abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55467501
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 17:49 schreef Lausteen het volgende:
...... uit 89.....[knip]......... alleen stuurbekrachtiging bestond toen nog niet,
Eg wel
pi_55467889
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 10:20 schreef Matel het volgende:

[..]

wma.. ouwe kia'tjes is veel mazda techniek

die pride is volgens mij een 121 met een andere look..
pi_55469238
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 91% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 21:29:30 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zaterdag 22 december 2007 @ 20:07:31 #54
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_55470555
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 18:22 schreef Robin__ het volgende:

[..]

wma.. ouwe kia'tjes is veel mazda techniek

die pride is volgens mij een 121 met een andere look..
net andersom. Het is de oude 121 look (paar details zijn anders en een 4 deurs versie) maar er ligt een ander motorblokje erin
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_55471361
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 19:18 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Da's wel een goeie tip. Heb ik ook nog niet, binnenkort toch maar eens doen voor de zekerheid.
Ik had volgens mij zo dat 1e jaar gratis was als je geen gebruikte maakte van hun diensten. Maakte je wel gebruik kostte dat 25 of 50 euro geloof ik op jaarbasis. Tweede jaar is ook nog goedkoop geloof ik.
pi_55474531
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 88% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 21:29:30 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_55482332
Ik had het dus niet, en ik heb niet zoveel verstand van auto's. Dus toen mijn uitlaat lek/los raakte en ik mijn wezenloos schrok - en het niet kon identificeren - kon ik dus de ANWB bellen. Grapje heeft me 200 euro gekost voor die gast om langs te komen, met een ijzerdraadje de boel vast te maken en mijn lidmaatschap (want dan moet je ook verplicht lid worden, als je ze oproept en je bent niet lid). Dat had een stukje goedkoper gekunt, denk ik
pi_55482475
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 15:55 schreef LoggedIn het volgende:
elec ramen, cv en stuurbekrachtiging zijn toch wel dingen waar je niet zonder kan
Het is dan een wonder dat ik nog ergens kom... ik heb geen van drieën
Elektrische ramen zijn geen noodzaak. Het zwengelen kost je meestal evenveel tijd. Het is alleen handig als de elektrische ramen automatisch volledig naar beneden of omhoog gaan als je de knop eenmalig aantikt, maar dat hebben lang niet alle auto's. Sowieso kan er minder aan kapot gaan.
Centrale deurvergrendeling is handig, maar om te zeggen dat je niet zonder kan... De bolhoed heeft 4 deuren en ik moet ze allemaal handmatig van- en op slot doen. De cv-optie mis ik niet echt, ik mis meer de afstandsbediening die moderne auto's hebben. Maar volgens mij kan je cv ook nog achteraf erop zetten. Dedsnoods met afstandsbediening (heeft mijn moeder in haar nieuwe Ka laten zetten omdat het er niet bij zat).
Stuurbekrachtiging heb je in dit soort kleine en lichte autootjes niet echt nodig. Tenzij je echt heel veel moet droogsturen. Anders is het wel iets zwaarder, maar prima te doen. Al hebben de meeste auto's, ook van 15 jaar oud, dat wel al (al dan niet als optie, toen ze nieuw waren).

Ik heb het ontbreken van die drie mij in ieder geval niet tegen laten houden om de auto te kopen. Het enige wat ik echt mis, is mijn achterruitverwarming. Die is kapot en de enige manier om het te laten maken is door de hele ruit te laten vervangen, wat mij iets te prijzig is.
pi_55497230
quote:
Op zondag 23 december 2007 03:05 schreef Dingest het volgende:

[..]

Het is dan een wonder dat ik nog ergens kom... ik heb geen van drieën
Elektrische ramen zijn geen noodzaak. Het zwengelen kost je meestal evenveel tijd. Het is alleen handig als de elektrische ramen automatisch volledig naar beneden of omhoog gaan als je de knop eenmalig aantikt, maar dat hebben lang niet alle auto's. Sowieso kan er minder aan kapot gaan.
Centrale deurvergrendeling is handig, maar om te zeggen dat je niet zonder kan... De bolhoed heeft 4 deuren en ik moet ze allemaal handmatig van- en op slot doen. De cv-optie mis ik niet echt, ik mis meer de afstandsbediening die moderne auto's hebben. Maar volgens mij kan je cv ook nog achteraf erop zetten. Dedsnoods met afstandsbediening (heeft mijn moeder in haar nieuwe Ka laten zetten omdat het er niet bij zat).

Stuurbekrachtiging heb je in dit soort kleine en lichte autootjes niet echt nodig. Tenzij je echt heel veel moet droogsturen. Anders is het wel iets zwaarder, maar prima te doen. Al hebben de meeste auto's, ook van 15 jaar oud, dat wel al (al dan niet als optie, toen ze nieuw waren).

Ik heb het ontbreken van die drie mij in ieder geval niet tegen laten houden om de auto te kopen. Het enige wat ik echt mis, is mijn achterruitverwarming. Die is kapot en de enige manier om het te laten maken is door de hele ruit te laten vervangen, wat mij iets te prijzig is.
Electrische ramen zijn wel echt heel fijn hoor Veel handiger dan zwengelen, en je kan ook gewoon het passagiersraam openzetten

En als ik met vrienden reis ofzow vind ik het superirritant steeds alle deuren stuk voor stuk open en dicht te moeten doen. Afstandsbediening hoort er natuurlijk bij, das ook erg relaxed

En ik heb een tijdje terug in een opel corsa 2.0 gsi(?) gereden zonder stuurbekrachtiging, en ik vond het echt enorm kut vooral op de rotonde was het even spannend De stuurbekrachtiging in mijn auto is niet superlicht wat ik wel fijner vind dan wat je veel ziet in nieuwe autos (dat extreem lichte zodat je totaal geen gevoel meer hebt), maar zonder..

Ik mis nog wel voorruitverwarming Dat krabben elke keer, waarop ie dan na 30s weer opnieuw bevriest Maar als ik dat heb krijg je weer dat gezeik dat navigatie niet werkt
  zondag 23 december 2007 @ 19:22:36 #60
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_55497323
leuk, een auto zonder stuurbekrachtiging rijden in de bergen..

nooit meer
Huilen dan.
pi_55504664
quote:
Op zondag 23 december 2007 19:19 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Electrische ramen zijn wel echt heel fijn hoor Veel handiger dan zwengelen, en je kan ook gewoon het passagiersraam openzetten

En als ik met vrienden reis ofzow vind ik het superirritant steeds alle deuren stuk voor stuk open en dicht te moeten doen. Afstandsbediening hoort er natuurlijk bij, das ook erg relaxed

En ik heb een tijdje terug in een opel corsa 2.0 gsi(?) gereden zonder stuurbekrachtiging, en ik vond het echt enorm kut vooral op de rotonde was het even spannend De stuurbekrachtiging in mijn auto is niet superlicht wat ik wel fijner vind dan wat je veel ziet in nieuwe autos (dat extreem lichte zodat je totaal geen gevoel meer hebt), maar zonder..

Ik mis nog wel voorruitverwarming Dat krabben elke keer, waarop ie dan na 30s weer opnieuw bevriest Maar als ik dat heb krijg je weer dat gezeik dat navigatie niet werkt
Natuurlijk is het allemaal handiger, maar het is niet noodzakelijk
Ik moet wel zeggen, de eerste keer dat ik een rotonde nam met mijn auto was dat wel even wennen, ja. Vooral het moment dat je de andere kant op moet sturen. Maar het is iets waar je even aan moet wennen, net als de koppeling in een andere auto of zo'n afmetingen zodat je weet wat je er mee kan. Ik heb er geen problemen mee als het er niet in zit, maar het moet geen grote/zware auto zijn dan. Er zijn zoveel auto's met stuurbekrachtiging dat de meeste mensen het niet eens meer gewend zijn

Er zijn vier dingen die ik echt mis in m'n auto: een knopje voor mijn kofferbak, want nu moet ik de motor afzetten omdat-ie alleen met de sleutel open kan (of dat hoort weet ik niet, het zou het gevolg kunnen zijn van een improvisatiereparatie van de garage toen ze erachter kwamen dat hij niet meer op slot wilde). Ik mis dus mijn achterruitverwarming heel erg. Airco is ook wel heel handig, zowel voor het ontwasemen als voor verwarming/verkoelen. En een achterruitenwisser heb ik ook niet, omdat het een sedan is. Past het mechanisme niet in een sedan of zo, want ik zie nagenoeg alle sedans zonder een wisser achter
pi_55585657
tvp
pi_55587208
airco mis ik niet echt.. Das wel een luxe die heel fijn is natuurlijk, maar dat heb ik nog nooit in een auto gehad waar ik langer dan een week in gereden heb, dus.. Alleen als je ver naar het zuiden rijdt, mis je het echt
  donderdag 27 december 2007 @ 23:12:55 #64
161756 hierissiedan
second first impression
pi_55587875
quote:
Op donderdag 27 december 2007 22:57 schreef LoggedIn het volgende:
airco mis ik niet echt.. Das wel een luxe die heel fijn is natuurlijk, maar dat heb ik nog nooit in een auto gehad waar ik langer dan een week in gereden heb, dus.. Alleen als je ver naar het zuiden rijdt, mis je het echt
tis lekker als je het hebt, zomers en swinters! Zomer lekker klimaatje om te rijden, je auto is nooit super benauwd heet. En swinters lekker warm en geen condens overal in je auto!!

Maar goed, ik heb het niet in mijn huidige auto, tis jammer dat ik het niet heb, op de volgende zal ik het wel nemen/willen/ Maar ga mijn auto er niet om weg doen want zonder rijd hij prima, tis luxe.

ABS(en ook wel stuurbekrachtiging+electrische ramen) vind ik dan wel weer een optie die net tussen luxe en niet luxe opties in zitten...
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
  vrijdag 28 december 2007 @ 19:41:03 #65
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_55607774
ik rijd in een golf 3 diesel van 1994, en ik betaal per kilometer tot nu toe (over 18.000 km) 20 cent per kilometer

Dit is inclusief alles(wegenbelasting verzekering, onderhoud)

Scheelt wel dat ik nog 8 goede (4 winter en 4 zomerbanden) had van de vorige auto. Dus ja....
pi_56562118
Update.

Inmiddels weer 'n tijdje verder, maar nog geen auto gekocht. Eigenlijk omdat ik er nog steeds niet uit ben welk merk/model ik precies wil.

Binnenkort maar eens een dagje langs wat ocassion dealers gaan om wat rond te kijken en eventueel proefritjes te maken. Wie weet kom ik er verder mee...
pi_56562859
Even in autotrack ingevoerd:
vanaf 1999
tot 2000 euro
tot 1000 kg (gunstig voor wegenbelasting en verzekering)

komt uit
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.details?p_spr_id=95494392&p_type_lijst=RL&o_id=4749160 volgens mij een puike bak voor dat geld! succes met je zoektocht verder!
pi_56564818
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 15:36 schreef Snuitebolletje het volgende:
Even in autotrack ingevoerd:
vanaf 1999
tot 2000 euro
tot 1000 kg (gunstig voor wegenbelasting en verzekering)

komt uit
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.details?p_spr_id=95494392&p_type_lijst=RL&o_id=4749160 volgens mij een puike bak voor dat geld! succes met je zoektocht verder!
Da's inderdaad wel iets wat in aanmerking komt. Mooi is ie niet, maar dat is dan ook absoluut geen must. Het gaat er om dat ie niet afgeragd is en dat lijkt me bij zo'n bak niet het geval. Bedankt in ieder geval.
pi_56784741
Ik zou kijken naar een starlet of swift. Zijn helemaal geen lelijke auto's en ze gaan haast niet kapot. Je betaald dan ongeveer 15 euro per maand wegenbelasting en tussen de 25 n 30 euro wa verzekering.

Ik zou voor 2000 euro geen auto nieuwer dan uit 98 kopen. Dan weet je dat je gewoon een prutding hebt. Een fatsoenlijke auto in goede staat uit 1999 is gewoon veel duurder dan 2000 euro.
  zondag 17 februari 2008 @ 02:22:35 #70
201361 pepu
Op de konijnen af= lekker?
pi_56784834
Naast ons jeepke recentelijk een Toyota Aygo gekocht.

Superzuinig, en rijdt als een tiet.

Met gerobotiseerde bak.

Formidadel.
pi_56789589
Kijk eens naar een Volvo, goede degelijke auto's die vaak goedkoop te krijgen zijn. Ook de modellen van rond 1996 zijn al te krijgen tussen de ¤2000 en ¤3000. Kijk vooral eens naar de modellen 460 en 850, redelijk nieuw, goedkoop, niet stuk te krijgen en vaak alles erop en eraan!

Het aantal km is bij een Volvo naar mijn mening nauwelijks van belang mits de auto redelijk onderhouden is.
Zoals mijn oom wel eens zegt: Een Volvo is vanaf 200.000km net lekker ingereden
pi_56789737
quote:
Op zondag 17 februari 2008 13:26 schreef Mr.Adams het volgende:
Kijk eens naar een Volvo, goede degelijke auto's die vaak goedkoop te krijgen zijn. Ook de modellen van rond 1996 zijn al te krijgen tussen de ¤2000 en ¤3000. Kijk vooral eens naar de modellen 460 en 850, redelijk nieuw, goedkoop, niet stuk te krijgen en vaak alles erop en eraan!

Het aantal km is bij een Volvo naar mijn mening nauwelijks van belang mits de auto redelijk onderhouden is.
Zoals mijn oom wel eens zegt: Een Volvo is vanaf 200.000km net lekker ingereden
Precies en dan heb je een auto die mbt de veiligheid al een stuk moderner is dan ander auto's uit die tijd.
En dan heb je veel meer auto dan zo'n klein ding uit '99. Veiliger, confortabeler en betrouwbaarder.
pi_56791003
Juist, je hebt een serieuze auto om je heen die qua productiejaar misschien een beetje ouder is maar qua techniek en veiligheid weinig tot niets onderdoet voor een veel jongere Jap! Kijk ook eens naar de uitrusting van een goede 460 of 850, daar zit echt alles op en aan!

Een vriend van mij heeft in zijn studententijd een Volvo 740 estate gehad, dat ding was niet kapot te krijgen, heeft enorm veel ruimte dus het is geen probleem om een paar vrienden mee te nemen en het rijdt als een tank
pi_56803967
Ik heb tussen twee studies door een poos gewerkt, en dat gaf me de ruimte om een golf 4 te kopen, 130pk TDI. Nu ik dus weer studeer kan ik het prima opbrengen om het ding te onderhouden en er sap in te gieten als ie dorst heeft. Ding loopt lachend 1 op 16,5, cruise control, automagische airco, stuurbekrachtiging, electrische ramen, ABS, het zit er allemaal op.

Maarja, dat kost dan weer ff iets meer dan 2000 euries

Ik zou in jouw geval vooral voor licht en zuinig gaan, peugeotje 106 bijvoorbeeld. Ten eerste omdat het goedkoop is in de wegenbelasting en verzekering, ten tweede omdat die kleinere bakkies over het algemeen ook krenterig zuinig rijden. En verder maakt het niet echt uit wát het wordt, zolang het maar rijdt. Gotta have wheels, you know

Als je zo dicht bij het station woont, zul je ook wel in het betaald parkeren gebied zitten, dus dan moet je ook een parkeervergunning zien te regelen. Vraag voor de grap eens bij de gemeente na wat dat kost per jaar, kon nog wel eens tegenvallen
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  zondag 17 februari 2008 @ 23:04:18 #75
201361 pepu
Op de konijnen af= lekker?
pi_56807803
tvp
pi_56808125
quote:
Op zondag 17 februari 2008 23:02 schreef Bartholomeus het volgende:
Ik heb tussen twee studies door een poos gewerkt, en dat gaf me de ruimte om een golf 4 te kopen, 130pk TDI. Nu ik dus weer studeer kan ik het prima opbrengen om het ding te onderhouden en er sap in te gieten als ie dorst heeft. Ding loopt lachend 1 op 16,5, cruise control, automagische airco, stuurbekrachtiging, electrische ramen, ABS, het zit er allemaal op.

Maarja, dat kost dan weer ff iets meer dan 2000 euries

Ik zou in jouw geval vooral voor licht en zuinig gaan, peugeotje 106 bijvoorbeeld. Ten eerste omdat het goedkoop is in de wegenbelasting en verzekering, ten tweede omdat die kleinere bakkies over het algemeen ook krenterig zuinig rijden. En verder maakt het niet echt uit wát het wordt, zolang het maar rijdt. Gotta have wheels, you know

Als je zo dicht bij het station woont, zul je ook wel in het betaald parkeren gebied zitten, dus dan moet je ook een parkeervergunning zien te regelen. Vraag voor de grap eens bij de gemeente na wat dat kost per jaar, kon nog wel eens tegenvallen
Parkeerplaats heb ik gelukkig al, hoort bij m'n woning. Woon inderdaad in het centrum.
pi_56819203
Zo'n klein autootje kost je gewoon ongeveer ¤45,- per maand aan vaste kosten als je ouder bent dan 21 (of 23?). Benzine kun je zelf bepalen. Geen geld is geen benzine, zo'n probleem is dat niet als dat ding een keer een paar daagjes niet gebruikt wordt.

Onkosten is gewoon onzeker. Kost je gewoon een paar honderd euro per jaar. Krijg je geen pech, komt er wel een dure APK. Als je daar iedere maand een klein beetje voor apart legt is dit niet zo'n probleem.

Zorg ook dat je iemand met verstand van auto's meeneemt. Dingen als de distributieriem enzo kun je van tevoren weten. Als je iets via internet vind kun je van tevoren kijken wanneer hij voor het laatst van eigenaar is veranderd via RDW. Kun je dus zien hoelang hij er al staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')