Er zijn dus katholieke poezen?quote:Op maandag 11 februari 2008 05:36 schreef WallOfStars het volgende:
Geloof is niet rationaal....
er is altijd wel een mauw aan te passen zodat je alles aan elkaar kunt knopen met "geloof"
Nou, gelukkig maarquote:Op zaterdag 9 februari 2008 21:46 schreef JaapB het volgende:
Zoek eens op "wet mulder". Voor dit soort zaken maakt een schrijffou niet uit, die zaken mogen nog worden aangepast. Trouwens, als ze gemeten hebben dat jij 120 reed waar 50 is toegestaan dan was je al zonder rijbewijs geweest nu.
verried is correct, maar verraadde mag ook tegenwoordigquote:Op zondag 10 februari 2008 13:22 schreef Strychnine het volgende:
Bron http://www.ad.nl/holloway/article2040037.ece
Het is toch verraadde? Of kan het allebei?
Het Groene Boekje van 1990 noemt beide mogelijkheden.quote:Op zondag 10 februari 2008 13:22 schreef Strychnine het volgende:
[..]
Bron http://www.ad.nl/holloway/article2040037.ece
Het is toch verraadde? Of kan het allebei?
Deze variant was ik nog niet eerder tegengekomen, altijd lastig dat Duitsquote:Op zondag 10 februari 2008 23:38 schreef Chanty27 het volgende:
Dat je er uperhoud over na denk vindt ik al heel ernstig.
Je moet geen relatie beginnen met dat meisje , niet omdat ze misschien eventueel op haar moeder gaat lijken.
Maar omdat je duidelijk niet van haar houdt anders maakt jou dat geen bal uit.
Ik vindt het trouwens de reactie's van sommige hier heel erg vreemd.
Hoe respectloos kan je zijn zeg![]()
Ik vindt het trouwens ook vreselijk respectloos van jou om zo te denken, belachelijk gewoon.
quote:Op woensdag 13 februari 2008 23:29 schreef Cavese075 het volgende:
Ik heb er zelf ook naar gegeken en werd nieuws schierig dus ben maar effe wezen googlen
Wonderlijk!quote:
ik hoor het vaker, maar het blijft vreemd!quote:Op donderdag 14 februari 2008 16:09 schreef novel het volgende:
Ik zag ooit eens op de BBC een mevrouw een laulierblad opvouwen
Jij ziet in 'nieuwsgierig' de oorspronkelijke samenstelling van de betekenis van het begrip, namelijk 'gierig (gretig) naar nieuws'. Ik vemoed dat mensen die 'nieuwschierig' schrijven zich daar niet van bewust zijn en zich dus ook niet zullen afvragen wat 'schierig' dan is in die samenstelling. Ze kennen de betekenis van het begrip, en dat is voldoende om het te hanteren.quote:Op donderdag 14 februari 2008 01:33 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wonderlijk!
Pakweg anderhalf jaar geleden zag ik voor het allereerst "nieuwschierig" op een forum. Toen ik vroeg naar de reden van de spelling, kreeg ik geen antwoord.
Pas onlangs bedacht ik, dat woorden die met sch beginnen, klinken alsof ze met sg beginnen. En dat iemand die het woord nieuwsgierig nooit gezien heeft (wat ik me erg moeilijk kan voorstellen), kan denken dat de samenstelling voortkomt uit "nieuw schierig" en niet uit "nieuws gierig".
Hier is het volgende stadium: "nieuws schierig".
Ik ben wel benieuwd, welke betekenis "schierig" dan gaat krijgen.
Matigquote:Op dinsdag 12 februari 2008 21:35 schreef markiemark het volgende:
ze worden netjes op maat gemaakt volgens de door ons opgemeette maten.
Beter dan overtijd wat hem betreft.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 18:33 schreef Copycat het volgende:
...
Gelukkig is daar de immer symapthieke en begripvolle Brian die zijn Amanda liefdevol opvangt. Hij overlaat haar met verwensingen over haar moeder. En haalt thee voor haar. Als klap op de vuurpijl, komt ie zelfs met het lumineuze en o zo romantische idee om vannacht in een tentje in de tuin te gaan slapen. Slaapzakkie erbij en je bent klaar voor een nachtvorst van -7.
Of niet ... en breekt Yuri zondag een bevroren Brian met een fingerflick doormidden.
Een mens mag dromen.
quote:Op zaterdag 16 februari 2008 14:54 schreef t-8one het volgende:
[..]
Hihi, ik moest lachen.
Je tuimt erin.![]()
Dat denk ik ook, maar ze zullen het toch wel ergens gelezen hebben, voor ze het schreven?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 11:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij ziet in 'nieuwsgierig' de oorspronkelijke samenstelling van de betekenis van het begrip, namelijk 'gierig (gretig) naar nieuws'. Ik vemoed dat mensen die 'nieuwschierig' schrijven zich daar niet van bewust zijn en zich dus ook niet zullen afvragen wat 'schierig' dan is in die samenstelling. Ze kennen de betekenis van het begrip, en dat is voldoende om het te hanteren.
De grootste ooit.....quote:Op zaterdag 16 februari 2008 07:51 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dit is de grootste contradictio in terminis ooit.
Ik heb geen hekel aan gelovigen in het algemeen. Ik heb alleen een hekel aan gelovigen die denken dat zij de absolute waarheid in pacht hebben en die deze 'waarheid' aan alle andere mensen willen opdringen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |