Eg welquote:Op zaterdag 22 december 2007 17:49 schreef Lausteen het volgende:
...... uit 89.....[knip]......... alleen stuurbekrachtiging bestond toen nog niet,
wma.. ouwe kia'tjes is veel mazda techniekquote:
net andersom. Het is de oude 121 look (paar details zijn anders en een 4 deurs versie) maar er ligt een ander motorblokje erinquote:Op zaterdag 22 december 2007 18:22 schreef Robin__ het volgende:
[..]
wma.. ouwe kia'tjes is veel mazda techniek
die pride is volgens mij een 121 met een andere look..
Ik had volgens mij zo dat 1e jaar gratis was als je geen gebruikte maakte van hun diensten. Maakte je wel gebruik kostte dat 25 of 50 euro geloof ik op jaarbasis. Tweede jaar is ook nog goedkoop geloof ik.quote:Op zaterdag 22 december 2007 19:18 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Da's wel een goeie tip. Heb ik ook nog niet, binnenkort toch maar eens doen voor de zekerheid.
Het is dan een wonder dat ik nog ergens kom... ik heb geen van drieënquote:Op zaterdag 22 december 2007 15:55 schreef LoggedIn het volgende:
elec ramen, cv en stuurbekrachtiging zijn toch wel dingen waar je niet zonder kan
Electrische ramen zijn wel echt heel fijn hoorquote:Op zondag 23 december 2007 03:05 schreef Dingest het volgende:
[..]
Het is dan een wonder dat ik nog ergens kom... ik heb geen van drieën![]()
Elektrische ramen zijn geen noodzaak. Het zwengelen kost je meestal evenveel tijd. Het is alleen handig als de elektrische ramen automatisch volledig naar beneden of omhoog gaan als je de knop eenmalig aantikt, maar dat hebben lang niet alle auto's. Sowieso kan er minder aan kapot gaan.
Centrale deurvergrendeling is handig, maar om te zeggen dat je niet zonder kan...De bolhoed heeft 4 deuren en ik moet ze allemaal handmatig van- en op slot doen. De cv-optie mis ik niet echt, ik mis meer de afstandsbediening die moderne auto's hebben. Maar volgens mij kan je cv ook nog achteraf erop zetten. Dedsnoods met afstandsbediening (heeft mijn moeder in haar nieuwe Ka laten zetten omdat het er niet bij zat).
Stuurbekrachtiging heb je in dit soort kleine en lichte autootjes niet echt nodig. Tenzij je echt heel veel moet droogsturen. Anders is het wel iets zwaarder, maar prima te doen. Al hebben de meeste auto's, ook van 15 jaar oud, dat wel al (al dan niet als optie, toen ze nieuw waren).
Ik heb het ontbreken van die drie mij in ieder geval niet tegen laten houden om de auto te kopen. Het enige wat ik echt mis, is mijn achterruitverwarming. Die is kapot en de enige manier om het te laten maken is door de hele ruit te laten vervangen, wat mij iets te prijzig is.
Natuurlijk is het allemaal handiger, maar het is niet noodzakelijkquote:Op zondag 23 december 2007 19:19 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Electrische ramen zijn wel echt heel fijn hoorVeel handiger dan zwengelen, en je kan ook gewoon het passagiersraam openzetten
En als ik met vrienden reis ofzow vind ik het superirritant steeds alle deuren stuk voor stuk open en dicht te moeten doen. Afstandsbediening hoort er natuurlijk bij, das ook erg relaxed
En ik heb een tijdje terug in een opel corsa 2.0 gsi(?) gereden zonder stuurbekrachtiging, en ik vond het echt enorm kutvooral op de rotonde was het even spannend
De stuurbekrachtiging in mijn auto is niet superlicht wat ik wel fijner vind dan wat je veel ziet in nieuwe autos (dat extreem lichte zodat je totaal geen gevoel meer hebt), maar zonder..
Ik mis nog wel voorruitverwarmingDat krabben elke keer, waarop ie dan na 30s weer opnieuw bevriest
Maar als ik dat heb krijg je weer dat gezeik dat navigatie niet werkt
tis lekker als je het hebt, zomers en swinters! Zomer lekker klimaatje om te rijden, je auto is nooit super benauwd heet. En swinters lekker warm en geen condens overal in je auto!!quote:Op donderdag 27 december 2007 22:57 schreef LoggedIn het volgende:
airco mis ik niet echt.. Das wel een luxe die heel fijn is natuurlijk, maar dat heb ik nog nooit in een auto gehad waar ik langer dan een week in gereden heb, dus..Alleen als je ver naar het zuiden rijdt, mis je het echt
Da's inderdaad wel iets wat in aanmerking komt. Mooi is ie niet, maar dat is dan ook absoluut geen must. Het gaat er om dat ie niet afgeragd is en dat lijkt me bij zo'n bak niet het geval. Bedankt in ieder geval.quote:Op woensdag 6 februari 2008 15:36 schreef Snuitebolletje het volgende:
Even in autotrack ingevoerd:
vanaf 1999
tot 2000 euro
tot 1000 kg (gunstig voor wegenbelasting en verzekering)
komt uit
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.details?p_spr_id=95494392&p_type_lijst=RL&o_id=4749160 volgens mij een puike bak voor dat geld! succes met je zoektocht verder!
Precies en dan heb je een auto die mbt de veiligheid al een stuk moderner is dan ander auto's uit die tijd.quote:Op zondag 17 februari 2008 13:26 schreef Mr.Adams het volgende:
Kijk eens naar een Volvo, goede degelijke auto's die vaak goedkoop te krijgen zijn. Ook de modellen van rond 1996 zijn al te krijgen tussen de ¤2000 en ¤3000. Kijk vooral eens naar de modellen 460 en 850, redelijk nieuw, goedkoop, niet stuk te krijgen en vaak alles erop en eraan!
Het aantal km is bij een Volvo naar mijn mening nauwelijks van belang mits de auto redelijk onderhouden is.
Zoals mijn oom wel eens zegt: Een Volvo is vanaf 200.000km net lekker ingereden
Parkeerplaats heb ik gelukkig al, hoort bij m'n woning. Woon inderdaad in het centrum.quote:Op zondag 17 februari 2008 23:02 schreef Bartholomeus het volgende:
Ik heb tussen twee studies door een poos gewerkt, en dat gaf me de ruimte om een golf 4 te kopen, 130pk TDI. Nu ik dus weer studeer kan ik het prima opbrengen om het ding te onderhouden en er sap in te gieten als ie dorst heeft. Ding loopt lachend 1 op 16,5, cruise control, automagische airco, stuurbekrachtiging, electrische ramen, ABS, het zit er allemaal op.
Maarja, dat kost dan weer ff iets meer dan 2000 euries
Ik zou in jouw geval vooral voor licht en zuinig gaan, peugeotje 106 bijvoorbeeld. Ten eerste omdat het goedkoop is in de wegenbelasting en verzekering, ten tweede omdat die kleinere bakkies over het algemeen ook krenterig zuinig rijden. En verder maakt het niet echt uit wát het wordt, zolang het maar rijdt. Gotta have wheels, you know
Als je zo dicht bij het station woont, zul je ook wel in het betaald parkeren gebied zitten, dus dan moet je ook een parkeervergunning zien te regelen. Vraag voor de grap eens bij de gemeente na wat dat kost per jaar, kon nog wel eens tegenvallen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |