12:35 Heeft iedereen huiswerk gemaakt?Nadia en Dennis zijn zich enthousiast aan het voorbereiden op de Portugese les die elk moment kan beginnen. Net op de valreep wordt er flink Portugees gepraat en in Dennis' geval zelfs gezongen. Als dat geen potentie biedt voor een vrolijke les…
12:58 "Ivone, kom nou!"Ivone Da Silva laat nog op zich wachten en dus wordt er druk doorgeoefend door Nadia, Dennis en Amanda. Brian heeft zo zijn eigen ideeën over de afwezigheid van de lerares. Ze weet dat jullie niks hebben geleerd en daarom komt ze niet. Nadia en Amanda zetten hun liefste stemmetje op en brabbelen in het Portugees: "Ivone, kom nou!" Maar of dat zoveel helpt…
13:25 Wel of geen man voor Nadia?![]()
Van de problemen tussen Dennis en Nadia van de afgelopen week is niets meer te merken. Intiem zoenend zijn de twee te vinden in de keuken waar de brunette voor haar vriendje een heerlijke lunch aan het maken is. Soep van de dag, een tosti en ook een heerlijke shake met banaan, aardbei en vele andere verse vruchten. Nadia is zelfs zo vrolijk dat ze luidkeels de hit "I don't need a man" van de Pussycat Dolls zingt. Hopelijk is dit geen voorbode voor wat komen gaat voor haar Dennis…
13:46 Terug naar schoolHet schoolklasje strijkt neer in het kantoor. Juf Ivone staat naast het bord. Spelenderwijs leert ze de Miljonairs nieuwe woordjes die voorgelezen moeten worden. Brian doet zijn uiterste best en eerlijk; het gaat best goed! Dennis is iets onverstaanbaarder, maar dat is niet erg want hij probeert het tenminste. Er hangt een gemoedelijke sfeer in de klas. Hopelijk leert de juf haar leerlingen geen Portugese scheldwoorden…
14:10 BindingsangstDe Miljonairs doen weer goed mee tijdens de les Portugees. Alleen Jaap, Huub en Lieke hebben zich van de groep gedistantieerd. "Weet u wat bindingsangst betekent in het Portugees?", vraagt de Antilliaan aan de lerares. Lachend geeft Ivone antwoordt. Dit is nou niet bepaald het makkelijkste woord om te leren Brian. Concentreer je eerst maar even op de basiswoorden.
14:36 Lieke voelt zich eenzaamBeneden in de slaapkamer is Lieke druk bezig met opmaken. De blondine is de laatste tijd erg op zichzelf. Dit heeft ze voornamelijk te danken aan haar vele terror-acties samen met manlief Huub. Ze kan daarom ook moeilijk aansluiting vinden bij de andere Miljonairs. Misschien wordt het tijd om je missie wat bij te stellen?
14:53 Toet!!!!
Je weet wat ze over vrouwen zeggen; kleine neus, grote...15:24 Les is voorbij, lust begint weerNa een lange uitputtende Portugese les krijgen de Miljonairs nog wat huiswerk mee voor de volgende keer. Geen teksten, maar gewoon wat woordjes om te leren. Ivone sluit de les af met 'até logo', wat tot ziens betekent in het Portugees. Dennis en Nadia waren in de les opperst geconcentreerd, maar hebben na de les alleen nog oog voor elkaar. Lastig hoor, elkaar een uur lang niet vasthouden…
15:45 Een rustig middagjeBrian de chef-kok is rustig bezig hapjes klaar te maken. Lekkere croissants voor de mede-Miljonairs. Zijn vriendin Amanda is ondertussen druk bezig haar pianovaardigheden te verbeteren. Het pianospel verloopt goed, maar je moet wel erg veel je handen gebruiken vindt Amanda.
16:10 Eerlijk duurt het langst?Jaap kletst even bij met Brian en Amanda. "Vannacht hebben Huub en Lieke onze televisietijd opgemaakt", klaagt de Briellenaar. "Hebben ze dat gedaan", vraagt Amanda verbaasd. "Ja, dat soort dingen doen ze altijd", valt Brian Jaap bij. "Wij helpen ze met die honkbalwedstrijd, maar ondertussen maken wel zij onze televisietijd op", concludeert Jaap. Tja Jaap, niemand heeft ooit beweerd dat het Miljonairsbestaan een eerlijk verloop krijgt…
16:29 Huub, pas maar op!Jaap is druk bezig een plan te maken tegen Huub. Hij bespreekt zijn plannen met Nadia en Dennis. "Als we nou Lieke en Huub allebei nomineren voor een ontslagronde, dan weten ze niet wie we uiteindelijk pakken.", zegt Dennis enthousiast. De Briellenaar bespreekt het met Brian. "Huub is echt bang voor je, Jaap", vertelt de Antilliaan. "Daar moet je gebruik van maken. Terror-Jaap moet weer terugkomen." De grote Miljonair gaat gelijk op pad om een ontslagronde aan te vragen voor Lieke. Hoe gaat dit aflopen?
16:56 "Beter"Huub en Lieke zijn nog niet half op de hoogte van de strategie van de andere Miljonairs, maar hebben gelukkig elkaar nog. Samen zitten ze aan tafel en Huub vraagt hoe het met de zijn vriendin gaat, na haar dip van vanmorgen. "Beter", reageert ze, waarop Huub haar een knuffel geeft. Geniet er maar van, want wie weet moet één van beiden overmorgen de Villa verlaten…
17:24 Tijd voor wat liefdeDennis geniet duidelijk van de heerlijke voetmassage die hij krijgt van Nadia. De twee tortelduifjes kunnen uren van elkaar genieten en dat doen ze ook. Ondertussen zijn Huub en Lieke aan het stoeien in de achtertuin. Lachend bewerkt Huub het gezicht van zijn liefje met een balpen. "Wacht maar", zegt Lieke half lachend. "Deze ga je terugkrijgen."
17:56 VrouwenpraatDe Miljonairs genieten met volle teugen van het heerlijke weer. Amanda is in de hangmat gaan liggen en bestookt Nadia met typische vrouwendingen. Lekkere acteurs, sexy zangers, alles passeert de revue. Ook Dennis zit erbij, maar het is moeilijk vast te stellen of hij nou mee luistert of allang in een peilloos diepe slaap is gevallen. "En wat vind je van Lenny Kravitz?", vraagt Amanda. "Hmmm… Ruig!", zwijmelt Nadia. Ga maar slapen, Dennis.
18:19 Huub toetst zichzelfHuub heeft zich teruggetrokken in de Chill Room om zijn pianospel ten gehore te brengen. Aan zichzelf en de trouwe streamer weliswaar, want de andere Miljonairs genieten van de zon. Geconcentreerd speelt hij de liedjes die hij moest oefenen van Ivar. Vervolgens wordt de replay-knop ingedrukt en luistert hij naar zijn eigen spel. Het klinkt nog niet naar behoren en de Oldenzaler waagt daarom een tweede poging. Even doorzetten, Huub. Alle beetjes helpen...
18:48 Liefde is...
...samen Pinball spelen?19:25 Streamlock?"Vandaag heb ik me gewoon echt verveeld", komt Brian zuchtend de kapsalon in. "Wat heb je gedaan dan?", wil Amanda weten. "Niks, ik voel me verveeld", zucht Brian. "En ik stoor me ook mateloos aan Dennis en Nadia! Daar moet gewoon een streamlock opkomen", zegt hij lachend. Nou Brian, jij kan er ook anders wat van!
19:43 Koffiedik kijken!"Ik denk dat we na 23 september een heel ander spel krijgen", blikt Brian vooruit op het éénjarig bestaan van De Gouden Kooi. Na die dag zullen er geen Miljonairs meer bijkomen, maar alleen maar afvallen. Maar Amanda is niet onder de indruk. "Volgens mij verandert er helemaal niets", reageert ze. Maar Brian heeft andere plannen. "Na 23 september word ik echt terrorsquad-chuckie!", lacht hij hardop. "Zo wil jij helemaal niet zijn", weerlegt Amanda de wilde plannen. "Jaah, dat is ook zo…", zucht hij uiteindelijk. Nou, we zien het wel tegen die tijd, Brian!
20:11 Vriendin in een dipjeLieke heeft het, na post vanaf het thuisfront, zwaar te verduren. "Ik uit het niet echt als ik verdrietig ben", zegt Lieke sip. "Ik heb er geen zin in dat iedereen dat ziet!" "Laat je gewoon gaan", spoort Huub haar aan. "Als er wat is, adviseer ik je om het te delen, want ieder dag dat je met rotgevoelens blijft rondlopen is er één teveel", zegt Huub. Dat zijn nog eens verstandige woorden van de Oldenzaler. Liekes gezicht klaart alweer wat op!
20:36 Hapje voor JaapDe bestelde maaltijd is gearriveerd en de tafel wordt dan ook meteen bezet door hongerige Miljonairs. Jaap gelooft het wel, al die stelletjes en leest een boek. Toch mist iemand hem en Nadia biedt aan om een bordje voor de Briellenaar klaar te maken. Dat slaat Jaap natuurlijk niet af en al snel heeft ook hij een bordje eten. "Ga je me niet voeren?", vraagt hij verbaasd als Nadia aanstalten maakt om weg te lopen. "Wat denk jij!", zegt de brunette zelfverzekerd, maar voert hem toch één hapje. Als Nadia is vertrokken, blijkt zichzelf voeren toch een opgave en dus blijft het bord onaangeroerd op bed staan.
Bron: Villa Vandaag, 28-08-2007
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel