ze worden netjes op maat gemaakt volgens de door ons opgemeette maten.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 21:31 schreef fransbreda het volgende:
Je wilt op afstand kinderen gaan exploiteren en je vraagt of de belasting dat ok vindt?
Zowieso zijn dat van die kleine pakken want die gasten zijn niet zo groot, daar passen wij nooit in.
Dat snap ikquote:Op dinsdag 12 februari 2008 21:35 schreef markiemark het volgende:
[..]
ze worden netjes op maat gemaakt volgens de door ons opgemeette maten.
ik mag hier geen reclame maken natuurlijk...quote:Op dinsdag 12 februari 2008 21:40 schreef fransbreda het volgende:
[..]
Dat snap ik![]()
Kost zon pakkie dan?
Je mag dan wel geen reclame maken, maar heb je niet een fotootje, voor de beeldvorming?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 21:42 schreef markiemark het volgende:
[..]
ik mag hier geen reclame maken natuurlijk...![]()
maar een pakkie gaat zo rond de 250 euro kosten. (als de douane niet te hebberig is tenminste..) dan heb je hem thuis:
- colbert
- pantalon
- 2 shirts
- 2 dassen..
kopie toch?
hehe zo ver zijn we nog niet.. we zijn nog aan het orienteren!quote:Op dinsdag 12 februari 2008 21:44 schreef fransbreda het volgende:
[..]
Je mag dan wel geen reclame maken, maar heb je niet een fotootje, voor de beeldvorming?
Mag dat ook in een andere configuratie? 2 pantalons bijvoorbeeld... die dingen slijten namelijk harder dan jasjes. En dat graag ipv dassen...die dingen zijn namelijk uitquote:- colbert
- pantalon
- 2 shirts
- 2 dassen
Ik ga er zelf ook een tijdje wonen, in Danang, vlakbij Hoi An. In Hoi An gaan we de pakken laten maken. Hoe zit het dan met de zakelijke cultuur? Kun je me wat tips of info geven hierover?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 23:40 schreef Xtreem het volgende:
Oh, en verdiep je goed in de zakelijke cultuur voor je echt investeert... Die wijkt nogal af van de Nederlandse, zeker in Hoi An.
daar zijn we mee bezig. we willen een deal sluiten met een nederlandse kleermaker. die vermaakt het pak dan zodat deze goed zit.quote:Op woensdag 13 februari 2008 10:09 schreef Gaoxing het volgende:
Je compagnon en jij gaan de veranderingen aanbrengen nadat je klant het pak heeft gepast? Ik heb namelijk nog nooit meegemaakt dat een pak (of welk kledingstuk dan ook) in 1 keer helemaal perfect zit.
natuurlijk ben ik geen expert.. maar daarom laat ik experts adviseren in de door ons te nemen beslissingen.quote:Op woensdag 13 februari 2008 12:15 schreef Rapaille het volgende:
Jammer dat mensen die totaal geen verstand hebben van pakken wel dit soort bedrijfjes beginnen.
Je hebt trouwens een PMquote:Op woensdag 13 februari 2008 13:19 schreef markiemark het volgende:
[..]
natuurlijk ben ik geen expert.. maar daarom laat ik experts adviseren in de door ons te nemen beslissingen.
Je hoopt hier experts te vinden, hier op FOK!quote:Op woensdag 13 februari 2008 13:19 schreef markiemark het volgende:
[..]
natuurlijk ben ik geen expert.. maar daarom laat ik experts adviseren in de door ons te nemen beslissingen.
Wat is jouw meerwaarde dan? Uit de vraagstelling op dit forum blijkt ook dat je namelijk geen kaas hebt gegeten van internationale handel. In hoeverre verschil je dan van de gemiddelde student die met een vriend compagnon een ideetje voor een eigen bedrijf heeft, "omdat tijdens een vakantie is gebleken dat je goedkoop maatpakken kunt laten maken in de Oost." Een idee hebben is vers één, een idee uitvoeren is vers twee.quote:Op woensdag 13 februari 2008 13:19 schreef markiemark het volgende:
[..]
het is toch een avontuur om dat gewoon te gaan doen? of niet dan? Waarom alleen maar dat negatieve gezeik, kom liever met goede tips!quote:Op woensdag 13 februari 2008 15:19 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Wat is jouw meerwaarde dan? Uit de vraagstelling op dit forum blijkt ook dat je namelijk geen kaas hebt gegeten van internationale handel. In hoeverre verschil je dan van de gemiddelde student die met een vriend compagnon een ideetje voor een eigen bedrijf heeft, "omdat tijdens een vakantie is gebleken dat je goedkoop maatpakken kunt laten maken in de Oost." Een idee hebben is vers één, een idee uitvoeren is vers twee.
de douane zei vanmorgen dat er 12% invoerrechten worden geheven, tenzij ik een A certificaat heb.. Dan is ie 9,6% Maar dat is alleen bij pakken. We moeten dus gewoon een afspraak op een douane kantoor maken om alles even door te spreken. Maar 12% invoerrechten vallen we nog mee. Verder komt de transport er nog bij en dat valt ook vrij heftig uit.. DHL kost zo'n E237 bruto (?) per 10 kg. Weet iemand of dat goedkoper kan? TNT en UPS waren niet veel goedkoper.. Is de gewone post betrouwbaar?quote:Op woensdag 13 februari 2008 19:26 schreef Freeflyer het volgende:
klinkt als een goed avontuur!
vergeet niet dat je concurrentie hebt van ziami. dat is van oorsprong een duits bedrijf (volgens mij) wat ook maat kostuums levert.
owh en de belastingdienst... dat kan nog wel eens flink tegenvallen. zorg dat je alles zwart op wit krijgt van de heren. heb hetzelfde meegemaakt met import rugzakken vanuit nieuw zeeland... een rugzak kostte ons inkoop meer dan wanneer een consument dezelfde rugzak (verkoop incl transport en invoer) via internet in nieuw zeeland bestelde.. wij zijn toen vrij snel gestopt.
die 237 euro bruto.. wat is dat voor prijs?quote:Op woensdag 13 februari 2008 19:49 schreef markiemark het volgende:
[..]
de douane zei vanmorgen dat er 12% invoerrechten worden geheven, tenzij ik een A certificaat heb.. Dan is ie 9,6% Maar dat is alleen bij pakken. We moeten dus gewoon een afspraak op een douane kantoor maken om alles even door te spreken. Maar 12% invoerrechten vallen we nog mee. Verder komt de transport er nog bij en dat valt ook vrij heftig uit.. DHL kost zo'n E237 bruto (?) per 10 kg. Weet iemand of dat goedkoper kan? TNT en UPS waren niet veel goedkoper.. Is de gewone post betrouwbaar?
Helemaal mee eens. Gewoon doen.quote:Op woensdag 13 februari 2008 19:14 schreef markiemark het volgende:
[..]
het is toch een avontuur om dat gewoon te gaan doen? of niet dan? Waarom alleen maar dat negatieve gezeik, kom liever met goede tips!
De verkoper? De klanten? Het netwerk?quote:Op donderdag 14 februari 2008 00:41 schreef Rapaille het volgende:
Wat maakt jou uniek ten opzichte van je concurrentie?
daar wil ik mij bij aansluiten.quote:Op donderdag 14 februari 2008 19:20 schreef SeLang het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Gewoon doen.
Je gaat waarschijnlijk op je bek, maar de ervaring die je daarmee opdoet is onbetaalbaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |