Is het noodzakelijk om aan de kant te gaan als je achterligger 30 km/u te hard rijdt? Alsof je dan recht hebt om er langs te mogen. Zo werkt het dus niet he, dat automatisme van oprotten ik kom er aan.quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:02 schreef NED het volgende:
[..]
Als jij gewoon netjes aan de kant zou zijn gegaan, dan had ie niet eens op je bumper gezeten
maar hij begon!quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:02 schreef NED het volgende:
[..]
Als jij gewoon netjes aan de kant zou zijn gegaan, dan had ie niet eens op je bumper gezeten
Onnodig links rijden is ook een overtreding he...quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:03 schreef Lucille het volgende:
[..]
Is het noodzakelijk om aan de kant te gaan als je achterligger 30 km/u te hard rijdt? Alsof je dan recht hebt om er langs te mogen. Zo werkt het dus niet he, dat automatisme van oprotten ik kom er aan.
Eerlijk? Nee, ik rij ook regelmatig 130 of 140, maar wel met voldoende afstand houden. Daarnaast rijd ik inderdaad nooit onnodig links en ik geef altijd keurig richting aan bij het veranderen van rijstrook. Alles precies zoals het moet dus, behalve de snelheid dan...quote:Op woensdag 20 februari 2008 12:57 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Jij bent ook zo'n sukkel die met 100 links rijdt waar je 120 mag terwijl de rechterbaan volledig vrij is?Ik heb helemaal niets met bumperkleven, maar zulke mensen geef ik toch altijd even großes licht.
Ik bedoel maarquote:Op woensdag 20 februari 2008 13:05 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Onnodig links rijden is ook een overtreding he...
Tuurlijk en terecht ook. Maar er zijn ook nog nuances, zoals iemand die zich netjes aan de snelheid houdt (of zelfs iets te hard gaat) en zich niet onnodig telkens rechts tussen de vrachtwagens hoeft te proppen.quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:05 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Onnodig links rijden is ook een overtreding he...
De zaak is in principe al behandeld, de uitspraak heeft plaatsgevonden.quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:08 schreef Age_Bijkaart het volgende:
Als je niet aanwezig bent geweest ter zitting, kun je niet in hoger beroep, maar moet je verzet instellen. De zaak wordt dan alsnog behandeld. Correct me if I'm wrong.
ja, dat weet ik niet. Maar als je niet aanwezig bent geweest kun je niet in hoger beroep, alleen in verzet.quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:10 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
De zaak is in principe al behandeld, de uitspraak heeft plaatsgevonden.
Maar daar geldt een zeer korte termijn van twee weken voor, enige spoed is dus vereist.quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:12 schreef Age_Bijkaart het volgende:
[..]
ja, dat weet ik niet. Maar als je niet aanwezig bent geweest kun je niet in hoger beroep, alleen in verzet.
Ah ok, dat is natuurlijk geen punt. Keurig met 120 vrachtwagens inhalen rechtvaardigt inderdaad geen bumperkleven.quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:07 schreef RJD het volgende:
[..]
Eerlijk? Nee, ik rij ook regelmatig 130 of 140, maar wel met voldoende afstand houden. Daarnaast rijd ik inderdaad nooit onnodig links en ik geef altijd keurig richting aan bij het veranderen van rijstrook. Alles precies zoals het moet dus, behalve de snelheid dan...
gingen ze maar 120 rijden, voor de zekerheid 110 natuurlijkquote:Op woensdag 20 februari 2008 13:10 schreef NED het volgende:
Wat ik overigens nóg een grotere ergernis vind is dat als er een politie-auto op de snelweg rijd dat dan werkelijk IEDEREEN precies 120 gaat rijden.
Die kun je prima inhalen met 130 op de klok en zetten je echt niet aan de kant hoor
Als je dan een stukje verder bent kun je weer gewoon gas geven normaal doorrijden![]()
Daar stoor ik me ook enorm aan. Echter heeft het geen enkele zin om te gaan bumberkleven en het is nog levensgevaarlijk ook.quote:Op woensdag 20 februari 2008 12:41 schreef NED het volgende:
Mensen moeten ook gewoon eens wat meer KIJKEN in hun binnenspiegel!
Ik stoor me er niet aan als iemand op mijn bumper zit hoor. Overigens komt dat niet vaak voor, want ik kijk altijd WEL in mn binnenspiegel en zie dus al van afstand aankomen dat iemand hard rijd. Nou, dan ga je toch gewoon aan de kant
Maargoed, 95% van alle mensen met een rijbewijs denkt goed te kunnen rijden, maar in de praktijk valt dat vies tegen
En jij rekent jezelf daar zeker niet toe...quote:Op woensdag 20 februari 2008 12:41 schreef NED het volgende:
[..]
Mensen moeten ook gewoon eens wat meer KIJKEN in hun binnenspiegel!
Ik stoor me er niet aan als iemand op mijn bumper zit hoor. Overigens komt dat niet vaak voor, want ik kijk altijd WEL in mn binnenspiegel en zie dus al van afstand aankomen dat iemand hard rijd. Nou, dan ga je toch gewoon aan de kant
Maargoed, 95% van alle mensen met een rijbewijs denkt goed te kunnen rijden, maar in de praktijk valt dat vies tegen
Ten eerste kan het zijn dat jij ook de wet overtreed als je met 120 iemand inhaalt, daarnaast overtreed je zeker de wet als je gaat remmen als er iemand kleeft.quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:20 schreef OxygeneFRL het volgende:
Als ik met 120 iemand inhaal en er komt iemand die denkt boven de wet te staan en met 140 aankomt ga ik echt niet sneller aan de kant hoor, en ja als ze dan gaan bumperkleven dan ga ik remmen.
Ik reken me tot de overige 5% van de mensen die goed denkt te kunnen rijden en die dat ook daadwerkelijk goed kunnen.quote:En jij rekent jezelf daar zeker niet toe...
Bullshit, het heeft niets te maken met een soort van automatisme, meer met kortzichtigheid waar je mee bezig bent. Ik heb zo'n 10 jaar lang jaarlijks 40.000 km gereden en heb toch verrot weinig mensen geduwd. Tis puur een mentaliteitskwestie.quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:21 schreef avotar het volgende:
Ondanks alle flames hier is het natuurlijk zo dat mensen die veel op de weg zitten, dit gedrag wel een beetje ontwikkelen.
Ik herken het ook wel hoor. Ik rij ook bijna 300 km per dag... en als je dan te maken hebt met de zoveelste automobilist die ineens voor je neus nog even snel gaat inhalen of links blijft rijden, dan duw je. Het gebeurt gewoon. Je wil het niet, je weet dat het niet mag, maar het gebeurt gewoon.
Je hoeft niet sneller te rijden, maar als je al aan de kant kon was je al in overtreding.quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:20 schreef OxygeneFRL het volgende:
Als ik met 120 iemand inhaal en er komt iemand die denkt boven de wet te staan en met 140 aankomt ga ik echt niet sneller aan de kant hoor, en ja als ze dan gaan bumperkleven dan ga ik remmen.
Nou, geloof me.quote:Op woensdag 20 februari 2008 12:57 schreef Lucille het volgende:
[..]
Dat is dus nog maar de vraag. Volgens mij calculeren een hoop mensen de geldboetes in bij hun totale uitgaven aan autorijden en zullen ze nauwelijks hun rijgedrag aanpassen als ze een boete hebben gekregen. Ofwel, een geldboete heeft weinig effect, zeker voor notoire hardrijders.
Helaas denkt 95% van de mensen dat ze tot die 5% categorie behoren. Iets zegt me dat 90% dan zichzelf in de verkeerde categorie plaatst.quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:24 schreef NED het volgende:
[..]
Ik reken me tot de overige 5% van de mensen die goed denkt te kunnen rijden en die dat ook daadwerkelijk goed kunnen.
Mwoah... ik vermoed dat het nog wel meevalt hoor. Nu is het wel zo dat ik hier in principe meer last heb van Belgen die niet kunnen rijden dan van Nederlanders.quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:24 schreef NED het volgende:
[..]
Ik reken me tot de overige 5% van de mensen die goed denkt te kunnen rijden en die dat ook daadwerkelijk goed kunnen.
Ik denk overigens dat er dat minder zijn dan 5% nu ik er zo over nadenk.
Wát een plorken kom ik dagelijks toch tegen op de weg zeg. Ik vraag me soms echt af hoe het in godsnaam mogelijk is dat die mensen ooit dat papiertje hebben kunnen bemachtigen
Ik denk dat die 2 jaar voorwaardelijk daar redelijk invloed op heeft gehad. Dan bedenk je je wel een tweede keer, omdat je weet dat daar meteen consequenties aan kleven.quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:27 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Nou, geloof me.
Ik heb 800 euro boete gehad en 2 jaar voorwaardelijk.
Het is echt niet zo dat ik altijd zo aso rij, was een eenmalige uitspatting en ben gelijk keihard gestraft, je denkt toch niet dat ik het nog een keer in mn hoofd haal om zoiets te doen of wel.
Ik plaats me in de juiste categorie. Ik kan prima autorijdenquote:Helaas denkt 95% van de mensen dat ze tot die 5% categorie behoren. Iets zegt me dat 90% dan zichzelf in de verkeerde categorie plaatst.
Denk je.quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:31 schreef NED het volgende:
[..]
Ik plaats me in de juiste categorie. Ik kan prima autorijden
Dat is jouw mening.quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:33 schreef NED het volgende:
Dat denk ik niet, dat is zo.
Ik vermoed dat jij ook een bumperklever bent, dus kan je niet prima autorijden.quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:31 schreef NED het volgende:
Ik plaats me in de juiste categorie. Ik kan prima autorijden
Ik ben helemaal geen bumperklever. Ik stoor me niet aan bumperklevers, dat is wat anders.quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:33 schreef The_End het volgende:
[..]
Ik vermoed dat jij ook een bumperklever bent, dus kan je niet prima autorijden.
Thanks voor de on-topic reactie.quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:21 schreef avotar het volgende:
Het is wel zuur dat je gepakt bent zeg met dat bumperkleven.
Ondanks alle flames hier is het natuurlijk zo dat mensen die veel op de weg zitten, dit gedrag wel een beetje ontwikkelen.
Ik herken het ook wel hoor. Ik rij ook bijna 300 km per dag... en als je dan te maken hebt met de zoveelste automobilist die ineens voor je neus nog even snel gaat inhalen of links blijft rijden, dan duw je. Het gebeurt gewoon. Je wil het niet, je weet dat het niet mag, maar het gebeurt gewoon.
Wat ik wel interessant vind is je verzoek tot uitstel. Heb je deze aangetekend verstuurd en heb je hier bewijs van dat het ingediend is?
overigens krijg ik echt een sik van al die mensen hierboven die gaan roepen dat ze nog ff extra remmen als er iemand achter ze zit of wat te dicht op ze rijdt... kijk eerst eens even naar je plek op de weg en vraag je af of je misschien niet al lang op de rechterbaan had moeten zitten...![]()
Lieve schat... als je 40.000 per jaar rijdt, zit je niet veel op de weg imho.quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:26 schreef Lucille het volgende:
[..]
Bullshit, het heeft niets te maken met een soort van automatisme, meer met kortzichtigheid waar je mee bezig bent. Ik heb zo'n 10 jaar lang jaarlijks 40.000 km gereden en heb toch verrot weinig mensen geduwd. Tis puur een mentaliteitskwestie.
Het is geen feit maar jouw mening... per definitie subjectief. Daarbij hoeft jouw idee van goed rijden niet overeen te komen met mijn idee van goed rijden.quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:33 schreef NED het volgende:
Dat denk ik niet, dat is zo.
Daar heb ik nu dus ook ontzettende spijt vanquote:Op woensdag 20 februari 2008 13:02 schreef Kreator het volgende:
Tja, ik vind het nogal laks van je dat er zomaar vanuit gaat dat 1 briefje genoeg is en dat je dan maar gaat zitten afwachten wat er gebeurt...
Je gaf zelf aan dat je de 2-seconden regel bullshit vond, dus ik maakte daaruit op dat je je er niet aan houdt...quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:36 schreef NED het volgende:
Ik ben helemaal geen bumperklever. Ik stoor me niet aan bumperklevers, dat is wat anders.
Overigens rij ik wel te hard, maar altijd binnen de perken en veilig
De 2 seconden regel is een hele mooie theorie, maar ik nodig een ieder uit om op een bv woensdagmiddag half 5 eens over de a16 te gaan rijden en eens te gaan kijken hoe goed dat ie in de praktijk werkt...quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:38 schreef The_End het volgende:
[..]
Je gaf zelf aan dat je de 2-seconden regel bullshit vond, dus ik maakte daaruit op dat je je er niet aan houdt...Als dat wel zo is, dan neem ik het terug...
helemaal mee eens.. hoewel ik niet de term mongool wil gebruiken, maar idioot..quote:Ik stoor me overgens wel aan bumperklevers, want ik wil niet zo'n mongool in mijn kofferbak hebben als ik hard moet remmen.
Dit is correct. Verzet geldt alleen als het een einduitspraak betreft (art. 399 Sv, beroepsregeling in art 404 Sv)quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:36 schreef _-rally-_ het volgende:
Bij een verstekvonnis kun je beroep instellen. Dit doe je door persoonlijk naar de griffie te gaan en aan te geven dat je beroep in wil stellen.
Het beroep schort de executie van het vonnis op.
Zoek daarna een advocaat op en laat je bijstaan.
Dit dacht ik ook altijd. Ik ben hem echter netjes gaan toepassen (ook in de spits!) en het blijkt prima te werken. Het gebeurd eigenlijk nooit dat iemand er tussen probeert te prakken en als het wel gebeurd, dan heb ik er eigenlijk geen last van. Iets gas lossen en je zit weer op 2 sec. Het enige nadeel is dat ik nu regelmatig in de auto zit te tellen. 1... 2... 1... 2... 1... 2...quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:41 schreef avotar het volgende:
De 2 seconden regel is een hele mooie theorie, maar ik nodig een ieder uit om op een bv woensdagmiddag half 5 eens over de a16 te gaan rijden en eens te gaan kijken hoe goed dat ie in de praktijk werkt...
Bob-campagne.. goed gedaan..
Ritsen.. werkt perfect..
2-seconden regel.. niet praktisch...
Thanks voor je reactie, ik had hem over het hoofd gezien.quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:36 schreef _-rally-_ het volgende:
Bij een verstekvonnis kun je beroep instellen. Dit doe je door persoonlijk naar de griffie te gaan en aan te geven dat je beroep in wil stellen.
Het beroep schort de executie van het vonnis op.
Zoek daarna een advocaat op en laat je bijstaan.
Sure, ik heb weinig wegervaring.quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:37 schreef avotar het volgende:
[..]
Lieve schat... als je 40.000 per jaar rijdt, zit je niet veel op de weg imho.
Je kunt er gewoon niet omgaan!1111111quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:55 schreef Lucille het volgende:
[..]
Sure, ik heb weinig wegervaring.
Ondanks dat ik al sinds '84 een rijbewijs heb en in die tijd onder andere 2 auto's met ongeveer 3 ton op de teller heb weten te krijgen.
quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:55 schreef Lucille het volgende:
[..]
Sure, ik heb weinig wegervaring.
Ondanks dat ik al sinds '84 een rijbewijs heb en in die tijd onder andere 2 auto's met ongeveer 3 ton op de teller heb weten te krijgen.
Maar, maar, maar, het is allemaal de schuld van die coño's, die zijn zo viiiiieeees!quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:56 schreef Jarno het volgende:
[..]
Je kunt er gewoon niet omgaan!1111111
Ja mevrouwquote:Op woensdag 20 februari 2008 14:12 schreef Sjeen het volgende:
Heren, heren... ontopic graag!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |