abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56773611
De ABN Amro (ok, kutbank maar goed) is door een groep ouderen voor de rechter gesleept. Reden : ze zouden aan indirecte discriminatie doen door de kosten van de overschrijfboekjes (dat die dingen uberhaupt nog bestaan ) naar 7 euro per stuk omhoog te gooien. En 'ouderen snapten het allemaal niet zo goed met internet' en voelden zich gediscrimineerd.

.

Wat een onzin weer . Het brengt voor de ABN ook extra kosten met zich mee om nog met die papiertjes te werken, die ouderen discrimineren zichzelf (ze beweren hiermee namelijk dat alle ouderen achterlijk zijn) en ze hebben bovendien 2 keuze's : met iets simpels als internetbankieren leren omgaan of een paar euro per jaar (boehoehoe wat veel) betalen.

Klacht : oude zeikerige mensen .
pi_56773654
Loop niet zo te zwammen man!
pi_56773691
Discriminatie is toch onderscheid maken op basis irrelevante eigenschappen? Nou, stupiditeit is in mijn ogen geen irrelevante eigenschap, dus geen discriminatie
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 17:49:17 #4
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_56773797
Ouderen moeten blij zijn dat de bank denkt dat ze geld aan ze kunnen verdienen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_56773863
Wat een kansloze zaak. Tegenwoordig is alles maar discriminatie.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 18:18:04 #6
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_56774366
M'n ouwe lui gebruikte tot voor kort ook nog acceptgiro's. Heb ze maar ff wegwijs gemaakt op het internetZ.

Ze zijn blij want het gaat nu veel sneller. Iedereen blij.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_56774660
Cursus internetbankieren voor bejaarden .
pi_56774760
-edit-

Opbokken met je gebagger forumbreed.

[ Bericht 92% gewijzigd door Biogarde op 16-02-2008 18:42:00 ]
pi_56775443
Bij de Rabobank moest je daar volgens mij niet voor te betalen, gewoon het laatste papiertje in de bus gooien en je kreeg een nieuwe thuisgestuurd. Maar dat was 2 jaar geleden ofzo..

Maar 7 euro voor een 'boekje' met 20 velletjes is wel achterlijk duur zeg
pi_56775764
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 19:11 schreef DJKoster het volgende:
Bij de Rabobank moest je daar volgens mij niet voor te betalen, gewoon het laatste papiertje in de bus gooien en je kreeg een nieuwe thuisgestuurd. Maar dat was 2 jaar geleden ofzo..

Maar 7 euro voor een 'boekje' met 20 velletjes is wel achterlijk duur zeg
Als je een factuur van KPN wil, moet je 1 euro extra betalen voor de acceptgiro die d'rbij zit.
pi_56776127
Wat hebben die ouderikken nu liever: Aanschaffen van een nieuwe pc @ 600 euries. Of 7 euro per jaar dokken aan de ABN?

Wij zeiken toch ook niet als ze weer in de broek gescheten en gezeken hebben en dat wij ze moeten komen verschonen. Zeikerds
U MAD?
  zaterdag 16 februari 2008 @ 19:53:46 #12
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_56776306
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 19:44 schreef de_boswachter het volgende:
Wat hebben die ouderikken nu liever: Aanschaffen van een nieuwe pc @ 600 euries. Of 7 euro per jaar dokken aan de ABN?

Wij zeiken toch ook niet als ze weer in de broek gescheten en gezeken hebben en dat wij ze moeten komen verschonen. Zeikerds
Kan me best voorstellen dat het voor Oma Ria van 88 best een hele overstap is naar digitaal.

Kijk, ik ken ouwe lui die een 20MB lijn hebben liggen, maar daar gaat het niet om. Het moet men ook interesseren.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_56776311
Misschien gaan die mensen niet akkoord met de voorwaarden van internetbankieren, Oudjes hebben nogal eens de neiging alle voorwaarden goed te lezen,
En k geef ze gelijk, Internetbankieren is makkelijk totdat er iets fout gaat.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 19:58:03 #14
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_56776385
En welke voorwaarden zouden dat dan moeten zijn?

Overigens dwingt de ABN ARMO ze helemaal nergens toe. Ze kunnen nog steeds gebruik maken van overschijfboekjes á 22 velletjes per boekje. Een snelle rekensom leert dan dat ze 33 cent per blaadje moeten betalen. Hoevaak schrijf je iets over? Ik neem aan dat ze ook wel machtigingen hebben lopen op hun huur, energie en water, dus zó ontzettend vaak heb je ze óók weer niet nodig.

Bovendien. We gebruiken nu ook computers ipv typemachines en pinpassen ipv veel los geld.
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
pi_56779230
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 19:58 schreef arneaux het volgende:
Ik neem aan dat ze ook wel machtigingen hebben lopen op hun huur, energie en water, dus zó ontzettend vaak heb je ze óók weer niet nodig.
Bejaarden en machtigingen?
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_56779311
Ik vind 7 euro wel belachelijk veel voor zo'n boekje.
Op woensdag 22 mei 2013 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moet er ook idd niet zo over zaniken. Sorry :P
  zaterdag 16 februari 2008 @ 21:42:14 #17
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_56779458
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 21:38 schreef Fha het volgende:
Ik vind 7 euro wel belachelijk veel voor zo'n boekje.
Het idee is natuurlijk ook dat mensen het te duur vinden. Kunnen ze het over een jaar of tien helemaal afschaffen omdat niemand die dingen nog gebruikt.
pi_56779532
Bij de ABN-AMRO kun je gewoon naar een kantoor gaan en daar gaan internetbankieren. Staan PC's, liggen van die kaartlezerdingen, en je krijgt nog hulp van zo'n spencer ook.
pi_56779552
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 21:45 schreef veldmuis het volgende:
Bij de ABN-AMRO kun je gewoon naar een kantoor gaan en daar gaan internetbankieren. Staan PC's, liggen van die kaartlezerdingen, en je krijgt nog hulp van zo'n spencer ook.
Bud Spencer ?
U MAD?
pi_56779984
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 21:42 schreef Nobu het volgende:

[..]

Het idee is natuurlijk ook dat mensen het te duur vinden. Kunnen ze het over een jaar of tien helemaal afschaffen omdat niemand die dingen nog gebruikt.
Als de babyboom generatie uitgestorven is zijn die dingen ook overbodig
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
pi_56780589
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 19:44 schreef de_boswachter het volgende:

we spreken je over 50 jaar wel weer
pi_56780601
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 21:46 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Bud Spencer ?
Nee, een H&M met ABN-AMRO logo.
pi_56782058
Mensen weten niet eens meer wat discriminatie tegenwoordig is :/
zelfs de oudertjes waarvan je zou denken dat ze beter het verschil wisten :/
pi_56782166
Toch vind ik het sneu voor die oudjes. Ik kan me heel goed voorstellen dat je als boven-de-tacthig-jarige niet meer denkt aan Internetbankieren leren. Ga eens rekenen wat alle banken besparen door bij heeeel veel mensen niet meer tweewekelijks een afschift te hoeven sturen. Ik zou het als extra optie bieden om het desgewenst aan oudere mensen gratis te versturen. Zo kom je klantvriendelijk voor de dag.
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_56782173
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 23:21 schreef koffiegast het volgende:
Mensen weten niet eens meer wat discriminatie tegenwoordig is :/
zelfs de oudertjes waarvan je zou denken dat ze beter het verschil wisten :/
Dat dus.

Oude mensen zeiken tegenwoordig alleen maar.
pi_56782341
die oudjes moeten niet zeuren maar doodgaan anders moeten wij straks veel te veel belasting betalen [/op-de-economische-tour]
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_56782608
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 23:34 schreef MouzurX het volgende:
die oudjes moeten niet zeuren maar doodgaan anders moeten wij straks veel te veel belasting betalen [/op-de-economische-tour]
Of nog meer zorgpremie betalen.
pi_56782914
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 23:25 schreef GioStyle het volgende:

[..]

Dat dus.

Oude mensen zeiken tegenwoordig alleen maar.
de gemiddelde pubert is niet veel beter pot ketel zwart dus
  zondag 17 februari 2008 @ 00:09:32 #29
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_56783003
Oude mensen hebben nu eenmaal de vervelende eigenschap dat ze overal en altijd moeten zeuren omdat zaken niet meer zo gaan als ze 80 jaar geleden gingen. Wake up and smell the coffee, de wereld staat niet stil omdat jij stil staat.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zondag 17 februari 2008 @ 01:45:49 #30
78498 classpc
I don't like change
pi_56784420
Bij mijn bank, Frieslandbank (Kuch kutbank kuch), krijg je die dingen nog gewoon gratis.
Meestal zijn ze niet op voorraad bij lokale filialen maar dan kun je ze bestelen en worden ze gratis toegezonden.

Ik heb overigens nog 3 van die boekjes liggen hiero omdat ik zelf de laatste tijd toch alleen maar internetbankieren gebruik.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_56785522
Tja, op een gegeven moment veranderen dingen. En op dat moment is er altijd wel iemand oud.

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe mijn oma van tegen de negentig zou reageren als die boekjes zouden verdwijnen... tijdens mijn laatste bezoek zag ik toch echt geen PC staan
pi_56786385
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 23:25 schreef Blinky het volgende:
Ik kan me heel goed voorstellen dat je als boven-de-tacthig-jarige niet meer denkt aan Internetbankieren leren.
Toch merkwaardig dat ze altijd gewoon alle nieuwigheden met beide handen hebben aangegrepen in hun leven, net als alle jongeren nu doen, maar ze vanaf een bepaalde leeftijd opeens vinden dat er helemaal niets meer mag veranderen. Dat ze langer doen over het oppikken van nieuwe dingen is tot daaraantoe, maar zichzelf zo hulpeloos opstellen zoals veel ouderen doen met 'ik ben oud DUS ik kan dat niet' is absolute flauwekul. Computers zijn niet opeens, een paar maanden geleden, uit de lucht komen vallen. Ze hebben al jaren de tijd gehad om er iets mee te proberen.
quote:
Ga eens rekenen wat alle banken besparen door bij heeeel veel mensen niet meer tweewekelijks een afschift te hoeven sturen.
Dat is geen besparing dat is een daling van de kosten. Dat is verre van hetzelfde.
Je moet daarin wel een kosten/baten analyse maken van de hele situatie: Behalve dat internetbankieren voor de bank zelf goedkoper is, is het ook voor de gemiddelde gebruiker veel minder gedoe dan met steeds zo'n stom briefje. Het in stand houden van een oud systeem kost daardoor relatief veel meer voor een veel kleinere groep mensen. Dan is het dus logisch dat je (een deel van) die kosten ook heft. Dat het daardoor ook nog een ontmoedigingsbeleid is alleen maar mooi meegenomen.
quote:
Ik zou het als extra optie bieden om het desgewenst aan oudere mensen gratis te versturen. Zo kom je klantvriendelijk voor de dag.
Ergens houdt het op. Er is een goede, zinvolle manier ter vervanging dus op een gegeven moment stop je dan met het ondersteunen van de oude manier. En het is nog veiliger ook, maar probeer dat een bejaarde maar eens duidelijk te maken. Al is dat veiliger natuurlijk ook maar relatief: als je aan iemand je pinpas met pincode uitleent is dat net zo goed vragen om moeilijkheden.
Klantvriendelijk wil je ook alleen maar zijn tegen de mensen die je daadwerkelijk iets opleveren. En dat zijn niet de ouderen, die kosten de banken alleen maar geld; ze lenen niet (mag vaak ook niet op hogere leeftijd vanwege het overlijdensrisico), de hypotheek is afbetaald of zo goed als... en op de spaarrekening wil nog wel eens iets staan, maar over het algemeen niet genoeg om op individueel niveau winstgevend te zijn voor een bank. De 'positieve reclame die het oplevert 'ik zit al jaaaaaaaaaaren bij de ABN' is dan nog genoeg reden om niet een wegjaagbeleid ten opzichte van deze klantgroep te voeren, maar dat is het dan ook wel.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_56786421
quote:
Op zondag 17 februari 2008 00:03 schreef harrypiel het volgende:

[..]

de gemiddelde pubert is niet veel beter pot ketel zwart dus
Alleen ik ben geen puber.
pi_56786450
Terecht dat die ouderen de ABN hier op aanspreken. Zie hier een typisch voorbeeld van verlies aan menselijkheid in een bepaalde bedrijfsvoering, omdat het verwerken van wat briefjes zoveel moeite is voor de medewerkers van ABN. Walgelijk.
pi_56786457
Hey weet iemand trouwens hoe je met acceptgiro's je rekeningen kan betalen bij de ABN?
Ik heb nog nooit via zo'n ding betaald. M'n ouders hebben postbank en daar moeten ze al die acceptgiro's in zo'n envelop zetten en dan opsturen.

;')
Stomme vraag maar ok
pi_56786490
quote:
Op zondag 17 februari 2008 09:18 schreef Asgard het volgende:
Hey weet iemand trouwens hoe je met acceptgiro's je rekeningen kan betalen bij de ABN?
Ik heb nog nooit via zo'n ding betaald. M'n ouders hebben postbank en daar moeten ze al die acceptgiro's in zo'n envelop zetten en dan opsturen.

;')
Stomme vraag maar ok
Gewoon met internetbankieren?
pi_56786514
Wat ik wel lullig vind is dat als je oud bent èn je bent rijk (dus je hebt meer dan 50.000 euro op de bank staan wat je preferred banker maakt), dat je DAN niet voor die boekjes hoeft te betalen. Dus ze pakken de oudjes, en dan vooral nog de arme oudjes.

Ik snap het ook wel hoor, maar ik werk toevallig bij een ABN filiaal, in het weekend, en ik verbaas me er telkens weer over hoeveel oudere mensen al hun bankzaken nog via "papier" doen, en dan zelfs geld opnemen met een paspoort elke week.
pi_56786718
quote:
Op zondag 17 februari 2008 09:25 schreef GioStyle het volgende:

[..]

Gewoon met internetbankieren?
Ik wil het gewoon weten
pi_56789547
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 21:46 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Bud Spencer ?
ja, als je het niet goed doet slaat ie je een dikke lip.. ruw maar best effectief
  zondag 17 februari 2008 @ 13:35:09 #40
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_56789738
Voor extra service moet extra betaald worden, zo gaat dat nou eenmaal. Ook als ze deze dienst 'gratis' maken moet iemand er toch toch betalen. Oh wacht, dan moeten de mensen die er geen gebruik van maken ook meebetalen. Lekker sociaal weer van die oudjes. Dat ze toch mogen creperen in hun inflexibele ouderwetse gedoe.
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
pi_56790273
quote:
Op zondag 17 februari 2008 13:35 schreef vbmot het volgende:
Voor extra service moet extra betaald worden, zo gaat dat nou eenmaal. Ook als ze deze dienst 'gratis' maken moet iemand er toch toch betalen. Oh wacht, dan moeten de mensen die er geen gebruik van maken ook meebetalen. Lekker sociaal weer van die oudjes. Dat ze toch mogen creperen in hun inflexibele ouderwetse gedoe.
Precies. Altijd maar die solidariteit met de ouderen, nota bene de kapitaalkrachtigste groep in het land. En wat zeuren ze nou? Ze kunnen die boekjes toch gewoon gebruiken? En als ze daar niet voor willen betalen kunnen ze internetbankieren, wat zó simpel is dat zelfs een demente bejaarde dat nog moet kunnen.
  zondag 17 februari 2008 @ 15:19:12 #42
67615 Shadowcat
Macho does not prove mucho
pi_56792043
Net of die boekjes opeens zoveel duurder zijn geworden.

Kortom: die ouderen hebben gelijk.
I never travel without my diary, so that I always have something sensational to read.
pi_56792594
quote:
Op zondag 17 februari 2008 14:05 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Precies. Altijd maar die solidariteit met de ouderen, nota bene de kapitaalkrachtigste groep in het land. En wat zeuren ze nou? Ze kunnen die boekjes toch gewoon gebruiken? En als ze daar niet voor willen betalen kunnen ze internetbankieren, wat zó simpel is dat zelfs een demente bejaarde dat nog moet kunnen.
SGPVVD-istisch gelul . Ik zie anders maar verdomd weinig ouderen in kasten van huizen wonen, of je moet in de kakkersbuurten van wassenaar enz zitten.
  zondag 17 februari 2008 @ 16:20:13 #44
152789 karr-1
pi_56793508
quote:
Op zondag 17 februari 2008 09:17 schreef floris.exe het volgende:
Terecht dat die ouderen de ABN hier op aanspreken. Zie hier een typisch voorbeeld van verlies aan menselijkheid in een bepaalde bedrijfsvoering, omdat het verwerken van wat briefjes zoveel moeite is voor de medewerkers van ABN. Walgelijk.
BS, die ouwetjes moeten gewoon meedoen met de moderne tijd en anders het aan een ander overlaten.
  zondag 17 februari 2008 @ 16:25:44 #45
204660 JanusAnus
Zitten te rieleksen
pi_56793661
quote:
Mensen 7 euro laten betalen= verlies aan menselijkheid?

Die mensen kunnen natuurlijk ook naar een andere bank als dat voordeliger is.
  zondag 17 februari 2008 @ 16:35:14 #46
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_56793909
Overigens is het zo dat bijvoorbeeld de Rabobank de tarievering met 110% heeft doen stijgen, maar daar hoor je niemand over.
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
  zondag 17 februari 2008 @ 16:47:53 #47
152789 karr-1
pi_56794158
quote:
Op zondag 17 februari 2008 16:35 schreef arneaux het volgende:
Overigens is het zo dat bijvoorbeeld de Rabobank de tarievering met 110% heeft doen stijgen, maar daar hoor je niemand over.
Vrijwel alle banken hebben de kosten doen stijgen, zonder dat er een echt aanwijsbare oorzaak is. Maar ja wat doe je er aan, je hebt weinig keuze in andere banken. Zelfs banken die nu nog alles gratis hebben houden dat niet lang vol denk ik

Zodra ze voldoende mensen binnen hebben wordt ook dat betaald, ze moeten toch ergens geld op verdienen.
  zondag 17 februari 2008 @ 17:11:42 #48
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_56794606
Er zijn genoeg ouderen die het ook via de computer doen. Er is een verschil tussen niet kunnen en niet willen kunnen, het wordt ook wel koudwatervrees genoemd. Eventjes erdoorheen en dan valt het allemaal wel mee.

Aangezien het gemiddelde bejaardenhuis zelfs gewoon pc's heeft staan voor algemeen gebruik neem ik dit gejank niet serieus. Als ouderen niet met die dingen om zouden kunnen gaan, dan stonden ze er niet.
Vampire Romance O+
  zondag 17 februari 2008 @ 17:14:44 #49
200505 De.Kromme
Bert, ga weg!
pi_56794668
quote:
Die oudjes kunnen ook gewoon naar de bibliotheek of hun kinderen/kennissen gaan en gaan internetbankieren.
pi_56794817
quote:
Op zondag 17 februari 2008 17:14 schreef De.Kromme het volgende:

[..]

Die oudjes kunnen ook gewoon naar de bibliotheek of hun kinderen/kennissen gaan en gaan internetbankieren.
Wacht maar totdat jij zo oud bent en mensen je op die manier behandelen. Oh nee wacht, jij kunt je niet verplaatsen in andere mensen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')