08:24 Respect voor LiekeClaire is gisteravond ontmaagd door Huub. Spreekwoordelijk dan. De nieuweling belandde zonder veel moeite in haar eerste ruzie. Ze vond Huubs collect call met Hedda achteraf gezien eigenlijk niet belangrijk genoeg om te financieren uit de algemene contactpuntenpot. 's Avonds laat geeft Lieke Claire nog een lesje hoe-te-ruziën-met-Huub. Daarop vertelt Claire hoeveel respect ze heeft voor de Hilversumse. Lieke is immers de expert als het gaat om Huub weerstand bieden!
08:54 Emo-JaapJaap toont te weinig emoties volgens Brian en Amanda. Hoewel de grote Miljonair dat niet expliciet toegaf gisteravond, zagen we aan zijn tomatenrode hoofd dat hij dat zelf eigenlijk ook wel inziet. Of het nou toeval was of niet, Jaap snelde 's avonds samen met Huub naar de telefoon om een date te maken met Kelly. De Big Brother diva zegt seks met Jaap te willen. Maar of de Briellenaar hiermee nou zijn meest gevoelige kant laat zien...
09:05 Als ze wakker waren...
...konden ze de prachtige zonsopgang zien!09:11 Ontwaak Miljonairs!De serene rust die heerste in de Villa is helaas alweer voorbij. Het ontbijt dient rond half tien genuttigd te worden, wat betekent dat de Miljonairs voor die tijd toch echt op moeten staan. En daar is Palma voor! Het hoofd huishouding is een aantal dagen afwezig geweest, maar keert toch weer vol goede moed aan haar werk. Zelfs Dilana herkent haar nog. "Zachtjes, schatje", laat ze de donkere viervoeter weten. Fluisterend wekt ze de Miljonairs en de gastspelers om vervolgens Dilana mee te nemen voor een wandeling, zo kan het beestje in ieder geval niet het rustige ontwaken van de anderen bederven...
09:35 De tweede eerste keerNa de ontmaagding van de nieuwe Miljonair op ruziegebied, volgt vandaag een tweede nieuwe ervaring. Palma en Claire ontmoeten elkaar voor de eerste keer. "Lukt het een beetje?", vraagt het hoofd huishouding liefjes. Claire knikt. "Het is leuk om je te leren kennen!", voegt Palma enthousiast toe. De blondine lacht verlegen. Tja, het moet ook best spannend zijn om de brullende Palma die je alleen van televisie kent, te ontmoeten! Valt het je mee of tegen, Claire?
09:42 Palma kiest Huubs kantPalma heeft haar kindjes gisteravond nauw in de gaten gehouden via de streams. "Mooie discussie!", complimenteert ze Claire met haar vuurdoop. In het akkefietjes tussen Claire en Huub kiest Palma toch partij voor haar lievelingetje Huub. "Hij kan nooit weten wat er stond te gebeuren", legt ze de blondine uit. Huub hoort het hoofd huishouding met een stralende glimlach aan. Is dat even lekker wakker worden voor de Oldenzaler!
09:50 Lekker sfeertje..."Brother!", roept Huub ineens als hij Jaap signaleert. De grote Miljonair ziet er deze ochtend vrolijk uit met zijn roze shirt. Maar helaas, schijn bedriegt. Als hij zijn gezicht heeft laten zien wil hij eigenlijk meteen weer weglopen. "Heb je mij gemist?", praat Palma nog tegen zijn rug. Gelukkig neemt Jaap even de moeite zich om te draaien. "Nee, ik vond het wel rustig", bromt hij kortaf. "Ben je naar de kapper geweest?", gooit het hoofd huishouding het over een andere boeg. Jaap heeft geen zin meer en loopt weg. "Wanneer maakt hij het af?", roept ze hem nog na. En de toon is weer gezet...
Ochtendhumeurtje?09:57 Amanda ziekjes...Amanda is ook wakker en loopt de keuken in om Palma een innige knuffel te geven. "Ik dacht vanochtend nog aan je. Ik zei tegen Selène nog dat we jou moesten bellen vandaag", zegt ze liefjes tegen haar. "Ik ben echt ziek. Ik moest vannacht weer uit bed", tettert de benjamin verder als ze zich bij het gezelschap aan de eettafel voegt. "Ik werd er wakker van", sneert Huub naar haar. "Ik voel me gewoon echt niet goed", moppert Amanda een beetje verder. "Anders ga je gewoon lekker twee weekjes naar huis", oppert Huub een idee. Als antwoord trekt ze maar een gekke bek richting de Oldenzaler.
10:03 Huub op zijn best!Huub gaat even met Palma en Thijs in de Private Room een sigaretje roken. Palma wijst Huub er nogmaals op dat ze altijd gelijk heeft gehad over Lieke. "Kun je je voorstellen wat ik 10 maanden lang gevoeld heb?", vraagt ze hem. Hij snapt het allemaal wel maar hij weet niet zo goed wat hij er mee moet. "Wat wil je hiermee?", vraagt hij dan ook. "Ik wil graag dat jij zegt: 'Lieve Palma ik wil je graag vertellen dat je goede inzichten gehad hebt'", antwoordt het hoofd huishouding. Huub dreunt het zinnetje braaf op, maar voegt er wel nog wat aan toe. "Toch ben ik blij dat ik andere keuzes heb gemaakt, die mij ook veel hebben opgeleverd", sluit hij af. Palma straalt weer. "Ik ben blij dat je dat gezegd hebt", zegt ze glunderend. Wat fijn dat Huub zijn discussies met de huishouding wel zo ingetogen weet te voeren...
10:14 IdolsThijs, Palma en Huub evalueren Claire. "Een schattig meisje, maar ik vergelijk het met Idols. Ze is in de eerste ronde en ze beseft zich niet wat ze komt doen", verkondigt het hoofd huishouding. Thijs is het daar helemaal mee eens. "Ze schrok zo erg van je gisteravond!", vervolgt hij tegen Huub. De Oldenzaler trekt aan zijn sigaret en grijnst. "En dat was nou precies de bedoeling!", mompelt hij. Zijn tweekoppige publiek grijnst met hem mee. Idol Huub heeft zijn fans voor de verandering weer eens aan zijn zijde.
10:42 Kom tot jezelf met..."Die Claire de nieuwe Miljonair!", roept Palma luid. "Die heb je zeker ook vaker gehoord?", vervolgt ze meteen. "Hahaha ik vind 'em wel leuk!", vleit Claire het hoofd huishouding. "Heb je dat liedje van Brian al gehoord?", vraagt ze daarna om vervolgens zelf ook haar eigen naam luid te zingen. "Ooh! Op de melodie van het Reiki-nummer!", herkent Palma het liedje. Het Reiki-nummer is al bij velen bekend, wanneer zouden ze het nou gaan opnemen?
10:47 Met z'n vieren op een hoopje
Zoek Selène en Palma!10:55 Trouwen?"Wil jij trouwen?", vraagt Palma aan Amanda. De Amsterdamse antwoordt vol overtuiging bevestigend. "Ik zie het nut van trouwen echt niet in", roept Selène ongevraagd. "Ik zie het ook niet zo...", twijfelt Brian. "Brian, geef Amanda gewoon een ring en laat haar de hele dag in een jurk rondlopen, dat is hetzelfde", heeft de gastspeelster als oplossing bedacht. "Nee, ik wil tegen iedereen zeggen dat ik getrouwd ben...", pruilt Amanda. Tja, dan moet toch echt eerst Brian ook willen!
11:11 Brian heeft opstartproblemenBrian heeft maximaal gebruik gemaakt van zijn uitslaapdag. Nu de lichten aan zijn, moet hij eigenlijk opstaan. Maar hij stelt het moment suprème zo lang mogelijk uit. Amanda speelt daarbij een grote rol. Hoewel de 20-jarige netjes in de kleding en make-up is gestoken, ploft ze boven op Brian. "Hé, skattie!", roept ze met een piepstemmetje. Brian pakt zijn liefje stevig vast. Het moet ook best lastig zijn om op te staan met zo'n lekker bed en zo'n lief vriendinnetje!
11:27 Hop hop hop!Lieke en Claire kleden zich om voor een gezellig ritje te paard. Ellen staat al bij Fries te wachten op de dames. Ze komen er gezellig bijstaan voor een praatje. Helaas voor Lieke komt Huub ook even buurten. Lieke loopt meteen richting Tanner. "Vind je het spannend?", vraagt ze even later aan Claire. "Hoelang is het geleden dat je hebt gereden?", vervolgt ze haar vraag. "Iets van tien jaar", antwoordt de Tilburgse. Nu maar hopen dat ze nog weet hoe ze moet blijven zitten!
11:59 Miss AlcoholicBrian, Amanda en Selène genieten van hun ontbijtje. Omdat vrouwen natuurlijk meerdere dingen tegelijk kunnen, stelt Amanda het boodschappenlijstje op. Dorstige Selène herinnert het boodschappenmeisje eraan dat de drank bijna op is. "Oké, tien keer Bacardi Raz voor Miss Alcoholic", puft Amanda, die waarschijnlijk nog niet aan alcohol moet denken deze ochtend. 'Miss Alcoholic' negeert de opmerking en eet onverstoorbaar haar eitje op. Smakelijk!
12:26 Paardrijmeisjes!"Heerlijk hé, zo even in de buitenlucht", merkt Lieke op tegen haar nieuwe paardrijvriendinnetje. "Ja echt! Mogen ze me wel vaker voor wakker maken", laat Claire weten. "Ik ga wel eens 's ochtends vroeg, als iedereen nog slaapt, al een wandeling maken en daarna zit ik in een doodstil huis. Echt heerlijk dan even die rust", vertelt de Hilversumse. "O, dat lijkt mij ook geweldig!", roept Claire uit. "Nou dan gaan we van de week vroeg op, ontbijten we samen en gaan we weer rijden!", stelt Lieke voor. De nieuwe Miljonair vindt het een prima plan. Zien wij hier een mooie vriendschap opbloeien?
12:53 Verschillende interessesLieke en Claire ruiken naar paard. Om zich te ontdoen van het penetrante luchtje, springen ze onder de douche. In de woonkamer zit de rest met hun neus in de boeken, maar verschil mag er wezen... Huubs ogen vliegen over de regels van een literaire thriller en Jaap leest de krant. Selène houdt het simpel en speurt de laatste nieuwtjes over wereldsterren op in een magazine. In bibliotheek De Gouden Kooi staart Mike stilletjes naar het schaakbord. Hij moet en zal natuurlijk een meesterlijke strategie bedenken om Jaap te verslaan en de PSP binnen te slepen!
13:18 Ik zie, ik zie wat jij niet ziet...
...en het is Dilana!13:25 Kusje voor...Brian en Amanda zitten gezellig samen in de Private Room. Ze zijn druk bezig met het beantwoorden van hun fanmail. De Antilliaan schrijft er druk op los en Amanda? Die is druk met het opbrengen van lippenstift en het kusjes geven op haar kaarten. Zo krijgen alle fans een kusje van Amanda op hun deurmat...
13:32 Jaap zoekt ruziePalma, Mike, Jaap, Huub en Selène zitten aan de eettafel. Verveeld werkt Jaap een visje weg. "Hè, gezellig zo met z'n allen he?!", roept het hoofd huishouding quasi-enthousiast. Met een norse blik staart Jaap haar aan. "Ik heb zin in ruzie!", knort hij. "Vind je het erg als ik zo even grof tegen je ga doen?" Palma haalt haar schouders op en schenkt de knorrige Miljonair geen aandacht meer. Gaat Jaap zo alsnog op de ruzietour?
13:41 Palma heeft een boodschap...Inmiddels heeft bijna iedereen zich verzameld rond de eettafel. Het gesprek gaat over De Gouden Kooi kalender en de nepbontjas die Dennis op een foto draagt. "Jaap! Kom eens hier!", roept Palma ook de missende Miljonair erbij. "Jullie weten dat ik hier al een paar dagen niet ben geweest. Ik heb jullie wel op de streams gevolgd. Ik ben blij dat ik terug ben, want ik heb het idee dat als ik er niet ben dat alles in de soep loopt...", begint Palma haar betoog.
13:43 "Doe gewoon je werk!"De avond dat Selène weer terug kwam, was het volgens Palma helemaal niet netjes in de Villa. "Als ik zie dat een wit kussen onder de rode wijn zit...", zegt ze gefrustreerd. "En zo kan ik nog veel meer dingen noemen", gaat ze verder. "Doe dan!", roept Huub provocerend. "Jullie moeten je ogen uit je kop schamen!", spreekt ze haar 'kindjes' aan. "Jij moet gewoon je werk doen!", roept Huub boos. Nou, die zit!
13:46 Lieke wél!"Thijs was hier van de week alleen, omdat niemand anders kon! Er is maar één iemand die hem geholpen heeft! Van de acht mensen, was er maar één!", klinkt Palma's stem nog steeds door de Villa. Lieke kijkt haar begripvol aan. Zij was namelijk degene die wél geholpen heeft...
13:52 "Ik ben de f*cking Miljonair!"Huub vindt dat het aan de huishouding ligt dat het soms een rotzooitje is in de Villa. "Je hebt gelijk, maar een handje helpen is toch niet zo erg?", probeert Brian. Amanda schudt heftig haar hoofd, ze is het zichtbaar niet eens met Huub en Brian. Palma raast dat ze doet wat ze kan, maar dat ze hulp van de Miljonairs verwacht. Theatraal doet ze Huub na met een krant. Hij leest hem volgens haar en gooit hem dan op de grond: onacceptabel. "Wat?! Ik ben de f*cking Miljonair en jíj bent de schoonmaakster!", brult hij naar het hoofd huishouding. Heftige woorden!
14:05 Amanda's gemisBrian en Lieke gaan ter plekke de tafel opruimen. "Jij moet ook wat doen!", beveelt Brian zijn meisje. "Ik ben gewoon lui! Niet in werken maar wel in opruimen", verdedigt Amanda zichzelf. "Ik heb bijna een polsstok nodig om over jouw kledingtroep heen te komen 's ochtends!", verwijt Palma de Amsterdamse. "Ik voel me al zo alleen. Ik kan al niet shoppen, laat mijn kleren dan wel dichtbij mij zijn als ik slaap", pruilt Amanda. Maar iedereen is alweer druk met andere dingen...
14:08 Tijd voor een workshop!Er staat een auto voor de deur, maar niemand weet van wie hij is. Jaap neemt het intiatief om de wagen te openen en kijkt wat erin zit. "Oh, het is een workshop sieraden maken", zegt de grote Miljonair verveeld. "Saai hoor", zegt ook Huub als ze weer naar binnenlopen. "Dat is toch leuk!", zegt de nieuwe Miljonair. Dan komt Ursula er al aan, met de spullen voor de workshop. Ze wordt enthousiast door de dames begroet. De spullen worden naar het kantoor gebracht en het kraaltjes rijgen kan gaan beginnen!
14:24 Luc aan de telefoon!Sieraden maken is natuurlijk niets voor echte mannen. Brian distantieert zich van het gekwebbel en vlucht naar de Private Room om even zijn 'brother' Luc te bellen. De twee bespreken Brians nieuwe plannen voor een single. "Wat zijn nu de concrete plannen?", vraagt de amateurrapper aan de professionele rapper. "Ik wil een paar dagen naar je toekomen, dan nemen we alles door en sta ik je bij met het schrijven", laat de goede vriend weten. De twee kletsen nog wat over Lucs zijn huidige bezigheden en dan nemen de vrienden hartelijk afscheid.
14:49 Lieke's lijmpoging"Oooh!", roept Lieke verschrikt wanneer de lijm van haar kraaltje loslaat. Met de grootste precisie repareert de blondine haar werkje. "Wat vind je bij wie passen?", vraagt Amanda aan kraalexpert Ursula. "Grof goud bij Lieke! En deze twee bij jou en Selène", antwoordt ze en wijst een stel gekleurde glimmers aan. "Aaah!", gilt Lieke weer. "Het steentje zit vast op een ander steentje", vervolgt ze met een zielig stemmetje. Wie heeft er ooit gezegd dat kraaltjes lijmen makkelijk was?
15:16 PSP nog héél ver weg...Jaap en Mike zijn voor de zoveelste keer achter het schaakbord gekropen. De zwerver peinst zich het zweet op het voorhoofd. Jaap niet. Met een krant onder zijn neus houdt hij vanuit zijn ooghoeken het spel in de gaten. Toch lijkt de Miljonair het potje wederom met gemak te gaan winnen. Waarom speelt Jaap eigenlijk nog tegen Mike? Je zou denken dat het gebrek aan tegenstand nou niet bepaald uitdaagt tot nóg een potje. Of zit de grote Miljonair stiekem te genieten? Jaap kennende zal hij het een groot genot vinden dat de PSP onbereikbaar blijft voor Mike.
15:20 Brian imiteert een...
...gorgelaar!15:49 Ze hebben het er nog steeds moeilijk mee...De drie mannen Mike, Jaap en Huub bespreken het aankomende feest voor de dames. Het zit ze nog steeds dwars dat ze er niet bij mogen zijn. "We zullen toch wel mogen kijken?", vraagt de zwerver zich af. "Het lijkt me heel sterk dat ze mensen in het kantoor gaan opsluiten", valt Huub hem bij. "Lijkt mij wel stoer, dat ze ons totaal negeren, gewoon dwars door ons heen kijken", merkt Jaap op. Ja, dan is trouw blijven makkelijk, Jaap...
16:14 Betreden op eigen risico!Alarm in de Villa! Jaap zit momenteel op het toilet en de Master Bedroom is tijdelijk een no-go area. Lieke wil even iets uit haar slaapkamer halen, maar gelukkig waarschuwt Brian haar op tijd. "Niet doen! Jaap zit op de wc", roept hij. Lieke maakt direct rechtsomkeert en wacht nog even. Wel zo verstandig, waarschijnlijk. Wanneer zal de Master Bedroom weer worden vrijgegeven?
16:31 Gezonde spanning voor HuubAls Mike aan Huub vraagt of de Oldenzaler nog zenuwachtig is voor een optreden, krijgt hij een ontkennend antwoord. "Nee, nu niet meer. De eerste keer wel, maar daarna went het al snel", legt Huub uit. Al geeft de Miljonair wel toe dat hij altijd wel gezonde spanning heeft. Zou het publiek waar Huub optreedt, zenuwachtiger zijn dan Huub zelf?
Bron: Villa Vandaag, 10-01-2008
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel