lanterfanten en een dikke onvoldoende gehaald. Maar ik heb daar NOOIT op deze manier over lopen klagen. Ik wist immers dat het mijn eigen schuld was.
En eigen schuld.... dikke bult.

En nu is het aan de TS om zijn frustratie om te zetten in een leer moment.
"Als ik niet mijn best doe... krijg ik minder goede cijfers en ga ik in het ergste geval niet over naar het volgende leerjaar."

Dus... niet mijn best doen == niet over gaan. Zo simpel is het.

Ik heb laatst ook weer wat geleerd.
Als ik zin heb om door het huis te springen moet ik niet van de kamer naar de gang springen want dan is het risico dat ik mijn kop stoot tegen de deurpost.
Ik kon twee dingen doen.
1) ongelooflijk gaan lopen floeken tegen die kut deurpost die daar (al jaren) stond (en nog steeds staat)
2) bij me zelf denk "sukkel, dat moet je niet meer doen"

Lijkt me simpel toch?
Chotferdomme
  donderdag 21 februari 2008 @ 11:14:52 #196
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_56880468
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 11:10 schreef Haaibaaike het volgende:
[...]

Dat hoeft juist zo niet te zijn, een rustige type als Agnes en een rouwdonder als Frans kan toch wel klikken hoor. Zeg maar, twee verschillende type's
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 21 februari 2008 @ 11:22:54 #197
13151 crew  Rewimo
pi_56880616
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 14:49 schreef Buschetta het volgende:
Wij hadden leien......

Mijn vader bijtelde zijn huiswerk nog
Rijger

Ik moest echt even nadenken: wat telde vader dan bij zijn huiswerk
pi_56880705
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 11:22 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Rijger

Ik moest echt even nadenken: wat telde vader dan bij zijn huiswerk
Misschien dat het huiswerk van zijn werkgever was en dat hij het privé gebruikte?
pi_56880807
Mondeling, maar niet minder grappig:
quote:
Ik: "Waar zijn de zoetjes?"
collega: "Bij de S. van zoetjes."
***Levi was here***
pi_56888284
Misschien is deze al een keer gepost, excuses dan, maar ik vond hem echt erg grappig en las het topic nu pas.
quote:
Op maandag 11 februari 2008 21:45 schreef Dagonet het volgende:

Misstique neemt zijn aandeel op haar schouders erbij en doet STA in haar eentje.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')