22 nu.quote:Op donderdag 20 december 2007 20:28 schreef Diemietuhriej het volgende:
Leeftijd? Ben je in 1818 geboren?
Hmm, okee. Dat is ongeveer 1/3 van mijn huidig vrij te besteden geld per maand. En daarmee bedoel ik dus geld waarvan ik boodschappen doe, bier drink, kleding koop, etc. Huur en andere vaste lasten (abonnementen) zitten daar niet bij. Op zich zou 't me dus wel gaan lukken.quote:Op donderdag 20 december 2007 21:15 schreef Mikkie het volgende:
Verzekering en wegenbelasting is bij elkaar zo'n 5 ā 6 tientjes in de maand, globaal geschat. Dan komt er nog benzine bij (afhankelijk van hoe veel je rijdt), en is het handig om een potje te maken voor onderhoud. Reken dus, grof geschat, op zo'n 150 ā 200 euro per maand (waarbij je een paar tientjes per maand weg zet voor onderhoud).
Oh, ik ben er nog lang niet uit welk merk en welk model ik wil aanschaffen hoor. En het budget kan misschien ook nog wel opgerekt worden naar 3000.quote:Op donderdag 20 december 2007 21:53 schreef LoggedIn het volgende:
Seat Ibiza van 2000 euro zijn 9/10x half weggeroeste bakken geworden.. Kan je beter iets meer uitgeven
Belasting en verzekering is afhankelijk waar je woont, zal tussen de 50 en 100 euro per maand zitten. Dan nog wat geld voor onderhoud, maar das ook neit zoveel.. Gewoon paar tientjes per maand opbouwen tot je het nodig hebt (apk, banden, technisch onderhoud, defecten)..
In mijn ervaring is benzine ronduit het duursteDat kost me ruim 300 euro per maand
Ik rijd zelf in een Seat Ibiza uit '97, en ben er dik tevreden overquote:Op donderdag 20 december 2007 21:55 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Oh, ik ben er nog lang niet uit welk merk en welk model ik wil aanschaffen hoor. En het budget kan misschien ook nog wel opgerekt worden naar 3000.
Een Jap is op zich ook een goed idee, al vind ik Aziatische bakken vaak wat saai, maar degelijk zijn ze wel.
Maar roep gerust eens wat andere modellen die voor mij het overwegen waard zouden kunnen zijn.
quote:Op vrijdag 21 december 2007 09:48 schreef Prowl het volgende:
Daewoo = dure rommel
Kia = Mazda + Ford
Daihatsu= Toyota
En oude Alfa is een echte beginnersfout.quote:Op vrijdag 21 december 2007 10:08 schreef Beauregard het volgende:
Hmm OK.
Zoiets als dit staat me bijvoorbeeld ook wel aan: http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.details?p_spr_id=88449012&p_type_lijst=RL&o_id=3573235
Weinig kilometers, degelijk bakkie.
Fiat Tipo, heb even gekeken en komt wel in aanmerking. Staat genoteerd.quote:Op vrijdag 21 december 2007 13:12 schreef boegschroef het volgende:
Als je niet teveel geeft om het uiterlijk van de auto zou je ook eens kunnen kijken naar auto's zoals een fiat tipo. Een vriend van me heeft deze nu al 3 jaar. Kost bijna niets in verzekering en belasting, 4 deuren is ook makelijk en onderhoud is ook bijna 0.
Dit zijn echt de goedkope studenten auto's.
Een Fiat Tipo is wel de laatste auto waarmee je goedkoop wil beginnen. Je kan toevallig een goede hebben waaraan je geen onderhoud hebt, maar feit is gewoon dat ze veel storingsgevoeliger zijn dan Japanners. En dat kan niemand ontkennen.quote:Op vrijdag 21 december 2007 14:00 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Fiat Tipo, heb even gekeken en komt wel in aanmerking. Staat genoteerd.
Nee, dat ga ik dus niet doen.quote:Op vrijdag 21 december 2007 14:18 schreef Stefan740 het volgende:
Gewoon geen auto kopen en 150 per maand opzij leggen, kun je als je klaar bent met studeren een echte auto kopen.
Kan natuurlijk wel zo zijn dat OV bij hem in de buurt nogal klote is.quote:Op vrijdag 21 december 2007 10:26 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
En oude Alfa is een echte beginnersfout.
Die heb ik zelf ook gemaakt.Zou ik niet weer doen.![]()
Het lijkt veel voor weinig, maar het is gewoon veel ellende voor veel geld uiteindelijk.
Een Alfa is een prima auto; maar dan moet je wel een goede hebben. Niet een "goedkope" van 10 jaar oud.
Wacht met Alfa's/BMW ed kopen tot je meer geld te vbesteden hebt; koop eerst maar een ding wat het gewoon doet en van A naar B beweegtEn eerlijk gezegd zou ik sowiezo wachten tot je een auto echt nodig hebt/bent afgestudeerd. Een auto kopen terwijl je gratis OV hebt is economisch niet echt handig voor de "gewone student".
Als je iets zoekt om aan te klussen is een oude Alfa natuurlijk wel ideaal
NB. Bovenstaand geneuzel is natuurlijk slechts "een" mening.
Heb ik ook naar gekeken, maar is toch niet wat je verwacht bij Volvo. Zijn nl de brakke producten uit de nederlandse fabriek. Dus niet de Zweedse grundlichkeit.quote:Op vrijdag 21 december 2007 14:04 schreef Beauregard het volgende:
Hmm, ben nu ook eens serieus aan het kijken naar een Volvo 440. Tot 2000 euro.
[TK] Kia Pride 1.3 5-deurs GLXi BJ1996quote:Op zaterdag 22 december 2007 02:35 schreef Dingest het volgende:
Nja, als je het vrij simpel en vrij betrouwbaar wilt houden dan kan je voor een Mazda 121 gaan
Wat heb je toen voor die kar betaald en wat was de km-stand?quote:Op zaterdag 22 december 2007 15:45 schreef LaZZ het volgende:
Het is juist te gek om als student een auto te hebben. Ik heb dat ook gedaan, als student in Amsterdam, en raad TS het dan zeker ook aan. Voor gemiddeld zo'n 250 euro per maand ben je wel klaar. Regel via PMA een autoverzekering: http://www.kiesautoverzekering.nl/ en je bent betaalt voor WA zo'n 35 p/m.
Ik ben begonnen met een Nissan 100 NX 1.6 uit 1995 als eerste auto. Perfect ding, amper onderhoud aan etc. Je hebt dan electrische ramen, stuurbekrachtiging en meestal een startonderbreker. Van alle hedendaagse gemakken voorzien dus.
1500, ik had echter wel een vriend bij die garage werken waardoor ik 'm voor hun inkoopprijs kreeg. De kilometerstand was toen zo'n 175000, inclusief alle onderhoudsboekjes.quote:Op zaterdag 22 december 2007 16:00 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Wat heb je toen voor die kar betaald en wat was de km-stand?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |