22 nu.quote:Op donderdag 20 december 2007 20:28 schreef Diemietuhriej het volgende:
Leeftijd? Ben je in 1818 geboren?
Hmm, okee. Dat is ongeveer 1/3 van mijn huidig vrij te besteden geld per maand. En daarmee bedoel ik dus geld waarvan ik boodschappen doe, bier drink, kleding koop, etc. Huur en andere vaste lasten (abonnementen) zitten daar niet bij. Op zich zou 't me dus wel gaan lukken.quote:Op donderdag 20 december 2007 21:15 schreef Mikkie het volgende:
Verzekering en wegenbelasting is bij elkaar zo'n 5 ā 6 tientjes in de maand, globaal geschat. Dan komt er nog benzine bij (afhankelijk van hoe veel je rijdt), en is het handig om een potje te maken voor onderhoud. Reken dus, grof geschat, op zo'n 150 ā 200 euro per maand (waarbij je een paar tientjes per maand weg zet voor onderhoud).
Oh, ik ben er nog lang niet uit welk merk en welk model ik wil aanschaffen hoor. En het budget kan misschien ook nog wel opgerekt worden naar 3000.quote:Op donderdag 20 december 2007 21:53 schreef LoggedIn het volgende:
Seat Ibiza van 2000 euro zijn 9/10x half weggeroeste bakken geworden.. Kan je beter iets meer uitgeven
Belasting en verzekering is afhankelijk waar je woont, zal tussen de 50 en 100 euro per maand zitten. Dan nog wat geld voor onderhoud, maar das ook neit zoveel.. Gewoon paar tientjes per maand opbouwen tot je het nodig hebt (apk, banden, technisch onderhoud, defecten)..
In mijn ervaring is benzine ronduit het duursteDat kost me ruim 300 euro per maand
Ik rijd zelf in een Seat Ibiza uit '97, en ben er dik tevreden overquote:Op donderdag 20 december 2007 21:55 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Oh, ik ben er nog lang niet uit welk merk en welk model ik wil aanschaffen hoor. En het budget kan misschien ook nog wel opgerekt worden naar 3000.
Een Jap is op zich ook een goed idee, al vind ik Aziatische bakken vaak wat saai, maar degelijk zijn ze wel.
Maar roep gerust eens wat andere modellen die voor mij het overwegen waard zouden kunnen zijn.
quote:Op vrijdag 21 december 2007 09:48 schreef Prowl het volgende:
Daewoo = dure rommel
Kia = Mazda + Ford
Daihatsu= Toyota
En oude Alfa is een echte beginnersfout.quote:Op vrijdag 21 december 2007 10:08 schreef Beauregard het volgende:
Hmm OK.
Zoiets als dit staat me bijvoorbeeld ook wel aan: http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.details?p_spr_id=88449012&p_type_lijst=RL&o_id=3573235
Weinig kilometers, degelijk bakkie.
Fiat Tipo, heb even gekeken en komt wel in aanmerking. Staat genoteerd.quote:Op vrijdag 21 december 2007 13:12 schreef boegschroef het volgende:
Als je niet teveel geeft om het uiterlijk van de auto zou je ook eens kunnen kijken naar auto's zoals een fiat tipo. Een vriend van me heeft deze nu al 3 jaar. Kost bijna niets in verzekering en belasting, 4 deuren is ook makelijk en onderhoud is ook bijna 0.
Dit zijn echt de goedkope studenten auto's.
Een Fiat Tipo is wel de laatste auto waarmee je goedkoop wil beginnen. Je kan toevallig een goede hebben waaraan je geen onderhoud hebt, maar feit is gewoon dat ze veel storingsgevoeliger zijn dan Japanners. En dat kan niemand ontkennen.quote:Op vrijdag 21 december 2007 14:00 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Fiat Tipo, heb even gekeken en komt wel in aanmerking. Staat genoteerd.
Nee, dat ga ik dus niet doen.quote:Op vrijdag 21 december 2007 14:18 schreef Stefan740 het volgende:
Gewoon geen auto kopen en 150 per maand opzij leggen, kun je als je klaar bent met studeren een echte auto kopen.
Kan natuurlijk wel zo zijn dat OV bij hem in de buurt nogal klote is.quote:Op vrijdag 21 december 2007 10:26 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
En oude Alfa is een echte beginnersfout.
Die heb ik zelf ook gemaakt.Zou ik niet weer doen.![]()
Het lijkt veel voor weinig, maar het is gewoon veel ellende voor veel geld uiteindelijk.
Een Alfa is een prima auto; maar dan moet je wel een goede hebben. Niet een "goedkope" van 10 jaar oud.
Wacht met Alfa's/BMW ed kopen tot je meer geld te vbesteden hebt; koop eerst maar een ding wat het gewoon doet en van A naar B beweegtEn eerlijk gezegd zou ik sowiezo wachten tot je een auto echt nodig hebt/bent afgestudeerd. Een auto kopen terwijl je gratis OV hebt is economisch niet echt handig voor de "gewone student".
Als je iets zoekt om aan te klussen is een oude Alfa natuurlijk wel ideaal
NB. Bovenstaand geneuzel is natuurlijk slechts "een" mening.
Heb ik ook naar gekeken, maar is toch niet wat je verwacht bij Volvo. Zijn nl de brakke producten uit de nederlandse fabriek. Dus niet de Zweedse grundlichkeit.quote:Op vrijdag 21 december 2007 14:04 schreef Beauregard het volgende:
Hmm, ben nu ook eens serieus aan het kijken naar een Volvo 440. Tot 2000 euro.
[TK] Kia Pride 1.3 5-deurs GLXi BJ1996quote:Op zaterdag 22 december 2007 02:35 schreef Dingest het volgende:
Nja, als je het vrij simpel en vrij betrouwbaar wilt houden dan kan je voor een Mazda 121 gaan
Wat heb je toen voor die kar betaald en wat was de km-stand?quote:Op zaterdag 22 december 2007 15:45 schreef LaZZ het volgende:
Het is juist te gek om als student een auto te hebben. Ik heb dat ook gedaan, als student in Amsterdam, en raad TS het dan zeker ook aan. Voor gemiddeld zo'n 250 euro per maand ben je wel klaar. Regel via PMA een autoverzekering: http://www.kiesautoverzekering.nl/ en je bent betaalt voor WA zo'n 35 p/m.
Ik ben begonnen met een Nissan 100 NX 1.6 uit 1995 als eerste auto. Perfect ding, amper onderhoud aan etc. Je hebt dan electrische ramen, stuurbekrachtiging en meestal een startonderbreker. Van alle hedendaagse gemakken voorzien dus.
1500, ik had echter wel een vriend bij die garage werken waardoor ik 'm voor hun inkoopprijs kreeg. De kilometerstand was toen zo'n 175000, inclusief alle onderhoudsboekjes.quote:Op zaterdag 22 december 2007 16:00 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Wat heb je toen voor die kar betaald en wat was de km-stand?
Eg welquote:Op zaterdag 22 december 2007 17:49 schreef Lausteen het volgende:
...... uit 89.....[knip]......... alleen stuurbekrachtiging bestond toen nog niet,
wma.. ouwe kia'tjes is veel mazda techniekquote:
net andersom. Het is de oude 121 look (paar details zijn anders en een 4 deurs versie) maar er ligt een ander motorblokje erinquote:Op zaterdag 22 december 2007 18:22 schreef Robin__ het volgende:
[..]
wma.. ouwe kia'tjes is veel mazda techniek
die pride is volgens mij een 121 met een andere look..
Ik had volgens mij zo dat 1e jaar gratis was als je geen gebruikte maakte van hun diensten. Maakte je wel gebruik kostte dat 25 of 50 euro geloof ik op jaarbasis. Tweede jaar is ook nog goedkoop geloof ik.quote:Op zaterdag 22 december 2007 19:18 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Da's wel een goeie tip. Heb ik ook nog niet, binnenkort toch maar eens doen voor de zekerheid.
Het is dan een wonder dat ik nog ergens kom... ik heb geen van drieënquote:Op zaterdag 22 december 2007 15:55 schreef LoggedIn het volgende:
elec ramen, cv en stuurbekrachtiging zijn toch wel dingen waar je niet zonder kan
Electrische ramen zijn wel echt heel fijn hoorquote:Op zondag 23 december 2007 03:05 schreef Dingest het volgende:
[..]
Het is dan een wonder dat ik nog ergens kom... ik heb geen van drieën![]()
Elektrische ramen zijn geen noodzaak. Het zwengelen kost je meestal evenveel tijd. Het is alleen handig als de elektrische ramen automatisch volledig naar beneden of omhoog gaan als je de knop eenmalig aantikt, maar dat hebben lang niet alle auto's. Sowieso kan er minder aan kapot gaan.
Centrale deurvergrendeling is handig, maar om te zeggen dat je niet zonder kan...De bolhoed heeft 4 deuren en ik moet ze allemaal handmatig van- en op slot doen. De cv-optie mis ik niet echt, ik mis meer de afstandsbediening die moderne auto's hebben. Maar volgens mij kan je cv ook nog achteraf erop zetten. Dedsnoods met afstandsbediening (heeft mijn moeder in haar nieuwe Ka laten zetten omdat het er niet bij zat).
Stuurbekrachtiging heb je in dit soort kleine en lichte autootjes niet echt nodig. Tenzij je echt heel veel moet droogsturen. Anders is het wel iets zwaarder, maar prima te doen. Al hebben de meeste auto's, ook van 15 jaar oud, dat wel al (al dan niet als optie, toen ze nieuw waren).
Ik heb het ontbreken van die drie mij in ieder geval niet tegen laten houden om de auto te kopen. Het enige wat ik echt mis, is mijn achterruitverwarming. Die is kapot en de enige manier om het te laten maken is door de hele ruit te laten vervangen, wat mij iets te prijzig is.
Natuurlijk is het allemaal handiger, maar het is niet noodzakelijkquote:Op zondag 23 december 2007 19:19 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Electrische ramen zijn wel echt heel fijn hoorVeel handiger dan zwengelen, en je kan ook gewoon het passagiersraam openzetten
En als ik met vrienden reis ofzow vind ik het superirritant steeds alle deuren stuk voor stuk open en dicht te moeten doen. Afstandsbediening hoort er natuurlijk bij, das ook erg relaxed
En ik heb een tijdje terug in een opel corsa 2.0 gsi(?) gereden zonder stuurbekrachtiging, en ik vond het echt enorm kutvooral op de rotonde was het even spannend
De stuurbekrachtiging in mijn auto is niet superlicht wat ik wel fijner vind dan wat je veel ziet in nieuwe autos (dat extreem lichte zodat je totaal geen gevoel meer hebt), maar zonder..
Ik mis nog wel voorruitverwarmingDat krabben elke keer, waarop ie dan na 30s weer opnieuw bevriest
Maar als ik dat heb krijg je weer dat gezeik dat navigatie niet werkt
tis lekker als je het hebt, zomers en swinters! Zomer lekker klimaatje om te rijden, je auto is nooit super benauwd heet. En swinters lekker warm en geen condens overal in je auto!!quote:Op donderdag 27 december 2007 22:57 schreef LoggedIn het volgende:
airco mis ik niet echt.. Das wel een luxe die heel fijn is natuurlijk, maar dat heb ik nog nooit in een auto gehad waar ik langer dan een week in gereden heb, dus..Alleen als je ver naar het zuiden rijdt, mis je het echt
Da's inderdaad wel iets wat in aanmerking komt. Mooi is ie niet, maar dat is dan ook absoluut geen must. Het gaat er om dat ie niet afgeragd is en dat lijkt me bij zo'n bak niet het geval. Bedankt in ieder geval.quote:Op woensdag 6 februari 2008 15:36 schreef Snuitebolletje het volgende:
Even in autotrack ingevoerd:
vanaf 1999
tot 2000 euro
tot 1000 kg (gunstig voor wegenbelasting en verzekering)
komt uit
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.details?p_spr_id=95494392&p_type_lijst=RL&o_id=4749160 volgens mij een puike bak voor dat geld! succes met je zoektocht verder!
Precies en dan heb je een auto die mbt de veiligheid al een stuk moderner is dan ander auto's uit die tijd.quote:Op zondag 17 februari 2008 13:26 schreef Mr.Adams het volgende:
Kijk eens naar een Volvo, goede degelijke auto's die vaak goedkoop te krijgen zijn. Ook de modellen van rond 1996 zijn al te krijgen tussen de ¤2000 en ¤3000. Kijk vooral eens naar de modellen 460 en 850, redelijk nieuw, goedkoop, niet stuk te krijgen en vaak alles erop en eraan!
Het aantal km is bij een Volvo naar mijn mening nauwelijks van belang mits de auto redelijk onderhouden is.
Zoals mijn oom wel eens zegt: Een Volvo is vanaf 200.000km net lekker ingereden
Parkeerplaats heb ik gelukkig al, hoort bij m'n woning. Woon inderdaad in het centrum.quote:Op zondag 17 februari 2008 23:02 schreef Bartholomeus het volgende:
Ik heb tussen twee studies door een poos gewerkt, en dat gaf me de ruimte om een golf 4 te kopen, 130pk TDI. Nu ik dus weer studeer kan ik het prima opbrengen om het ding te onderhouden en er sap in te gieten als ie dorst heeft. Ding loopt lachend 1 op 16,5, cruise control, automagische airco, stuurbekrachtiging, electrische ramen, ABS, het zit er allemaal op.
Maarja, dat kost dan weer ff iets meer dan 2000 euries
Ik zou in jouw geval vooral voor licht en zuinig gaan, peugeotje 106 bijvoorbeeld. Ten eerste omdat het goedkoop is in de wegenbelasting en verzekering, ten tweede omdat die kleinere bakkies over het algemeen ook krenterig zuinig rijden. En verder maakt het niet echt uit wát het wordt, zolang het maar rijdt. Gotta have wheels, you know
Als je zo dicht bij het station woont, zul je ook wel in het betaald parkeren gebied zitten, dus dan moet je ook een parkeervergunning zien te regelen. Vraag voor de grap eens bij de gemeente na wat dat kost per jaar, kon nog wel eens tegenvallen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |