15:29 Pech voor JaapHelaas voor Jaap komt Nando de fitnessruimte inlopen. Dat wordt dus niet meer naar de kontjes van brunettes kijken! Er moet nu echt gewerkt worden! Jaap mag gewichtheffen en Nadia verkiest nu de fiets boven de loopband. Daar zit ze veilig, uit het zicht van Jaap.
15:44 Lieke weg?Het frustreert Brian, Amanda en Nadia dat Huub en Lieke vanmorgen fluisterden onder de douche. "Heb jij iets gehoord?", vraagt Brian aan Nadia. Dat heeft ze niet echt. "Huub zei: 'Ga maar weg!' Ze hadden ruzie", weet Amanda. Brian denkt dat Lieke voor 23 september naar huis gaat. "Dat is mijn intuïtie!" Amanda denkt er hetzelfde over: "Ze heeft echt een k*tleven hier." Of is Lieke sterker dan ze denken?
16:10 Besloten vergadering
Brian zit de vergadering voor.16:37 Bezoek! En nog meer bezoek!Bezoek voor Jaap! Omdat hij van de week jarig is geweest, krijgt hij vandaag Cora en twee goede vrienden op visite. "Gefeliciteerd Jaap!", roept Sjoerd, wanneer hij het bordes op wandelt. Ook een cadeau zijn ze niet vergeten: Jaap krijgt een boek. "Oké, volgende cadeau!", roept Jaap in al zijn dankbaarheid. Opnieuw neemt Jaap een boek in ontvangst. "Next!", lacht hij. "Ah! Die wou ik inderdaad! Hoe wist je dat?", vraagt hij aan Cora. Maar dan heeft Jaap zelf ook nog een verrassing. "Kom even naar buiten, brother!", zegt hij tegen Dennis. Tot grote schrik van de Alphenaar staat daar opeens zijn bloedeigen zusje. "Dankjewel brother!", roept Dennis en omarmt zijn zusje. Dat wordt nog een gezellige middag zo!
16:49 Happy birthday!
Jaap voor de tweede keer jarig!17:11 "Wat een grote schoenen!"Dennis trakteert zijn zusje direct op een rondleiding door de Villa. "Geniet van elkaar!", roept Jaap hem na. "Dit is echt gaaf!", zegt Kelly, die zich laat verrassen door het kantoor, de paardenbak en de kapsalon. "En dit is Jaap z'n hok!", vertelt Dennis wanneer ze in de Master Bedroom komen. "Wat een grote schoenen!", lacht Kelly wanneer ze de slagschepen van Jaap ziet staan. Tja, echte Miljonairs leven natuurlijk op grote voet…
17:36 105 stuksDennis neemt zijn zusje Kelly mee naar de tuin om even uitgebreid bij te praten. Ook de mede-Miljonairs worden besproken. "Die jongen irriteert me zo!", lacht Kelly, doelend op Huub. "Heb je af en toe geen zin om hem een ram te verkopen?", vraagt ze aan haar grote broer. "Natuurlijk", geeft Dennis toe. "Maar we zitten hier voor een spel en we weten allemaal hoe het hier gaat", relativeert de Alphenaar. Het tweetal kletst vrolijk verder en er valt geen enkele stilte. "Hoeveel camera's hangen hier eigenlijk?", wil Kelly weten. "105", antwoordt Dennis. Ja Kelly, we zien dus alles!
17:53 Broer en Zus!"Ik maak wel je beltegoed op", zegt de knappe zus in een rustig onder onsje tegen haar ijdele broer. "Ja, natuurlijk", zegt de 'grote' Miljonair. Tijdens gesprek informeert Dennis zijn zus over wat zij wel niet tegen hem kan zeggen. "Niks wat met het spel te maken heeft, of wat invloed heeft op het spel", laat Dennis weten. Zo hoort het, Dennis!
17:59 Even bijpraten...
...chillen met champagne!18:16 Einde bezoekuur!En dan is het uur alweer voorbij! Eerst neemt het bezoek van Jaap afscheid en kort daarna moet ook Kelly weer haar biezen pakken. "Is het uur alweer voorbij?", vraagt ze verbaasd. "Het lijken wel tien minuten!", zegt ze. Maar regels zijn regels en met tranen in de ogen nemen broer en zus afscheid van elkaar. "Mooi zusje heb je, hoor!", zegt Amanda tegen Dennis. "Bedankt Jaap! Deze vergeet ik niet. Dit waardeer ik zo", zegt Dennis tegen Jaap, van wie hij dit bezoek cadeau heeft gekregen. Maar ja, vanavond gewoon weer met z'n zevenen, jongens! Of staan er nog meer verrassingen op het programma…
18:28 Geloof in DennisBrian en Amanda willen graag weten waarom Jaap het bezoek cadeau heeft gedaan aan Dennis. Het antwoord van de Briellenaar is kort doch helder. "Ik geloof in Dennis en vind hem analytisch ook erg sterk", vertelt de Briellenaar aan Brian en Amanda. Gooit Jaap definitief de handdoek in de ring als het om een samenwerking met Huub gaat?
18:45 Is Jaap te sturen?Nadia vertelt Dennis dat zij heeft opgevangen, dat Cora tegen Jaap heeft gezegd dat zij hem liever met Huub ziet samenspelen. "Huub heeft Jaap teveel gebasht? Dat gaat nooit gebeuren, Jaap is niet dom!" Zal Jaap zich wat van Cora aantrekken?
18:56 Italiaanse pasta schaft de potBrian staat lekker in de keuken te kokkerellen, hij is een maaltijd voor Jaap, Amanda en uiteraard zichzelf aan het bereiden. "Manny heb je heel veel trek" vraagt de 'kok'. "nee hoor" antwoord de slanke blondine. "En jij Jaap?" " Ja ik wel" antwoord de Briellenaar als gewoonlijk.
De meester in de keuken19:14 Op herhaling!Terwijl de rest binnen geniet van een heerlijke pasta, hebben Dennis en Nadia weer eens een gesprek zoals alleen Dennis en Nadia dat kunnen. Nadia zeurt over back-up maar Dennis heeft er geen trek in. "Je bent toch gewoon mijn meisje? Dan ben je toch automatisch mijn back-up?", vertelt Dennis. "Ja, maar soms zeg jij van die dingen…", klaagt de brunette. "Waarom twijfel je daar nou steeds aan?", vraagt Dennis geïrriteerd. Maar nog geen halve minuut later is het tij weer gekeerd. "Poppetje", zwijmelt Dennis en ze zoenen uitvoerig en dan lijkt alles weer goed. Of toch niet…? "Maar je moet nooit meer van die dingen zeggen. Dat vind ik echt niet leuk", begint Nadia weer. Wordt vervolgd, vrezen wij.
19:29 Vriendschap of back-up?Terwijl Jaap en Dennis buiten doorpraten, hebben Brian, Nadia en Amanda in de Private Room ook een gesprek. Onderwerp? Jaap en Dennis! "Wat hebben Dennis en Jaap nou met elkaar? Ze hebben heus geen emotionele band met elkaar. Dennis heeft gewoon niet het vernuft om dieper te graven", uit Brian zijn twijfel aan hun band. "Wat is vriendschap hier? Alleen maar back-up?", vult Amanda haar vriend aan. "Net vraagt hij of ik voortaan alles eerst met hem wil bespreken, maar dat doet hij andersom ook niet", merkt Nadia op. "Kom op, vertel hem de waarheid! Ga een scène maken!", lacht Brian. Maar Nadia twijfelt nog. Zal ze het aandurven Dennis de waarheid te vertellen?
19:35 Nieuwe spelers in het spel!"Ik ga niet meer het vuile werk doen" zegt Jaap tegen Dennis. De Briellenaar is boos op Amanda en Nadia die nu opeens wel pretenderen spelers zijn. Eerst zeiden ze nog dat ze hier alleen voor de lol zaten. "Waarom zou ik Huub nog langer 'klein' houden?", vraagt de brulbeer zich af. Begint het pact van de vijfling scheurtjes te vertronen?
19:50 "Doe dan wat!""Ik heb nog steeds vertrouwen in jou", geeft Jaap te kennen aan Dennis. "Er mag ook helemaal niets veranderen!", reageert Dennis. "We moeten gewoon doorknallen", gaat hij verder. "Maar met Nadia heb ik een probleem. Alleen maar zitten afwachten. Doe dan wat! Anders hebben we ook geen show meer!", roept Jaap uit. "We moeten hoe dan ook Huub klein houden. Hij is nu weer een klein jochie. Daar moeten we op voortborduren. Ik laat jou sowieso niet gaan", belooft de Alphenaar. "Je weet dondersgoed hoe het zit", probeert hij de Briellenaar te paaien. Kan Dennis zijn grote vriend weer voor zich winnen?
19:59 "Rot op naar Huub en Lieke!"Nadia trekt de stoute schoenen aan en ze stapt op Dennis af. Hij neemt hem even apart in de kapsalon. "Dennis, niets van wat Jaap zegt is waar. Jaap vindt je helemaal niet leuk, echt niet. Hij gebruikt ons alleen maar omdat wij zwakker zijn dan Huub en Lieke", valt ze met de deur in huis. "Ik speel niet meer met Jaap. Basta!", roept ze uit. Dennis is even van de rel, want zo'n taal over zijn grote vriend staat hem natuurlijk niet aan. "Het gaat erom waar hij vandaan komt", probeert hij tegen te werpen. "Ik dacht dat ik een vertrouwensband met Jaap had. Maar daar is niets van waar, want hij zegt net tegen Amanda dat ik zwak ben", ratelt Nadia door. "Doe je ding, 'rot op naar Huub en Lieke', denk ik dan". Dus waarom neem jij het dan weer voor Jaap op?", vraagt ze, doelend op eerder deze middag. "Het gaat erom waar hij vandaan komt", zegt Dennis opnieuw. Het vijftal scheurt verder en verder...
Nadia zinspeelt op een viertal?20:11 Duidelijkheid boven allesBrian vraagt zich af hoe je kan bepalen of iemand een sterke speler is of niet. "Als Nadia huilt om een haar lokje, maakt dat haar nou een zwakke speler?" "Nee, natuurlijk niet", antwoordt de Godfather". Er worden spijkers met koppen geslagen in de Villa!
20:24 Huub en Lieke hebben geen idee!Het vijftal besluit even een spoedberaad in te lassen. Ze zoeken elkaar op in de kapsalon en al snel vallen er stevige woorden. "Ik wil het spel niet met jou spelen als je zegt dat ik een zwakke speler ben", roept Nadia tegen Jaap. "Mijn woorden worden verdraaid. Ik heb alleen gezegd dat ik denk dat Dennis eerder Nadia gaan dan dat Huub Lieke zou laten gaan", legt de Briellenaar uit. "Maar het belangrijkste is dat we hier maar twee vijanden hebben. Laten we onderling nou niet gaan bashen", stelt Jaap voor. De twee vijanden, Huub en Lieke, zijn heerlijk aan het ontspannen in de Chill Room. Zouden ze iets doorhebben van alles wat er om hen heen gebeurt?
Bron: Villa Vandaag, 09-09-2007
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel