abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56691279
Ik wil samen met mijn compagnon maatpakken gaan importeren uit Vietnam. Wij hebben alleen niet zo veel verstand van belastingdienst en invoerrechten e.d. Ik heb daar zo mijn contacten zodat ik een ingang heb in de lokale textiel handel. Op de website van de douane kom ik er niet uit.
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met de invoerrechten van pakken uit Azie (Vietnam)? Wat komt er belastingtechnisch nog meer bij kijken?

Ik kan dit nog tegen: http://www.fashionunited.nl/bedrijven/archief/china1.htm
Onderaan het eerste artikeltje staat dat de textielhandel vanaf 2008 volledig vrij is. Maar ik neem niet aan dat er geen belastingen of invoerrechten hoeven te worden betaald?
Amsterdam, stad van hash en coke,
Waar de vrouwen zich vrouwelijk gedragen..
En de mannen ook..
pi_56691412
Je wilt op afstand kinderen gaan exploiteren en je vraagt of de belasting dat ok vindt?

Zowieso zijn dat van die kleine pakken want die gasten zijn niet zo groot, daar passen wij nooit in.
pi_56691542
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 21:31 schreef fransbreda het volgende:
Je wilt op afstand kinderen gaan exploiteren en je vraagt of de belasting dat ok vindt?

Zowieso zijn dat van die kleine pakken want die gasten zijn niet zo groot, daar passen wij nooit in.
ze worden netjes op maat gemaakt volgens de door ons opgemeette maten.
En de mannen ook..
pi_56691626
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 21:35 schreef markiemark het volgende:

[..]

ze worden netjes op maat gemaakt volgens de door ons opgemeette maten.
Dat snap ik

Kost zon pakkie dan?
pi_56691627
Ik heb geen idee of er invoerrechten moeten worden betaald... Kamer van Koophandel kan je vast helpen. Ik wil overigens graag een nieuw maatpak...
Foto's foto's foto's
http://www.groenhof.info
pi_56691672
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 21:40 schreef fransbreda het volgende:

[..]

Dat snap ik

Kost zon pakkie dan?
ik mag hier geen reclame maken natuurlijk...

maar een pakkie gaat zo rond de 250 euro kosten. (als de douane niet te hebberig is tenminste..) dan heb je hem thuis:
- colbert
- pantalon
- 2 shirts
- 2 dassen..

kopie toch?
En de mannen ook..
pi_56691725
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 21:42 schreef markiemark het volgende:

[..]

ik mag hier geen reclame maken natuurlijk...

maar een pakkie gaat zo rond de 250 euro kosten. (als de douane niet te hebberig is tenminste..) dan heb je hem thuis:
- colbert
- pantalon
- 2 shirts
- 2 dassen..

kopie toch?
Je mag dan wel geen reclame maken, maar heb je niet een fotootje, voor de beeldvorming?
pi_56691857
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 21:44 schreef fransbreda het volgende:

[..]

Je mag dan wel geen reclame maken, maar heb je niet een fotootje, voor de beeldvorming?
hehe zo ver zijn we nog niet.. we zijn nog aan het orienteren!
En de mannen ook..
pi_56692046
Weet je wat jij zou moeten doen.....?

www.kvk.nl
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_56692136
12% invoerrechten over de koopprijs (inclusief vracht- en verzekeringskosten). Verder 19% omzetbelasting/BTW over de koopprijs (incl. vracht- en verzekeringskosten èn bedrag aan invoerrechten).
pi_56694424
quote:
- colbert
- pantalon
- 2 shirts
- 2 dassen
Mag dat ook in een andere configuratie? 2 pantalons bijvoorbeeld... die dingen slijten namelijk harder dan jasjes. En dat graag ipv dassen...die dingen zijn namelijk uit
Foto's foto's foto's
http://www.groenhof.info
  dinsdag 12 februari 2008 @ 23:39:00 #12
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_56694579
Pure nieuwsgierigheid...

Heb zelf een paar maandjes daar gewoond; waar ga je ze laten maken? Hoi An?
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  dinsdag 12 februari 2008 @ 23:40:05 #13
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_56694593
Oh, en verdiep je goed in de zakelijke cultuur voor je echt investeert... Die wijkt nogal af van de Nederlandse, zeker in Hoi An.
Thucydides
  woensdag 13 februari 2008 @ 10:09:00 #14
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_56698606
Je compagnon en jij gaan de veranderingen aanbrengen nadat je klant het pak heeft gepast? Ik heb namelijk nog nooit meegemaakt dat een pak (of welk kledingstuk dan ook) in 1 keer helemaal perfect zit.
pi_56699697
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 23:40 schreef Xtreem het volgende:
Oh, en verdiep je goed in de zakelijke cultuur voor je echt investeert... Die wijkt nogal af van de Nederlandse, zeker in Hoi An.
Ik ga er zelf ook een tijdje wonen, in Danang, vlakbij Hoi An. In Hoi An gaan we de pakken laten maken. Hoe zit het dan met de zakelijke cultuur? Kun je me wat tips of info geven hierover?
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 10:09 schreef Gaoxing het volgende:
Je compagnon en jij gaan de veranderingen aanbrengen nadat je klant het pak heeft gepast? Ik heb namelijk nog nooit meegemaakt dat een pak (of welk kledingstuk dan ook) in 1 keer helemaal perfect zit.
daar zijn we mee bezig. we willen een deal sluiten met een nederlandse kleermaker. die vermaakt het pak dan zodat deze goed zit.
En de mannen ook..
pi_56700941
Jammer dat mensen die totaal geen verstand hebben van pakken wel dit soort bedrijfjes beginnen.
pi_56702195
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 12:15 schreef Rapaille het volgende:
Jammer dat mensen die totaal geen verstand hebben van pakken wel dit soort bedrijfjes beginnen.
natuurlijk ben ik geen expert.. maar daarom laat ik experts adviseren in de door ons te nemen beslissingen.
En de mannen ook..
  woensdag 13 februari 2008 @ 13:23:09 #18
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_56702278
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 13:19 schreef markiemark het volgende:

[..]

natuurlijk ben ik geen expert.. maar daarom laat ik experts adviseren in de door ons te nemen beslissingen.
Je hebt trouwens een PM
Thucydides
pi_56702349
quote:

[..]

Je hoopt hier experts te vinden, hier op FOK!

woensdag 13 februari 2008 @ 15:19:19 #20
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_56704827
quote:

[..]

Wat is jouw meerwaarde dan? Uit de vraagstelling op dit forum blijkt ook dat je namelijk geen kaas hebt gegeten van internationale handel. In hoeverre verschil je dan van de gemiddelde student die met een vriend compagnon een ideetje voor een eigen bedrijf heeft, "omdat tijdens een vakantie is gebleken dat je goedkoop maatpakken kunt laten maken in de Oost." Een idee hebben is vers één, een idee uitvoeren is vers twee.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_56709482
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 15:19 schreef Bismarck het volgende:

[..]

Wat is jouw meerwaarde dan? Uit de vraagstelling op dit forum blijkt ook dat je namelijk geen kaas hebt gegeten van internationale handel. In hoeverre verschil je dan van de gemiddelde student die met een vriend compagnon een ideetje voor een eigen bedrijf heeft, "omdat tijdens een vakantie is gebleken dat je goedkoop maatpakken kunt laten maken in de Oost." Een idee hebben is vers één, een idee uitvoeren is vers twee.
het is toch een avontuur om dat gewoon te gaan doen? of niet dan? Waarom alleen maar dat negatieve gezeik, kom liever met goede tips!
En de mannen ook..
  woensdag 13 februari 2008 @ 19:26:00 #22
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_56709793
klinkt als een goed avontuur!

vergeet niet dat je concurrentie hebt van ziami. dat is van oorsprong een duits bedrijf (volgens mij) wat ook maat kostuums levert.

owh en de belastingdienst... dat kan nog wel eens flink tegenvallen. zorg dat je alles zwart op wit krijgt van de heren. heb hetzelfde meegemaakt met import rugzakken vanuit nieuw zeeland... een rugzak kostte ons inkoop meer dan wanneer een consument dezelfde rugzak (verkoop incl transport en invoer) via internet in nieuw zeeland bestelde.. wij zijn toen vrij snel gestopt.
Neerkomen wel!
pi_56710324
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 19:26 schreef Freeflyer het volgende:
klinkt als een goed avontuur!

vergeet niet dat je concurrentie hebt van ziami. dat is van oorsprong een duits bedrijf (volgens mij) wat ook maat kostuums levert.

owh en de belastingdienst... dat kan nog wel eens flink tegenvallen. zorg dat je alles zwart op wit krijgt van de heren. heb hetzelfde meegemaakt met import rugzakken vanuit nieuw zeeland... een rugzak kostte ons inkoop meer dan wanneer een consument dezelfde rugzak (verkoop incl transport en invoer) via internet in nieuw zeeland bestelde.. wij zijn toen vrij snel gestopt.
de douane zei vanmorgen dat er 12% invoerrechten worden geheven, tenzij ik een A certificaat heb.. Dan is ie 9,6% Maar dat is alleen bij pakken. We moeten dus gewoon een afspraak op een douane kantoor maken om alles even door te spreken. Maar 12% invoerrechten vallen we nog mee. Verder komt de transport er nog bij en dat valt ook vrij heftig uit.. DHL kost zo'n E237 bruto (?) per 10 kg. Weet iemand of dat goedkoper kan? TNT en UPS waren niet veel goedkoper.. Is de gewone post betrouwbaar?
En de mannen ook..
  woensdag 13 februari 2008 @ 19:51:38 #24
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_56710400
Gewone post in Vietnam is traag en bijzonder onbetrouwbaar.
Thucydides
  woensdag 13 februari 2008 @ 23:18:38 #25
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_56716750
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 19:49 schreef markiemark het volgende:

[..]

de douane zei vanmorgen dat er 12% invoerrechten worden geheven, tenzij ik een A certificaat heb.. Dan is ie 9,6% Maar dat is alleen bij pakken. We moeten dus gewoon een afspraak op een douane kantoor maken om alles even door te spreken. Maar 12% invoerrechten vallen we nog mee. Verder komt de transport er nog bij en dat valt ook vrij heftig uit.. DHL kost zo'n E237 bruto (?) per 10 kg. Weet iemand of dat goedkoper kan? TNT en UPS waren niet veel goedkoper.. Is de gewone post betrouwbaar?
die 237 euro bruto.. wat is dat voor prijs?
per pakket of per kubieke meter? hoe moet ik dit zien? per 10kg dus

daarnaast komt levertijd in mij op; hoe lang duurt het vanaf opmeten van de maten tot aan het leveren aan de klant?

[ Bericht 4% gewijzigd door Freeflyer op 14-02-2008 00:58:37 (slecht gelezen) ]
Neerkomen wel!
pi_56718427
Hoeveel ervaring heb jij met de verkoop van kleding? Door woorden als colbert&pantalon ga ik er vanuit dat je geen ervaring hebt (en al helemaal niet met maatwerk).

Overigens denk ik ook dat die 250 euro niet haalbaar is, als ik kijk naar je concurrentie zitten die voor alleen het pak al boven die prijs (en jij wil daar nog 2 shirts bij doen+ 2 dassen). Ook lijkt het of je er nu pas achter komt dat de verzendkosten zo hoog zijn. De prijs van 250 euro lijkt mij volledig uit de lucht gegrepen en puur gebaseerd op de prijzen daar+een winstmarge. Heb je wel rekening gehouden met:
-Vermaakkosten (niet goedkoop), Vervoer binnen Nederland (van jou naar de klant, jou naar de kleermaker en terug), Invoerrechten, BTW, je eigen marge

En dan heb ik het niet eens marketingkosten, kosten voor een website, andere belastingen, overige kosten (wel een klant gaan opmeten maar hij doet geen bestelling en al het andere waar ik niets aan heb gedacht.

Wat maakt jou uniek ten opzichte van je concurrentie?

[ Bericht 6% gewijzigd door Rapaille op 14-02-2008 00:52:56 ]
  donderdag 14 februari 2008 @ 19:20:22 #27
78918 SeLang
Black swans matter
pi_56733213
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 19:14 schreef markiemark het volgende:

[..]

het is toch een avontuur om dat gewoon te gaan doen? of niet dan? Waarom alleen maar dat negatieve gezeik, kom liever met goede tips!
Helemaal mee eens. Gewoon doen.
Je gaat waarschijnlijk op je bek, maar de ervaring die je daarmee opdoet is onbetaalbaar.

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 14 februari 2008 @ 19:43:33 #28
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_56733747
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 00:41 schreef Rapaille het volgende:
Wat maakt jou uniek ten opzichte van je concurrentie?
De verkoper? De klanten? Het netwerk?

Ik zou inderdaad zeggen, gewoon proberen. Wie niet waagt, wie niet wint (maar je verzendkosten kunnen echt vele malen lager).

Overigens krijgt een kameraad van mij ook al jaren zijn maathemden toegestuurd vanuit Vietnam...
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
pi_56734516
tvp,

Overgens is 250 euro best haalbaar. Op de website van Custom Suits .nl kun je ook je maatpak bestellen beneden de 200e.
Ook twee jongens die hun just-do mentaliteit hebben doorgezet en er wat leuks van hebben gemaakt.
Goede instelling, zet hem op!
  vrijdag 15 februari 2008 @ 00:38:38 #30
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_56739896
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 19:20 schreef SeLang het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Gewoon doen.
Je gaat waarschijnlijk op je bek, maar de ervaring die je daarmee opdoet is onbetaalbaar.

daar wil ik mij bij aansluiten.
wij zijn toen ook op onze bek gegaan maar het was een hele wijze les waar ik nooit achter gekomen was via bijvoorbeeld een opleiding.
Neerkomen wel!
  woensdag 23 april 2008 @ 20:29:33 #31
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_58263441
Ik zie dat het een vrij oud bericht is maar misschien pick je hem nog een keertje op.

Ik woon en werk zelf in Hanoi en kom al sinds 2002 in Vietnam. Mijn (aanstaande, 14 Mei) vrouw (en al 6 jaar vriendin) is een Vietnamese (ze werkt voor een Nederlands ingenieursbureau hier). Ze heeft zelf ook zo nu en dan wat halfzachte export plannen waar uiteindelijk nooit iets van komt maar ooit wel iets van zal komen.

Ik weet vrij zeker dat ze je goedkoper, betrouwbaarder en beter kan leveren dan willekeurig welk Vietnamees contact je op dit moment hebt dus mocht je binnenkort een keer naar Vietnam komen dan moet je zeker even bij ons langs stappen.

Ze denkt er zelf overigens over om jurken (echt hele mooie van zijde en fluweel) te exporteren naar NL. Afhankelijk van hoeveel wij er zelf afnemen kunnen we die leveren voor een paar tientjes (bodemprijs zo'n 15 euro als we echte kwantiteiten gaan afnemen, en ze zijn echt ontzettend mooi, je kan er mee naar de oscars).

Zelf heb ik twee weken geleden overigens nog een pak laten maken voor mijn trouwen en ik betaalde er minder dan 100 euro voor, volledig op maat en in glanzend fluweel uitgevoerd. Je kan in Hanoi al pakken laten maken vanaf een tientje maar dan is het bagger, mijn pak is echt ontzettend mooi.

Ook trouwjurken zou misschien wel een idee zijn trouwens. Mijn vriendin maakt haar trouwjurk voor 300 euro en dat lukt je in NL ook niet.

Misschien lees je dit bericht nog eens, benieuwd of je eventueel iets samen zou willen doen.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')