quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 23:25 schreef Blinky het volgende:Ik kan me heel goed voorstellen dat je als boven-de-tacthig-jarige niet meer denkt aan Internetbankieren leren.
Toch merkwaardig dat ze altijd gewoon alle nieuwigheden met beide handen hebben aangegrepen in hun leven, net als alle jongeren nu doen, maar ze vanaf een bepaalde leeftijd opeens vinden dat er helemaal niets meer mag veranderen. Dat ze langer doen over het oppikken van nieuwe dingen is tot daaraantoe, maar zichzelf zo hulpeloos opstellen zoals veel ouderen doen met 'ik ben oud DUS ik kan dat niet' is absolute flauwekul. Computers zijn niet opeens, een paar maanden geleden, uit de lucht komen vallen. Ze hebben al jaren de tijd gehad om er iets mee te proberen.
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 23:25 schreef Blinky het volgende:Ga eens rekenen wat alle banken besparen door bij heeeel veel mensen niet meer tweewekelijks een afschift te hoeven sturen.
Dat is geen besparing dat is een daling van de kosten. Dat is verre van hetzelfde.
Je moet daarin wel een kosten/baten analyse maken van de hele situatie: Behalve dat internetbankieren voor de bank zelf goedkoper is, is het ook voor de gemiddelde gebruiker veel minder gedoe dan met steeds zo'n stom briefje. Het in stand houden van een oud systeem kost daardoor relatief veel meer voor een veel kleinere groep mensen. Dan is het dus logisch dat je (een deel van) die kosten ook heft. Dat het daardoor ook nog een ontmoedigingsbeleid is alleen maar mooi meegenomen.
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 23:25 schreef Blinky het volgende:Ik zou het als extra optie bieden om het desgewenst aan oudere mensen gratis te versturen. Zo kom je klantvriendelijk voor de dag.
Ergens houdt het op. Er is een goede, zinvolle manier ter vervanging dus op een gegeven moment stop je dan met het ondersteunen van de oude manier. En het is nog veiliger ook, maar probeer dat een bejaarde maar eens duidelijk te maken. Al is dat veiliger natuurlijk ook maar relatief: als je aan iemand je pinpas met pincode uitleent is dat net zo goed vragen om moeilijkheden.
Klantvriendelijk wil je ook alleen maar zijn tegen de mensen die je daadwerkelijk iets opleveren. En dat zijn niet de ouderen, die kosten de banken alleen maar geld; ze lenen niet (mag vaak ook niet op hogere leeftijd vanwege het overlijdensrisico), de hypotheek is afbetaald of zo goed als... en op de spaarrekening wil nog wel eens iets staan, maar over het algemeen niet genoeg om op individueel niveau winstgevend te zijn voor een bank. De 'positieve reclame die het oplevert 'ik zit al jaaaaaaaaaaren bij de ABN' is dan nog genoeg reden om niet een wegjaagbeleid ten opzichte van deze klantgroep te voeren, maar dat is het dan ook wel.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.